Lediga deltidsjobb i Örnsköldsvik
Det finns totalt 85 lediga deltidsjobb att söka i Örnsköldsvik
Vi söker passionerade Baristor som vill leverera världens bästa kaffeupplevelse till världens bästa gäst! Som Barista på Espresso House får du vara med i en tempofylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Givetvis blir du del av ett fantastiskt team där ni har kul bakom baren samtidigt som ni skapar lönsamhet. Din allra främsta uppgift är att erbjuda våra gäster en kaffeupplevelse som överträffar deras förväntan! Förutom hantering av kaffemaskin och kvarn består arbetet av kassaarbete, beredning av smörgåsar och sallader, diskplock samt andra vanligt förekommande arbetsuppgifter i café. Har du ingen Baristautbildning? Ingen fara! Vi utbildar alla våra nya medarbetare till baristor! För att börja jobba som Barista måste du vara myndig, är du minderårig, kan du i stället söka tjänsten som HOST. Arbetstiderna varierar mellan dagar, kvällar och helger. Vi söker dig som: • Är en glad och härlig person med en energi som smittar av sig till både gäster och kollegor samt brinner för att ge superservice! • Är tävlingsinriktad, initiativrik och drivs av försäljning • Känner stolthet för det varumärke du arbetar för och ser en framtid inom servicebranschen • Gillar att arbeta i ett högt tempo och att effektivisera arbetet • Älskar att ha kul på jobbet! Vad erbjuder vi dig? Espresso House är ledande inom branschen vilket betyder att du är en del av ett framgångsrikt företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Vi satsar på våra medarbetare och det finns stora möjligheter att växa med oss! På Espresso House är utbildning viktigt och alla våra medarbetare får genomgå en introduktion till sin nya tjänst. Hos oss finns det flera olika möjligheter att jobba med mycket mer, du kan läsa mer om våra olika karriärsvägar på vår hemsida. Rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Vi söker nu serverings -och bar personal, under sommarsäsongen, det vill säga en allmän visstidsanställning/ extra vid behov till vår Pub The Bishops Arms som ligger i anslutning till vårt hotell, Elite Plaza Hotel Du ska gärna tidigare ha jobbat som servitör/servitris för att kunna söka denna tjänst. Vi ser dessutom även gärna att du kommer från en hotellbakgrund eller att du tidigare har jobbat i större organisationer med högt tempo och olika enheter och avdelningar. Du har kvalitetstänk samt är en stor organisatör med personlighet, integritet och en rejäl portion glimt i ögat. Ditt fokus som serveringspersonal kommer att vara bemötande & servering av våra gäster, både hotell- & konferensgäster samt externa sådana, samt säkerställande av hygien och gästnöjdhet och givetvis även effektivitet under dina arbetspass. Som person ser vi gärna att du är prestigelös, tydlig, ödmjuk och du är en lyhörd lagspelare. Du är flexibel i ditt sätt att arbeta, med förmågan att snabbt anpassa dig till nya situationer och utmaningar. Du kan hantera gäster med glimten i ögat även om tempot är högt samt att du är social och trevlig. Det viktiga för oss är att du har ett brinnande intresse för värdskap, mat och dryck, att du är en teamplayer som intresserar sig för att få helheten att fungera och att du är införstådd med att tjänsten som servitör/servitris är en viktig ambassadörsroll i vilken du representerar hela Elite Plaza Hotel/ The Bishops Arms All vår serveringspersonal är direktrapporterande till Driftchef samt kommer att arbeta mycket nära med alla kollegor på hela hotellet, i synnerhet inom Food & Beverage. Samarbete mellan kök, matsal, bar och övriga avdelningar på hotellet är ett ledord och ett uttalat måste för att ge våra bar-, restaurang- & hotellgäster en minnesvärd och unik upplevelse. Hos oss på Elite Plaza Hotel/ The Bishops Arms får du en utvecklande och stimulerande arbetsmiljö tillsammans med dedikerade, passionerade och yrkeskunniga kollegor. Lön: enligt kollektivavtal HRF För frågor om tjänsten kontakta: [email protected] Urval kommer ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan! Vi ser framemot att höra från dig! Varmt välkommen med din ansökan! Ser den individuella gästen och får energi av att leverera minnesvärda upplevelser Har organisationsförmåga och en god överblick Är stresstålig och behåller lugn och fokus även under högre tempo
Vi söker dig som älskar service lika mycket som vi gör! Du är en glad och positiv person som gillar att jobba och träffa människor från alla världens hörn. Du tar initiativ, är stresstålig, öppen för förändringar och lösningsfokuserad. Att ha god förmåga att arbeta i team och vara en omtänksam kollega ser vi som en självklarhet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Praktikaliteter: Arbetstider: förmiddagar, kvällar och helg/ Nätter Omfattning: 50-80% Start: enligt överenskommelse Lön: Enligt kollektivavtal För frågor om tjänsten kontakta: Linda Nordström på [email protected] Sista ansökningsdag: 12 Maj 2025 Urval kommer ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan!Vi ser framemot att höra från dig!
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS söker en engagerad och positiv lokalvårdare som brinner för service. Vill du vara med och leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Lokalvårdare på ISS! Om rollen Som Lokalvårdare har du och dina kollegor en viktig roll i att ansvara för helhetsupplevelsen i kundens lokaler. Tillsammans skapar ni en miljö som förmedlar en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats att vistas på för de anställda och alla besökare. Du arbetar främst med städning av kundens lokaler, samt andra arbetsuppgifter som kan förekomma. Tjänsten är ett sommarvikariat på ca 50-75%. Placeringsort för tjänsten är Örnsköldsvik. - Du behöver ha körkort och tillgång till bil. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Vem söker vi? Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt städområde och kan komma med förslag till förbättringar hos kunden. Det är även viktigt att du är lyhörd för kundens behov. Du har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Därutöver har du en förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp. - Du behöver ha körkort och tillgång till bil. - Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kommer att genomföras. - Vi ser gärna att du har erfarenhet från serviceyrken eller branscherfarenhet. - Det är viktigt att du behärskar det svenska språket. Observera! Vi tar inte emot ansökningar via e-mail eller brev, enbart via registrering i vårt rekryteringssystem. Ansökningar via e-mail eller brev kommer att makuleras obehandlade. Vid eventuell frågor om processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Annica Thunberg, [email protected]. Välkommen med din ansökan!
Brinner du för service och vill arbeta i en spännande bransch där du arbetar med en mix av både mode och ögonhälsa? Är kundrelationer något du värderar samtidigt som du själv får personlig och professionell utveckling? Nu söker vi på Synoptik en säljare till vår butik i Örnsköldsvik! Vill du arbeta på hela Sveriges folkoptiker där vi varit experter på optik sedan 1931? Sök då tjänsten redan idag! På Synoptik brinner vi för att dela med oss av vårt kunnande och vår passion för optik. Vår mission är att alla ska ha råd med kvalitetsoptik. Vi är ett värderingsstyrt bolag som lever våra värderingar varje dag. Som säljare på Synoptik erbjuder vi dig: ➜ Utvecklingsmöjligheter inom en spännande bransch där du får en gedigen introduktion och personlig utvecklingsplan ➜ Möjligheten att arbeta med långsiktiga kundrelationer bl.a. genom vårt glasögonabonnemang ➜ Ett arbete i ett team som präglas av samarbete och försäljningsglädje ➜ Kunskap kring optik, ögonhälsa samt bågförsäljning ➜ Utbildningsmöjligheter genom Synoptik Akademin Arbetet som säljare innefattar att ansvara för butikens dagliga drift, utföra vissa förmätningar som görs innan undersökningen samt utföra enklare justeringar av glasögon. En av dina primära arbetsuppgifter är självklart att hjälpa kunderna i butiken, bland annat vid val av båge. Sök tjänsten redan idag! Vi tror att du som söker är en driven säljare som brinner för service och mötet med kunden. Du har erfarenhet från serviceyrket, gärna från butik. Det är meriterande om du även har erfarenhet från optikbranschen, men det är inget krav. Precis som dina kollegor är du positiv, serviceinriktad och kvalitetsmedveten. För att ge kunden bästa möjliga service tror vi att du även är lyhörd för kundens önskemål samtidigt som du vågar ta egna initiativ. Vi tror också att du är engagerad, handlingskraftig och agerar affärsmässigt i alla lägen. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50% där vi gärna ser att du påbörjar din introduktion och upplärning så snart som möjligt. Arbetstiden är förlagd under dagtid då butikens öppettider är måndag till fredag klockan 9 till 18. På helger är butiken stängd. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag då tjänsten kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller hur det är att arbeta på Synoptik är du välkommen att kontakta vår butikschef Adrian Eriksson på 0660-10775. I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat. Välkommen med din ansökan! ⭐ Följ oss gärna på sociala medier, vi finns på LinkedIn och Instagram
Vill du få möjligheten att arbeta tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även den som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att ge en service i världsklass? Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet och för den som vill utvecklas finns en tydlig karriärtrappa med stora möjligheter. Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.
På bildningsförvaltningen verkar vi för att skapa goda förutsättningar för varje barns och elevs lärande, utveckling och kreativitet. Vi vill skapa en trygg och inspirerande lärandemiljö, där lusten att lära står i fokus och där barn, elever och personal möter varandra med respekt. Flerspråkigt centrum arbetar bland annat med pedagogiskt stöd, utveckling och undervisning för flerspråkiga elever. Verksamheten sträcker sig från grundskolan till och med gymnasieskolan. Arbetsuppgifter Du kommer undervisa elever i deras modersmål portugisiska mot läroplanens mål. I arbetet ingår att planera, genomföra, följa upp undervisningen, bedöma kunskaper samt hålla kontakt med föräldrar och andra pedagoger på skolorna. I tjänsten ingår även att arbeta som studiehandledare. Studiehandledning sker i nära samarbete med skolans lärare och är ett sätt för eleven att komma vidare med svenska språket samtidigt som elevens tidigare ämneskunskaper tas tillvara. I tjänsten kan både när- och fjärrundervisning ingå. Kvalifikationer Vi söker främst dig med svensk lärarlegitimation alternativt annan universitets- eller högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du ska ha mycket goda kunskaper i modersmålet portugisiska samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Körkort B är meriterande då arbetet kan vara förlagt till flera skolor. Tjänsten är en visstidsanställning under höstterminen 2025 med goda chanser till förlängning. Vänligen bifoga CV och personligt brev med din ansökan. http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om tjänsten Vi söker en Studie- och yrkesvägledare till Praktiska gymnasiet i Örnsköldsvik. Du kommer att ansvara för skolans Studie- och yrkesvägledning. Arbetet innebär att du kommer att ha en nära kontakt med elever, föräldrar, lärare och annan personal på skolan. Du kommer att behöva sätta dig in i varje elevens bakgrund, framtidsdrömmar, individuella intressen och förutsättningar för att på bästa sätt vägleda dem inför studie- och yrkesvalssituationer samt informera dem om bland annat utbildningar, arbetsliv och arbetsmarknad. Du kommer tillsammans med administrativ personal att ansvara för elevernas individuella studieplaner och behöver ha överblick och goda kunskaper om gymnasieskolans struktur. Du kommer att ha ett nära samarbete med rektor/skolledning och EHT. Som person har du lätt för att hitta samarbetsformer, är lyhörd för elevernas behov och önskemål, ser möjligheter i svårigheter, är flexibel och kan arbeta både enskilt och tillsammans med andra. Vi söker dig som: • är utbildad studie- och yrkesvägledare • har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift • tycker om att planera och organisera (spindel i nätverket) • är självständig, noggrann och handlingskraftig • har goda IT-kunskaper • har god kännedom i varierande framtidsutsikter och möjligheter för elever med NPF eller med andra särskilda behov Utöver det kräver tjänsten att du har god kännedom om Gy11 och vara insatt i GY25. Du behöver även kunskap om arbetsmarknaden och dess behov samt goda kunskaper om de regler som gäller vid exempelvis slutbetyg, examen och behörigheter för högskolestudier. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänst. Om anställningsvillkoren • Omfattning: 40% • Vikariat from augusti 2025 tom augusti 2026 (med chans till förlängning) Intervjuer kommer att ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Vid eventuella frågor kontakta; Annica Jonsson [email protected] Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker nu engagerade och positiva personliga assistenter till vårt uppdrag i Bjästa. Tjänsten gäller vaken natt, och vi söker dig som är intresserad av att arbeta på schemarad. För att trivas i rollen ser vi att du har sinne för humor, är påhittig och kan ta egna initiativ samtidigt som du är lyhörd inför kundens önskemål och behov. Som personlig assistent kommer du att vara ett viktigt stöd i hans vardag. Mannen du skall hjälpa har MS och kommunicerar via läppar och dator. Dina arbetsuppgifter omfattar allt från personlig hygien och omvårdnad till hushållssysslor. En central del av arbetet är också att skapa en trygg och positiv miljö, där du hjälper honom att delta i hans aktiviteter och sociala sammanhang. Det är en fördel om du har erfarenhet av att använda hjälpmedel som golvlift, PEG, kateter och näringsdropp, eller är villig att lära dig detta. Största vikt kommer att läggas på personkemin mellan dig och kunden. Körkort och tillgång till bil är ett krav, då det är begränsat med kollektivtrafik till arbetsplatsen. Tjänsten Vi söker dig som är intresserad av en schemarad eller att arbeta som timvikarie nu och under sommaren. Tjänsten gäller vaken natt, men är du intresserad av att jobba som timvikarie finns det även möjlighet att jobba dagar och kvällar. Registerutdrag från polisen kommer att begäras. Varmt välkommen med din ansökan! Företagsinformation På Helsa Omsorg arbetar vi med personlig assistans där vi tror på högt inflytande, hög tillgänglighet och god kvalitet för både våra kunder och vår personal. Vi vet att de Personliga Assistenterna är helt avgörande för våra kunders livskvalitet. Hållbarhet, engagemang, lärande, samverkan och ansvar är vår värdegrund som genomsyrar hela vår verksamhet. Som Personlig Assistent hos oss får du en engagerad verksamhetschef som ansvarar för din arbetsmiljö och en platt organisation med korta beslutsvägar. Givetvis omfattas du också av kollektivavtal genom vår Branschorganisation Vårdföretagarna där vi är medlemmar.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som timvikarie hos vår kund i Örnsköldsvik. Arbetet är förlagt under dag och kväll på vardagar och man jobbar ej röda dagar eller helger. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. OM KUNDEN Kunden är en positiv kvinna i 40-årsåldern som bor i Örnsköldsvik. Arbetet utgår från kundens hem där hon lever tillsammans med sin familj. Som assistent i detta uppdrag hjälper du vår kund på hennes arbete dagtid och assisterar henne under arbetsdagen där hon främst behöver hjälp med att skriva på datorn, därför är goda kunskaper i svenska av vikt och kunskap i engelsk skrift meriterande. Under kvällstid när vår kund befinner sig i hemmet innefattar arbetsuppgifterna framförallt vardagliga hushållssysslor. Dessa inkluderar matlagning, bakning, tvättning, städ och att handla. Du följer också med kunden på hennes aktiviteter och ärenden. Uppdraget innefattar inga integritetsnära moment då kunden sköter mycket av detta själv. Hon kan själv berätta vad och hur hon önskar hjälp och stöttning. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är empatisk, positiv och lugn. Du trivs att arbeta med hushållssysslor och att hjälpa andra. Vi har inga krav på tidigare erfarenheter utan vi lägger störst vikt vid personlig lämplighet. Utifrån kundens önskemål ser vi positivt på kvinnliga sökanden. Vidare behöver du som söker ha B-körkort då det ingår i arbetet att dagligen köra kundens bil. Du bör inte heller vara allergisk mot pälsdjur då det finns i hemmet. För att komma till anställning behöver du ha ett BankID och ha beställt ett belastningsregister till din digitala brevlåda då detta effektiviserar processen. Registret beställer du via följande länk: Arbete med barn med funktionsnedsättningar Sysselsättningsgrad: Timvikariat. Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 85 jobb