Lediga deltidsjobb i Stockholm
Det finns totalt 1819 lediga deltidsjobb att söka i Stockholm
Dina arbetsuppgifter och profil Vi söker engagerade och målinriktade medarbetare till vår kunds AutoStore-lager i Rosersberg. Här arbetar vi i en högteknologisk och tempofylld miljö med tydliga måltal, där du som trivs med att arbeta mot uppsatta mål och ständigt förbättra dina prestationer kommer att passa perfekt. Som en del av teamet kommer du att hantera orderplock och packning med hjälp av AutoStore-robotar, där noggrannhet, effektivitet och siffror står i fokus. Vi söker dig som har en tävlingsinriktad inställning, gillar att mäta din prestation och drivs av att slå tidigare resultat. Du är student på heltid (100 %) eller har en annan sysselsättning på minst 50 %. Du trivs i en dynamisk miljö och motiveras av tydliga mål och uppföljning. Du gillar siffror, effektivisering och att ständigt förbättra dina resultat. Om detta låter som något för dig, tveka då inte att söka redan idag Villkor Arbetstiderna är förlagda mån-fre 07:00-16:00 & 10:00-19:00. Du ska kunna arbeta minst 3 dagar i veckan. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav. Du ska ha truckkort. Insitepart tillämpar utdrag ur brottsregistret hos de kandidater vi väljer att anställa På Insitepart är alla välkomna att söka jobb oavsett ålder, kön, erfarenhet eller etnisk bakgrund. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet när vi rekryterar, för vi vet att rätt person på rätt plats skapar ett stort mervärde för både kund och dig som person. Skicka gärna in din ansökan redan idag! Vi arbetar med löpande urval och tjänsterna kommer att tillsättas när vi funnit rätt kandidater.
Är du student inom ekonomi med intresse för utbildning, pedagogik och småföretagande? Gillar du dessutom hantverk eller småskalig entreprenörskap? Då kan detta vara ett utmärkt extrajobb för dig! OM TJÄNSTEN Vi söker en engagerad person som vill hålla i en kurs i grundläggande ekonomi för blivande hantverkare och småföretagare. Kursen ges under åtta fredagar med start i september, på plats i centrala Stockholm (Medborgarplatsen). Undervisningen sker mellan kl. 08.30–11.30, och ett fåtal digitala träffar på Teams med distansstudenter ingår också. Som kursundervisare kommer du både planera och hålla i kurstillfällena. Vi söker efter dig som är ekonomistudent och har ett brinnande intresse för just redovisning och bokföring. Tjänsten passar dig som vill utveckla din förmåga att presentera och undervisa i ekonomi på ett pedagogiskt sätt. Under augusti kommer du ha möjlighet att planera och förfina utbildningsmaterialet för kursen som löper över åtta veckors tid. Uppdraget kommer löpa från augusti - oktober och innefatta ungefär 120h arbete totalt. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Genomföra undervisning i grundläggande ekonomi under åtta tillfällen (24 lektionstimmar + ca 2 timmar Teams). * Rätta inlämningar och svara på studentfrågor under kursens gång. * Se över och uppdatera kursens upplägg och innehåll utifrån tidigare kursutvärderingar. * Ta fram eller revidera undervisningsmaterial och kompendier i samråd med kursansvariga. VI SÖKER DIG SOM - Har god förståelse för företagsekonomi och företagande - Studerar ekonomi, lärarutbildning eller liknande) - Är pedagogisk och trygg i att tala inför grupper - Har intresse för av hantverksyrken eller småföretagande - Vill bidra till att göra ekonomi begripligt och relevant för personer i olika åldrar och bakgrunder Det är meriterande om du har - Undervisat i företagsekonomi tidigare För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Pedagogisk - Orädd - Kommunikativ - Självgående Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Är du noggrann, orädd och gillar att jobba strukturerat? Vill du vara en del av ett viktigt projekt där du får röra dig i olika system och hantera information på ett metodiskt sätt? Då kan detta uppdrag vara perfekt för dig! OM TJÄNSTEN Vi söker två studenter för ett projekt hos vår kund till följd av två ERP system som ska slås ihop. Uppdraget går ut på att jämföra insamlad systemdata, identifiera användare samt arbeta med rensning och administration. Arbetet kräver att du är noggrann, van vid att hantera information på ett strukturerat sätt och inte rädd för att navigera manuellt i systemmiljöer. Du erbjuds - Ett spännande uppdrag med stor flexibilitet, där du får möjlighet att utvecklas vid sidan av studierna ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Du kommer exempelvis att: - Jämföra och analysera information från olika system - Identifiera och hantera användare - Administrera och rensa data – ibland upp till 2000–3000 poster - Dubbelkolla så att inget blir fel – noggrannhet är A och O! VI SÖKER DIG SOM - Studerar på eftergymnasial nivå, gärna inom IT, teknik, ekonomi eller liknande och tar examen tidigast Januari 2026 - Har god datorvana och är bekväm med att sätta dig in i nya system - Är tillgänglig för att arbeta 2-4 timmar/dag, då man kommer vara 2 personer på uppdraget finns dock flexibilitet för eventuell kortare ledighet i samråd med varandra. - Är noggrann, strukturerad och självgående - Inte är rädd för att gräva i detaljer och arbeta fokuserat med administration Det är meriterande om du har - Erfarenhet av liknande arbete sedan tidigare För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Hjälpsam - Ordningsam - Ansvarstagande - Respektfull Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Vill du utveckla din ledarskapsförmåga? Har du ett intresse för utemiljöer? Vi letar just nu efter en Handledare till Svevia som kommer att leda sommarjobbande ungdomar under sommarmånaderna 2025! Du förväntas kunna jobba hela perioden 4:e juni tom 8:e augusti. Du kommer att utgå från Svevias kontor i Pampas Marina (Solna) och arbete i området Kungsholmen/Östermalm. Arbetstider: 8-15. Du blir anställd hos oss - QRIOS. Sök redan idag då urval sker löpande! Om tjänsten Som Handledare på Svevia kommer du att arbeta i parkmiljö med den grupp ungdomar som du leder. Tillsammans arbetar ni med skötsel av parker och stadsmiljö i och utanför Stockholm. Det blir din uppgift att koordinera och arbetsleda grupperna samtidigt som du själv arbetar. Totalt under sommarmånaderna så tar du hand om totalt 3 grupper, varje grupp med ungdomar sommarjobbar under en period på 3 veckor. Som en introduktion i din anställning kommer du att bekanta dig med arbetsuppgifterna, träffa andra handledare. Som stöd i ditt arbete har du Svevias arbetsledare som hjälper och instruerar. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Arbetsledning och koordinering av arbete • Skötsel av parker och stadsmiljö • Skjutsa ungdomarna i Svevias transporter Vem är du? Krav för rollen är B-körkort för manuell växellåda, då mycket av arbetet kräver att man transporterar ungdomarna. Som person tror vi att du bör vara social med god ledarskapsförmåga och ett intresse för utemiljöer för att trivas i rollen som Handledare. Vi ser att du är initiativtagande, lösningsorienterad och trygg i rollen som Handledare. Du kan anpassa ditt ledarskap utifrån de förutsättningar som ungdomarna har och hanterar olika situationer som uppstår med ett flexibelt och lugnt förhållningssätt. Tidigare erfarenhet av ledarskap är meriterande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag då urval och intervjuer sker löpande.
Våra publikvärdar är den första fysiska kontakten vår publik har med Kungliga Operan. Det är viktigt att våra publikvärdar får vår publik att känna sig säker, trygg och varmt välkommen. Vi söker dig som är utåtriktad, servicefokuserad och får energi av att ge andra en bra upplevelse. Under passen ska du kunna fatta beslut och utföra uppgifter med kort framförhållning. Utöver att välkomna publik och ansvara för publikens säkerhet under besöket så utgörs publikvärdarnas arbetsuppgifter bland annat av att scanna biljetter, vara behjälpliga i frågor och bemanna kassan för att sköta försäljning av biljetter och souvenirer till våra besökare. Under föreställningspassen blir du arbetsledd av den som är ansvarig publikvärd för kvällen. I det dagliga arbetet behöver du ha god kännedom om våra publika utrymmen, våra säkerhetsrutiner samt vara insatt i säsongens repertoar och verksamhet. Våra publikvärdar arbetar tillsammans i team om 2-3 personer dagtid och 8-10 personer per föreställning kvällstid. Uppgifterna roterar i gruppen under passet. Det stora flertalet som arbetar som publikvärdar hos oss är timanställda och arbetar i snitt 2-3 pass i veckan. Passen varierar i längd mellan 3-10 timmar. Passen schemaläggs med 2-4 veckors framförhållning. Som timanställd lämnar du önskemål på kommande pass i vårt planeringssystem. Sedan fördelas passen mellan våra timanställda. Viktigt för vår planering är att du också genomför de pass du har åtagit dig. Under denna rekrytering söker vi framför allt efter medarbetare som kan arbeta under dagtid på vardagar samt vid storhelger. Kvalifikationskrav: • Att du har fyllt 18 år • Goda kunskaper i svenska och engelska • Att du är villig att arbeta minst 2-3 pass i veckan • Att du är kommunikativ som person • Att du är en lagspelare och van vid att arbeta i team Meriterande • Ytterligare språk (spanska, franska) • HLR-utbildning • Erfarenhet av serviceyrke • Erfarenhet av biljettbokningssystem. • Erfarenhet av att arbeta i Tessitura Även om det är viktigt att du har relevanta erfarenheter för tjänsten så är ändå de personliga egenskaperna avgörande. Vi söker dig som är utåtriktad, servicefokuserad och får energi av att ge andra en bra upplevelse och att det också innefattar dina kollegor då arbetet utförs i team. Ansökan Upplysningar om tjänsten lämnas av Natali Jenner, publikvärdskoordinator. Facklig kontaktperson är Helena Lindroth, Akademikerförbundet. Du ansöker genom att svara på frågorna nedan och bifoga ett CV till oss senast den 2 juni. Vi kallar till intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Som Sveriges nationalscen för opera och balett ska Kungliga Operan vara tillgänglig för alla och beröra med starka känslor. Våra värderingar är: Hög kvalitet, Välkomnande, Orädd och Tidlös. Kungliga Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på cirka 600 MKR och omkring 700 anställda som kommer från fler än 20 olika länder och representerar över 120 yrkeskategorier. Med över 200 opera- och balettföreställningar, hundratals konserter och flera hundra aktiviteter för barn och unga bjuder varje säsong på ett brett spektrum av upplevelser – både i och utanför Operahuset samt via den digitala kanalen Operan Play. Repertoaren spänner över flera sekler och innehåller både klassiska och nyskrivna verk.
Stiftelsen Lycée Français Saint-Louis är en internationell skola som följer fransk läroplan enligt en konvention med AEFE (Agence pour l’enseignement Français à l’étranger). Skolan, som har ca 700 elever mellan 6 och 19 år, ligger på natursköna Stora Essingen. I denna stimulerande mångkulturella miljö arbetar elever från ett 40-tal nationer och 170 personal med språket som sammanhållande länk. Till stiftelsen hör en svensk förskola med fransk profil som har ca 100 barn. Sedan 2022 organiserar LFSL även ett fritidshem för elever i årskurserna CP-CM1 (6–9 års ålder). Förskolan arbetar enligt de svenska styrdokumenten (Lpfö18) men har en stark fransk infärgning. Det betyder att vi arbetar med kultur, traditioner och språk på både svenska och franska. Målet för många familjer är att deras barn ska kunna börja på stiftelsens närbelägna franska internationella skola som arbetar helt efter den franska läroplanen. Förskolan välkomnar ca 90 barn och i år har vi barn mellan ett och fem år fördelat på fem avdelningar. Vi ger varje barn möjlighet att utvecklas i sin egen takt i en trygg, attraktiv och stimulerande miljö. Nu söker vi en barnskötare för vikariat för en tjänstledig kollega, med start i augusti. Vi sätter värde på om du är engagerad, drivande och samarbetsinriktad. Du kommer arbeta tillsammans med erfarna kollegor på avdelningen. Vi söker dig som vill arbeta i en välorganiserad förskola där både förskollärare och barnskötare har planeringstid, där vi har ett upparbetat kollegialt lärande och där det bästa från Sverige och Frankrike möts för barnens bästa. Din roll tillsammans med dina kollegor är att se till att undervisningen följer våra styrdokument och håller hög kvalitet. Du har förmåga att anpassa lärmiljön så att alla barn kan utvecklas till sin fulla potential. Du har en positiv och flexibel grundinställning, ett stort intresse för barns utveckling och en väl utvecklad ansvarskänsla. Du talar och skriver flytande svenska och det är meriterande med kunskaper i franska. Om du ej talar franska är det viktigt att du behärskar engelska i kontakt med föräldrar. Vi erbjuder dig en arbetsplats med personlig utveckling, närvarande ledning, pedagogisk lunch, arbetskläder, samt ett inspirerande arbete med engagerade kollegor. Kompetenskrav: - Barnskötarutbildning - Svenska och franska Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i en Internationell miljö med kollektivavtal, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Vid eventuell intervju skall ett utdrag ur belastningsregistret kunna presenteras.
Personlig assistent sökes till 57-årig man i Stockholms innerstad Är du en ansvarstagande, lyhörd och flexibel person med ett genuint intresse för att arbeta med människor? Vi söker nu personliga assistenter till en 57-årig man bosatt i centrala Stockholm. Kunden har ett stort intresse för samhällsfrågor, custombyggda motorcyklar och konst – delar du något av dessa intressen är det ett extra plus! Plats: Stockholm, Sverige Anställningsform: Visstidsanställning, 30–40 timmar/vecka Arbetstider: Dag, natt och helg. Möjlighet finns till enbart dagpass. Startdatum: Omgående Kvalifikationer Obligatoriska krav : Flytande svenska i tal och skrift Icke-rökare Minst två doser av Covid-19-vaccin Meriterande: Erfarenhet som personlig assistent eller arbete inom vård och omsorg Undersköterskeutbildning Arbetsuppgifter (exempel): Hantering av PEG och sondmatning Användning av taklift, ventilator, PariBoy-inhalator och hostmaskin Assistera vid personlig hygien och medicinhantering Stöd vid användning av elrullstol Personliga egenskaper: Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga. Du är flexibel, trygg i dig själv och trivs med att ge stöd i vardagen på ett respektfullt och professionellt sätt. Erfarenhet av liknande arbete eller relevant utbildning är ett krav. Varmt välkommen att skicka in din ansökan eller kontakta oss om du har frågor om tjänsten! Vi på Fri Assistans administrerar personlig assistans för assistansberättigade i Stockholms län. Vi är måna om att erbjuda hög service till både kunder och anställda eftersom vi vet att bra personliga assistenter är en förutsättning för bra personlig assistans. Därför vill vi vara en riktigt bra arbetsgivare och arbeta för goda relationer med varje medarbetare. Vi är anslutna till Fremia och följer deras kollektivavtal, det ger dig som anställd trygga och tydliga anställningsvillkor. Utöver det erbjuder vi friskvårdsbidrag, smidig tidrapportering, tillgänglighet dygnet runt samt fortbildning i rollen som personlig assistent. Vi vill att du ska trivas och stanna hos oss!
Till ett långt (6-12 månader) söker vi nu en interim junior controller som på deltid vill vara med och bidra till en av våra härliga kunders fortsatta framgång. Du kommer vara ett stöd i den övergripande finansiella verksamheten, från FP&A och budgetering till hantering av kassaflöde. Du behöver ha en gedigen förståelse för redovisning och du behöver vara en fena på Excel. Att du kommunicerar flytande på både svenska och engelska är ett krav. Det finns möjlighet att arbeta hybrid efter introduktion och upplärning. Du kommer dock säkert vilja vara på kontoret eftersom det serveras frukost och fika varje dag! Att du är kommunikativ och gillar att samarbeta är en förutsättning och vi tror att det här uppdraget skulle vara perfekt för dig som vill växa in i en roll som controller. • Du har en examen inom företagsekonomi eller annat relevant område • Du kommunicerar utmärkt i tal och skrift på engelska och svenska • Du har mycket goda kunskaper i Excel och Google Sheets • Du är nyfiken och gillar att ta ansvar för dina egna arbetsuppgifter
WeStaff Sweden söker nu vikarier till vår kunds logistik terminal i Södertälje Södra Stockholm! Vill du jobba på en arbetsplats som genomsyras av mångfald och där det finns stora ambitioner, utmanande arbetsuppgifter och goda utvecklingsmöjligheter? Vår Logistik kund behöver stärka upp deras team med flertalet lagermedarbetare under vår/sommar/höst-2025. Om du är noggrann, punktlig, och vill bli del av ett kamratligt team då är detta jobbet för dig. Om tjänsten: Som anställd i vår personalpool blir du inbokad vid frånvaro av personal eller vid volymtoppar. Du jobbar då tillsammans med övrig personal och arbetspassen är förlagda på alla terminalens avdelningar. För att trivas hos vår uppdragsgivare ska du tycka om att arbeta på ett strukturerat sätt och alltid slutföra dina arbetsuppgifter. Eftersom du kommer att arbeta aktivt, stå och gå mycket, är det viktigt att du har en god fysik. Du är en person som håller ordning, arbetar strukturerat och vill göra ett bra jobb varje dag. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden: Truckkörning Registrering med handdator Vissa administrativa uppgifter i våra olika system Sortering av gods och paket Lastning/lossning av olika enheter. Kravprofil: Vi söker dig som är student, idrottare eller har annan sysselsättning och som är intresserad av att jobba extra inom terminal/lager. Du ska kunna vara tillgänglig för arbete ca 2-3 gånger per vecka. Din personlighet kännetecknas av stark servicekänsla, noggrannhet, att du periodvis kan arbeta under tidspress och att du har stor kvalitetsmedvetenhet. Du gillar att arbeta i grupp och är i god fysisk form då arbetet kan innehålla repetitiva uppgifter och tunga lyft. Du har ett bra siffersinne och behärskar svenska i både tal och skrift. Din personlighet och attityd är mycket viktigt för oss då vi arbetar mycket i grupp. Ett krav är att du är minst 18 år. Truckkort och B-körkort är meriterande. Rollen är ett extraarbete med varierande antal arbetspass per vecka. Start enligt överenskommelse. Arbetspassen är primärt förlagda eftermiddag/kväll och nätter men kan även finnas behov dagtid och helger. Anställning enligt kollektivavtal Det här är en riktigt bra arbetsplats med trevliga kollegor! Skicka in ditt CV redan idag! Vi erbjuder dig Som anställd hos oss på WeStaff Sweden erbjuder vi en trygg anställning med kollektivavtal och en närvarande chef. Din nya arbetsgivare WeStaff Sweden är ett växande konsult- och rekryteringsföretag inom Logistik & Supporttjänster. Vi är ett auktoriserat bemanning & rekryteringsföretag. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. Vi är ett kunskapsdrivet team som har över 30 års erfarenhet från branschen. Vårt arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och ett personligt engagemang.
Få ett flexibelt och barnsligt roligt extrajobb På myNanny kan du göra skillnad för familjer samtidigt som du får ett barnsligt roligt och flexibelt extrajobb. Vi är ett av Sveriges ledande barnpassningsföretag, vilket innebär att du kan förvänta dig mycket av oss – allt från bra lönevillkor till professionellt bemötande, utbildning, försäkring och personlig support. Ansök till jobbet som barnvakt på myNanny här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Så funkar jobbet som barnvakt Att jobba som nanny är både roligt och flexibelt, du väljer själv vilka uppdrag du vill ha och när du ska jobba. Som barnvakt hjälper du en eller flera familjer i ditt område med att passa deras barn. Det kan innebära allt från hämtning på förskola/skola och en rolig stund i lekparken till att äta mellanmål eller nattning. Det viktigaste är att det är roligt och tryggt för både barnen, föräldrarna och dig! Mer om familjen Under din intervju kommer du får mer information om just denna familj, men här är några bra saker att veta: Antal barn: 1 Ålder: 5 år Dagar i veckan de önskar hjälp: 1-2 gånger i veckan Tider: Oftast hämtning från förskola och ibland även på kvällar samt helger (varje pass är alltid minst 3 timmar) Extrajobbet passar perfekt för dig som: Är ansvarsfull och lekfull med ett genuint engagemang för barn Har erfarenhet av att ha passat ett eller flera barn (0 - 6 år) självständigt Kan arbeta flexibelt både vardagar och helger som nanny Detta erbjuder vi dig som barnvakt på myNanny: Konkurrenskraftig lön med tydlig lönetrappa Du är alltid försäkrad under barnpassningen Flexibelt extrajobb med en familj som passar just dig och din vardag Följa och vara delaktig i ett barns utveckling Utbildning i hjärt- och lungräddning samt första hjälpen Introduktionsutbildning av oss på myNanny Kontinuerligt stöd från din personliga kontaktperson på myNanny Viktiga och relevanta meriter till ditt CV Ansök till jobbet på 3-4 min Du ansöker till jobbet som barnvakt snabbt och enkelt här: https://my-nanny.se/extrajobb-barnvakt/ Ansökan tar endast några minuter och du blir sedan kallad till intervju för jobbet som nanny på myNanny. Läs mer om hur det är att jobba som barnvakt på myNanny på vår hemsida: https://my-nanny.se/barnvakt En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Nanny hos https://nannypoppins.se Barnvakt hos https://barnvakt.se Au pair i USA hos https://my-nanny.se/au-pair Personlig studiecoach hos https://www.allakando.se Privatlärare i matematik hos https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Studiecoach online inför högskoleprovet https://www.allakando.se/hogskoleprovet Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Barnvakt i Stockholm https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm Personlig studiecoach i Stockholm https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 1819 jobb