Är du redo att jobba i ett högt tempo och trivs med att vara snabb om fötterna när stressen stiger? KAJSAS söker nu engagerade och drivna köksbiträden för sommaren 2025. Här får du möjlighet att arbeta på en plats med en härlig familjär stämning, samtidigt som du får vara med och skapa den bästa möjliga upplevelsen för våra gäster. Vem är du? Vi söker dig som brinner för service och matlagning. Du har erfarenhet av att arbeta i högt tempo och hantera många bollar i luften samtidigt. Du trivs med att vara flexibel och har en god förmåga att växla upp under stressiga perioder med mycket gäster och bongar i köket. Du är van vid gästbemötande och tycker om att laga mat. Kommunikation och lagarbete är avgörande för oss, och du är en teamplayer som ser till att alla arbetar tillsammans för att hålla högsta kvalitet både i köket och i bemötandet av våra gäster. Samtidigt har du förmågan att arbeta självständigt och ta eget ansvar när det behövs. Om oss: KAJSAS är ett familjeföretag, och KAJSAS I TULLEN ligger mitt i folkmyllret vid Hornstulls strand. Här serverar vi färgglada drinkar, de saftigaste burgarna och premiumkorv – allt tillagat med kärlek och noggrant utvalda råvaror. Vi arbetar som ett tajt team och ser till att alla trivs på jobbet. För oss är personlighet, samarbete och en härlig stämning lika viktiga som att maten och servicen håller högsta kvalitet. Vi har tre fasta enheter på Södermalm och vår vision är att skapa mötesplatser runt om i Stockholm, där varje gäst lämnar som en vän. Rollen och arbetsuppgifter: Som köksbiträde på KAJSAS får du ett varierat och ansvarsfullt arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: Beredning av mat/ fastfood Förberedelser inför service, inklusive disk och städning för att hålla arbetsområdet rent och organiserat. Kassahantering och att ta emot beställningar. Ansvara för öppning och stängning av köket, inklusive att säkerställa att alla rutiner följs. Stödja och hjälpa andra stationer i verksamheten vid behov, för att säkerställa ett effektivt och bra flöde under hela arbetsdagen. Det viktigaste är att du är redo att arbeta, ha kul på jobbet, samarbeta med dina kollegor och har ett genuint intresse av att utvecklas. Kvalifikationer: Minst några års erfarenhet som kock eller fastfood Du känner dig trygg i köket och är van vid att arbeta självständigt Utbildning inom restaurang är meriterande men inget krav Du har en genuin glädje och kunskap om råvaror Anställning: Tjänsterna vi söker är både hel- och deltid med varierande arbetstider under dag, kväll och helg. Intervjuer sker löpande med uppstart i mars/april. Lönesättning sker individuellt enligt överenskommelse. Arbetstider under högsäsong är mellan 09:00 - ca 23:00 Såhär ansöker du: För att ansöka ber vi dig att skicka en fullständig ansökan med ditt CV, ett personligt brev samt en kort video där du berättar lite om dig själv. Ansökningar tas endast emot via länk. Hoppas vi hörs snart – vi ser fram emot att få veta mer om dig!
Bli en del av vårt fantastiska team på KAJSAS på KAJEN! Vi söker en ansvarsfull och morgonpigg medarbetare till vår populära servering vid Barnängsbryggan på Södermalm. Är du erfaren inom café/restaurang och redo att ta ansvar för både öppning och stängning? Då är det dig vi söker! Som öppnings person hos oss får du en nyckelposition där du säkerställer att allt är redo inför dagens verksamhet. Vi söker någon som trivs med ansvar, har ett öga för detaljer och gillar att arbeta självständigt. Om du dessutom är en engagerad och positiv lagspelare, kommer du att passa perfekt i vårt härliga team! Vi serverar grymma smashburgare, pommes, premiumkorvar, grillade paninis, kaffe, glass, fika och mycket mer! KAJSAS är en av Söders mysigaste mötesplatser, där vi vill att både våra gäster och medarbetare ska trivas. Här får du vara en del av ett team där gemenskap, kul stämning och kvalitet går hand i hand. Om oss: KAJSAS är ett familjeföretag där vi lagar maten själva med bra råvaror och massor av kärlek. Vi är ett tight team som jobbar nära varandra, där personlighet, samarbete och god stämning är lika viktigt som att maten och servicen håller högsta kvalitet. Vi strävar efter att alla trivs och har kul på jobbet. Vi är en familj tillsammans som tillsammans med dig hjälps åt för att skapa den bästa möjliga upplevelsen för våra gäster. Vem söker vi? Vi söker dig som har stort engagemang och brinner för att ge våra gäster en fantastisk upplevelse. Du är en person som vill börja din dag tidigt och trivs med att ta ansvar. Du har god simultankapacitet och kan hålla ett högt tempo, särskilt under våra soliga och välbesökta timmar när köerna kan vara långa och tempot är högt. Stresstålighet är en viktig egenskap för att kunna leverera bra service även under pressade perioder. Du trivs med att arbeta självständigt, särskilt under öppning, när du har fullt ansvar för att organisera och prioritera din tid. Med en positiv inställning och vilja att vara en del av ett härligt team bidrar du till att skapa en arbetsplats där vi hjälps åt och har kul tillsammans. Har du dessutom erfarenhet från branschen ser vi det som ett stort plus. Det viktigaste för oss är att du är redo att arbeta, ha roligt på jobbet, samarbeta med dina kollegor och att du har ett genuint intresse av att utvecklas. Om tjänsten: Under handledning av nuvarande platsansvarig kommer du steg för steg att lära dig arbetsuppgifterna. Du kommer bland annat ha ansvar för: Öppning av enheten och med tiden även stängning. Kassa och service Ta emot leveranser och säkerställa att allt är på plats för dagens arbete. Matberedning, frallor, förbereda kök för lunch och löpande påfyllning under dagen. Hantering av espressomaskin och andra köksmaskiner. Ta ut uteservering Arbetet kräver att du är noggrann, har en känsla för ordning och reda och kan se till att allt är i ordning innan gästerna anländer. Du är personen som sätter grunden för att dagen flyter på smidigt och effektivt. Villkor: Vi erbjuder en deltidsanställning på ca 50–75 % för kommande säsong, med möjlighet till extra timmar vid behov. Lön enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande. Så här ansöker du: Skicka din ansökan med CV och en kort film där du berättar lite om dig själv! Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas att du vill vara en del av vårt härliga team. För mer info om KAJSAS, kika gärna på vår hemsida www.kajsas.se eller följ oss på våra sociala medier.
Har du ett stort intresse för mat och dryck och är van att arbeta under högt tempo? KAJSAS söker nu driven och engagerad kassa och barpersonal till sommarsäsongen för KAJSAS I PARKEN! Vem är du? Vi söker dig som brinner för att arbeta med mat och dryck och är van vid högt tempo och att hantera flera uppgifter samtidigt. Vi ser att du är serviceinriktad och har förmåga att följa instruktioner samt även självständigt skapa egna och effektiva arbetssätt. Arbetet i service kan stundtals vara stressigt och utmanande, vi ser därför att du är både flexibelt och snabb på att anpassa dig till nya situationer. Du förstår vikten av lönsamhet och samarbete och triggas av att nå högt uppsatta mål tillsammans med dina kollegor. Om oss KAJSAS är ett familjeföretag där vi lagar maten själva med bra råvaror och massor av kärlek. Vi är ett tight team som jobbar nära varandra, där personlighet, samarbete och god stämning är lika viktigt som att maten och servicen håller högsta kvalitet. Vi strävar efter att alla trivs och har kul på jobbet. Vi är en familj tillsammans som tillsammans med dig hjälps åt för att skapa den bästa möjliga upplevelsen för våra gäster. KAJSAS I PARKEN är en sommarbistro belägen i Vitabergsparken på Södermalm och är en av områdets mest vältrafikerade uteserveringar. Konceptet bygger på medveten mat och dryck för en medveten publik i en grönskande miljö. En plats för alla med ett brett och genomtänkt utbud där vi välkomnar alla våra besökare oavsett om de söker en plats för möte, lite egentid eller socialt umgänge. Rollen och arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innebär främst arbete bakom kassa/bar. Detta innebär att ta emot beställningar från gäster, både vid bord och bakom kassa/bar, blanda och servera drinkar, öl och vin samt servering av mat och dryck. Du ansvar även för att säkerställa hygien och miljö bakom både på golvet och bakom baren samt rutiner för öppning och stängning. På KAJSAS arbetar vi som ett team och du förväntas därför även kunna täcka upp och hjälpa dina kollegor på övriga stationer, givetvis i mån av erfarenhet av uppgiften. Anställning: Vi erbjuder en deltidsanställning på ca 50–75 % för kommande säsong, med möjlighet till extra timmar vid behov. Lön enligt överenskommelse. Anställning och intervjuer sker löpande med uppstart i drift i början av i mitten av April till början av Maj. Så här ansöker du: Skicka din ansökan med CV och en kort film där du berättar lite om dig själv! Vi ser fram emot att höra från dig och hoppas att du vill vara en del av vårt härliga team. För mer info om KAJSAS, kika gärna på vår hemsida www.kajsas.se eller följ oss på våra sociala medier. Hoppas vi hörs snart!
OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en avlösare till en 15-årig pojke i Årsta. Tjänsten är på 12 timmar/månad månad och delas upp till 2-4 tillfällen. Avlösarservice syftar till att ge en kortvarig avlastning till vårdnadshavare för att ta hand om barnet med särskilda behov tex följa med på aktiviteter. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, ha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Om jobbet AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg , Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och stödboende. Vi söker nu personliga assistenter till en kund i Sandsborg. Kunden har varit med om en stroke och har en försämrad förmåga på vänster sida. Kunden bor med sin fru och hund. Vi söker efter en assistent som kan tänka sig att vikariera för när ordinarie personal har semester och även hoppa in vid sjukdom. Kunden kommunicerar och har en stark vilja. Arbetsuppgifterna innefattar att stötta vid förflyttning, hygien, träna på att gå, samt att gå ut på promenad vid behov. Det krävs att man i detta uppdrag är lyhörd och samarbetsvillig. Tiderna som förekommer på vardagar är 7-15 och 15-22. Helger 08-17 och 17-22. Vi söker personal som kan arbeta från och med 14:e juli fram till minst 10:e augusti på en sommar-rad. Meriterande: - Erfarenhet av LSS OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4423-enskild-person-belastningsregistret/
Om oss: Today Mobility gör bilägande enkelt genom att tillhandahålla mobilitetslösningar för hela bilindustrin. I huvudsak tar vi våra kunders bilar till och från bilbesiktning, däckbyte, bilservice, bilreparationer etc. Idag erbjuder Today Mobility tjänster genom några av världens största biltillverkare och mot företag med egna vagnparker. Resultatet blir att bilägaren upplever stor bekvämlighet, företagskunden får en väl underhållen bilpark samtidigt som de sparar tid och pengar, och bilproducenterna får jämn fördelning på sina bilverkstäder och kan erbjuda ännu bättre service till sina kunder. Today Mobilitys tydliga DNA: Vi ställer höga krav på personlighet, serviceanda och att man tar stort helhetsansvar för sina projekt. Today Mobility ett vänligt företag. Vi är snabbfotade och gör vad som krävs för att hjälpa våra kunder, våra kollegor och våra partners till en bättre vardag. Vi bygger team som agerar ”vi” hellre än ”jag”, vi eftersträvar efter prestiga personer som ser att gruppens resultat sätts högst. Vårt DNA genomsyrar allt vi gör och vår identitet visas genom handling hellre än ord. Därför väljer våra partners oss. Rollen: Som förare är det viktigt att du är bekväm med att möta människor. På Today Mobility är våra kunder de stora aktörerna och deras kunder är ibland slutkund. Rollen som förare är ambulerande och din arbetsdag är inte den andra lik, det är viktigt att du tycker att det roligt att vara på resande fot. Körningarna sträcker sig under dagtid men kan förekomma kvällar och helger. Anställningsform: Timanställning Startlön: 130 kr + 15,60 kr i semesterersättning per timme Startdatum: Löpande Försäkring: Fora Försäkring och IF Skadeförsäkring Appar: Samtliga köruppdrag och arbetspass presenteras i en app med integration till Google Maps, kamera och signaturfunktion Nyckelkriterier: God lokalkännedom Ett genuint intresse för kundservice i världsklass Tekniskt förståelse gällande mobilappar Stresstålighet och ett lösningsorienterat sinne Mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket Giltigt B körkort (manuell växellåda) och prickfri körning i minst 1 år Ett utdrag från belastningsregister skall redovisas oöppnat om man går vidare från första intervju Meriterande kunskaper: Andra språk är meriterande Andra körkort är meriterande Varmt välkommen att höra av dig för att få veta mer om rollen. Ansökan skickas i form av CV samt personligt brev i ansökan nedan.
Nordisk Hemservice AB bedriver hemtjänst på uppdrag av Stockholm stad. Hela vår verksamhet genomsyras av vår värdegrund som vi har tagit fram tillsammans med våra medarbetare. Den utgår från att vi lyssnar på kundens behov för att vår hemservice ska bli så bra som möjligt. Arbete i hemtjänsten innebär att man går hem till olika personers hem för att hjälpa dem med allt sådant de själva inte klarar av i vardagen. Vi söker dig som delar vår värdegrund och har ett stort intresse av omsorg och att hjälpa våra kunder att få bo kvar hemma och känna sig trygga. Vi arbetar i tre områden, Södermalm, Östermalm och i Danderyd. Vi har både dag, kvälls- och helgpass. Till Danderyd söker vi även personer med med körkort. KVALIFIKATIONER - Erfarenhet av servicearbete - Goda kunskaper i svenska (både tal och skrift) - God fysik och hälsa Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varaktighet, tillträde och arbetstid: Säsongsarbete juni-augusti med möjlighet att starta även innan sommaren Att arbeta inom hemtjänsten innebär att du arbetar självständigt med stort ansvar. Samtidigt är du en del av vårt team och har daglig kontakt med våra kunder och närstående. Dina arbetsuppgifter består bland annat av att planera och utföra omvårdnadsarbete i kundernas hem såsom: - Personlig omvårdnad (hjälp med personlig hygien, förflyttning, påklädning) - Service (matlagning, inköp av dagligvaror, städning och tvätt) - Ledsagning (följa med kunden till aktiviteter utanför hemmet) Efter varje besök kommer du att göra noggrann dokumentation samt tidsregistrering i en mobilapplikation. Ansökan ska bestå av ett CV, betyg och ett Personlig Brev. För att vara förberedd vid eventuell intervju, så beställ ett registerutdrag via E-tjänster från polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/ Beställ gärna digitalt om du har Kivra och BankID så går det snabbare, och förbered gärna två referenser. Vill du veta mer om oss gå in på vår hemsida: Nordisk Hemservice hemsida
OmsorgsCompagniet i Norden har varit verksamt sedan 2003 och har etablerade kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Vindeln. Vi erbjuder personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Just nu söker vi en ledsagare till en 15-årig pojke i Älvsjö. Tjänsten är på 16 timmar i månaden och dessa timmar delas upp till två helger per månad. Vi söker en ledsagare som har energi och tycker om att arbeta med barn. Vår kund tycker om att gå simma, åka kollektivt, titta på tåg och ta en fika. KVALIFIKATIONER Vi letar efter dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du bör vara ansvarsfull, serviceinriktad, ha god bemötande och vara lyhörd. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer genomförs löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. OmsorgsCompagniet prioriterar både kundernas och personalens trygghet. Det innebär att vi vid anställning kommer att begära ett registerutdrag från dig innan du påbörjar arbete. Observera att handläggningstiden hos polisen kan vara upp till två veckor, så se till att beställa ditt registerutdrag så snart som möjligt. Du beställer själv registerutdraget enligt enskild person från polisen. E-tjänsten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Vi på Vaccinova söker nu engagerade och utåtriktade sjuksköterskor för arbete med vaccination på timmar till vår mottagning i Bandhagen Högdalen. Tjänsten omfattar från 4 timmars arbete en dag i veckan på ett kontinuerligt schema. Vaccinova är en vaccinatör med stort fokus på trygghet och hälsa. Vi är specialister på apoteksvaccination och finns idag på över 170 platser i Sverige – både på våra egna vaccinationsmottagningar samt hos våra samarbetspartners; Kronans Apotek, Apoteksgruppen, DOZ Apotek och Apotek Hjärtat. Vi samarbetar även med bland annat ICA och Coop. Vi söker nu efter nästa medlem i vårt team! Arbetet hos oss är självständigt och innefattar bland annat: -Vaccination -Omsorgsrådgivning -Journalföring -Hantering av betalning -Enklare inventering För att trivas hos oss bör du vara självgående och utåtriktad samt bekväm med datorer. Arbete med vaccination sedan innan är meriterande men inget krav. Vi erbjuder alla nyanställda en utbildning inom vaccination samt i de system som används på arbetsplatsen. Tjänsten ämnas tillsättas så fort som möjligt.
Om företaget Stiftelsen Sveriges Sjömanshus inrättades 1972 och övertog då de gamla sjömanshusstiftelsernas tillgångar. Stiftelsen är en avkastningsstiftelse som sedan grundandet delat ut avkastning för att ekonomiskt stötta sjöfolket. Stiftelsens ändamål är att vara till nytta och gagn för sjöfolket. Förutom att ge ekonomiskt bistånd verkar Stiftelsen för att främja god utbildning samt för att förbättra säkerheten, arbetsmiljön och trivseln för sjöfolket. Det kan till exempel ske genom olika stöd till forskning och utveckling. Genom åren har en mängd olika förbättringar sett dagens ljus tack vare Stiftelsens förslagsverksamhet. Personerna bakom de vinnande förslagen bjuds in till Beloningsdagen, som är en riktig höjdpunkt och infaller i maj varje år. På bästa adress vid Slussen i Stockholm, i rymliga och vackert marint inredda lokaler, sitter Stiftelsen Sveriges Sjömanshus. Här sitter kanslichefen och ekonomiansvarige och nu ser de fram emot att välkomna dig till rollen som kontorskoordinator på 50%. Du kommer få ta dig an en bred och varierande administrativ roll. Här möts du av en familjär atmosfär där drivkraften att göra insatser med ett högre syfte präglar vardagen. Dessutom får du delta i några årliga och trevliga evenemang och ha mycket kontakt med utsedda arbetsgrupper och andra intressenter. På Stiftelsen Sveriges Sjömanshus är du välkommen in med din ansökan oavsett om du är yngre eller äldre. Kanske närmar du dig pensionsåldern men vill fortsätta jobba ett tag till! Detta är en direktrekrytering och du anställs direkt av Stiftelsen Sveriges Sjömanshus. Du erbjuds: En fast lön med goda förmåner samt mycket semesterledighet En möjlighet att arbeta för en god sak i en behjärtansvärd organisation med historiska anor En bred och varierande roll där du får möjlighet att arbeta med olika uppgifter varje dag och där dina initiativ för att förbättra arbetsprocesser uppskattas och uppmuntras. Om rollen I rollen som Kontorskoordinator arbetar du brett med administration och dokumenthantering, löpande löneadministration, mötes- och evenemangsplanering samt kommunikation. Rollen kräver att du är både självgående och ordningsam! Du kommer bland annat att: Ansvara för upprättande och underhåll av olika former av register, diarieföring och följa upp att avtal upprättas enligt praxis Sköta löneadministrationen för cirka 20 personer Hantera ansökningar från bland annat gratialister, studenter, sjöfartshögskolor, akut behövande, forskare etc Hantera belöningsnomineringar och koordinera det löpande arbetet med dessa Ansvara för daglig posthantering och, vid behov, delta i utvärdering av stiftelsens IT-miljö Assistera vid planering och kallelser inför sammanträden och evenemang Hantera inkommande samtal och mail samt ansvara för stiftelsens sociala medier-arbete på Facebook, Instagram, Linkedin, SoMe-annonser etc Ansvara för stiftelsens arkiv och kök Den här tjänsten passar dig som vill jobba 50% i en administrativ roll på en familjär organisation. Vi välkomnar ansökningar från dig som enbart vill arbeta deltid, som har en annan sysselsättning och vill dryga ut arbetstiden och vi välkomnar dig som närmar dig eller precis gått i pension som gärna jobbar 50% framåt. KvalifikationerVi söker dig som: Är van att arbeta självgående och självständigt Har minst 3 års tidigare arbetslivserfarenhet från en administrativ tjänst Har tidigare erfarenhet av löneadministration Har god datorvana inklusive Office-programmen (Word, Excel, Powerpoint) Talar och skriver såväl svenska som engelska, obehindrat, i tal och skrift Uttrycker dig väl i tal och skrift Har kännedom om sociala medier så som Facebook, Instagram, Linkedin etc Meriterande Vi ser gärna att du: Har ett intresse för organisationens verksamhet Har tidigare arbetslivserfarenhet från en stiftelse Har tidigare erfarenhet från lönesystemet Hogia Personliga egenskaper Ordningsam Prestigelös Självgående Problemlösande Samarbetsförmåga Övrig informationAnställningsform: Fast anställning med inledande provanställning Start: Enligt överenskommelse med hänsyn till uppsägningstid Omfattning: 50%, måndag-torsdag, fem timmar dagligen (finns viss flexibilitet) Plats: Stockholm OBS! En bakgrundskontroll kommer att göras i samband med anställningserbjudande Den här rekryteringsprocessen hanteras av A-hub, och mail angående tjänsten går genom A-hub. Ansök genom att klicka på "Ansök" nedan. Tänk på att vi lägger stor vikt vid din motivation och intresse för tjänsten. Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har specifika frågor om tjänsten kommer ansvarig rekryterare att svara på dem. Välkommen in med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer