Lediga deltidsjobb i Partille
Det finns totalt 23 lediga deltidsjobb att söka i Partille
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens barnomsorg och utbildningsverksamhet från förskola och fritids till förskoleklass, grundskola, särskola, gymnasieskola, vuxenutbildning och olika uppdragsutbildningar. Vår vision är att varje elev lämnar skolan rik på kunskaper och övertygad om sin förmåga att tillsammans med andra skapa sin framtid. Alla elever ska också minnas sin skoltid som trygg, rolig och lärorik. Den kommungemensamma särskilda undervisningsgruppen tar emot elever från kommunens grundskolor. Vi har 20 elever som är uppdelade i grupper. Vår verksamhet finns i en mindre skolbyggnad där vi har egen skolgård och en lugn klassrumsmiljö. Vi ligger nära Öjersjö Storegård 5-9 skola där vi kan låna salar för praktiskestetiska ämnen. Hos oss får du arbeta med erfarna och kompetenta kollegor. Vi är ett gott gäng som trivs tillsammans och stöttar varandra. Vi har hög lärartäthet och hos oss kan varje elev få möjlighet att växa och utvecklas. Här ställs höga krav på att tillsammans arbeta aktivt för att säkerställa en tillgänglig och anpassad undervisning för alla elever. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi dig som vill bli en i arbetslaget i vår SU-gruppsverksamhet och arbeta som klasslärare med framför allt eleverna i åk 6-8. Du kommer arbeta i nära samarbete med övriga professioner som ingår i verksamheten kring eleverna. Arbetet präglas av lågaffektivt bemötande och tydliggörande pedagogik. Utbildningen sker i mindre elevgrupper där du som lärare planerar och genomför lektioner utifrån elevers behov och förutsättningar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i matematik samt ytterligare något ämne. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta som klasslärare samt erfarenhet av att arbeta med elever med neuropsykiatriska funktionsvariationer. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en liknande verksamhet som SU-gruppen samt erfarenhet av tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande Du är en trygg och lugn person, som har förmåga att skapa positiva relationer som hjälper eleverna att lyckas med att nå sina mål. Som person är du lyhörd för elevernas behov, tydlig och respektfull med god förmåga att samarbeta både med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du är engagerad, initiativrik och vill vara med i det fortsatta utvecklandet av vår verksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Här kan du läsa mer om spännande utvecklingsarbeten som pågår i vår verksamhet! https://www.partille.se/barn--utbildning/inblick/ I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas. Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Även ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister behöver uppvisas innan anställning. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Är du en glad och positiv person som brinner för mat, sälj och förstklassig service? Då kan du vara precis den vi söker! Vi söker nu en ny medarbetare till vår butik. Vi vill att du som söker har en bra initiativförmåga och en positiv energi som smittar av sig, ser kundens behov och med stolthet och glädje levererar branschens bästa kundbemötande. Som person är du kreativ och kommer gärna med förslag och idéer och har lätt för att arbeta i team. Du har ett öga för detaljer och engagemanget för att skapa en välkomnande, säljande och inspirerande butik. Du drivs av utmaningar, ser möjligheter och har en vilja att hela tiden utveckla och effektivisera såväl verksamheten som dig själv. Du kommer i huvudsak att arbeta som butikssäljare med inriktning bake off men även andra arbetsuppgifter som är vanligt förekommande i butik förekommer, exempelvis; - Arbeta i kassan - Fylla på varor i hyllorna och fronta - Bygga exponering på säljtorg och gavlar - Arbeta med fys och svinn - Arbeta med egenkontroller - Hålla städat och snyggt i butiken Tillsammans med dina kollegor blir du butikens ansikte utåt och för dig är kunden nummer ett. Du har lätt för att skapa långsiktiga kundrelationer och har egenskapen att inspirera kunden till köpglädje. Du trivs med att vara på språng och att arbeta kroppen. Arbetet i en butik erbjuder dig ett varierande arbete i emellanåt högt tempo och det är viktigt att du känner dig trygg med att hantera stressiga situationer. Tidigare erfarenhet från arbete i dagligvaruhandeln är mycket meriterande. Är det kopplat till bake off eller bageri är det extra meriterande. För oss är även personlig lämplighet viktig. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 30 timmar/vecka. Tillträde till tjänsten sker 18 augusti eller enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar provanställning. Arbetstiderna varierar och förekommer både dag- och kvällstid samt helger. Vill du veta mer om tjänsten kontakta Butikschef Mikael Otterdahl tfn: 0765 - 39 29 31 alt e-post; [email protected] Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV snarast. Ansök via Coop.se - God svenska i tal och skrift är ett krav - Erfarenhet och kompetens från detaljhandel och/eller andra serviceyrken är meriterande - Erfarenheter av arbete med bake off eller bageri är mycket meriterande Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel. Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Är du en glad och positiv person som brinner för mat, sälj och förstklassig service? Då kan du vara precis den vi söker! Vi söker nu en ny medarbetare till vår butik. Vi vill att du som söker har en bra initiativförmåga och en positiv energi som smittar av sig, ser kundens behov och med stolthet och glädje levererar branschens bästa kundbemötande. Som person är du kreativ och kommer gärna med förslag och idéer och har lätt för att arbeta i team. Du har ett öga för detaljer och engagemanget för att skapa en välkomnande, säljande och inspirerande butik. Du drivs av utmaningar, ser möjligheter och har en vilja att hela tiden utveckla och effektivisera såväl verksamheten som dig själv. Du kommer i huvudsak att arbeta som butikssäljare med inriktning kassa men även andra arbetsuppgifter som är vanligt förekommande i butik förekommer, exempelvis; - Fylla på varor i hyllorna och fronta - Bygga exponering på säljtorg och gavlar - Arbeta med fys och svinn - Arbeta med egenkontroller - Hålla städat och snyggt i butiken Tillsammans med dina kollegor blir du butikens ansikte utåt och för dig är kunden nummer ett. Du har lätt för att skapa långsiktiga kundrelationer och har egenskapen att inspirera kunden till köpglädje. Du trivs med att vara på språng och att arbeta kroppen. Arbetet i en butik erbjuder dig ett varierande arbete i emellanåt högt tempo och det är viktigt att du känner dig trygg med att hantera stressiga situationer. Tidigare erfarenhet från arbete i dagligvaruhandeln är mycket meriterande. Är det kopplat till kassaarbete är det extra meriterande. För oss är även personlig lämplighet viktig. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 25 timmar/vecka. Tillträde till tjänsten sker 18 augusti eller enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar provanställning. Arbetstiderna varierar och förekommer både dag- och kvällstid samt helger. Vill du veta mer om tjänsten kontakta Butikschef Mikael Otterdahl tfn: 0765 - 39 29 31 alt e-post; [email protected] Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan tillsammans med personligt brev och CV snarast. Ansök via Coop.se - God svenska i tal och skrift är ett krav - Erfarenhet och kompetens från detaljhandel och/eller andra serviceyrken är meriterande - Tidigare kassavana är mycket meriterande Coop är en av Sveriges största arbetsgivare med många utmanande jobb. Vi är inne i en spännande förändringsresa för att kunna möta framtidens matkunder lika bra och lika naturligt i våra fysiska butiker som på Coop.se. Förändringen som pågår innebär extra många utmaningar, men även möjligheter. Och du är aldrig ensam. Är det någonting vi är extra stolta över så är det våra medarbetare. Genom att ha lyckats rekrytera många kompetenta medarbetare jobbar vi tillsammans mot framtiden. Det nya Coop ska stå för attraktiva butiksupplevelser med prisvärd mat, starka egna varumärken, ett unikt medlemsprogram och ett tydligt ledarskap inom ekologi, hälsa och hållbarhet. Kort sagt: Vi vill vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel. Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Har du ett intresse for denim och mode? Älskar du jeans, och framförallt Levi´s som märke? Nu har du chansen att bli vår nya säljare och kollega! Levis Allum söker en ny kollega som är redo för att ta sig an nya utmaningar som butikchefens högra hand. Som säljare hos oss på Levi´s Store tar du hand om våra kunder på bästa tänkbara sätt genom att lyssna, hjälpa, inspirera och sälja. Du är tillsammans med resten av teamet ansvarig för att butiken är inspirerande och inbjudande för våra kunder, och att ni stävar mot att nå butikens mål. För oss är det viktigt att alla våra kunder får en ovanlig köpupplevelse när de besöker våra butiker. Detta uppnår vi genom en inkluderande och positiv arbetsmiljö, där vi fokuserar på personlig utveckling och gott humör. Du har erfarenhet från servicebranschen, men din personlighet och ditt intresse för Levi's och människor är minst lika viktigt. För att bli vår nya kollega behöver du: - Vara engagerad och få en "kick" av att ge förstklassig service - Ha ett genuint intresse för jeans och mode - Gilla att jobba med människor och glädja andra - Trivas i en ung, social och dynamisk miljö - Vara flexibel på både arbetsuppgifter och arbetstider Vi kan erbjuda: - Värdefull erfarenhet av försäljning och service som du kan dra nytta av under hela ditt arbetsliv - Möjligheten att påverka och vidareutveckla Levi´s Store - En ung och inkluderande miljö - Bonusordning - Förmånlig personalrabatt i Varners butiker - Betydande roll som butikchefens högra hand Är du den vi söker? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan idag. Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Sedan 1873 har Levi’s® varit den ledande experten inom denim och skapat några av världens mest ikoniska plagg. I våra Levi’s®-butiker kan kunderna hitta det största urvalet av Levi’s-produkter i Norden under ett och samma tak, allt från de ikoniska 501-jeansen, till tidlösa jackor och de senaste säsongsnyheterna. Vår personal erbjuder utmärkt produktkunskap och kundservice på hög nivå. Varner Brand Stores driver Levi’s®-butiker på franchisebasis i Norge, Sverige och Finland. Det är en del av modegruppen Varner som består av flera välkända detaljhandelskedjor – Dressmann, Cubus, Carlings, Bik Bok, Volt och Junkyard. Företaget driver för närvarande sex nätbutiker och över 1150 fysiska butiker i Norge, Sverige, Finland och Island.
Nu söker vi dig som vill arbeta som personlig assistent hos en av våra uppdragsgivare boende i Jonsered utanför Partille. Uppdragsgivaren har till följd av en muskeldystrofi personlig assistans dygnet runt med viss dubbelassistans. Uppdragsgivaren har framförallt stora fysiska behov då han till stor del är förlamad. Han har olika hjälpmedel, bl.a. PEG och andningsstöd. Vem är du? För att passa för tjänsten så tror vi att du har ett lugn i dig själv och är bra på att läsa av andra människor. Du sprier en trygghet runt dig och gillar att vara ett stöd för någon annan i dess vardag. Vidare så tror vi att du: Har ett moget förhållningssätt. Kommunicerar flytande på svenska i tal och skrift. Är minst 20år gammal Är rökfri. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av assistansyrket, men inget krav då introduktion ges. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om tjänsten. Tjänsten är ca 70% med arbetspass förlagda dag, kväll och natt alla veckodagar. Om Konsensus Personlig Assistans Konsensus Personlig Assistans är arbetsgivare och anordnare av assistansen. Vi är en assistansanordnare med stark värdegrund och stor kompetens i frågor som rör personlig assistans. Kunskap, Engagemang och Respekt är ledorden som genomsyrar hela verksamheten och allt vi gör. För oss är dessa ledord avgörande i strävan efter att uppnå kvalitet i varje uppdrag och i varje assistanssituation. Våra assistenter är nyckeln till att den personliga assistansen ska hålla den höga kvalitet som vi eftersträvar. Som nyanställd hos oss på Konsensus Personlig Assistans kommer du att få introduktion så att du lär dig dina nya arbetsuppgifter, om uppdragsgivarens behov och önskemål i assistansen. Inom Konsensus Personlig Assistans ser vi arbetsmiljöarbete och våra anställdas möjlighet till kompetensutveckling som ett viktigt led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Som personlig assistent hos oss kommer du att erbjudas stöd och fortbildning i syfte att skapa trygghet för både dig i din yrkesroll och för vår uppdragsgivare. Vi tillämpar individuell lönesättning och följer kollektivavtal mellan Fremia-Kommunal. Trivsel, samhörighet och utveckling är viktigt hos oss på Konsensus och vi vill erbjuda våra anställda ett kontinuerligt stöd och möjlighet till utbildning/fortbildning och friskvård. Vill du veta mer om Konsensus Personlig Assistans är du välkommen att besök vår hemsida www.konsensus-assistans.se
Vill du vara med och göra skillnad? 19 916 elever klarade inte grundskolan i Sverige läsåret 2023/2024. Det finns skolor där 7 av 10 elever inte når gymnasiebehörighet. På den ideella Stiftelsen Läxhjälpen bidrar du med din kompetens och ditt engagemang för att få fler elever att uppnå behörighetskraven med självförtroende inför framtiden. Nu söker vi nya läxhjälpare i Partille till hösten! Vi söker dig som är intresserad av ett betalt extrajobb och samtidigt vill göra en konkret samhällsinsats. Tjänsten är en timanställning på eftermiddagar/kvällar och innebär i korthet att vara läxhjälpare efter skoltid på en av våra samarbetsskolor. Hos oss arbetar du i team om tre läxhjälpare där ni alla är högskolestuderande. Du får utbildning i, och arbetar utifrån, vårt strukturerade arbetssätt. Varje läxhjälpsgrupp består av 15 elever och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp arbetet. Som läxhjälpare kan du antingen jobba som ordinarie läxhjälpare eller inhoppare. Som ordinarie läxhjälpare jobbar du 6/h i veckan fördelat på två schemalagda eftermiddagar/kvällar (möjlighet till extra inhopp finns). Som inhoppare jobbar du då ordinarie läxhjälpare är ledig eller sjuk. Arbetet utförs efter skoltid i skolans lokaler. Vi söker dig som: -Är universitets- eller högskolestuderande -Har en pedagogisk förmåga och kan kommunicera och skapa relationer med barn och unga. -Är lösningsorienterad, initiativtagande och kan arbeta utifrån vårt strukturerade arbetssätt och metod. -Har bred grundläggande ämneskompetens samt god studieteknik. -Delar Stiftelsen Läxhjälpens värderingar och vision om ett samhälle där alla barn växer upp med förutsättningar att klara skolan och forma sin egen framtid. Då jobbet innebär arbete med barn lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister för arbetsgivaren är ett lagstadgat krav för att arbeta med barn och ungdomar. Om oss Skillnaderna mellan skolor, var du bor, var du kommer från och vad dina föräldrar jobbar med avgör i allt större utsträckning hur stor sannolikheten är att du klarar skolan. Stiftelsen Läxhjälpen är en icke-vinstdrivande stiftelse som verkar där det behövs som allra mest. Läxhjälpen är gratis för eleverna och läxhjälparnas löner finansieras genom stöd från näringsliv och offentlig sektor. Läxhjälpen är en konkret insats som angriper ett av Sveriges största problem idag - att allt fler unga inte klarar skolan och riskerar att hamna utanför samhället. Noga utvalda, avlönade, högskolestudenter hjälper ungdomar med studierna två kvällar i veckan och är samtidigt positiva förebilder och mentorer. Vi har sedan starten 2007 arbetat fram ett strukturerat arbetssätt och ett tydligt mål - betygen ska höjas och eleverna nå vidare till gymnasiet. Vi finns idag i över 90 skolor i bland annat Stockholm, Södertälje, Västerås, Norrköping, Göteborg, Landskrona, Umeå, Sundsvall, Uppsala, Gävle, Mora och Malmö. Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/laxhjalpen Följ oss på LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/stiftelsen-l-xhj-lpen http://www.laxhjalpen.se
Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Jag söker nu ytterligare två personliga assistenter som vill arbeta hos mig i Partille! Jag är 21 år och bor tillsammans med sin mamma. Jag går mitt sista år på gymnasiet och tar studenten nästa sommar. Mina intressen varierar från elinnebandy och springlopp (framerunning) till att åka skoter, fyrhjuling och skidor – här händer det saker! Jag har en spastisk funktionsnedsättning och använder rullstol. Jag talar inte med ord, men kommunicerar med hjälp av min iPad – därför är det viktigt att du är lyhörd och engagerad i vår kommunikation. Jag klarar mycket själv, men med rätt stöd blir jag både starkare, tryggare och gladare i vardagen. Jag söker både dig som vill ha en fast schemarad på 80 %, och dig som vill arbeta som timanställd vid behov – för att täcka upp vid sjukdom eller ledighet hos ordinarie personal. I ansökan väljer du vilken av tjänsterna som passar dig bäst. Arbetstiden är huvudsakligen förlagd till eftermiddagar, kvällar och vissa nätter med jour då jag går i skolan på dagtid. Hos oss får du chansen att vara med på allt från träningar, skoterutflykter till att stötta i de vardagliga sysslorna som matlagning, förflyttningar, kommunikation och personlig omvårdnad. Jag söker dig som: Har körkort. Gillar att hitta på saker och vara aktiv – gärna träningsintresserad! Har god fysisk förmåga. Kan laga mat och gärna gillar det. Talar och skriver svenska obehindrat. Är driven, positiv, initiativtagande och har lätt för att anpassa dig. Omfattning & Arbetsupplägg: Tillträde: Augusti 2025. Sysselsättningsgrad: 80 % + timanställning. Avtal: Introduktionspass och cirka en månads timanställning innan ordinarie sysselsättningsgrad tilldelas, förutsatt att allt har gått bra. Detta ger dig en chans att känna dig trygg och väl förberedd inför din nya roll. Arbetspass: Främst eftermiddag/ kväll, natt med jour samt dagtid under helg. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess & AnställningsvillkorRekryteringsprocess Vi kontaktar löpande de kandidater som är aktuella för en första intervju. Tjänsten tillsätts när vi har funnit rätt person, vilket kan ske innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. För de som går vidare i processen genomförs bakgrundskontroller. Om tjänsten innebär arbete med en minderårig uppdragsgivare krävs ett utdrag ur belastningsregistret. Barnperspektiv i rekryteringen Vi på ENKV följer noggrant Barnkonventionen, vilket innebär att om du söker en tjänst som innebär arbete med minderåriga, kommer rekryteringsprocessen att omfatta specifika steg för att säkerställa att barnets vilja och behov tas i beaktande. Vid anställning där du arbetar med minderårig uppdragsgivare ingår även en utbildning om barnperspektivet. Anställningsvillkor Om du går vidare i rekryteringsprocessen behöver du kunna styrka din identitet och bevisa att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och dina tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa att vi håller hög kvalitet i assistansen kommer nyanställda att genomgå en webbaserad introduktionsutbildning (ca 1 timme), helst innan anställningens start men senast inom en månad från anställningens början. Läs mer om utbildningen här. Lön & Ersättningar Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal. Vill du göra skillnad? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team
Vi på Granter AB rekryterar just nu personal till Lilla Rummet i Kungsmässan och Göteborg. Brinner du för service och gillar barninredning och leksaker? Då vill vi träffa dig! Lilla Rummet är en mysig och omtyckt baby- och barnbutik som finns i Kungsmässan och snart även i centrala Göteborg. Vi erbjuder ett noga utvalt sortiment av kvalitetsprodukter – från inredning till leksaker – och älskar att ge våra kunder den bästa servicen. Just nu har vi tre lediga tjänster i Kungsbacka och Göteborg! Vi söker dig som: Har ett glatt humör och energi som smittar Trivs i ett högt tempo och klarar av att arbeta både självständigt och i team Är initiativrik, ansvarsfull och hjälpsam Brinner för att ge riktigt bra kundservice Är organiserad, noggrann och gillar att hålla ordning Har ett genuint intresse för barn och inredning Talar flytande svenska och har goda kunskaper i engelska (tal & skrift) Arbetsuppgifter: Kassaarbete och kundservice Slå in paket Packa upp och prismärka varor Hjälpa kunder i butik Hantera reklamationer Hålla ordning och städa i butiken Arbetstid: Helger, storhelger och röda dagar Start: Omgående Omfattning: Deltid, ca 75% Meriterande om du har rätt till nystarsjobb från via Arbetsförmedlingen.
Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Utbildningsförvaltningen ansvarar för kommunens barnomsorg och utbildningsverksamhet från förskola och fritids till förskoleklass, grundskola, särskola, gymnasieskola, vuxenutbildning och olika uppdragsutbildningar. Vår vision är att varje elev lämnar skolan rik på kunskaper och övertygad om sin förmåga att tillsammans med andra skapa sin framtid. Alla elever ska också minnas sin skoltid som trygg, rolig och lärorik. På Ugglums skola strävar vi efter att eleverna ska utveckla strategier för att kunna forma sin framtid på bästa sätt. Målet är att varje elev ska kunna hitta sin inre motivation och vara aktiv och delaktig i sitt lärande och därigenom stimuleras till att våga ta huvudrollen i sitt eget liv. Kunskap utvecklas i samspel med andra och i ett växelspel mellan vad vi redan vet, vad vi vill uppnå, problem som uppstår och vilka erfarenheter vi gör. En förutsättning för lärande är att eleverna känner sig trygga på skolan, fysiskt, psykiskt och socialt, därför pågår alltid ett aktivt värdegrundsarbete. Pedagoger arbetar med utgångspunkt från främjande, förebyggande och åtgärdande insatser. Dessutom har skolan en fadderverksamhet där förskoleklass och årskurs 9 möts i olika aktiviteter under läsåret. ARBETSUPPGIFTER Ugglums skola är en F-9 skola med cirka 600 elever som ligger i natursköna Sävedalen. Skolan har höga meritvärden och för oss är det viktigt att skapa förutsättningar för hög trivsel och studiemotivation bland skolans elever i nära samarbete med vårdnadshavare. Som musiklärare åk 6-7 hos oss kommer du att enskilt och tillsammans med ämneslaget och arbetslaget ansvara för planering och uppföljning av undervisning. Pedagogisk dokumentation, föräldrasamverkan och andra vanligt förekommande uppgifter som hör läraryrket till ingår också i dina arbetsuppgifter. På Ugglums skola bedriver vi ett aktivt arbete med att utveckla undervisningen genom ämnesdidaktiskt kollegium. Skolans utvecklingsgrupp arbetar systematisk med vårt utvecklingsområde: Kompetent ledarskap, där alla lärares delaktighet utgör en viktig del för helheten. Vi samarbetar genom ett distribuerat lärledarskap, där alla som arbetar på skolan har en viktig funktion för att nå våra mål. Som person är du en tydlig ledare i klassrummet som tar ansvar och strukturerar ditt arbete på ett klokt sätt. Du får eleverna involverade och engagerade genom ditt sätt att skapa förtroende och din goda samarbetsförmåga. Som lärare hos oss ser du till helheten och till verksamhetens och elevernas bästa i ditt agerande och beslutsfattande. Som lärare hos oss är du därför en viktig pusselbit i resan mot målet, att varje elev ska kunna hitta sin inre motivation och vara aktiv och delaktig i sitt lärande. Vi söker dig som är redo att lägga pusslet tillsammans med våra elever! Rekryteringen avser ett vikariat på 50% under läsåret 25/26 KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa i musik åk 6-7. Som lärare hos oss vill vi att du har förmågan att skapa förtroendefulla relationer, både till våra elever, deras vårdnadshavare och dina kollegor. Du förstår vikten av samarbete för att nå resultat och kan skapa engagemang och delaktighet. Du tar ansvar för hela läraruppdraget och är trygg och tydlig i ditt ledarskap. Varmt välkommen till oss på Ugglums skola! ÖVRIGT I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas. Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ansvarig ambulerande mottagningssjuksköterska till Doktor24:s mottagning i Allum/Partille. Om tjänsten: Här ges du en unik möjlighet att leda och ansvara över en egen vaccinationsmottagning på Apoteket i Kungälv. Detta erbjudande ger er chansen att utvecklas inom er professionella karriär och samtidigt bidra till samhällets hälsa genom att tillhandahålla viktiga vaccinationsmöjligheter. Ta vara på denna spännande möjlighet att skapa en positiv inverkan och förbättra folkhälsan genom ert engagemang och er kompetens. Rollen som sjuksköterska hos Doktor24 innefattar kundrådgivning, vaccinationer. Det är ett självständigt arbete som ställer krav på att kunna fatta beslut och ta egna initiativ. Vi erbjuder internutbildning och har även en läkare knuten till tjänsten som alltid finns tillgänglig över telefon för rådgivning och ordination om så krävs. För information om vilka vaccinationer vi utför klicka här. För att lyckas i rollen behöver du vara: Legitimerad sjuksköterska, distriktsköterska eller skolsköterska. Har ett intresse och vana av att vaccinera samt kunna hantera högt tempo. Ansvarsfull och trygg som person. Vi på Doktor24 premierar medicinsk kvalitet och önskar även att du gör det. Empatisk, lyhörd och tydlig i patientmötet. Flexibel och serviceinriktad med ett patientfokuserat arbetssätt. Självständig, noggrann och kunna fatta snabba och korrekta beslut. Kompetenskrav/Kvalifikationer Legitimerad sjuksköterska, gärna distriktssköterska eller skolsjuksköterska. Erfarenhet från arbete med vaccinationer. Erfarenhet från reserådgivning och resevaccinationer är meriterande. God datorkompetens. Vi erbjuder dig: En arbetsplats som rankats topp 5 av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser för sjuksköterskor enligt den senaste undersökningen från Vårdföretagarna! Digital utbildning i vår digitala akademi Learning24 samt av våra erfarna Doktor24 vaccinationssjuksköterskor. En möjlighet att utveckla och spetsa dina vaccinationskunskaper. Arbetstider dagtid 2-3 i veckan För att ansökan ska hanteras krävs att följande dokument bifogas: Legitimationsbevis CV Personligt brev (inkl kontaktuppgifter/adress) Kopia på ID-handling Vi ser dig som en viktig spelare som är med och bidrar i vår utveckling. Hos oss på Doktor24 lägger vi stort fokus på kultur, ledarskap och välmående. För oss är laganda är viktigt, vi har passion för det vi gör, gillar att ha roligt på jobbet, och har ALLTID patienten i fokus. Kort och gott, vi vill vara en av Sveriges bästa arbetsplatser och det vill vi skapa tillsammans med våra medarbetare! Vi tror på digitalt när det går, fysiskt när det behövs - Lär mer om Doktor24 och våra tjänster på careers.se/doktor24 Start: 2025-08-01 Anställningsform: Tillsvidareanställning 40% Arbetstider: vardagar 09:45-18:15 Allum/Partille, 2-3 dagar veckan Kollektivavtal finns. I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi kommer att gå igenom urvalet och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 23 jobb