Lediga deltidsjobb i Vara
Det finns totalt 10 lediga deltidsjobb att söka i Vara
Vi söker en engagerad och empatisk medarbetare som brinner för att arbeta inom äldreomsorgen (ÄO). Som timanställd kommer du att ha möjlighet att göra verklig skillnad i äldre människors liv genom att erbjuda omsorg, stöd och värdighet i deras vardag. Som timanställd ska du med kort varsel kunna ta arbete på olika arbetsplatser. Du ska vikariera för ordinarie personal vid akut såväl som planerad frånvaro. Arbetstiderna varierar dag, kväll, helger och/eller natt. Din roll Som en viktig medarbetare inom äldreomsorgen kommer du att vara en nyckelperson i att skapa en trygg och omsorgsfull miljö för våra äldre. Dina arbetsuppgifter kommer att inkludera att ge personlig omvårdnad, hjälpa till med hygienrutiner, stödja vid måltider, städ, handla och dokumentera samt att utföra hälso- och sjukvårdande insatser på delegation från sjuksköterska. Din kunskap och erfarenhet För att bli timanställd inom äldreomsorgen krävs det att du har fyllt 18 år. Vi ser gärna en utbildning inom vård och omsorg, och du ska då kunna visa upp bevis från socialstyrelsen med skyddad yrkestitel undersköterska eller ett tjänstgöringsintyg med pågående tillsvidareanställning med titeln undersköterska. https://www.socialstyrelsen.se/ Erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen eller liknande områden är meriterande men din vilja och personlighet är viktigast. Flera verksamheter kräver att du har B-körkort och även att du har cykel vana. Eftersom svenska är det gemensamma arbetsspråket på arbetsplatsen behöver du behärska språket, muntligt och skriftligt, på den nivå som arbetsuppgifterna kräver. Datavana och vana vid smartphone. Tillgång till Bank-ID. Du behöver även kunna visa upp pass/ giltigt ID kort. Körkort går att visa upp tillsammans med personbevis som man hämtar på skatteverket.se med hjälp av Bank-ID, detta kan vi göra vid bokad intervju. Kunna visa upp utdrag från polisens belastningsregister och är bra att ha redan vid bokad intervju. Typ av utdrag: "Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret" https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Om du inte har utdraget från polisen hemma så se till att beställa utifrån att det kan ta 14 dagar innan du har det. Har du fått ett utdraget till KIVRA, då är det tyvärr fel utdrag vi frågar efter. Referenser kommer att begäras. Din framtida arbetsplats Bemanningsenheten ser kontinuerligt över behovet av timanställda inom de olika verksamheterna inom äldreomsorgen (äldreboende, hemtjänst, inriktning demens, nattpatrull och matleverans/servicegrupp) och kommer att kontakta dig om du motsvarar det behov som finns. Vara kommun använder BeSched, ett IT-baserat bokningssystem. Bokningar av arbetspass skickas ut via SMS. Du som timanställd styr själv via en personlig kalender i BeSched vilka dagar och tider som du kan arbeta. Du måste därför ha en mobiltelefon och/eller tillgång till dator för att vi skall kunna erbjuda dig arbete. Vill du veta mer om din framtida arbetsplats och Vara kommun kan du läsa mer här https://vara.se/ Hos oss i Vara kommun får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter men också förmån i form av friskvårdsbidrag. Alla anställda är också medlemmar i vår Fritidsföreningen som bland annat ordnar motionsaktiviteter och andra fritids- och kulturverksamheter, du får bland annat rabatt på vissa evenemang på Vara konserthus. I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans med vår etiska kompass som vi når våra gemensamma mål! Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Vara kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.
På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker dig som vill arbeta som personlig assistent på 30% hos vår kund utanför Vara. Du erbjuds jobbadagtidunder vardagar och helgermellan cirkakl.09.00-13.00. Vi ser gärna att du kan börja omgående eller enligt överenskommelse. OM KUNDEN Vår kund är en äldre kvinna sombor själv i ett hus på landsbygden. Honarbetsleder själv sina assistenter ocharbetsuppgifterna inkluderar atthjälpa till med personlig omvårdnad, handräckning samt hjälp i och utanför hemmet. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som brinner för arbete med människor och kan analysera andra individers behov. Du bör vara lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad, då stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vidare önskar kunden kvinnliga sökanden. KRAV Körkort och tillgång till bil för att ta dig till och från arbetsplatsen Ej allergisk mot pälsdjur MERITER Erfarenhet av vård- och omsorg Sysselsättningsgrad: 30%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Vem ska du jobba med? Jag som behöver din assistans är en glad kvinna i 70-års-åldern boende i Sollebrunn (Alingsås kommun). Jag gillar goda samtal, heminredning, sport, film, politik och samhällsfrågor. Nu söker jag dig som vill jobba som timvikarie hos mig.Jag bor i Sollebrunn men har även ett sommarhus på kusten som jag oftabefinner mig under sommaren. Men nu till hösten kommer jobbet vara i mitt ordinarie hem. Min fysiska sjukdomsbild är bred. Jag har förmåga att gå själv men behöver hjälp med viss förflyttning samt med hygien, toalettbesök, slemsugning av tracheostomi och att ha koll på min respirator. Utöver det behöver du också bistå med det som normalt behövs i ett hem, såsom hushållssysslor i form av matlagning och städning. Det förekommer även utflykter och läkarbesök som du assisterar mig vid. Omfattning av tjänst 50% tjänsten innefattar både arbete på vardagar och helger. Arbetstiderna är 08.00 - 20.00 (12 timmar). Som timvikarie hos mig behöver du vara flexibel och snabbt kunna ställa upp när behov uppstår och ditt mål i arbetet är att vara mig behjälplig och möjliggöra mina dagar på bästa sätt. Oftast kommer det bli vid sjukluckor och planerad semester hos ordinarie personal.Du får nödvändig utbildning på plats och erbjuds alltid tillräcklig bredvidgång för att kunna fullfölja ditt uppdrag. Arbetspassen är vanligtvis 12h, dag eller vaken natt, men passen kan delas vid behov. Det kan vara både vardag och helg som du arbetar.Denna tjänst går att kombinera med annan sysselsättning alternativt att du är pensionär eller student. Vem är du som söker? Du som söker är en trygg, stabil kvinnasom arbetar bra ihop med andra människor och du är duktig på att lyssna, kommunicera och lösa situationer. Vi ser att det är viktigt att du behåller ditt lugn i pressade situationer och fokuserar på rätt saker. Det är meriterande om du tidigare har jobbat som personlig assistent och har 1 - 2 års erfarenhet. Önskvärt är att du har erfarenhet av någon form av omvårdande arbete. Det är också ett stort plus om du är van vid matlagning. Du är rök och snusfri under arbetstid och då jobbet innefattar en del ansträngande arbetsuppgifter ser vi gärna att du har god fysik. Språkkunskaper: Svenska Krav på körkort: Ja, ävenegen bil krävs. Ansök omgående då rekrytering sker fortlöpande. Tillträde efter överenskommelse. Vi kräver även att du uppvisar utdrag från belastningsregistret. Ansök om detta redan nu via nedan länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
Västra Götalandsregionen, som är Sveriges största folkhögskolehuvudman, förvaltar sex folkhögskolor, Billströmska, Dalsland, Fristad, Grebbestad, Göteborg och Vara. Vi bedriver utbildning och folkbildning genom att deltagare kan läsa allmän kurs för att få behörigheter till högre studier eller profilkurs där de kan fördjupa sig i ett specialområde. Det finns ett trettiotal längre kurser att välja mellan. På flertalet av våra skolor driver vi också olika projekt för bland annat människor som står utanför arbetsmarknaden. På flertalet av våra skolor samt på förvaltningsnivå driver vi också olika projekt inom en rad områden. Till förvaltningen hör också Validering Väst samt uppdrag VIA som är ett stöd för individer som står längre från arbetsmarknaden. Vi vill skapa möjligheter för individen, och för samhället, genom att arbeta för trygghet, delaktighet och framtidstro. Många säger att deras år på folkhögskolan var deras bästa år i livet. Folkhögskolorna gör skillnad och gör så att människor hittar sin framtid. Folkhögskolan i Vara grundades 1915 och har haft sin verksamhet i nuvarande lokaler sen 1935. För närvarande erbjuder vi i Vara allmän kurs på grundskole- och gymnasienivå, fritidsledarutbildning, radiojournalistutbildning, svenska för invandrare (SFI), växa vidarekurs en kurs för personer med funktionsvariation. Vi har ett internat där deltagarna kan hyra rum, och en omfattande kurs- och konferensverksamhet. Folkhögskolan har en filial i Mariestad där vi erbjuder Allmän kurs på grundskole- och gymnasienivå samt studiemotiverande folkhögskolekurs. Totalt har skolan ca 160 deltagare på långa kurser. Arbetsuppgifter och kvalifikationer Vi söker dig som har förmågan att se och bemöta skolans behov - du vill vara med och skapa en bra skolmiljö. Du har erfarenhet av att arbeta med lokalvård på skola. Du gillar att ge service, du tycker om lagarbete och har ett positivt förhållningssätt till arbetet, deltagare, gäster och dina arbetskamrater. Det är även viktigt att du är kvalitetsmedveten och har förmågan att lägga upp ditt arbete på ett effektivt sätt. I ditt arbete har du många kontakter därför är det viktigt att du pratar god svenska och kan läsa och förstå arbetsinstruktioner. Du har den fysik som krävs för att orka arbeta fysiskt under större delen av dagen. Har du som sökande lång erfarenhet av lokalvård på folkhögskola är det meriterande. Villkor Vikariat, 75% med start oktober 2024 till 250630. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Västra Götalandsregionen krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion. Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Colasit är en världskänd tillverkare av ventilationsutrustning av korrosionsbeständiga plaster som kan behandla aggressiv luft och därmed värna om miljön. Hållbarhet och effektivitet är vår prioritet. Med moderna fabriker i Schweiz och Holland i bakgrund och lokal produktion i Sverige levererar vi innovativa ventilationsprodukter och lösningar till våra företagskunder. Långsiktiga kundrelationer och utmärkta referenser bevisar den höga kvaliteten på produkter och tjänster. Om rollen: i rollen som ekonomiansvarig har du det övergripande ansvaret för företagets ekonomi och administration. Du ansvarar för löpande redovisning, rapportering samt månads- och årsbokslut. Vidare hanterar du även fakturor, löner och administration. Vi söker dig som: har utbildning inom ekonomi och erfarenhet från redovisning och/eller revision. Som person är du självgående, ansvarsfull och noggrann och du känner dig trygg med ekonomiområdets olika delar. Du är kvalitetsmedveten, engagerad och har ett starkt självledarskap. Du har ett genuint intresse för ekonomi och har inga bekymmer med att ta tag i såväl nya som mer rutinmässiga arbetsuppgifter. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med Fortnox. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift samt har goda datakunskaper. Vi ser också gärna att du har B-körkort. Plats: Kvänum Välkommen med Din ansökan! Vi arbetar med en löpande urvalsprocess så skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 20 september 2024. Mer kan Du hitta på vår hemsida www.colasit.se.
ATT ARBETA PÅ KURA OMSORGSom anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos ossVi söker assistent till en äldre kvinna i utanför Vara.Kunden bor själv i ett hus på landsbygden på gård och arbetsleder själv sina assistenter.Dina arbetsuppgifter är att hjälpa till med personlig omvårdnad, handräckning och hjälp i och utanför hemmet.• Kunden ser gärna kvinnliga sökande med nån tidigare erfarenhet från vård- och eller omsorg• Körkort och bil är ett absolut krav då arbetsplatsen inte nås med kollektivtrafik• Anställningsform: 30 %• Schema: Arbetspass dagtid ca 09-13:00 och helg 09:00 - 12:45 • Tillträde: omgående & sep Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.
Vi söker nu en ny kollega till Rehabenheten Vi söker dig som är legitimerad fysioterateraput/sjukgymnast som vill göra skillnad för människor i vardagen. Din roll Som leg. fysioterapeut/sjukgymnast ansvarar du för bedömning, träning och behandling utifrån fysioterapeutens/sjukgymnastens kompetensområde. I arbetsuppgifterna ingår bedömning av hjälpmedelsbehov samt förskrivning och uppföljning av hjälpmedel. En del av det dagliga arbetet är att handleda och informera patienten, anhöriga och omvårdnadspersonal, vara en resurs i det rehabiliterande förhållningssättet samt delta i utvecklingen av olika rehabiliteringsarbeten inom kommunens verksamheter. Vi arbetar teambaserat och kommunen värnar om kvarboendeprincipen. All dokumentation sker i journalsystemet Procapita. I Vara kommun finns fokus på utveckling av digitalisering som en viktig del och vi har precis bytt till Exorlive träningsprogram och ska koppla ihop detta med vårt kommande verksamhetssystem lifecare som ska implementeras under hösten. Din kunskap och erfarenhet Du är legitimerad fysioterapeut/sjukgymnast med förmåga att arbeta strukturerat och målinriktat utifrån patientens individuella behov. Du kan handleda patient och omvårdnadspersonal i vardagssituationer. Du har god förmåga att kommunicera på svenska och kan både samarbeta med kollegor och arbeta självständigt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Din framtida arbetsplats Vår enhet består av fem arbetsterapeuter, fem fysioterapeuter och en rehabassistent. Vi arbetar med rehabiliterande insatser för patienter i kommunens hemsjukvård, i ordinärt boende och särskilt boende. Om du kommer till oss får du arbeta i ett arbetslag med professionalism och gott samarbete. Vi värnar om en god arbetsmiljö och alla respekteras utifrån sin personlighet. Vi är positiva, flexibla, stöttar varandra och gör varandra bra. Vi sitter samlade, vilket gör att vi har goda möjligheter till handledning och stöttning av varandra. Rehabenheten ingår i en större Hälso-och sjukvårdsenhet tillsammans med sjuksköterskor och det ser vi främjar ett nära samarbete runt patienten. Vi har också ett nära samarbete med övriga professioner som biståndshandläggare, omvårdnadspersonal och chefer. Vill du veta mer om din framtida arbetsplats och Vara kommun kan du läsa mer här https://vara.se/ Hos oss i Vara kommun får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter men också förmån i form av friskvårdsbidrag. Alla anställda är också medlemmar i vår Fritidsföreningen som bland annat ordnar motionsaktiviteter och andra fritids- och kulturverksamheter, du får bland annat rabatt på vissa evenemang på Vara konserthus. I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans med vår etiska kompass som vi når våra gemensamma mål! Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Vara kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.
Är du morgonpigg och vill förstärkta vårt gäng i Vara? Om NWT Direkt NWT Direkt är ett bolag inom NWT-koncernen som har en tydlig strategi för tillväxt de kommande åren. Inom koncernen driver vi verksamheter inom lokaljournalistik, marknadsföring, distribution och fastighetsförvaltning. Vi finns i Skaraborg, Dalsland och Värmland. NWT Direkt AB är ett distributionsbolag som distribuerar morgontidningar, tidskrifter och mindre paket samt post i Värmland, delar av Skaraborg och norra Dalsland. Bolaget startade sin verksamhet 1 mars 2019. Om rollen Som distributör är du sista länken mot våra kunder och prenumeranter, därför är det viktigt att du är ansvarstagande och kan jobba självständigt. Utdelningen sker med Paxster. Du jobbar nattetid och börjar vanligtvis mellan 02:10 – 07:00, efter avslutat arbetspass under morgonen har du hela dagen fri till annat. Arbetstid måndag, onsdag och fredag. Start omgående. Lön enligt kollektivavtal. Om dig - Du ska vara noggrann och ha hög servicekänsla - Ha fyllt 18 år - Tala, läsa och förstå grundläggande svenska eller engelska. - Inneha personnummer (eller samordningsnummer) - Giltigt arbetstillstånd i Sverige - Svenskt körkort Övrigt Har du frågor kontakta: Veronica Tylestig [email protected] Placeringsort: Vara Vi ser fram emot din ansökan senast 2024-09-20. Vi kommer att hålla urval löpande, så skicka in din ansökan redan idag!
Titel Dags för nya utmaningar? Bemanningsenheten i Vara kommun söker nu dig som vill arbeta som timanställd inom förskola, skola och fritidshem. Din roll Det här arbetet passar perfekt för dig som är nyfiken, vill utvecklas och gillar varierande arbetsuppgifter. Som vikarie hos oss erbjuder vi arbete inom förskola, grundskola och fritidshem. Det är ett arbete där du är en viktig del i att skapa en trygg och lärande miljö för barnen och eleverna tillsammans med engagerade kollegor. Oavsett vilken verksamhet du arbetar i, har du i uppdrag att vara en god förebild, stötta och vägleda dem. Din roll kan se olika ut eftersom du kan komma att vikariera på flera av våra förskolor/skolor. Din kunskap och erfarenhet Vi söker dig som är över 18 år och intresserad av att arbeta med barn och ungdomar. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar och/eller utbildning inom området. Det är viktigt att du behärskar det svenska språket i både tal och skrift samt har ett respektfullt bemötande mot barn, kollegor och vårdnadshavare. Eftersom du kan komma att arbeta på olika arbetsplatser inom Vara Kommun är körkort och tillgång till bil värdefullt. Dessutom är flexibilitet en bra egenskap, det vill säga att du har lätt att anpassa dig till nya situationer, miljöer och arbetssätt. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Innan du får vikariera i våra förskolor, grundskolor och fritidshem är det krav på att du kan visa upp ditt utdrag från polisens belastningsregister. Utdraget "Utdrag för arbete inom skola eller förskola" beställer du https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Du behöver även kunna visa upp pass/ giltigt ID kort. Körkort går att visa upp tillsammans med personbevis som man hämtar på skatteverket.se med hjälp av Bank-ID, detta kan vi göra vid bokad intervju. Din framtida arbetsplats Förskole- och skolverksamheten består av sju förskolor och nio grundskolor utspridda på sju orter runt om i Vara Kommun. Vill du veta mer om din framtida arbetsplats och Vara kommun kan du läsa mer här https://vara.se/ Hos oss i Vara kommun får du engagerade kollegor och chefer, utbildningar och utvecklingsmöjligheter men också förmån i form av friskvårdsbidrag. Alla anställda är också medlemmar i vår Fritidsföreningen som bland annat ordnar motionsaktiviteter och andra fritids- och kulturverksamheter, du får bland annat rabatt på vissa evenemang på Vara konserthus. I Vara kommun gör vi varandra bra och det är tillsammans med vår etiska kompass som vi når våra gemensamma mål! Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss på Vara kommun? Gå in på http://www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Om du av något skäl inte kan ansöka digitalt (på grund av exempelvis skyddade personuppgifter), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.
Vi på STC tror på gemenskap och har därför sedan starten 1998 skapat miljöer där människor i alla åldrar kan träffas och träna för ett friskare liv. Vi arbetar varje dag ute på våra klubbar runt om i Sverige för att fler skall komma igång och träna regelbundet.Vi vill erbjuda våra kunder den bästa servicen och ge dem en så bra träningsupplevelse som möjligt. För oss är personalen den viktigaste ingrediensen för det vi vill åstadkomma och nu söker vi förstärkning till vår reception. Vi söker en receptionist på ca 10/veckan till vår klubb i Vara, detta med start v.34 samt vid behov kunna stötta upp under sommaren. Som receptionist kommer du vara STC:s ansikte utåt och vi söker dig som är positiv, social, har en hög servicenivå och vill arbeta för att kunden skall älska att komma och träna. Det är med dig som kunden kommer att ha mest kontakt och du kommer med det ha många olika arbetsuppgifter under dina arbetspass. Arbetsuppgifterna för dig som receptionistinnebär framföralltförsäljningav medlemskapsamt övrigt produktutbudsamt kundservice. Uppgifterna innefattarallt från att svara på frågori telefon, hålla klubben ren och fintill att blanda och servera proteindrinkar. Arbetstempot kan skifta snabbt och det gäller att du är anpassningsbar och kan ta eget initiativ när det är lugnare på klubben. Våra klubbar är bemannade olika tider, därav behöver du vara flexibel och kunna arbeta oregelbundna tider.Vi söker sig som: Har fyllt 18 år Har en hög servicenivå Vill ta ansvar Hög känsla för försäljning och kvalité Är flexibelochkan arbeta dag, kväll och helg Vill ge det lilla extra, både till kunder och dina kollegorVi letar löpande efter vår nya stjärna. Sista ansökningsdag är 30/6. Vårt mål är att erbjuda marknaders bästa träningsupplevelse. För att vi på STC älskar träning! För dig som vill arbeta som receptionist hos oss så kommer våra ledord; glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap vara de du arbetar efter! Vi ser fram emot din ansökan!
Visar 1 till 10 av 10 jobb