Lediga deltidsjobb i Vara

Det finns totalt 11 lediga deltidsjobb att söka i Vara

Vara Konserthus söker Konstnärlig utvecklingsledare
Vara kommun
Regissörer och producenter av film, teater m.m.

Vill du vara med och göra Vara Konserthus till Varas självklara vardagsrum?   Vi söker nu en konstnärlig utvecklingsledare som brinner för scenkonstens roll i samhället och vars hjärta klappar för scenkonstupplevelser och med särskilt fokus på musikområdet – en person som vill vara med och utveckla Vara Konserthus till en relevant plats för fler. Om rollen  Som konstnärlig utvecklingsledare på Vara Konserthus har du ett övergripande konstnärligt ansvar för att tillsammans med ledningen driva publikutvecklingsarbetet – från idé till verklighet. Det innebär att både identifiera nya vägar till publiken och skapa möten genom kultur, med utgångspunkt i scenkonsten. Du kurerar aktiviteter och arrangemang som stärker konserthusets roll som en inkluderande och levande mötesplats. Här finns stor potential att påverka, skapa och utveckla tillsammans med ett engagerat team.    Du kommer att:  - Kurera scenkonstevenemang och publika aktiviteter med särskilt fokus på musik.  - Initiera och utveckla samarbeten, gärna genom egna nätverk inom scenkonstområdet.  - Bygga samverkan med kulturaktörer, föreningar och näringsliv, i nära samarbete med konserthusets näringslivsstrateg.  - Medverka i den strategiska utvecklingsgruppen som arbetar med långsiktig verksamhetsutveckling.  Kvalifikationer  Vi söker dig som har:  - Scenkonstnärlig bakgrund, gärna med förankring i det musikaliska fältet.  - Dokumenterad erfarenhet av att kurera evenemang.  - Gedigen kunskap om sceniska uttryck och branschens olika aktörer.  - Högskoleutbildning inom scenkonst eller annan relevant utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.  - Erfarenhet av att bygga kreativa nätverk och driva projekt i samverkan med olika aktörer.  - Svenska och engelska i tal och skrift.   - Grundläggande kunskaper i Office-paketet.   - B-körkort.  Meriterande:  - Ett stort kontaktnät inom musikbranschen.  - Erfarenhet av strategiskt arbete.  - Erfarenhet av budgetansvar och ekonomisk uppföljning.  - Erfarenhet av avtalsskrivning och upphovsrätt.    Personliga egenskaper  För att trivas i rollen som konstnärlig utvecklingsledare tror vi att du är en idérik och samarbetsinriktad person som är lyhörd för andras perspektiv och trivs i kreativa processer tillsammans med andra. Du har ett starkt engagemang för scenkonstens roll i samhället och drivs av en vilja att nå ut till nya målgrupper och bredda tillgången till kultur. Du är självständig och initiativrik, med förmåga att tänka både strategiskt och visionärt – samtidigt som du gärna omsätter idéer i konkret handling. Du trivs med att leda andra, inspirera och skapa delaktighet i gemensamma utvecklingsprocesser. Nyfikenhet präglar ditt sätt att arbeta, och du söker aktivt efter nya uttryck, nya möten och nya vägar att skapa relevans och mening genom kultur. Om Vara Konserthus  Vara Konserthus är en levande mötesplats som varje år presenterar nästan 200 konserter och föreställningar för 70 000 besökare. Här upplever du allt från symfonier och jazz till stand-up och teater. Vi är övertygade om att kultur gör Vara med omnejd till en ännu trevligare plats att besöka, leva och verka i.  Med uppdrag från Vara kommun ser vi till att alla, oavsett ålder, har tillgång till kulturella upplevelser. Vi samarbetar med lokala kulturaktörer, skolor och föreningar för att stärka kulturens roll i regionen.  Från Västra Götalandsregionen har vi uppdraget att bli en nod för konstnärlig utveckling, med fokus på musik, dans och kultur för barn och unga. Vi utvecklar storbandsmusiken genom https://www.bohuslanbigband.com/ och ungdomsstorbandet https://www.bohuslanbigband.com/next-generation-big-band/, och samarbetar med residensartister för att stärka vår position som en viktig scen och mötesplats.  Utöver konserter arrangerar vi årligen närmare 200 konferenser och event med över 10 000 besökare. Vår nyaste scen, https://www.varakonserthus.se/scener-och-salar/sparbanken-blackbox/, invigdes 2019 och erbjuder teknisk utrustning och flexibilitet för både traditionell scenkonst och nya konstformer som nycirkus.  Läs mer om Vara Konserthus på https://www.varakonserthus.se/

27 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Personlig assistent som timvikarie till kvinna utanför Vara
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent, timvikarie vid behov, hos vår kund utanför Vara. Du erbjuds jobba dagtid under vardagar och helger mellan cirka kl. 09.00-13.00. Vi ser gärna att du kan börja omgående eller enligt överenskommelse. OM KUNDEN Vår kund är en äldre kvinna som bor själv i ett hus på landsbygden. Hon arbetsleder själv sina assistenter och arbetsuppgifterna inkluderar att hjälpa till med personlig omvårdnad, handräckning samt hjälp i och utanför hemmet. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Du bör vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vidare önskar kunden kvinnliga sökanden. KRAV Körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från arbetsplatsen Ej allergisk mot pälsdjur MERITER Erfarenhet av vård och omsorg Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

27 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Erfaren projektledare till nyproduktion av bostäder (timanställning)
Vara kommun
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

Är du en erfaren projektledare inom bygg och bostadsutveckling som söker en mer flexibel roll? Vi söker dig som vill bidra med din kompetens inom bostadsutveckling på deltid – 1 till 2 dagar i veckan – som timanställd projektledare i ett spännande skede av våra nyproduktionsprojekt. Om tjänsten Som projektledare hos oss får du ett övergripande ansvar för att planera, driva och följa upp bostadsprojekt i nyproduktion. Rollen är perfekt för dig som vill fortsätta vara aktiv i branschen, men med större frihet att styra din tid. Du kommer att arbeta nära beställare, entreprenörer, konsulter och myndigheter, med fokus på att säkerställa att projekten genomförs enligt uppsatta mål för kvalitet, tid och ekonomi. Omfattning och anställningsform Timanställning Arbetstid: ca 1–2 dagar per vecka, med möjlighet till flexibilitet beroende på projektens behov och din tillgänglighet Vi söker dig som: Har minst 5 års erfarenhet som projektledare inom bygg, gärna från bostadsutveckling Är van att arbeta självständigt med fullt ansvar i projekt Har god kännedom om byggprocessen, AMA, AB/ABT och relevanta regelverk Trivs med ett konsultativt arbetssätt och tar egna initiativ Har relevant högskoleutbildning inom bygg/teknik eller motsvarande erfarenhet Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift Har erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet Innehar B-körkort Meriterande: Erfarenhet från byggherresidan Kunskap inom hållbarhets certifieringar (ex. Miljö byggnad, Svanen) Van att arbeta i projektverktyg som Byggnet, Bluebeam, MS Project eller motsvarande Vi erbjuder: En flexibel och självständig roll med stort ansvar Möjlighet att påverka projektens utformning och genomförande Ett erfaret och engagerat team som värdesätter samarbete och kvalitet En arbetsform som passar dig som önskar balans mellan arbetsliv och annat engagemang Ansökan Skicka in ditt CV och en kort presentation av dig själv senast 2025-08-07. Frågor? Kontakta gärna Håkan Lindell på 0512-319 98.   Hos oss i på Vara bostäder får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter! Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Vara bostäder? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se/ och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.

26 juni 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Skolbibliotekarie på Lagmansgymnasiet
Vara kommun
Bibliotekarier och arkivarier

Vår bibliotekarie ska vara tjänstledig ett år. Vill du vara vår nya skolbibliotekarie? Vi söker dig som vill väcka läslust hos våra gymnasieelever och ser läsningen som en viktig del i elevernas utbildning.  Din roll  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta som skolbibliotekarie på Lagmansgymnasiets alla program. Du ansvarar för bok- och mediainköp till skolbiblioteket och skolan. I uppdraget ingår att presentera böcker och inspirera till läsning på olika sätt. Skolan är en del av kommunens satsning på läsning. Skolbiblioteket ska verka för att eleverna i enlighet med med läroplanen utvecklar ett kritiskt förhållningssätt och en förmåga att hantera information från olika källor för att dra egna slutsatser på ett korrekt sätt. Din kunskap och erfarenhet  Vi söker i första hand dig som har bibliotekarieexamen eller annan relevant högskoleutbildning. Vi sätter stort värde på personliga egenskaper som lyhördhet, organisationsförmåga och förmåga till att inspirera till läsning. Du har god kunskap kring barn- och ungdomslitteratur samt vuxenlitteratur. Vi ser gärna att du var erfarenhet av målgruppen unga vuxna läsare, vi vill ju att eleverna ska fortsätta att läsa efter avslutad gymnasietid. Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift, är en förutsättning då kommunikation via olika digitala samarbetsytor är en del i arbetet. Din framtida arbetsplats Lagmansgymnasiet är en lagom stor skola med tio gymnasieprogram. Läsåret 2025/2026 går det drygt 450 elever på skolan. Skolan leds av två rektorer och en biträdande rektor. Skolan har 10 nationella program.  På Lagmansgymnasiet är det fin stämning och det råder god kontakt mellan elever och all personal. Skolans bibliotek är en plats som uppskattas av många elever. Lagmansgymnasiet har en stark koppling till näringslivet och industrin i Vara kommun. Många av skolans elever tillbringar en stor del av undervisningen ute på olika företag. Övrigt I vår verksamhet måste alla som ska anställas visa upp ett utdrag från belastningsregistret enligt lag (2000:873). Blanketten kan hämtas på www.polisen.se/Service. Vill du veta mer om din framtida arbetsplats och Vara kommun kan du läsa mer här https://vara.se/­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­  Hos oss i Vara kommun får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter men också förmån i form av friskvårdsbidrag.  Alla anställda är också medlemmar i vår Fritidsföreningen som bland annat ordnar motionsaktiviteter och andra fritids- och kulturverksamheter, du får bland annat rabatt på vissa evenemang på Vara konserthus.   I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans med vår etiska kompass som vi når våra gemensamma mål!  Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Vara kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.

12 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Personlig assistent som timvikarie till kvinna utanför Vara
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent, timvikarie vid behov, hos vår kund utanför Vara. Du erbjuds jobba dagtid under vardagar och helger mellan cirka kl. 09.00-13.00. Vi ser gärna att du kan börja omgående eller enligt överenskommelse. OM KUNDEN Vår kund är en äldre kvinna som bor själv i ett hus på landsbygden. Hon arbetsleder själv sina assistenter och arbetsuppgifterna inkluderar att hjälpa till med personlig omvårdnad, handräckning samt hjälp i och utanför hemmet. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Du bör vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vidare önskar kunden kvinnliga sökanden. KRAV Körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från arbetsplatsen Ej allergisk mot pälsdjur MERITER Erfarenhet av vård och omsorg Sysselsättningsgrad: Timvikarie vid behov. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Timanställning inom Vård & Omsorg
Vara kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad – varje dag? Bemanningsenheten i Vara kommun söker dig som vill arbeta som timanställd inom äldreomsorgen (ÄO) och/eller omsorgen kring personer med funktionsnedsättning (OF). Hos oss får du en chans att möta människor i livets olika skeden och bidra till trygghet, värme och livskvalitet – oavsett om det är i ett hem eller på ett boende.   Din roll Som timvikarie inom socialförvaltningen arbetar du där du behövs som mest, ibland med kort varsel. Du ersätter ordinarie personal vid både planerad och akut frånvaro, och arbetstiderna kan variera mellan dag, kväll, natt, helg och i vissa fall dygnspass med jour.  Arbetet är både varierande och meningsfullt. Du möter människor med olika behov och ger stöd. Du arbetar för att varje individ ska känna sig delaktig och trygg i sin egen vardag. Dina arbetsuppgifter inkluderar: - Att ge personlig omvårdnad och stöd vid hygienrutiner. Hjälpa till vid måltider, städning och inköp. - Utföra hälso- och sjukvårdande insatser på delegation från sjuksköterska. - Dokumentera enligt verksamhetens riktlinjer.  Ditt engagemang och din förmåga att bemöta människor med värme och respekt är avgörande för att skapa en meningsfull vardag för de äldre.   Din kunskap och erfarenhet Vi söker framför allt dig som har rätt inställning – det är din vilja att göra skillnad som är viktigast för oss. Du är en person som är flexibel, ansvarstagande och lösningsfokuserad. Du har ett respektfullt bemötande och trivs med att skapa goda relationer – både med brukare och kollegor.   Du behöver: Ha fyllt 18 år. Eftersom svenska är det gemensamma arbetsspråket på arbetsplatsen behöver du behärska språket, muntligt och skriftligt, på den nivå som arbetsuppgifterna kräver.   God datavana och vana att använda smartphone.  Har B-körkort och vana att cykla, då flera av våra verksamheter kräver detta.  - Tillgång till BankID. Innan anställning och vid bokad intervju behöver du kunna uppvisa: - Du behöver även kunna visa upp pass/ giltigt ID kort. Körkort går att visa upp tillsammans med personbevis som man hämtar på skatteverket.se med hjälp av Bank-ID, detta kan vi göra vid bokad intervju.  - Ett utdrag från polisens belastningsregister, typ "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret". Observera att detta utdrag kan ta upp till 14 dagar att få, så beställ det i god tid via polisens hemsida. Viktigt att beställa rätt utdrag. - Referenser kommer att begäras i samband med rekryteringen.     Din framtida arbetsplats Som timanställd via Bemanningsenheten får du möjlighet att arbeta på olika verksamheter och arbetsplatser inom Vara kommun. Du blir en del av en verksamhet där vi ser människan bakom varje behov – både brukaren och dig som medarbetare. Vi arbetar i nuläget med det digitala bokningssystemet BeSched, där du själv styr vilka dagar och tider du kan arbeta. Bokningar skickas via SMS, så du behöver ha mobiltelefon och/eller dator. Rekrytering sker löpande och när behov uppstår, så skicka in din ansökan så snart som möjligt för större möjlighet till anställning och chans att börja som timvikarie redan nu. Förbered utdrag från belastningsregistret samt referenser inför eventuell intervju.   Vill du veta mer om din framtida arbetsplats och Vara kommun kan du läsa mer här https://vara.se/­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­  Hos oss i Vara kommun får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter men också förmån i form av friskvårdsbidrag.  Alla anställda är också medlemmar i vår Fritidsföreningen som bland annat ordnar motionsaktiviteter och andra fritids- och kulturverksamheter, du får bland annat rabatt på vissa evenemang på Vara konserthus.   I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans med vår etiska kompass som vi når våra gemensamma mål!  Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Vara kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.

31 maj 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Teknikassistent med roll inom marknad, bokföring, grafisk design och AI
Kristersson, Robin
Drifttekniker, IT

Är du en person som älskar teknik och har ett stort intresse för olika tekniska lösningar? Är du en person som vill arbeta hemifrån med en stor variation av arbetsuppgifter? Är du en person som är intresserad av marknadsföring, grafisk design, bokföring, webbutveckling, app design och snabbt kan sätta dig in i olika system? Är du en person som är redo att växa med ett nystartat teknikföretag där dina åsikter och kompetenser är värdefulla och nödvändiga för företagets utveckling? Då kanske du är rätt person för oss! Vi är ett relativt nystartat företag som har funnits i ungefär ett halvår. Vårat nuvarande arbete innefattar att hjälpa privatpersoner och företag med i princip alla olika tekniska lösningar. Du kommer att ta hand om avgörande delar av företagets verksamhet och det kan omfatta bland annat Bokföring: Fakturering, leverantörsfakturor etc i Fortknox Marknadsföring: Marknadsföra företaget på olika sätt Grafisk design: Reklamprodukter, hemsida och dylikt Videoredigering: Redigera videor med hjälp av AI Webbutveckling: Utveckla och underhålla hemsida Sociala medier: Utveckla och underhålla sociala medier AI: Använda AI som verktyg i olika delar av arbetet Företagsväxel: Administrera företagsväxel App-utveckling: Swift som programeringsspråk Kundkontakt: Kan innefatta kundkontakt - Serviceminded Planering och strukturering Då tjänsten omfattar en rad olika områden lägger vi stor vikt på personlig lämplighet. Tjänsten kommer till en början vara på deltid, ca 10% för att säkerställa kompetens och målmedvetenhet. Arbetet utförs till större delen på distans. Det är av största vikt att teknisk utrustning som lämpar sig för arbetet finns. Vi arbetar främst i MacOS/iOs miljön, dock förekommer Windows. Du behöver därför ha kunskap inom dessa system. Företaget är växande och utvecklingen kan gå snabbt i olika riktningar. Flexibilitet och ett öppet sinne är därför nödvändigt. Dina idéer och kompetens kan föra företaget i en ny riktning. Vi ser därför att du är kreativt lagd och öppen för nya idéer. En idéspruta helt enkelt! Vi implementerar olika delar av AI i vår verksamhet samt nyttjar AI dagligen som verktyg. Du behöver därför följa den tekniska utvecklingen för att nyttja de senaste teknikerna. Kommunikation med arbetsgivaren är av största vikt. Då du kommer få tillgång till tunga delar i företagets verksamhet är kommunikation viktigt. Det är nödvändigt att du kan uttrycka dig bra i både tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser gärna att du är nyfiken på tekniken och dess utveckling i samhället. Filosofisk och kreativt lagd med ett stort intresse för AI. Erfarenhet av programmeringsspråket Swift är meriterande. Provision utöver månadslön kan diskuteras. Vi arbetar aktivt för att främja jämställdhet inom teknikbranschen och ser därför positivt på ansökningar från kvinnor som vill vara med att forma framtidens arbetsplatser inom vår nischade bransch. Personlig lämplighet är vårt fokus och vi lägger därför större vikt på ett längre personligt brev där du förklarar vem du är, dina kompetenser och hur du har fått den erfarenheten vi efterfrågar. Samt hur just DU kan bidra till att få vår verksamhet att utvecklas och växa. Företaget är baserat i Vara kommun och vi ser därför att du bor i närheten. Vi ser fram emot din ansökan!

11 maj 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Teknikassistent med roll inom marknad, bokföring, grafisk design och AI
Kristersson, Robin
Drifttekniker, IT

Är du en person som älskar teknik och har ett stort intresse för olika tekniska lösningar? Är du en person som vill arbeta hemifrån med en stor variation av arbetsuppgifter? Är du en person som är intresserad av marknadsföring, grafisk design, bokföring, webbutveckling, app design och snabbt kan sätta dig in i olika system? Är du en person som är redo att växa med ett nystartat teknikföretag där dina åsikter och kompetenser är värdefulla och nödvändiga för företagets utveckling? Då kanske du är rätt person för oss! Vi är ett relativt nystartat företag som har funnits i ungefär ett halvår. Vårat nuvarande arbete innefattar att hjälpa privatpersoner och företag med i princip alla olika tekniska lösningar. Du kommer att ta hand om avgörande delar av företagets verksamhet och det kan omfatta bland annat Bokföring: Fakturering, leverantörsfakturor etc i Fortknox Marknadsföring: Marknadsföra företaget på olika sätt Grafisk design: Reklamprodukter, hemsida och dylikt Videoredigering: Redigera videor med hjälp av AI Webbutveckling: Utveckla och underhålla hemsida Sociala medier: Utveckla och underhålla sociala medier AI: Använda AI som verktyg i olika delar av arbetet Företagsväxel: Administrera företagsväxel App-utveckling: Swift som programeringsspråk Kundkontakt: Kan innefatta kundkontakt - Serviceminded Planering och strukturering Då tjänsten omfattar en rad olika områden lägger vi stor vikt på personlig lämplighet. Tjänsten kommer till en början vara på deltid, ca 10% för att säkerställa kompetens och målmedvetenhet. Arbetet utförs till större delen på distans. Det är av största vikt att teknisk utrustning som lämpar sig för arbetet finns. Vi arbetar främst i MacOS/iOs miljön, dock förekommer Windows. Du behöver därför ha kunskap inom dessa system. Företaget är växande och utvecklingen kan gå snabbt i olika riktningar. Flexibilitet och ett öppet sinne är därför nödvändigt. Dina idéer och kompetens kan föra företaget i en ny riktning. Vi ser därför att du är kreativt lagd och öppen för nya idéer. En idéspruta helt enkelt! Vi implementerar olika delar av AI i vår verksamhet samt nyttjar AI dagligen som verktyg. Du behöver därför följa den tekniska utvecklingen för att nyttja de senaste teknikerna. Kommunikation med arbetsgivaren är av största vikt. Då du kommer få tillgång till tunga delar i företagets verksamhet är kommunikation viktigt. Det är nödvändigt att du kan uttrycka dig bra i både tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser gärna att du är mellan 20-45 år och nyfiken på tekniken och dess utveckling i samhället. Filosofisk och kreativt lagd med ett stort intresse för AI. Erfarenhet av programmeringsspråket Swift är meriterande. Provision utöver månadslön kan diskuteras. Vi arbetar aktivt för att främja jämställdhet inom teknikbranschen och ser därför positivt på ansökningar från kvinnor som vill vara med att forma framtidens arbetsplatser inom vår nischade bransch. Personlig lämplighet är vårt fokus och vi lägger därför större vikt på ett längre personligt brev där du förklarar vem du är, dina kompetenser och hur du har fått den erfarenheten vi efterfrågar. Samt hur just DU kan bidra till att få vår verksamhet att utvecklas och växa. Företaget är baserat i Vara kommun och vi ser därför att du bor i närheten. Vi ser fram emot din ansökan!

5 maj 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Teamleader Restaurang - Bjertorp Slott
Winn Hotel Group AB
Hovmästare och servitörer

Bjertorp slott Vill du leva det goda livet och göra livet gott för andra? Då är Bjertorp Slott din nästa arbetsplats! Bjertorp Slott är ingen vanlig arbetsplats. Här får du chansen att arbeta mitt ute på landet i en fantastisk miljö där historien sträcker sig som en röd tråd in i framtiden. Tänk dig att få njuta av den otroligt vackra och lugna omgivningen, samtidigt som det är full fart på jobbet. Här är din arbetsuppgift att bjuda på dig själv och skapa upplevelser och minnen för livet. Bröllop, fest och årets viktigaste konferens hör till vanligheterna och tillsammans med vårt härliga team sprider du glädje till var och en som kliver in genom våra dörrar. Är du vår nästa Teamleader på Bjertorp slott ? Vi letar efter en stjärna.  En som älskar att leda, som tar initiativ och som alltid ser lösningar där andra ser problem. Någon som vet hur man får ett team att glänsa – och som gör det med ett leende på läpparna. Låter det som du? Läs vidare! Vad gör en teamleader hos oss? Bjertorp är inte bara en restaurang och bar – det är en plats där kreativitet möter kvalitet och där våra gäster får upplevelser att minnas. Som Teamleader är du motorn som håller allt snurrande. Du är Restaurang chefens högra hand och tar täten i driften, särskilt under kvällarna när pulsen är som högst. Du leder teamet med energi och trygghet, och när det hettar till är det du som löser situationen – snabbt, smidigt och med en klackspark. För här tror vi inte på hinder, bara små gupp på vägen. Utöver driften är du också den som kan hoppa in och stötta administrativt – scheman, beställningar, mejl – och ser till att allt bakom kulisserna flyter på. Och sommartid? Då har du även koll på våra många bröllop och uteserveringen där gästerna njuter av sol, drinkar och magiska kvällar. Vem är du? Vi söker inte nödvändigtvis den som kan allt om mat och dryck – det kan vi lära dig. Men du måste älska service, människor och ledarskap. Vi tror att du är: En naturlig ledare – du vet hur man får ett team att prestera på topp. En problemlösare – du tar tag i situationer och ser till att de blir lösta. Initiativrik & kreativ – du ser förbättringsmöjligheter och kommer med idéer. Organiserad & strukturerad – du kan planera och hålla koll även i högt tempo. Ansvarstagande & självgående – du äger din roll och vågar fatta beslut. Positiv & prestigelös – du tar allt med ett leende och hjälper där det behövs. Oavsett din bakgrund – har du rätt driv och passion för service och ledarskap så vill vi träffa dig! Vad får du? En nyckelroll i en dynamisk och kreativ miljö. Chansen att vara med och utveckla både teamet och gästupplevelsen. En varierad tjänst med ansvar och möjligheter att växa. Fantastiska kollegor och en arbetsplats där vi har kul tillsammans. Om tjänsten Anställningsform: 75% tillsvidareanställning med möjlighet till 100% och med inledande provanställning Tillträde och lön: Enligt överenskommelse Är du redo att ta steget in i vår värld av genialitet och galenskap?  Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av Bjertorp slott-familjen. Vi ser fram emot att höra från dig! Hotellet ingår i Winn Hotel Group AB som äger, driver och utvecklar hotell som väcker känslor. Läs mer om vår kultur och dina utvecklingsmöjligheter här.

28 april 2025
Sista ansökan:
15 oktober 2025
Fastighetsskötare sommar
Winn Hotel Group AB
Fastighetsskötare

Vill du leva det goda livet och göra livet gott för andra? Då är Bjertorp Slott din nästa arbetsplats! Bjertorp Slott är ingen vanlig arbetsplats. Här får du chansen att arbeta mitt ute på landet i en fantastisk miljö där historien sträcker sig som en röd tråd in i framtiden. Tänk dig att få njuta av den otroligt vackra och lugna omgivningen, samtidigt som det är full fart på jobbet. Här är din arbetsuppgift att bjuda på dig själv och skapa upplevelser och minnen för livet. Bröllop, fest och årets viktigaste konferens hör till vanligheterna och tillsammans med vårt härliga team sprider du glädje till var och en som kliver in genom våra dörrar. Nu söker vi fastighetsskötare för arbete under sommarsäsongen främst. Vi söker dig som är ansvarstagande och trivs med ett arbete där arbetsuppgifterna är varierande. Du gillar ordning och reda samt har intresse för trädgårdsskötsel.   Arbetsuppgifterna under sommaren är bland annat: Åtgärda felanmälningar från våra gäster Gräsklippning  Sophantering Möblering i matsalar och mötesrum Kontakt med eventuella externa hantverkare  Tjänstgöringsgrad: Varierande under sommarperioden 75-100% juni och juli, samt timanställd vid behov övriga månader. Arbetstider: Främst vardagar dagtid, helg förekommer. Ålder: 18 år och körkort är önskvärt Tillträde: Juni eller enligt överenskommelse, intervjuer sker löpande och sista ansökningsdagen är 15 maj Låter det intressant? Passa på att sök. Hotellet ägs och drivs av Winn Hotel Group AB som äger, driver och utvecklar hotell med personlighet, engagemang och glädje.  Winn Hotel Group driver även sina egna affärsakademi kallad Winn Business School.

17 april 2025
Sista ansökan:
4 oktober 2025