Lediga deltidsjobb i Sollefteå
Det finns totalt 19 lediga deltidsjobb att söka i Sollefteå
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Café Ett ligger på bottenplan på Sollefteå sjukhus. Vi erbjuder enklare måltider under lunch samt säljer fika och kioskvaror. Vi erbjuder även konferensfika via catering. Våra öppettider är måndag-fredag 07:00 - 15:30. Vi söker nu ett köksbiträde till Café Ett i Sollefteå. Tjänsten är ett vikariat på 50% med tillträde enligt överenskommelse till och med 2025-12-31. Restaurangbiträde till Café Ett, Sollefteå Arbetsuppgifter Som köksbiträde kommer du bland annat arbeta med: Enklare matlagning Smörgåsberedning Konferensfika Iordningställande av salladsbuffé Kassatjänst Inköp Disk Städning Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har en fullgod gymnasieutbildning Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du Har arbetat inom kök, restaurang, café eller livsmedelsbutik Har erfarenhet av kassahantering Har utbildning inom restaurang För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Samarbetsförmåga Flexibel Serviceinriktad Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker en som är självständig och plikttrogen persson som tål lite skit under naglarna ! Du bör vara intreserad av djur och deras bästa. så att dom kan produsera din lön. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Är du en serviceinriktad lagspelare? I så fall kan vi erbjuda dig ett roligt arbete i en spännande miljö där ingen dag är den andra lik, med stor variation på arbetsuppgifterna. Ena stunden jobbar du med merförsäljning i kassan, för att snabbt skifta till att hyra ut en bil, servera mat, eller så ser du till att stationen är ren och fräsch. För oss är alla uppgifter lika viktiga, och vi hjälps åt att genomföra dem med högsta kvalitet. På våra stationer är det ofta ett högt tempo där du och dina kollegor tar hand om våra kunder genom service i världsklass. Nu söker vi en ny kollega till OKQ8 Sollefteå. Vi söker Vi värdesätter dina personliga egenskaper framför tidigare erfarenhet och utbildning. Du är en positiv person som gillar att träffa nya människor. Du tycker om att arbeta i högt tempo och ser fram emot att vara en del av ett sammansvetsat team som tillsammans löser det arbetsdagen har att bjuda på. Det är meriterande om du tidigare jobbat med service eller försäljning. B-Körkort är det enda formella kravet. Vi erbjuder OKQ8 erbjuder en spännande arbetsplats, med rolig atmosfär och härliga kollegor. Här arbetar människor i alla åldrar med olika bakgrund. Hos oss finns möjligheter till utveckling, det du inte kan innan du börjar – det lär vi dig! Att arbeta på en av våra stationer ger dig en fin språngbräda in i arbetslivet och karriären. Som Butikssäljare arbetar du i skift. Denna tjänst är en behovsanställning. Stationen har öppet vardagar mellan klockan 06:00 - 22:00 och helger mellan klockan 08:00 - 22:00. Kan du göra oss ännu bättre? Sök då tjänsten redan idag! Då det är avgörande för oss att du, precis som vi, brinner för service, kommer du efter ansökan få tillsänt ett servicestest som är anpassat för tjänsten, som vi önskar att du genomför som en del i vår rekryteringsprocess. OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald. Hela samhället ställer om mot en fossilfri framtid. Vi vill leda utvecklingen i branschen genom att driva förändring och arbetar aktivt för att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Välkommen att följa med på vår resa! Ditt livs kanske viktigaste jobb. På riktigt. Vi vet att det är en vågad sak att säga, men vi menar verkligen varje ord. Oavsett om det handlar om ditt första jobb, ditt sista jobb, eller om du har modet att anta en ny utmaning, tror vi att du kan få ditt livs kanske viktigaste jobb här hos oss. På riktigt.
Är du en kreativ och utåtriktad person med stor passion för mode? Drivs du av att dela den passionen med andra och guida dem för att känna sig som bäst? Kanske är du personen vi söker till tjänsten som Visual Merchandiser i Kappahl Sollefteå! På Kappahl jobbar vi utifrån vårt kundlöfte “Fashion fit for life”. Vi tycker att mode ska passa in på livet och för alla människors olika sätt att ta sig an vardagen. Ett mode gjort för att leva i, helt enkelt! Som Visual Merchandiser ansvarar du för att förverkliga Kappahls koncept och för att skapa köplust genom en inspirerande, föränderlig varuvisning. Du planerar och följer upp kampanj- och aktivitetsexponeringar samt utbildar och delegerar uppgifter till dina kollegor. Du medverkar även aktivt i den dagligen försäljningen ser du till att ett besök hos oss känns välkomnande, tryggt och inspirerande. En plats dit man gärna kommer tillbaka igen. Genom din kunskap om produkter, material, mode och trender påverka försäljningsarbetet i mötet med kunden. Tillsammans med ditt team arbetar du proaktivt för att nå uppsatta försäljningsmål. Att stötta dina kollegor i det dagliga arbetet är en viktig del av rollen. Tjänsten är tillsvidare på 30 h/veckan med start Enligt Överenskommelse. Mycket har hänt sedan vi började sälja kappor i en källare för snart 70 år sedan. I dag har vi närmare 360 butiker och är en av Nordens ledande modekedjor. Men en sak är sig lik - vårt brinnande intresse för våra kunder. För att kunna följa med på vår utvecklingsresa söker vi dig som är flexibel, lätt kan ändra fokus och prioritera om. Du har lätt för att känna igen dig i Kappahls värdeord – Inclusive, Courageous och Joyful. Ingen dag är den andra lik, och älskar du liksom vi utmaningar och att arbeta i ett högt tempo är det dig vi söker! Vem är du? - Utbildning och erfarenhet inom butikskommunikation eller visual merchandising - Social, utåtriktad och älskar mötet med människor. - Brinner för sälj och service och vill ge kunden den bästa shoppingupplevelsen.Älskar att jobba i team och samarbeta med andra för att nå mål. - Har stor initiativförmåga och tar ansvar i ditt arbete. - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet inom detaljhandeln eller service. - Du är 18 år eller äldre. Kappahl finns till för att hylla mångfald i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att omfatta många olika sätt att leva livet - ge människor möjlighet att vara sanna mot sig själva vid varje given tidpunkt. Sedan Kappahl grundades 1953 i Göteborg har vi vuxit till en av Nordens ledande modekedjor med cirka 360 Kappahl- och Newbie-butiker i sex länder och online på mer än 20 marknader i Europa. Kappahls affärsidé är att erbjuda prisvärt och ansvarsfullt mode på ett enkelt och inspirerande sätt. Kappahls team består av cirka 4 000 medarbetare på 400 arbetsplatser i nio länder med den gemensamma motivationen att erbjuda mode som passar livet till en mängd olika människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för människor och för världen vi lever i. Idag är 80% av våra produkter tillverkade av mer hållbara material. Målet är att 100% ska bestå av mer hållbara material år 2025. Mer information på www.kappahl.com.
Företagsbeskrivning Securitas har en viktig roll i samhället och förvaltar ett av Sveriges viktigaste uppdrag - att skydda och hjälpa människor att känna sig trygga. Nu har du chansen att bli en del av Sveriges största säkerhetsföretag. Oavsett om du vill jobba mycket eller lite, dag eller natt så behöver vi bli fler. Som landets största arbetsgivare i vår bransch kan vi erbjuda dig utvecklingsmöjligheter och variation som få andra företag kan. Vi strävar efter ett enhetligt ledarskap med balans mellan förväntningar och förutsättningar. Securitas Sverige krigsplacerar sin personal. Detta innebär i korthet att du som anställd kommer, i händelse av krig, ha kvar din anställning och arbetsledas av Securitas. Du tar hand om människors säkerhet – Securitas tar hand om dig. Om rollen Vill du bli en av våra tusentals nya medarbetare inför sommaren 2025 med goda möjligheter till fortsatt anställning och arbete året runt? Kan du se dig själv i säkerhetsbranschen? Det kan vi! Ta på dig uniformen tillsammans med oss och upptäck en samhällsviktig verksamhet med en härlig gemenskap och goda utvecklingsmöjligheter. Om du blir anställd och inte redan är utbildad väktare bekostar Securitas din utbildning. Då tjänsten är ett sommarvikariat önskar vi att du är tillgänglig för arbete mellan v 25-33. Securitas tilldelar dig ett schema så du i god tid kan planera din sommar med både jobb och härliga aktiviteter! Oavsett om du vill jobba dag eller natt, i högt tempo eller lugn miljö har Securitas arbetet för dig. Att jobba som väktare passar perfekt för dig som gillar att jobba med människor och hjälpa dem i deras vardag. Arbetspassens längd skiljer sig åt, men är ofta 12-timmarspass antingen dag eller natt. Det är vanligt med arbete varannan helg. Du kommer att arbeta inom Ådalen. Som ronderande väktare är din främsta uppgift att leverera trygghet ute hos våra kunder – främst vid industrier, på kontor och i verkstäder – genom att skydda egendom och byggnader mot brand, stöld och skador. Vanligtvis är det du som sköter larmanläggningarna och rapporterar med hjälp av ett datoriserat rondinformationssystem. Arbetet är självständigt och upplevs ofta som fritt, men med ett stort ansvar. Arbetstiderna är huvudsakligen natt. Som stationär väktare är din främsta uppgift att leverera trygghet till någon av våra kunder genom att vara uppmärksam och se till att allt är i sin ordning. Ofta arbetar du vid entrén till ett större företag och kontrollerar de som passerar in och ut, men du kan även utföra rondering och kameraövervakning. Arbetsuppgifterna varierar från kund till kund. Man arbetar självständigt och under eget ansvar, oftast både dag- och nattetid. En av dina väktarkollegor i landet är Anna. Hon vill passa på att skicka med några ord till dig som är nyfiken på att söka tjänsten: ”Det roligaste med min roll är att jag aldrig vet vad som väntar på mitt pass! Jag måste alltid vara beredd på nya utmaningar – allt från att hjälpa polisen vid ett inbrott till att lösa ett stopp i en toalett eller täcka över en krossad ruta i ett hus. Sammanhållningen i teamet är även något som gör jobbet roligt, den gör mig stolt och jag blev positivt överraskad över hur stark den är – vi har verkligen varandras ryggar i alla situationer." Vi är trygghet. Vi är Securitas. Kravspecifikation Krav Godkända betyg i svenska och engelska från första året i gymnasiet B-körkort Meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare har en civil eller militär skyddsvaktsutbildning Som person tror vi att du är serviceinriktad, lugn och organiserad och kan hantera periodvis högt arbetstempo. Du är intresserad av teknik och har lätt för att förstå instruktioner. Vi ser att du som söker är en självständig person och litar på din egen förmåga, snabbt förstår problem och löser dessa på ett kreativt sätt. Du har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt med ett öga för detaljer. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten. Att ta ansvar kommer naturligt för dig – du är helt enkelt en ärlig, hjälpsam och vaksam person som får människor omkring dig att känna sig trygga. Ytterligare information Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg. Vi jobbar med löpande urval, så om du är intresserad av tjänsten – skicka din ansökan redan idag! Som ett första steg i vår rekryteringsprocess kommer du bjudas in till en kortare intervju med vår AI-assistent Hubert. Intervjun kan du enkelt genomföra via din mobil eller en dator. Har du frågor kring rollen är du välkommen att höra av dig till rekryterande arbetsledare: [email protected] du frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att höra av dig till rekryterare: [email protected] Tjänsten är en behovsanställning med tillträde under april-maj. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Du kommer ersätta ordinarie personal under semesterperioderna, därav är det väsentligt att du är tillgänglig för arbete mellan v.25-33. Det kommer även finnas möjlighet att arbeta under maj-månad. Arbetstiderna kan variera, vi arbetar dygnet runt Vi arbetar med urvalstester Vi kommunicerar i första hand via mail Sista ansökningsdag är 23 mars Du kommer att arbeta inom hela området Ådalen, det vill säga Sollefteå, Kramfors och Härnösand. För anställning inom Securitas Sverige AB krävs det att du har godkända betyg från gymnasiet i svenska och engelska samt blir godkänd av Länsstyrelsen för anställning i auktoriserat bevakningsföretag enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag (den ansökan görs av Securitas). Beroende på befattning kan även säkerhetsprövning enligt Säkerhetsskyddslag (2018:585) bli aktuell. För att utreda och bedöma om du uppfyller kraven för att bli godkänd enligt respektive författning sker en bakgrundskontroll. Bedömningen avser laglydnad, lämplighet, pålitlighet, lojalitet samt eventuella sårbarheter. Uppgifter som inhämtas kan ex. komma från dig själv, öppna källor eller myndigheter. Vi tillämpar en helhetsbedömning vid prövning av lämplighet för respektive befattning. Lön och anställningsförhållanden baseras på kollektivavtal mellan arbetsgivarorganisationen Säkerhetsföretagen och Svenska Transportarbetarförbundet. Mer info om Securitas som arbetsgivare och vår rekryteringsprocess hittar du på securitas.se
Letar du efter ett roligt semesterjobb i en vacker miljö? Vi har en trevlig restaurang i Sollefteå vid Ångermanälvens strand och söker medarbetare till vår restaurang. Sommarmånaderna juni, juli och augusti är en hektisk tid i vår restaurang, men det kan vara roligt att arbeta i ett trevligt team på sommaren. Vi söker en kock till à la carte, buffé och servicepersonal. Skicka ett mail till [email protected] eller SMS 0761371263.
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad? ISS söker en engagerad och positiv lokalvårdare som brinner för service. Vill du vara med och leverera service i världsklass? Då tycker vi att du ska söka vår tjänst som Lokalvårdare på ISS! Om rollen Som Lokalvårdare har du och dina kollegor en viktig roll i att ansvara för helhetsupplevelsen i kundens lokaler. Tillsammans skapar ni en miljö som förmedlar en säker, attraktiv, modern och hållbar arbetsplats att vistas på för de anställda och alla besökare. Du arbetar främst med städning av kundens lokaler, samt andra arbetsuppgifter som kan förekomma. Tjänsten är ca 50% med möjlighet till fler timmar samt till förlängning. Vi kan även komma att söka deltidsanställda på en lägre tjänstgöringsgrad. Placeringsort för tjänsten är Sollefteå. Vi erbjuder Du kommer att arbeta nära kompetenta medarbetare som du får stort utbyte av, då vi värnar om att hjälpa och utveckla varandra. ISS storlek och breda tjänsteutbud bidrar till att det finns goda utvecklingsmöjligheter såväl nationellt som globalt. Vårt fokus ligger i att ta hand om och utveckla våra medarbetare, för vi tror på att ”People make places”. ISS erbjuder bland annat utbildningar och talangprogram – allt för att du ska engageras och utvecklas på jobbet. Vi värderar mångfald och inkludering högt. Hos ISS är alla människor lika mycket värda och har samma rättigheter och möjligheter. Våra medarbetare speglar samhällets mångfald, vilket både är en konkurrensfördel och en tillgång i vårt långsiktiga hållbara arbete. Vår inkluderande företagskultur stärker våra medarbetare, gör oss mer kreativa och produktiva samt skapar en attraktivare arbetsplats. ISS värderingar, som är fundamentala i hur vi arbetar, är kvalitet, ansvar, ärlighet, entreprenörskap och gemenskap. Därför är det viktigt att du känner att du står för ett arbetssätt och ett förhållningssätt som är i enlighet med dessa Vem söker vi? Vi söker dig som är serviceinriktad, lyhörd, ansvarsfull och initiativtagande. Du trivs i rollen som företagsrepresentant och delar ISS vilja att leverera service i världsklass. Det innebär att du ska ha en hög servicenivå, god överblick över ditt städområde och kan komma med förslag till förbättringar hos kunden. Det är även viktigt att du är lyhörd för kundens behov. Du har lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som medarbetare. Därutöver har du en förmåga att samarbeta då arbetet kan vara både enskilt och i grupp. - Du behöver ha körkort och tillgång till bil. - Bakgrundskontroller och säkerhetsprövningar kommer att genomföras. - Vi ser gärna att du har erfarenhet från serviceyrken eller branscherfarenhet. - Det är viktigt att du behärskar det svenska språket. Observera! Vi tar inte emot ansökningar via e-mail eller brev, enbart via registrering i vårt rekryteringssystem. Ansökningar via e-mail eller brev kommer att makuleras obehandlade. Vid eventuell frågor om processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Marielle Sedin, [email protected] Välkommen med din ansökan!
Skandikey söker IT konsult till region Västernorrlands för vidmakthållande och vidareutveckling av behörighetssystemet IDA (Identitets Administration). IDA är verksamhetskritiskt då behörighetstilldelning till verksamhetskritiska system görs här. Detta ställer stora krav på systemet vad gäller arbetsprocesser och prestanda. Detta för att undvika att fel/incident uppstår och att skyndsamt rätta till fel/incident och återställa till avtalat läge om fel/incident trots allt skulle uppstå. Kundens befintliga identitets och behörighetssystem är i dag en installation av One Identity Manager Uppdraget avser: Vidmakthållande där syftet är att parterna på ett effektivt sätt tillsammans kan styra, kontrollera och utveckla relationen, avtalet och den löpande leveransen. Vidareutveckling där verksamhetens behov av förändrings- och utvecklingsarbete på ett effektivt och säkert sätt levereras över tid. I uppdraget ingår även att dokumentera för köparens räkning och att överföra kompetens till relevant personal hos köparen. Uppdragsperiod: Uppdraget gäller från och med 2025-04-01 till och med 2026-03-31. Regionen har rättighet att förlänga avtalet i en eller flera perioder längst till och med 2027-03-31. Omfattning: 60% av heltid. Uppdragsplats: Avtalad uppdragsplats innebär att konsulten levererar merparten av uppdraget på distans. Konsulten ska delta på avtalad uppdragsplats en gång per månad under hela avtalstiden om inte annat är överenskommet med Köparen. Resor inom Region Västernorrland kan förekomma. Övrig arbetstid kan konsulten arbeta/utföra uppdraget på distans valfritt inom Sverige. Uppdragsplats är Härnösand/Sollefteå/Sundsvall och/eller Örnsköldsvik. Resor kan förekomma. SKA-krav: Konsulten måste uppfylla följande kompetenser: Konsulten ska ha mycket stor erfarenhet av Identity Governance and Administration (IGA), Identity & Access Management (IAM)- har deltagit i flera stora uppdrag inom området och har levererat uppdragen med mycket hög kvalitet. Konsulten ska ha stor erfarenhet av införande av IGA-verktyg i större organisationer - har deltagit i stora uppdrag inom området och har levererat uppdragen med hög kvalitet. Konsulten ska ha erfarenhet av förvaltning av IGA-verktyg i större organisationer - har deltagit i uppdrag inom området och har levererat uppdrag med tillräcklig kvalitet. Konsulten ska ha mycket goda kunskaper om One Identity Manager(OIM) - kompetens av högsta rang inom området som har bidragit till leveranser av mycket hög kvalitet, uppfattas som expert/guru på marknaden. Konsulten ska ha goda kunskaper av Angularutveckling - hög kompetens inom området som har bidragit till leveranser av hög kvalitet. Konsulten ska ha kunskap om olika katalogtjänster, ex LDAP, SQL, AD och Microsoft EntraID - kompetens inom området som har bidragit till leveranser av tillräcklig kvalitet. Konsulten ska ha bred kunskap om integration mellan olika system - kompetens inom området som har bidragit till leveranser av tillräcklig kvalitet. Konsulten ska ha mycket god förmåga att skapa hållbara lösningar baserat på köparen förutsättningar och enligt best practice för OIM - förmåga som har bidragit till leveranser av mycket hög kvalitet. Konsulten ska ha stor förmåga att samverka med andra, samt uttrycka sig i tal och skrift - förmåga som har bidragit till leveranser av hög kvalitet. BÖR - krav: Det är mycket meriterande om konsult även har: konsulten har dokumenterad erfarenhet inom Microsoft EntraID och Exchange Online Konsulten har dokumenterad erfarenhet av Angular utveckling i OIM konsulten har dokumenterad erfarenhet inom LDAP, SQL och AD Kort ansökningsperiod: Vi går igenom ansökningar löpande och kan komma att tillsätta uppdraget innan ansökningstidens utgång. Din ansökan ska också innehålla 2 referenser, 1 chef och 1 kollega som kan intyga din yrkeskompetens. Skicka gärna din ansökan redan nu! ___________________________________________________________________________________ Din personliga konsultchef: Vi finns här för dig under hela processen och ser till att lösa allt det praktiska för dig. Du får en personlig kontaktperson som tar hand om allt du kan tänkas behöva inför, under och efter uppdraget. Din kontaktperson följer också kontinuerligt upp att du trivs på din arbetsplats och att allt är som det ska. Att vara konsult är att vara fri. Vi på Lexicare bemannar kvalitet, trygghet och service. Vi matchar uppdrag efter dina egna önskemål om var du vill jobba och vilka arbetsuppgifter som intresserar dig. För oss är det är viktigt att du som konsult får en marknadsmässig lön och vi tillämpar därför individuell lönesättning utifrån dina tidigare erfarenheter och vilken typ av uppdrag det är. OM OSS: Vi på Lexicare är kompetensförsörjare hos regioner, kommuner och privata kunder. Våra värderingar ligger i kvalitet, trygghet och service. VARFÖR LEXICARE? Vårt mantra är att du som konsult ska kunna leva ett gott och hälsosamt liv på ditt hantverk samt minska arbetsbelastningen hos våra kunder. Vi på Lexicare finns där som en trygg och säker kompetensförsörjare i Sverige. Vi jobbar aktivt i våra 21 regioner och 290 kommuner, både hos offentliga och privata kunder. Som konsult får du alltid: En fast kontaktperson som finns där för dig före, under och efter uppdraget. Din kontaktperson att allt det administrativa flyter på och följer kontinuerligt upp hur allt fungerar som det ska på din arbetsplats Din kontaktperson hjälper till och ansvarar för dina boende och resor vid behov. Vi på Lexicare tillämpar en hög marknadsmässig ersättning som matchar din kompetens och vilken typ av uppdrag det är. Du är alltid fullt försäkrad på alla dina uppdrag (även till/från uppdragsplatsen) och har även möjlighet till löneväxling för tjänstepension, så du kan känna dig trygg och säker hos oss.
Vill du vara med och göra skillnad? Då är det kanske dig vi söker som medarbetare till Sollefteå kommun. Hos oss har du nära till storslagen natur och småstadscharm. Du kan njuta av ett varierat fritids- och kulturliv. För oss är det viktigt att du känner att ditt arbete är meningsfullt och att du ser din del i helheten. Du är med och utvecklar verksamheten mot kommunens övergripande vision och mål. Här bor människor med stark framtidstro, välkommen till oss! ARBETSUPPGIFTER Vi söker stödpersonal och stödassistenter till timvikariat och sommarvikariat till Sportgränd B, ett LSS-boende för vuxna i centrala Sollefteå. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att stötta våra brukare i deras dagliga livsföring med fokus på att hantera och förebygga utmanande situationer och beteenden. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. Som timvikarie är du den som följer verksamhetens uppsatta mål och rutiner. Arbetet passar dig som med kort varsel kan gå in och arbeta dag, kväll, helg och jour och/eller längre period över sommaren. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med undersköterskeutbildning eller annan vårdutbildning eller dig som har erfarenhet av arbete med målgruppen. Meriterande är utbildning eller erfarenhet av arbete med personer inom funktionshinderområdet och utmanade beteende. Som person behöver du vara tydlig, lugn och ha förmågan att anpassa dig till verksamhetens behov. Vidare erbjuder rollen möjligheten att göra en verklig skillnad för personer med funktionsnedsättningar och passar dig som är driven och engagerad med en personlig mognad. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Arbetet kräver att du har viss datakunskap och gärna har erfarenhet av dokumentation. Du behöver behärska det svenska språket i både tal och skrift. Vi använder oss av språktest innan man går vidare i rekryteringen. Körkort är ett krav. ÖVRIGT Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb. Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen. När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail. Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun. Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.
GIL samordnar personlig assistans sedan 1989. Kooperativet har arv från Independent Living-rörelsen, som utgår från principen att den som har en funktionsnedsättning själv bäst vet hur den vill leva sitt liv. I normalfallet är den assistansberättigade själv assistenternas närmsta chef, eller så utses en person som har särskilt ingående kunskaper om den assistansberättigade. Som personlig assistent stödjer du en person med funktionsnedsättning att leva det liv hen själv vill leva. För att få och behålla kompetenta och nöjda assistenter satsar vi på utbildning och event. Vi tror att utveckling och att möta andra leder till motiverade och trygga assistenter som trivs och tycker att det är roligt att arbeta hos oss. Vi behöver utöka vår arbetsgrupp med ytterligare en personlig assistent. Brukaren är en 21-årig tjej med kommunikationssvårigheter, utvecklingsstörning, självskadebeteende och viss autism. Kommunikation sker med tal, tecken och bildstöd, dock har hon inget talat språk. Hon har nedsatt hörsel men full rörelseförmåga. Den här unga kvinnan bor än så länge med sina föräldrar. I arbetet ingår alla vardagssysslor såsom personlig hygien och matlagning, men också aktiviteter som tex ridning, bad, tandläkarbesök och att åka och grilla. Som arbetstagare bör man vara initiativrik, fantasifull och ha visst barnasinne i behåll. Det är också bra om du är trygg i dig själv och kan behålla lugnet i stressiga situationer. Du behöver också ha tålamod när brukaren har behov av extra motivation. För oss är det viktigare med sunt förnuft, god människosyn och att personkemin fungerar än att man har en formell utbildning eller erfarenhet inom yrket som personlig assistent. Du bör ej vara pälsdjursallergiker då pälsdjur finns i hemmet. Doftallergi finns i familjen, varför det är viktigt att du ej är rökare eller använder starka dofter på arbetsplatsen. Då brukaren bor ca 4 km från Junsele kan körkort vara en fördel. Individuell och flexibel schemaläggning med utgångspunkt i brukarens behov, men med hänsyn tagen till arbetstagarens önskemål. Tjänsten är idag en deltidstjänst där journätter tillkommer när du och brukaren känner er trygga med varandra. Dock arbetar vi för att få fler timmar beviljade hos Försäkringskassan och då kan tjänsten komma att bli större. Vi tror att du som söker ser detta som ett långvarigt åtagande. Tjänsten börjar som en timanställning för att se om personkemin stämmer, sen kan den komma att övergå till en visstidsanställning så länge assistansuppdraget varar med en tjänstgöringsgrad om 50 %, vilket kan komma att ökas på. Intervjuer kan ske innan ansökningstidens utgång. Arbetet kan påbörjas omgående eller enligt överenskommelse. - GIL har kollektivavtal med Fremia-kommunal. - GIL erbjuder sina anställda 2 500 kr/år i bidrag för friskvård och hälsa. - GIL tillämpar individuell lönesättning. Lön enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande! Lycka till!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 19 jobb