Lediga deltidsjobb i Uppsala
Det finns totalt 208 lediga deltidsjobb att söka i Uppsala
interpool är en unik plats där restaurangen samspelar med sportbar och roliga aktiviteter i samma lokaler. Våra gäster är företag, grupper och privatpersoner och vi har verksamhet alla dagar under året. Vi strävar efter att ha hög standard på allt vi jobbar med, service, mat, dryck och aktiviteter. Vår ambition är att vara bäst i vår genre. Du är vårt ansikte utåt till våra gäster. Därför är det viktigt att du är trevlig, glad och tycker om att ge service. Du har ordning och reda kring dig på jobbet och är aktiv, pålitlig och jobbar självständigt. Du vill leverera hög standard på allt du jobbar med och löser frågetecken/problem som dyker upp. Du är delaktig i teamet och verksamhetens utveckling, ger förslag på förbättringar och förstår att du är en viktig länk till gästens helhetsupplevelsen av interpool. När vi har mycket att göra och jobbet blir stressigt är det viktigt att du kan hantera detta konstruktivt, jobba på och lösa uppdraget att serva gästen på bästa sätt. Du behöver ha kunskap och intresse av mat och dryck. Vi vill att du ska ha arbetat med servering/bar i 2-4 år. Utbildning är meriterande men inget krav. Vi ser gärna att du kan växa med uppgiften och utöka arbetstid och ansvar vartefter. Saknar du erfarenhet av just serveringsyrket men har arbetat i annat serviceyrke 2-4 år och har rätt attityd, vilja och inställning att lära dig finns det goda chanser att du passar in hos oss. Vi ser långsiktigt på vår personal och satsar på dig om du har ambition och vilja. Tjänsten är deltid som start med stor möjlighet till heltid för rätt person. Lite av din vardag på jobbet: Du ägnar dig åt gästerna, visar dem till bord/aktiviteter, tar beställningar, serverar mat och dryck och ansvarar för kassan. Du sköter förberedelser och avslut och ser till att allt är på plats före och efter ditt pass. I dina arbetsuppgifter ingår att visa och berätta grunderna i våra spel. Det ingår att vara delaktig, hjälpa till där du behövs, lösa frågetecken när de dyker upp och ta ansvar för att interpool sköts och fungerar på bästa sätt till våra gäster. När vi är på topp och har event kan arbetet vara stressigt och det behöver du kunna hantera konstruktivt och jobba på med ett leende. Skicka in din ansökan snarast till [email protected] Vi tar inte emot ansökan per telefon.
Zara Uppsala are looking for a Sales Assistant About us Zara offers the latest fashion trends for women, men and children. An international brand with stores in the main cities of the world and online. Our business model is centered in our customers, constantly adapting to their needs. We love what we do. Teamwork, passion, curiosity, diversity, sustainability, creativity and humility are our daily motivation. Does it sound like you? Maybe you are a Zara person. How we imagine you You are passionate, curious, motivated and dynamic, with something different to contribute. You are a multitasker, creative, unstoppable and proactive. You love fashion and celebrate self-expression. You shine in a fast-paced environment, where you can be yourself around talented people like you! Having previous retail experience is a plus, but what we care most about is that you want to learn and grow with us. At Inditex you will find more than a job! What we expect from you From day one you`ll work in a team and have your own voice. You`ll develop your skills and be given responsibilities. You’ll have all the tools at your fingertips to make a difference. As a Sales Assistant, part of your responsibilities will be: Deliver a high level of customer experience Support the cash desk and delivery teams Understand the latest fashion trends Replenish the shop floor Support other store or stockroom functions when needed What we offer Our internal talent is our greatest asset and we are proud of offering internal promotion programs where you will find opportunities to grow, e-learning and training programs - we never stop learning! You will be rewarded with a competitive compensation package and you will also receive 25% discount to buy the latest trends in any of our Inditex brands available in your market. We are committed to ensure that our recruitment processes are barrier free and as inclusive as possible to everyone. This includes making adjustments for people with disability or long term conditions. Show us your talent and apply no later than 10.08.2025!
Flyttos AB är ett väl etablerat företag som erbjuder professionella flyttjänster och städningstjänster i hela Sverige. Vi strävar efter att leverera högkvalitativa tjänster till våra kunder och skapa en smidig och stressfri flyttupplevelse. Arbetsbeskrivning: Som Lokalvårdare/flyttstädare hos oss kommer du att vara en viktig del av vårt team som strävar efter att leverera utmärkta städtjänster till våra kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: Utföra grundlig städning av bostäder och kontorslokaler i samband med flytt. Använda professionella städutrustningar och rengöringsprodukter för att säkerställa hög kvalitet på städningen. Följa våra riktlinjer och standarder för städning för att säkerställa kundens nöjdhet. Samarbeta effektivt med övriga teammedlemmar för att säkerställa en smidig och effektiv arbetsprocess. Kvalifikationer: Erfarenhet av flyttstäd är ett krav. Förmåga att arbeta noggrant och effektivt även under tidspress. God fysisk kondition då arbetet kan vara fysiskt krävande. Teamplayer med god kommunikationsförmåga. Körkort är ett krav. Om du är en ambitiös och pålitlig person som brinner för att leverera högkvalitativa städtjänster och vill vara en del av ett dynamiskt team, så är detta jobbet för dig! Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt framgångsrika team.
Är du en erfaren och serviceinriktad förare? Vi söker dig som vill vara en del av vårt dynamiska team! Om jobbet: Vi på Taxi Runway söker engagerade och pålitliga taxiförare för både hel- och deltidstjänster. Som taxiförare hos oss kommer du att ha en central roll i att erbjuda våra kunder en säker och bekväm resa. Vi samarbetar med flera flygbolag, inklusive Lufthansa. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera: - Köra kunder till deras destinationer på ett säkert och effektivt sätt - Hjälpa kunder med bagage och andra behov - Hantera betalningar och ge ut kvitton - Hålla taxin ren och i gott skick - Följ alla trafikregler och säkerhetsföreskrifter Vi söker dig som: - Har giltigt taxiförarlegitimation - Har en god lokalkännedom och navigeringsförmåga - Är punktlig, pålitlig och har en positiv attityd - Kan kommunicera väl på svenska (andra språk är meriterande) - Har tidigare erfarenhet som taxiförare Vi erbjuder: - Konkurrenskraftig lön och bonusmöjligheter - Flexibla arbetstider - Möjlighet till vidareutbildning och utveckling - En trevlig och stödjande arbetsmiljö Ansökan: Skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev till [email protected] senast 31 july 2025. Märk ansökan med "Taxiförare-25". För mer information, besök vår hemsida www.taxiiuppsala.se eller kontakta oss på 0723069233. Vi ser fram emot din ansökan!
Marknad och kommunikationsavdelningen Vi söker engagerade guider som vill bidra till ett mer hållbart samhälle! På Uppsala Vattens verksamhet Pumphuset ges barn och vuxna mer kunskaper kring vatten, avlopp och avfallsfrågor. Vi vill inspirera och underlätta för Uppsalaborna att leva mer hållbart och ge kunskap om hur vi får vårt dricksvatten, hur vi tar hand om vårt avloppsvatten och vårt avfall. Nu söker vi dig som är intresserad och gärna kunnig inom nämnda områden och som har en pedagogisk förmåga att berätta och visa för barnfamiljer och andra besökare. Är det du? Välkommen med din ansökan! Tjänsten som guide är en timanställning. Just nu söker vi framförallt personal till hösten, men det finns möjlighet att fortsätta under våren och framåt. Om tjänsten Tjänsten innebär att bemanna och guida under söndagsöppet på Pumphuset, i ett lag av fyra. Ni arbetar i par och bemannar varannan söndag med start 31 augusti. Kvalifikationer Du har ett genuint intresse för hållbarhet och att förmedla kunskap. Du tar ansvar och kan ta egna initiativ. Du har lätt att prata med nya människor och tycker det är roligt att berätta och visa. Kanske går du en naturvetenskaplig eller pedagogisk utbildning, eller har arbetat i besöksnäringen tidigare? Det är meriterande om du har kunskap inom något av våra kompetensområden och pedagogisk erfarenhet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du delar våra gemensamma kärnvärden, vi är lyhörda, framsynta och nyfikna, samt tillämpar dem i din yrkesroll. Kontakt och ansökan Vi gör löpande urval och intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-08-03. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail. För mer information om tjänsten kontakta Stina Bengtsson, miljöpedagog, 018-727 92 37, [email protected] Om Uppsala Vatten Välkommen till Uppsala Vatten och Avfall AB. Vårt mål är att aktivt bidra till ett hållbart samhälle. Det gör vi genom att ständigt utveckla nya resurssmarta lösningar och uppmuntra till återvinning och återbruk. Vi ger Uppsala dricksvatten, renar avloppsvatten och tar hand om regnvatten. Vi skapar kretsloppstjänster där vi gör biogas av matavfall, minskar vattenförbrukningen och återanvänder material på bästa sätt. Vi arbetar aktivt för att kommunicera vad vi gör och öka kunskapen om kretslopp och hur man kan leva mer hållbart. Ett sätt för oss att göra det är att ta emot studiebesök på våra anläggningar. Vi visar upp vattenverk, reningsverk, biogasanläggning, avfallsanläggning med deponi samt återvinningscentraler. Vi har också Uppsalas första vattenverk Pumphuset som är ett museum med en interaktiv utställning om vatten och avfall. Under veckodagarna håller vi i bokade besök av framför allt skolklasser, men på söndagar och vissa särskilda tillfällen har vi öppet då allmänhet kan besöka utställningen. Vill du veta mer om Uppsala Vatten? Läs mer på Om oss | uppsalavatten.se (https://www.uppsalavatten.se/om-oss/)
Preventia Assistans är ett företag i snabb tillväxt och med många spännande utmaningar framför oss. Hos Preventia Assistans får du ennära och lättillgänglig kontakt med din närmaste chef och en trygg arbetsmiljö. Vi har kollektivavtal och tillstånd att bedriva assistans från Inspektionen från vård och omsorg. Jag är en glad och positiv rullstolsburen kvinna på 60+år Till mina intressen hör bla shopping, inredning, att pyssla och skap samt att umgås med släkt och vänner. Jag behöver hjälp med alltifrån personlig omvårdnad, matlagning, städning, påklädning, hårfix m.m Du som söker detta arbete bör ha glimten i ögat, vara lyhörd och gärna se vad som behöver göras. Jag lägger stor vikt vid att personkemin stämmer. Du bör ej vara pälsdjursallergiker då det finns katter i hemmet. Då jag bor en bit från busshållplatsen (ca 5km), så måste du ha körkort och tillgång till bil. Just nu söker jag timvikarier. Arbetstiden är förlagd dag, kväll, natt samt helg. Bifoga personligt brev och ditt CV För anställning hos Preventia Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. Vi kommer behöva ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Du hittar blanketten på polisens hemsida. Varmt välkommen med din ansökan
Gillar du att skapa innehåll, sprida smarta budskap och få saker att hända? Vill du dessutom jobba i ett varmt, prestigelöst techbolag där du får driva egna idéer och vara med på en spännande tillväxtresa? Då kan det här vara extrajobbet för dig! Hos Ngenic får du chansen att kliva in i en bred och flexibel roll där du stöttar upp med kommunikation, digital marknadsföring och kampanjarbete. Det är kreativt, utvecklande och perfekt vid sidan av studierna. Vi ser fram emot din ansökan! OM TJÄNSTEN Hos Ngenic blir du en del av ett techbolag som gör verklig skillnad för både människor och miljö. Ngenic utvecklar smarta energitjänster som optimerar styrningen av värmesystem i fastigheter och villor. Med hjälp av egenutvecklade produkter och en avancerad IoT-plattform hjälper de sina kunder att sänka energiförbrukningen, kapa effekttoppar och bidra till ett mer hållbart energisystem. Bolaget har sitt huvudkontor i Uppsala och är inne i en spännande tillväxtfas där man satsar offensivt på att växa både i Sverige och på nya marknader. Här blir du en del av ett mindre bolag med hög kompetens, stort engagemang och en varm, prestigelös kultur. Hos Ngenic jobbar man nära varandra oavsett roll, hjälps åt och värdesätter initiativ. Det här är ett perfekt extrajobb för dig som studerar och vill kombinera din utbildning med praktisk erfarenhet av kommunikation, marknadsföring och affärsutveckling hos en innovativ organisation. I den här rollen blir du en central spelare i Ngenics kommunikations- och affärsutvecklingsarbete. Ngenic har nyligen tagit fram en ny kommunikationsplan med syfte att stärka dialogen med befintliga kunder, attrahera nya och öka konverteringen till fler abonnerande kunder. Din uppgift blir att hjälpa till att driva och konkretisera den planen i det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta med att ta fram och följa upp riktade kommunikationsinsatser, säkerställa att budskap når ut i rätt kanaler och bidra till att utveckla kundresan från första kontakt till betalande abonnent. Det kan handla om allt från att skapa nyhetsbrev och kampanjutskick till att utveckla innehåll för kunddialoger och produktinformation, samt analysera resultatet av insatserna för att hitta nya möjligheter till förbättring och konvertering. Du arbetar nära säljteamet och ledningen, och får en ordentlig introduktion till företaget, produkterna och branschen. Till en början kommer du jobba från kontoret i Uppsala för att komma in i verksamheten och lära känna teamet, men därefter finns goda möjligheter till flexibla arbetstider och distansarbete. Det här är ett extrajobb som passar dig som gillar att kommunicera, har god förmåga att strukturera och driva projekt framåt, trivs med att ta beslut och som vill vara med och bidra till ett bolag i tillväxt med hållbarhet i fokus. Det här är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Ngenic. Uppdraget kommer att vara på deltid och du förväntas kunna arbeta ca 2-3 dagar i veckan. Dagar och tider kommer vara flexibelt i samråd med Ngenic. Du erbjuds: - Ett flexibelt extrajobb med stort ansvar och möjlighet att driva egna initiativ - Chansen att arbeta nära ledning och säljteam i ett växande techbolag - Rollen är affärsnära och varierad, där du får arbeta både operativt och strategiskt - Du blir en del av ett mindre bolag med stort hjärta, hög kompetens och en prestigelös kultur där alla hjälps åt och där dina idéer och insatser gör verklig skillnad - Värdefull erfarenhet av digital kommunikation och affärsutveckling i ett snabbfotat tillväxtbolag ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I rollen kommer du att få en central del i bolagets marknads- och kommunikationsarbete. Ngenic har nyligen tagit fram en ny kommunikationsplan och du blir en nyckelperson i att förverkliga den. * Vara med och driva Ngenics nya marknads- och kommunikationsplan tillsammans med säljteam och ledning * Skapa och publicera innehåll till nyhetsbrev och webb * Stötta vid framtagning av kampanjer, säljmaterial och övriga kommunikationsinsatser * Följa upp, analysera och bidra till utveckling av bolagets kommunikationsaktiviteter * Arbeta affärsnära för att stärka bolagets synlighet och konvertera fler kunder till abonnerande användare * Bidra med egna idéer och initiativ för hur Ngenic kan nå ut till nya och befintliga kunder VI SÖKER DIG SOM - Är studerande på eftergymnasial nivå inom exempelvis kommunikation, marknadsföring eller ekonomi med inriktning mot marknad och har minst 1 år kvar av dina studier - Är initiativtagande, självgående och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift - Har ett intresse för hållbarhet, energi eller teknik - Är bekväm med att driva egna initiativ, ta beslut och prioritera mellan flera uppgifter - Har god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya digitala verktyg - Är mycket bekväm med både svenska och engelska Det är meriterande om du har - Erfarenhet av liknande arbete inom kommunikation eller marknadsföring - Intresse för energibranschen eller smarta hem-lösningar - Erfarenhet av nyhetsbrev eller digital annonsering - Erfarenhet av att koordinera externa byråer Du är en driven och lösningsorienterad person med affärstänk, som gillar att ta egna initiativ och fatta beslut för att driva arbetet framåt. Du trivs i en dynamisk miljö där du får kombinera kreativitet med ett tydligt resultatfokus, och ser möjligheter där andra ser utmaningar. Du motiveras av att ha ägarskap över dina uppgifter och att bidra till både tillväxt och utveckling. Övrig information - Start: Augusti/september - Omfattning: Deltid, 2–3 dagar/vecka - Placering: Centrala Uppsala samt distansarbete Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om hur Ngenic presenterar sig på deras hemsida - HÄR!
Våra tre fantastiska assistenter ska börja plugga till hösten, och nu är det dags att välkomna nya medarbetare till vårt team! Om du är omtänksam, pålitlig och har ett stort hjärta – då kan just du vara den vi söker. Lite om mig: Jag är en sprudlande 22-åring som bor tillsammans med mina föräldrar utanför Uppsala. Jag älskar shopping, att bada, lyssna på musik, läsa böcker och att ta långa promenader – oavsett väder! Utflykter till intressanta platser är något jag verkligen uppskattar. Viktigt att veta: Det finns pälsdjur i familjen, så du får inte vara allergisk. Pga arbetets karaktär söker vi enda kvinnliga assistenter som har körkort och tillgång till bil för att kunna ta sig till och från jobbet. Vad ingår i tjänsten: Du hjälper mig med vardagliga sysslor eftersom jag inte kan använda min egen muskelstyrka. Jag använder rullstol och permobil utomhus, och jag får mat via ett hjälpmedel på magen. Jag kommunicerar via Bliss och tecken, och du får gärna ha ett stort tålamod och ett leende på läpparna! I jobbet ingår att assistera mig i mitt hem och på daglig verksamhet (DV). Arbetstiderna är vardagar 7-16 eller 15-22, samt helg- och lovhelger 7-17 eller 12-22. Jag behöver hjälp med personlig hygien, på- och avklädning, förflyttningar (taklyft), mat- och medicinintag samt träning för att hålla och förbättra mina funktioner. Det kan förekomma manuella lyft, så du bör känna dig bekväm med det. Vem söker vi? Du är lugn, ärlig, noggrann och pålitlig. Du har ett stort hjärta, tålamod och ett genuint intresse för människor. Du ska kunna skapa kontakt hanterar svenska språket flytande, både muntligt och skriftligt. Punktlighet och respekt för mina val är självklart för oss. Har du erfarenhet som personlig assistent eller liknande är det ett plus, men det viktigaste är ditt stora hjärta och din vilja att göra skillnad! Låter detta som du? Skicka gärna din ansökan till oss – vi ser fram emot att träffa dig och kanske blir du vår nya stjärna! Tillsammans kan vi göra underverk! STIL står för Stiftarna av Independent Living i Sverige. Vi är ett ickevinstdrivande assistanskooperativ och en ideell förening av personer med normbrytande funktionalitet. I STIL är det medlemmarna som själva arbetsleder sina personliga assistenter. Vi jobbar för självbestämmande, frihet och lika möjligheter oavsett funktionsförmåga. STIL bildades 1984 och vi var med och införde personlig assistans i Sverige. Läs mer på www.stil.se.
Raoul Wallenbergskolan Uppsala är en grundskola för årskurserna 6-9 med ca 260 elever och 30 medarbetare. Vår skola är belägen i hjärtat av Uppsala på Kungsgatan 18. Vi har en hälsoprofil på skolan och ser rörelse som en förutsättning för lärande. Trivselledare ansvarar att ha organiserade aktiviteter på rasterna. Vi är ett positivt kollegium som tycker om att utvecklas tillsammans. Vi arbetar aktivt med ett gott ledarskap och att bygga förtroendefulla relationer, vilket är grunden för trivsel och ett gott lärande. Vi har charmiga, ljusa lokaler vilket också bidrar till en positiv lärmiljö. Vi söker nu vikarier som vi kan ringa in vid behov för kortare uppdrag. Vi försöker alltid att ha framförhållning, men det kan vara så att vi hör av oss samma morgon då vi behöver en ersättare till en personal som är sjuk. Detta är ett perfekt extrajobb för dig som ex. studerar på deltid eller vill prova på att arbeta inom skola. Du kommer att få en bra introduktion och stöd av ordinarie personal. Vem är du? Vi söker dig som är intresserad av ett extrajobb inom skola. Det finns också möjlighet att framöver anställas för längre uppdrag. Vi söker dig som är flexibel, drivande och engagerad. Du liksom vi brinner för att göra positiv skillnad för olika typer av elever – både de som är i behov av särskilt stöd och de som behöver stora utmaningar. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har en god samarbetsförmåga samt ett positivt och professionellt förhållningssätt mot både elever, föräldrar och kollegor. Du använder med enkelhet datorer som ett verktyg för att underlätta arbetet. Du är ansvarstagande och bra på att skapa rutin och struktur. Tjänsten är timtjänstgöring där du blir kontaktad när behov finns på skolan. Låter det som spännande uppdrag, som passar dig? Läs mer om oss på: www.raoulwallenbergskolan.se För att arbeta inom skola krävs ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister. Du beställer blanketten på följande länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Ansökan Du söker tjänsten genom att fylla i ansökningsformuläret och bifoga ditt CV. Skicka gärna din ansökan så snart du kan då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är den 31 juli 2025. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss. Vi ser fram emot din ansökan!
Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/vard-halsa-omsorg/ Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Undantagna från heltid som norm är personliga assistenter. Är du nyfiken på att arbeta inom äldreomsorgen och intresserad av att göra skillnad för våra äldre? Då är Linné rätt plats för dig! Här arbetar vi dagligen med att skapa en meningsfull vardag för våra brukare. Vi har en fantastisk uteplats och närhet till naturen. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande arbetssätt och gör fullt med utflykter och annat roligt med våra brukare. Sök tjänsten redan idag och ta chansen att bli en del av vårt härliga gäng! Linné äldreboende är ett vård- och omsorgsboende med inriktning mot personer med omvårdnadsbehov och demenssjukdom. Linné har 40 platser som är fördelade på 2 avdelningar. Beskrivning av arbetsuppgifter Som undersköterska kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du har en viktig roll i direktkontakten med våra brukare där du ger personlig omvårdnad och serviceinsatser som gör skillnad i deras vardag. Varje dag gör du skillnad genom att bidra till en god omsorg för brukarna med fokus på varje individs unika behov. I ditt arbete ingår att utföra uppgifter delegerade från legitimerad personal, utveckla verksamheten och dig själv i ett nära samarbete med dina kollegor samt dokumentera enligt socialtjänstlagen. Du förväntas skapa och upprätthålla god kontakt med brukare, anhöriga, legitimerad personal och för brukaren andra viktiga kontakter. Det ingår även att arbeta med palliativ vård i livets slutskede samt att aktivt delta i teamarbetet runt brukarna. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska med skyddad yrkestitel enligt Socialstyrelsens krav. Arbetslivserfarenhet inom äldreomsorgen ser vi som meriterande. För att lyckas i rollen behöver du känna dig trygg med delegering. Arbetet kräver att du behärskar svenska i tal och skrift, vilket är en förutsättning för att kunna kommunicera med patienter, anhöriga och kollegor samt dokumentera enligt gällande rutiner. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer. Du behåller ett realistiskt perspektiv på olika situationer och fokuserar på rätt saker. Vidare arbetar du bra med andra människor, där du relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är dessutom lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Sist men inte minst har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och drivs av att hitta lösningar. UpplysningarHar du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Tobias Molander, verksamhetschef, 018- 727 06 29. Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 82 02 Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-726 00 44. Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas. Från och med 1 juli 2023 är undersköterska skyddad yrkestitel. För att få använda titeln undersköterska behöver du uppvisa bevis från Socialstyrelsen eller intyg att du varit tillsvidareanställd som undersköterska den 1 juli 2023. Du som har undersköterskeutbildning men saknar bevis eller intyg kan under en övergångsperiod få titeln omvårdnadsassistent. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 208 jobb