Städare till Veterankraft i Sundsvall!

Veterankraft söker dig som är 55+ och vill jobba med städning hos våra kunder i Sundsvall. Hos oss får du möjlighet att utföra både hemstädning, storstädning och flyttstädning. Uppdragen är varierande och du möter trevliga kunder som uppskattar din hjälp. Du arbetar självständigt eller tillsammans med en kollega. Du behöver inte ha erfarenhet av att ha jobbat som städare tidigare, det viktigaste för oss är att du tycker om att göra fint, är noggrann och har ett vänligt bemötande.  Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll Som städare hos oss hjälper du till att skapa trivsamma och välordnade hem. både vid vanliga hemstädningar eller i samband med flyttar, så att våra kunder känner sig nöjda och omhändertagna. Du arbetar med omtanke och omsorg för att skapa ett fint och trivsamt hem. I rollen får du både arbeta självständigt och tillsammans med andra, beroende på uppdrag och kundens önskemål. Vi ser gärna att du är ordningsam, hjälpsam och tycker om att bidra till att vardagen blir lite enklare för våra kunder. Tjänsten är en timanställning där du själv väljer hur mycket du kan arbeta. Din profil Du är 55 år eller äldre Flytande svenska eller engelska i tal och skrift Meriterande med tidigare erfarenhet inom städbranschen Meriterande med körkort + egen bil Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!

23 juni 2025
Sista ansökan:
2 december 2025
Restaurangbiträde Restaurang Arom
Kristersson, Robin
Hovmästare och servitörer

Vill du bli en del av vårt härliga team på kvarterskrogen Arom i Luthagen, Uppsala? Vi söker engagerade och glada medarbetare som vill jobba som servitriser/servitörer. Som servitör hos oss är du restaurangens ansikte utåt! Du tar emot beställningar, serverar mat och dryck och ger våra gäster personliga rekommendationer. Din uppgift är att se till att varje gäst får en fantastisk upplevelse hos oss. Vi söker dig som har erfarenhet inom servering, är stresstålig och har en passion för att ge bra service. Vi söker dig som: - Har erfarenhet från restaurangbranschen och/eller servering. - Är glad, positiv och stresstålig. - Kan uttrycka dig väl på svenska. - Är initiativtagande och har ett leende på läpparna. Låter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan till oss på Restaurang Arom Uppsala! Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team!

22 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
50% tjänst vardagar erbjudes till kvinna i centrala Uppsala.
Alma Assistans AB
Personliga assistenter

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Nu söker vi en engagerad och lugn assistent till en kvinna boendes i centrala Uppsala. Hon är rullstolsburen och behöver hjälp med det mesta i sin vardag, hjälpmedel finns på plats och kvinnan berättar vad hon behöver hjälp med. Arbetet innebär förutom sedvanliga arbetsuppgifter så som hjälp med mat, hygien och städ även att följa med på olika aktiviteter. Vi söker dig som är intresserad av en tjänst på 50%, 6 pass i månaden, vardagar, arbetspass 9.00-23.00 eller 9.00-22.00 och kan också hoppa in ibland vid sjukdom/sem. Möjligheten finns också att arbeta hos flera kunder, om du vill upp i fler timmar. Du som söker passar in på följande beskrivning: * är en lugn och trygg person med ett eget driv. * ser och kan ta ansvar för vad som behöver göras. * har en stor förmåga att sätta dig in i någon annans situation och perspektiv. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vården, men inget krav. Att personkemin mellan dig och vår kund stämmer är det viktigaste. Vi behöver någon som kan hoppa och påbörja intro redan nu. Ring för frågor, annars välkommen in med din ansökan!

21 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Trädgårdsarbetare till Veterankraft i Uppsala!
Veterankraft AB
Trädgårdsodlare

Veterankraft söker sig som är 55+ och vill arbeta som trädgårdsarbetare hos våra kunder i Uppsala. Hos oss på Veterankraft får du möjlighet att bidra med dina kunskaper och ditt intresse genom varierande uppgifter i våra gröna utemiljöer. Du som tycker om att röra på dig, vara ute i naturen och göra något som andra har glädje av kommer att trivas hos oss. Vi ser gärna att du har gröna fingrar, en känsla för detaljer och trivs med arbete i friska luften.  Om oss Veterankraft är ett av Sveriges främsta auktoriserade bemanningsföretag och den största leverantören av hushållsnära tjänster och företagstjänster. Med verksamhet på cirka 40 orter, från Luleå i norr till Trelleborg i söder, erbjuder vi våra kunder hjälp i vardagen med trygghet, kvalitet och personlighet i fokus. Varje år underlättar vi tillvaron för tusentals hushåll och företag genom våra skräddarsydda tjänster och engagerade medarbetare. Varje dag ser vi hur våra Veteraner gör skillnad hos tusentals kunder genom sitt arbete och sina insatser. Din roll I rollen som trädgårdsarbetare kommer du att utföra en mängd olika trädgårdsuppgifter hos våra kunder, som kan vara både privatpersoner och bostadsrättsföreningar. Du ser till att tillgodose kundens skötselplan och hjälper till att ta hand om utemiljöer på ett omtänksamt sätt. Genom ditt arbete bidrar du till att skapa fina och trivsamma platser. I dina arbetsuppgifter kan bland annat följande ingå: Gräsklippning Ogräsrensning Beskärning och träd och häck Plantering Du kommer att arbeta med både återkommande- och engångsuppdrag. Tjänsten är en timanställning vilket innebär att du arbetar när du vill och har möjlighet. Din profil Du är 55 år eller äldre Du tycker om att vara ute i naturen och hjälper gärna till där det behövs Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet av trädgårdsarbete sedan tidigare Meriterande med körkort, egen bil + släpvagn Ansökan Är du intresserad av att bli en del av oss på Veterankraft? Varmt välkommen att skicka din ansökan redan idag!

19 juni 2025
Sista ansökan:
2 december 2025
Fix My Phone Uppsala
The Morad Group AB
Butikssäljare, fackhandel

På Fix My Phone hjälper vi över 300.000 kunder varje år med deras mobila enheter. Både med reparation och att förse med rätt tillbehör. Vi är Sveriges ledande reparationskedja och är ett riktigt tillväxtbolag med stora visioner! På senare tid har vi expanderat verksamheten till att sälja och köpa in begagnade mobiltelefoner också vilket kommer vara en stor del av arbetet framåt! Butiksmedarbetare - Gör din passion till en framgångsrik karriär i teknikens värld! Har du en passion för försäljning och älskar teknik? Då har du hittat rätt plats! På Fix My Phone är du inte bara en butiksmedarbetare – du är en vardagshjälte för våra kunder. I en dynamisk marknad för mobila enheter är vi dedikerade till att erbjuda snabba och exakta reparationer samt försäljning av de senaste mobilerna och accessoarerna. Många väljer reparation för att vara både ekonomiskt smarta och miljövänliga. Om de inte väljer reparation, föredrar de ofta begagnade produkter. Vi reparerar i stort sett alla modeller, vilket gör varje arbetsdag unik och stimulerande! I takt med vår expansion och den snabbt växande marknaden letar vi efter nya stjärnor som vill dyka in i teknikens fascinerande värld och växa tillsammans med oss. Vi söker dig med ett starkt intresse för försäljning och teknik, och en passion för personlig och professionell utveckling. Du trivs med att vara aktiv och ta tillvara på möjligheter. Hos oss får du en stimulerande arbetsmiljö och en roll med mycket ansvar. Vi erbjuder utbildning inom yrket som mobilreparatör, vilket ger dig kunskaper för att reparera alla typer av enheter. Dessutom får du regelbunden coaching och försäljningsutbildning för att nå dina mål. På Fix My Phone är utveckling och framåtanda vårt kännetecken. Vi strävar ständigt efter att utveckla både oss själva och våra medarbetare för att närma oss vårt bästa "JAG". Att göra bättre idag än vad du gjorde igår är vår levnadsregel. För de som visar framfötterna och vill växa med vår expansion erbjuder vi utvecklande roller. Känner du igen dig? Skicka in din ansökan direkt. Urval och intervjuer pågår löpande, och vi ser fram emot att få ta del av din ansökan! Jobbtyp: Heltid, Deltid, Visstid, Fast Lön: 20 000,00kr - 50 000,00kr per månad Annan ersättning utöver fast timlön. Resultatbonus Ob-tillägg Bonus

19 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Arkivarie och dataskyddsombud, vikariat
Nordiska Afrikainst
Bibliotekarier och arkivarier

Ett vikariat med fokus på struktur och regelefterlevnad Vill du bidra med din kompetens inom arkiv och dataskydd i en internationell forskningsmiljö? Nordiska Afrikainstitutet söker dig som vill ta ett kvalificerat stödjande uppdrag under en begränsad period – med särskilt fokus på att uppdatera dokumentation och rutiner. Du kanske är i början eller slutet av din karriär och känner att 20% tjänstgöringsgrad passar med ditt liv i övrigt. Om oss Nordiska Afrikainstitutet är en statlig myndighet med ett internationellt forskningsuppdrag: att bygga och sprida kunskap om samhällsutvecklingen i det moderna Afrika. Vi grundades 1962 och fungerar idag som en tvärvetenskaplig kunskapsplattform där forskare, beslutsfattare och samhällsaktörer från Norden och Afrika möts. Vi arbetar på uppdrag av flera av de nordiska regeringarna och drivs av en vilja att bidra till global rättvisa, ökad förståelse och hållbar utveckling. Vår arbetsmiljö präglas av mångfald, engagemang och öppen dialog – och vi tror på kraften i samarbete över gränser. Som arbetsplats är vi stolta över vår storlek – tillräckligt liten för att alla ska bli sedda, tillräckligt internationell för att världen ska kännas nära. I vår senaste medarbetarundersökning fick vi ett mycket högt betyg för tilliten mellan chefer och medarbetare, och ett eNPS långt över genomsnittet. Det är ett kvitto på att vi trivs och gör något viktigt – tillsammans. Om uppdraget Vi erbjuder ett vikariat på 20 % under perioden 1 september 2025 till 28 februari 2026. I rollen bidrar du med sakkunskap inom både arkiv- och dataskyddsområdet, med särskild tyngdpunkt på att se över och uppdatera interna processbeskrivningar för dokument- och informationshantering. Tjänsten är placerad i en trivsam administrativ enhet där du samverkar med kollegor inom ekonomi, HR och förvaltning. Exempel på arbetsuppgifter Inom arkivområdet: • Uppdatera och dokumentera interna processer för dokumenthantering • Stödja gallring, förteckning och strukturering av verksamhetsarkivet • Ge rådgivning i frågor om arkiv och informationshantering • Bidra till efterlevnad av arkivlagstiftning och relaterade regelverk Inom dataskydd: • Vara institutets dataskyddsombud (DSO) enligt kraven i Integritetsskyddsmyndighetens vägledningar • Medverka i arbetet för att säkerställa att hantering av personuppgifter sker korrekt • Ge råd och stöd till ledning och medarbetare i dataskyddsfrågor • Fungera som kontaktperson mot Integritetsskyddsmyndigheten i relevanta ärenden Kvalifikationer Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning i arkiv- och informationsvetenskap (minst 60 hp) • Goda kunskaper om arkivlagen, offentlighet och sekretess • Kännedom om Integritetsskyddsmyndighetens riktlinjer för dataskyddsombud och personuppgiftshantering • Erfarenhet av att dokumentera och strukturera arbetsprocesser • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift • Förmåga att arbeta proaktivt både i team och självständigt – utifrån hela organisationens behov. Meriterande: • Tidigare erfarenhet av arbete som dataskyddsombud • Erfarenhet av processkartläggning i offentlig verksamhet • Erfarenhet från mindre organisationer där flexibilitet och bredd är en tillgång • Intresse för säkerhetsfrågor och digitalisering i synnerhet vad gäller AI Om oss Nordiska Afrikainstitutet är en statlig myndighet under Utrikesdepartementet med placering i Uppsala. Vi har ett globalt uppdrag att främja och sprida kunskap om samhällsutvecklingen i det moderna Afrika. Vi är cirka 40 anställda från ett tiotal länder, och vår arbetsmiljö präglas av mångfald, samarbete och samhällsengagemang. På grund av vår internationella miljö och personalgrupp är vårt arbetsspråk engelska.   Sista ansökningsdag är 10/8

19 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Gör skillnad! Extrajobb för studenter (Uppsala)
Insamlingsstift Läxhjälpen
Övriga utbildare och instruktörer

Vill du vara med och göra skillnad? 19 916 elever klarade inte grundskolan i Sverige läsåret 2023/2024. Det finns skolor där 7 av 10 elever inte når gymnasiebehörighet. På den ideella Stiftelsen Läxhjälpen bidrar du med din kompetens och ditt engagemang för att få fler elever att uppnå behörighetskraven med självförtroende inför framtiden. Nu söker vi nya läxhjälpare i Uppsala till hösten 2025! Vi söker dig som är intresserad av ett betalt extrajobb och samtidigt vill göra en konkret samhällsinsats. Tjänsten är en timanställning på eftermiddagar/kvällar och innebär i korthet att vara läxhjälpare efter skoltid på en av våra samarbetsskolor. Hos oss arbetar du i team om tre läxhjälpare där ni alla är högskolestuderande. Du får utbildning i, och arbetar utifrån, vårt strukturerade arbetssätt. Varje läxhjälpsgrupp består av 15 elever och tillsammans med dina kollegor ansvarar du för att planera, genomföra och följa upp arbetet. Som läxhjälpare kan du antingen jobba som ordinarie läxhjälpare eller inhoppare. Som ordinarie läxhjälpare jobbar du 6/h i veckan fördelat på två schemalagda eftermiddagar/kvällar (möjlighet till extra inhopp finns). Som inhoppare jobbar du då ordinarie läxhjälpare är ledig eller sjuk. Arbetet utförs efter skoltid i skolans lokaler. Vi söker dig som: -Är universitets- eller högskolestuderande -Har en pedagogisk förmåga och kan kommunicera och skapa relationer med barn och unga. -Är lösningsorienterad, initiativtagande och kan arbeta utifrån vårt strukturerade arbetssätt och metod. -Har bred grundläggande ämneskompetens samt god studieteknik. -Delar Stiftelsen Läxhjälpens värderingar och vision om ett samhälle där alla barn växer upp med förutsättningar att klara skolan och forma sin egen framtid. Då jobbet innebär arbete med barn lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Uppvisande av utdrag ur polisens belastningsregister för arbetsgivaren är ett lagstadgat krav för att arbeta med barn och ungdomar. Om oss Skillnaderna mellan skolor, var du bor, var du kommer från och vad dina föräldrar jobbar med avgör i allt större utsträckning hur stor sannolikheten är att du klarar skolan. Stiftelsen Läxhjälpen är en icke-vinstdrivande stiftelse som verkar där det behövs som allra mest. Läxhjälpen är gratis för eleverna och läxhjälparnas löner finansieras genom stöd från näringsliv och offentlig sektor. Läxhjälpen är en konkret insats som angriper ett av Sveriges största problem idag - att allt fler unga inte klarar skolan och riskerar att hamna utanför samhället. Noga utvalda, avlönade, högskolestudenter hjälper ungdomar med studierna två kvällar i veckan och är samtidigt positiva förebilder och mentorer. Vi har sedan starten 2007 arbetat fram ett strukturerat arbetssätt och ett tydligt mål - betygen ska höjas och eleverna nå vidare till gymnasiet. Vi finns idag i över 90 skolor i Stockholm, Södertälje, Västerås, Norrköping, Göteborg, Landskrona, Umeå, Sundsvall, Uppsala, Gävle, Mora och Malmö. Gilla oss på Facebook: www.facebook.com/laxhjalpen Följ oss på LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/stiftelsen-l-xhj-lpen http://www.laxhjalpen.se

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Personliga assistenter sökes i Uppsala (timvikarier)
Olivia Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor för att stötta upp till vårt team, är det du? Om tjänsten Nu söker vi fler timvikarier som kan arbeta vid behov med våra kunder i Uppsalaområdet. Vi söker dig som är engagerad, respektfull och lyhörd. Vi ser gärna att du har stort tålamod och förmågan att vara personlig samtidigt som du agerar professionellt. Oberoende av din ålder, livssituation och bakgrund kan du vara just den assistent vi söker. En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära att du får chansen att testa på arbete under olika tider på dygnet, såsom dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Här finns möjlighet att börja jobba omgående, alternativt till hösten. Arbetsuppgifter Som personlig assistent är du en viktig del av din kunds vardag, och du är med och bidrar till en meningsfull och trygg tillvaro. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på kunden, men kan till exempel vara: Hjälpa till med dagliga rutiner såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid förflyttningar, personlig hygien, av- och påklädning, samt vid måltider Följa med på aktiviteter, träning eller hitta på roliga saker tillsammans Hjälpa till med förflyttningar och hjälpmedel Meriterande är om du: Har erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Kan jobba varierande arbetstider För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", vilket vi använder för alla våra anställningar. Omfattning: Timvikarier vid behov eller varierande sysselsättningsgrad utifrån de enskilda uppdragens behov Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och matchas du till någon av våra kunder så kommer du att bli kontaktad. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Vid frågor kontakta oss här via mejl  Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, god man eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.

19 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent
Enkv Assistans AB
Personliga assistenter

Om tjänsten: Vi söker ansvarstagande vikarier som vill göra en verklig skillnad i vardagen för en fantastisk 24-årig tjej som bor i en mysig bostad nära sin familj strax utanför Uppsala, i närheten av Ramstalund. Tjejen lever med CP-skada, autism och epilepsi och behöver stöd för att skapa en meningsfull och strukturerad vardag. Genom att hjälpa henne med praktiska sysslor, följa rutiner och stötta i sociala situationer blir du en viktig del av hennes trygghet och utveckling. Du får möjlighet att göra en verklig skillnad, samtidigt som du växer och lär dig något nytt varje dag. Dina arbetsuppgifter inkluderar personlig omvårdnad, hushållssysslor, stöd i hennes fritidsintressen samt att följa med och hjälpa till vid olika aktiviteter. För att känna dig trygg och säker i ditt arbete är det viktigt att arbeta regelbundet och bygga en stabil och förtroendefull relation med tjejen, där din kontinuerliga tillgänglighet reflekterar ditt engagemang. Vem är du? Engagerad och erfaren: Du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med personer med autism. Uppmärksam och flexibel: Du är duktig på att läsa av situationer och hitta lösningar utifrån individens behov. Meriterande färdigheter: Erfarenhet av lågaffektivt bemötande, bildstöd och tecken som stöd är ett stort plus. Djurvän: Du trivs i ett hem där både hund och katt är en del av familjen. Självständig och initiativrik: Du kan arbeta självständigt och tar egna initiativ när det behövs. God kommunikation: Du behärskar svenska väl i både tal och skrift. Omfattning och arbetstider:  Tjänsten startar som timanställning vid behov, där du täcker upp för ordinarie personal vid sjukdom, ledighet och obemannade pass. Om allt fungerar bra finns goda möjligheter till fasta pass framöver. Arbetstiderna varierar och kan inkludera dag, kväll, natt med jour samt helger. Du har möjlighet att önska arbetstider, vilket innebär att din flexibilitet är viktig för att kunna arbeta vid olika tidpunkter. Vad erbjuder vi dig? Att arbeta som personlig assistent är mer än ett jobb – det är ett sätt att underlätta vardagen för någon annan och samtidigt känna att du bidrar med något viktigt. Vi uppskattar din kompetens och ditt engagemang, och vi ser varje individ som en värdefull del av vårt team. Hos oss erbjuds du: Interna utbildningar för att stärka din kompetens och trygghet i rollen. Handledning och stöd i vardagen från vårt erfarna team. Förmånliga anställningsvillkor enligt kollektivavtal. Generöst friskvårdsbidrag för dig med fast tjänst. Hos oss blir du en viktig del av ett arbetslag där alla strävar mot samma mål. Du får en arbetsplats där du blir sedd, uppskattad och där din insats är betydelsefull. Vill du veta mer om oss på ENKV och vårt arbetssätt? Läs gärna mer om vår vision och våra värderingar här! Rekryteringsprocess/ anställningsvillkor: Vi hör löpande av oss till dem som är aktuella för ett första samtal. Tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt person för oss, vilket kan ske innan sista ansökningsdagen. Din ansökan kommer att behandlas av personal på ENKV assistans, tillsammans med uppdragsgivaren, samt eventuella anhöriga, god man eller andra berörda. Bakgrundskontroller genomförs som en rutin för de kandidater som är aktuella i processen och polisutdrag begärs alltid ut vid anställning hos minderårig. ENKV arbetar enligt Barnkonventionen så om tjänsten du söker innefattar arbete med en minderårig uppdragsgivare kommer rekryteringen innehålla ytterligare steg där barnets vilja och önskemål kring rekryteringen säkerställs. Villkor för anställning: Om du går vidare i rekryteringsprocessen kommer du att behöva styrka din identitet och att du har rätt att arbeta i Sverige. För att kunna signera ditt anställningsavtal och kommande tidrapporter krävs att du har ett BankID. För att säkerställa kompetens och kvalitet i assistansutförandet ska nyanställda genomgå en webbaserad introduktionsutbildning, som tar cirka en timme, inom en månad från anställningens start, men helst redan innan anställningen påbörjas. Läs mer här. Tillträde: Enligt överenskommelse. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar: Enligt kollektivavtal Ser du fram emot att spela en viktig roll i en medmänniskas liv och samtidigt växa professionellt? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt stödjande team! Varmt välkommen med din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Biblioteksansvarig till Drottning Blankas Gymnasieskola i Uppsala
DBGY Kronan AB
Bibliotekarier och arkivarier

Drottning Blankas Gymnasieskola har sedan starten 1996 haft en tydlig vision – att skapa en skola där starka relationer och gemenskap står i centrum. Vi tror på kraften i samarbete och hur vi tillsammans kan stötta varje individ att utvecklas och nå sin fulla potential. Vår devis, "Det är viktigt för oss att det går bra för dig", genomsyrar hela verksamheten och präglar vårt arbetssätt, från klassrum till organisationens övergripande mål. Idag finns Drottning Blankas Gymnasieskolor på 26 skolor i 20 städer runt om i Sverige, där vi erbjuder både praktiska och teoretiska gymnasieprogram. Våra värderingar – gemenskap, engagemang och ambition, ger oss vägledning i hur vi ska agera och är grundläggande för vår verksamhet. Vi är engagerade i våra kollegor, elever och omvärld. Tillsammans stöttar vi vår omgivning och låter engagemanget vara nyckeln till utveckling. När vi jobbar tillsammans, med det vi brinner för, når vi högre resultat. Vill du veta mer om hur vi skapar en inspirerande och utvecklande gymnasieskola? Besök oss på dbgy.se och upptäck möjligheterna! Drottning Blankas Gymnasieskola i Uppsala startades 2009 och erbjuder yrkes- och högskoleförberedande utbildningar inom Samhällsprogrammet, Ekonomiprogrammet, Estetiska programmet, Frisörprogrammet och Vård- och omsorgsprogrammet. Skolan växer och har nästa läsår cirka 355 elever och 35 medarbetare. Vi söker en biblioteksansvarig till vår verksamhet inför hösten. Biblioteksansvarig till Drottning Blankas Gymnasieskola i Uppsala Ditt uppdrag Vi söker en biblioteksansvarig inför hösten på 40% med ansvar för skolans bibliotek och för läromedel. I tjänsten ingår inventering och hantering av skolbibliotek och läromedel, utbildningsinsatser mot de olika programmen och klasserna kring referenshantering, källkritik och skrivande samt deltagande i öppet studiestöd som skolan håller i. Din profil Vi söker dig som har en utbildning för bibliotek, alternativt vad som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt. Har eller är du under utbildning till lärare i svenska är det också intressant för tjänsten. Vi erbjuder Drottning Blankas Gymnasieskolor lägger stor vikt vid personligt, lokalt och globalt engagemang. Vi skapar meningsfullhet genom externa samarbeten och vårt globala perspektiv genomsyrar våra skolor. Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse. men önskvärt är augusti 2025. Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Daniel Öberg, [email protected] Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

18 juni 2025
Sista ansökan:
5 augusti 2025