Lediga deltidsjobb i Sölvesborg
Det finns totalt 13 lediga deltidsjobb att söka i Sölvesborg
Vi söker en engagerad personlig assistent till en av våra kvinnliga kunder i Sölvesborg. Ditt jobb blir att stötta kunden i hennes vardag med personlig omvårdnad samt allt vardagligt som tillhör hemmet. Du arbetar till största del i kundens hem, men din formella arbetsplats är alltid där kunden befinner sig. Kunden har ett fritidshus på Österlen där dem tillbringar några veckor under året. Även natt kan förekomma enligt överenskommelse. I början av din anställning kommer du att få upplärning i alla moment genom att följa och utbildas av en rutinerad assistent. Vår kund trivs bäst med kvinnliga assistenter med mycket livserfarenheter. Din profil Det viktigaste för oss här på NOA är att matchningen mellan kund och assistent blir rätt. Vi lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet, vilja och intresse för assistans yrket när vi rekryterar. Personliga egenskaper vi värderar högt är arbetsmoral, lyhördhet och omtanke. Att kunna ta egna initiativ men ändå respektera kundens vilja och behov är minst lika viktigt. Utbildning som personlig assistent, undersköterska, lång erfarenhet eller motsvarande är meriterande. För att vara aktuell för denna tjänst är du en person som trivs med att arbeta i en lugn och ordningsam tillvaro. Du är lyhörd för vår kunds behov och respekterar att hon själv styr sin vardag, samtidigt som du finns i närheten och stöttar vid behov. Detta kan vi erbjuda dig Som arbetsgivare vill vi erbjuda dig en attraktiv och utvecklande arbetsplats. Vi lägger stor vikt på att ta hand om dig och erbjuder friskvårdsbidrag och löpande utbildningar som krävs för ditt uppdrag som exempelvis hjärt- och lungräddning, brandskydd m.m. För oss är det viktigt att du som assistent trivs och känner dig trygg, därför tillämpar vi kollektivavtal som skapar förutsättning för en god arbetsmiljö. Vi är även måna om ett positivt klimat, att ha roligt och skratta tillsammans. Vi tror nämligen att även detta är en viktig framgångsfaktor. Ovanpå allt detta sker trevliga sammankomster för både assistenter och kunder. Anställningsvillkor Anställningsform: Så länge uppdraget vara. Tjänstgöringsgrad: Cirka 70-80% Arbetstider: Dagtid/Eftermiddag/Kväll, samt var fjärde lördag. Tillträde: Augusti 2025 B-körkort är ett krav. Anställningen omfattas av kollektivavtal. Innan anställningen påbörjas ska du ha uppvisat giltiga utdrag från belastningsregistret. Uppdatering av dessa utdrag sker sedan årligen. Om oss NOA Personlig Assistans är en assistansanordnare som levererar det där lilla extra. Vi värnar om matchningen mellan assistent och kund med syfte att kunna erbjuda den bästa assistansen. Precis som oss människor är assistansen föränderlig därför måste vi även förändra för att förbättra. Vi tar tillvara på kunder och assistenter genom närheten, tillgängligheten och gemenskapen som präglar NOA. Företaget grundades 2005 av Jerry och Eva Håkansson och har kunder i Blekinge, Småland och Skåne.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag är en kille i 30-års åldern som bor i egen lägenhet i Karlshamns kommun. Behöver assistans dygnet runt och hjälp med allt. Jag sitter i rullstol och förflyttningar sker med lift. Har ett eget språk med ljud och förstår även tecken och tal. Tycker om fysisk kontakt men på mina villkor. Eftersom jag har epilepsi är det viktigt att du alltid har ett öga på mig om jag skulle få ett anfall. Hos mig gör man allt ifrån promenader, hygien och skötsel av min lägenhet. Viktigt att du som assistent är pålitlig och trygg. Eftersom jag är en person som tycker om att vara aktiv så är det viktigt att du som assistent har en god fysisk form och tycker om att röra på dig. Promenader och gymnastik tycker jag om. Jag vill gärna att du har lite tidigare erfarenheter inom vård men också att du kan anpassa dig och göra efter mina rutiner. Utbildning är en merit men det viktigaste är en anpassningsförmåga och sunt förnuft. Viktigt att du pratar svenska och kan göra dig förstådd både verbalt och i skrift. Ej rökare. Arbetstider är förlagda på veckans alla dagar och tider. Varmt välkommen med din ansökan! Ytterligare information Vi som arbetsgivare kommer begära in utdrag från polisregistret och personbevis för arbete från Skatteverket.
Häng med på denna 20 åriga killes spännande äventyr! Han har flyttat från Lidingö i Stockholm till Valjeviken i Sölvesborg för att studera i ca. 2 år. Som assistent till denna kille hjälper du honom i sin dagliga livsföring och allt vad det innebär. Han har en fysisk funktionsnedsättning som gör att musklerna försvagats och han använder sig av bland annat permobil. Hörseln, talet och synen är kraftigt påverkade så det är bra att du talar och förstår svenska obehindrat. Han har ingen kognitiv nedsättning så tycka och tänka klarar han på egen hand. Eftersom assistansen kan handla om att hjälpa till vid på/avklädning, förflyttnings stöd/lyft, hjälp vid toabesök och dusch med mera så ser vi att du som söker är mellan 25-50 år helst då detta blir mest bekvämt för kunden. Du kommer även att hjälpa honom med att städa, tvätta, delta i aktiviteter som t.ex. bassängträning och hjälpa honom med vissa fysiska moment i skolan samt skriva/läsa upp uppgifter som ska utföras av honom. I skolan händer det mycket runt omkring och han behöver en hel del hjälp av dig att navigera vad som ska skrivas ner, vad han ska göra, vad uppgifterna är och be om extra hjälp av skolan om han behöver mer stöd. Det är viktigt att du har ett stort tålamod och är inkännande. Du vill lyssna på hur han vill ha det, ibland kliver du fram och ibland kliver du tillbaka. Det är ett måste att du är simkunnig! Killens största intresse är att följa politiska debatter och samhällsprogram och politiska youtubers och det är viktigt och fint att du kan engagera dig i kundens intresse. Du får gärna vara intresserad av att pröva på nya aktiviteter men inte vara främmande för att ta det lugnt och kunna sysselsätta dig själv när det är en vanlig hemmakväll. Vi söker dig som är en lättsam person, gillar att haka på spontana aktiviteter, men också uppskattar och inte blir uttråkad av egentid. Du behöver ha gott tålamod och inte ta illa vid dig om han ibland blir frustrerad över olika situationer som uppstår. Meriterande om du bor i närheten av Valjeviken! Under jullov och sommarlov kommer han att åka till Stockholm och du är varmt välkommen att följa med och jobba upp till heltid under 1-2 veckor eller om du vill passa på att vara ledig eller jobba med annat denna tid. Han bor vid Valjeviken och assistentrummet är i samma lägenhet, men i eget rum. Kunden har assistans dygnet runt med väntetid under natten ca 22.30-06:30 på vardagar och 23:00-07:30 på helgdagar och lov, under den tiden är det jourersättning enligt Vårdföretagarnas kollektivavtal. Arbetsledning finns på plats. Tillträde: Träff och introduktion från vecka 33 (13 augusti). Tjänster som ska tillsättas ser ut som nedan (4 veckors): Tjänst nr 1 (60%) - Vecka1: Ti 08-16, To 08-08 Dygn. Vecka 2: Ti 16-08, Fre och Lö, Sö 08-16. Vecka 3: Ti 08-16, To 08-08 Dygn. Vecka 4: Ti 16-08, Lö 16-08. Tjänst nr 2 (50%) – Vecka 1: On 16-08, Lö och Sö 08-16. Vecka 2: To 08-08 Dygn. Vecka 3: On 16-08, Fre och Lö 08-16. Vecka 4: To 08-08 Dygn. Tjänst nr 3 (44%) – Vecka 1: Ti och Fre 16-08. Vecka 2: Ti 08-16, Fre 16-08. Vecka 3: Ti 16-08, Fre 16-08. Vecka 4: Ti och Fre, Lö 08-16. Tjänst nr 4 (21%) – Vecka 1: Sö 16-08. Vecka 2: Sö 16-08. Vecka 3: Sö 16-08. Vecka 4 Sö 16-08. Tjänst nr 5 (15%) – Vecka 2: On 16-08. Vecka 4: On och Fre 16-08. Tjänst nr 6 (14%) – Vecka 1: Lö 16-08. Vecka 2: Lö 16-08. Vecka 3: Lö 16-08. ' Intervjuer och anställningar kommer att ske löpande fram till vecka 33 när skolan startar. God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år. Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) Så här säger en av killens personliga assistenter: "Det bästa med att jobba som personlig assistent här är att man hela tiden lär sig nya saker, men framför allt att få hjälpa en annan människa, att underlätta och förbättra någon annans vardag. Att jobba som personlig assistent är det roligaste jobbet jag haft!" OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras. Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se. Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning. Vi kommer också att begära ett personbevis. Du beställer det här, Beställ personbevis | Skatteverket (anställning). Varmt välkommen med din ansökan!
Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Placering: Vård- och omsorgsförvaltningen eller Arbete- och välfärdsförvaltningen ARBETSUPPGIFTER Vill du bidra med att skapa en meningsfull vardag för våra brukare? Vi har behov av timvikarier inom både äldreomsorg och funktionshinderomsorg, där du kan vara med och göra skillnad. Att arbeta som timvikarie innebär att du arbetar vid behov. Du blir bokad av Bemanningsenheten via Time Care Pool och utför arbetet ute på våra enheter i Sölvesborgs kommun. Arbetet passar dig som vill arbeta med människor i behov av stöd, service och omvårdnad, kan arbeta oregelbundna arbetstider och hoppa in med kort varsel. Samtliga verksamheter genomsyras av individens behov i centrum. KVALIFIKATIONER Du är plikttrogen, ansvarstagande, flexibel och har brukarens behov i fokus. Du är strukturerad och har lätt för att samarbeta, är engagerad och tar egna initiativ. Det är viktigt att du har ett gott och respektfullt bemötande både gentemot brukare, anhöriga och medarbetare. Utbildning inom vård och omsorg, barn och fritid eller annan likvärdig utbildning är meriterande. Likaså om du tidigare har arbetat inom vård och omsorg. Vänligen bifoga eventuellt betyg samt arbetsgivarintyg i din ansökan. Dokumentation och kommunikation är en viktig del av det dagliga arbetet och du behöver därför ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Saknas godkänt betyg i svenska på gymnasienivå används språktest för att säkerställa kompetensen, rekryterande chef kan göra en bedömning att språktest ska användas även om det finns godkänt betyg. För att arbeta inom flera av våra verksamheter behöver du kunna cykla eller inneha ett B-körkort. Inom hemtjänsten ska du även ha goda kunskaper med mobiltelefon då dokumentation och körschema sker mobilt. Vid rekryteringen läggs stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Det innebär att vi kan kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden gått ut. I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Sommarjobb på Sandvikens Strandkrog: Kassabiträde, Kioskbiträde & Diskare/Städare Vill du jobba vid havet i sommar? Sandvikens Strandkrog söker nu flera medarbetare till sommarsäsongen! Vi behöver kassabiträden, kioskbiträden och diskare/städare till vår strandnära restaurang som serverar pizza, snabbmat, dryck och glass. Hos oss är det högt tempo, glada gäster och ett härligt arbetsteam. Vi söker dig som är: Serviceinriktad, glad och trevlig i bemötandet Snabb, noggrann och stresstålig Ansvarstagande och punktlig Van vid att arbeta både självständigt och i team För kassabiträde/kioskbiträde krävs: Erfarenhet av arbete inom restaurang, kiosk eller café Kassavana och god känsla för service Förmåga att arbeta i högt tempo God svenska i tal Tillgänglighet under sommaren (juni–augusti), inklusive helger För diskare/städare krävs: Du är noggrann och har god ordningskänsla Du kan arbeta effektivt både själv och i samarbete med andra Du förstår hygienkrav och tar ansvar för att hålla rent i kök och gästytor Du behöver inte ha tidigare erfarenhet, men det är ett plus Meriterande för alla tjänster: Tidigare sommarjobb inom liknande verksamhet Erfarenhet från glassförsäljning eller snabbmatsservering Skicka din ansökan och ett kort personligt brev till [email protected] så snart som möjligt – vi rekryterar löpande! Välkommen till en härlig sommar med oss på Sandvikens Strandkrog!
Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Samskapa växer - vill du vara med på resan? Samskapa, ett professionellt alternativ med hög kapacitet, men också själ. Ett bolag som växer för att fler ska få chans att lyckas, ett bolag som inte gömmer sig bakom processer, utan som möter varje barn och ungdom med närvaro och mod. Samskapa tror på modeller men vi tror ännu mer på människor, det är inte manualen som förändrar liv, det är den vuxne som stannar kvar när det blåser. På Samskapa är vi övertygade om att vi når längre om vi använder allas samlade erfarenhet och kunskap i utvecklingsarbetet, därav företagsnamnet och anledningen till att vi kallar oss samskapare. Vi arbetar utifrån konceptet Professionell Integrerad Behandling (PIB), som innebär att Samskapa tar det fulla ansvaret för att integrera de insatser barn och ungdomar behöver för att få en ökad social förmåga och förbättrad livskvalitet. För mer information om Samskapa, besök gärna vår hemsida https://samskapa.com/. Om uppdraget: Uppdraget innebär att du tillsammans med ditt team ansvarar för att tillhandahålla de bästa förutsättningarna för en bra start i livet för ungdomarna. Du arbetar tillsammans med ungdomarna på ett personligt, ansvarsfullt och professionellt sätt. Vår målgrupp är ungdomar i varierande åldrar, som utöver social problematik ofta även har en eller flera neuropsykiatriska diagnoser. Utöver det så kan ungdomarna ha andra psykiatriska symtom eller diagnoser där utåtagerande beteende och ångestproblematik är vanligt förekommande. Därav är din förmåga att förhålla dig lugn och klartänkt i utmanande situationer av stor vikt för tjänsten. Ett mått av envishet och uthållighet är också bra egenskaper i arbetet. Den centrala delen i arbetet är att skapa en utveckling i riktning mot målen i genomförandeplanen, samt att du har en förmåga att dokumentera det. Information om tjänsterna: Omfattning: Ca 82 % Placering: Sölvesborg Arbetstid: Rullande schema, dygnspass Start: Enligt överenskommelse Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning Krav: Eftergymnasial utbildning om minst två år inom socialt arbete eller beteendevetenskap. Det kan vara socionom, beteendevetare, socialpedagog, behandlingspedagog, sjuksköterska med inriktning psykiatri med flera. Ett annat krav är att du har arbetslivserfarenhet från likande uppdrag med barn/ungdomar inom ramen för målgruppen. Att du behärskar svenska språket i tal och skrift och att du har B-körkort är ytterligare krav. Meriterande: Vi ser gärna att du har minst tre års erfarenhet av behandlingsarbete på HVB. Utbildningar eller kurser anpassade för neuropsykiatri eller andra inslag av den beskrivna målgruppen och olika diagnoser, till exempel autism och ADHD. Erfarenhet av att arbeta med människor med neuropsykiatriska diagnoser samt utmanande beteende som till exempel OCD. Kunskaper i lågaffektivt bemötande och i att hantera hot och våld. Baskunskaper i BBIC. Erfarenhet av olika journalsystem. Personliga egenskaper: Som person innehar du förmågan att bygga varaktiga relationer där du kan växla mellan att sätta gränser och visa din omsorg och värme! Som medarbetare har du god förmåga att bromsa, vända, släcka ut, avleda och motivera barn och unga med icke önskvärda beteende. Vidare så har du ett professionellt förhållningssätt i mötet med ungdomen, där du beaktar din egen inverkan på ungdomens beteende och känslor. Vi erbjuder dig: Gedigen introduktion med inplanerade uppföljningar Kompetensutveckling med utbildningar utifrån uppdrag och individuellt intresse Generöst friskvårdbidrag om 5000 kr/år Välutbildade och erfarna ledare nära dig Möjlighet att växa inom organisationen Om rekryteringsprocessen: I enlighet med Socialnämndens beslut krävs ett utdrag från Polismyndighetens belastningsregister i samband med anställning. Du hittar blanketten via https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning. För att underlätta rekryteringsprocessen bör du direkt i samband med din ansökan begära utdraget, gärna digitalt om du har en digital brevlåda. Urval och intervjuer genomförs löpande, stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Jag är en kille som snart fyller 18år, som behöver extra stöd i vardagen, jag är aktiv och gillar att vara igång, musik och att vara ute är två viktiga inslag i mitt liv. Jag bor i egen lägenhet i Olofström, men jag tillbringar även tid på mina föräldrars gård utanför Jämshög med mina syskon. På gården bor också våra fyrfotade vänner såsom hästar, får, kaniner, hund och katt. På dagarna går jag i skolan där jag även har med en assistent. På min fritid tycker jag mycket om att röra mig ute i skog och mark. Min ”rulle” har ett tredje hjul så att jag kan ta mig fram lite överallt. Jag kan även stå på mina ben och gåträna. Eftersom jag inte har ett talat språk blir det ibland mycket frustration. Därför är det viktigt att du ser tecken och kan avleda mig i tid. På skola och fritids kommunicerar jag med bilder. För mig är det viktigt att jag vet vad som ska hända och känner mig förberedd. När folk inte förstår mig blir jag blixt-arg och kan slänga något i golvet eller veva med armarna. Då är det viktigt att du som assistent håller dig lugn och inte blir rädd. Lika snabbt kan jag bli glad igen. Jag har alltid en räv bakom örat och gillar humor och skratt. Det bästa jag vet är musik. Mina syskon är trötta på att höra samma låtar hela tiden men jag blir glad och lugn av musik. Jag är en aktiv kille som tycker om att vara utomhus. Vem är du som söker jobbet? Kille som tjej är välkommen att söka. Du får gärna gilla att vara aktiv men viktigt att du även kan ta det lugnt. I jobbet är det av stor vikt att hitta balansen mellan aktivitet och vila. Det är meriterande om du har någon typ av vårdvana sen tidigare. Viktigast är att du står stadigt på marken och har hjärtat på rätt ställe. Här har du en chans att hjälpa en ung kille ut i vuxenlivet. Tiderna kan variera men det är kväll , sovande jour och helger eftersom kunden går på skola och fritids. Rekryteringen sker löpande så tveka inte att söka med en gång.
Vill du vara med och utveckla framtidens äldreomsorg tillsammans med oss? Är du undersköterska och har ett stort engagemang och en vilja att bidra till att våra boende får en kvalitativ vård och omsorg? Då är du vår nya kollega! Vad innebär jobbet som undersköterska med teamsamordnaruppdrag på Norlandia Äldreomsorg? En undersköterska inom Norlandia är en värdefull nyckelperson och vi söker dig som är skicklig i din yrkesroll och som tycker om att möte människor i olika situationer. Tillsammans i teamet med sjuksköterska, rehab och chef samverkar vi kring den boende för att ge ett gott liv varje dag. Uppdraget som teamsamordnare innebär att du kommer vara delaktig i att samordna vård och omsorgsarbetet på avdelningen, ha vissa administrativa uppgifter, arbeta med struktur och rutiner tillsammans med din chef. Vi söker dig med ett genuint intresse för den äldre människan där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utforma en trygg och säker personlig vård och omsorg. Du stödjer den boende i sin tillvaro och skapar förutsättningar för en trygg och meningsfull vardag. Som undersköterska ansvarar du för att ge de boende en god vård och omsorg av hög kvalitet i enlighet med vad som har överenskommits med boende i genomförandeplanen. Detta omfattar bland annat: Arbete som kontaktman utifrån Norlandias koncept Din dag. Personlig omvårdnad och omsorg och tillvarata boendes egna resurser. Arbete utifrån Norlandias koncept Smaklig måltid för att våra boende ska uppskatta maten och att måltidsupplevelsen ger guldkant i vardagen Dokumentera enligt Socialtjänstlagen; föra social journal och upprätta samt följa upp genomförandeplan. Planera, erbjuda och genomföra dagliga aktiviteter, utevistelse, underhållning, pyssel, kulturaktiviteter, m.m. såväl individuella som gruppaktiviteter Utföra serviceuppgifter såsom städning av lägenhet, tvätt av kläder, ledsagning och inköp med mera. Ta emot och utföra delegerade arbetsuppgifter såsom till exempel läkemedelsdelegering Ta ansvar i ombudsroller. Aktivt medverka i verksamhetens kvalitets- och förbättringsarbete Om Timansstenar äldreboende Timansstenar ligger i Ljungaviken i Sölvesborg. Det är ett modernt äldreboende med 60 platser med 30 platser för somatik och 30 platser för demens. Boendet ligger alldeles intill brofästet i ett vackert naturnära område. För mer information om vårt äldreboende besök www.norlandia.se Vi erbjuder dig: Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag Rabatter och erbjudande på våra hotell och stuganläggningar. Systematiskt arbete för att nå den bästa arbetsmiljön där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats med stor arbetsglädje Kollektivavtal via arbetsgivarorganisationen Almega Bransch F vilket även omfattar pensionsavsättning och försäkring Vem söker vi? För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som vill göra skillnad och vill bidra till att skapa ett Gott Liv – Varje dag för våra boende. Vi ser gärna att du är flexibel, ansvarstagande, ödmjuk och lyhörd. Du ska trivas med att samarbeta med andra samt ha en förmåga att anpassa din kommunikation utifrån mottagaren och skapa förtroende. Du bidrar till ett positivt arbetsklimat och delar vår värdegrund. Du behöver ha bevis om rätt att använda yrkestiteln undersköterska från Socialstyrelsen Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet inom vård och omsorg Du behöver ha goda kunskaper inom dokumentation Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift Vi ser gärna att du har god datorkunskap/datorvana Vi vill att du har god kännedom om de nationella kvalitetsregister som är aktuella för verksamheterna Om Norlandia Äldreomsorg Vi är ett familjeägt företag med mer än 15 års erfarenhet av äldreomsorg. Vi erbjuder spännande arbetsplatser från Boden i norr till Malmö i söder. I dagsläget driver vi ett 50-tal äldreboenden med huvudkontor i Stockholm och ett ekonomi- och lönekontor i Skene. Våra ledord Gott liv - varje dag innebär att våra medarbetare arbetar nyfiket, engagerat och uppmuntrande där den boendes individuella behov och önskemål ständigt är i fokus. Övrig information Anställningsform: tillsvidare Omfattning: 85% enligt överenskommelse Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning: vi tillämpar 6 månaders provanställning Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Inför en eventuell anställning ska du kunna uppvisa ett utdrag från belastningsregistret. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES alternativt ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag: 2025-06-15 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef: Annika Härd Telefonnummer: 010-130 30 79 E-postadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Vi är alltid på jakt efter nya distributörer, så tveka inte att skicka in en spontanansökan här! Att vara distributör är ett självständigt arbete med många fördelar. I arbetsuppgifterna ingår att dela ut tidningar, paket, post, reklam och samhällsinformation till alla typer av boenden och företag. Distributionen sker utomhus på natten. Det är ett fysiskt krävande arbete med högt tempo, många trappuppgångar och med varierande väderlek. För utdelningen använder vi företagsbilar, elmopeder, elcyklar eller gångvagnar beroende på geografi. Du bör bo i eller nära det område där du arbetar. Arbetstiden är schemalagd någon gång mellan kl. 23.00 och 07.00. Den faktiska arbetstiden kan variera från natt till natt. Vid försening kan arbetet pågå till 07:30 på vardagar och 08:30 på helger. Kvalifikationer Vi söker dig som vill bli den lokala hjälten genom att leverera hem värden till människor. Du är ansvarsfull, passar tider och har en hög servicekänsla. Bland våra distributörer finns studenter, pensionärer, entreprenörer och andra som vill ha en huvudsaklig eller extra inkomst. Mångfalden är vi stolta över. Krav - för att kunna jobba hos oss måste du: - Vara minst 18 år - Ha goda kunskaper i svenska eller engelska - Inneha ett personnummer eller samordningsnummer - Inneha ett giltigt arbetstillstånd - Trivas med att arbeta natt - Klara av fysiskt krävande arbete utomhus - Bildistrikt kräver svenskt eller EU-körkort - Paxsterdistrikt kräver AM-körkort **** Information om rekryteringsprocessen Som ett led i vårt arbete mot en så rättvis och fördomsfri rekryteringsprocess som möjligt, har vi i denna process valt att samarbeta med Hubert.ai. Om du väljer att skicka in en ansökan kommer du att bjudas in till in en chatt-baserad intervju med vår virtuella rekryteringsassistent Hubert. Vi på Point logistik är experter på last-mile-distribution och finns i Borås–Sjuhärad, Växjö–Kronoberg, Kalmar, Karlskrona–Blekinge samt Kristianstad–Östra Skåne. Vårt huvuduppdrag är att dela ut tidningar. I vårt distributionsnät erbjuder vi företag tjänster för leverans av tidskrifter, post och paket. Tillsammans med Early Bird, ett bolag som ägs av Sveriges största mediehus, når vi fram med leveranser hem till människor i hela landet. Vi vill vara de lokala hjältarna som hjälper e-handlare att överleva och förenklar vardagen för de många människorna. Vi är också den lokala partnern som hjälper andra att lyckas och kan vår omgivning. Vår vision är att ge människor en bättre start på dagen. Det är också en vision som spinner vidare på vår ägare mediekoncernen Gota Media AB:s ambition om att vara med och skapa ett bättre samhälle. En dag börjar bra när brevlådan fylls med förväntningar, överraskningar, viktiga försändelser i form av tidningar, post och paket. För distributörer kan en dag börja bra när ditt deltidsarbete hos Point skapar möjligheter!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 13 jobb