Lediga jobb i Vara
Sök totalt 77 lediga jobb i Vara
Är du fordonsintresserad och söker ett socialt arbete med mycket kundkontakt?Vara station är en stor anläggning där alla typer av fordon besiktas. Här arbetar du självständigt, men du ingår i ett stöttande team av kollegor som delar ditt intresse för fordon och säkerhet. ArbetsuppgifterSom besiktningstekniker ansvarar du för säkerhetskontroller av fordon, vilket innebär att du säkerställer att de uppfyller gällande säkerhetskrav. Du kommer att ha mycket kundkontakt och behöver kunna förmedla information på ett tydligt och vänligt sätt. Arbetet kan vara hektiskt, men ditt team finns alltid där för att stödja dig.Vem är du?Vi söker dig som är noggrann och ansvarsfull, med ett genuint tekniskt intresse. Du trivs i kundkontakt och kan hantera olika typer av människor på ett professionellt sätt. Dessutom är flexibilitet och förmåga att anpassa sig till förändringar viktiga egenskaper, liksom att du kan arbeta effektivt även under pressade förhållanden. Ingen tidigare erfarenhet krävs, eftersom vi erbjuder en omfattande grundutbildning för att du ska kunna certifieras och trivas i din nya roll. Det är meriterande om du har olika typer av körkort samt tidigare erfarenhet från fordonsbranschen. - God förmåga att uttala sig i såväl tal som skrift på svenska - Avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande - God fordonskunskap - Data- och mobilvana - B körkort (manuell) Meriterande - Arbetslivserfarenhet av sälj och/eller service - Fordonsteknisk bakgrund - Arbetslivserfarenhet från liknande bransch - MC körkort - C körkort Om tjänstenVi erbjuder en heltidstjänst med sex månaders provanställning, därefter tillsvidareanställning och individuell lönesättning. Arbetstiderna varierar över veckan och innefattar kvällar och helger samt arbete på andra stationer. Tillträde sker enligt överenskommelse och vi kommer att påbörja urval efter sista ansökningsdag.Vi är oberoende och opartiskaVi är ackrediterade av Swedac som är en statlig myndighet som kontrollerar att vi agerar opartiskt och oberoende. Därför gör vi bakgrundskontroller och riskbedömningar vid alla våra rekryteringar. I vår bakgrundskontroll ingår utdrag ur belastningsregister samt betalningsanmärkningar. Givetvis ber vi om ditt godkännande innan vi genomför riskbedömningen.Ansök nu och bli en del av vårt engagerande team som arbetar för att göra Sverige till en säkrare plats!Vi välkomnar sökanden av olika åldrar, kön och etniska bakgrunder, och det avgörande för oss är att du delar våra grundläggande värderingar GAS - Glädje, Ansvar och Stolthet i arbetet med kollegor och i mötet med våra kunder. I över 50 år hade den statligt ägda Bilprovningen monopol på den svenska marknaden för bilbesiktning. När marknaden avreglerades 2010 steg Besikta Bilprovning in som en ny aktör inom bilprovningen. Besikta Bilprovning Sverige har ett stort stationsnät med 200 stationer på 164 orter runt om i landet. Ambitionen är att bli ”din lokala bilprovning” och därför fortsätter vi att utöka till nya områden. Vi erbjuder besiktning av de flesta typer av fordon, från bil och MC, till tunga fordon som lastbil, buss och släp. Utöver kontrollbesiktningen erbjuder vi också våra kunder extra trygghetskontroller genom våra tilläggspaket, där vi ger din bil en genomgång utöver det vanliga.
Betongarbetare sökes till spännande kund i Vara! Är du en noggrann och positiv person med ett sinne för detaljer? Då kan du vara den vi söker till vår kunds team i Vara! Vår kund, som är ledande inom betongindustrin, specialiserar sig på tillverkning av prefabricerade betongelement. Som betongarbetare kommer du att ha en viktig roll i deras projekt. Du kommer att arbeta med formsättning, armering och gjutning utifrån ritningar. Här erbjuds du en omväxlande arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik, och där ditt bidrag blir avgörande för projektens framgång. Vi söker dig som: Är i god fysisk form Är noggrann och ansvarsfull Har en positiv attityd och gillar att samarbeta Talar och skriver svenska obehindrat Meriterande kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av betongarbete eller andra hantverksyrken, exempelvis snickare Truck- och traverskort Vi värdesätter erfarenhet, men även du med bakgrund inom andra praktiska yrken är välkommen att söka om du är händig och har ett öga för detaljer. Din karriär hos TopWork – Det här kan du förvänta dig: En trevlig och stöttande arbetsmiljö där teamwork står i fokus. Personligt stöd – Som anställd hos oss får du en personlig kontaktperson som hjälper dig genom hela din anställningstid. Kompetensutveckling – Möjlighet till utveckling inom ditt yrke, så att du kan växa tillsammans med oss. Är du den vi söker? Ansök redan idag och bli en del av vårt team! Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.
Händig industriarbetare sökes till spännande kund i Vara! Är du en noggrann och positiv person med ett sinne för detaljer? Då kan du vara den vi söker till vår kunds team i Vara! Om tjänsten Vår kund är verksam inom betongindustrin och tillverkar olika typer av prefabricerade betongelement. Som betongarbetare kommer du att spela en nyckelroll i deras projekt. Du kommer att arbeta utifrån ritningar med formsättning, armering och gjutning. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik, och där ditt arbete kommer att vara avgörande för projektets framgång. Vi söker dig som: Har god fysisk form Är noggrann och ansvarstagande Har en positiv attityd och en stark samarbetsförmåga Behärskar svenska i både tal och skrift Meriterande kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av betongarbete eller annat hantverksyrke Truck- och traverskort Erfarenhet är värdefullt, men vi välkomnar också sökande från andra branscher som är händiga och har en känsla för detaljer. Din karriär hos TopWork – Det här kan du förvänta dig: En trevlig och stöttande arbetsmiljö där teamwork står i fokus. Personligt stöd – Som anställd hos oss får du en personlig kontaktperson som hjälper dig genom hela din anställningstid. Kompetensutveckling – Möjlighet till utveckling inom ditt yrke, så att du kan växa tillsammans med oss. Är du den vi söker? Ansök redan idag och bli en del av vårt team! Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.
Hagmans Nordic AB är specialister på skydd och behandling av ytor. Vi utvecklar, producerar och säljer produkter för skydd och behandling av ytor till våra egna och våra kunders varumärken. I portföljen ingår produkter inom golv, tak, dekorativ färg och trävård, rengöring, rostskydd, spackel, fordonsvård, lim och sprayfärg. Huvudkontoret är beläget i Fritsla utanför Borås och labb- och produktionsanläggningar finns i både Fritsla, Stora Levene och Halmstad. Hagmans Nordic AB ingår i Limhamnshus Industri AB som i sin tur är en del av familjeägda Limhamnshusgruppen. Läs mer på www.hagmansnordic.com Låter tillverkning och tappning av färg i ett expansivt bolag spännande? Då kan det vara dig vi letar efter! Arbetsuppgifter Som en del av Supply Chain-avdelningen är din huvuduppgift att blanda, tappa och emballera färg. Detta innebär att du ansvarar för att korrekt blanda färgämnen, fylla upp blandad färg i burk och förpackningar samt säkerställa korrekt emballering och märkning för leverans. Din roll är avgörande för att upprätthålla kvaliteten och säkerheten för produkterna i leveranskedjan. Har du tidigare arbetat med produktion eller maskiner? – Klart meriterande! Gillar du att arbeta mot uppsatta mål? – Vi gillar det med! Är du en självgående person som gärna tar initiativ och är en god lagspelare? – Fantastiskt! Kravprofil Det är högst meriterande med tidigare erfarenhet från produktion, maskin och truckkörning. Vidare har du god samarbetsförmåga, men du kan även arbeta självständigt. Du är en person som identifierar dig med egenskaper som ansvarstagande, självgående och initiativtagande. Du förstår vikten av att arbeta effektivt utan att göra avkall på kvalitet. Vidare trivs du med att arbeta mot såväl kortsiktiga som långsiktiga produktionsmål. - God svenska i såväl tal som skrift är ett krav. - God fysisk hälsa, då arbetet kan innebära lyft och fysiskt krävande arbetsuppgifter. Arbetstid: 2-skift Ansökan Om du känner att du matchar med oss i ovan nämnda kriterier och vill vara med i en utvecklingsresa, då är detta jobb för dig! Skicka in din ansökan idag och låt oss tillsammans skapa färgglada och hållbara resultat! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan slutdatum om vi finner vår perfect match.
- Har du ett stort engagemang för barn, unga och deras familjer? - Vill du vara med och göra skillnad för dem vi är till för? - Vill du vidareutvecklas och vara med i ett kunnigt engagerat arbetsteam? Då kan du vara den vi söker! Vi vill möta de barn och familjer som har behov av hjälp på bästa sätt. Det ska vara rättssäkert, tillgängligt och med barnens bästa för ögonen. Vi kan erbjuda dig fortbildning, ett meningsfullt spännande och omväxlande arbete där vi också inom överskådlig tid har tillgång till nya lokaler, utforskar möjligheter till avlastning med hjälp av AI och ser vikten av att inte ha för tung arbetsbörda utan ha en rimlig ärendemängd där vi hinner med återhämtning på arbetstid för att hålla över tid. Vår enhet arbetar med målgruppen barn och unga i åldern 0-18 år och är uppdelad i mottagningsfunktion och ett större gäng barnavårdsutredare. Enheten har en enhetschef samt en 1:e socialsekreterare som bland annat ansvarar för att ge ett tätt och nära metodstöd samt leder och fördelar det vardagliga arbetet. På enheten jobbar vi nära varandra, är måna om att ta hand om varandra och tillsammans driva verksamheten framåt. Din roll Du är klar med din socionomutbildning eller är i slutfasen av densamma. Du handlägger enligt Socialtjänstlagen (SoL) först och främst samt enligt Lagen om särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU). Du är socialsekreterare i barnavårdsutredningar och driver dem framåt. Vi har ett stort fokus på bemötande, våra klienters delaktighet och att dokumentation utförs rättssäkert och tydligt. Vi har börjat utveckla arbetet med Signs of safety, vilket vi uppfattar blir tydligare för dem vi möter. Du är med i vår resa med nya socialtjänstlagen. Vi är ett hyfsat stort gäng med lika många olika personligheter. Vi skrattar mycket, högt och ofta, vi ser till att ta tillvara på kropp och själ och tränar oss på att ta micropauser under arbetsdagen. Vår arbetsgrupp tar stort ansvar för varandras välmående och det finns alltid en kollega nära som man kan vända sig till. Vi är en del av en organisation som under lång tid har arbetat för att vår arbetsbelastning och personaltäthet ska vara rimlig. Detta är något som syns och känns i arbetsgruppen. Välkommen till oss och som medarbetare bidrar även du till vår utveckling till ett gott klimat och en god arbetsmiljö. Om du vill trivas på jobbet; välkommen till oss! Du är välkommen med din ansökan till oss på Familjeenheten i Vara. Tillsammans med oss bidrar du till gruppen genomför som Sveriges mest viktigaste och meningsfulla arbete. Din kunskap och erfarenhet Vi söker dig som är socionom eller har en likvärdig utbildning som uppfyller behörighetskraven för att utföra vissa arbetsuppgifter i socialtjänstens barn- och ungdomsvård. Vi önskar att du har erfarenhet av myndighetsutövning inom aktuellt område. Det är viktigt att du har en god organisatorisk förmåga, klarar omställningar, kan omprioritera och att du uttrycker dig väl och nyanserat i tal och skrift. Viktiga personliga egenskaper är samarbetsförmåga, viljan att utvecklas, förmåga att se saker ur flera olika perspektiv, god analytisk förmåga och att prioritera och arbeta självständigt. Du ska ha ett starkt barnperspektiv. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. Din framtida arbetsplats I familjeenheten ingår barnavårdsutredare, familjehemssekreterare, familjebehandlare, 1:e soc sekr, samordnare för familjehemsvården, samordnare för öppenvården och Familjecentralen. Vi har ett nära och gott samarbete med skolan, tillsammans har vi ett Skolsocialt team, vi samverkare med Närhälsan och skolan via SAMBU-teamet. Vi samverkar för vårt kommande nya kontor med fastighetsavdelningen, för en trygg och säker arbetsplats för hela IFO, Vuxenenheten och Biståndsenheten. Övrig information till sökande Intervjuer kan komma att påbörjas under rekryteringsperioden. Hos oss i Vara kommun får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter men också förmån bl.a. i form av friskvårdsbidrag. Alla anställda är också medlemmar i vår Fritidsföreningen som bland annat ordnar motionsaktiviteter och andra fritids- och kulturverksamheter, du får bland annat rabatt på vissa evenemang på Vara konserthus. I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans med vår etiska kompass som vi når våra gemensamma mål! Vill du veta mer om din framtida arbetsplats och Vara kommun kan du läsa mer här https://vara.se/ Hos oss i Vara kommun får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter men också förmån i form av friskvårdsbidrag. Alla anställda är också medlemmar i vår Fritidsföreningen som bland annat ordnar motionsaktiviteter och andra fritids- och kulturverksamheter, du får bland annat rabatt på vissa evenemang på Vara konserthus. I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans med vår etiska kompass som vi når våra gemensamma mål! Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Vara kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.
Vi söker en assistent till en aktiv kille på 28 år. Han har en kognitiv funktionsnedsättning, autism och svår epilepsi som gör att han behöver hjälp med all daglig livsföring såsom hygien, matlagning, hushållssysslor samt att komma ut på aktiviteter. Vardagar är han på Campus två dagar i veckan med sin assistent och aktiviteter han tycker om är bland annat att hitta på saker i grupp, som dans, musik samt att vara ute i naturen. Han har eget tal. Vi söker dig som är ansvarstagande, initiativrik och en orädd person. Du bör inte vara rädd för att ta egna beslut och åka på aktiviteter. Arbetet består till stor del av att motivera och det krävs att du kan vara tydlig. Körkort och tillgång till egen bil krävs. Meriterande: • Erfarenhet av att jobba som personlig assistent • Tidigare ha arbetat med personer med autism och epilepsi • Någon slags erfarenhet av pedagogik Arbetstiden är dygnspass och man arbetar 08.00–08.15 (24,25t) med väntetid på natten kl 00.00–06.18. Svar önskas på mail senast 14 november , med CV och personligt brev.
KPAB Industri AB är beläget i Kvänum – ett litet samhälle på Västgötaslätten där entreprenörskap och uppfinningsrikedom har långa traditioner. Här förenas högteknologi med klurigt bondförnuft, korta beslutsvägar och ett personligt bemötande vi som familjeföretag värnar om – och med Benders som delägare har vi de resurser som krävs för att ständigt ligga i utvecklingens framkant. För mer info se kpab.com Vi förstärker nu vårt team inom produktsortiment dörrar och söker därför en Teknisk Säljare som kan ta vår försäljning till nästa nivå. Är du en engagerad och affärsdriven person som älskar att skapa och vårda kundrelationer? Då är det dig vi söker! Som Teknisk Säljare hos oss kommer du att spela en avgörande roll i att utveckla vår kundbas och våra affärsmöjligheter. Här får du chansen att arbeta med innovativa dörrlösningar i nära samarbete med våra kunder. Arbetsuppgifter • Besöka och vårda relationen med befintliga kunder samtidigt som du aktivt söker upp och bearbetar nya affärsmöjligheter för att bredda vår kundbas. • Vara expert inom dörrlösningar och erbjuda kvalificerad rådgivning till våra kunder, som inkluderar bygghandel, byggentreprenörer, fastighetsutvecklare, modulbyggare och dörrspecialister. • Ta emot och hantera kundförfrågningar, från offert till avslutad affär. • Uppföljning av offerter och försäljning för att maximera vår tillväxt. • Utarbeta försäljningsprognoser och strategier för framtida utveckling. Profil Vi tror att en eftergymnasial teknisk utbildning eller motsvarande kunskap i kombination med några års erfarenhet av försäljning, gärna inom bygg- eller dörrbranschen, är en förutsättning för att lyckas i den här rollen. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är målmedveten och har ett starkt driv inom försäljning. Som person är du också social, kommunikativ och har ett brinnande intresse för relationsbyggande. Vi förutsätter att du är noggrann och strukturerad samt besitter en prestigelöshet och samarbetsförmåga som passar in i mindre organisationer. Vi erbjuder Hos oss blir du en nyckelspelare som är med och driver vår tillväxtresa framåt! Här får du stora möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vill du vara med och växa med ett företag som värdesätter dina idéer och din insats? Då har du kommit rätt! Välkommen att bli en del av vårt team. Ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Professionals Nord. Har du några frågor kring tjänsten? Hör gärna av dig till leveranschef Monika Psag-Milicic på 0734- 116854 eller [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du är därför varmt välkommen med din ansökan redan idag! Då vi inte tar emot ansökan via mail hänvisar vi dig till att söka via annonsen.
VI SÖKER TIMVIKARIE DAG eller KVÄLL Är du intresserad att jobba i vår produktion som operatör Dag eller Kväll, då är du Hjärtligt Välkommen TISDAG 5/11 mellan kl.11.00-13.00 för att lämna ditt CV med foto När du besöker oss finner du vår entré i den vita byggnaden mellan ICA och Willys Torggatan 48. Ring på i entré snurran så möter vi upp dig. Produktionsmedarbetare Vi söker nu produktionspersonal till VARA Vad innebär rollen som produktionsmedarbetare? På vår anläggning i VARA hanterar vi Hotell och Restaurang textilier Som produktionsmedarbetare består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av att mangla våra textilier i efterbehandlingsprocessen i vårt tvätteri. Du kommer läras upp på en station i taget för att utvecklas till att lära dig hela flödet. Arbetet kommer sedan ske med kollegor för att skapa de bästa förutsättningarna. För att passa in i denna tjänst så ser vi att du trivs med att arbeta både självständigt och i team, du är samarbetsvillig och inte rädd för att hugga i när det behövs. Vi ser att du har ett öga för detaljer, och med enkelhet kan skilja på kvantitet och kvalitet. Du passar alltid tider och är en stor vän av ordning och reda. Du har goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift. Vem är du? Vi söker dig som är minst 18 år och kan svenska i tal och skrift Du är engagerad, trivs med att arbeta i ett högt tempo och vill ha ett rörligt arbete Det viktigaste är din inställning till att vilja lära och prestera Välkommen! Välj inte Elis om du inte gillar teamwork… …men om du vill vara del av ett företag som är ledande inom cirkulära tjänster och tror på såväl individuell som kollektiv framgång – välkommen till oss! Vi är ett av Sveriges 500 största bolag. Genom att erbjuda marknadens bästa och bredaste produktsortiment inom textilservice med tillhörande service, förenklar vi vardagen för våra kunder! Vi driver stolt branschens mest ambitiösa hållbarhetsagenda genom våra högt satta mål för textil, människor och klimat. 2020 blev vi det första företaget i Sverige att certifieras för vårt arbete mot FN:s globala hållbarhetsmål. Vi har av Karriärföretagen blivit utsedda som en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare 2023 och 2024! www.elis.com
Vill du vara en del av den anpassade grundskola i Vara kommun? Din roll Ansvara för schema, personalplanering, planering och genomförande av verksamheten och samverkan med anpassad grundskola yngre åldrar Din kunskap och erfarenhet Legitimerad lärare fritidshem Vi vill att du är flexibel och har samarbetsförmåga, både vad gäller personal och föräldrar. Du ska också ha förmåga att utveckla arbetet utifrån uppdraget. Din framtida arbetsplats Den anpassade grundskolan i Vara kommun består av 32 elever fördelade på sex klasser. Två klasser som läser ämnesområden. En lågstadieklass, en mellanstadieklass och två högstadieklasser som läser ämnen. Fritidshem med 10-12 inskrivna. Övrigt Lärarlegitimation är ett krav för att få en anställning tillsvidare. Speciallärarutbildning med inriktning intellektuell funktionsnedsättning är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I vår verksamhet måste alla som ska anställas visa upp ett utdrag från belastningsregistret enligt lag (2000:873). Blanketten kan hämtas på www.polisen.se/Service. Hos oss i Vara kommun får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter men också förmån i form av friskvårdsbidrag. Alla anställda är också medlemmar i vår Fritidsföreningen som bland annat ordnar motionsaktiviteter och andra fritids- och kulturverksamheter, du får bland annat rabatt på vissa evenemang på Vara konserthus. I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans med vår etiska kompass som vi når våra gemensamma mål! Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Vara kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.
Vill du bidra till att stärka demokratin och skapa ordning och struktur i beslutande processer? Kansliavdelningen söker nu en nämndsekreterare som vill vara en nyckelspelare i socialnämndens och tekniska nämndens arbete. Som nämndsekreterare blir du en ovärderlig resurs i allt från dokumenthantering och sammanställning av mötesprotokoll till juridisk rådgivning, och du får möjlighet att arbeta i en miljö där din kompetens gör skillnad. Har du kunskap inom förvaltningsrätt och erfarenhet av offentlig förvaltning? Ta chansen att bli en del av Vara kommuns kansliavdelning – en plats där ordning, service och rättssäkerhet står i fokus. Din roll Rollen som nämndsekreterare handlar om att ge ett sakkunnigt och professionellt stöd till socialnämnden och tekniska nämnden, förvaltningsledning och handläggare i både allmänna ärenden och ärenden som rör nämndernas verksamhetsområden. Du kommer att ha ansvar för administration, innefattande bland annat post, registrering, utskick av kallelser, protokollföring, protokollsexpediering samt arkivhantering. I uppdraget ingår att bevaka ärenden som ska lyftas upp för beslut, i viss mån granska beslutsunderlagens kvalitet, klarspråk och rättssäkerhet samt att i samråd med ansvarig chef se till att beslutsunderlag till nämnden kompletteras i nödvändig mån. Dokumenthanteringsplaner och gemensam möteskalender ska också ajourhållas. Under sammanträdena kommer du att protokollföra samt vara ett sammanträdesjuridiskt stöd till ordföranden så att beslut tas i enlighet med kommunallagens krav på sammanträdets genomförande. I din roll ingår även att stötta förvaltningen i utveckling och förenkling av digital ärendehantering och nämndsprocess så långt det är möjligt. Den största delen av arbetstiden kommer att läggas på sekreteraruppdraget för socialnämnden. Tekniska nämnden kommer att sköta en del av registratorsuppgifterna i egen regi, varför den delen av uppdraget upptar en mindre del av heltidstjänsten. Din kunskap och erfarenhet Vi söker dig med högskoleutbildning inom statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Arbetslivserfarenhet från liknande roll är meriterande. För att lyckas behöver du: - Goda kunskaper inom förvaltnings- och kommunallag - Erfarenhet av att arbeta med lagtexter och förmågan att analysera och sammanfatta dessa tydligt - En lösningsorienterad, flexibel och strukturerad arbetsstil - Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, då rollen kräver initiativförmåga och samarbetsvilja. Din framtida arbetsplats Kansliavdelningen består av 14 medarbetare och tillhör Vara kommuns förvaltning för utveckling och service. Avdelningen har en central roll i kommunen med uppdrag att ge stöd och service åt allmänhet, förvaltningar och politik samt att säkerställa att den demokratiska processen går till på ett korrekt och rättssäkert sätt. Kansliavdelningen ansvarar bland annat för kommunens nämndadministration såsom registrering, ärendeberedning, sammanträdesrutiner, protokollföring och dokumenthantering. Till kansliavdelningen hör, förutom fyra nämndsekreterare, även kommunjurist, informationssäkerhetssamordnare, fem beredskapssamordnare, kommunarkivarie, arkivhandläggare och arkivarbetare. Övrigt Provanställning kan komma att tillämpas. Hos oss i Vara kommun får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter men också förmån i form av friskvårdsbidrag. Alla anställda är också medlemmar i vår Fritidsföreningen som bland annat ordnar motionsaktiviteter och andra fritids- och kulturverksamheter, du får bland annat rabatt på vissa evenemang på Vara konserthus. I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans med vår etiska kompass som vi når våra gemensamma mål! Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Vara kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 77 jobb