Lediga jobb i Sölvesborg

Sök totalt 42 lediga jobb i Sölvesborg

Personlig assistent till sportintresserad kille

Om arbetsplatsen Furuboda Assistans är en privat assistansanordnare i södra Sverige med rötter i den ideella Föreningen Furuboda. Bolaget skapades år 2005 och är ett växande företag. I dagsläget består Furuboda Assistans av ca 600 medarbetare. Vi strävar efter att vara ett föredöme inom hållbart företagande. För oss handlar hållbart företagande om att ha ett starkt kundfokus, välmående personal samt att eftersträva en låg klimat- och miljö-påverkan, samhällsengagemang och lönsamhet genomsyrar alla delar av vår verksamhet.  Om uppdraget Jag är en snart 20-årig kille som söker engagerade och ansvarsfulla assistenter som med fördel delar mitt stora intresse för sport. Efter sommaren börjar jag på Valjevikens folkhögskola för studier med idrottsinriktning och behöver där hjälp av ett nytt team av assistenter dygnet runt. Jag behöver hjälp med förflyttningar, personlig omsorg, stöd i matsitution och sondmatning samt hjälp att kommunicera. I skolan kommer jag även behöva praktisk hjälp för att utföra uppgifterna. Jag kommunicerar verbalt och med Bliss. Klarar själv att köra min permobil men behöver hjälp att köra min vanliga rullstol. På fritiden behöver jag hjälp för att göra olika aktiviteter, träna och gå på t.ex. matcher i hockey, fotboll och handboll eller vara med kompisar. Du som söker är lugn och trygg som person, du har humor och är social, gillar med fördel sport av olika slag precis som jag. Du har förmåga att läsa av när jag behöver hjälp och när du behöver backa för att ge mig utrymme. Du har körkort för att kunna köra vår anpassade bil när jag är hemma i Hässleholm. Jag tar för givet att du är rökfri. Söker assistenter för arbete enligt schema dygnet runt när jag är på Valjevikens folkhögskola från hösten 2024 samt i Hässleholm när jag är hemma på helger och lov. Söker också assistenter som kan jobba vid behov och på timmar enligt överenskommelse. För mig är det mer intressant att veta varför du tror att det skulle passa dig bra att arbeta hos mig snarare än dina meriter av tidigare arbeten om de inte är relevanta för denna tjänst. Ser fram emot din ansökan! Övrigt Som anställd på Furuboda Assistans blir du erbjuden ett meningsfullt arbete med trygg anställning, friskvårdsbidrag på 2500 kronor, utbildningar och möjlighet till att utvecklas i ditt uppdrag. Vi tycker det är viktigt att medarbetare känner glädje och gemenskap på jobbet, och erbjuder därför en rad olika aktiviteter. Hos oss får du precis som våra kunder vara precis den du är. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i IfA, Intresseföreningen för assistansberättigade, och möter deras höga kvalitetskrav som IfA-godkänd anordnare av personlig assistans

19 juli 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Biståndshandläggare SoL

Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Vård- och omsorgsförvaltningen består av tre verksamhetsområden: Särskilt boende, hemtjänst samt hälso- och sjukvårdsverksamhet och myndighetsenhet. Totalt är vi cirka 450 medarbetare. Vårt arbetssätt bygger på att vi ska bemöta varje människa med respekt, och vi strävar mot att alla våra brukare ska ingå i en positiv och levande gemenskap som ger trygghet och glädje i vardagen. Myndighetsenheten består av medarbetare med bred kompetens och lång erfarenhet inom verksamhetsområdet. I enheten ingår förutom biståndshandläggare även ett hemgångsteam samt avgiftshandläggare och en äldrekurator. För oss är det viktigt med ett gott samarbete och en god dialog för att kunna utföra vårt uppdrag på bästa möjliga sätt. Vi erbjuder dig ett givande och meningsfullt arbete där du som biståndshandläggare kan bidra med mycket till våra medborgare varje dag. Som ny kollega hos oss kommer du få en grundlig introduktion till arbetet och du ingår i team med andra biståndshandläggare. Hos oss får du ett stort mått av teamkänsla och arbetsglädje, erfarna och kompetenta kollegor i arbetsgruppen, ett nära ledarskap och en samsyn kring vikten av att våra medborgare upplever en professionell handläggningsprocess och väl förmedlade beslut Då vår ena kollega ska flytta till annan ort söker nu en biståndshandläggare till Myndighetsenheten i Sölvesborgs kommun. Vi ser fram emot att välkomna just dig till oss på Myndighetsenheten! Placering: Myndighetsenheten, Rönnevägen 6C, Vård- och omsorgsförvaltningen, Sölvesborgs kommun. ARBETSUPPGIFTER Arbetet som biståndshandläggare innebär att utifrån en helhetsbedömning utreda, besluta och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen. Det innebär även ett nära samarbete med enhetschefer och omvårdnadspersonal samt vård- och omsorgsförvaltningens olika verksamheter såsom hälso- och sjukvård. Arbetet innefattar att både arbeta självständigt och i tvärprofessionella team. Vi arbetar i verksamhetssystemet Lifecare och med handlägger enligt modellen IBIC. KVALIFIKATIONER Högskoleexamen som svarar mot ansvarsområdet så som socionomexamen, social omsorgsexamen eller annan likvärdig utbildning där socialrätt ingår. Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift samt har förmåga att anpassa informationen efter de personer du möter i arbetet. Arbetet som biståndshandläggare innebär möten med olika människor och ställer krav på social förmåga, att vara lyhörd och intresserad av att skapa bra möten. För att lyckas med detta behövs förmåga att skapa tydlighet och förtroende. Du är positiv, flexibel och är van att strukturera och organisera samt prioritera arbetsuppgifterna i ditt arbete. Du är en person som tycker om problemlösning och kan ta egna initiativ eftersom arbetet kräver stort eget ansvar. Förmåga till både samarbete och självständigt arbete ser vi som viktigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tidigare erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning bedöms som meriterande. B-körkort för manuell bil krävs. ÖVRIGT I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

18 juli 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

16 juli 2024
Sista ansökan:
15 augusti 2024
Erfarna och blivande säljare sökes i Sölvesborg

Är du ute efter ett arbete där du kan ha kul på jobbet och även bli framgångsrik så passar du in i vårt team. Hos oss får du har möjligheten att ingå i ett sammansvetsat team med oss där vi stöttar och gläds åt varandras framgångar 💪 Försäljning är ett fantastiskt roligt arbete med nya erfarenheter och upplevelser varje dag . Det vi erbjuder Dig är: *Grundlig försäljningsutbildning *Vidareutbildning, feedback och stimulans *Goda möjligheter att avancera inom företaget. Skräddarsytt efter dina önskemål *Du har betalt för varje kundbesök du gör Heltid 24 500 kr + provision på allt du säljer. Vi söker dig som ser saker från den positiva sidan och har ett leende på läpparna. Du är framåt, nyfiken och gillar utmaningar. Att du har någon erfarenhet av försäljning är en merit men inget vi kräver. Däremot så är humor och envishet ett stort plus. Du har körkort & tillgång till egen bil 🚗 Som försäljare kommer du att sälja Clear Sky som är ett av världens mest hälsosamma Luftreningssystem 💦 Man kan även skura golv, putsa fönster, kemtvätta helt utan kemikalier mm. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer. Dina besök bokas upp av vår bokningsavdelning ☎️ Det innebär att du som säljare åker ut på förbokade besök, anpassade efter ett schema som du är med och utformar tillsammans med oss veckovis. Ansökningarna bearbetas löpande och för den som är tillgänglig redan nu, finns möjligheten att matchas mot uppdrag omgående. Bifoga Cv och ditt personliga brev i din ansökan! Välkommen med din din ansökan redan idag! 🙌 Produkten: Världshälsoorganisationen (WHO) uppskattar att mer än en byggnad av fyra har problem med inomhusluftkvalitet. Inomhusluften är mer förorenad än utomhusluften (5 till 100 gånger, US EPA). Luftföroreningar inomhus rankas som en hög prioriterad hälsorisk - det är rankat på 5:e plats som en orsak till ohälsa i världen (WHO). 90% av vår tid spenderar vi inomhus. Clear Sky är en unik kvalitetsprodukt med en av marknadens bästa garantier och är en portabel luftrenare med flera funktioner. Den har funnits på marknaden i över 25 år och säljs idag i 25 länder över hela världen. Clear Sky tilldelades 2016 Plus X Award för sin höga kvalitet, design, användarvänlighet och funktion. #workatclearsky #sommarjobb Lönetyp: Heltid 24 500 kr + provision på allt du säljer.

15 juli 2024
Sista ansökan:
29 juli 2024
Kaminmontör

Om företaget Eldabutiken är Sveriges största fackhandelskedja med 50 Eldabutiker, från Vellinge i söder till Luleå i norr. Tillsammans bildar vi ett nationellt centrum för brasvärme, där du som kund får kvalificerad hjälp från inspiration, tips och råd till färdig installation. Hos oss hittar du det bredast sortimentet av eldstäder för både hemmet och trädgården, från ledande tillverkare i Sverige och Europa. Just nu söker vi en kaminmontör till Sölvesborg och har i denna rekrytering valt att samarbeta med Wikan Personal. Dina arbetsuppgifter Arbetet är i huvudsak kamin och skorstensmontage ute hos våra kunder där en del av arbetet består av plåt, mur och putsningsarbete. Under lugnare perioder kan diverse byggnadsarbete förekomma. Hos oss får du ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik! Din bakgrund/Dina egenskaper Vi ser gärna att du har erfarenhet av byggnation eller mekaniskt arbete. Du är van att mäta och att hantera handverktyg. Du är tekniskt intresserad och praktiskt lagd. Har du erfarenhet av arbete på tak ses det som meriterande. Arbetet är bitvis tungt, så din fysik behöver vara god. Du får heller inte vara höjdrädd. Du är mån om säkerheten för dig och dina kollegor och drivs av att göra ett noggrant utfört arbete, efterlämnat med hög kvalitet. Som person är du flexibel, lyhörd, nyfiken, uppskattar att arbeta i ett högt tempo och är en serviceinriktad lagspelare som trivs med att ta ansvar. Då vi utför arbetet hemma hos våra kunder krävs det god social förmåga. Svenska i tal och skrift samt B-körkort är ett krav för denna tjänst. Information och kontakt Du utgår från Eldas lager i Sölvesborg kl. 07:00 och är tillbaka igen till 16:00. Man utgår antingen själv eller tillsammans med kollega i servicebil därifrån. Anställningen startar med en visstidsanställning om 6 månader som sedan förväntas övergå i en tillsvidareanställning för rätt person. Välkommen med din ansökan redan idag, då vi rekryterar löpande! Sista ansökningsdag är dock den 11/8. Ansökan sker endast via vår hemsida www.wikan.se. Vid frågor angående tjänsten, kontakta Hanna Nyberg på 044-590 65 14. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

12 juli 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Personlig Assistent sökes för vikariat (85%) till man i Sölvesborg området

Just nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga team och som vill jobba som personlig assistenthos vår manliga kund i Sölvesborgsområdet. Vad innebär den härtjänsten? Kunden är i 30-års åldern och behöver hjälp med allt i hans vardag såsom flyttningar med hjälpmedel, matsituationer och personlig hygien. Kunden ser gärna att du som söker har erfarenhet inom vården, utbildning ej något krav. Du kommer att ha blandade arbetstider och i vikariatet ingår dag, kvällar, journätter, helg samt dygnspass. Vi ser gärna att du är flexibel och kan tänka dig att byta arbetspass med en kollega eller justera dina arbetstider något efter kundens önskemål om eventuella aktiviteter. Kunden går på daglig verksamhet där hans assistenter följer med. Vid dessa tillfällen kör assistenten kundens bil och det är därför krav på manuellt B-körkort. Vem söker vi? Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Vår kund är intresserad av bla musik och sport. Kunden deltar mer än gärna på lokala aktiviteter inom dessa områden.- Vi ser gärna att du delar något av hans intresse. Vi ser gärna att du: har ett genuint intresse av att hjälpa andra. Innehar B-körkort för manuell växellåda. kan förstå och göra dig förstådd på svenska. kan arbeta flexibla arbetstider - dag, kväll, journatt,helg och dygnspass. har erfarenhet av vård och omsorg. (Det är ett plus, men inget krav). Övrig information Anställningsform: Vikariat fram till 1/4-2025 (kan eventuellt bli förlängt) Omfattning: 85% Arbetstider: 7.00-16.00, 16-8.30, 7-8.30(dygn), 8.30-8.30 (dygn) Tillträde: 2024-09-23 Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag:Intervjuer sker löpande. Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Sandra Mattisson Penzo, Verksamhetschef 010-130 42 67 [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

11 juli 2024
Sista ansökan:
28 december 2024
Controller till EBP i Olofström

Vi söker nu dig som är erfaren Controller till ekonomiavdelning hos EBP i Olofström. En spännande möjlighet för dig som har erfarenhet av att driva processer, säkerställa, följa upp och medverka i olika ekonomiska uppföljningar att få arbeta i ett starkt etablerat bolag! Dina arbetsuppgifter Som Controller hos EBP har du en nyckelroll där du kommer att arbeta med bland annat månads- och årsbokslutsrutiner och revisioner, lagervärdering, analyser och uppföljning kopplat till kalkylpriser, lagerpriser och lagervärdering. Här driver du utveckling av processer, metoder och rutiner för efterkalkyler i samverkan med teknik. Du medverkar i ekonomisk uppföljning av kund- och investeringsprojekt samt arbetar med förbättring och utveckling av våra rutiner och processer inom ekonomi där du förväntas vara drivande i de olika projekten. Din profil För att lyckas i rollen behöver du ha tidigare erfarenhet och kunskap av liknande arbetsuppgifter, gärna från ett tillverkande industriföretag. Du har lätt för att skapa goda relationer, är van att ställa krav när det behövs och har en god samarbetsförmåga. Självklart tycker du om att arbeta med detaljer, är noggrann och har god analytisk förmåga samtidigt som du har förmågan att se helheten och flöden. För att trivas i rollen behöver du vara strukturerad, driven, självständig och ha en mycket god kommunikationsförmåga. Krav för tjänsten: Civilekonom examen eller motsvarande högskoleutbildning inom ekonomi, redovisning och ekonomistyrning Har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i medelstort tillverkande företag med komplexa materialflöden Haft nära samarbete med produktion, lager och inköp i ekonomifrågor och projekt God kunskap av att arbeta i större affärssystem, gärna Jeeves och Medius. Mycket goda kunskaper i Microsoft Office, framför allt Excel God förståelse för redovisning God Svenska och Engelska i både skrift och tal Vi erbjuder dig Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor. Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss! Övrig information Placeringsort: Olofström Start: 1 September eller efter överenskommelse Varaktighet: 12-15 månader Arbetstid: heltid, dagtid. I den här rollen kommer du att anställas av Maxkompetens och arbeta som konsult hos EBP. Vi välkomnar även dig som egen konsult/företagare att söka tjänsten. I denna rekrytering samarbetar EBP med Maxkompetens. Vid frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig Rekryteringskonsult Jenny Öster på 073-436 81 69. Ansökan tas emot via vår hemsida www.maxkompetens.se. Vi arbetar med ett löpande urval så skicka gärna din ansökan till oss snarast. Ansökningar via epost mottages ej pga GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Om kunden På EBP i Olofström tillverkas karossdelar till flera av Europas ledande biltillverkare. Vi är specialiserade på kvalificerad produktion för såväl serieproduktion som eftermarknad. I vår produktionsanläggning har vi tillgång till all kompetens och utrustning som krävs för tillverkning av karosskomponenter utifrån fordonsbranschens krav på hög kvalitet, korta ledtider och snabb anpassning till nya modellserier samt tunnplåtsartiklar till andra branscher.

9 juli 2024
Sista ansökan:
8 augusti 2024
Administrativ godsmottagare

Om företaget Ett branschledande företag i Sölvesborg behöver utöka sin personalstyrka och söker nu efter en administrativ godsmottagare att förstärka deras team med. Dina arbetsuppgifter Som administrativ godsmottagare kommer du att gå igenom inkommande gods och registrera detta i vårt affärssystem Navision. Det är viktigt att godset registreras på rätt kund, plats och med korrekt datum. Du kommer också att övervaka godsflödet via GPS-funktioner och planera mottagandet av gods. Arbetet innebär även att ha kontakt med chaufförer och kollegor för att samordna leveranser och mottagningar. Du kommer att hantera truckkörning med motviktstruck för att lossa och lasta turbilar som anländer. Dina arbetsuppgifter utförs med hög precision och noggrannhet i ett högt arbetstempo. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i affärssystem, gärna Navision, samt goda kunskaper i Office-paketet. Erfarenhet av truckkörning, helst med motviktstruck, är ett krav. Du bör ha förmåga att arbeta strukturerat och lösningsorienterat i en flexibel miljö, samt ha stark kommunikationsförmåga och vana att arbeta både i team och självständigt. En positiv inställning till att arbeta i ett arbetsklimat med högt tempo är också viktigt. Information och kontakt Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med varierande arbetsuppgifter och möjlighet att vara en del av ett engagerat team. Arbetstiden är förlagt till ständigt andraskift som innebär att man arbetar måndag till torsdag 13:00 till 23.00. Anställningen börjar med en visstidsanställning om 6 månader hos oss på Wikan Personal som sedan förväntas övergå till anställning hos vår kund. Tillträde sker efter överenskommelse. Bor du utanför Sölvesborg är B-körkort ett krav. Sista ansökningsdag är 4/8. Vid funderingar kontakta Hanna Nyberg 044-590 65 14. Låter detta som något för dig? Skicka din ansökan redan idag på www.wikan.se! Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

8 juli 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Produktionsarbetare

Nu söker vi produktionsarbetare till ett företag i Sölvesborgstrakten. Dina arbetsuppgifter Du kommer att jobba med förarbete av detaljer inför behandling, framförallt järngods, och vara delaktig i planeringen av arbetet. I ditt arbete ingår även truckkörning, användning av lyftanordning, slipmaskiner, m.m. Din bakgrund/Dina egenskaper Vi söker dig som inte är rädd för att ta i, då detta är ett väldigt fysiskt arbete. Truck och traverskort är meriterande. Vi lägger stor vikt vid noggrannhet och ansvarskänsla samt att du tar initiativ och ser helheten.Du har god förmåga att samarbeta. Du behärskar svenska språket i tal & skrift. Information och kontakt Arbetstiden är förlagt till skift och tillträde till tjänsten är i augusti. Sista ansökningsdag är 11/8 , men vi tillämpar löpande urval så välkommen med din ansökan redan idag! Tjänsten börjar som en provanställning som förväntas övergå i tillsvidareanställning hos kundföretaget. För mer information om tjänsten kontakta Hanna Nyberg, 044-590 65 14. Om Wikan Personal Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal. Wikan Personals verksamhet är grundad på närhet och engagemang för att alltid kunna tillgodose bra service till våra kunder och anställda. Vi är djupt övertygade om att lokal förankring, långsiktiga kundrelationer och kompetenta medarbetare är nyckeln till framgångsrika samarbeten inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Med närvaro på 14 orter i Sverige, en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och omkring 800 engagerade anställda, strävar vi efter att vara en pålitlig samarbetspartner. Läs mer på www.wikan.se

8 juli 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Familjebehandlare Hemmaplansteamet

Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Arbete- och välfärdsförvaltningen består av Individ- och familjeomsorg, Stöd, service och boende samt Utbildning, arbete och förebyggande. Totalt är vi cirka 300 medarbetare som arbetar salutogent och lösningsinriktat med en kunskapsbas i metoder med vetenskaplig grund. Vårt uppdrag är att hjälpa och stödja individer med sociala problem och/eller funktionssvikt, att arbeta förebyggande och främjande för att motverka utanförskap och sociala problem och genom studier eller sysselsättning hitta vidare ut i arbetslivet mot självförsörjning. Utifrån ett barnrättsperspektiv hjälper, stödjer och skyddar vi barn och ungdomar för att de ska kunna leva och utvecklas under goda och trygga förhållanden. Placering: Utredning, stöd och behandlingsenheten (USB) inom Individ- och familjeomsorgen (IFO). Totalt är vi ca 50 medarbetare inom IFO och inom USB är vi 18 medarbetare. Enheten erbjuder en arbetsplats som genomsyras av en helhetssyn gentemot våra medborgare och bejakar medarbetarnas personliga styrkor. Vårt arbetssätt baserar sig på ett lösningsfokuserat synsätt, inkludering och att se varje individs förmågor. Inom enheten arbetar förutom familjebehandlare även fältsekreterare, ungdomsbehandlare, drogterapeut samt socialsekreterare vuxna (över 18 år). Vi erbjuder dig bland annat: • Individuellt anpassad introduktion genom mentorskap. • Tillgång till nära och tillgänglig arbetsledning. • Engagerade kollegor. • Friskvårdstimme/friskvårdsbidrag. • Flexibel arbetstid. • Arbetsplats centralt i Sölvesborg, nära till allmänna kommunikationer. ARBETSUPPGIFTER Sölvesborgs kommun vill stärka föräldraskapet och skapa tryggare relationer till barnen för att bli en motvikt till redan etablerade riskfaktorer och minska externa placeringar genom kartläggning och stöd i hemmet för familjerna. Som ett led i denna målsättning vill vi i projektform påbörja detta arbete genom insatsen Hemmaplansteam. Hemmaplansteamet är en flexibel insats där vi arbetar för att hjälpa familjer med barn och ungdomar i åldern 0-18 år. Som familjebehandlare i Hemmaplansteamet arbetar du på uppdrag av socialsekreterare. Fokus är framförallt att kartlägga och observera familjernas behov i det egna hemmet. I arbetet ingår också att arbeta med föräldrarna, stärka deras föräldraförmåga men också att arbeta med relationerna och kommunikationen inom hela familjesystemet. Samtalet sker i olika konstellationer; med föräldrar, med barn/ungdom och i gemensamma familjesamtal. Majoriteten av behandlingen sker i familjernas hemmiljö men kan också bedrivas i våra fina, centralt belägna lokaler. I arbetet har du stor frihet att planera och genomföra ditt arbete samt möjlighet att vara med att utveckla nya arbetsmetoder. Du har även ett stort stöd av kollegor och arbetsledning samt kontinuerlig handledning. Som familjebehandlare hos oss ingår du i ett engagerat öppenvårdsteam där fokus är kvalitet i arbetet. Du erbjuds en utvecklande arbetsplats och du kommer att ingå i ett team med lång erfarenhet och bred kompetens. Arbetstiden är schemalagd till dag-/kvällstjänstgöring samt var tredje helg med flextidsavtal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom, socialpedagog, behandlingspedagog eller har annan högskoleutbildning som bedöms som likvärdig. Det är viktigt att du har ett kreativt arbetssätt samt att du har lätt för att samarbeta med andra. Du ska också kunna arbeta självständigt och uttrycka dig väl i tal och skrift. Erfarenhet av familjebehandling med målgruppen barn/ungdomar och deras familjer är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Då du dagligen möter många människor, såväl barn/ungdomar och dess familjer som kollegor och andra aktörer, krävs att du har god förmåga att samverka och att skapa relation. Det är även viktigt att du är flexibel både när det gäller arbetstider, ändrade omständigheter och en vilja att testa olika arbetssätt. B-körkort är ett krav. ÖVRIGT I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

7 juli 2024
Sista ansökan:
22 juli 2024