Lediga deltidsjobb i Skinnskatteberg
Det finns totalt 6 lediga deltidsjobb att söka i Skinnskatteberg
Vi är arbetsgivaren som är små nog att vara nära och stora nog att verkligen göra skillnad. Att vara anställd i Aberia innebär att du har en närvarande chef, arbetsledning i ditt dagliga arbete, handledning, kollektivavtal, friskvård och en mängd utbildningsmöjligheter. Vi har sedan 2001 varit verksamma inom personlig assistans. Våra kunder finns i hela Sverige och är barn, unga, vuxna, familjer och kommuner. Vi har vårt huvudkontor i Stockholm. Tillsammans har vi en lång och gedigen erfarenhet av att leva med och arbeta inom personlig assistans. Aberia ägs av Aberia AS, ett norskt familjeägt bolag, med ca 1200 anställda och som startade 1981. Ägare är NHC Group som driver ett brett utbud av välfärdstjänster. Vi söker en engagerad och ansvarsfull personlig assistent till en aktiv kvinna med cerebral pares och neuropsykiatriska funktionsvariation. Hon är en aktiv person som gillar träning, mode och har både hund och katt, vilket innebär att du som söker också behöver trivas med djur. Om tjänsten Uppdraget innebär att ge stöd i vardagen och assistera med sedvanliga arbetsuppgifter inom personlig assistans samt vara ett trygghet i vardagen. I arbetet kan även utmanande beteenden förekomma, och det är därför meriterande om du har erfarenhet av lågaffektivt bemötande (LAB) och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK). Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till bil, då arbetsplatsen ligger avsides från kollektiva möjligheter. Har erfarenhet eller förståelse för hur utmanande beteenden kan bemötas på ett tryggt och lågaffektivt sätt. Förstår vikten av att vara känslomässigt stabil och kan hantera sitt eget känsloläge, då ditt bemötande och din sinnesstämning har stor påverkan på den enskilda. Har förmågan att ta ett mentalt steg tillbaka när situationen kräver det och är noggrann med att följa rutiner. Är snabb och stabil i handling, mentalt närvarande och har ett lugnt, balanserat förhållningssätt. Kan bidra till en stabil och trygg vardag genom att stödja och ta ledningen vid aktiviteter där den enskilda behöver stöd Tjänsteomfattning: extra vid behov arbetspassen kan vara dygns pass med förekomst av sovande jour Vi erbjuder: En meningsfull roll där du har möjlighet att skapa en positiv skillnad i någon annans vardag. Ett stödjande arbetslag och en varierande arbetsmiljö. Introduktion och kontinuerlig handledning för att du ska känna dig trygg i din roll. För att trivas och växa i yrket som personlig assistent krävs en välgrundad människosyn om alla människors lika värde, mod, engagemang och en vilja att göra skillnad för någon annan. God självkännedom, lyhörd och flexibilitet är också viktiga egenskaper.
Upptäck Skinnskattebergs kommun – där arbetsliv och livskvalitet går hand i hand! Skinnskattebergs kommun - där historiens djup möter framtidens möjligheter och där karriären utvecklas i en sammanhållen och mångfacetterad miljö. Vi är stolta över att kunna erbjuda förmåner till våra blivande medarbetare, som till exempel möjlighet till semesterväxling och friskvårdsbidrag. Som en tillåtande organisation, uppmuntrar vi till stort eget ansvar och möjligheten att utvecklas både personligt och professionellt. Här i hjärtat av Bergslagen finner du inte bara en arbetsplats, utan en levande gemenskap där varje individ spelar en avgörande roll. Utforska vårt rika kulturarv och låt dig inspireras av den naturliga skönheten som omger oss. Skinnskattebergs kommun erbjuder en perfekt balans mellan en fullstor verksamhet i ett litet format och en livsstil där lugnet i våra skogar och sjöar ger en känsla av harmoni och tillhörighet. Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, vilket innebär att kunskaper i det finska språket är meriterande och ger dig en extra fördel i din karriär hos oss. Sök Sveriges viktigaste jobb och bli en del av vår gemenskap här i Skinnskattebergs kommun! Tillsammans kan vi göra skillnad och forma en framtid där varje individ är betydelsefull.Verksamheten Vi söker sommarvikarier till våra verksamheter inom vård och omsorg vilket innefattar hemtjänsten, Viljan (korttidsboende), Hemgården (äldreboende), Klockarbergsgården (demensboende), Lotsen (socialpsykiatri) och LSS-verksamheten. Möjlighet till schema under sommarperioden. För att arbeta natt måste du vara utbildad undersköterska. Vi söker dig som är utbildad undersköterska/skötare/vårdbiträde eller har tidigare erfarenhet från vård och omsorg. Det är viktigt att trivs med att ta ansvar och att du klarar att arbeta självständigt då vi ofta arbetar enskilt. Arbetsuppgifter Arbetet som undersköterska/vårdbiträde hos oss innebär att du ger stöd och service utifrån brukarens individuella behov samt ansvarar för att brukaren får en god omvårdnad. Arbetet innebär insatser såväl i brukarens hem, särskilt boende, inom socialpsykiatrin och korttidsboenden. Huvudsakliga arbetsuppgifter är hjälpa till med personlig omvårdnad såsom dusch, toalettbesök, mat mm utifrån individuella behov, utföra hälso- och sjukvårdsinsatser, utföra serviceinsatser såsom städning, tvätt, inköp mm och att arbeta och dokumentera i olika system. Kvalifikationer Du ska ha fyllt 18 år vid anställningens start och ha avslutade eller pågående gymnasiestudier. För att arbeta natt måste du vara utbildad undersköterska. För att arbeta i hemtjänsten är körkort B ett krav. Du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift för att kunna kommunicera med brukare och övrig personal och för att kunna skriftligen dokumentera det som verksamheten och arbetet kräver. Meriterande är omvårdnadsutbildning och/eller erfarenhet av arbete inom vård och omsorg. Personliga egenskaper Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är flexibel och tycker om att ha varierande arbetsuppgifter och har ett empatiskt förhållningssätt och har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Som person är du lyhörd, positiv och initiativrik. Du är trygg och pålitlig och har ett genuint intresse av att arbeta med och för andra människor. Arbetstid/Varaktighet Schemalagd arbetstid dag, kväll och helg. Alternativt schemalagd natt. Sommarvikariat fr.o.m. 2025-06-15 t.o.m. 2025-08-31. Intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden. Tillträde enligt överenskommelse. Övrigt Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0222- 51 55 00. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorgsöker drivna och engagerade personliga assistenter till en glad pojke i Skinnskatteberg. Du kommer att arbeta somsommarvikarie i en tjänst på 80–100 %, med möjlighet till timanställning både före och efter sommaren. Arbetspassen är fördelade dygnet runt underbåde vardagar och helger. Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi ser gärna att du kan påbörja introduktionen omgående. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 07:00 - 15:00 Kl. 15:00 - 23:00 Kl. 23:00 - 07:00 med vaken natt OM KUNDEN Vår kund är en pojke i sjuårsåldern med Downs syndrom, trakeostomi och gastrostomi. Som personlig assistent kommer du att spela en central roll i hans vardag och stötta honom i att nå sin fulla potential. Dina arbetsuppgifter kommer att omfatta hjälp med olika hjälpmedel samt alla vardagliga moment, såsom personlig hygien och att agera pedagogiskt stöd. Kunden har dubbelassistans dygnet runt, vilket innebär att du alltid arbetar tillsammans med en kollega. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi värdesätter förmågan att snabbt lära och anpassa sig till nya situationer. Vi ser också att du är engagerad, lugn, pedagogisk och självgående. Kunden ser gärna kvinnliga sökanden. KRAV Körkort och bil för att ta dig till och från arbetsplatsen. Sysselsättningsgrad:Sommarvikariat på 80–100 %. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorgbehöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida.För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Gillar du att möta människor i en roll där du verkligen gör skillnad? Jobba hos oss på Systembolaget i sommar! Till vår butik i Skinnskatteberg söker vi nu dig som vill vara del av vårt unika uppdrag att bidra till bättre folkhälsa genom en ansvarsfull försäljning av alkohol. Hos oss står service och omtanke om människa och miljö alltid i fokus. Anställningen sträcker sig över sommarmånaderna och tjänsten är på ca 20 timmar i veckan. Tjänsten gäller från mitten av april, alternativt mitten av maj, till sista augusti. Möjlighet till fortsättning efter sommaren kan finnas. Arbete i fler butiker kan förekomma. I din roll som försäljare hos oss Arbetet i butik är omväxlande och under en arbetsdag möter du kunder, sitter i kassan, arbetar på lagret och plockar upp varor på våra hyllor. Som försäljare hos oss är du Systembolagets ansikte utåt. Stark teamkänsla, högt tempo och trevliga möten kännetecknar arbetet hos oss. Vi lär av varandra och genom utveckling skapar vi resultat tillsammans. Det är i mötet med kunden som vi blir Systembolaget. Vi söker dig som • Har åldern inne (fyllt 20 år) för att kunna möta kunderna som får handla hos oss. • Har god social förmåga och förstår hur du kan bidra till ett bra kundmöte. • Kan arbeta varierande arbetstider, tidigast från 06.00 och senast till 22.00 i juni, juli och augusti. • Gillar att samarbeta och vill bidra till att vi når våra gemensamma mål. • Har ett flexibelt förhållningsätt, en nyfiken inställning till att lära nytt och ett intresse av de möjligheter som moderna digitala verktyg skapar. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i ett serviceyrke och/eller med mat och dryck. Vi möter många olika människor i våra butiker och vårt mål är att spegla samhället. Vi välkomnar medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser för att skapa en inkluderande arbetsplats där alla har möjlighet att utvecklas och bidra. Vad vi står för och hur vi arbetar I ditt arbete kommer du lära dig receptet på vårt imponerande kundmöte, mer om mat och dryck och hur du bidrar till kraften i 6000 medarbetare. Dina erfarenheter från att arbeta hos oss har du med dig hela livet, oavsett var du är i arbetslivet. Vi vill upplevas omtänksamma, kunniga och inspirerande i allt vi gör. Våra värderingar hjälper oss att lyckas med Systembolagets viktiga uppdrag. Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta hos oss. Kontakt Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Patric Andersson, butikschef, på telefonnummer: 0721553081. Känns rollen rätt för dig? Kul! Varmt välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. I ansökningsformuläret kommer du få svara på ett antal frågor om din kompetens och erfarenhet för rollen. Flitiga som vi är så jobbar vi löpande med vår rekryteringsprocess. Det betyder att tjänsten kan bli tillsatt redan imorgon, så tveka inte att söka redan idag! Välkommen att arbeta hos oss på Systembolaget, ett av Sveriges starkaste varumärken som med omtanke ger service i världsklass! ------- Systembolaget finns till för alla i Sverige för att bidra till bättre folkhälsa genom att begränsa alkoholens skador. Vi bidrar med kunskap och oberoende rådgivning om mat och dryck och hur alkohol påverkar hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol där varken människor eller miljön tar skada. Läs mer om oss på omsystembolaget.se.
Vi söker personliga assistenter till en charmig 16 årig tjej som bor tillsammans med sin familj i Skinnskatteberg. Hennes intressen är bland annat dans/musik och teater. Hon tycker även mycket om att vara ute på promenader. Som person ser vi gärna att du är lugn och trygg, och som har förmågan att kunna se samt läsa och känna av din omgivning. En stor fördel är om du tycker om att vara lite spexig och barnslig. Erfarenhet av autism och lågaffektivt bemötande ses som meriterande. Tjänsten är till en början som timvikarie vid behov, men kan komma att ändras senare. Arbetstiden sker under vardagar på eftermiddagar och kvällar, samt under helger. Anställningsvillkor: Timvikarie vid behov Arbetstider: eftermiddagar/kvällar/helger Tillträde: Enligt överenskommelse Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post. Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet Företagsinformation Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare. Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden. Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare. Att arbeta som personlig assistent hos oss Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.
Evanda Assistans jobbar för möjligheten till en personligt anpassad assistans, där individens behov och vilja sätts i första hand. Vår dröm och vision är ett företag som skapar möjligheter och ett företag som är det självklara valet för assistansberättigade som själva vill styra över och ta ansvar för sin vardag. Uppdraget Evanda Assistans har är att erbjuda våra kunder möjligheten att förbli så oberoende som möjligt, utifrån vårt engagemang, vår kunskap och erfarenhet. Vi söker dig som vill jobba som personlig assistent! Missa inte chansen att jobba hos denna trevliga tonårs tjejen. Du kommer att jobba med en tjej på 16 år som bor i i ett hus med sin familj. Det är viktigt att du som söker har ett genuint intresse för jobbet som personlig assistent och förståelse för vad yrket verkligen innebär och att jobba med kunden i centrum. Vi söker därför efter en assistent som är trygg i sig själv och har en positiv inställning samt har en förståelse för personer med funktionsnedsättning. KÄNNER DU IGEN DIG? Du är kvinna eller man i åldern 19-25 år. Vi ser helst att du är rökfri, gärna helt tobaks fri. Viktigt att du behärskar svenska språket mycket väl både i tal och skrift. Då familjen har djur är det viktigt att man inte har några allergier eller är rädd för hundar. Som person är du ansvarstagande, lugn i dig själv och prioriterar jobbet och kommer i tid. Du kan givetvis bli sjuk som alla andra men kan inte vara en person som ofta uteblir från planerat arbete. TJÄNSTGÖRINGSGRAD OCH ARBETSTID: Vid behov men kan utökas över tid till en tillsvidare tjänst på schema rad. Arbetstider är dag, kväll samt helger. DET HÄR ERBJUDS DU: Fast grundlön per timme + OB-ersättning. Kollektivavtal finns. Tillsvidareanställning med schyssta villkor. Självklart får du gå introduktion och känna dig för innan du börjar jobba. Att vara anställd på Evanda Assistans AB innebär en trygghet genom kollektivavtal Almega - Bransch G, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd. Friskvårds bidrag på upp till 3000 kr. TILLTRÄDE: Vi arbetar med löpande rekrytering. Introduktion kan ske per omgående, bara ett registerutdrag finns att lämna.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 6 av 6 jobb