Lediga deltidsjobb i Ulricehamn

Det finns totalt 18 lediga deltidsjobb att söka i Ulricehamn

Personlig assistent sökes till levnadsglad 13-årig tjej

Arbetsuppgifter Jag är en glad och sprallig 13-årig tjej som söker personliga assistenter som kan hjälpa mig i min vardag. Jag bor varannan vecka hos min mamma i Vegby och varannan vecka hos min pappa i Ulricehamn. Som min personliga assistent kommer du vara en viktig del av mitt liv och hjälpa mig på många olika sätt. Du kommer hjälpa mig med dagliga rutiner och sysslor hemma hos mamma och pappa, delta i och stötta mig i mina fritidsaktiviteter och vara med mig i skolan. Eftersom jag har komplex epilepsi behöver jag alltid ha en assistent nära, då jag kan få EP-anfall när som helst. Därför har jag en vaken assistent på natten. Jag älskar att måla, pyssla, lyssna på musik och ibland dansa. Allt beror på min dagsform. Jag gillar också hästar och hos min mamma har jag två kaniner som jag gillar att gosa med, hos min pappa har jag en katt, så du får gärna tycka om djur. Kvalifikationer För att passa som min personliga assistent hoppas jag att du har erfarenhet av liknande arbete, kanske som personlig assistent eller med barn som har särskilda behov. Det är ett stort plus om du har grundläggande kunskap om epilepsi. Det är viktigt att du är omsorgsfull och pålitlig, med ett stort hjärta för att hjälpa andra. Du bör också vara initiativrik, lekfull och bra på att motivera eftersom jag uppskattar när vi hittar på kreativa och roliga aktiviteter tillsammans. Flexibilitet och förmåga att anpassa dig är viktigt. Jag söker någon som är positiv och sprider glädje omkring sig. Du behöver också vara lugn och stabil, även i stressiga situationer, och ha en förmåga att sätta dig in i min situation och mina behov. Engagemang och ett genuint intresse för att bidra till en meningsfull och rolig vardag för mig är också väldigt viktig. Du behöver körkort och tillgång till bil för att kunna ta dig till mig när jag är hos min mamma eftersom vi bor på landet utan kollektivtrafik. Om du känner att detta stämmer in på dig, skicka gärna din ansökan med CV och personligt brev till Sarah Eliasson som är verksamhetschef på 7H Personlig Assistans. Hon kan också svara på frågor och berätta mer om mig och dina arbetsuppgifter. Du når henne på telefonnummer: 033–480341 eller på e-post: [email protected] Välkommen med din ansökan så hoppas jag vi ses. Om arbetsplatsen Inom Sjuhäradsbygdens Assistansservice AB har vi under 25 år skapat möjligheter för våra omsorgstagare. Vi är en koncern som erbjuder Personlig assistans och Daglig verksamhet. Koncernen ägs av Sjuhäradsbygdens Handikappservice Ekonomiska förening. Föreningen drivs helt utan ekonomiska ägarintressen och återinvesterar eventuellt överskott tillbaka i verksamheten. Vårt fokus är att våra omsorgstagare får leva ett aktivt liv i gemenskap med andra och delta i samhället. Vi är medlemmar i Almega vårdföretagarna och är en verksamhet som styrs av lagrummen inom LSS, SoL och HSL.

11 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Personlig assistent sökes i Ulricehamn under sommaren
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en 40-årig kvinna i Ulricehamn. Tjänsten en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro, under sommaren. Möjlighet till förlängning kan öppnas upp, men är inget löfte eller måste. Arbetet innebär att du kommer att följa med i kvinnans vardag, förutom när hon är på daglig verksamhet (varje vardag mellan klockan 08.45-15.30). Arbetsuppgifterna kan exempelvis innefatta att du är med henne när hon ska handla, följer med henne och fikar eller att ni går på stan och shoppar. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 15.30-08.45, mån-fre. 08.45-08.45 (dagen efter), lör-sön. Under veckorna 28, 29, 30 och 31 är arbetstiden förlagd mellan klockan 08.45-08.45 (dagen efter), mån-sön.  Om kunden Fysisk aktivitet och bad är något denna kvinna tycker mycket om och därför är toppen om du också gör det. Hon kommunicerar med tecken som stöd, bilder och diverse andra kommunikationshjälpmedel. Kan du tecken som stöd är det meriterande, eftersom hon gillar att kommunicera med sin omgivning. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är positiv, lyhörd, ansvarstagande och tålmodig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Är rökfri, Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans, Har erfarenhet av kommunikationshjälpmedel. Omfattning: Extra/vid behov.  Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Extrajobb inom industrin väntar!
Nr.1 Personalpartner AB
Montörer, metall-, gummi- och plastprodukter

Om kundföretaget Vi söker Produktionspersonal som vill jobba extra hos en av våra kunder inom tillverkningsindustrin i Ulricehamn. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i team och arbetsuppgifterna kan variera. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att hänga upp och hänga av metalldetaljer på en produktionslina, men även enklare montering, packning och avsyning förekommer. Eftersom arbetet stundtals kan vara tungt är det en fördel om du inte har något emot fysiskt arbete. Du behöver vara flexibel och kunna rycka in och börja arbeta med kort varsel när behov uppstår. Ett krav är att du kan jobba skift, eftersom arbetstiderna är förlagda till både dag, kväll och natt. Behoven gäller endast vardagar då helgarbete ej förekommer på arbetsplatsen. Du som söker måste vara studerande eller ha en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%. Bakgrund och personliga egenskaper Det är önskvärt om du har gått en praktisk utbildning eller har arbetat inom industrin sedan tidigare, men det är inte ett krav. Huvudsaken är att du har motivationen och viljan att lära dig. Körkort och tillgång till bil är ett krav om du inte bor i Ulricehamn, eftersom kollektivtrafiken inte stämmer överens med arbetstiderna. Du som söker är noggrann och kan hålla ett högt tempo när du arbetar. Du har hög arbetsmoral och är positivt inställd till arbete. Vidare gillar du att jobba i team och bidrar med god stämning till arbetsplatsen. Om oss FIRST Personalpartner är ett auktoriserat bemanningsföretag inriktat mot industrin. Vi har personal för inhyrning och rekrytering. Vi arbetar lokalt och strävar alltid efter att anställa personal med efterfrågad kompetens så nära kundföretaget som möjligt. Tjänsten är en hyrrekrytering, vilket innebär möjlighet till anställning hos kundföretaget efter inhyrningsperioden. Ansökningarna behandlas löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön regleras i enlighet med bemanningsavtalet. Vi ser fram emot din ansökan redan idag!

9 juni 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Personlig assistent sökes i Ulricehamn under sommaren
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en 40-årig kvinna i Ulricehamn. Tjänsten en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro, under sommaren. Möjlighet till förlängning kan öppnas upp, men är inget löfte eller måste. Arbetet innebär att du kommer att följa med i kvinnans vardag, förutom när hon är på daglig verksamhet (varje vardag mellan klockan 08.45-15.30). Arbetsuppgifterna kan exempelvis innefatta att du är med henne när hon ska handla, följer med henne och fikar eller att ni går på stan och shoppar. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 15.30-08.45, mån-fre. 08.45-08.45 (dagen efter), lör-sön. Under veckorna 28, 29, 30 och 31 är arbetstiden förlagd mellan klockan 08.45-08.45 (dagen efter), mån-sön.  Om kunden Fysisk aktivitet och bad är något denna kvinna tycker mycket om och därför är toppen om du också gör det. Hon kommunicerar med tecken som stöd, bilder och diverse andra kommunikationshjälpmedel. Kan du tecken som stöd är det meriterande, eftersom hon gillar att kommunicera med sin omgivning. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är positiv, lyhörd, ansvarstagande och tålmodig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Är rökfri, Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans, Har erfarenhet av kommunikationshjälpmedel. Omfattning: Extra/vid behov.  Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

4 juni 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Sista chansen för sommarjobb i sommar!
Ulricehamns kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Har du ännu inte fått något sommarjobb eller sysselsättning för sommaren? Då kanske detta är din chans? Vi behöver fortsatt folk till våra verksamheter och du är varmt välkommen med din ansökan. Vi ses i Ulricehamn! ARBETSUPPGIFTER Gemensamt för funktionsnedsättning och äldreomsorg, är att du arbetar med människor. Du möter dem i deras vardag och ser till att varje person får sitt behov av omsorg och omvårdnad tillgodosett. Inom äldreomsorgen arbetar du inom hemtjänsten eller på ett vård och omsorgsboende. Om du arbetar inom hemtjänsten, innebär arbetet mycket ensamarbete och alla arbetsinsatser utförs i vårdtagarens hemmiljö. Om du istället arbetar på ett vård- och omsorgsboende, samarbetar du med kollegor på en avdelning. Gemensamt för dessa två områden, är att du stöttar vårdtagarna i deras dagliga hygien, personliga omvårdnad, måltidsstöd, förflyttningar, socialt umgänge samt uppmuntrar till aktivitet. Inom funktionsnedsättning arbetar du med personer i alla åldrar, den gemensamma nämnaren är att man har någon slags funktionsnedsättning. Centralt för arbetet är att du ger stöd, service och omvårdnad. Du kan arbeta som stödbiträde/stödassistent, personlig assistent eller som boendestödjare. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett genuint intresse av att arbeta med människor där du i din roll är trygg, relationsskapande och lyhörd inför andras behov och önskemål. Du har ett självständigt och flexibelt arbetssätt samtidigt som du uppskattar att variera arbetstider mellan dag, kväll och helg. För att lyckas i arbetet behöver du ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt god dokumentations- och datorvana. För arbete inom hemtjänsten, är B-körkort ett krav. Stämmer ovanstående in på dig? Då hoppas vi att du snart hör av dig och söker tjänsten hos oss och blir en del av vårt fantastiska gäng. Vi tillämpar löpande rekrytering så vänta inte med din ansökan! För att få arbeta inom funktionsnedsättning hos oss, krävs det att du uppvisar ett giltigt belastningsregister från polisen. Registerutdrag kan du beställa på polisens hemsida både digitalt och via en pappersblankett. Här beställer du ett registerutdrag: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ ÖVRIGT • Vänta inte med din ansökan - urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden. • I ansökningsflödet har du möjlighet att lägga in önskemål om vilken enhet du helst vill jobba på och vilken tidsperiod du är tillgänglig för arbete. • Bifoga gärna dina betyg samt arbetsgivarintyg/tjänstgöringsintyg vid ansökan då dessa behövs inför eventuell lönesättning. • Bifoga dina referenser i din ansökan, då detta moment används tidigt i rekryteringsprocessen. • Vi undanbeder oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag under rekryteringen. • När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.

1 juni 2025
Sista ansökan:
21 juni 2025
Digital stjärna?
Oejbro Engros AB
Webbmaster och webbadministratörer

Är du vår nya digitala stjärna? -Vi söker en E-handelsansvarig med skarp analysblick & känsla för kundresan! Gillar du att gräva i siffror, följa spår i Google Analytics och samtidigt skapa snygga produktlistningar med rätt SEO-taggar? Då kanske du är den vi letar efter! Vi söker en nyckelperson som får vår webbshop (Abicart) att blomstra – både framför och bakom kulisserna. Du vet vad som får en besökare att klicka ”köp nu”, och du vet hur man tar reda på varför de gjorde det. Vad du kommer göra: Hålla vår e-handel uppdaterad med nya produkter, bilder och smart SEO. Skapa engagerande utskick i Mailchimp som faktiskt öppnas (och klickas!) Grotta ner dig i data från Google Analytics och Meta – och förstå vad siffrorna säger om våra kunder. Följa konverteringar: kommer de från Google, Insta, nyhetsbrevet? Du vet hur man tar reda på det. Sammanställa insikter som hjälper oss förstå vem vår kund egentligen är – och hur vi bäst når dem. Vi tror att du: ✔ Har jobbat med e-handel eller digital marknadsföring tidigare. ✔ Är både teknisk och kreativ – du gillar att både skapa och analysera. ✔ Förstår kopplingen mellan innehåll, trafik och försäljning. ✔ Älskar våra mönster lika mycket som vi gör. ✔ Gillar att jobba självständigt men samarbetar gärna. Tjänsten är på deltid 60 % och vi finns i vårt nyrenoverade kontor i Ulricehamn. Eller om du vill ha 100% och vara med på hela kundresan. Känner du igen dig? Sök idag – eller tipsa någon som borde! Mejla oss på [email protected] Lön; Avtalsenlig lön. Plats; Boråsvägen 50, Ulricehamn, Arbetsgivaren; Oejbro Engros AB. Sista ansökningsdatum: Urval sker löpande med sista ansökningsdag 2025-07-17. Vi kommer applicera kvalifikationsbaserad rekrytering men tar stor beaktning till den sökandes personliga kvalitéer. Tillträdesdatum: 2025. Skicka din ansökan till; [email protected] Märk din ansökan med " digital stjärna” Har du ytterligare frågor; Kontakta; Åse Öjbro/Grundare. Mobil 0708768056, Mail [email protected]

28 maj 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Personlig assistent sökes i Ulricehamn under sommaren
Nordström Assistans AB
Personliga assistenter

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Om tjänsten Vi söker nu en personlig assistent till en 40-årig kvinna i Ulricehamn. Tjänsten en timanställning vid behov och ordinarie personals frånvaro, under sommaren. Möjlighet till förlängning kan öppnas upp, men är inget löfte eller måste. Arbetet innebär att du kommer att följa med i kvinnans vardag, förutom när hon är på daglig verksamhet (varje vardag mellan klockan 08.45-15.30). Arbetsuppgifterna kan exempelvis innefatta att du är med henne när hon ska handla, följer med henne och fikar eller att ni går på stan och shoppar. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: 15.30-08.45, mån-fre. 08.45-08.45 (dagen efter), lör-sön. Under veckorna 28, 29, 30 och 31 är arbetstiden förlagd mellan klockan 08.45-08.45 (dagen efter), mån-sön.  Om kunden Fysisk aktivitet och bad är något denna kvinna tycker mycket om och därför är toppen om du också gör det. Hon kommunicerar med tecken som stöd, bilder och diverse andra kommunikationshjälpmedel. Kan du tecken som stöd är det meriterande, eftersom hon gillar att kommunicera med sin omgivning. Om dig Som personlig assistent hos oss spelar du en avgörande roll i att skapa en trygg och meningsfull vardag för vår kund. Du kommer att vara en viktig del av deras liv och bidra till deras självständighet och välmående. Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som är positiv, lyhörd, ansvarstagande och tålmodig. Det viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Detta kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Det är krav på att du Är rökfri, Kan simma och delta på aktiviteter som innefattar bad, Behärskar det svenska språket väl, i både tal och skrift. Det är meriterande om du Har erfarenhet inom vård och omsorg och i synnerhet inom personlig assistans, Har erfarenhet av kommunikationshjälpmedel. Omfattning: Extra/vid behov.  Antal tjänster: 1. Tillträde: Omgående. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart som möjligt. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Rekryteringsprocessen Din ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare. Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställning För anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med denna kund måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstöd Nordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström Assistans Vi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information på https://www.nordstromassistans.se

27 maj 2025
Sista ansökan:
13 november 2025
Glassplockare!
FMCG Partner Sweden AB
Övriga förmedlare

Om jobbet Vi söker just nu dig som vill plocka upp glass-leveranser i matbutiker på lördagar i sommar. FMCG Partner kommer vara din arbetsgivare men du jobbar åt ett specifikt glass-företag med att fylla på glass i olika butikers frysdiskar framför allt på Lördag förmiddag. Varje person kommer ansvara för 1-3 butiker och kommer besöka dessa varannan vecka som minst. All rapportering efter uppdraget sker digitalt så du behöver vara någorlunda tekniskt lagd samt äga en smartphone med möjlighet att ta bilder. FMCG Partner utbildar dig så du behöver inte ha jobbat med detta tidigare men det är såklart meriterande om du har vana från att jobba i butik.   Om den vi söker Jobbet passar dig som... Kan jobba minst varannan lördag på förmiddagen under perioden v.25-33 Är ansvarsfull, trevlig, lättlärd och serviceminded. Är relativt stark & klarar av att fylla på glass i butikernas frysdiskar Jobbar bra självständigt Är effektiv och gillar att tävla med sig själv Har inställningen att problem är till för att lösas och slutför alltid det du påbörjat. Gillar ordning och reda och njuter av att se ett färdigt resultat av ditt arbete. Har fyllt 18 år Har körkort samt egen bil (det är ett stort plus men inget måste).   Varför ska du jobba med oss? Förutom ett grymt extrajobb så erbjuder vi dig en bra marknadsmässig lön, betald restid mellan butikerna, olycksfallsförsäkring & ett kunnigt supportteam som alltid finns till din hjälp. Har du egen bil betalar vi ut milersättning. Vi ser fram emot din ansökan och önskar dig ett stort lycka till!

26 maj 2025
Sista ansökan:
19 juni 2025
Vill du göra en insats för våra barn i kommunen?
Ulricehamns kommun
Barnskötare

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Vi har ett flertal förskolor i olika delar av kommunen och nu söker vi personer som har ett genuint intresse av att arbeta med barn. Är det kanske dig vi söker?  Vi ses i Ulricehamn! Om jobbet  Som timvikarie i förskolorna i kommunen medverkar du som en del i arbetslaget så att varje barn erbjuds en trygg omsorg samt medverkar i främjandet av alla barns utveckling och lärande. Det innebär att du som timvikarie i förskolan med läroplanen som grund, är aktiv i genomförandet av det som utgår från arbetslagets planering.Din arbetstid är enligt överenskommelse utifrån verksamhetens behov och dina önskemål. Vi bedriver verksamhet dagtid och du lägger dig tillgänglig i ett system som vi arbetar. Om du har specifika begränsningar när du kan arbeta, skriv med det i din ansökan. Kvalifikationer  Vi ser gärna att du har genomförd gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. För arbetet krävs att du har fyllt 18 år och har goda kunskaper i det svenska språket; både i tal och skrift.Det är meriterande om du har godkända betyg från barn- och fritidsprogrammet eller annan barnskötarutbildning. Tidigare erfarenhet av arbete med barn och ungdomar är meriterande. Det är viktigt att du har en god datorvana eftersom du behöver hantera verksamheternas digitala verktyg.Vi söker dig som har ett starkt, positivt engagemang för människor. Du har ett gott bemötande och lätt för att kommunicera och samverka med barn, vårdnadshavare och kollegor på ett lyhört och smidigt sätt.Vi kommer även lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Det är ett krav att du har B-körkort och tillgång till egen bil för denna tjänsten, då behovet av personal är utanför de centrala delarna av kommunen.

25 maj 2025
Sista ansökan:
16 juni 2025
Ny assistans grupp sökes
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi på Alma assistans söker flertal personliga assistenter till ett nytt uppdrag i Tranemo. Vi söker dig som kan arbeta i en familj både se vad som behöver göras samt kan ta för dig i hemmet. Men också vara lite diskret och låta familjen få vara familj. Du kommer att arbeta med en man i 40års åldern. Med stora fysiska omvårdnadsbehov, som kunden beskriver till sina assistenter själv. Alla hjälpmedel som kan behövas finns i hemmet samt att hemmet är anpassat efter hans behov. Att du har erfarenhet från vården sen tidigare ser vi som en stor merit. Familjen är bosatta i Tranemo du tar dig lätt till arbetsplatsen. Tanken med ett grundschema kommer vara följande: 07:30-16:30 samt 16:00-09:00 - 7,5h jour. Detta kommer att utvärderas tillsammans med kund och assistenter framöver och kan komma att ändras. Rekrytering kommer att ske löpande och vi ser gärna att du som söker kan arbeta stora delar av sommaren 2025.

23 maj 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025