Lediga deltidsjobb i Uppsala

Det finns totalt 206 lediga deltidsjobb att söka i Uppsala

Marknadskommunikatör på deltid till Ngenic
Academic Work Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Gillar du att skapa innehåll, sprida smarta budskap och få saker att hända? Vill du dessutom jobba i ett varmt, prestigelöst techbolag där du får driva egna idéer och vara med på en spännande tillväxtresa? Då kan det här vara extrajobbet för dig! Hos Ngenic får du chansen att kliva in i en bred och flexibel roll där du stöttar upp med kommunikation, digital marknadsföring och kampanjarbete. Det är kreativt, utvecklande och perfekt vid sidan av studierna. Vi ser fram emot din ansökan! OM TJÄNSTEN Hos Ngenic blir du en del av ett techbolag som gör verklig skillnad för både människor och miljö. Ngenic utvecklar smarta energitjänster som optimerar styrningen av värmesystem i fastigheter och villor. Med hjälp av egenutvecklade produkter och en avancerad IoT-plattform hjälper de sina kunder att sänka energiförbrukningen, kapa effekttoppar och bidra till ett mer hållbart energisystem. Bolaget har sitt huvudkontor i Uppsala och är inne i en spännande tillväxtfas där man satsar offensivt på att växa både i Sverige och på nya marknader. Här blir du en del av ett mindre bolag med hög kompetens, stort engagemang och en varm, prestigelös kultur. Hos Ngenic jobbar man nära varandra oavsett roll, hjälps åt och värdesätter initiativ. Det här är ett perfekt extrajobb för dig som studerar och vill kombinera din utbildning med praktisk erfarenhet av kommunikation, marknadsföring och affärsutveckling hos en innovativ organisation. I den här rollen blir du en central spelare i Ngenics kommunikations- och affärsutvecklingsarbete. Ngenic har nyligen tagit fram en ny kommunikationsplan med syfte att stärka dialogen med befintliga kunder, attrahera nya och öka konverteringen till fler abonnerande kunder. Din uppgift blir att hjälpa till att driva och konkretisera den planen i det dagliga arbetet. Du kommer att arbeta med att ta fram och följa upp riktade kommunikationsinsatser, säkerställa att budskap når ut i rätt kanaler och bidra till att utveckla kundresan från första kontakt till betalande abonnent. Det kan handla om allt från att skapa nyhetsbrev och kampanjutskick till att utveckla innehåll för kunddialoger och produktinformation, samt analysera resultatet av insatserna för att hitta nya möjligheter till förbättring och konvertering. Du arbetar nära säljteamet och ledningen, och får en ordentlig introduktion till företaget, produkterna och branschen. Till en början kommer du jobba från kontoret i Uppsala för att komma in i verksamheten och lära känna teamet, men därefter finns goda möjligheter till flexibla arbetstider och distansarbete. Det här är ett extrajobb som passar dig som gillar att kommunicera, har god förmåga att strukturera och driva projekt framåt, trivs med att ta beslut och som vill vara med och bidra till ett bolag i tillväxt med hållbarhet i fokus. Det här är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Ngenic. Uppdraget kommer att vara på deltid och du förväntas kunna arbeta ca 2-3 dagar i veckan. Dagar och tider kommer vara flexibelt i samråd med Ngenic. Du erbjuds: - Ett flexibelt extrajobb med stort ansvar och möjlighet att driva egna initiativ - Chansen att arbeta nära ledning och säljteam i ett växande techbolag - Rollen är affärsnära och varierad, där du får arbeta både operativt och strategiskt - Du blir en del av ett mindre bolag med stort hjärta, hög kompetens och en prestigelös kultur där alla hjälps åt och där dina idéer och insatser gör verklig skillnad - Värdefull erfarenhet av digital kommunikation och affärsutveckling i ett snabbfotat tillväxtbolag ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter I rollen kommer du att få en central del i bolagets marknads- och kommunikationsarbete. Ngenic har nyligen tagit fram en ny kommunikationsplan och du blir en nyckelperson i att förverkliga den. * Vara med och driva Ngenics nya marknads- och kommunikationsplan tillsammans med säljteam och ledning * Skapa och publicera innehåll till nyhetsbrev och webb * Stötta vid framtagning av kampanjer, säljmaterial och övriga kommunikationsinsatser * Följa upp, analysera och bidra till utveckling av bolagets kommunikationsaktiviteter * Arbeta affärsnära för att stärka bolagets synlighet och konvertera fler kunder till abonnerande användare * Bidra med egna idéer och initiativ för hur Ngenic kan nå ut till nya och befintliga kunder VI SÖKER DIG SOM - Är studerande på eftergymnasial nivå inom exempelvis kommunikation, marknadsföring eller ekonomi med inriktning mot marknad och har minst 1 år kvar av dina studier - Är initiativtagande, självgående och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift - Har ett intresse för hållbarhet, energi eller teknik - Är bekväm med att driva egna initiativ, ta beslut och prioritera mellan flera uppgifter - Har god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya digitala verktyg - Är mycket bekväm med både svenska och engelska Det är meriterande om du har - Erfarenhet av liknande arbete inom kommunikation eller marknadsföring - Intresse för energibranschen eller smarta hem-lösningar - Erfarenhet av nyhetsbrev eller digital annonsering - Erfarenhet av att koordinera externa byråer Du är en driven och lösningsorienterad person med affärstänk, som gillar att ta egna initiativ och fatta beslut för att driva arbetet framåt. Du trivs i en dynamisk miljö där du får kombinera kreativitet med ett tydligt resultatfokus, och ser möjligheter där andra ser utmaningar. Du motiveras av att ha ägarskap över dina uppgifter och att bidra till både tillväxt och utveckling. Övrig information - Start: Augusti/september - Omfattning: Deltid, 2–3 dagar/vecka - Placering: Centrala Uppsala samt distansarbete Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om hur Ngenic presenterar sig på deras hemsida - HÄR!

4 juli 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025
Är du vår nya stjärna? Personlig assistent till 22årig tjej utanför Uppsala
Stil Assistans AB
Personliga assistenter

Våra tre fantastiska assistenter ska börja plugga till hösten, och nu är det dags att välkomna nya medarbetare till vårt team! Om du är omtänksam, pålitlig och har ett stort hjärta – då kan just du vara den vi söker. Lite om mig: Jag är en sprudlande 22-åring som bor tillsammans med mina föräldrar utanför Uppsala. Jag älskar shopping, att bada, lyssna på musik, läsa böcker och att ta långa promenader – oavsett väder! Utflykter till intressanta platser är något jag verkligen uppskattar. Viktigt att veta: Det finns pälsdjur i familjen, så du får inte vara allergisk. Pga arbetets karaktär söker vi enda kvinnliga assistenter som har körkort och tillgång till bil för att kunna ta sig till och från jobbet. Vad ingår i tjänsten: Du hjälper mig med vardagliga sysslor eftersom jag inte kan använda min egen muskelstyrka. Jag använder rullstol och permobil utomhus, och jag får mat via ett hjälpmedel på magen. Jag kommunicerar via Bliss och tecken, och du får gärna ha ett stort tålamod och ett leende på läpparna! I jobbet ingår att assistera mig i mitt hem och på daglig verksamhet (DV). Arbetstiderna är vardagar 7-16 eller 15-22, samt helg- och lovhelger 7-17 eller 12-22. Jag behöver hjälp med personlig hygien, på- och avklädning, förflyttningar (taklyft), mat- och medicinintag samt träning för att hålla och förbättra mina funktioner. Det kan förekomma manuella lyft, så du bör känna dig bekväm med det. Vem söker vi? Du är lugn, ärlig, noggrann och pålitlig. Du har ett stort hjärta, tålamod och ett genuint intresse för människor. Du ska kunna skapa kontakt hanterar svenska språket flytande, både muntligt och skriftligt. Punktlighet och respekt för mina val är självklart för oss. Har du erfarenhet som personlig assistent eller liknande är det ett plus, men det viktigaste är ditt stora hjärta och din vilja att göra skillnad! Låter detta som du? Skicka gärna din ansökan till oss – vi ser fram emot att träffa dig och kanske blir du vår nya stjärna! Tillsammans kan vi göra underverk!    STIL står för Stiftarna av Independent Living i Sverige. Vi är ett ickevinstdrivande assistanskooperativ och en ideell förening av personer med normbrytande funktionalitet. I STIL är det medlemmarna som själva arbetsleder sina personliga assistenter. Vi jobbar för självbestämmande, frihet och lika möjligheter oavsett funktionsförmåga. STIL bildades 1984 och vi var med och införde personlig assistans i Sverige. Läs mer på www.stil.se.

4 juli 2025
Sista ansökan:
2 augusti 2025
Lärarvikarier

Raoul Wallenbergskolan Uppsala är en grundskola för årskurserna 6-9 med ca 260 elever och 30 medarbetare. Vår skola är belägen i hjärtat av Uppsala på Kungsgatan 18. Vi har en hälsoprofil på skolan och ser rörelse som en förutsättning för lärande. Trivselledare ansvarar att ha organiserade aktiviteter på rasterna. Vi är ett positivt kollegium som tycker om att utvecklas tillsammans. Vi arbetar aktivt med ett gott ledarskap och att bygga förtroendefulla relationer, vilket är grunden för trivsel och ett gott lärande. Vi har charmiga, ljusa lokaler vilket också bidrar till en positiv lärmiljö. Vi söker nu vikarier som vi kan ringa in vid behov för kortare uppdrag. Vi försöker alltid att ha framförhållning, men det kan vara så att vi hör av oss samma morgon då vi behöver en ersättare till en personal som är sjuk. Detta är ett perfekt extrajobb för dig som ex. studerar på deltid eller vill prova på att arbeta inom skola. Du kommer att få en bra introduktion och stöd av ordinarie personal. Vem är du? Vi söker dig som är intresserad av ett extrajobb inom skola. Det finns också möjlighet att framöver anställas för längre uppdrag. Vi söker dig som är flexibel, drivande och engagerad. Du liksom vi brinner för att göra positiv skillnad för olika typer av elever – både de som är i behov av särskilt stöd och de som behöver stora utmaningar. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har en god samarbetsförmåga samt ett positivt och professionellt förhållningssätt mot både elever, föräldrar och kollegor. Du använder med enkelhet datorer som ett verktyg för att underlätta arbetet. Du är ansvarstagande och bra på att skapa rutin och struktur. Tjänsten är timtjänstgöring där du blir kontaktad när behov finns på skolan. Låter det som spännande uppdrag, som passar dig? Läs mer om oss på: www.raoulwallenbergskolan.se För att arbeta inom skola krävs ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister. Du beställer blanketten på följande länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Ansökan Du söker tjänsten genom att fylla i ansökningsformuläret och bifoga ditt CV. Skicka gärna din ansökan så snart du kan då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är den 31 juli 2025. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta oss. Vi ser fram emot din ansökan!

4 juli 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Undersköterska - vikariat och visstidsanställning
Uppsala kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Vi arbetar med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Målet är att de ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Vård- och omsorgsförvaltningen är en av Sveriges största arbetsgivare inom kommunal vård och omsorg. Här arbetar cirka 7 500 medarbetare utifrån vår värdegrund – göra skillnad, arbeta tillsammans och välkomna nyskapande. Hos oss finns stora möjligheter att ta eget ansvar, utvecklas och bidra med sin kompetens. Vi strävar mot en organisationskultur med en tilltro till varandra och en stolthet över verksamheten. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/vard-halsa-omsorg/ Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst. Undantagna från heltid som norm är personliga assistenter. Är du nyfiken på att arbeta inom äldreomsorgen och intresserad av att göra skillnad för våra äldre? Då är Linné rätt plats för dig! Här arbetar vi dagligen med att skapa en meningsfull vardag för våra brukare. Vi har en fantastisk uteplats och närhet till naturen. Vi arbetar utifrån ett rehabiliterande arbetssätt och gör fullt med utflykter och annat roligt med våra brukare. Sök tjänsten redan idag och ta chansen att bli en del av vårt härliga gäng! Linné äldreboende är ett vård- och omsorgsboende med inriktning mot personer med omvårdnadsbehov och demenssjukdom. Linné har 40 platser som är fördelade på 2 avdelningar. Beskrivning av arbetsuppgifter Som undersköterska kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Du har en viktig roll i direktkontakten med våra brukare där du ger personlig omvårdnad och serviceinsatser som gör skillnad i deras vardag. Varje dag gör du skillnad genom att bidra till en god omsorg för brukarna med fokus på varje individs unika behov. I ditt arbete ingår att utföra uppgifter delegerade från legitimerad personal, utveckla verksamheten och dig själv i ett nära samarbete med dina kollegor samt dokumentera enligt socialtjänstlagen. Du förväntas skapa och upprätthålla god kontakt med brukare, anhöriga, legitimerad personal och för brukaren andra viktiga kontakter. Det ingår även att arbeta med palliativ vård i livets slutskede samt att aktivt delta i teamarbetet runt brukarna. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad undersköterska med skyddad yrkestitel enligt Socialstyrelsens krav. Arbetslivserfarenhet inom äldreomsorgen ser vi som meriterande. För att lyckas i rollen behöver du känna dig trygg med delegering. Arbetet kräver att du behärskar svenska i tal och skrift, vilket är en förutsättning för att kunna kommunicera med patienter, anhöriga och kollegor samt dokumentera enligt gällande rutiner. Som person är du lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer. Du behåller ett realistiskt perspektiv på olika situationer och fokuserar på rätt saker. Vidare arbetar du bra med andra människor, där du relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du är dessutom lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Sist men inte minst har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och drivs av att hitta lösningar. UpplysningarHar du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Tobias Molander, verksamhetschef, 018- 727 06 29.  Facklig företrädare: Kommunal, 010-442 82 02 Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-726 00 44.  Vi kommer att begära utdrag ur belastningsregistret innan anställning kan erbjudas. Från och med 1 juli 2023 är undersköterska skyddad yrkestitel. För att få använda titeln undersköterska behöver du uppvisa bevis från Socialstyrelsen eller intyg att du varit tillsvidareanställd som undersköterska den 1 juli 2023. Du som har undersköterskeutbildning men saknar bevis eller intyg kan under en övergångsperiod få titeln omvårdnadsassistent. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

4 juli 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Administratör till projekt inom Ekonomi- och Beslutsstödsystem (75%)
Adecco Sweden AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Till vår kund i Uppsala söker nu Adecco en strukturerad och självgående administratör som vill bidra i ett större införandeprojekt i en komplex organisation. Om uppdraget Vår kund befinner sig i upphandlingsfasen av ett nytt ekonomi- och beslutsstödsystem och planerar att starta projektets initiala fas efter sommaren. Projektet är omfattande och består av flera delprojekt med egna delprojektledare. Du kommer att arbeta nära den övergripande projektadministratören och stötta delprojektledarna med operativ administration. Omfattning och tidsperiod Detta är ett konsultuppdrag via oss på Adecco • Omfattning: 75% • Start: 1 september 2025 • Planerat slut: 30 juni 2026 • Ort: Uppsala Möjlighet till förlängning och utökning finns Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: • Uppföljning av delprojekt på operativ nivå tillsammans med projektadministratören • Ajourhållning av bemannings-, aktivitets-, tids- och kommunikationsplaner • Insamling och sammanställning av statusrapporter • Administration av Teams-kanaler och projektverktyg • Mötesadministration: kallelser, presentationer, protokoll, minnesanteckningar och uppföljningspunkter Vi söker dig som har: • Minst 2 års erfarenhet av liknande administrativt arbete • Mycket goda kunskaper i Microsoft 365, särskilt Teams, SharePoint, Word, Excel, PowerPoint och Outlook • Vana vid digitalt arbetssätt och samarbete på distans Meriterande: • Erfarenhet av projektledningsverktyg som Project Companion eller liknande • Tidigare arbete i större organisationer i koordinerande eller administrativ roll Personliga egenskaper Du är självgående, initiativtagande och har lätt för att samarbeta. Du ser vad som behöver göras, erbjuder stöd där det behövs och tar ansvar för dina uppgifter. Du är kommunikativ och trivs i en roll där du får bidra till struktur och framdrift. Kontaktuppgifter: Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult: Amila Dresevic via [email protected] alt. 073 684 78 61. Välkommen med din ansökan!

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Städare till Uppsala
S H O S AB
Städare

Vi söker ny medarbetare för butiksstädning och lokalvård. Arbetsplats är Uppsala och arbetstider är på dagtid. Vi erbjuder en bra arbetsmiljö och trevliga kollegor med möjligheter till vidareutveckling. Som anställd omfattas du av kollektivavtal. Vi hanterar ansökningar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.

4 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Kundkommunikatör till Uppsala extra

Vill du göra skillnad på riktigt? Är du personen som har människan i fokus och är lyhörd för kundens behov? Välkommen till oss - på Coor är du skillnaden! Vilka är vi? Coor är stabil arbetsgivare en varm och inkluderande kultur där du får möjligheter att utvecklas och växa i din karriär. Vi är ett innovativt företag med hög ambitionsnivå och utveckling. Vi sätter stort fokus på att leverera hög service i allt vi gör. Vad kommer du att få arbeta med? Som kundkommunikatör är du den första som möter kunden när de ringer. Du hanterar många inkommande samtal, både tillsammans med kollegor och ibland självständigt. I dina arbetsuppgifter ingår huvudsakligen: - Ta emot och besvara inkommande samtal på ett professionellt och serviceinriktat sätt - Hantera samtal genom att effektivt lotsa dem vidare - Ge support och svara på frågor från inringande personer - Självständigt söka upp och använda rätt information för att ge bästa möjliga hjälp till den som ringer - Aktivt bidra med förbättringsförslag för att utveckla vår service mot kund och vår egen verksamhet Vem är du? Du är en serviceinriktad person som vill skapa skillnad för människor och är lyhörd för alla som ringer in och deras behov. Du kan hantera svåra samtal under tidspress och har förmågan att anpassa dig efter varje unikt samtal. Du arbetar effektivt och strukturerat, och får nytta av det under bitvis högt tempo. Du är en lagspelare som ställer upp när det behövs, men trivs också med att arbeta självständigt. Vi söker dig: - Tidigare erfarenhet från växeltelefoni eller arbete inom servicebranschen är detta starkt meriterande. - Du kan arbeta både dag, kväll, helg och natt, då schemat varierar - Din svenska och engelska är god i både tal och skrift - Du har lätt för att söka och ta till dig information via datorn och erfarenhet från att arbeta i olika system och program är ett plus Om tjänsten - Anställningsform: Timanställning - Sysselsättningsgrad: 10% - Arbetstid: Varierande över dygnets alla timmar - Startdatum: September eller enligt överenskommelse - Provanställning: 6 månader För att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess använder vi personlighetstester samt vid anställning utför även bakgrundskontroller på all vår personal. Övrig information Vid frågor kontakta: [email protected] Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För att följa GDPR tar vi endast emot ansökningar via vår annons. Vi ser fram emot din ansökan! All försäljning från annonssäljare och rekryteringsföretag i samband med denna rekryteringsprocess undanbedes vänligen. På Coor möter vi varandra med nyfikenhet och värme. Hos oss arbetar människor med olika personligheter, bakgrunder och talanger. Coor är service; vi tar hand om våra kunders fastigheter, lagar mat, städar, välkomnar gäster, levererar post och sköter alla de hundratals Facility Management-tjänster som krävs för att en arbetsplats eller fastighet ska fungera på bästa sätt. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa de bästa arbetsmiljöerna i Norden – smarta, hållbara och fyllda med glädje, för både våra kunder och oss själva. Tillsammans skapar vi värde genom att utföra, leda och effektivisera våra kunders serviceverksamheter så att de kan fokusera på vad de gör bäst. Resten tar vi hand om. Genom vår varma kultur och vårt starka samarbete har vi roligare och skapar mer värde för våra kunder. Det ser vi varje dag. Det är därför vi är ett av Nordens ledande företag inom Facility Management.

4 juli 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Seniorstöd till Veterankraft i Uppsala!

Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba inom social omsorg och seniorstöd i Uppsala. Hos oss på Veterankraft får du möjlighet att arbeta med varierande uppdrag där omsorg och trygghet står i fokus. Du kommer att ge stöd till seniorer och personer som har behov av hjälp med vardagliga sysslor, vilket kan innebära allt från praktisk hjälp som inköp och matlagning till sällskap och promenader. Oavsett uppdragets storlek är du alltid en viktig del i att skapa en trygg och värdefull vardag för våra kunder. Vi söker dig som med trygghet, omtanke och ansvar gärna vill bidra till att andra människor mår bra i sin vardag. Tillsammans med dina kollegor får du vara med och skapa en varm och välkomnande miljö, där varje person känner sig sedd, lyssnad på och uppskattad.  Om oss Veterankraft är ett av Sveriges största bemanningsföretag och den ledande leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Vi finns på cirka 40 orter från Luleå i norr till Trelleborg i söder och erbjuder skräddarsydda tjänster som gör livet enklare och tryggare för våra kunder. Våra engagerade och kompetenta medarbetare gör varje dag skillnad genom sitt arbete och sina insatser, och vi söker nu nya medarbetare som vill vara en del av detta viktiga arbete. Din roll Som personal inom social omsorg och seniorstöd hos oss kommer du att arbeta med att ge stöd och omsorg åt seniorer och andra personer i behov av hjälp i vardagen. Dina arbetsuppgifter kan variera, men vanligtvis innebär det att ge praktisk hjälp med bland annat inköp, städning, matlagning och ledsagning till olika aktiviteter eller läkarbesök. Ditt arbete kommer att bidra till att våra kunder känner sig trygga och värdefulla, och du blir en viktig del i att skapa en positiv och stödjande miljö. Du kommer både att arbeta självständigt och i samarbete med dina kollegor för att säkerställa att våra kunders behov möts på bästa sätt. Tjänsten är en timanställning där du själv bestämmer hur mycket du vill jobba. Din profil Du är 55 år eller äldre Du tycker om att hjälpa andra och har en genuin vilja att göra skillnad Du är bra på att möta människor, tar ansvar och tycker om att ge omsorg och stöd Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom vården, som undersköterska eller sjuksköterska Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!

3 juli 2025
Sista ansökan:
2 december 2025
Vikariat erbjudes till härlig tjej i Storvreta.
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Vi söker nu efter någon som kan hoppa in på ett vikariat nästan året ut. Arbetstiderna är 16.30-08.30 eller dygnspass på 16.30-16.30, sovande jour på nätterna ingår. Över sommaren är de mer att vara timvikarie, men senare i augusti finns de fasta pass att få, men vi önskar att man kan påbörja intro redan nu i juli. För att trivas i rollen som personlig assistent hos oss; tror vi att du är en person som ser detta arbete som mer än bara ett arbete. Du arbetar alltid med hjärtat, och med ett stort engagemang i det du gör. Du är även närvarande, flexibel och noggrann i din personlighet och person. Du som söker passar in på följande beskrivning: * är en lugn och trygg person med ett eget driv. * ser och kan ta ansvar för vad som behöver göras. * har en stor förmåga att sätta dig in i någon annans situation och perspektiv. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vården, men inget krav. Att personkemin mellan dig och vår kund stämmer är det viktigaste. Tjejen har ett stort omvårdnadsbehov och behöver hjälp med de mesta, bla sondmatning, förflyttningar, hygien m.m, men också åka på daglig verksamhet eller andra roliga aktiviteter, Du kommer få duktiga och hjälpsamma kollegor som stöttar upp. Intro kan påbörjas snabbt till rätt person. Ring för frågor, annars välkommen in med din ansökan!

3 juli 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Lärare i Kemi

Lärare i Kemi Om Amerikanska Gymnasiet Amerikanska Gymnasiet grundades utifrån en stark pedagogisk idé. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare ska nå sin fulla potential”. Vi arbetar därför med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och personal av beteenden som härleds från dessa. Vi arbetar elevnära och sätter alltid elevernas bästa i första rummet. Om Amerikanska Gymnasiet, Uppsala Skolan ligger centralt i området Luthagen. Skolan är nu inne på sitt tredje läsår och har cirka 260 elever som studerar på Natur-, Ekonomi- eller det Samhällsvetenskapliga programmet. Undervisningen bedrivs på både engelska och svenska av ett kompetent lärarlag med en stark gemenskap. Om rollen Som lärare kommer du att undervisa våra elever i kemi. Just nu rekryterar vi också lärare i svenska, engelska, naturkunskap, idrott, psykologi, kommunikation, spanska och italienska. Om du önskar kombinera kemi med ett annat av ovan ämnen, så ange det i din ansökan. Du kommer ansvara för att planera, genomföra, bedöma och utvärdera din egen undervisning. Du förväntas leda lektionerna utifrån vår pedagogiska struktur, vilket du kommer få handledning i. Du kommer att undervisa i en digital miljö med digitala läromedel i kombination med traditionell litteratur. Undervisningen sker på både svenska och engelska. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50%. Anställningen inleds med en provanställning på 6 månader. Startdatum: augusti 2025. Din profil Vi söker i första hand dig med lärarlegitimation och erfarenhet av undervisning, som har behörighet att undervisa i kemi. Du har ett stort engagemang för undervisning och vill vara med och utveckla verksamheten tillsammans med ett starkt team av medarbetare och du delar vår pedagogiska syn: https://www.amerikanskagymnasiet.se/om-skolan/tankar-om-skola/.  Vi söker dig som leder i linje utifrån vår devis “Ramar & Kramar”, som innebär ett tydligt ledarskap och tydliga spelregler i kombination med en stark omsorg om varje elev. Med hjälp av din energi, lyhördhet och uthållighet har du lätt för att engagera och skapa delaktighet mot gemensamt satta mål. Teamwork och transparens är ledord. Du förväntas ha god kommunikation på både svenska och engelska, i både tal och skrift. Du har förmågan att använda ett brett spektra av digitala läromedel och du har en stabil digital kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan Sista ansökningsdag: 25 juli 2025. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden har gått ut. Kontaktuppgifter Rektor Fredrik Norrström, [email protected]

2 juli 2025
Sista ansökan:
19 december 2025