Flyttfirman Östra Aros söker Extrapersonal med utgångspunkt från kontoret i Uppsala. Tjänsten är en behovsanställning. Flyttfirman Östra Aros är ett svenskägt aktiebolag med huvudkontor, lager, och magasin i Uppsala. Vår affärsidé är att erbjuda transport och flytt tjänster åt företag och privatpersoner. Vi strävar efter att leverera högkvalitativa tjänster till våra kunder och skapa en smidig och stressfri flyttupplevelse. Flyttfirma Östra Aros är ett väl etablerat företag som erbjuder professionella flytt tjänster sedan 2012. Extrapersonal expressarbetare till Flyttfirman Östra Aros AB Östra Aros söker för närvarande extrapersonal till våra flytt tjänster. Vi är ett företag dedikerat till flytt och transport, och vi strävar efter att leverera högkvalitativa tjänster till våra kunder. Arbetsbeskrivning: I rollen som extrapersonal kommer du att arbeta med allt inom flytt branschen förekommande uppgifter. Körning, packning, lastning, lossning, bärning samt demontering/montering. Tjänsten kräver god fysik och uthållighet. Du kommer att vara en del av vårt team och bidra till att säkerställa en effektiv och smidig flytt upplevelse för våra kunder. Jobbet innefattar mycket kundkontakt, därför söker vi dig som är social, samarbetsvillig och flexibel. Vi söker i första hand dig med B eller C-körkort men kan även ha behov av dig utan. Krav: Minimiålder 18 år. God fysik. Meriterande: Erfarenhet av arbete med flytt eller på lager. B-körkort C-körkort God svenska i tal och skift Arbetstider: Arbetstiderna varierar och du behöver kunna hoppa in med kort varsel. Information om anställning: Detta är en behovsanställning, vilket innebär att arbetsmängden kan variera över tid. Vi erbjuder omgående anställning och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Placering: Uppsala Anställningsform: Behovsanställning Pga teknikaliteter hos Arbetsförmedlingen står Forsgren/Lundkvist Consulting AB som arbetsgivare i annonsens faktatext längst ner på annonsen i platsbanken. Tjänsten som beskrivs ovan är hos den arbetsgivare som omnämns i ovanstående text och det är också de som blir din arbetsgivare om det blir du som får tjänsten. Arbetsgivaren får rekryteringsstöd av Tillväxt Väsby för att hitta just dig.
Lite kort om oss som företag: In Store Marketing erbjuder ett heltäckande utbud av butikstjänster för dagligvaruhandeln/ detaljhandeln inom affärsområdena Merchandising-Demo-Innesälj-Fältsälj-Logistik. In Store Marketing är ett helägt dotterbolag till Consivo AB, i koncernen ingår också Sales Support Nordic Group AB samt systerbolag i de övriga nordiska länderna. Företaget startade 2014 i Linköping och drivs av personer med mycket lång branscherfarenhet inom dagligvaruhandeln. Vår övertygelse är att framgångsrika affärsrelationer bygger på fair play och långsiktighet ,lika mycket som på en förmåga att effektivt skapa resultat. Vem söker vi: Vi söker dig som har en social kompetens utöver det vanliga och som inte räds att ta kontakt och prata med människor. Du skall vara flexibel, ansvarstagande och utåtriktad. Du kommer att representera välkända varumärken och vara deras ambassadör i butik. Arbetet innebär att bjuda på smakprover och det förekommer även enklare matlagning. Har du ett matlagningsintresse är det en fördel i detta uppdrag. Tjänsten är på schema och passar utmärkt för dig som redan jobbar deltid och vill utöka dessa, studerar eller vill dra ned på arbetstimmarna. Meriterande om du arbetar eller har arbetat med liknande uppdrag innan. Bil och körkort är ett krav då arbetsplats och uppdrag kan vara varierande. Svenska i tal och skrift är ett krav. Vi erbjuder: Hos oss får du lön enligt Handels kollektivavtal samt försäkringar. Övrig Information: Vid frågor, hör av dig till [email protected]
Vi serverar mat och utvecklar människor - Vill du vara med? ChopChop söker 4 nya stjärnor till vårt team! Gillar du att ge bra service, lära dig nya saker och vara en del av ett schysst gäng? Perfekt! Vi söker dig som vill jobba deltid (50–75%) i Sommar – arbetet är förlagd på dagtid, kvällar och helger. Vad gör man egentligen på ChopChop? Bra fråga! Här kommer en tydlig bild av vad jobbet innebär – så att du vet vad du kliver in i (och förhoppningsvis blir taggad på att göra det!): Dina huvudsakliga uppgifter : Ta hand om våra gäster – med ett stort leende, genuint engagemang och schysst service. Vi vill att gästerna ska känna sig sedda och nöjda, oavsett om de är stressade lunchätare eller fredagsmysande familjer. Jobba i kassan – du tar beställningar, ger rekommendationer (ja, du kommer snart kunna vår meny utantill) och hanterar betalningar på ett smidigt och professionellt sätt. Förbered och servera mat – det ska gå snabbt, men aldrig slarvigt. Vi jobbar med kvalitet och stolthet, så vi vill att varje rätt du lämnar över ska kännas som en liten smaklig gåva. Hålla rent och snyggt – både för gästernas skull och din egen. Ingen gillar att jobba i kaos – så vi hjälps åt med städning, disk och att hålla ordning i kök och matsal. Samarbeta i team – här jobbar vi tillsammans. Ingen lämnas ensam med disken eller kvällspasset. Vi täcker för varandra, stöttar varandra och skrattar tillsammans – även när det är stressigt. Vad förväntar vi oss av dig? Att du dyker upp i tid, redo att ge 100 % (och gärna med ett leende). Att du är nyfiken, engagerad och inte rädd för att ta egna initiativ. Att du gillar att ha kul på jobbet – samtidigt som du är professionell. Att du visar respekt – både för kollegor, gäster och rutiner. Och vad kan du förvänta dig av oss? Ett roligt och omväxlande jobb där ingen dag är den andra lik. Kollegor som peppar dig, lär dig nytt och firar dina framsteg. Möjligheter att utvecklas – vill du bli skiftledare eller kliva upp i organisationen? Då hejar vi på dig! Det här är jobbet för dig som vill ha en arbetsplats där du får göra skillnad för människor varje dag, växa som person – och dessutom ha kul på vägen.
Är du noggrann, strukturerad och trivs med fysiskt arbete? Solidsport söker nu en lager- och logistikmedarbetare till vårt team i Uppsala! Om tjänsten Som lager- och logistikmedarbetare hos Solidsport blir du en nyckelperson i vårt dagliga arbete med att hantera och skicka teknisk utrustning. Tjänsten är på deltid och utförs på plats i Uppsala, och det finns goda möjligheter till mer arbetstimmar framöver i takt med att verksamheten växer. Timmarna är flexibla, och går enkelt att kombinera med annan syssla. Du kommer att vara en del av vårt operativa team som arbetar för att säkerställa så bra sändningar som möjligt för våra kunder och partners. Arbetsuppgifter Packa och skicka utrustning till kunder och användare Ta emot inkommande leveranser och kontrollera att allt fungerar som det ska Ansvara för att lager och inventarie är i ordning och uppdaterat Bidra till ordning och struktur i lagermiljön Vi söker dig som Är noggrann, organiserad och har ett öga för detaljer Är tekniskt intresserad och inte rädd för att testa eller felsöka utrustning Trivs med att arbeta självständigt men fungerar bra i ett team Har god kommunikativ förmåga och kan hantera både fysiskt arbete och administrativa moment Tidigare erfarenhet av lager- eller logistikarbete är inget krav men meriterande Innehar körkort (krav för tjänsten) Om Solidsport Solidsport är en ledande aktör inom sportindustrin, specialiserad på att erbjuda livesändningar av sport på alla nivåer – från ungdomslag till större turneringar och klubbar. Vi kombinerar teknisk innovation med förstklassig kundsupport för att ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen. Vår vision är att alla lag och föreningar, oavsett storlek, ska ha möjlighet att livesända sina matcher och samtidigt skapa nya intäktsmöjligheter. Ansökan Skicka in din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Just nu söker vi diskare Hos oss på Pinchos lever och utvecklas våra värderingar och vårt engagemang i varje medarbetare. Därför är det viktigt att hitta fina människor som passar in i just vår kultur och i vår restaurangmiljö för när alla trivs och mår bra så fungerar även jobbet bättre! Att arbeta som diskare hos oss kräver att du under högt tempo kan vara noggrann och effektiv och alltid har gästens nöjdhet i fokus. Att du helt enkelt kan behålla ett lugn och fokus även när det är mycket att göra. Att disken flyter på även under de mest hektiska tillfällena är en fundamental del för en lyckad kväll. Du som diskare utgör kärnan för hela restaurangen, för utan ren disk kan vi inte servera våra fantastiska gäster. Du behöver vara tillgänglig fredagar, lördagar och söndagar samt flera dagar vid lov och andra högtider. Flytande Engelska är ett krav och flytande svenska är meriterande. Vi kan erbjuda dig en rolig arbetsplats stora möjligheter att utvecklas i kedjan ett innovativt koncept fantastiska kollegor För att passa bra hos oss tror vi att du har lätt för att ta initiativ kan prestera i en miljö med högt tempo är snabb, noggrann och effektiv sprider positiv energi omkring dig har erfarenhet från jobb i disk Låter det som något för dig? Skynda dig att söka!
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Nu söker vi en trygg assistent till en trevlig kvinna boendes i centrala Uppsala. Hon bor själv i centrala Uppsala, hon går själv, så inga tunga lyft, hon berättar vad hon behöver hjälp med. Arbetet innebär sedvanliga arbetsuppgifter så som hjälp med mat och städ även att följa med på läkarbesök. Vi söker dig som är intresserad utav en liten schemarad på 30%, två dagpass/vardagar i veckan och är lite flexibel och kan hoppa in ibland extra vid sjukdom/sem. Passen är förlagda 10.00-16.00, Möjligheten finns också att arbeta hos flera kunder i Uppsala, om du vill upp i fler timmar. Du som söker passar in på följande beskrivning: * är en lugn och trygg person med ett eget driv. * ser och kan ta ansvar för vad som behöver göras. * har en stor förmåga att sätta dig in i någon annans situation och perspektiv. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vården, men inget krav. Att personkemin mellan dig och vår kund stämmer är det viktigaste. Bonus om du har körkort, då kvinnan har en egen bil som man kan få köra ibland. Intro kan påbörjas snabbt till rätt person. Ring för frågor, annars välkommen in med din ansökan!
Lite kort om oss som företag: In Store Marketing erbjuder ett heltäckande utbud av butikstjänster för dagligvaruhandeln/ detaljhandeln inom affärsområdena Merchandising-Demo-Innesälj-Fältsälj-Logistik. In Store Marketing är ett helägt dotterbolag till Consivo AB, i koncernen ingår också Sales Support Nordic Group AB samt systerbolag i de övriga nordiska länderna. Företaget startade 2014 i Linköping och drivs av personer med mycket lång branscherfarenhet inom dagligvaruhandeln. Vår övertygelse är att framgångsrika affärsrelationer bygger på fair play och långsiktighet ,lika mycket som på en förmåga att effektivt skapa resultat. Vem söker vi: Vi söker dig som har en social kompetens utöver det vanliga och som inte räds att ta kontakt och prata med människor. Du skall vara flexibel, ansvarstagande och utåtriktad. Du kommer att representera välkända varumärken och vara deras ambassadör i butik. Arbetet innebär att bjuda på smakprover och det förekommer även enklare matlagning. Har du ett matlagningsintresse är det en fördel i detta uppdrag. Tjänsten är på schema och passar utmärkt för dig som redan jobbar deltid och vill utöka dessa, studerar eller vill dra ned på arbetstimmarna. Meriterande om du arbetar eller har arbetat med liknande uppdrag innan. Bil och körkort är ett krav då arbetsplats och uppdrag kan vara varierande. Svenska i tal och skrift är ett krav. Vi erbjuder: Hos oss får du lön enligt Handels kollektivavtal samt försäkringar. Övrig Information: Vid frågor, hör av dig till [email protected]
Lärare i Spanska Om Amerikanska Gymnasiet Amerikanska Gymnasiet grundades utifrån en stark pedagogisk idé. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare ska nå sin fulla potential”. Vi arbetar därför med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och personal av beteenden som härleds från dessa. Vi arbetar elevnära och sätter alltid elevernas bästa i första rummet. Om Amerikanska Gymnasiet, Uppsala Skolan ligger centralt i området Luthagen. Skolan är nu inne på sitt tredje läsår och har cirka 260 elever som studerar på Natur-, Ekonomi- eller det Samhällsvetenskapliga programmet. Undervisningen bedrivs på både engelska och svenska av ett kompetent lärarlag med en stark gemenskap. Om rollen Som lärare kommer du att undervisa våra elever i spanska. Just nu rekryterar vi också lärare i svenska, engelska, matematik, naturkunskap, idrott, psykologi och kommunikation. Om du önskar kombinera spanska med ett annat av ovan ämnen, så ange det i din ansökan. Du kommer ansvara för att planera, genomföra, bedöma och utvärdera din egen undervisning. Du förväntas leda lektionerna utifrån vår pedagogiska struktur, vilket du kommer få handledning i. Du kommer att undervisa i en digital miljö med digitala läromedel i kombination med traditionell litteratur. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 30%. Anställningen inleds med en provanställning på 6 månader. Startdatum 4 augusti 2025. Din profil Vi söker i första hand dig med lärarlegitimation och erfarenhet av undervisning, som har behörighet att undervisa i spanska. Du har ett stort engagemang för undervisning och vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med ett starkt team av medarbetare och du delar vår pedagogiska syn: https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/. Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje elev. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du förväntas ha god kommunikation på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har förmågan att använda ett brett spektra av digitala läromedel och du har en stabil digital kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan Sista ansökningsdag: 30 april 2025. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden har gått ut. Kontaktuppgifter Rektor Fredrik Norrström, [email protected] HR-ansvarig Elin Fagerberg, [email protected]
Är du noggrann, serviceinriktad och gillar att arbeta praktiskt? Nu söker vi en bilvårdare för ett deltidsuppdrag (ca 50%) som vill bli en del av vårt team i Uppsala. Här får du möjlighet att arbeta inom en spännande bransch med hållbarhet i fokus, där du aktivt bidrar till att ge våra kunder en förstklassig upplevelse varje gång de använder våra bilar. Arbetsuppgifter: Som bilvårdare kommer du att ansvara för att säkerställa att företagets bilar är rena, väl omhändertagna och redo för användning. Ditt arbete kommer att innebära en variation av praktiska uppgifter, däribland bilvård, enklare underhåll samt andra förekommande arbetsuppgifter, såsom: Tvätta och städa bilar invändigt och utvändigt. Kontrollera att fordonen är i gott skick och rapportera eventuella skador eller underhållsbehov. Säkerställa att alla bilar lever upp till företagets höga standard för kundnöjdhet. Utföra enklare underhållsåtgärder, byta tank-kort, USB-kablar osv. Hantera andra praktiska uppgifter som kan förekomma i arbetet. Kvalifikationer: Vi söker dig som: Har en positiv attityd och är noggrann i ditt arbete. Är bekväm med att arbeta både självständigt och som en del av ett team. Har en god fysisk förmåga då rollen innebär praktiskt arbete. Har B-körkort, vilket är ett krav. Är svensktalande och förstår engelska. Tidigare erfarenhet av bilvård eller liknande arbete är meriterande, men inget krav. Vi erbjuder: En spännande roll i ett växande företag med hållbarhet som ledord. Möjlighet att bidra till en smidigare och mer miljövänlig stadstrafik. Ett dynamiskt och engagerat team. Konkurrenskraftiga arbetsvillkor. Arbetstider och plats: Deltid (ca 50%). Arbetet utförs i Uppsala med varierande uppgifter.
We are looking for new home cleaners with experience in window cleaning to join our team in Uppsala. Are you our next star? Your profile We love making our customers’ everyday lives easier – and so should you. We are looking for someone who likes to work independently and is driven by quality and customer service. You are punctual and responsible, with an eye for details and a positive attitude. About the role As a home cleaner at Hemfrid, you are responsible for cleaning our customers’ homes to the highest quality. Your mission is always to provide the best service possible. You work independently and are responsible for your clients’ satisfaction. Your work tasks include, among others: Vacuuming and dusting. Mopping floors and cleaning surfaces. Strengthening, folding, and washing clothes. Changing bedsheets and making the bed. Give the customer’s home that little extra touch. You should: Have previous experience from a service profession. Speak and understand basic Swedish or English. Be able to work flexible hours, Monday – Friday, between 8 – 17. It is a strong merit if you have worked as a home cleaner, housekeeper, or equivalent before. It's also advantageous if you have a valid B driving license. We offer Our goal is clear – we want to be the best employer in the industry. We believe our employees are the heart of the company, and we are dedicated to providing good working conditions. Among others, we offer: Fixed salary every month A permanent position with a 50-75 % employment rate. Collective agreement and favorable terms of employment. Liability insurance, health insurance, and pension insurance. Wellness allowance. Training in home cleaning, with a focus on your development. Great career opportunities and growth within Hemfrid. Free mobile subscription. One of Sweden’s greatest teams of colleagues from all over the world. About Hemfrid Hemfrid is Sweden's leading provider of home services. We help our customers with cleaning, laundry, ironing, moving, gardening, and more. By working as a team and providing easy access to first-class home services, we unlock people's quality of life. Our process After completing the application, you will be contacted by the HR department regarding the recruitment process for your application. As part of our recruitment process, we always do a background check. You need to have a Swedish personal number or a coordination number to be eligible for this position. Are you ready to unlock people's quality of life? Great! So are we. We look forward to your application. Welcome to Hemfrid! Vi letar efter nya hemstädare med erfarenhet av fönsterputs till vårt team i Uppsala. Är du vår nästa stjärna? Din profil Vi älskar att göra våra kunders vardag enklare – det borde du också göra. Vi söker efter någon som tycker om att arbeta självständigt och som drivs av kvalitet och kundservice. Du är punktlig och ansvarstagande, med ett öga för detaljer och en positiv inställning. Om rollen Som hemstädare på Hemfrid ansvarar du för att städa våra kunders hem med högsta kvalitet. Ditt uppdrag är att alltid erbjuda bästa möjliga service. Du arbetar självständigt och är ansvarig för att säkerställa att dina kunder är nöjda. Dina arbetsuppgifter består bland annat av: Dammsugning och dammtorkning. Moppning och rengöring av ytor. Strykning, vikning och tvätta kläder. Byta lakan och bädda. Ge det där lilla extra till kundens hem. Du bör: Ha tidigare erfarenhet från ett serviceyrke. Tala och förstå grundläggande svenska eller engelska. Kunna arbeta flexibla timmar, måndag – fredag, mellan 8 – 17. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som hemstädare, hushållerska. Även meriterande om du har ett giltigt B-körkort. Vi erbjuder Vårt mål är tydligt – vi vill vara branschens bästa arbetsgivare. Vi tror att våra anställda är företagets hjärta, och vi är dedikerade till att erbjuda bra arbetsförhållanden. Bland annat erbjuder vi: Samma fasta lön varje månad En tillsvidareanställning med 50- 75 % sysselsättningsgrad. Kollektivavtal och bra anställningsvillkor Ansvarsförsäkring, sjukförsäkring och pensionsförsäkring. Friskvårdsbidrag. Utbildning inom hemstädning, med fokus på din utveckling. Goda möjligheter att utvecklas och växa inom Hemfrid. Gratis mobilabonnemang. Ett av Sveriges härligaste team med kollegor från hela världen. Om Hemfrid Hemfrid är Sveriges ledande aktör för tjänster i hemmet. Vi hjälper våra kunder med städning, tvätt, strykning, flytt, trädgårdsarbete och mycket mer. Genom att arbeta som ett team och ge våra kunder enkel tillgång till våra toppklassiga tjänster förbättrar vi deras livskvalitet. Vår process Efter genomförd ansökan kommer du att bli kontaktad av HR- avdelningen angående rekryteringsprocessen för din ansökan. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller. För att vara kvalificerad för den här tjänsten behöver du ha ett svenskt personnummer eller ett samordningsnummer. Är du redo att förbättra människors livskvalitet? Bra! Det är vi också. Vi ser fram emot din ansökan. Välkommen till Hemfrid!
Välj ett jobb för att visa detaljer