Lediga jobb i Sölvesborg
Sök totalt 29 lediga jobb i Sölvesborg
Vi söker ett antal medarbetare inför sommarens jordgubbssäong. Vi behöver hjälp med att plocka och paketera bären.
Häng med på denna 20årig killes spännande äventyr! Han har flyttat från Lidingö i Stockholm till Valjeviken i Sövlesborg för att studera i ca. 2 år. Som assistent till denna kille hjälper du honom i sin dagliga livsföring och allt vad det innebär. Han har en fysisk funktionsnedsättning som gör att musklerna försvagats och han använder sig av bland annat permobil. Hörseln, talet och synen är kraftigt påverkade så det är bra att du talar och förstår svenska obehindrat. Han har ingen kognitiv nedsättning så tycka och tänka klarar han på egen hand. Assistansen kan handla om att hjälpa till vid på/avklädning, förflyttningsstöd/lyft, hjälp vid toabesök och dusch med mera. Även hjälpa honom med städa, tvätta, delta i aktiviteter som t.ex. bassängträning och hjälpa honom med vissa fysiska moment i skolan samt skriva/läsa upp uppgifter som ska utföras av honom. I skolan händer det mycket runt omkring och han behöver en hel del hjälp av dig att navigera vad som ska skrivas ner, vad han ska göra, vad uppgifterna är och be om extra hjälp av skolan om han behöver mer stöd. Det är viktigt att du vill lyssna på hur han vill ha det, ibland kliver du fram och ibland kliver du tillbaka. Det är ett måste att du är simkunnig. Du som söker är mellan 20-50år Du bör vilja arbeta med en kille vars största intresse är att följa politiska debatter och samhällsprogram och politiska youtubers. Du får gärna vara intresserad av att pröva på nya aktiviteter men inte vara främmande för att ta det lugnt och kunna sysselsätta dig själv när det är en vanlig hemmakväll. Vi söker dig som är en lättsam person, gillar att haka på spontana aktiviteter, men också uppskattar och inte blir uttråkad av egentid. Du behöver ha gott tålamod och inte ta illa vid dig om han ibland blir frustrerad över olika situationer som uppstår. Meriterande om du bor i närheten av Valjeviken! Under jullov och sommarlov kommer han att åka till Stockholm och du är varmt välkommen att följa med och jobba upp till heltid under 1-2 veckor eller om du vill passa på att vara ledig eller jobba med annat denna tid. Schema: Kunden har assistans dygnet runt med väntetid under natten ca 22.30-06:30 på vardagar och 23:00-07:30 på helgdagar och lov, under den tiden är det jourersättning enligt Vårdföretagarnas kollektivavtal. Passen kommer vara förlagda ungefär kl. 07:15-16:15 och kl. 16:00-07:15 på vardagar och 09:00-16:00 och 16:00-09:00 på helger. Han bor vid Valjeviken och assistentrummet i samma lägenhet, men i eget rum. Tjänsten: Vi söker enbart kandidater med hög flexibilitet och möjlighet att ofta kunna hoppa in på pass vid akuta behov. Arbetsledning finns på plats. Tillträde: Träff och introduktion omgående Övrigt: God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år. Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) Såhär säger en av killens personliga assistenter: "Det bästa med att jobba som personlig assistent här är att man hela tiden lär sig nya saker, men framför allt att få hjälpa en annan människa, att underlätta och förbättra någon annans vardag. Att jobba som personlig assistent är det roligaste jobbet jag haft!"
Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Vård- och omsorgsförvaltningen består av tre verksamhetsområden: Särskilt boende, hemtjänst samt hälso- och sjukvårdsverksamhet och myndighetsenhet. Totalt är vi cirka 450 medarbetare. Vårt arbetssätt bygger på att vi ska bemöta varje människa med respekt, och vi strävar mot att alla våra brukare ska ingå i en positiv och levande gemenskap som ger trygghet och glädje i vardagen. Placering: Vård- och omsorgsförvaltningen ARBETSUPPGIFTER Som administratör hos oss kommer du att arbeta med att stödja ett antal enhetschefer i det administrativa arbetet, exempelvis avtal- och fakturahantering. Du kommer även att ha löpande bevakning inför lönekörning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gymnasieexamen och tidigare erfarenhet som omsorgsadministratörstjänst eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vidare krävs kunskaper i allmänt kontorsarbete och datorvana. Erfarenhet av Visma Personec, TimeCare och WinLas är meriterande. För att passa i rollen som administratör ska du ha en god samarbetsförmåga, vara organisatorisk, serviceinriktad och snabbt kunna ställa om. Viktigt är att kunna se helheten och bidra till ett gott arbetsklimat. ÖVRIGT I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Det innebär att du kan bli kallad till intervju innan ansökningstiden gått ut. I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Kommunledningsförvaltningen ansvarar för övergripande utveckling, kommun- och koncernstyrning samt olika projekt. Totalt är vi cirka 170 medarbetare som arbetar inom kommunledning, medborgarkontor, näringsliv, ekonomi, HR, kommunikation, IT, måltid, städ och enheten för trygghet, säkerhet och folkhälsa. Kommunledningsförvaltningen ger genom sina olika enheter stöd och service gentemot övriga förvaltningar och är en verksamhet i direktkontakt med förtroendevalda, medborgare, besökare och företagare. Placering: Måltidsservice. Måltidsservice består av 19 köksenheter och cirka 60 medarbetare. Tillsammans tillagas och serveras cirka 2 500 portioner lunch per dag. Vi söker nu en duktig och erfaren kock till vår pool inom måltidsservice ARBETSUPPGIFTER Du utgår ifrån ett av måltidsservice kök och arbetar i vår pool vars syfte är att täcka upp i det kök där behov uppstår. Kockarna i poolen ska kunna arbeta inom hela Måltidsservice. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har gått hotell- och restaurangprogrammet eller har likvärdig utbildning. Du har minst 3 års erfarenhet inom yrket och kunskap i livsmedelshygien, egenkontroll samt specialkost. Att servera mat med hög kvalité ser du som en självklarhet. Du har stort intresse och kunskap kring att laga mat till många. Du är trygg i din roll, flexibel, har genuint intresse för god och näringsriktig mat. Du ska kunna beräkna och tillaga efter recept, ha goda kunskaper om gällande hygienkrav, egenkontrollprogram samt datorvana då beställningar görs via internet. Du är ansvarsfull, driftig, initiativtagande och har en god samarbetsförmåga. Vidare är du serviceinriktad och bemöter gäster, personal och arbetskamrater på ett lyhört och smidigt sätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. För tjänsten krävs B-körkort och tillgång till egen bil. ÖVRIGT Provanställning kan komma att tillämpas ifall det föreligger ett prövobehov. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Det innebär att du kan bli kallad till anställningsintervju innan ansökningstiden gått ut. I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Kommunledningsförvaltningen ansvarar för övergripande utveckling, kommun- och koncernstyrning samt olika projekt. Totalt är vi cirka 170 medarbetare som arbetar inom kommunledning, medborgarkontor, näringsliv, ekonomi, HR, kommunikation, IT, måltid, städ och enheten för trygghet, säkerhet och folkhälsa. Kommunledningsförvaltningen ger genom sina olika enheter stöd och service gentemot övriga förvaltningar och är en verksamhet i direktkontakt med förtroendevalda, medborgare, besökare och företagare. Placering: Kommunledningsförvaltningens kommunledningskontor. Placeringen av tjänsten som utredningshandläggare på kommunledningskontoret innebär att man ingår i ett nära samarbete med kommunledningens tjänstemannaorganisation. ARBETSUPPGIFTER Kommunledningsförvaltningen fördjupar det strategiska arbetet som grund för kommunens utveckling. Arbetet som utredningshandläggare innebär huvudsakligen att ingå som en del i förvaltningens och kommunens utvecklingsarbete och ansvara för statistik, prognoser och utredningar. Du arbetar med att bearbeta statistik och skapa underlag för analys samt bidrar med underlag till redovisningar och politiska beslut. Arbetet innebär även att vid behov delta i förvaltnings- och kommunövergripande grupper samt vid ledningsgruppernas möten. KVALIFIKATIONER För rollen som utredningshandläggare krävs högskoleexamen inom statsvetenskap, offentlig förvaltning med inriktning statistik eller annan utbildning med inriktning på utveckling inom politiskt styrda organisationer som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha vana av att arbeta självständigt samt kunna leda och samordna kvalificerade utredningar. Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med analys av statistiska underlag och goda kunskaper i kommunal/offentlig förvaltning samt erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation. Vidare krävs goda kunskaper i vanligt förekommande administrativa system och användande av databaser. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete inom kommunal förvaltning. Erfarenhet av arbete med mål- och resultatstyrning eller motsvarande är också meriterande. Som person ser vi att du är en flexibel, drivande och resultatinriktad och kan hantera komplexa processer för utveckling. Vi tror att du är en person med stark integritet som ser goda relationer och samarbeten som en självklar grund för verksamhetens utveckling. Du har en förmåga att berika med nya perspektiv och har en god förmåga och vana att kommunicera i tal och skrift. ÖVRIGT I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Arbete- och välfärdsförvaltningen består av Individ- och familjeomsorg, Stöd, service och boende samt Utbildning, arbete och förebyggande. Totalt är vi cirka 300 medarbetare som arbetar salutogent och lösningsinriktat med en kunskapsbas i metoder med vetenskaplig grund. Vårt uppdrag är att hjälpa och stödja individer med sociala problem och/eller funktionssvikt, att arbeta förebyggande och främjande för att motverka utanförskap och sociala problem och genom studier eller sysselsättning hitta vidare ut i arbetslivet mot självförsörjning. Utifrån ett barnrättsperspektiv hjälper, stödjer och skyddar vi barn och ungdomar för att de ska kunna leva och utvecklas under goda och trygga förhållanden. Placering: Blågullans gruppbostad. Blågullans gruppbostad ligger i den natursköna delen av Sölvesborg – Ljungaviken. Omgivningen erbjuder såväl nära till skog och hav, som närhet till centrum. Gruppbostaden består av sex stycken lägenheter, samt två servicebostäder. Här har du goda möjligheter att tillsammans med kollegor och hyresgäster utforma stimulerande fritidsaktiviteter som utgår från den enskildes behov och förutsättningar. ARBETSUPPGIFTER Arbetet innebär att stödja hyresgästerna i sin dagliga omvårdnad och livsföring genom ett tydliggörande och motiverande arbetssätt. Bistå i allt för en ökad möjlighet till ett självständigt liv som att sköta sin egen lägenhet, sin hygien med mera, helt anpassat efter hyresgästernas specifika behov. Du bistår också den enskilde med stöd till meningsfulla fritidsaktiviteter, utifrån en aktiv fritid. Dagtid är hyresgästerna de flesta dagar på daglig verksamhet, så mycket av arbetstiden är förlagd till kvällar och helger, det är då det största behovet av dig finns. Det fasta schemat är förlagt varannan helg. Det ingår dessutom att hålla kontakt med de boendes nätverk exempelvis anhöriga, god man och daglig verksamhet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning i omvårdnadsprogram med inriktning på funktionshinder, barn och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Vi söker dig som har följande egenskaper: ödmjuk, flexibel, initiativrik och ansvarstagande. Du har lätt för att samarbeta men är även trygg i att arbeta ensam. Det är meriterande om du arbetat med tydliggörande pedagogik (TEACCH), AKK och lågaffektivt bemötande. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete med personer inom autismspektrumtillstånd och intellektuell funktionsnedsättning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort och datorvana krävs. Dokumentation och kommunikation är en viktig del av det dagliga arbetet och du behöver därför ha goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Saknas godkänt betyg i svenska på gymnasienivå används språktest för att säkerställa kompetensen. Rekryterande chef kan göra en bedömning att språktest ska användas även om det finns godkänt betyg. ÖVRIGT I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Vård- och omsorgsförvaltningen består av tre verksamhetsområden: Särskilt boende, hemtjänst samt hälso- och sjukvårdsverksamhet och myndighetsenhet. Totalt är vi cirka 450 medarbetare. Vårt arbetssätt bygger på att vi ska bemöta varje människa med respekt, och vi strävar mot att alla våra brukare ska ingå i en positiv och levande gemenskap som ger trygghet och glädje i vardagen. Placering: Rehabenheten - Sölvesborgs kommun ARBETSUPPGIFTER Sjukgymnastens/fysioterapeutens arbete är inriktat mot naturlig rörelse i vardagen. Nära samarbete med arbetsterapeuter kring den enskilde individen. Målsättningen är att individen ska kunna använda sig utav sina egna förmågor i det vardagliga livet. I arbetsuppgifterna ingår vardagsrehabilitering genom handledning av personal i rehabiliterande insatser och förhållningssätt, i personlig vård och förflyttningssituationer. Arbetet innebär också nära kontakter med närstående. Bedömningar, träning, behandling, och aktiviteter kommer att ske utifrån dina kompetensområden. Bedömning av hjälpmedel samt förskrivning av dem, ingår i din yrkesroll. Vi lägger stort fokus kring samverkan med andra professioner kring den enskilde och dess närstående. Hälso- och sjukvårdsorganisationen arbetar aktivt med ständig kvalitetsförbättring, en öppenhet och ett intresse av att vilja utveckla verksamheten. I arbetet ingår också att handleda och delegera till personal enligt gällande lagar och föreskrifter. KVALIFIKATIONER Legitimerad sjukgymnast/fysioterapeut. Meriterande om du har erfarenhet från liknande verksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. B-körkort krävs. ÖVRIGT I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval. Det innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden gått ut. I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Stolthet, trivsel, lojalitet, bra chefer och kollegor och en känsla av att bidra till ett bättre samhälle. Så känner medarbetarna för Sölvesborgs kommun som arbetsgivare. Vi erbjuder våra medarbetare meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad för andra människor. Vill du bli en av oss? Vård- och omsorgsförvaltningen består av tre verksamhetsområden: Särskilt boende, hemtjänst samt hälso- och sjukvårdsverksamhet och myndighetsenhet. Totalt är vi cirka 450 medarbetare. Vårt arbetssätt bygger på att vi ska bemöta varje människa med respekt, och vi strävar mot att alla våra brukare ska ingå i en positiv och levande gemenskap som ger trygghet och glädje i vardagen. En av våra avgiftshandläggare på myndighetsenheten ska gå i pension och vi söker nu hennes efterträdare, är du den vi söker? Myndighetsenheten består av medarbetare med bred kompetens och lång erfarenhet inom verksamhetsområdet. I enheten ingår förutom avgiftshandläggare även biståndshandläggare, ett hemgångsteam och en äldrekurator. ARBETSUPPGIFTER I din roll som en av två avgiftshandläggare kommer du i huvudsak arbeta med att handlägga avgifter utifrån insatsbeslut som fattas av biståndshandläggare. Du kommer även verka för att de äldre som har bistånd enligt socialtjänstlagen har en korrekt avgift för insatserna de är beviljade. Du kommer att ha ett nära samarbete med biståndshandläggarna och ansvara för att biståndshandläggarna får uppdateringar och korrekt information om avgiftshantering. Det är en myndighetsutövning och du fattar beslut om avgiftens storlek och är behjälplig vid överklagan. Kontakter med brukare, anhöriga samt god man ingår som en naturlig del i tjänsten, därför ser vi att du har en god serviceförmåga samt ett professionellt förhållningssätt och bemötande. I tjänsten ingår kontinuerlig kontakt med verkställigheten samt övriga funktioner såsom tex ekonom, överförmyndarhandläggare samt andra förvaltningar. I rollen ingår det även andra administrativa uppgifter så som till exempel boendeprioritering, fakturahantering och diverse beställningar. Som avgiftshandläggare blir du ibland inbjuden att hålla information för mindre grupper. Vi arbetar aktivt med en lärande organisation och med att utveckla vår egen verksamhet där du förväntas ta aktiv del i utvecklingen av metoder och arbetssätt inom ditt område. KVALIFIKATIONER För att trivas i rollen är det av stor vikt att du är noggrann, stresstålig samt har lätt för att samarbeta. Du har god framförhållning, är serviceinriktad och har ett bra bemötande. Du kan med enkelhet kommunicera på ett tydligt och välformulerat sätt. Då ditt arbete är administrativt är det viktigt att du kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du förstår också vikten av att ha ett ekonomiskt perspektiv för att verksamheten ska klara en budget i balans. Du är flexibel och har lätt för att ställa om ditt förhållningssätt efter nya omständigheter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du som söker har gymnasieutbildning med ekonomisk och administrativ inriktning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha kunskaper inom socialtjänstlagen, goda kunskaper inom Officepaketet och god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Meriterande är erfarenhet av avgiftshandläggning, erfarenhet av verksamhetssystemet Lifecare och erfarenhet av äldreomsorg och/eller socialtjänst. Vi ser gärna att du arbetat som administrativ assistent eller liknade tidigare. För tjänsten krävs B-körkort. ÖVRIGT I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här. Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter från både Karlskrona och Malmö. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vi söker nu en driven,självgående och nyfiken mekaniker till vår verkstad. Vi tror att du som söker är tekniskt kunnig, kommunikativ och du är självfallet stolt i ditt yrkesutövande. När du arbetar som bilmekaniker hos oss ska du ha ett gott sinne för affärer och förstå vikten av att sätta kunden och service i första rummet. Du kommer att jobba nära kunden och behöver därför ha förmågan att skapa långsiktiga kundrelationer. Tjänsten innebär service, reparationer och felsökningar på personbilar, lätta lastbilar av de flesta märkena. En del av tjänsten kommer att innebära arbete i kundmottagningen. För att vara aktuell för rollen ser vi att du har: - Ett brinnande teknik- och fordonsmekaniskt intresse - Dokumenterad relevant utbildning - Dokumenterad erfarenhet av arbete som fordonsmekaniker - God administrativ förmåga och datorvana - Goda kommunikativa egenskaper - Ett gott kundbemötande - Ett bra ordningssinne Du är flexibel och strukturerad i ditt arbete samtidigt som du är ansvarsfull och ser utmaningar som ett naturligt steg i karriären. Du är socialt utåtriktad, har samarbetsförmåga och kan även arbeta under tidspress. Du har lätt för att ta till dig nya instruktioner och vi ser det som en självklarhet att du har ett starkt bilintresse och har känsla för service. Minst B körkort är ett krav. Tjänsten är en heltidstjänst. Vi tillämpar sex månaders provanställning och därefter tillsvidareanställning samt individuell lönesättning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Personlighet är viktigt för oss! Därför ber vi alla som söker jobb hos oss att svara på ett kort personlighetstest. Det ger oss möjlighet att få en mer objektiv bild av dig som person och kommer att användas som en del av beslutsunderlaget i urvalet. Länken till testet skickas ut i ett separat mail dagen efter att du skickat in din ansökan och vi vill be dig svara på testet så snart du kan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs även en bakgrundskontroll innan anställning kan bli aktuell. Detta innefattar belastningsregisterutdrag och ev. ekonomisk kontroll (UC). Personuppgiftshantering Mekonomen Company org. nr. 556724–9254 är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med denna rekrytering. Läs vår policy om hur vi behandlar dina personuppgifter: https://www.mekonomencompany.se/wp-content/uploads/2024/01/Integritetspolicy-rekrytering_version-2401.pdf Speedy är Sveriges mest omtyckta bilverkstadskedja. Speedy Bilservice erbjuder snabb och effektiv bilservice och kvalificerade bilreparationer. Bilverkstadskedjan har fått ett fantastiskt snittbetyg på 4,6 av 5 av sina kunder. Vi tror på bra bemötande, ärlighet och tillgänglighet. Du hör redan i namnet, att på Speedy går det fort. Vi genomför en bilservice eller reparation under tiden kunden väntar och kan erbjuda ett fast pris vid inlämning av bilen. Speedy Bilservice är en del av MEKO med Nordens ledande bilverkstadskedjor.
Om MovingGO AB MovingGo är den första online-servicefirman inom flytthjälp, flyttstädning och monteringstjänster som täcker hela Sverige. Vi har utvecklat en banbrytande onlineplattform som levererar tjänster på en helt ny nivå. Vår vision är att göra ditt liv enklare genom att erbjuda en bekväm, tillgänglig och pålitlig tjänst som täcker hela landet. Moving Go är framtidens sätt att hantera dina behov. Vi är stolta över att vara den första online-servicetjänsten som täcker hela Sverige, med över 4000 tillgängliga medarbetare inom en snar framtid. Vår digitala plattform gör det möjligt för oss att koppla samman kunder med erfarna och pålitliga proffs, oavsett var de befinner sig. Om Jobbet Vi söker erfarna flyttkarlar som kan hantera både tunga lyft och en krävande arbetsmiljö. Erfarenhet inom flytt är ett absolut krav, och det är mycket meriterande om du även har erfarenhet inom flyttstädning. Dina huvudsakliga uppgifter kommer att vara att hjälpa våra kunder med bärhjälp, packning, flyttstäd, tunga lyft och liknande tjänster. Vi erbjuder uppdrag över hela landet. När du har registrerat dig hos oss får du uppdrag som ligger nära din adress via mejl. Du bestämmer själv om du vill tacka ja eller nej till uppdragen. Vem är du? Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet inom flyttbranschen och gärna även inom flyttstädning. Är stark och uthållig nog för tunga lyft och fysiskt krävande arbete. Kan hantera en stressig arbetsmiljö. Har körkort och tillgång till bil (mycket meriterande). Har god kommunikationsförmåga, och gärna fler språkkunskaper. Vi söker dig som har en annan sysselsättning, exempelvis ett deltidsjobb och vill ha extra timmar, en flexibel student, eller någon som söker jobb på heltid. Detta är en flexibel tjänst som passar olika livssituationer – alla är välkomna att söka! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 29 jobb