Butiksmedarbetare Byggmax Stockholm-Vallentuna, 60%

Vill du hjälpa människor förverkliga sina drömmar? Byggmax affärsidé är att sälja byggmaterial av hög kvalitet till lägsta möjliga pris för att på så vis ge människor råd och möjlighet att förverkliga sina byggdrömmar. Vi erbjuder dig en möjlighet att bidra på vår resa mot att bli världens bästa byggvaruhandel! Alla medarbetare utför samtliga arbetsuppgifter på våra anläggningar, vilket gör arbetet väldigt roligt och varierande. En arbetsdag kan bland annat innehålla kundservice, prismärkning, inventering, samt mottagande och uppackning av varor. Du kommer arbeta i en snabbrörlig och föränderlig organisation med trevliga kollegor och en stark företagskultur! På Byggmax jobbar vi med friskvård och för att ha en god balans i livet. Vi hittar på roliga teamaktiviteter ihop för att stärka gruppen och hos oss finns det alltid möjlighet för utveckling. Som butikssäljare är dina viktigaste uppgifter att: - Arbeta aktivt med kundbemötandet – vi vill ge alla kunder en förstklassig service. - Sälja högkvalitativa byggvaror till marknadens bästa pris. - Hålla ordning och reda i lokalerna och se till att hyllorna alltid är välfyllda. - Plocka virke, inventera, hantera inleveranser och prismärka varor för att säkerställa att kundens upplevelse blir positiv - Hjälpa till att mäta och räkna kundernas varor Kvalifikationer: - Ha ett intresse av renovering och bygg, detaljhandel och kundbemötande - Drivs av försäljning och att överträffa kundens förväntningar - B-Körkort - Kunna räkna och mäta kundernas varor obehindrat - Har goda kunskaper i svenska och kan göra sig förstådd på engelska - Tillgänglig att arbeta under anläggningens öppettider - Kan stå för och arbeta efter våra värderingar Önskvärda personliga egenskaper: - Serviceinriktad – har en vilja att arbeta med service och brinner för att arbeta med försäljning - Snabb, effektiv, lyhörd, flexibel – egenskaper som kan ge en god kundupplevelse - Ansvarstagande - för egen utveckling och för anläggningens framgång – inställningen laget före jaget - Har driv och engagemang för anläggningen - Kan arbeta självständigt och är självgående - Är van att ta egna initiativ och ser vad som behöver göras - Nyfiken på att lära sig nya saker Övrigt: - Erfarenhet av bygg, detaljhandel och kundbemötande är meriterande - Truckvana är meriterande - Truckutbildning och körtillstånd ges internt på anläggningen Arbetstider: - Enligt anläggningens öppettider, inklusive tidig morgon, kvällar och helger. - Tjänsten är semestervikariat med start från 2024-05-08 Byggmax präglas av en stark företagskultur där respekt och trivsel på jobbet är viktiga ingredienser och där varje individ förväntas bidra. Vi värdesätter dina personliga egenskaper framför erfarenhet och ser gärna att du är snabb, effektiv och lyhörd på samma gång – egenskaper som kan ge en god kundupplevelse. Det du inte redan har kunskap kring, har vi utbildningar för. Vi har en väldigt stark företagskultur med mycket glädje och starkt samarbete i grunden och vi söker dig som vill vara en del av detta. För att matcha oss är du redo att ta ansvar för både din utveckling och för anläggningens framgång, med inställningen laget före jaget. Vi värdesätter mångfald och välkomnar alla sökande, vår rekryteringsprocess är därför byggd för att ge oss en objektivitet. Känner du att detta är rätt utmaning för dig? Tveka inte att ansöka om tjänsten! Urvalet sker löpande, skicka därför din ansökan redan idag. Alla hemmasnickare ska kunna förverkliga sina byggdrömmar, det tycker i alla fall vi på Byggmax. Oavsett om det handlar om inomhus-, utomhus- eller trädgårdsprojekt. Därför jobbar alla Byggmaxare mot samma mål: att ge dessa hemmasnickare både råd och möjlighet till det! Byggmax har totalt över 190 butiker fördelat i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Utöver de fysiska butikerna finns även en ständigt växande e-handel. Sedan starten 1993 har Byggmax haft som affärsidé att vara det bästa och billigaste alternativet för hobbysnickare och proffs som vill köpa byggmaterial av bra kvalitet. Vi har gått från att vara en ettrig uppstickare till att bli en av Sveriges största byggmaterialkedjor. Med hjälp av ständiga förbättringar, löpande effektiviseringar och en förändringsbenägen företagskultur har bolaget blivit ett av branschens lönsammaste. I koncernen Byggmax Group ingår även Skånska Byggvaror, Buildor, Right Price Tiles och Næstved Lavpristræ. Varmt välkommen till Byggmax, både som kund och som potentiell medarbetare!

26 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vaktmästare till äldreomsorgen

Har du mod att gå före och skapa ett Vallentuna där människor och idéer växer? Vill du vara med och skapa en trygg och säker miljö för de äldre och personal inom äldreomsorgen?   Vallentuna kommun har mod att gå före. Vår ambition är att ligga i framkant när det gäller innovativa lösningar, smarta arbetssätt och en effektiv organisation. Som medarbetare har du en viktig roll i utvecklingsarbetet. Kommunen som arbetsplats präglas av ett samförstånd mellan politik och verksamhet, där det gemensamma intresset och ansvaret för Vallentunas bästa lyser igenom. Bemötande, tillgänglighet och kundens fokus är viktigt i vårt arbete för goda resultat och ökad kvalitet. Engagemang, samarbete och allas lika värde ska genomsyra vår organisation. Du som söker bör självklart dela våra gemensamma värderingar.   Om verksamheten: Vallentuna Kommun driver två särskilda boenden i egen regi; Väsbygården och Korallen. Båda är belägna centralt i Vallentuna. Verksamheterna har tillsammans avdelningar med inriktning somatik, demens och korttidsplaceringar. I våra verksamheter samverkar flertalet olika professioner mot samma verksamhetsmål, i ett tätt teamarbete, med fokus på kvalitetsutveckling.    Arbetsuppgifter: Nu söker vi en vaktmästare som arbetar överskridande på våra två verksamheter. Rollen som vaktmästare innebär en stor variation av områden och arbetsuppgifter, där du tar egna initiativ och själv lägger upp din dag efter prioritetsgrad.   Som vaktmästare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Samverkan • Du har ett nära löpande samarbete med personal inom verksamheterna men även med Vallentuna kommuns fastighetsavdelning och IT-avdelning, samt externa leverantörer. • Du deltar i verksamheternas möten och översyner inom dina ansvarsområden • Fastighet och utemiljö • Du ansvarar för att inomhus- och utomhusmiljöerna i verksamheterna är fungerande, trevliga samt trygga för boende och personal genom bl.a. daglig hantering av inkomna felanmälningar, lättare reparationer och underhåll. • Du hanterar verksamhetens nycklar och passagesystem. • Du arbetar systematiskt brandförebyggande • Du säkerställer verksamheternas avfallshantering • IT och trygghetslarm • Du är behjälplig i att IT och trygghetslarm i verksamheterna är fungerande genom bl.a. daglig hantering av inkomna felanmälningar, lättare installationer och underhåll med stöd av IT-avdelning. I samband med nyrekrytering är rollen under utveckling och rollbeskrivning kan komma att revideras löpande. Arbetstider: Tjänsten är en deltidsanställning med tjänstgöring fördelat på dagtid alla vardagar.   Kvalifikationer: • Du har erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter. • Gymnasiekompetens inom bygg, fastighetsskötsel eller fastighetsteknik eller annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas lämplig för uppdraget. • Du är kunnig inom IT. • Du är noggrann och organiserad. • B-körkort. • Goda kunskaper i svenska språket – i både tal och skrift – är ett krav   Personliga egenskaper: • Du arbetar mot resultat, visar pålitlighet och tar ansvar för planering och uppföljning av ditt arbete. • Du stärker relationer genom att du hjälper andra, samarbetar, följer regler och processer och delar information. • Du utvecklar, förbättrar, söker lösningar, lärande och kunskap på eget initiativ. • Du är länken, ger service, visar lojalitet utåt och inåt och omvärldsbevakar. • Gemensamma värderingar syns i ditt bemötande • Rollen kräver; • En flexibel och lösningsorienterad inställning • Hög grad av eget initiativtagande • Förmåga att hålla god ordning och struktur samt prioritera arbetsuppgifter   Information: Som arbetsgivare vill vi tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och kulturell mångfald tillför. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och ett hållbart arbetsliv. För att ha så goda förutsättningar som möjligt i din medarbetarroll har Vallentuna kommun en medarbetarakademi där du kommer att få utbildning och verktyg. Anställningen är en tillsvidareanställning på deltid 85% med start 1 juni 2024, eller utefter överrenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning. Inför all nyanställning utför Vallentuna kommun bakgrundskontroll. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen använder vi verktyget ReachMee. Vi ber dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss enligt nedan. Intervjuer hålls fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Du är varmt välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev och CV senast 2024-05-31.   För mer information kontakta: Linda Fagervall Nori, enhetschef, [email protected]  Mer information och fackliga representanter hittar du på  www.vallentuna.se/ledigajobb.

25 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Lagermedarbetare

Om oss Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden. Vad vi erbjuder dig Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag. Arbetsuppgifter Är du student och söker efter ett roligt extrajobb? Då ska du läsa vidare! Just nu söker vi deltidspersonal för att utöka vår behovspool hos vår kund i Vallentuna. Arbetet sker på ett lager där din huvudsakliga arbetsuppgift kommer vara lagerarbete plock och pack. Vi ställer inget krav på att du ska ha tidigare erfarenhet av lager men det ses som meriterande. Arbetet passar för dig som studerar på minst 50 % alternativt har ett annat deltidsjobb på minst 50 % . Arbetstiden är förlagd mån-fre, varierade tider och du lägger dig själv tillgänglig de dagar du kan arbeta. Vi ser gärna att du kan jobba minst 2-3 dagar i veckan. Din profil - Positivt energi - Kan jobba i team men även jobba självständigt - Svenska språk i både tal och skrift - Kan hantera Pick By Voice Låter detta som en tjänst för dig eller någon du känner? Då är ni varmt välkommen med er ansökan redan idag! Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag

23 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Assistent till blivande trettonåring i norra Vallentuna!

. Studerar du eller har en annan sysselsättning som du vill kombinera med ett extrajobb som  personlig assistent? Vi söker en flexibel och lugn person som vill jobba extra på vardagseftermiddagar och på helger och lov. Du kommer få hänga med den här killen på de saker han gör och din arbetsplats är där han är. Vissa dagar tycker han att det är skönt att bara vara hemma och ta det lugnt framför sin Ipad, då måste du vara bekväm med att det inte händer så mycket under de dagarna. Som assistent behöver du ha en känsla för när du ska ta plats och när du ska hålla dig lite i  bakgrunden. Du behöver ha en förståelse för integritet eftersom arbetsplatsen är i pojkens hem där han bor tillsammans med sin familj. Du som söker bör vara en trygg person som är bra på att skapa goda relationer och ta ansvar. Vi ser gärna att du är en lugn person med lite skinn på näsan. Vi erbjuder dig ett givande arbete där du blir en stor del av vår killes utveckling mot tonårslivet. Goda lönevillkor, generöst friskvårdsbidrag, utbildning och en otroligt viktig insats för en annan människa får du på köpet! För den här tjänsten är erfarenhet inget krav, det är din personliga lämplighet som är avgörande och du får lära dig allt du behöver veta på plats. Huvudsaken är att du har ett genuint intresse för att lära känna vår kille!  Tillträde sker omgående eller efter överenskommelse med oss.  Övrigt: God assistans månar om sina assistenter, har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag på upp till 4000:- /år.  Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU)  Du beställer själv registerutdraget från polisens hemsida, blankett finner du här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/hvb-hem/   God Assistans bedriver personlig assistans för kunder över hela Sverige. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens som brinner för det vi gör och har lång erfarenhet inom assistans. Att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan i vår verksamhet som kännetecknas av personligt bemötande, hög tillgänglighet och snabb service. Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.se

23 april 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Vikarie natt demensboende

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Vårdbo Vallentuna är ett demensboende med 33 platser fördelat på fyra avdelningar, tre demensavdelningar och en somatisk avdelning. Attendo Vårdbo är ett litet familjärt boende beläget i naturfina grönområden i Vallentuna. Beskrivning av tjänstenTjänsten är som timvikarie nattetid. Vi jobbar vakna nätter och passet är kl 21:00-07:05. Som timvikarie bokar vi pass 1-4 veckor fram samt vid akut behov. Utöver vanliga omvårdnadsuppgifter så ingår enklare städuppgifter och tvätt. Man är 3 personal som arbetar tillsammans under natten där man är stationerad på varsin demensavdelning och delar på den somatiska avdelningen och hjälper varandra vb. * Krav är att du kan svenska språket i tal och skrift. * Krav att du har arbetat vaken natt tidigare * Krav att du har erfarenhet av demensvård Vi lägger stor vikt vid personlighet. Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Om Attendo Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med en lång historia i vård- och omsorgsbranschen. Vi startade Sveriges första privata hemtjänst i Danderyd 1985. Sedan dess har vi breddat oss och idag driver vi bland annat äldreomsorg – boenden och hemtjänst, verksamhet för personer med funktionsnedsättningar och individ och familjeomsorg. Det är kommunerna som beställer de tjänster vi tillhandahåller. All vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg. Vi går igenom ansökningarna löpande. Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Rekryterare Sara Zanderholm

22 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Vikarie natt demensboende

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Vårdbo Vallentuna är ett demensboende med 33 platser fördelat på fyra avdelningar, tre demensavdelningar och en somatisk avdelning. Attendo Vårdbo är ett litet familjärt boende beläget i naturfina grönområden i Vallentuna. Beskrivning av tjänstenTjänsten är som timvikarie nattetid. Vi jobbar vakna nätter och passet är kl 21:00-07:05. Som timvikarie bokar vi pass 1-4 veckor fram samt vid akut behov. Utöver vanliga omvårdnadsuppgifter så ingår enklare städuppgifter och tvätt. Man är 3 personal som arbetar tillsammans under natten där man är stationerad på varsin demensavdelning och delar på den somatiska avdelningen och hjälper varandra vb. * Krav är att du kan svenska språket i tal och skrift. * Krav att du har arbetat vaken natt tidigare * Krav att du har erfarenhet av demensvård Vi lägger stor vikt vid personlighet. Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Om Attendo Attendo är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med en lång historia i vård- och omsorgsbranschen. Vi startade Sveriges första privata hemtjänst i Danderyd 1985. Sedan dess har vi breddat oss och idag driver vi bland annat äldreomsorg – boenden och hemtjänst, verksamhet för personer med funktionsnedsättningar och individ och familjeomsorg. Det är kommunerna som beställer de tjänster vi tillhandahåller. All vår omsorg utgår från mänskliga möten – stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg. Vi går igenom ansökningarna löpande. Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation. Rekryterare Sara Zanderholm

19 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Personlig assistent sökes till glad kvinna med mycket humor

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nuen personlig assistent till en glad kvinna med mycket humor som är bosatt i Vallentuna tillsammans med sin dotter. Kvinnan är i 40 års åldern som gillar att vara ute i naturen, shoppa, lyssna på intressanta föreläsningar på nätet och är djurvän. Kvinnan är positiv, vänligoch gillar djupa samtal. Kvinnan är blind och därför är det viktigt att du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Övriga hjälpbehov kan exempelvis innefatta förflyttningar både inomhus och utomhus, matsituationer, personlig hygien samt andra dagliga sysslor.Det finns en bil att tillgå i kvinnans hem, därav ser vi det som viktigt att du innehar ett B-körkort för att kunna hitta på diverse aktiviteter. Tjänsten är en deltidstjänstfördelade på dagtid och helger.Tillträde: Enligt överenskommelse. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du ärsamarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg, har erfarenhet av arbete med synskadadeoch vill dela mina intressen tillsammans med mig. Ett plus i kanten är om du har erfarenhet av NPF diagnoser. Krav är att du inte är pälsdjursallergiker ochhar B-körkort. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställningFör anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Vid en eventuell anställning krävs det att du kan uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Du beställer detta enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

19 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024
Omsorgspersonal för vikariat

Vi söker nu omvårdnadspersonal för vikariat till vårt team i Vallentuna. Vill du jobba på ett företag där du bidrar till att ge andra människor ett bra liv. Välkommen till oss. Humana Åby Ängar öppnade i Maj 2021. Det är ett innovativt boende med genomtänkt disign där kvalitet står i fokus. Boendet har 60 lägenheter. Verksamheten har ett växthus och en stor takterass.  Här arbetar vi utifrån ett personkoncentrerat förhållningssätt och Humanas värdegrund - Glädje, Engagemang och Ansvar. Vem är du? Vi söker dig som är utbildad undersköterska eller vårdbiträde . För att trivs hos oss är du: Engagerad och serviceinriktad med ett gott bemötande Ansvarstagande och initiativrik En teamspelare som har lätt att samarbeta med alla. Vidare vill vi att du på ett naturligt sätt arbetar aktivt för att skapa meningsfulla aktiviteter, både inomhus och utomhus  För att klara av denna tjänst ser vi att du behärskar svenska i tal och skrift.   Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Vikariat (månadsanställning) Arbete dagtid, kvällstid och varannan helg. Vi arbetar i ett rullande schema på 4 veckor. Vikariatet är 80% Lön: Beskriv att lönen sker enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Så snart som möjligt  Vad får du? - Möjligheten att dagligen ge god vård och omsorg till de äldre, samt skapa en meningsfull och trygg tillvaro för varje individ - En chans att utveckla din kompetens och erfarenhet inom vård och omsorg - En möjlighet att vara en del av ett företag som värdesätter glädje, ansvar och engagemang Arbetsbeskrivning Som omsorgspersonal på Humana  har du ett varierande arbete där du bland annat planerar och genomför veckoplanering, hanterar läkemedel, planerar aktiviteter. Du kommer dagligen att dokumenterar och hanterar eventuella avvikelser. Tillsammans med kollegor fördelar ni arbetsuppgifter och kommunicerar med HSL-personal såsom SSK, rehab personal och joursjuksköterska. Exempel på arbetsuppgifter - Vara kontaktperson och ansvara för dina kunders veckoplanering och genomförandeplan - Följa upp dina kunders veckoplanering och genomförandeplan - Erhålla delegering av läkemedel från SSK - Genomföra roliga aktiviteter - Hantera dokument och avvikelser Att jobba på Humana På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - Engagemang - Glädje och Ansvar Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Vad händer nu? Sista ansökningsdag för tjänsten är 2023-12-22. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta verksamhetschef Alma Agic  på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
HAGVIDSON Västanvindens förskola i Vallentuna söker förskollärare

Du med kunskap i lågaffektivt bemötande Vi söker förskollärare som vill arbeta i en kreativ miljö, där lärandet är lustfyllt och barns utveckling och undervisning är en viktig del i vår förskolas verksamhet. Där tiden med barnen och undervisning är i fokus. Du ska kunna omvandla teori till praktik och vara lyhörd för barnens vilja och behov. Vi strävar efter att arbeta i mindre sammanhang och delar barnen i mindre grupper. Vi använder oss av olika sätt att kommunicerar utefter barnens behov, TAKK och bildstöd. Vi söker en förskollärare som kan berika vår förskola med sitt engagemang och sin glädje till barnens lärande Vi lägger stor vikt på vår arbetsmiljö för att vi vill att alla ska känna sig delaktiga, respekterade, ansvarsfulla och viktiga i det pedagogiska sammanhang vår förskola utgör. Det är viktigt att vi känner en stolthet över vårt arbete i förskolan. Det här får du: En vision och affärsidé som uttalat har personalen i centrum och som en avgörande del för att vi ska nå våra mål. En närvarande och engagerad rektor på förskolan med kolleger som älskar utmaningar och arbetar med lågaffektivt bemötande. En verksamhet som gör skillnad och som man kan var stolt över. Vi skapar utveckling genom samverkan, öppenhet och nytänkande Utveckling och karriärvägar Ett företag som växer och utvecklas En förskola som arbetar efter superstruktur, där vi prioriterar barnens undervisning Kvalifikationer: Legitimerad förskollärare gärna med några års erfarenhet av att leda ett arbetslag Önskvärt är att du tidigare arbetat med lågaffektivt bemötande Krav: God Svenska i tal och skrift Vi söker en förskollärare på 75% Vi är nyfikna på dig! Övrigt Enligt skollagen krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning inom förskola. Blankett för att beställa utdraget finns på https://polisen.se/tjanster-tillstand/blanketter/. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media säljare, rekryteringssajter och liknande. Ansök senast 28 augusti Välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
Personlig assistent sökes till glad kvinna med mycket humor

Nu söker vi på Nordström Assistans Dig som har hjärtat på rätt ställe och som vill tillgodose en människas liv med särskilda insatser. Vad innebär tjänsten? Vi söker nuen personlig assistent till en glad kvinna med mycket humor som är bosatt i Vallentuna tillsammans med sin dotter. Kvinnan är i 40 års åldern som gillar att vara ute i naturen, shoppa, lyssna på intressanta föreläsningar på nätet och är djurvän. Kvinnan är positiv, vänligoch gillar djupa samtal. Kvinnan är blind och därför är det viktigt att du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift. Övriga hjälpbehov kan exempelvis innefatta förflyttningar både inomhus och utomhus, matsituationer, personlig hygien samt andra dagliga sysslor.Det finns en bil att tillgå i kvinnans hem, därav ser vi det som viktigt att du innehar ett B-körkort för att kunna hitta på diverse aktiviteter. Tjänsten är en deltidstjänstfördelade på dagtid och helger.Tillträde: Enligt överenskommelse. Om dig - Som personlig assistent ser vi gärna att du ärsamarbetsvillig, lyhörd, ansvarstagande, flexibel och en bra lagspelare. Viktigaste är att det finns personkemi mellan dig som sökande och kunden. Vilket kan komma till att bli avgörande vid det slutgiltiga urvalet. Meriterande är om du har erfarenhet av arbete som personlig assistent eller inom vård och omsorg, har erfarenhet av arbete med synskadadeoch vill dela mina intressen tillsammans med mig. Ett plus i kanten är om du har erfarenhet av NPF diagnoser. Krav är att du inte är pälsdjursallergiker ochhar B-körkort. RekryteringsprocessenDin ansökan kan komma att läsas av personal inom Nordström Assistans, av kund och dennes anhöriga och/eller samordnare.Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia.Urval kan ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte att skicka in din ansökan idag! Vid eventuell anställningFör anställning hos oss på Nordström Assistans behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Vid en eventuell anställning krävs det att du kan uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Du beställer detta enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ För dig med anställningsstödNordström Assistans är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Nordström AssistansVi på Nordström Assistans är övertygade att med rätt hjälp och förutsättningar kan man nå mer. Vi vill förändra, förbättra och skapa vägen till en bättre tillvaro. Vi har funnits sedan 1998 och erbjuder idag personlig assistans i hela Sverige och utgår från regionalkontoren i Stockholm, Gotland, Malmö, Jönköping och Gällivare. Vår framgång vilar på våra medarbetare och vi söker dig som vill vara en del av vårt team! Ersättning utbetalas i form av timlön. Om inget annat avtalas tillkommer 12% semesterersättning och OB-ersättning. Vi följer kollektivavtal mellan Kommunal/Vårdföretagarna. Du hittar mer information påhttps://www.nordstromassistans.se

16 april 2024
Sista ansökan:
3 oktober 2024