Lediga deltidsjobb i Nynäshamn
Det finns totalt 21 lediga deltidsjobb att söka i Nynäshamn
Hemrex söker städpersonal i Nynäshamn Hemrex erbjuder sina kunder en enklare vardag och trivsammare arbetsplats. Det gör vi med tjänster inom bland annat städning, fönsterputs, trädgårdsarbete, vardagsomsorg, flytthjälp och enklare renoverings- och hantverksuppdrag. Nu söker vi dig som är ansvarstagande, självgående och lösningsorienterad. Du tycker om att städa och ge våra kunder absolut bästa service. Kunden är viktig för oss på Hemrex och för oss är det en självklarhet att våra medarbetare ska trivas och må bra på jobbet. Uppdraget innebär att du kommer att jobba med stugstädning runt framför allt Nynäshamn med omnejd. Välkommen med din ansökan! Vi söker dig som: - Gärna har erfarenhet, dock inget krav - Har rätt attityd och inställning till jobbet - Är bekväm att arbeta med olika typer av kunder - Kan arbeta självständigt och trivs med att ta ansvar - Förstår värdet i att ge god service och gärna gör det lilla extra - Tycker om variation i arbetet - Har B-körkort Hemrex erbjuder En arbetsplats där medarbetaren är prioriterad och har marknadens bästa avtal. Vi ser till att du som jobbar hos oss får en bra introduktion och utbildning innan du ska ut och möta kund. Dina arbetsuppgifter är omväxlande och du får möta en stor variation av människor, både i kunder och kollegor. För Hemrex är det viktigt att man som medarbetare trivs, känner sig trygg och tycker att det är kul att gå till jobbet. Vi har kollektivavtal och friskvårdsbidrag, vi ser till att du har bra utrustning och kläder som är anpassade efter det du ska göra. När du kör i jobbet med egen bil har du körersättning. Hemrex erbjuder timanställning med möjlighet till fast anställning. Vi vill att du som jobbar hos oss på Hemrex känner en stolthet i det du gör och alltid känner dig som en Hemrexare! Välkommen med din ansökan Urval och intervjuer sker löpande på vårt kontor i Uppsala.
Söker du en utmaning, trevliga kollegor och att arbeta i en kommun där sommaren är något extra? Då behöver dig! Välkommen till vårt team på Nynäshamns Kommun. Arbetsuppgifter I Nynäshamn arbetar vi tillsammans med människor i fokus. I det variationsrika jobbet som sjuksköterska bidrar du till allas välbefinnande och får möjlighet att både utmanas och utvecklas i en kreativ miljö. Den positiva arbetsmiljön förstärks av våra vackra omgivningar med en mångfald av möjligheter att hämta ny kraft. Tillsammans med teamet skapar du förutsättningar för att de boende ska få en bra livskvalitet. Det är ett varierande arbete där den ena dagen inte är den andra lik och vi arbetar alltid för individens bästa. Arbetet består av sedvanliga uppgifter så som: • tvärprofessionellt arbete utifrån individens behov • handledning och arbetsledning av personal • delegering av hälso- och sjukvårdsuppgifter samt uppföljning kring dessa • dokumentering i databaserad journal. Du är omvårdnadsansvarig för dina brukare, du gör bedömning och insatser i samråd med ansvarig läkare. Du samarbetar med omvårdnadspersonal samt enhets- och gruppchefer. I din roll som sjuksköterska har du även kontakt med jourläkare, externa vårdgivare och närstående. Vi söker sjuksköterskor som vill göra skillnad och kommer arbeta under sommaren både på schema dag, kväll och helg samt för timanställningar. Om arbetsplatsen Socialförvaltningens huvuduppdrag är att erbjuda individanpassat stöd och service inom äldreomsorg, funktionsnedsättning, barn och familj, vuxen samt ekonomiskt bistånd. Vi finns på plats för kommuninvånarna genom livets alla skeden. Nynäshamn kommun erbjuder i dag vård- och omsorgsboende för äldre, för personer med demenssjukdom, för de som behöver extra stöd, vård och omsorg enligt LSS. Det finns idag fyra äldreboenden, fem gruppbostäder och två servicebostäder med särskild service för vuxna enligt LSS i kommunens regi. Hälso-och sjukvårdsenheten består av verksamhetschef, enhetschef, samordnande sjuksköterska, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. Vi arbetar i team runt brukaren i nära samarbete med omsorgspersonal för att kunna erbjuda en vård och omsorg av mycket god kvalitét. Vi har ett stort intresse för utvecklingsarbete på våra boenden. Tillsammans skapar vi en vård att vara riktigt stolt över. Vårt uppdrag är att se till att varje brukare får en god och säker vård, såväl vid kroniska som akuta sjukdomstillstånd, samt vid vård i livets slut. Som omvårdnadsansvarig sjuksköterska får du varierande arbetsuppgifter och spännande utmaningar. Det här söker vi hos dig För att lyckas i rollen har du: • legitimation som sjuksköterska • arbetat som sjuksköterska i 1-5 år • goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift • B-körkort och god körvana. Det är meriterande om du har: • utbildning inom äldreomsorg/funktionshinderområdet. Personliga egenskaper vi letar efter I ditt arbete är du välorganiserad och planerar och prioriterar med gott omdöme. Du kan fatta snabba och korrekta beslut trots begränsad information eller i komplexa situationer samt bibehåller ditt goda omdöme och humör även under tidspress. Du är en lagspelare och delar kunskap och erfarenheter med dina kollegor, samtidigt som du kan arbeta bra självständigt. Du har förmågan att kommunicera på ett tydligt sätt för att säkerställa att budskap når fram och du följer upp arbete och resultat. Vidare är du noggrann och kvalitetsmedveten och har intresse för att arbeta med utvecklingsarbete. Det här erbjuder vi dig • Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut. • Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team – vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs. • Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter. Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod för en rättvis och objektiv bedömning. Mångfald är en tillgång, och vi välkomnar alla sökande. Vissa tjänster kan kräva utdrag ur belastningsregistret. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team! Information om tjänsten Tillträde: enligt överenskommelse Anställningsform: Sommarjobb Sysselsättningsgrad: Heltid Antal lediga befattningar: 6 Ref. nr: SON/2025/0061/023
Är du en strukturerad och serviceinriktad person som trivs i en roll där du får kombinera administrativt arbete med nära kontakt med studenter och lärare? Om du förstår betydelsen av det livslånga lärandet och vill hjälpa våra studerande att få en motiverande och stödjande lärmiljö i de utbildningar som vi har samarbete med högskolor och universitet - då behöver vi dig! Välkommen till vårt team på Campus Nynäshamn. Arbetsuppgifter Som utbildningsassistent kommer du att ansvara för lokalbokning enligt schema i dialog med utbildningssamordnaren, hantera och utveckla biblioteket samt ta emot litteratur från universiteten. Du kommer också att bevaka funktionsbrevlådan och hantera inkommande ärenden. I rollen ingår även att ge dagligt stöd till studenterna genom att stötta vid uppstart av lektioner, hantera bibliotek och bildsal samt planera och genomföra aktiviteter som uppstart, examen, terminsträffar och studiebesök. Ditt ansvar kommer vara att skapa en trivsam och välkomnande miljö för studenter och lärare. Därför blir du en tillgänglig resurs för att lösa behovsbaserade IT-frågor i samarbete med IT-stöd, samt planera och vara värd vid lokala utbildningsmoment och öppna föreläsningar, både på plats och i hybridformat, vid behov även kvällstid. Rollen innebär löpande samverkan med universitet, där du deltar i regelbundna avstämningsmöten tillsammans med utbildningssamordnaren. Du håller kontinuerlig dialog med utbildningssamordnaren för att säkerställa en hög kvalitet på utbildningarna. Vi erbjuder ett vikariat på 40% med start omgående till och med mars 2025, med goda möjligheter till förlängning. Rollen kan på sikt komma att utökas till en högre sysselsättningsgrad och bredare arbetsuppgifter. Om arbetsplatsen Näringslivs- och arbetsmarknadsförvaltningens uppdrag är att stärka Nynäshamns kommun som en attraktiv plats för företagare. Vi tillgodoser behovet av kompetens genom att erbjuda unga och vuxna utbildningar på Nynäshamns gymnasium och Campus Nynäshamn. Vi arbetar också för att öka möjligheterna för personer som står långt från arbetsmarknaden att etablera sig, eller återkomma till, arbetslivet. Campus Nynäshamn är kommunens lärcentrum med ett samlat erbjudande av utbildning för vuxna. Vi erbjuder högskoleutbildning, yrkeshögskoleutbildning, vuxenutbildning och nu även nationell yrkesutbildning. Vårt fokus är att vara motor, mäklare och mötesplats för företag och studerande. Under de senaste åren har Campus Nynäshamn haft en kraftig tillväxt och blivit en betydelsefull nod för kompetensförsörjningen i kommunen och regionen. Det här söker vi hos dig För att lyckas i rollen har du: • gymnasial utbildning högskoleförberedande program • erfarenhet av värdskap eller administrativt arbete, gärna inom utbildningssektorn eller bibliotek • goda IT-kunskaper och förmåga att snabbt kunna sätta dig in i hur en lärplattform fungerar och de uppkopplingsrutiner som finns • utmärkta kunskaper i svenska, såväl tal som skrift Det är meriterande om du har: • högskole- eller universitetsutbildning inom exempelvis pedagogik, biblioteks- och informationsvetenskap eller motsvarande • erfarenhet av arbete som utbildningsassistent, bibliotekarie eller liknande roll där du haft praktiska uppgifter inom lärcentrum, utbildnings- eller biblioteksmiljön • erfarenhet av pedagogisk verksamhet och studerande med olika behov • erfarenhet av att planera och genomföra utbildningsrelaterade aktiviteter och evenemang • erfarenhet av digitala lärplattformar och att ge IT-stöd där du löst tekniska problem • kunskap om gällande skollagstiftning Personliga egenskaper vi letar efter Utbildningsassistenter spelar en viktig roll i att säkerställa att lärcentrums dagliga verksamhet fortlöper smidigt. Vi söker dig som har ett stort intresse för värdskap och administration samt trivs i en varierad arbetsmiljö där den studerandes behov är i fokus. Du har en hög pedagogisk insikt och förståelse för hur människor tar till sig kunskap och kan anpassa kommunikationen därefter. I alla möten intar du ett serviceinriktat, vänligt och professionellt bemötande. Du gör ditt yttersta för att hitta lösningar på problem och är initiativrik, med en stark vilja att förbättra och utveckla. Även när förutsättningarna snabbt förändras eller stressiga situationer uppkommer, behåller du ett högt engagemang och en positiv inställning. Arbetet är mycket självständigt, och du behöver därför även vara ansvarstagande och kunna driva ditt arbete framåt, samtidigt som du är en lagspelare som bidrar till ett effektivt samarbete med både elever och föreläsare. Det kräver även att du är strukturerad vilket gör att du behöver vara en god organisatör som planerar och följer upp arbetet för att uppnå både effektivitet och goda resultat. Du har ett extra öga för detaljer och är medveten om de kvalitetsstandarder som krävs för att leverera hög kvalitet. Det här erbjuder vi dig • Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut. • Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team – vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs. • Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter. • Vi erbjuder fri tillgång till gym. Du får även friskvårdstimme eller friskvårdsbidrag. • Vi har en aktiv personalförening där du kan hyra stugor i fjällen och i skärgården. Du kan också delta i olika aktiviteter som till exempel padel, kajak och ridning. Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod för en rättvis och objektiv bedömning. Mångfald är en tillgång, och vi välkomnar alla sökande. Vissa tjänster kan kräva utdrag ur belastningsregistret. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team! Information om tjänsten Tillträde: start omgående Anställningsform: Tidsbegränsad anställning - vikariat, 40% Sysselsättningsgrad: Deltid Antal lediga befattningar: 1 Ref. nr: CN-2025/0002/023
Extraarbete vid behov Tillträde efter överenskommelse Vem söker vi? Vi behöver förstärka vårt team med medarbetare som med glädje och positivitet vill arbeta på en restaurang där serviceanda och lagarbete står i centrum. Med entusiasm levererar du enastående service till restaurangens alla gäster. Ibland har vi mycket att göra och då behöver vi dig som kan hjälpa till med kort varsel. I tjänsten ingår bland annat förberedelse och servering av mat och dryck, kassahantering, disk samt hålla arbetsplatsen och restaurangen ren och fin. Du bör ha körkort och tillgång till bil då det inte alltid passar att åka kollektivt till arbetsplatsen. Om Restaurang Skeppet Restaurang Skeppet ligger på militärt område på Muskö. Vi servar militärer och civilanställda på området med mat, fikabeställningar, catering och finmiddgar. För det mesta ligger arbetstiderna mellan 06 och 19 men det kan även vara aktuellt med kvällsjobb vid beställningar. Eftersom vi verkar inom ett skyddsobjekt så krävs registerutdrag och sekretessintyg. Registerutdraget måste vara utan anmärkningar och du måste vara svensk medborgare eftersom verksamheten bedrivs inom militärt område. Vem är du? • Du är över 18 år • Du tycker om att planera och strukturera ditt arbete så att det blir effektivt • Med din positivitet tar du ansvar för att hålla en hög servicenivå genom hela dagen • God service är viktigt för dig där ett leende och ögonkontakt är en självklarhet • Du ser din betydelse i nöjda gäster, är positiv, stresstålig och har lätt för att samarbeta och kommunicera • Du kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll • Du talar och skriver svenska • Tidigare erfarenhet av restaurangarbete är ett plus Om Compass Group Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 500 000 kollegor. I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension. Compass Group i Sverige omsätter cirka 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår globalt till 250 miljarder SEK (2022). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. Vill du läsa mer om Compass Group, besök gärna vår hemsida. Varför ska du välja oss? • Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen. • Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra. • Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor. • Vi levererar kvalitet i allt vi gör! Rekrytering på Compass Group Rekryteringen sker löpande så varmt välkommen in med din ansökan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. För mer information om hur Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, klicka här.
Om oss Capio Vårdcentral Nynäshamn finns i centrala Nynäshamn med 10 minuters promenad från pendeltågsstationen. Vi är en medelstor vårdcentral med knappt 12 000 listade patienter. Tack vare vår placering med ca 6 mil från större akutsjukhus har vi en stor bredd gällande sökorsaker, vilket gör arbetet stimulerande och utvecklande. På vår vårdcentral finns utöver sedvanlig läkar- och sjuksköterskemottagning diabetes-, astma/KOL, hypertoni- och äldremottagning. Vidare har vårdcentralen även psykosocial mottagning, hemsjukvård och medicinsk fotsjukvård. På vårdcentralen finns även Capio Rehab, BVC och BMM vilka vi har ett nära samarbete med. I samma byggnad finns Capio Geriatrik med direktintag, Evidia Röntgen och Karolinska Närvårdslaboratorium. Din roll Vi söker dig som primärt vill arbeta i vår hemsjukvård i nära samarbete med våra erfarna sjuksköterskor och undersköterskor. Vi erbjuder en stabil hemsjukvård med ca 160 stycken inskrivna patienter boendes i såväl i stadsmiljö som landsbygd. Som läkare i hemsjukvården ges du möjlighet att arbeta på toppen av din kompetens utifrån ett personcentrerat förhållningssätt. Det dagliga arbetet är omväxlande och består bland annat av såväl akuta som planerade medicinska bedömningar, ansvar för läkemedelsgenomgångar samt ett välfungerande teamarbete med övriga professioner. Att vardagen som läkare kan vara utmanande är en del av professionen. Här arbetar vi målmedvetet för att skapa bästa möjliga förutsättningar för ett långsiktigt lärande och en hållbar arbetsmiljö. Arbetet som specialist i allmänmedicin hos oss innebär utredning och behandling av patienter på mottagning och i vår hemsjukvård. Rondning och en tät dialog sker mellan våra olika yrkeskategorier. Vi erbjuder dig En tydlig samsyn som förenar oss. Vi är varandras arbetsmiljö och vi samarbetar kring dem vi finns till för – patienterna. Kollektivavtal Närvarande chef och individanpassat ledarskap Kompetensutveckling, både internt och externt Friskvårdsbidrag med 3000 kr /år Frukost varje fredag En inkluderande arbetsplats där vi lär av varandra Capio tillhandahåller förmånsbil till anställda En konkurrenskraftig lön Om dig Du är legitimerad läkare och specialist i allmänmedicin eller geriatrik med ett genuint intresse för allmänmedicinens bredd och variation. Vi söker kollega som tar ansvar för teamet och som är intresserad av att vara med och skapa en härlig arbetsplats där vi arbetar tillsammans. Tjänstgöringsgrad 50-100%. För mer info kontakta gärna rekryteringsansvarig: Helena Funseth 072-999 13 22 [email protected] Publicerat: 2025-01-31 Sista ansökningsdag: 2025-02-28 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Nu har vi slagit upp portarna RWS Källberga Skola i Nynäshamn. Helt nybyggd skola med modernt, ljust kök, en fin matsal och trevliga gäster små som stora. Skolan är en grundskola F-6 och en förskola. "Med Södertörns skog och åkermark, och med havet nära intill, växer visionen om Källberga. En vision om morgondagens naturnära bostäder med människan i fokus, präglade av social och ekologisk hållbarhet. Skolan kännetecknas av trygghet, lugn och studiero. Hälsa och rörelse kommer vara en central del i skolans verksamhet och köket är en viktig kugge i detta nav." Hit så söker vi nu en till energifull kollega, då vårt team behöver stärkas upp med ett vasst köksbiträde som också har körkort och kan vara behjälplig med en del leveranser. För att passa för rollen behöver du vara glad och trevlig tycka om när det är god ordning och gilla att ge service. Uppgifterna består i att förutom sedvanliga uppgifter i kök och matsal/disk, att köra en lite större skåpbil. Du behöver ha god fysik och kunna ta i lite när det behövs. Vi har en rökfri arbetsplats! Tjänsten är förlagd till dagtid. Känner du att detta kan vara något för dig så skicka snabbt in din ansökan så vi får träffas för en närmare intervju. Varmt välkommen med din ansökan! Raouls kök AB, Källberga Ösmo
Vill du bidra till att vara vårt ansikte utåt? Gillar du att ge högkvalitativ service och ett gott bemötande gentemot våra invånare, företag och besökare? Då behöver vi dig! Välkommen till vårt team på Kontaktcenter. Arbetsuppgifter Vi förväntar oss att du, tillsammans med oss, sätter invånaren/kunden i fokus och som telefonist/receptionist är du vårt ansikte och röst utåt vilket gör dig till en viktig ambassadör för Nynäshamns kommun. I rollen som telefonist/receptionist kommer du att: • ge personlig och god service med korrekta svar i alla kontakter • bedöma och besvara inkommen fråga • arbeta i telefoni- och verksamhetssystem • samarbeta i team med kommunens alla förvaltningar • kommunicera via personliga möten i reception samt i telefon. Om arbetsplatsen Kommunstyrelseförvaltningens uppdrag är att leda, samordna och följa upp kommunens verksamheter. Vi säkerställer att kommunen fungerar effektivt och att invånarna får den service de behöver, samtidigt som vi stöttar förtroendevalda och förvaltningar. Kontaktcenter är en del av kommunstyrelseförvaltningen och är Nynäshamns kommuns första väg in till kommunen. Kontaktcenters uppdrag är att göra det enkelt att komma i kontakt med Nynäshamns kommun och vi arbetar med att avlasta alla delar av kommunens verksamheter och är kommunens första kontakt via telefon, mejl och besök. På Kontaktcenter arbetar 14 medarbetare och en enhetschef. Vi söker nu tre telefonister/receptionister som ska kunna ge generell information och viss vägledning av kommunens alla verksamheter. Välkommen till oss, ett härligt arbetslag där glädje och gemenskap driver oss framåt för att ge den bästa servicen! Det här söker vi hos dig För att lyckas i rollen har du: • pågående akademisk/högskoleutbildning inom service/servicemanagement, administration, samhällsbyggnad, stadsvetare, kommunikation eller annan dokumenterad utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer är likvärdig • arbetslivserfarenhet av arbete med service och kundbemötande • goda kunskaper i det svenska och engelska språket såväl i tal som i skrift. Det är meriterande om du har: • erfarenhet av att arbeta med olika databaser och verksamhetssystem samt informationssökande • arbetslivserfarenhet av kommunalverksamhet. Personliga egenskaper vi letar efter Vi söker dig som har förmåga att snabbt ta till dig information, lära dig nya uppgifter och arbetssätt och anpassa dig till förändrade omständigheter. Du har ett tydligt kund- och servicefokus och kan anpassa dig till både situation och person även i pressade situationer. Ibland är det arbetstoppar och många frågor på en gång som ska hanteras, eller situationer som är utmanande, och du har då god förmåga att bibehålla ett professionellt förhållningsssätt och kan arbeta effektivt även under viss press. I dessa situationer är det viktigt att kunna samarbeta och vara initiativtagande. Du har även ett utåtriktat, socialt intresse för andra människor och van att kommunicera. Det här erbjuder vi dig • Hos oss får du göra skillnad i människors liv. Här har du nära till din chef och dina kollegor, påverkan och beslut. • Nynäshamn är en lugn och trygg kommun. Tryggheten finns även i våra team – vi är prestigelösa, uppmuntrar och backar upp varandra när det behövs. • Nynäshamns kommun är en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Vår resa ger dig möjlighet till utmaningar och varierande arbetsuppgifter. Vår rekryteringsprocess Vi tillämpar löpande urval och använder en kompetensbaserad rekryteringsmetod för en rättvis och objektiv bedömning. Mångfald är en tillgång, och vi välkomnar alla sökande. Vissa tjänster kan kräva utdrag ur belastningsregistret. Vi ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill bli en del av vårt team! Information om tjänsten Tillträde: 2025-06-09 Anställningsform: Sommarjobb, till och med 2025-08-15 Sysselsättningsgrad: Deltid, cirka 85 % Antal lediga befattningar: 3 Ref. nr: KS/2025/0093/023
Raoul Wallenbergförskolan Källberga öppnade i augusti 2024 i det nya bostadsområdet Källberga i Nynäshamns kommun. Området präglas av social och ekologisk hållbarhet där Raoul Wallenbergskolorna har både en förskola med plats för 120 barn samt en grundskola för åk F-6. Skolorna är tillsammans helhet från tidiga år i förskolan och vidare upp i grundskolan. Förskolan kännetecknas av en lugn och trygg arbetsmiljö för både stora och små. Hälsa och rörelse är en central del i verksamheten liksom att vara ute i naturen. Källberga, med sin kuperade och naturbevarande omgivning, är en given plats för barnen att utvecklas i. Vi söker nu en engagerad förskollärare till vårt fantastiska team! Uppdraget som förskollärare inom en Raoul Wallenbergförskola är ytterst spännande, utmanande och utvecklande. Fokus ligger både på pedagogiskt och karaktärsmässigt ledarskap. Arbetsuppgifterna innebär att du tillsammans med kollegor arbetar målinriktat, planerar, genomför och utvärderar verksamheten enligt gällande styrdokument och företagets värdegrund. Du leder och utvecklar utbildningen tillsammans med hela arbetslaget. Du har ett särskilt ansvar för undervisningen och arbetar med läroplanen som bas och utifrån varje barns kunskaper, förutsättningar och specifika förutsättningar. Kom och utvecklas med oss! Vi söker dig som: Är utbildad förskollärare och innehar förskollärarlegitimation. Behärskar det svenska språket i tal och skrift. Har några års erfarenhet då vi värdesätter det pedagogiska arbetet högt. Är väl förtrogen med förskolans olika styrdokument. För att trivas hos oss tror vi att du förutom din formella kompetens: Har ett professionellt förhållningssätt både mot såväl barn och vårdnadshavare som kollegor. Är en medforskande pedagog som kan utmana barnen i vardagen genom lek och fantasi. Har förmåga att arbeta självständigt med pedagogisk dokumentation som en del av vårt systematiska kvalitetsarbete för att synliggöra barnens lärprocesser. Kan arbeta målinriktat tillsammans med kollegor genom att planera, genomföra och utvärdera verksamheten enligt gällande styrdokument och Raoul Wallenbergskolornas värdegrund. Har ett gott ledarskap där du ser vikten av att vara lyhörd och arbeta med delaktighet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper samt din förmåga till god kommunikation med såväl barn och vårdnadshavare som kollegor. Vill du bli en del av vårt fantastiska team? Då kan vi erbjuda dig: Friskvårdsbidrag Fyra planerings/utvärderingsdagar per år Fria, pedagogiska luncher Arbetskläder En närvarande ledning med en tydlig pedagogisk idé som tillsammans med pedagogerna arbetar mot ambitiösa mål Tjänsten som förskollärare är en tillsvidareanställning på 87,5% med 6 månaders inledande provanställning. Tillträde sker under våren 2025. Ansökan Sök tjänsten genom att fylla i ansökningsformuläret och bifoga ditt CV. Senast den 28 februari 2025 vill vi ha din ansökan. Rekrytering sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rektor Emelie Karlsson, 076-105 97 06, [email protected] Läs mer om oss på: www.raoulwallenbergskolan.se För att arbeta inom skola krävs ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister. Du beställer blanketten på följande länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Raoul Wallenbergskolorna (RWS) är en friskolekoncern under stark utveckling. Vår verksamhetsidé är att erbjuda elever och vårdnadshavare en sammanhållen skolgång från förskola till grundskolans årskurs 9 och så småningom även gymnasium. Vår vision är ”att bidra positivt till utveckling av svensk skola och därmed Sverige” och vi vill vara en positiv kraft i den framtida samhällsutvecklingen, både lokalt och nationellt. RWS har en klar värdegrund och vi inspireras av Raoul Wallenberg och hans gärning. Ledorden är ärlighet, medkänsla, mod och handlingskraft. Vi arbetar dagligdags för att dessa ledord ska genomsyra allt som sker i våra skolor.
Om Nannynu! / About Nannynu! Vi är ett av Sveriges största, första och mest prisbelönta barnvaktsföretag och stolta över att ha kollektivavtal och bra villkor våra alla våra anställda barnvakter. Vi tror på att leverera barnvakter i världsklass och då vi är ett växande företag söker vi nu Dig som vill ge dig ut på nya äventyr som barnvakt/nanny. Vi ser till att du får jobba i en barnvaktsfamilj som passar in på din profil och att du utbildas i bland annat Barn-HLR och barnolycksfall i samband med att du börjar jobba som barnvakt på nanny.nu. Du kommer att ha tät kontakt med din närmaste chef och ett roligt extrajobb som är en merit för livet! Om uppdraget / About the assignment Familj i Nynäshamn som behöver hjälp med passning av en 4-åring, det finns också ett äldre syskon som inte behöver passas. Passningen kan vara vardagar på eftermiddagar med hämtning eller dagtid på helger. Din profil / Your profile Är du en person som vill underlätta andra människors vardag i form av barnpassning samtidigt som du har ett roligt extrajobb? Vill du ansvara för det finaste en familj har, nämligen barnen, och samtidigt hjälpa föräldrar att få ihop barnpassningen? Vill du skratta, busa och bidra till att barnen får en fantastisk stund tillsammans med en person de kan se upp till? Vill du bli en del av ett företag som levererar barnpassning i världsklass? Då ska du söka jobbet som barnvakt hos en av våra familjer! Då barnvakt är ett extraarbete ser vi gärna att du har en annan huvudsaklig sysselsättning, t.ex. studier eller deltidsjobb och för att det ska bli en långsiktig relation vill vi att du har en rimlig restid till familjen (vi brukar tänka oss runt 30 minuter). Om du vill veta mer om våra kriterier, besök https://nanny.nu/jobba-som-barnvakt/#kriterier. Sök jobb som barnvakt hos oss idag! Vi erbjuder / What we offer Börjar du jobba som barnvakt hos oss så kan vi erbjuda dig ett roligt och meningsfullt extraarbete med goda villkor då vi har kollektivavtal. Du får dessutom: Nannycertifieringskurs där du lär dig mer om barnvaktsjobbet Kurs i barn-HLR och säkerhet Försäkring till, från och under arbetet Bra lön - Vi vill ha ett löneupplägg som känns bra för alla kompetensprofiler och åldrar därför öppnar vi upp för individuell lönesättning för alla som en har gymnasieexamen. För alla som fortfarande går i gymnasiet har vi en fast timlön på 132,15-148,67 kr/timme inkl. semesterersättning. Grundlönen för anställda över 20 år är 165,19 kr/timme inkl. semesterersättning. Ob-tillägg samt storhelgstillägg Möjlighet till fast avtal med garanterade timmar Möjlighet till fortsatt arbete inom koncernen Vid anställning som barnvakt hos oss begär vi utdrag ur belastningsregistret. Vi intervjuar löpande och tipsar dig att vara snabb in med din ansökan.
Vi erbjuder ett flexibelt extrajobb på ICA-butiker.Hos oss finns det möjlighet att jobba dagtid, kvällstid eller helger. Du lägger in din tillgänglighet i vårt schemaläggningssystem och tillfrågas sedan om arbetspass via vår app. Med andra ord är detta ett perfekt extrajobb vid sidan av studier eller ett annat arbete! Bemannica är ett auktoriserat bemanningsföretag som hjälper ICA-butiker med deras personalbehov. Du kommer att jobba på olika ICA-butiker i Nynäshamn och södra Stockholm. Arbetsuppgifterna utgår från din kompetens. Du blir bara inbokad på de avdelningar och uppgifter som du har tidigare erfarenhet från. Vem är då du? Vår erfarenhet säger att de som utför sitt arbete som butikskonsult allra bäst är de som tycker att det är kul att arbeta i butik! Mer konkret vill vi att du ska ha varit anställd på ICA tidigare och att dudärifrån har fått erfarenhet av kassaarbete. Som person är du väldigt serviceinriktad och du trivs i daglig interaktion med kunder. Du är flexibel och trivs bra med fartfyllda och händelserika arbetsdagar. Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, vid behov. Lön: Enligt Handels kollektivavtal med tillhörande OB-tillägg. Vi genomför intervjuer löpande.Omgående start. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Ansökningar görs via vår hemsidabemannica.se. Om ossBemannica är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är specialiserade på bemanning och rekrytering till ICA-butiker i Sverige. Du kan läsa mer om Bemannica påbemannica.seoch följ oss påFacebookeller Linkedinför de senaste nyheterna! Företaget är fristående från ICA Gruppen koncernen och ICA-handlarnas Förbund.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 21 jobb