På konsult- och serviceförvaltningen ger vi förvaltningarna stöd och service inom våra områden fastighet, drift- och service, kost, IT samt administrativa stödtjänster. Vi söker köksbiträden till några av våra förskolekök inom Örnsköldsviks kommun. Sök våra lediga tjänster nu! Arbetsuppgifter Som köksbiträde kommer du att arbeta förberedande inför måltider, diska och göra andra sysslor som tillhör köksverksamheten. Tillsammans med andra medarbetare ingår du i en större arbetsgrupp med köksenhetschef som närmsta chef. Det ingår att kunna arbeta i andra kök inom organisationen. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbeta inom kök och vana att arbeta efter egenkontroll och checklistor. Vi söker dig som har ett gott bemötande, är flexibel och serviceinriktad. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av köksarbete eller vana att arbeta efter egenkontroll och checklistor. Du ska behärska det svenska språket i tal och skrift för att kunna ta del av arbetsordningar, rutiner, checklistor, beställningar och kommunikation på arbetsplatsen. Tjänsterna är tillsvidareanställningar enligt nedan. Du kommer få berätta vilken/vilka av tjänsterna du helst föredrar när du gör ansökan: Köksbiträde till Höglandskolan, deltid 50%, dagtid, helgfri måndag till fredag Köksbiträde till Högland förskola, deltid 75%, dagtid, helgfri måndag till fredag Köksbiträde till Kungabacken förskola, deltid ca 81,25%, dagtid, helgfri måndag till fredag Bifoga CV och personligt brev med din ansökan http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Har du ett stort matintresse och känsla för ordning, ansvar och barns bästa? Vi söker nu en kock till våra förskolor och fritidshem i Själevad. Örnsköldsviks södra pastorat driver förskolan och fritidshemmet Prästkragen samt förskolan Pysslingkragen sedan många år. Till vårt glada och sammansvetsade team söker vi nu en kock på 75 procent, med möjlighet till en utökad tjänst inom barnverksamheten. Vi söker dig som vill arbeta som kock i vårt tillagningskök. Det innebär att planera och tillaga näringsrika och varierade måltider samt att göra tillhörande inköp. Du säkerställer att köket håller hög hygienstandard och god ordning. Du blir en viktig part i att förädla och vidareutveckla det fina kökskoncept vi redan har, högt uppskattat av såväl barn som föräldrar. Det finns möjlighet att utöka tjänsten till 100 procent genom att även vara en resurs i barnverksamheten. Det innebär även att delta i arbetslagets gemensamma utvecklingsarbete och bidra till kökets pedagogiska roll i verksamheten. Vi söker dig som har lämplig gymnasieutbildning och framför allt, ett stort intresse för matlagning. Du självgående, ansvarstagande och flexibel samt har lätt för att samarbeta. Du har grundläggande datorvana och behärskar svenska språket i såväl tal som skrift. B-körkort och tillgång till bil är en förutsättning. I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande kvalifikationer är erfarenhet från arbete i storkök eller liknande, erfarenhet av arbete med barn liksom erfarenhet av inköp. Utbildning inom livsmedelshygien eller restaurangbranschen är även meriterande. Hos oss finns ett glatt och hjälpsamt arbetslag. Vi tillhandahåller arbetskläder för både kök och arbete i barngrupp. Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme och inte minst, en arbetsmiljö där du gör skillnad – varje dag! Vill du vara med och fortsätta utveckla vårt omtyckta kök tillsammans med ett engagerat team? Varmt välkommen med din ansökan!
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 86 % hos en levnadsglad kvinna i Husum. Vi söker även timvikarier vid behov. Arbetstiderna är förlagda mellan 8-22 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en kvinna i 60-årsåldern som tidigare haft stroke och har Afasi. Då kunden har diabetes så kommer du som assistent att ge insulin, du kommer som assistent att få utbildning inom medicindelegering. Som personlig assistent stöttar du henne i kommunikation, förflyttningar, träningsprogram samt vanligt förekommande hushållsarbete. Då hon gärna är delaktig efter förmåga bör du som arbetar med henne vara lyhörd för hennes vilja och önskemål. Hon vill ha en aktiv vardag som gärna får innefatta matlagning,bakning,promenader och aktiviteter med Afasiföreningen. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor m.m. Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Följa med på planerade aktiviteter ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är lugn,pratglad och social. Det är även viktigt att du kan arbeta självständigt och att du kan komma med förslag på aktiviteter att utföra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. KRAV Körkort Tillgång till bil MERITER Vårderfarenhet eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig Sysselsättningsgrad: cirka 86%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Är du pärlan som hjälper mig hitta vardagens guldkorn? Teamet som hjälper mig till ett meningsfullt och aktivt liv, behöver ytterligare förstärkning, i första hand året ut .Klickar vi med varandra så finns fina förutsättningar till fortsatt anställning. I vårt team har vi alla har nära till skratt och högt i tak. Du kommer att initialt främst att arbeta tillsammans med mina andra assistenter, dubbel bemanning. Som min assistent behövs ingen erfarenhet då du får en grundlig inskolning. Ett krav är dock att du kan uttrycka dig tydligt i det svenska språket då du kommer bli min verbala röst. Din arbetsplats utgår från de centrala delarna av Örnsköldsvik. Har du möjlighet att börja redan nu, i sommar eller kanske senare i höst? Tveka inte att höra av dig då vi har flexibelt schema och tjänstgöringsgrad. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Enligt överenskommelse. Avtal: Introduktionspass innan för att se så att vi trivs med varandra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Huvudsakligen dubbelbemanning under vardagar och helger samt under semesterperioden. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Ser du fram emot att spela en viktig roll i en annan människas liv och samtidigt utvecklas professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team!
Vi söker: Vi på inkludera assistans söker vikarier som har möjlighet att arbeta extra under ordinarie assistenters ledigheter och frånvaro. Om jobbet: Du kommer att arbete hos en härlig och glad kille på 18 år som bor tillsammans med sina föräldrar i Örnsköldsvik. Kunden kräver hel hjälp i sin dagliga livsföring som exempelvis förflyttningar, träning, personlig hygien, sondmatning, aktiviteter m.m. Du kommer jobba aktivt utifrån kundens behov, diagnos och fasta rutiner. Ditt arbete präglas av ansvar i möten och samspel med andra människor, så vi kommer att lägga stor vikt kring din personlighet och kemin mellan dig och kunden. Arbetstiderna är förlagda dag eller kväll. Körkort är plus men inget krav. Du bör behärska svenska språket i både tal o skrift. Erfarenhet: Du som söker har tidigare arbetat inom vård och omsorg eller personlig assistans. Har du erfarenhet av epilepsi, sondmatning, hostmaskin och aPAP så är det stort plus för att gå vidare i rekryteringsprocessen. Du bör ha hög arbetsmoral, vara lugn och trygg i dig själv och vara positiv i känslan att göra skillnad för någon annan. Längre introduktion sker för att säkerställa samspel och trygghet mellan er båda i de dagliga rutinerna. Som anställd hos oss på Inkludera assistans omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder även friskvårdsbidrag till alla våra tillsvidare anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTER Innan anställning kan påbörjas måste utdrag ur belastningsregistret lämnas. Det är en fördel om du inför en intervju har förberett med att beställa registerutdrag från polisen. Blanketten du ska välja heter "arbete med barn med funktionsnedsättning". Beställ här: (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/) Intervjuer sker fortlöpande så varmt välkommen in med din ansökan så fort som möjligt 💚 Företagsinformation Inkludera assistans i Sverige AB tidigare MR Assistans grundades år 2015 och jobbar hårt för sina kunders rättigheter och sina anställdas status i samhället. Hållbarhet gäller inte bara luften vi andas, bilarna vi kör eller energislagen vi använder. Hållbarhet är så mycket mer än så och omfattar oss alla. Vi vill verka för hållbar omsorg, för hållbara arbetsplatser och –villkor och för ett hållbart och ansvarsfullt välfärdssystem där privata och kommunala aktörer agerar tillsammans med myndigheter mot ett gemensamt mål: en hållbar välfärd. Med tydlighet och transparens inom både kvalitet, ekonomi och miljöpåverkan vill vi leda utvecklingen av en ny, ansvarstagande branschrörelse. Vi vill att varje människa ska kunna känna sig trygg med att det finns en god välfärd, inte bara idag utan även i framtiden.
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Område Ortopedi ingår i länssjukvård somatik och bedriver såväl planerad som akut verksamhet, inriktad mot ortopediska skador och sjukdomar. Länsverksamheten arbetar med en gemensam värdegrund som styrmedel. Vår värdegrund är: "Vi tar ansvar för patienten, verksamheten och varandra, vi hushåller med våra gemensamma resurser, vi arbetar öppet och respektfullt". Vi är i dagsläget 5 medicinska sekreterare, vi är en länsklinik och bedriver verksamhet på länets alla tre sjukhus - men ditt uppdrag är främst kopplat till verksamheten i Örnsköldsvik. Vi arbetar mån-fre. Nu söker vi en medicinsk sekreterare till vårt team! Tjänsten är ett vikariat på heltid under 6 månader med tillträde enligt överenskommelse. Medicinsk sekreterare till Ortopedmottagningen, Örnsköldsvik Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innebär framför allt journalskrivning i journalsystemet Cosmic, men det förekommer även övriga administrativa uppgifter. Arbetet är varierande och kan förändras över tid beroende på verksamhetens behov. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Utbildad medicinsk sekreterare eller liknande Har erfarenhet av journalsystemet Cosmic Har goda färdigheter i Office-paketet Har goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Har engelskakunskaper i såväl tal som skrift För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Personlig mognad Flexibel Samarbetsförmåga Strukturerad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Butikskonsulent sökes - Örnsköldsvik Vi på RG Marknadspartner söker nya medarbetare. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 1 timme varannan fredag för en av våra uppdragsgivare med start 1 augusti. Tjänsten innebär arbete varannan fredag med plock av varor i butik. Möjlighet för mer tid kan vara möjligt. Vi ser även positivt till att gå ut extratimmar med kort varsel. Som butikskonsulent ser du till så att varorna är välfyllda i hyllan och ser säljande ut i butik. Varorna levereras direkt ut till butikerna. Vi söker dig som har god social kompetens och är duktig på att kommunicera, då du dagligen kommer att ha kontakt och dialog med våra kunder. Du är noggrann och ansvarsfull som person, har en god känsla för service och trivs med att jobba självständigt. Du får gärna ha erfarenhet av dagligvaruhandeln sedan tidigare, men det är inget krav. Lön enligt Handels kollektivavtal. Körkort och tillgång till bil är meriterande. Mer om oss går att läsa på www.rgmp.se Låter detta intressant? Mejla in din ansökan märkt med ”Butikskonsulent Örnsköldsvik" till [email protected] Urval och intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas allt eftersom, skicka därför din ansökan redan nu!
I välfärdsförvaltningen arbetar cirka 2500 medarbetare. Förvaltningen styrs av Välfärdsnämnden med utgångspunkt i förvaltningens verksamhetsidé - ”Tillsammans underlättar vi människors möjlighet att leva ett meningsfullt liv” - arbetar vi för att uppnå kommunens vision: Vi bygger bäst tillsammans. Vi i Nattpatrull Norr söker nu en engagerad undersköterska/vårdare till vårt team! Vi är en liten grupp med stort upptagningsområde, vi arbetar i byarna runt Gideå, Husum, Björna och Trehörningssjö. Vi utgår från Björkhem vård och omsorgsboende i Gideå. Välkommen in med din ansökan! Arbetsuppgifter Som medarbetare är din främsta uppgift att ge stöd, motivation och omsorg till våra boende. Vi arbetar hälsofrämjande med syftet att stärka individens egna förmågor och att alla som bor i området ska ha möjlighet att få leva livet, hela livet. Delaktighet, utveckling och gemenskap är nyckelord hos oss där ständiga förbättringar ger förutsättningar för att skapa god kvalitet. I arbetsuppgifterna ingår bland annat personlig omvårdnad, hälso- och sjukvård och administration. Vi arbetar teambaserat vilket innebär att många olika yrkesgrupper har som gemensamt mål att skapa en god livskvalitet och en bra miljö för våra boende. Kvalifikationer Vi söker dig som är undersköterska eller har annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som tillräcklig. Vi ser gärna att du har vidareutbildning mot äldre och/eller demens eller har en utbildningsinriktning mot psykiatri. Erfarenhet av att arbeta inom vård och omsorg är ett krav. Det är viktigt att du tycker om och trivs med att arbeta med människor samt att du är flexibel och lyhörd för nya idéer och arbetssätt. För arbetet krävs tillräckliga kunskaper i svenska i tal och skrift för att bland annat kunna kommunicera med brukare, utföra vårddokumentation samt erhålla medicindelegering. Giltigt körkort, behörighet B, samt tillgång till egen bil är krav. Tjänsten är en tillsvidareanställning 68% nattarbete med start snarast enligt överenskommelse. Bifoga CV och personligt brev med din ansökan. Välkommen in med din ansökan redan idag, då vi gör intervjuer löpande under ansökningstiden. Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.
Kura Omsorg i Sverige AB fokuserar på att sätta kunden i centrum och att det ska vara roligt att gå till jobbet. Om jobbet Vi söker några skärpta och lugna personer som vill ha nya erfarenheter. Det är bra om du har ett öppet sinne och en känsla för humor. Här finns det möjlighet att jobba dag, kväll, dygn och natt. Vi är ett härligt gäng som alla trivs på jobbet. Uppdraget går ut på att hjälpa en supergullig 22-årig tjej i hennes vardag. Hennes intressen är bland annat djur, natur, skapande och musik. Hon tycker även om att vistas utomhus i alla väder. Hon är en snäll, tacksam och levnadsglad tjej. Som assistent hjälper du henne i de vardagliga momenten. Exempel på dessa är sondmatning, mediciner, förflyttningar, följa med till stallet, badet eller på andra roliga utflykter. Vår kund tycker om uteaktiviteter, pyssla, djur och musik med mera. Arbetsplatsen är i en välordnad och strukturerad miljö där det finns tydliga rutiner. Du kommer också under dag- och kvällstid alltid ha en kollega vid din sida! Vidare kommer du att få en gedigen inskolning och start sker i överenskommelse med dig. Det kommer att finnas stora möjligheter att jobba på en schemarad över sommaren. Är du den vi söker? Vi söker dig som är noggrann, lyhörd och engagerad som person. Vi ser också att du är lojal och kan ha en öppen/rak dialog med din arbetsgivare och kollegor. Inga förkunskaper krävs, vi anställer utifrån din personlighet. Körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från arbetet. Ej pälsallergiker, pälsdjur finns i hemmet. Du ska vara rökfri. Start: Inskolning sker enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: Timvikariat/Sommarjobb Arbetstider: Dag, kväll, natt och dygn Intervjuer kommer att ske löpande och kan tillsättas redan innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker nu dig som vill arbeta som personlig assistent på cirka 70-75 % hos vår fantastiska kund i Örnsköldsvik. Det förekommer dubbelassistans under större delen av dygnet. Du erbjuds jobba under dag, kväll, och natt. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 14.30-21.00, 15.00-21.00 kväll Kl. 07.00-17.00 helg kl. 21.00-07.00 natt Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Vår kund är en snäll och levnadsglad tjej i 20-årsåldern som bor strax utanför Örnsköldsvik. Som personlig assistent hjälper du henne i de vardagliga momenten. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat sondmatning, mediciner, förflyttningar, följa med till stallet, badet eller på andra roliga utflykter. Vidare tycker kunden om uteaktiviteter, leka, pyssla, djur och musik med mera. Arbetsplatsen är i en välordnad och strukturerad miljö där det finns tydliga rutiner. Du kommer också under dag- kvällstid alltid ha en kollega vid din sida! ÄR DU DEN VI SÖKER? Vår kund söker dig som är noggrann, lyhörd och engagerad som person. Vidare bör du vara lojal och kan ha en öppen/rak dialog med din arbetsgivare och kollegor. Vi har inga krav på att du ska ha arbetat som personlig assistent tidigare utan tar stor hänsyn till personlig lämplighet. KRAV Körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från arbetet Ej pälsdjurallergi, hund finns i hemmet Du ska vara rökfri Sysselsättningsgrad: Cirka 70-75 %. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Välj ett jobb för att visa detaljer