Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om oss Brand Impact har sedan 1988 hjälpt varumärken inom detalj-och dagligvaru-handeln med att synliggöra sina produkter ute i butikerna antingen genom att bjuda kunder på ett smakprov/pratstund eller att helt enkelt jobba med att exponera och framhäva produkterna genom det visuella. Just nu söker vi dig som vill jobba i livsmedelsbutiker med att bjuda på smakprover av olika varumärkens produkter. Det här jobbet passar dig som vill ha ett socialt jobb och även har ett stort matintresse. Vi söker dig som Är över 18 år Kommunicerar väl på svenska Är en glädjespridare Har ett intresse för mat & dryck Är serviceminded Kan jobba vid behov framför allt på Ons-Fre mellan kl 11-19 Varför ska du jobba med oss? Förutom ett roligt extrajobb så erbjuder vi dig en bra lön & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. I vår grundutbildning ingår bl.a fördjupade kunskaper inom livsmedelshygien, marknadsföring och försäljning. För oss är din personlighet och passion viktigare än utbildning 🚀 Vi ser fram emot din ansökan! //Brand Impact Teamet🚀
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 75% hos vår kund i Bredbyn. Arbetet är förlagt under dagtid, kvällstid och helg. Arbetstiderna är förlagda enligt följande Kl. 07.00-14.00, 14.00-20.00, 08.30-20.00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en tjej i 20-årsåldern som är bosatt i centrala Bredbyn, några mil utanför Örnsköldsviks stadskärna. Som personlig assistent hjälper du henne i vardagliga moment exempelvis förflyttningar, bad, träning, personlig hygien, vardagssysslor i hemmet, samt att följa med på fritidsaktiviteter. Hon har ett stort intresse för framförallt hockey och uppskattar även att åka på loppisar, spela bingo och vara ute på hundpromenader. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vår kund värdesätter högt om du som person tar egna initiativ, ser positivt på att hitta på saker, är empatisk och lyhörd inför kunden behov. Ett plus om du är sportintresserad då kunden har ett stort intresse för hockey. Vi ser positivt på om du har tidigare erfarenhet av yrket men det är inget krav för att ansöka till tjänsten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV Körkort och tillgång till egen bil för att ta dig till och från arbetsplatsen. Ej Allergisk mot pälsdjur. MERITER Erfarenhet av yrket eller vård och omsorg. Sysselsättningsgrad: Cirka 75%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Vill du vara med och inspirera barn till en aktiv fritid? Kom med i Active Academy! Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat teamVärldens roligaste extrajobb! Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen! Vi på Active Academy söker nu ledare till Knatteskutt, Sveriges största Idrottsskola för barn som är mellan 1-4 år. Vi söker dig som: Älskar att arbeta med barn Har takten och rytmen given i kroppen Har erfarenhet att leda aktiviteter för barn, gärna yngre barn, alternativt har en lång idrottsbakgrund och varit ledare för barn i något annat sammanhang (ex. förskola, skola, barnpassning) Som person är du trygg och säker i dig själv! Vad är Knatteskutt? På Knatteskutt får barnen hoppa, springa, dansa och lek med boll. Här blandar vi olika idrottsaktiviteter på ett lekfullt och roligt sätt Vi jobbar utifrån ett färdigt passupplägg som innebär att alla idrottsbanor, övningar och lekar är färdigplanerat. Du som ledare kan då lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Som ledare får du coachning under terminen, du deltar på en ledarutbildning och du kommer att vara en del av ett fantastiskt ledarteam på över 300 ledare. Du får helt enkelt världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Info om anställningen: Timanställning Arbetet pågår under hösten 2025 med start vecka 35. Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på 15.00-16.00 på söndagar i Parkskolan. ca 1-2 h/veckan. Mer info får du via eventuell telefonintervju MERIT: Du får gärna studera till (eller vara färdig) förskolelärare eller liknande utbildning. Du har gärna gått estetiska programmet på gymnasiet, jobbat som gruppträningsinstruktör, annan dansutbildning eller liknande. Detta är inget krav för att söka, du kan ändå ha den rätta personligheten. Du kommer vara den som inspirerar nästa generation till ett aktivt liv! Ansök nu! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Höga Kusten Teoretiska Gymnasium är en fristående gymnasieskola belägen i hjärtat av Örnsköldsvik, precis vid hamnen och nära resecentrum med utmärkta kommunikationer. Sedan starten 2009 har vi erbjudit högkvalitativ utbildning inom naturvetenskaps-, samhällsvetenskaps- och ekonomiprogrammen. Vi är stolta över att nyligen ha blivit rankade som Örnsköldsviks bästa gymnasium och tredje bäst i länet av ansedda och oberoende Ednia. Vår skola är en plats där kunskap, bildning och engagemang står i fokus. Om tjänsten: Vi söker framförallt dig som är legitimerad och behörig gymnasielärare i filosofi, som tycker om att inspirera och utmana elever. Du kommer huvudsakligen att undervisa på samhällsprogrammet och arbeta i nära samarbete med kunniga och engagerade kollegor. Våra elever är ofta motiverade och vi har ett inkluderande arbetsklimat där vi värdesätter samarbete och trivsel högt. Hos oss får du möjlighet att bidra till skolans utveckling i en stimulerande miljö där din kompetens och entusiasm verkligen gör skillnad.
På bildningsförvaltningen verkar vi för att skapa goda förutsättningar för varje barns och elevs lärande, utveckling och kreativitet. Vi vill skapa en trygg och inspirerande lärandemiljö, där lusten att lära står i fokus och där barn, elever och personal möter varandra med respekt. Vi söker nu en engagerad och kreativ musiklärare som vill undervisa i musik inom både ämnet och ämnesområden. Vi är en F–9-skola inom anpassad grundskola där eleven alltid står i centrum. Vår undervisning vilar på en helhetssyn där samarbete, trygghet och kommunikation är grunden för elevernas lärande och utveckling. Våra elever läser utifrån två inriktningar – ämnen och ämnesområden – och vi arbetar tvärprofessionellt för att skapa en meningsfull och tillgänglig skoldag för alla. Vi erbjuder dig en varm och inkluderande arbetsplats med engagerade kollegor. Möjlighet att utvecklas inom tillgänglig undervisning. Kompetensutveckling och handledning. En möjlighet att göra verklig skillnad – varje dag. Arbetsuppgifter Du kommer att undervisa i musik i anpassad grundskola i årskurs F-9, både för de elever som läser ämnen och de som läser ämnesområden. Du kommer ha det övergripande ansvaret för elevgrupperna och sköta den dokumentation och de kontakter som detta innebär. Arbetet sker nära samarbete med speciallärare, elevassistenter, elevhälsa och vårdnadshavare. Du planerar, genomför och utvärderar undervisningen utifrån varje elevs individuella förutsättningar och behov. I undervisningen använder du gärna olika uttrycksformer och kommunikationsstöd såsom TAKK, bildstöd och digitala verktyg. Kontakt och samarbete med vårdnadshavare är en viktig del i arbetet. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad speciallärare, inriktning mot IF, i musik och med erfarenhet från anpassad grundskola. Du har kunskap om och intresse för anpassade arbetssätt, specialpedagogik och AKK (Alternativ och Kompletterande Kommunikation). Som person har du god samarbetsförmåga och ett positivt och lösningsfokuserat förhållningssätt. Du är kreativ, flexibel och ser varje elevs styrkor och möjligheter. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med TAKK, bildstöd och strukturstöd i undervisningen. Har du kunskap om olika funktionsnedsättningar och neuropsykiatriska svårigheter är det också meriterande. Vänligen bifoga CV och personligt brev med din ansökan. Välkommen med din ansökan! http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vid anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister visas upp för arbetsgivaren. Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Bli gruppträningsinstruktör på Nordic Wellness Vill du inspirera människor till rörelse, energi och glädje? Älskar du att stå i centrum, sprida träningsglädje och göra skillnad för andra? Då har du hittat rätt – vi söker nu gruppträningsinstruktörer på vår klubb i Örnsköldsvik! Om oss Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 klubbar, padelanläggningar och över 500 000 medlemmar. Vi erbjuder träning för alla – i en miljö där våra värdeord genomsyrar allt vi gör: FUN. MOVEMENT. STRONG. TOGETHER. Om rollen Som gruppträningsinstruktör är du en central del av våra medlemmars upplevelse – du är både ambassadör, inspiratör och energispridare. Din uppgift är att förmedla träningsglädje, skapa motivation och ge våra deltagare den där WOW-känslan som får dem att längta tillbaka. Du bör känna dig trygg i att ta plats, bjuda på dig själv och leda med både hjärta och energi – oavsett om det är 10 eller 100 personer i salen. Vi erbjuder dig: Utbildning i konceptet du önskar – vi står för den! En fast klass/vecka (eller fler!) på en av våra klubbar där behovet är som störst En arbetsplats fylld av engagemang, utveckling och träningsglädje Vi söker dig som kan: Hålla 1–2 fasta klasser i veckan Vara tillgänglig morgon, dag, kväll eller helg (beroende på behov) Vem är du? Du behöver inte vara utbildad instruktör sedan tidigare – vi utbildar dig! Det viktigaste är att du: Har passion för gruppträning och träning i stort Trivs med att stå i centrum och leda andra Har personlig utstrålning, energi och en positiv attityd Är pålitlig, engagerad och vill utvecklas hos oss Att jobba på Nordic Wellness Hos oss får du mer än bara ett jobb – du får en plats i ett team där träningsglädje, utveckling och gemenskap står i centrum. Vi är ett företag i ständig rörelse, där du får möjlighet att påverka och växa – oavsett om du vill hålla fler klasser eller ta andra steg inom företaget. Rekrytering pågår löpande – så vänta inte med din ansökan! Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Vi ser fram emot att höra från dig och kanske välkomna dig till vårt fantastiska instruktörsteam!
På Aktiv Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Aktiv Assistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos vår kund i centrala Örnsköldsvik. Vi söker timvikarier vid behov, med möjlighet till mer arbete under sommarmånaderna. Arbetspassen är schemalagda både vardagar och helger enligt följande tider: Kl. 07.00–13.00 (dubbelassistans) Kl. 08.00–21.00 Kl. 21.00–07.00 (vaken natt) Tillträde sker enligt överenskommelse, men vi ser gärna att du har möjlighet att påbörja introduktionen så snart som möjligt. OM KUNDEN Vår kund är en glad kvinna i 25-årsåldern med en härlig humor. Hon har ryggmärgsbråck och är förlamad från midjan och nedåt, och söker nu en personlig assistent som kan ge henne det stöd hon behöver i vardagen. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat: Stöd i dagliga rutiner såsom hushållssysslor Hjälp med personlig hygien, av- och påklädning Förflyttningar, såromläggning och medicinering (delegering ges vid anställning) Hantering av hjälpmedel såsom andningsmask, hostmaskin, taklyft och sondmatning med mera ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är en positiv och lättsam person med humor, tålamod och är lyhörd inför andra personers behov. Noggrannhet är en viktig egenskap, men framför allt handlar det om att din och kundens personkemi matchar. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Ej allergisk mot pälsdjur då kund har katt, och hund finns ibland i hemmet MERITER Erfarenhet av sjukvård, men inget krav Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Aktiv Assistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Aktiv Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Jobba hos Aktiv Assistans Norr AB Aktiv Assistans Norr AB är ett familjärt assistansföretag med huvudsaklig verksamhet i Västerbotten. Vi brinner för att hjälpa personer med funktionsvariationer att leva ett så meningsfullt och rikt liv som möjligt, utifrån deras behov och önskemål. Våra ledord – inflytande, trygghet, tillgänglighet och kompetens – genomsyrar allt vi gör. Vi är lika måna om våra kunder som om våra anställda och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Aktiv Assistans Som personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad både under arbetstid och på väg till och från jobbet, så att du kan känna dig trygg om något oförutsett skulle ske. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra medarbetare och arrangerar regelbundet aktiviteter för både personal och kunder. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och känna dig som en del av gemenskapen! Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjliga chanser att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt – alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent som timvikarie hos vår kund i Örnsköldsvik. Vår kund har nyligen fått ett utökat behov av assistans vilket kommer att ge goda möjligheter till en fast schemarad. Arbetstiderna varierar mellan dag, kväll och vaken natt. Vi ser gärna att du även har möjlighet att jobba mer i sommar under ordinarie personals frånvaro. Vilken tjänstgöringsgrad och arbetstider du jobbar kommer du överens om tillsammans med ansvarig chef. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan börja inskolas omgående. Om kunden Kunden är en snart 14-årig tjej med lindrig intellektuell funktionsnedsättning och autism. Hon använder sig av bland annat rullstol, gåstol, kommunikationshjälpmedel samt andningsstöd vid sömn i form av CPAP. Som assistent på detta uppdrag kommer du både att vistas i skolmiljö och hemmiljö samt följa med kunden på aktiviteter som är planerade för henne. Som personlig assistent kommer du vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser vilket innefattar förflyttningar, personlig hygien, matsituationer, kommunikation, lek och träning. Kunden är en glad och social tjej som tycker om att lyssna på musik, kolla youtube och gå på stan. Pälsdjur finns i hemmet. Är du den vi söker? Vi söker dig som tycker om att arbeta med barn och kan analysera andra individers behov. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med barn sedan tidigare, men det är inget krav. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är lugn, trygg och påhittig, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av lågaffektivt bemötande då bemötande är av stor vikt. I gengäld erbjuds du ett stimulerande och meningsfullt arbete i en familjär arbetsmiljö. KRAV: Icke rökare Ej pälsdjursallergiker Tåla klor/kunna simma Meriter: Körkort Tillgång till bil Vårderfarenhet eller motsvarande Vårdutbildning eller motsvarande Tidigare erfarenhet av att jobba lågaffektivt Sysselsättningsgrad: Timvikariat/Sommarvikariat med goda chanser till fast schemarad Tillträde: Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
På bildningsförvaltningen verkar vi för att skapa goda förutsättningar för varje barns och elevs lärande, utveckling och kreativitet. Vi vill skapa en trygg och inspirerande lärandemiljö, där lusten att lära står i fokus och där barn, elever och personal möter varandra med respekt. Välkommen till Björna skolupptagningsområde! Hos oss finns verksamhet på fyra olika skolenheter i Björna, Gideå, Hemling och Trehörningsjö från förskoleklass till och med årskurs nio. Årskurserna är små och ger en nära och familjär stämning på skolorna. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som undervisande lärare i Spanska i årskurs 6-9 vid Björnaskolan. Du ingår i arbetslaget för åk 7-9 och får ansvarsuppgifter utöver undervisning utifrån intresse, kompetens och skolans behov. Du kommer till en skola med rutinerade kollegor där ni tillsammans i arbetslaget ansvarar för att driva och utveckla det pedagogiska arbetet genom att planera, genomföra och följa upp undervisning med läroplanen och kommunala mål som riktmärke. Kontakt och samarbete med föräldrar är en viktig del i arbetet. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad grundskollärare med behörighet att undervisa i Spanska åk 6-9. Även om du har annan kvalifikation är välkommen att söka. Blir det aktuellt med anställning erbjuds då en tidsbegränsad anställning som obehörig lärare. Vi söker dig som gillar att utmanas och tänka nytt, som ser olikheter och mångfald som en grund för lärande och utveckling. Du är en trygg vuxen och är en tydlig ledare i klassrummet. Att vara en förebild och skapa en god stämning i elevgruppen och arbetslaget är för dig en självklarhet. God initiativförmåga samt flexibilitet är egenskaper vi värdesätter högt. Körkort behörighet B, är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vänligen bifoga CV och personligt brev med din ansökan. Välkommen med din ansökan! http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vid eventuell anställning ska utdrag ur Polisens belastningsregister visas upp för arbetsgivaren. Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Är du pärlan som hjälper mig hitta vardagens guldkorn? Teamet som hjälper mig till ett meningsfullt och aktivt liv, behöver ytterligare förstärkning, i första hand året ut .Klickar vi med varandra så finns fina förutsättningar till fortsatt anställning. I vårt team har vi alla har nära till skratt och högt i tak. Du kommer att initialt främst att arbeta tillsammans med mina andra assistenter, dubbel bemanning. Som min assistent behövs ingen erfarenhet då du får en grundlig inskolning. Ett krav är dock att du kan uttrycka dig tydligt i det svenska språket då du kommer bli min verbala röst. Din arbetsplats utgår från de centrala delarna av Örnsköldsvik. Har du möjlighet att börja redan nu, i sommar eller kanske senare i höst? Tveka inte att höra av dig då vi har flexibelt schema och tjänstgöringsgrad. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Avtal: Introduktionspass innan för att se så att vi trivs med varandra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Huvudsakligen dubbelbemanning under vardagar och helger samt under semesterperioden. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Välj ett jobb för att visa detaljer