Lärare i spanska

Om jobbet Har du ett stort hjärta för att vara med och forma framtidens medborgare, genom lärande och utveckling? Har du erfarenhet av, eller är nyfiken på Montessoripedagogiken? Är du legitimerad lärare med engagemang för alla elevers utveckling, behörig i spanska? Då kan du vara den vi söker! Lindängens Montessori är centralt belägen i Ulricehamn, i en äldre, vacker byggnad med fina omgivningar. Verksamheten består idag av både förskola och grundskola, totalt ca 150 barn och elever i förskola och årskurserna F-6. Hos oss på Lindängen är arbetsglädje viktigt, och vi arbetar med en hållbar och positiv arbetsmiljö, för både barn och vuxna. Arbetsbeskrivning Dina arbetsuppgifter som lärare i ämnet spanska innebär undervisning i enlighet med våra nationella styrdokument. Du kommer tillsammans med ditt arbetslag att planera, genomföra och följa upp undervisningen systematiskt. I uppdraget ingår även övrigt vanligt förekommande uppgifter som att samverka med kollegor, planera och genomföra tematisk undervisning och delta i kollegialt lärande. Tjänstgöringsgrad kan variera, beroende på dina kompetenser och erfarenheter. Då vi på Lindängen arbetar enligt Maria Montessoris tankar och forskning om lärande, innebär det också att undervisningen innehåller både ämnesövergripande och åldersblandade inslag. Kvalifikationer Vi ser gärna att du är legitimerad grundskollärare, med erfarenhet av att undervisa i spanska. Det är ett plus om du har erfarenhet eller utbildning inom Montessoripedagogik. Du är trygg i din profession och har goda kunskaper om skolans styrdokument. Du arbetar strukturerat, målinriktat och är väl insatt i hela undervisningsprocessen, allt från planering till uppföljning och bedömning. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta och att du har förmåga att skapa goda och förtroendefulla relationer med både elever, vårdnadshavare och kollegor. Dina personliga egenskaper För att trivas hos oss behöver du ha ett tydligt men prestigelöst ledarskap. Du tycker om att förbättra och utveckla, i nära samarbete med kollegor och rektor. Det är också viktigt att du har förmågan att skapa trivsel, trygghet och goda relationer omkring dig.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Lärare i musik

Om jobbet Har du ett stort hjärta för att vara med och forma framtidens medborgare, genom lärande och utveckling? Har du erfarenhet av, eller är nyfiken på Montessoripedagogiken? Är du legitimerad lärare med engagemang för alla elevers utveckling, behörig i musik? Då kan du vara den vi söker! Lindängens Montessori är centralt belägen i Ulricehamn, i en äldre, vacker byggnad med fina omgivningar. Verksamheten består idag av både förskola och grundskola, totalt ca 150 barn och elever i förskola och årskurserna F-6. Hos oss på Lindängen är arbetsglädje viktigt, och vi arbetar med en hållbar och positiv arbetsmiljö, för både barn och vuxna. Arbetsbeskrivning Dina arbetsuppgifter som lärare i ämnet musik innebär undervisning i enlighet med våra nationella styrdokument. Du kommer tillsammans med ditt arbetslag att planera, genomföra och följa upp undervisningen systematiskt. I uppdraget ingår även övrigt vanligt förekommande uppgifter som att samverka med kollegor, planera och genomföra tematisk undervisning och delta i kollegialt lärande. Tjänstgöringsgrad kan variera, beroende på dina kompetenser och erfarenheter. Då vi på Lindängen arbetar enligt Maria Montessoris tankar och forskning om lärande, innebär det också att undervisningen innehåller både ämnesövergripande och åldersblandade inslag. Kvalifikationer Vi ser gärna att du är legitimerad grundskollärare, med erfarenhet av att undervisa i musik. Det är ett plus om du har erfarenhet eller utbildning inom Montessoripedagogik. Du är trygg i din profession och har goda kunskaper om skolans styrdokument. Du arbetar strukturerat, målinriktat och är väl insatt i hela undervisningsprocessen, allt från planering till uppföljning och bedömning. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta och att du har förmåga att skapa goda och förtroendefulla relationer med både elever, vårdnadshavare och kollegor. Dina personliga egenskaper För att trivas hos oss behöver du ha ett tydligt men prestigelöst ledarskap. Du tycker om att förbättra och utveckla, i nära samarbete med kollegor och rektor. Det är också viktigt att du har förmågan att skapa trivsel, trygghet och goda relationer omkring dig.

17 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Personlig assistent sökes till levnadsglad 13-årig tjej

Arbetsuppgifter Jag är en glad och sprallig 13-årig tjej som söker personliga assistenter som kan hjälpa mig i min vardag. Jag bor varannan vecka hos min mamma i Vegby och varannan vecka hos min pappa i Ulricehamn. Som min personliga assistent kommer du vara en viktig del av mitt liv och hjälpa mig på många olika sätt. Du kommer hjälpa mig med dagliga rutiner och sysslor hemma hos mamma och pappa, delta i och stötta mig i mina fritidsaktiviteter och vara med mig i skolan. Eftersom jag har komplex epilepsi behöver jag alltid ha en assistent nära, då jag kan få EP-anfall när som helst. Därför har jag en vaken assistent på natten. Jag älskar att måla, pyssla, lyssna på musik och ibland dansa. Allt beror på min dagsform. Jag gillar också hästar och hos min mamma har jag två kaniner som jag gillar att gosa med, hos min pappa har jag en katt, så du får gärna tycka om djur. Kvalifikationer För att passa som min personliga assistent hoppas jag att du har erfarenhet av liknande arbete, kanske som personlig assistent eller med barn som har särskilda behov. Det är ett stort plus om du har grundläggande kunskap om epilepsi. Det är viktigt att du är omsorgsfull och pålitlig, med ett stort hjärta för att hjälpa andra. Du bör också vara initiativrik, lekfull och bra på att motivera eftersom jag uppskattar när vi hittar på kreativa och roliga aktiviteter tillsammans. Flexibilitet och förmåga att anpassa dig är viktigt. Jag söker någon som är positiv och sprider glädje omkring sig. Du behöver också vara lugn och stabil, även i stressiga situationer, och ha en förmåga att sätta dig in i min situation och mina behov. Engagemang och ett genuint intresse för att bidra till en meningsfull och rolig vardag för mig är också väldigt viktig. Du behöver körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till mig när jag är hos min mamma eftersom vi bor på landet utan kollektivtrafik. Om du känner att detta stämmer in på dig, skicka gärna din ansökan med CV och personligt brev till Sarah Eliasson som är verksamhetschef på 7H Personlig Assistans. Hon kan också svara på frågor och berätta mer om mig och dina arbetsuppgifter. Du når henne på telefonnummer: 033–480341 eller på e-post: [email protected] Välkommen med din ansökan så hoppas jag vi ses. Om arbetsplatsen Inom Sjuhäradsbygdens Assistansservice AB har vi under 25 år skapat möjligheter för våra omsorgstagare. Vi är en koncern som erbjuder Personlig assistans och Daglig verksamhet. Koncernen ägs av Sjuhäradsbygdens Handikappservice Ekonomiska förening. Föreningen drivs helt utan ekonomiska ägarintressen och återinvesterar eventuellt överskott tillbaka i verksamheten. Vårt fokus är att våra omsorgstagare får leva ett aktivt liv i gemenskap med andra och delta i samhället. Vi är medlemmar i Almega vårdföretagarna och är en verksamhet som styrs av lagrummen inom LSS, SoL och HSL.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Personlig assistent sökes i Ulricehamn under sommaren
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en 40-årig kvinna i Ulricehamn. Tjänsten en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro, under sommaren. Möjlighet till förlängning kan öppnas upp, men är inget löfte eller måste. Arbetet innebär att du kommer att följa med i kvinnans vardag, förutom när hon är på daglig verksamhet (varje vardag mellan klockan 08.45-15.30). Arbetsuppgifterna kan exempelvis innefatta att du är med henne när hon ska handla, följer med henne och fikar eller att ni går på stan och shoppar. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 15.30-08.45, mån-fre. 08.45-08.45 (dagen efter), lör-sön. Under veckorna 28, 29, 30 och 31 är arbetstiden förlagd mellan klockan 08.45-08.45 (dagen efter), mån-sön.  Om kunden Fysisk aktivitet och bad är något denna kvinna tycker mycket om och därför är toppen om du också gör det. Hon kommunicerar med tecken som stöd, bilder och diverse andra kommunikationshjälpmedel. Kan du tecken som stöd är det meriterande, eftersom hon gillar att kommunicera med sin omgivning. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är positiv, lyhörd, ansvarstagande och tålmodig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Är rökfri, Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans, Har erfarenhet av kommunikationshjälpmedel. Omfattning: Extra/vid behov.  Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Personlig assistent sökes i Ulricehamn under sommaren
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en 40-årig kvinna i Ulricehamn. Tjänsten en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro, under sommaren. Möjlighet till förlängning kan öppnas upp, men är inget löfte eller måste. Arbetet innebär att du kommer att följa med i kvinnans vardag, förutom när hon är på daglig verksamhet (varje vardag mellan klockan 08.45-15.30). Arbetsuppgifterna kan exempelvis innefatta att du är med henne när hon ska handla, följer med henne och fikar eller att ni går på stan och shoppar. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 15.30-08.45, mån-fre. 08.45-08.45 (dagen efter), lör-sön. Under veckorna 28, 29, 30 och 31 är arbetstiden förlagd mellan klockan 08.45-08.45 (dagen efter), mån-sön.  Om kunden Fysisk aktivitet och bad är något denna kvinna tycker mycket om och därför är toppen om du också gör det. Hon kommunicerar med tecken som stöd, bilder och diverse andra kommunikationshjälpmedel. Kan du tecken som stöd är det meriterande, eftersom hon gillar att kommunicera med sin omgivning. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är positiv, lyhörd, ansvarstagande och tålmodig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Är rökfri, Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans, Har erfarenhet av kommunikationshjälpmedel. Omfattning: Extra/vid behov.  Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

4 juni 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Digital stjärna?
Oejbro Engros AB
Webbmaster och webbadministratörer

Är du vår nya digitala stjärna? -Vi söker en E-handelsansvarig med skarp analysblick & känsla för kundresan! Gillar du att gräva i siffror, följa spår i Google Analytics och samtidigt skapa snygga produktlistningar med rätt SEO-taggar? Då kanske du är den vi letar efter! Vi söker en nyckelperson som får vår webbshop (Abicart) att blomstra – både framför och bakom kulisserna. Du vet vad som får en besökare att klicka ”köp nu”, och du vet hur man tar reda på varför de gjorde det. Vad du kommer göra: Hålla vår e-handel uppdaterad med nya produkter, bilder och smart SEO. Skapa engagerande utskick i Mailchimp som faktiskt öppnas (och klickas!) Grotta ner dig i data från Google Analytics och Meta – och förstå vad siffrorna säger om våra kunder. Följa konverteringar: kommer de från Google, Insta, nyhetsbrevet? Du vet hur man tar reda på det. Sammanställa insikter som hjälper oss förstå vem vår kund egentligen är – och hur vi bäst når dem. Vi tror att du: ✔ Har jobbat med e-handel eller digital marknadsföring tidigare. ✔ Är både teknisk och kreativ – du gillar att både skapa och analysera. ✔ Förstår kopplingen mellan innehåll, trafik och försäljning. ✔ Älskar våra mönster lika mycket som vi gör. ✔ Gillar att jobba självständigt men samarbetar gärna. Tjänsten är på deltid 60 % och vi finns i vårt nyrenoverade kontor i Ulricehamn. Eller om du vill ha 100% och vara med på hela kundresan. Känner du igen dig? Sök idag – eller tipsa någon som borde! Mejla oss på [email protected] Lön; Avtalsenlig lön. Plats; Boråsvägen 50, Ulricehamn, Arbetsgivaren; Oejbro Engros AB. Sista ansökningsdatum: Urval sker löpande med sista ansökningsdag 2025-07-17. Vi kommer applicera kvalifikationsbaserad rekrytering men tar stor beaktning till den sökandes personliga kvalitéer. Tillträdesdatum: 2025. Skicka din ansökan till; [email protected] Märk din ansökan med " digital stjärna” Har du ytterligare frågor; Kontakta; Åse Öjbro/Grundare. Mobil 0708768056, Mail [email protected]

28 maj 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Personlig assistent sökes i Ulricehamn under sommaren
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en 40-årig kvinna i Ulricehamn. Tjänsten en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro, under sommaren. Möjlighet till förlängning kan öppnas upp, men är inget löfte eller måste. Arbetet innebär att du kommer att följa med i kvinnans vardag, förutom när hon är på daglig verksamhet (varje vardag mellan klockan 08.45-15.30). Arbetsuppgifterna kan exempelvis innefatta att du är med henne när hon ska handla, följer med henne och fikar eller att ni går på stan och shoppar. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 15.30-08.45, mån-fre. 08.45-08.45 (dagen efter), lör-sön. Under veckorna 28, 29, 30 och 31 är arbetstiden förlagd mellan klockan 08.45-08.45 (dagen efter), mån-sön.  Om kunden Fysisk aktivitet och bad är något denna kvinna tycker mycket om och därför är toppen om du också gör det. Hon kommunicerar med tecken som stöd, bilder och diverse andra kommunikationshjälpmedel. Kan du tecken som stöd är det meriterande, eftersom hon gillar att kommunicera med sin omgivning. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är positiv, lyhörd, ansvarstagande och tålmodig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Är rökfri, Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans, Har erfarenhet av kommunikationshjälpmedel. Omfattning: Extra/vid behov.  Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

27 maj 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Ny assistans grupp sökes
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi på Alma assistans söker flertal personliga assistenter till ett nytt uppdrag i Tranemo. Vi söker dig som kan arbeta i en familj både se vad som behöver göras samt kan ta för dig i hemmet. Men också vara lite diskret och låta familjen få vara familj. Du kommer att arbeta med en man i 40års åldern. Med stora fysiska omvårdnadsbehov, som kunden beskriver till sina assistenter själv. Alla hjälpmedel som kan behövas finns i hemmet samt att hemmet är anpassat efter hans behov. Att du har erfarenhet från vården sen tidigare ser vi som en stor merit. Familjen är bosatta i Tranemo du tar dig lätt till arbetsplatsen. Tanken med ett grundschema kommer vara följande: 07:30-16:30 samt 16:00-09:00 - 7,5h jour. Detta kommer att utvärderas tillsammans med kund och assistenter framöver och kan komma att ändras. Rekrytering kommer att ske löpande och vi ser gärna att du som söker kan arbeta stora delar av sommaren 2025.

23 maj 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Restaurangbiträde
Rasta Sverige AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Rasta Ulricehamn är en anläggning som ingår i den välkända Rasta kedjan med 30 mötesplatser runt om i Sverige där vi driver Restaurang, butik & hotellverksamhet. Här på Rasta Ulricehamn har vi en restaurang med fokus på svensk husmanskost samt en välsorterad trafik butik som drivs under varumärket OKQ8. ArbetsbeskrivningSom restaurangbiträde på Rasta är du en viktig del av teamet och ser till att våra gäster får en trevlig upplevelse. Du arbetar i en varierad och serviceinriktad miljö där du möter gäster, hanterar mat och dryck samt bidrar till en ren och trivsam restaurang. Tempot kan vara högt, men med rätt inställning och ett gott samarbete skapar vi tillsammans en välkomnande atmosfär där både gäster och kollegor trivs. Arbetsuppgifter Rollen som Restaurangbiträde innebär primärt tillredning av smörgåsar och salladsberedning, servering av dagens rätt, lättare tillagning av vår á la carte samt kassatjänst. Det förekommer också många sekundära arbetsuppgifter som tillhör en restaurang såsom städning och disk m.m. Kvalifikationer och Erfarenhet Fyllda 20 år – För att kunna vara serveringsansvarig krävs det att du har fyllt 20 år. Serviceinriktad inställning – Förmåga att bemöta gäster på ett trevligt och professionellt sätt. Stresstålighet & flexibilitet – Restaurangmiljön kan vara hektisk, särskilt under rusningstid. Grundläggande kassavana – Erfarenhet av kassasystem och betalhantering är en fördel. Tidigare restaurangerfarenhet – Erfarenhet inom restaurang och snabbmat är en stor fördel. Arbetstid och FörmånerAnställningsform: Deltid Sysselsättningsgrad: 60% Arbetstid: Varierande timmar, inklusive helger och kvällar. Lön: Enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Förmåner: Möjligheter till personlig utveckling och att bli en del av ett passionerat team. AnsökningsprocessSök tjänsten redan idag! Vi behandlar ansökningar fortlöpande och ser fram emot att höra från dig.

28 mars 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Restaurangbiträde sommarjobb
Rasta Sverige AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Rasta Ulricehamn är en anläggning som ingår i den välkända Rasta kedjan med 30 mötesplatser runt om i Sverige där vi driver Restaurang, butik & hotellverksamhet. Här på Rasta Ulricehamn har vi en restaurang med fokus på svensk husmanskost samt en välsorterad trafik butik som drivs under varumärket OKQ8. ArbetsbeskrivningVill du ha ett roligt sommarjobb med mycket variation? Vi söker just nu dig som vill arbeta sommaren 2025! Rollen erbjuder variationsrik arbetsdag med många spännande utmaningar. Du kommer att utveckla dina färdigheter inom flera områden, från matlagning till kundservice. Som restaurangbiträde på Rasta är du en viktig del av teamet och ser till att våra gäster får en trevlig upplevelse. Du arbetar i en varierad och serviceinriktad miljö där du möter gäster, hanterar mat och dryck samt bidrar till en ren och trivsam restaurang. Tempot kan vara högt, men med rätt inställning och ett gott samarbete skapar vi tillsammans en välkomnande atmosfär där både gäster och kollegor trivs. Arbetsuppgifter Rollen som Restaurangbiträde innebär primärt tillredning av smörgåsar och salladsberedning, servering av dagens rätt, lättare tillagning av vår á la carte samt kassatjänst. Det förekommer också många sekundära arbetsuppgifter som tillhör en restaurang såsom städning och disk m.m. Kvalifikationer och Erfarenhet Serviceinriktad inställning – Förmåga att bemöta gäster på ett trevligt och professionellt sätt. Stresstålighet & flexibilitet – Restaurangmiljön kan vara hektisk, särskilt under rusningstid. Grundläggande kassavana – Erfarenhet av kassasystem och betalhantering är en fördel. Tidigare restaurangerfarenhet – Erfarenhet inom restaurang och snabbmat är en stor fördel. Arbetstid och FörmånerAnställningsform: Säsongsanställning. Arbetstid: Varierande timmar, inklusive helger och kvällar. Lön: Enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Förmåner: Möjligheter till personlig utveckling och att bli en del av ett passionerat team. AnsökningsprocessSök tjänsten redan idag! Vi behandlar ansökningar fortlöpande och ser fram emot att höra från dig.

28 mars 2025
Sista ansökan:
14 september 2025