Lediga deltidsjobb i Rättvik
Det finns totalt 12 lediga deltidsjobb att söka i Rättvik
Är du en serviceinriktad person med passion för mat och dryck? Vill du bli en del av vårt fantastiska team på Köket på Höjden? Då kan detta vara tjänsten för dig! Om oss: Köket på Höjden är restaurangen på Hotell Lerdalshöjden, det ligger högt beläget över Rättvik där man når en magisk utsikt över Siljan och rättviken. Vi erbjuder våra gäster en minnesvärd matupplevelse med målet att alltid överträffa deras förväntningar och skapa en varm och välkomnande atmosfär. Om tjänsten: Vi söker nu en servis på minst 75% som brinner för att ge utmärkt service och som vill bidra till att våra gäster får en fantastisk upplevelse hos oss. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: - Servering av mat och dryck med högsta möjliga servicegrad. - Skapa en positiv och välkomnande atmosfär för våra gäster. - Säkerställa att restaurangen är ren och presentabel. - Arbeta tillsammans med köksteamet för att ge våra gäster den bästa möjliga upplevelsen. Vi söker dig som: - Har tidigare erfarenhet av arbete inom restaurang eller servering, men det är inget krav. - Är serviceinriktad och har en positiv attityd. - Är flexibel och kan arbeta varierande arbetstider, inklusive kvällar och helger. - Är bra på att samarbeta och trivs i ett team. Vi erbjuder: - En spännande arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. - Möjlighet att utvecklas inom restaurangbranschen. - Ett härligt team och en arbetsplats med god stämning. Ansökan: Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan och CV till [email protected] senast 30 september. Urval sker löpande och tjänsten planeras att tillsättas snarast. Vi ser fram emot att höra från dig!
Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra! För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessenI vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt referenstagning och bakgrundskontroll för slutkandidat.Rekryteringensker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig! Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!
Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. Beskrivning Rättviks kommun har åtta grundskolor och tio förskolor, totalt har vi cirka 1700 barn i våra verksamheter. Vår vision är: "Trygghet och trivsel, tydligt målinriktat lärande med ett gott pedagogiskt ledarskap i en kreativ miljö för våra barn och ungdomar." Arbetsuppgifter I ditt uppdrag som vikarie i våra förskolor, skolor och fritidshem arbetar du pedagogiskt och utvecklande med barn i åldrarna 1-15 år. Arbetet är dagtid vardagar. I förskolan arbetar du med barn i åldrarna 1-5 år. I skolan kan du arbeta som lärare eller outbildad lärare i årskurs F-6 eller i årskurs 7-9, som lärarassistent eller som elevassistent. I fritidshem arbetar du med elever främst i årskurserna F-4 innan skoldagen börjar och efter skoldagens slut. Du har även möjlighet att vikariera på vår fritidsgård, inom den kommunala musikskolan och inom vissa delar av gymnasieskolan. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett stort intresse av att jobba med barn och ungdomar. Relevant utbildning så som barnskötare, fritidspedagog eller förskollärare är meriterande. Som person arbetar du bra tillsammans med andra och anpassar ditt arbete efter verksamhetens behov. Som timvikarie hos oss behöver du ha goda kunskaper i svenska språket och helst möjlighet att jobba minst 50%. Urval och rekrytering sker löpande från och med höstterminens start. Utdrag ur belastningsregistret ska enligt skollagen uppvisas innan anställning påbörjas. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!
Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. Beskrivning Kostenheten består av 8 tillagningskök och 12 mottagningskök. Rättvik är en geografiskt stor kommun, där vi har kök i alla våra skolor, förskolor och särskilda boenden. Vi arbetar med bra lokalproducerade råvaror och tillagar den största delen mat från grunden. Vi arbetar aktivt med återtaget som är ett projekt där gymnasieskolans skoljordbruk levererar allt nöt-, fläsk- och lammkött samt potatis som tillagas och serveras i våra verksamheter. Arbetsuppgifter Som vikarie inom kosten kan du bland annat få förbereda frukost, laga mat, baka, förbereda sallader och diska. I ditt uppdrag som vikarie i tillagningskök eller mottagningskök ingår det att arbeta efter de rutiner och regler som gäller. Helgarbete kan förekomma. Du kan arbeta som kock eller måltidsbiträde. Du kommer att vara ute i matsalen och möta barn, pedagoger, boende och personal. Även viss lokalvård kan förekomma då vi har kombitjänster i några av våra verksamheter. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett intresse för matlagning, tycker om att hålla ordning och reda och som tycker om att träffa både unga och gamla människor. Har du erfarenhet eller utbildning så är det meriterande. Vi ser gärna att du har körkort för att kunna arbeta i kommunens alla kök. Innan anställningens början ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas, tänk på att kuvertet ska vara oöppnat. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623 Urval och rekrytering sker löpande från och med höstterminens start. Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!
Rättvik – där tradition möter framtid! Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete. Beskrivning Som timvikarie anställs du av Bemanningsenheten och bokas sedan ut på arbete på de enheter där du introducerats. Du väljer själv inom vilka verksamheter du är intresserad av att arbeta och hur mycket. Vi arbetar med tillgänglig tid, där du som vikarie förväntas vara aktiv i din digitala kalender för att visa när du vill och kan jobba. Våra verksamheter stannar aldrig, vi finns här dygnet runt, året runt. Du kan därför välja att arbeta när det passar dig bäst: dag, kväll, helg eller natt. Som vikarie inom vård och omsorg kan du arbeta inom: - LSS (människor med funktionsnedsättning) - Hemtjänst (ordinärt boende) - Särskilt boende - Boendestöd Vi erbjuder alla en individuell inskolning. Arbetsuppgifter I ditt uppdrag ingår att ge god omvårdnad och social omsorg med utgångspunkt i brukarens behov. Vi strävar efter att få våra brukare allt mera delaktiga i vardagen både när det gäller aktiviteter och digital delaktighet. Tillsammans med övrig personal är du en viktig del för verksamhetens utveckling. Du kan få utföra delegerade arbetsuppgifter som gör att du utvecklas i din roll. Kvalifikationer Vi söker dig som är 18 år fyllda och har ett stort intresse att arbeta med människor med fokus på dennes behov. Du behöver ha ett gott bemötande och lätt för att samarbeta med andra och skapa goda relationer. Du ska även kunna arbeta självständigt där det behövs. Eftersom vi har dokumentationsskyldighet så behöver du behärska svenska språket väl i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet inom dessa verksamheter och/eller omvårdnadsutbildning. Urval och rekrytering sker löpande. Övrig information: Innan anställning kommer vi att genomföra referenstagning (digitalt) samt be dig uppvisa giltigt utdrag ur polisens belastningsregister. Om arbetsgivaren: I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare. Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss. För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje. Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!
Nu söker vi vikarier till våra kunder i Rättvik. För rätt person kan det även finnas ordinarie tjänst att tillgå. Vi söker dig som är flexibel och har en vilja av att jobba med fokus på kundens önskan och behov. Utbildning och erfarenhet är meriterande men inte ett krav. Vi värdesätter den personliga lämpligheten och personkemin mellan assistenten och kunden allra högst Arbetstiderna kan variera något, men det är vanligt att våra kunder har assistans dygnet runt. Det kan handla om dygnspass med väntetid eller uppdelade pass under dygnet. Därför är det viktigt att du kan jobba dygnets alla timmar. Vi Omsorg är ett av de assistansbolag i Dalarna som varit med längst. Vi är också glada och stolta över att vara ett av de bolag i Dalarna som har flest kunder och medarbetare. Folk brukar trivas med oss och vi med dem. Vi finns i hela Dalarna och har kontor i Mora och Borlänge. Vi är ca 300 medarbetare. De flesta av oss är personliga assistenter. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se För anställning hos oss på Vi Omsorgbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Rekryteringen sker löpande, vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan annonsens slutdatum. .
Vill du bidra till att en medmänniska kan leva på det sätt som han eller hon önskar? Då kan vi på Vi Omsorg erbjuda dig ett omväxlande sommarjobb hos någon av våra kunder i Dalarna! Du är lika viktig oavsett om du är ordinarie eller jobbar extra vid behov. Självklart får du gå introduktion och känna dig för innan du börjar jobba. De faktiska arbetsuppgifterna, tiderna och platserna varierar från kund till kund och från dag till dag. Därför bör en personlig assistent vara flexibel, lösningsinriktad och öppen för nya utmaningar. Tänk på att sommarjobb som personlig assistent ger goda chanser till fortsatt arbete året runt. Att vara anställd på Vi Omsorg innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och schyssta semestervillkor. Som anställd hos oss får du tillgång till massor av förmåner. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska få en assistans av god kvalitet. Det innebär att de ska ges möjlighet att leva som andra. Den personliga assistentens uppdrag är att bidra till det. En bra personlig assistent är ansvarsfull, lyhörd och respekterar varje människa som en självständig individ. Utbildning och erfarenhet är ett plus men inget krav. Att personkemin stämmer är däremot ett måste och därför är det alltid kunden som väljer sin assistent. Vi Omsorg är ett av de assistansbolag i Dalarna som varit med längst. Vi är också glada och stolta över att vara ett av de bolag i Dalarna som har flest kunder och medarbetare. Folk brukar trivas med oss och vi med dem. Vi finns i hela Dalarna och har kontor i Mora och Borlänge. Vi är ca 300 medarbetare. De flesta av oss är personliga assistenter. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning För att kunna få en anställning hos oss behöver du vara 18 år eller äldre. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Välkommen in med din ansökan! Rekryteringen sker löpande. Så ansök redan idag.
Vill du bidra till att en medmänniska kan leva på det sätt som han eller hon önskar? Då kan vi på Vi Omsorg erbjuda dig ett omväxlande sommarjobb hos någon av våra kunder i Dalarna! Du är lika viktig oavsett om du är ordinarie eller jobbar extra vid behov. Självklart får du gå introduktion och känna dig för innan du börjar jobba. De faktiska arbetsuppgifterna, tiderna och platserna varierar från kund till kund och från dag till dag. Därför bör en personlig assistent vara flexibel, lösningsinriktad och öppen för nya utmaningar. Tänk på att sommarjobb som personlig assistent ger goda chanser till fortsatt arbete året runt. Att vara anställd på Vi Omsorg innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och schyssta semestervillkor. Som anställd hos oss får du tillgång till massor av förmåner. Målet med vår verksamhet är att våra kunder ska få en assistans av god kvalitet. Det innebär att de ska ges möjlighet att leva som andra. Den personliga assistentens uppdrag är att bidra till det. En bra personlig assistent är ansvarsfull, lyhörd och respekterar varje människa som en självständig individ. Utbildning och erfarenhet är ett plus men inget krav. Att personkemin stämmer är däremot ett måste och därför är det alltid kunden som väljer sin assistent. Vi Omsorg är ett av de assistansbolag i Dalarna som varit med längst. Vi är också glada och stolta över att vara ett av de bolag i Dalarna som har flest kunder och medarbetare. Folk brukar trivas med oss och vi med dem. Vi finns i hela Dalarna och har kontor i Mora och Borlänge. Vi är ca 300 medarbetare. De flesta av oss är personliga assistenter. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår hemsida: http://www.viomsorg.se Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett permanent uppehållstillstånd i Sverige för att kunna få anställning För att kunna få en anställning hos oss behöver du vara 18 år eller äldre. Du behöver också kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Rätt utdrag hittar du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Välkommen in med din ansökan! Rekryteringen sker löpande. Så ansök redan idag.
Hej! Vad kul att du har hittat hit! Nu söker vi hjälpande händer hos vår kund, en kvinna i Furudal. Känner du att du vill göra skillnad för andra? Uppfattas du som en glad, plikttrogen och lugn person? Toppen! Då kan det vara dig vi söker! Om kunden: Jag som behöver din hjälp är en rullstolsburen kvinna som bor i Furudal tillsammans med min man. Dina arbetsuppgifter handlar delvis om hushållsarbete såsom städning, matlagning, bakning. Din arbetsplats är där jag befinner mig, så vi kan hamna på en resa eller en utflykt med. Krav för tjänsten: Du behöver ha körkort och på kundens begäran söker vi endast kvinnor. Du behöver även behärska svenska väl i tal och skrift. Om tjänsten: Timvikarie, när ordinarie personal är frånvarande med chans till tjänst. Arbetstiderna är dagtid samt kvällstid vardag och helg. Vi kommer ha löpande intervjuer, sök idag så kanske vi är kollegor imorgon! Vilka är vi som arbetsgivare - Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Hej! Vad kul att du har hittat hit! Nu söker vi hjälpande händer hos vår kund, en kvinna i Furudal. Känner du att du vill göra skillnad för andra? Uppfattas du som en glad, plikttrogen och lugn person? Toppen! Då kan det vara dig vi söker! Om kunden: Jag som behöver din hjälp är en rullstolsburen kvinna som bor i Furudal tillsammans med min man. Dina arbetsuppgifter handlar delvis om hushållsarbete såsom städning, matlagning, bakning. Din arbetsplats är där jag befinner mig, så vi kan hamna på en resa eller en utflykt med. Krav för tjänsten: Du behöver ha körkort och på kundens begäran söker vi endast kvinnor. Du behöver även behärska svenska väl i tal och skrift. Då katt finns i hemmet behöver du även tåla pälsdjur. Om tjänsten: Timvikarie, när ordinarie personal är frånvarande med chans till tjänst. Arbetstiderna är dagtid samt kvällstid vardag och helg. Vi kommer ha löpande intervjuer, sök idag så kanske vi är kollegor imorgon! Vilka är vi som arbetsgivare - Libra Assistans? Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe. Vi har ett av världens viktigaste jobb - att stötta de som behöver samhällets stöd allra mest! Och det är vi stolta över. Idag finns vi på ett flertal ställen i Sverige, men vår vision är att fortsätta växa i landet och stötta ännu fler till en berikande vardag. Inom Hedera Assistans finns Libra Assistans, Assistanspoolen och Livsanda Assistans. Här arbetar enastående människor med olika bakgrunder som förenas med energi och glädje för att förmedla livskvalitet. Tillsammans har vi en och samma ledstjärna - att handling, tanke och ord alltid ska överensstämma. Vår verksamhet är uppbyggd på en trygg och stabil värdegrund. Alla ska få möjlighet till självbestämmande, ett innehållsrikt liv med trygghet och ett gott mående. Att vi dagligen bidrar och skapar en meningsfull vardag för dessa människor gör oss både stolta och lyckligt lottade. Genom en genuin passion och med ett hjärta för såväl kunder som medarbetare bildar vi en välmående verksamhet som fortsätter att blomstra. Det är kärnan i organisation och vårt arbete. Vi hoppas att just du vill bli vår nästa personliga assistent. Ansök redan idag, så hörs vi!
Visar 1 till 10 av 12 jobb