Lediga deltidsjobb i Timrå
Det finns totalt 3 lediga deltidsjobb att söka i Timrå
I Timrå finns blandningen av allt du tycker om att fylla livet med; från äventyrliga aktiviteter till storslagen natur. Det bästa av två världar helt enkelt – där pulsen också får möta lugn och ro. Här finns tid att leva – här är tillvaron okrånglig. Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas professionellt samtidigt som du är med på en stor utvecklingsresa för hela regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar där vi lär oss medan vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Beskrivning Vi söker en danslärare/danspedagog som har examen som lärare i dans eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du ska kunna arbeta både självständigt och i samarbete med andra, vara kreativ, konstruktiv och initiativrik samt ha ett stort engagemang för barn/unga. Som danslärare undervisar du våra kvällsgrupper i åldrar 7 till 16 år samt högstadiet idrottsprofil. Undervisningen sker främst på Aktivitetshuset PANGEA och vårt kontor finns på kulturskolan. Du förväntas även att delta i kulturskolans utvecklingsarbete och delta i ett APT per månad samt verksamhetsmöten/arbetslagsmöten. Arbetsuppgifter I tjänsten ingår undervisning i kulturskolans dansgrupper samt inom elevensval och idrottsprofil vid Arenaskolan. Du förväntas leda och ansvara det årligt återkommande dansprojektet samt samarbeta med andra lärare för att driva projekt som gynnar våra elever. Tjänsten kan även innebära uppsökande verksamhet, öppen verksamhet samt sommarläger. Kulturskolan ger ett flertal föreställningar varje år där danseleverna har en viktig roll och där du förväntas delta. Möjlighet att undervisa i andra kulturella uttrycksformer eller instrument är meriterande och ses som en fördel. Tjänsten är i dagsläget förlagd på 3 dagar varav 1 förmiddag och 2 eftermiddagar/kvällar. Då tjänsten kan innebära förflyttning mellan olika skolor i kommunen krävs B-körkort och tillgång till egen bil. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer - Vi söker dig som har en pedagogisk dansutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. - Du har ett professionellt förhållningssätt till elever, föräldrar och kollegor. - Du är flexibel, har god kommunikativ förmåga samt en god samarbetsförmåga. - Du är öppen för förändring och bidrar till verksamhetens utveckling. - Vi söker dig som har goda ledaregenskaper och erfarenhet av att leda både i grupp och individuellt. - Vi söker dig som har ett stort engagemang för kultur, barn och unga. - Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet, baserat på referenstagning. Villkor Omfattning: anställning motsvarande ca 50% Varaktighet: vikariat 1 år med möjlighet till förlängning Anställningsform: Semestertjänst Intervjuer kan komma att hållas löpande under ansökningstiden. Om lämplig kandidat finnes kan anställning kan ske innan ansökningstiden löpt ut. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.
På Rehabassistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Rehabassistans söker dig som vill arbeta som personlig assistent hos oss över sommaren och med stor chans till förlängning efter sommaren. Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och du vill stanna längre hos oss? Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu efter fler kollegor till Timrå som vill jobba som personlig assistent. Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel, samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Meriterande Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till bil Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla kunder/brukare unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t.ex. att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden/brukaren när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende av respektive kunds behov (om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära chansen att testa på arbete under dygnets olika tider, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Dygnspass kan även förekomma. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Rehabassistans, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Rehabassistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk: Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Rehabassistans Rehabassistans är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Västernorrlands län. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Rehabassistans Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.
I Timrå finns blandningen av allt du tycker om att fylla livet med; från äventyrliga aktiviteter till storslagen natur. Det bästa av två världar helt enkelt – där pulsen också får möta lugn och ro. Här finns tid att leva – här är tillvaron okrånglig. Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas professionellt samtidigt som du är med på en stor utvecklingsresa för hela regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar där vi lär oss medan vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Beskrivning De flesta schemarader är täckta under semesterperioden men vi har behov av dig som kan tänka dig att jobba som timvikarie där behov uppstår. Vi ser det som en fördel om du kan påbörja din inskolning så snart som möjligt. Vår verksamhet består av sex hemtjänstgrupper, en nattpatrull samt fyra äldreboenden. Arbetsuppgifter Hemtjänst I hemtjänsten hjälper du människor att klara vardagen i sina egna hem. Brukarens behov och beviljade insatser styr vilka arbetsuppgifter du har. Det kan vara allt ifrån personlig omvårdnad som hygien och klädsel, städning, tvätt och mathållning samt medicinska insatser som exempelvis läkemedelsöverlämnade, såromläggning, insulingivning. Vissa medicinska arbetsuppgifter kräver att du har delegering, vilket du får efter godkänt prov av sjuksköterskan. För att kunna arbeta i hemtjänsten är delegering för läkemedel ett krav. I flera av våra hemtjänstgrupper är även körkort ett krav. Alla besök i hemtjänsten planeras av en planerare och när du kommer till arbetet på morgonen loggar du in på en arbetstelefon för att se dina planerade besök och arbetsuppgifter för dagen. Du kommer även att ansvara för hembesök vid uppkomna larm från brukare. Det finns sex hemtjänstgrupper där man arbetar dag, kväll och helg. Vi har även en nattpatrull som utför besök nattetid hos brukare inom hemtjänsten. Vård- och omsorgsboende Att arbeta på ett vård och omsorgsboende är på många sätt likt arbetet i hemtjänsten. Även här får du tänka att du arbetar i brukarens hem och det är brukarens behov och beviljade insatser som styr dina arbetsuppgifter. De som bor på ett vård- och omsorgsboende har ofta ett större behov av stöd och hjälp. Här lägger du upp arbetet tillsammans med dina kollegor för att säkerställa att alla får den hjälp de behöver samt att alla arbetsuppgifter blir utförda under dagen. Du hjälper brukare med exempelvis personlig omvårdnad som hygien och klädsel, mathållning och matning, städning, medicinska insatser som t.ex. läkemedelsöverlämnande, insulingivning. Vissa medicinska arbetsuppgifter kräver att du har delegering, vilket du får efter godkänt prov av sjuksköterskan. I arbetet på ett vård- och omsorgsboende förekommer även arbetsuppgifter kring skötsel av avdelningen vilket kan vara städning av gemensamma utrymmen, tvätt, mat- och diskhantering samt beställning av matvaror och tvätt. Du ansvarar också för att tillsammans med dina kollegor planera stora som små aktiviteter för brukarna. Våra vård- och omsorgsboenden är bemannade dygnet runt vilket innebär att du som personal kan komma att arbeta dag, kväll, helg och nattetid. Kvalifikationer Vi söker dig som är ansvarstagande, lyhörd och har lätt att samarbeta, har ett gott bemötande, visar hänsyn och respekt mot brukare, anhöriga och kollegor. Undersköterskeutbildning, erfarenhet från arbete inom vård och omsorg samt körkort är meriterande. Goda kunskaper i svenska språket är ett krav eftersom arbetet kräver muntlig och skriftlig rapportering i vårt journalsystem samt kommunikation med brukare och kollegorna i teamet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Villkor Timanställning Reseersättning Resebidrag à 50 kr betalas per utförd arbetsdag under maximalt 8 sammanhängande veckor under semesterperioden. Friskvårdsbidrag Friskvårdsbidrag betalas ut enligt kommunens principer. För att en anställning ska vara möjlig behöver du uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Beställ det gärna idag för att påskynda processen. Du beställer det via polisens hemsida: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Observera att vi endast accepterar kontroll av egna uppgifter, välj det och när du kommer till oss skall kuvertet vara oöppnat. Vi tar referenser inför eventuell anställning. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 3 av 3 jobb