Lediga deltidsjobb i Skellefteå
Det finns totalt 71 lediga deltidsjobb att söka i Skellefteå
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker efter ca 10 kollegor som vill arbeta som personlig assistent hos oss över sommaren och med stor chans till förlängning efter sommaren. Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och du vill stanna längre hos oss? Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder/brukare ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor i Skellefteå med omnejd som vill jobba som personlig assistent. Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till att andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund/brukare. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Meriterande Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till bil Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla kunder/brukare unika och rutiner och aktiviteter ska skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t.ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära chansen att testa på arbete under dygnets olika tider, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Dygnspass kan även förekomma. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdragsbehov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent som sommarvikarie hos någon av våra två kunder med Autism i/i närheten av centrala Skellefteå. Vi behöver även fylla på med timvikarier i dessa två arbetsgrupper. Arbetstiderna är varierande. Så du som söker måste ha möjligheten arbeta varierande tider förlagda på dag, kväll, natt (vaken/jour), under såväl vardagar som helger. Sommarvikariaten har en tjänstgöringsgrad mellan 60-80 % och är av varierande längd, dem pågår allt mellan v 26-39. Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion så snart du har möjlighet. OM KUNDERNA Du kommer att arbeta nära våra kunder och stötte dem i deras vardagliga liv. Våra kundärenden skiljer sig åt till viss del, men specifikt för dessa är inriktningen inom Autism. Båda assistansuppdragen är av övervakande karaktär och du arbetar med lågaffektivt bemötande - en metod som skapar lugn och trygghet för kunden. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Medicinering, hjälp och vägledning i vardagliga situationer. ÄR DU DEN VI SÖKER? En stor del av ditt arbete innebär att hjälpa och vägleda kunden i vardagliga situationer och i sociala interaktioner kring/med andra, samt att hjälpa kunden förstå sin omvärld. Du bör vara bra på att läsa av och analysera andra individers behov och situationer. Vi ser det som en fördel om du sedan tidigare har vana av att arbeta med förebyggande åtgärder och långsiktiga strategier. Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Vidare bör du vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Vi ser gärna att du är ansvarstagande, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Mycket goda kunskaper i svenska MERITER Erfarenhet av arbete inom autism Erfarenhet av lågaffektivt bemötande Sysselsättningsgrad: Varierande. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Vill du få möjligheten att arbeta tillsammans med ett härligt team där lagandan står i fokus? Är du även den som har förmågan att se när något behöver göras och strävar efter att ge en service i världsklass? Om du svarade ja på frågorna ovan och dessutom uppskattar en Big Mac nästan lika mycket som oss – då kanske vi är helt rätt för varandra! Hos oss är det av största vikt att varje kund får en unik upplevelse och det är naturligtvis inte möjligt utan våra medarbetare. McDonald’s erbjuder ett omväxlande och fartfyllt arbete med varierande arbetsuppgifter, alla med fokuset att leverera en ultimat restaurangupplevelse för våra gäster. Arbetsuppgifterna kan variera från att tillaga och servera vår goda mat till att säkerställa att matsal och kök är i toppskick. En anställning på McDonald’s ger dig erfarenheter som du har nytta av resten av livet och för den som vill utvecklas finns en tydlig karriärtrappa med stora möjligheter. Våra förväntningar på dig: - Att du är en team player som sätter laget före jaget - Att du vill lära dig nya saker och utvecklas - Att du har rätt inställning och vill ha roligt på jobbet - Att du älskar burgare nästan lika mycket som vi Tidigare arbetslivserfarenhet är inte ett krav, vi ser till att du får den utbildning du behöver för att kunna utföra ett arbete av högsta kvalitet. Med över 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja. De flesta av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Med våra ca 12 000 medarbetare är vi Sveriges största privata ungdomsarbetsgivare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.mcdonalds.se eller följ oss på Facebook, Instagram och Twitter.
Vill du vara med och göra skillnad? 19 916 elever klarade inte grundskolan i Sverige läsåret 2023/2024 Det finns skolor där 7 av 10 elever inte når gymnasiebehörighet. På den ideella Stiftelsen Läxhjälpen bidrar du med din kompetens och ditt engagemang för att få fler elever att uppnå behörighetskraven med självförtroende inför framtiden. Nu söker vi nya läxhjälpare i Skellefteå till höstterminen 2025! Vi söker dig som är intresserad av ett betalt extrajobb och samtidigt vill göra en konkret samhällsinsats. Tjänsten är en timanställning på eftermiddagar/kvällar och innebär i korthet att vara läxhjälpare efter skoltid på en av våra samarbetsskolor. Hos oss arbetar du i team om tre läxhjälpare där ni alla är högskolestuderande. Du får utbildning i, och arbetar utifrån, vårt strukturerade arbetssätt. Varje läxhjälpsgrupp består av 15 elever och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp arbetet. Som läxhjälpare kan du antingen jobba som ordinarie läxhjälpare eller inhoppare. Som ordinarie läxhjälpare jobbar du 6/h i veckan fördelat på två schemalagda eftermiddagar/kvällar (möjlighet till extra inhopp finns). Som inhoppare jobbar du då ordinarie läxhjälpare är ledig eller sjuk. Arbetet utförs efter skoltid i skolans lokaler. Vi söker dig som: -Är universitets- eller högskolestuderande -Har en pedagogisk förmåga och kan kommunicera och skapa relationer med barn och unga. -Är lösningsorienterad, initiativtagande och kan arbeta utifrån vårt strukturerade arbetssätt och metod. -Har bred grundläggande ämneskompetens samt god studieteknik. -Delar Stiftelsen Läxhjälpens värderingar och vision om ett samhälle där alla barn växer upp med förutsättningar att klara skolan och forma sin egen framtid. Då jobbet innebär arbete med barn lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister för arbetsgivaren är ett lagstadgat krav för att arbeta med barn och ungdomar. Om oss Skillnaderna mellan skolor, var du bor, var du kommer från och vad dina föräldrar jobbar med avgör i allt större utsträckning hur stor sannolikheten är att du klarar skolan. Stiftelsen Läxhjälpen är en icke-vinstdrivande stiftelse som verkar där det behövs som allra mest. Läxhjälpen är gratis för eleverna och läxhjälparnas löner finansieras genom stöd från näringsliv och offentlig sektor. Läxhjälpen är en konkret insats som angriper ett av Sveriges största problem idag - att allt fler unga inte klarar skolan och riskerar att hamna utanför samhället. Noga utvalda, avlönade, högskolestudenter hjälper ungdomar med studierna två kvällar i veckan och är samtidigt positiva förebilder och mentorer. Vi har sedan starten 2007 arbetat fram ett strukturerat arbetssätt och ett tydligt mål - betygen ska höjas och eleverna nå vidare till gymnasiet. Vi finns idag i över 100 skolor i bland annat Stockholm, Södertälje, Västerås, Norrköping, Göteborg, Landskrona, Umeå, Sundsvall, Uppsala, Gävle och Malmö. Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/laxhjalpen Följ oss på LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/stiftelsen-l-xhj-lpen http://www.laxhjalpen.se
Just nu söker jag dig som vill jobba som personlig assistent hos mig! Jag är en man in 50 års åldern som bor i egen lägenhet i Skellefteå. Jag sitter i rullstol inne och i el-rullstol när jag är ute, kan köra båda själv. Har ingen intellektuell funktionsnedsättning men jag behöver viss hjälp i vardagen och kommer själv att berätta vad jag behöver hjälp med. Som person är jag glad, öppen och positiv. Jag tycker om att gå på stan, dricka kaffe, gå ut och äta och att umgås med andra människor. Jag har även lätt att komma överens med olika människor. Hos mig får du en vikarietjänst och blir in ringd när min ordinarie personal är sjuk. Och jag ser gärna att du kan börja jobba omgående. Vem söker jag? Jag söker kvinnlig assistent mellan 20-40 års ålder. Det krävs ingen tidigare erfarenhet som personlig assistent och det förekommer inga tunga lyft. Är ett plus om du gillar att laga mat. Viktigast av allt är att du som person är lyhörd, lugn och glad. Övrig information Anställningsform: Deltid Tillträde: Snarast samt löpande under sommaren Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Izabell Åkerlund, verksamhetschef Jessica Nejström, verksamhetsresurs [email protected] [email protected] OBS!! Ansökan sker via länk, ej mail. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas! Tjänsten avser: Tillsvidareanställning på 32 timmar i veckan, provanställning tillämpas. Tillträde: 2025-07-28 eller enligt överenskommelse. Arbetstider: Du kommer att variera mellan att arbeta tidig morgon, dagtid, kvällar och helger. Krav: Gymnasial utbildning, goda kunskaper i svenska (tal och skrift). Vi välkomnar sökande i alla åldrar, men med anledning av Arbetsmiljölagen ska du ha fyllt 18 år. Vi söker dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på Willys Skellefteå Anderstorp! Tjänsten innebär kort och gott att du, tillsammans med dina kollegor, bidrar till att erbjuda våra kunder bra och hållbar mat till riktigt bra priser. Du är en viktig del av butiksteamet som ser till att ge våra kunder den bästa butiksupplevelsen. Här kommer lite mer om tjänsten: Tillsammans med dina kollegor sköter du den omväxlande dagliga driften på färskvaruavdelningen. Du kan räkna med att få många steg på stegräknaren! Du ser till att våra kylar och hyllor är välfyllda och ser fina ut. Du ser till att det är rent och snyggt i butiken. Du tar aktivt del i beställningar och säljplanering och bidrar till att butiken når sina försäljnings- och lönsamhetsmål. Du hjälper våra kunder till rätta och möter dem med kunskap, fingertoppskänsla och ett stort leende. Du hjälper våra kunder i kassan eller något av våra andra utcheckningsalternativ. Om oss Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul! För oss är rätt inställning och vilja att utvecklas viktigare än erfarenhet och utbildning. Hos oss får du jobba ihop med ett helt team av sköna personligheter med olika bakgrunder, kunskaper och perspektiv. Lite mer om oss kommer här: Vi är ansluta till Handelsanställdas kollektivavtal där schyssta villkor som pension, försäkringar och bra OB-ersättning ingår. Du får friskvårdsbidrag, personalrabatt och personalerbjudanden efter en tids anställning. Hållbarhet är viktigt för oss och vi arbetar till exempel alltid med att minska matsvinn i och utanför våra butiker. Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Många som börjat sin resa som butiksmedarbetare på Willys är idag teamchefer, butikschefer eller har en specialistroll på vårt kontor. Du får erfarenheter – om t ex försäljning, service och om att driva butik – som du kommer att ha nytta av oavsett vad du väljer att göra längre fram. Läs mer om hur det är att jobba hos oss här. Om dig Du gillar mat, människor och försäljning lika mycket som vi! För oss spelar det ingen roll om du är vegan eller köttfantast, äter tacos en fredag eller en tisdag. Det fina med dig är att du är du. Och det är just det vi letar efter. Du vill lära dig nya saker och utvecklas. Du har positiv inställning och vill ha roligt på jobbet. Du ser när något behöver göras, kavlar upp ärmarna och får det gjort. Du har lätt för att samarbeta med andra – hos oss jobbar vi tillsammans som ett lag! Du har god IT- och datorvana, är noggrann och har inga problem att navigera i olika system. Det är en fördel om du har jobbat i butik eller med service, men det är inte ett krav. Du pratar, skriver och förstår svenska. Många av våra kunder talar fler språk än det, så om du gör detsamma är det toppen! Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Kristina Häggbom, [email protected]. Vi ser gärna att du vid intresse skickar din ansökan så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 2025-07-09. Vi tar endast emot ansökningar via våra jobbsidor. För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer. Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer: Så går det till när du söker jobb inom Axfood Observera att vi inte under denna rekryteringsprocess kommer be dig logga in med ditt Bank-id eller scanna någon QR-kod. Vid frågor kontakta Medarbetarsupporten på [email protected]
På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent på fast tillsvidaretjänst 80-85 % med start omgående, hos vår kund i centrala Skellefteå. Det är dubbelassistans hos kunden vilket innebär att man hela tiden arbetar två stycken assistenter samtidigt. Den vakanta tjänsten innefattar varierande arbetstider men dem flesta passen är förlagda dagtid på vardagar och helger. Enstaka längre pass samt nattpass förekommer. Arbetstiderna är förlagda vardagar och helger enligt följande: Kl 06.55-15.00 Kl 07.00-16.00 Kl 07.00-18.30 (enstaka pass) Kl 15.30-07.00 (enstaka pass) Så du som söker måste vara tillgänglig för arbete vardagar och helger på dag, kväll, natt (vaken/jour). Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Kunden är en man i 35års åldern som bor i närheten av centrala Skellefteå. Han behöver din hjälp som assistent då han har autism och epilepsi. Assistansuppdragen är av övervakande och vägledande karaktär. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Medicinering, hjälp och vägledning. ÄR DU DEN VI SÖKER? En stor del av ditt arbete innebär att hjälpa och vägleda kunden i vardagliga situationer och i sociala interaktioner kring/med andra, samt att hjälpa kunden förstå sin omvärld. Du bör vara bra på att läsa av och analysera andra individers behov och situationer. Vi ser det som en fördel om du sedan tidigare har vana av att arbeta med förebyggande åtgärder och långsiktiga strategier. Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV Mycket goda kunskaper i svenska MERITER Erfarenhet av arbete inom autism Erfarenhet av lågaffektivt bemötande Sysselsättningsgrad: Tillsvidaretjänst 80-85 % Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
Bli gruppträningsinstruktör på Nordic Wellness Vill du inspirera människor till rörelse, energi och glädje? Älskar du att stå i centrum, sprida träningsglädje och göra skillnad för andra? Då har du hittat rätt – vi söker nu gruppträningsinstruktörer på våra klubbar i Skellefteå! Om oss Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 klubbar, padelanläggningar och över 500 000 medlemmar. Vi erbjuder träning för alla – i en miljö där våra värdeord genomsyrar allt vi gör: FUN. MOVEMENT. STRONG. TOGETHER. Om rollen Som gruppträningsinstruktör är du en central del av våra medlemmars upplevelse – du är både ambassadör, inspiratör och energispridare. Din uppgift är att förmedla träningsglädje, skapa motivation och ge våra deltagare den där WOW-känslan som får dem att längta tillbaka. Du bör känna dig trygg i att ta plats, bjuda på dig själv och leda med både hjärta och energi – oavsett om det är 10 eller 100 personer i salen. Vi erbjuder dig: Utbildning i konceptet du önskar – vi står för den! En fast klass/vecka (eller fler!) på en av våra klubbar där behovet är som störst En arbetsplats fylld av engagemang, utveckling och träningsglädje Vi söker dig som kan: Hålla 1–2 fasta klasser i veckan Vara tillgänglig morgon, dag, kväll eller helg (beroende på behov) Vem är du? Du behöver inte vara utbildad instruktör sedan tidigare – vi utbildar dig! Det viktigaste är att du: Har passion för gruppträning och träning i stort Trivs med att stå i centrum och leda andra Har personlig utstrålning, energi och en positiv attityd Är pålitlig, engagerad och vill utvecklas hos oss Att jobba på Nordic Wellness Hos oss får du mer än bara ett jobb – du får en plats i ett team där träningsglädje, utveckling och gemenskap står i centrum. Vi är ett företag i ständig rörelse, där du får möjlighet att påverka och växa – oavsett om du vill hålla fler klasser eller ta andra steg inom företaget. Rekrytering pågår löpande – så vänta inte med din ansökan! Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Vi ser fram emot att höra från dig och kanske välkomna dig till vårt fantastiska instruktörsteam!
Bli barnpassare på Nordic Wellness Skellefteå! Är du trygg, ansvarstagande och älskar att sprida glädje bland barn? Vill du jobba i en miljö fylld av rörelse, gemenskap och träningsenergi? Då kan det här vara din nästa utmaning – hos Sveriges största friskvårdskedja! Om oss Nordic Wellness har över 350 klubbar och ett växande antal padelanläggningar runt om i landet. Med över 500 000 medlemmar erbjuder vi träning och välmående för alla åldrar – alltid med fokus på kvalitet, glädje och utveckling. Vi är ett företag i ständig rörelse och söker nu dig som vill bli en viktig del av vårt team som barnpassare på våra klubbar i Skellefteå Om tjänsten Som barnpassare hos oss ansvarar du för att ta hand om våra medlemmars barn – så att föräldrarna tryggt kan fokusera på sin träning. Du är den som får barnen att känna sig trygga, sedda och glada under tiden de är hos oss. Vi söker dig som vill arbeta några kvällar i veckan samt helger. Vi söker dig som: Är omtänksam, trygg och ansvarsfull Har ett genuint intresse för barn och gärna erfarenhet av barnpassning Är social, serviceinriktad och gillar att möta människor Har goda kunskaper i svenska Har ett intresse för träning och hälsa (det är ett stort plus!) Vi söker dig som har fyllt 16 år (AFS 2012:3) Att jobba på Nordic Wellness Hos oss får du vara en del av ett engagerat team i en miljö fylld av träningsglädje, utveckling och möjligheter. Vi är stolta över att många av våra medarbetare börjat som barnpassare och idag arbetar som t.ex. receptionister, kundservicemedarbetare eller inom andra delar av företaget. Här finns utrymme att växa – om du vill! Plats: Nordic Wellness, Skellefteå Arbetstid: Kvällar & helger Rekryteringsprocess: Bakgrundskontroll ingår enligt policy Ansök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande – så vänta inte. Skicka in din ansökan och ta första steget mot en meningsfull roll i ett företag där träning, trygghet och glädje går hand i hand. Vi ser fram emot att höra från dig!
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Hos oss handlar varje arbetsdag om att kommunen ska fungera och utvecklas så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. I både tätort, samhälle och by. Det är inte tvärenkelt. Prioriteringar av tid, kompetens och engagemang är sällan det. Men vi kan lova att det så gott som alltid kommer att vara värt det. Vi jobbar ju mest av allt för andra och varandra. Då är den där känslan av att ha gjort skillnad rätt svårslagen. Nu söker Räddningstjänsten i Skellefteå kommun brandmän. Räddningstjänsten ingår i förvaltningen samhällsbyggnad. I kommunen finns elva brandstationer och ett räddningsvärn som är placerade runt om i kommunen. Den största brandstationen, där all heltidsanställd personal finns, ligger i centrala Skellefteå. I dag jobbar ungefär 180 personer som brandmän på våra RIB-stationer (räddningspersonal i beredskap) runt om i kommunen. Men vi behöver bli fler - kvinnor och män med olika bakgrund. Vi söker därför brandmän till RIB-stationerna i Kåge, Fällfors, Byske, Jörn, Boliden, Skelleftehamn, Bureå, Lövånger, Burträsk och Bygdsiljum. Kanske kommer just du att förstärka någon av våra kårer inom kort? Då blir du en viktig resurs för vårt samhälle och en tillgång i säkerhetsarbetet på din arbetsplats. I Skellefteå kommun gör du verklig skillnad för alla som bor och verkar här. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Att vara brandman innebär att du anställs vid räddningstjänsten i Skellefteå. Räddningstjänsten betalar för den tid som du deltar i utryckningar, övningar och utbildningar. Du får dessutom beredskapsersättning. En RIB-styrka har omkring 40-50 larm per år. I genomsnitt tar varje larm en timme i anspråk. Hur din beredskapstid är upplagd varierar. Helst ser vi att du har beredskap under hela veckor, men beroende på var du bor och jobbar kan det också vara möjligt att ha beredskap kvällar, nätter eller dagtid. KVALIFIKATIONER Du kan bli brandman (RIB) om: • du har fyllt 18 år • du minst har B-körkort • du har god kommunikativ förmåga på svenska i både tal och skrift • du är frisk och har bra kondition • du bor eller arbetar så att du kan vara på brandstationen inom inställelsetiden, normalt 5 minuter • du klarar våra rekryteringstester, vilket innebär : intervju, sim- och fystest samt läkarundersökning. • du tycker om att arbeta med människor • du har din arbetsgivares och din familjs medgivande. Räddningstjänsten i Skellefteå följer MSB:s (Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap) utbildningsprogram. Så här ser stegen ut i korthet: 1. Du genomgått och blivit godkänd i rekryteringens krav och tester. 2. Därefter går du en 2 veckor lång utbildning hos MSB, där egenstudier blandas med distans- och platsbundna studier, Kurs 1. 3. Efter den följer en 2 veckor lång utbildning i Skellefteå vilken innefattar bland annat rökdykning. 4. Efter så långt i utbildningen kan du börja ingå i en beredskapsgrupp på din hemort och åka på larm. 5. Utbildningen är dock inte klar utan du ska komplettera med en 3 veckor lång utbildning på någon av MSB utbildningsorter, var de närmaste finns i Luleå, Sundvall eller Sandö, Kurs 2. Det bestäms en individuell utbildningsplan för varje person. Av praktiska skäl så brukar de flesta följas åt igenom hela utbildningstiden. Att ta C-körkort (lastbilskort) ingår också i utbildningen. Planen är att alla inom två år har genomgått hela utbildningspaketet. ÖVRIGT Samhällsbyggnad ser till att gator och torg, samhällen och bostadsområden fungerar så bra som möjligt för alla som bor och verkar här. Uppdraget omfattar planering, rådgivning, tillsyn och en hel del långsiktiga utvecklingsfrågor med koppling till fysisk planering, gator och parker, transport och service, räddningstjänst, sotning samt vatten och avfall. Med teknik av god kvalitet och mångfald, både sett till verksamhetsområden, personal och teknisk utveckling, gör vi ett växande Skellefteå möjligt. Läs mer om Skellefteå här: https://skelleftea.se Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 71 jobb