Lediga deltidsjobb i Vingåker

Det finns totalt 7 lediga deltidsjobb att söka i Vingåker

Stiftelsen Linden söker Stödpedagog 80 %

Stiftelsen Linden är en idéburen LSS-verksamhet utan vinstintresse. Verksamheten har funnits sedan 1990 och drivs av en aktiv styrelse med lång erfarenhet och kompetens inom området. Stiftelsen Linden bedriver LSS verksamheter där vi erbjuder boende och daglig verksamhet för vuxna personer med diagnosen autism och utvecklingsstörning. Vårt arbetssätt utgår från ett individfokus där varje boendes individuella behov tillgodoses. Detta skapar vi genom ett förtydligande förhållningssätt och ett empatiskt och lågaffektivt bemötande som ger varje individ möjlighet att utvecklas i sin takt och förmåga. Verksamheten är belägen utanför Vingåker och Katrineholm. Fastigheterna och läget är väl anpassat till personkretsens behov av struktur, förutsägbarhet och miljöterapeutisk verksamhet. Att arbeta hos oss på Stiftelsen Linden innebär att du har ett stort intresse och en förståelse för andra människors behov. Du ska kunna stå för vår värdegrund om alla människors lika värde och att alla gör så gott dem kan utifrån deras förutsättningar. Vår målsättning och det vi hela tiden strävar efter är att alla våra hyresgäster ska ha ett kvalitativt gott liv där dem kan få utvecklas efter sina egna förutsättningar. Vi strävar alltid efter att utvecklas och öka kvalitén i verksamheten. Vi anser att lika inte är detsamma som rättvist utan allt vårt arbete utgår från ett individfokus där den enskildas behov, intresse och förutsättningar sätts i centrum. Förutom individfokus så genomsyras vår verksamhet av ledorden lågaffektivt empatiskt förhållningsätt och tydliggörande pedagogik. På Stiftelsen Linden tillämpar vi nära motiverande ledarskap. Det innebär till exempel att pedagogisk ledare och verksamhetschef är schemalagda både dag, kväll och helg för att öka tillgängligheten och stödet till arbetande personal. Att vara Stödpedagog hos oss på Stiftelsen Linden handlar om att arbeta för att skapa en trygg och god relation med hyresgästen. Handlar även om att tillvarata, beakta samt öka individens förmåga till personlig utveckling och ett ökat självbestämmande. Detta sker genom att du gör kontinuerliga bedömningar, uppföljningar samt utvärderingar av insatser. Utifrån dessa och löpande dokumentation utveckla den individuella utvecklingsplanen tillsammans med hyresgästen, arbetslaget och arbetsledningen. Det handlar om att aktivt delta i dokumentationsutvecklingen eftersom detta är ett verktyg i att kunna öka hyresgästens personliga utveckling och ökat självbestämmande. Det ingår även att sammanställa dokumentationen till rapporter månadsvis. En stor del i arbetet i vardagen är att arbeta med tydliggörande pedagogik. Arbetet innebär även att tillsammans med hyresgästen/hyresgästerna utföra alla de sysslor som allmänt förekommer i ett hem. Svara för att hyresgästen erhåller den omvårdnad som dennes behov föreskriver. Vara målinriktad och drivande i arbetet med hyresgästen/hyresgästerna. Kunna samarbeta med dina arbetskamrater och ledning genom aktivt deltagande på personalmöten och i andra grupperingar. Följa och utföra ålagda arbetsrutiner inom fastställd tidsram. Bidra till ett gott arbetsklimat genom att ha en positiv inställning till arbete, ha förmåga till empati, servicekänsla och ett professionellt bemötande av hyresgäst, anhöriga, gode män, arbetskamrater m.fl. Arbetstiden är schemalagd över veckans alla dagar. Vi söker dig som är utbildad stödpedagog eller liknande och har erfarenhet inom autismspektrum. Du ska kunna arbeta självständigt, strukturerat, målinriktat och följa givna arbetsrutiner. Du ska ha ett professionellt förhållningssätt, personlig mognad och ett genuint intresse av att arbeta med människor som tänker samt agerar annorlunda utifrån norm. Du ska ha förståelse och ödmjukhet inför det nya samt en vilja att lära. Du ska vara kreativ och tycka om att analysera. Du ska även ha en strävan av att kompetensutveckla dig inom arbetet för att på så sätt kunna utveckla arbetet med hyresgästen ytterligare. Du ska även ha vana av att använda dator och kunna dokumentera digitalt. Lön Vi tillämpar individuell lönesättning i enlighet med gällande kollektivavtal. Ansökan Maila ditt CV till Mats Nillson, HR: [email protected] och märk ansökan med Stödpedagog. Välkommen!

1 december 2023
Sista ansökan:
31 december 2023
Säljare vik - Outlet Vingåker

Scorett-gruppen är en av Sveriges ledande skokedjor inom detaljhandeln. Vi arbetar med att till varje säsong ta fram ett attraktivt sortiment med mycket hög kvalitet, trendfaktor och god komfort för både herr och dam. Vi ger alla medarbetare god produktkompetens och chans till utveckling och karriär – vilket är nyckeln till vår framgång. Vi arbetar också för en hållbar utveckling! Din nästa utmaning? Som säljare är du vårt ansikte utåt, den som ska ge varje kund en förstklassig service och shoppingupplevelse. Våra kunder ska alltid kunna förvänta sig att få kunskap, produktinformation, inspiration, tips och idéer – det blir din uppgift att kunna leverera detta med ett leende på läpparna. Andra arbetsuppgifter som du som säljare jobbar med är kassahantering, exponering, lagerhantering samt att hålla butiken ren och snygg. Passar du ihop med oss? Det absolut viktigaste är din personlighet. Vi tror att du är social och utåtriktad, du har massvis med positiv energi, du tycker det känns fantastiskt att få göra kunder nöjda och överträffa deras förväntningar. Att småprata kommer naturligt för dig och din lyhördhet bidrar till att du servar kunden efter dennes personlighet och specifika behov. Du är en teamplayer, du är tävlingsinriktad och du triggas av att jaga mål som både lyfter dig och din butik. Det är toppen om du har erfarenhet av att arbeta som säljare, gärna inom detaljhandeln. Erfarenhet av kassaarbete, butiksexponering och in- och utleveranser är också meriterande. Det är viktigt att du är flexibel och att du har möjlighet att jobba kvällar såväl som helger och vardagar. Älskar du dessutom mode och har en ”inga-problem-inställning” så är du helt rätt för oss! Vad kan vi erbjuda dig? Löpande utbildningar i produktkunskap, produktvård och skoproduktion. Möjlighet att göra karriär, exempelvis som biträdande butikschef och vidare till butikschef eller till tjänster på vårt huvudkontor. Vi letar alltid efter talanger bland våra säljare! Goda personalvillkor, avtalsmässig lön och spännande säljtävlingar. Att bli delaktig i ett expansivt modeföretag med positiv tillväxt med massa trevliga kollegor där vi har kul på jobbet tillsammans. Intresserad? Tjänsten är ett föräldravikariat på ett år, 12,5 tim/vecka med start i början av januari. Du kommer även hoppa in extra vid behov så viktigt att du är flexibel. Rekryteringsprocessen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Därför rekommenderar vi att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!

1 december 2023
Sista ansökan:
15 december 2023
Stiftelsen Linden söker en personalsamordnare 75 %

Stiftelsen Linden är en idéburen verksamhet utan vinstintresse. Verksamheten har funnits sedan 1990 och drivs av en aktiv styrelse med lång erfarenhet och kompetens inom området. Stiftelsen Linden bedriver LSS verksamheter där vi erbjuder boende och daglig verksamhet för vuxna personer med diagnosen autism och intellektuell funktionsnedsättning. Arbetssättet utgår från ett individfokus där varje boendes individuella behov tillgodoses. Detta skapar vi genom ett förtydligande förhållningssätt och ett empatiskt och lågaffektivt bemötande som ger varje individ möjlighet att utvecklas i sin takt och förmåga. Vår målsättning, och det vi hela tiden strävar efter, är att alla våra hyresgäster ska ha ett kvalitativt gott liv där de kan utvecklas efter sina egna förutsättningar och intressen. Vi strävar alltid efter att utvecklas och öka kvalitén i verksamheten och arbetar i enlighet med våra tre värdeord. Vi anser att lika är inte detsamma som rättvist utan vårt arbete utgår från individfokus där den enskildas behov, intresse och förutsättningar sätts i centrum. Förutom individfokus så genomsyras vår verksamhet av ledorden lågaffektivt empatiskt förhållningsätt och tydliggörande pedagogik. Verksamheten är belägen utanför Vingåker och Katrineholm men huvudkontoret är placerat i Vingåker kommun. Fastigheterna och läget är väl anpassat till personkretsens behov av struktur, förutsägbarhet och miljöterapeutisk verksamhet. Att arbeta hos oss på Stiftelsen Linden innebär att du har ett stort intresse och en förståelse för andra människors behov. Du är ansvarstagande, serviceinriktad, lösningsfokuserad, strukturerad och påvisar ett stort engagemang i att bidra med din kompetens för att Stiftelsen Linden arbetar mot de uppsatta målen oavsett befattning/funktion. Vem söker vi? Vi söker nu dig som är utbildad inom administration, löneadministration, ekonomi och/eller har erfarenhet av vikarieanskaffning. Det är meriterande om du har erfarenhet av personalplanering och/eller besitter kompetens i att läsa och kunna tillgodogöra dig informationen i kollektivavtal och lagtexter. Att vara personalsamordnare hos Stiftelsen Linden innehar bland annat: - Att du ansvarar för att under vardagar ringa in vikarier och tillsätta akuta korttidsfrånvaro. - Att du säkerställer att alla enheter har tillsatt bemanning efter beslutat behov. - Att du registrerar frånvaro i vårt dokumentationssystem samt lägger in informationen i lönefiler. - Att du inför månadens slut sammanställer lönefiler och ansökningar och lämnar över till Löneadminstratör. - Att du uppdaterar personallistor med nyanställd personal samt avaktiverar personal som slutat. - Att du kan få ta in post, sortera fakturor och följesedlar till ekonomiansvarig. - Att du håller dig uppdaterad om arbetstidslagen och vad som står i aktuellt kollektivavtal för att på så sätt säkerställa att verksamheten följer de lagar, föreskrifter och regler som finns gällande vikarietillsättning, arbetstid, dygnsvila osv. - Att efter en inlärningsperiod kunna vara behjälplig i löneadministration och ekonomiarbetesuppgifter vid eventuell frånvaro av ordinarie personal. - Att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande till alla du pratar med. - Att du på uppdrag beställer alternativt plockar ihop material till verksamhetens enheter. - Att du är behjälplig i att fixa i ordning inför möten samt renskriva protokoll. - Att du har god samarbetsförmåga, och ett utåtriktat och prestigelöst förhållningssätt där du påvisar vikten av teamets lika värde och inte är rädd för att hjälpa till där du kan behövas. - Du är ansvarstagande och självständig med god egenförmåga att strukturera och planera arbetet beslutad planering eller uppsatt deadline. Du har en god kommunikativ förmåga och stöttar gärna dina arbetskamrater så att vi tillsammans arbetar åt samma håll. - Att du tycker om att utvecklas i ditt arbete och lösningsorienterad när så situationen kräver det utan att kvalitén påverkas negativt. - Att du känner dig trygg i din roll och med de förväntningar och utmaningar det innebär. Att du har lätt att uttrycka dig i skrift och en vana av dokumentation. - Att du förstår ansvaret i att verksamheten drivs av skattemedel och hur resurserna ska fördelas. Övrig information kring tjänsten Som personalsamordnare ansvarar du huvudsakligen för att ta emot sjukanmälan på vardagar mellan 07:00-09:00 och därefter tillsätta bemanning efter behov på samtliga enheter. Rollen innebär mycket administrativa delar men kan även vid behov innehålla hjälp genom att ge service till andra befattningar i verksamheten. Vid behov av stöd finns pedagogiska ledare alternativt Verksamhetschef att rådfråga för att kunna säkerställa att rätt person är på rätt plats. Kontoret är placerat en liten bit utanför Vingåker och kräver tillgång till egen bil. Tjänsten är 75 % och förlagd dagtid måndag – fredag. Utökning till 100 % kan eventuellt bli aktuellt under 2025. B- körkort är ett krav samt tillgång till egen bil. Inskolning kommer göras under längre tid där du får gå med och får insyn i alla olika delar av Stiftelsen Linden. Detta eftersom för att du behöver ha kunskap och insyn i hela verksamheten för att kunna tillsätta vikarie efter rätt behov och därmed bidra till att kunna efterleva Stiftelsen Lindens vision och värdegrund. Provanställning kan komma att tillämpas. Lön Vi tillämpar individuell lönesättning i enlighet med gällande kollektivavtal. Ange löneanspråk i din ansökan Ansökan Ansökan måste vara oss tillhanda senast 31 december 2023. Tillsättning av tjänsten sker löpande och rekryteringen kan därför avslutas före utsatt datum. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att ta kontakt med: Susanne Mulder, VD 0708-636472 Mats Nilsson, HR 0730-428400 Varmt välkommen med din ansökan till oss på Stiftelsen Linden!

20 november 2023
Sista ansökan:
31 december 2023
Höjden LSS boende söker timvikarier

Om Friab Vi verkar för att förändra livet för barn, unga och vuxna som behöver omsorg, omtanke och behandling som leder till positiv förändring. Med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar vi för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd. Om verksamheten I Vingåker ligger Höjdens gruppbostad och daglig verksamhet i naturskön miljö med goda kommunikationsmöjligheter till stan. Gruppbostaden är modern och nybyggt med sex lägenheter och ett rymligt gemensamhetsutrymme. I närheten finns den dagliga verksamheten med sinnesrum, mediarum och plats för skapande. Vi arbetar med individuellt utformade stödinsatser till personer med stöd enligt LSS. Insatser ska skapa förutsättningar och möjliggöra ett liv som andra, öka självständigheten och delaktigheten samt oberoende hos individerna oavsett funktionsnedsättning. Det är ett arbete som ställer höga krav på kunskap om funktions variationer, genuint intresse av människor och deras förmågor, kreativitet och engagemang för att hitta smarta individuella lösningar. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik, kognitiva stöd, lågaffektivt bemötande och använder kunskapsstöd från socialstyrelsen som underlag för metoder och arbetssätt. Vi söker nu timvikarier som kan komplettera vårt team! Hur stor omfattning varierar över tid. Behovet är dagtid/kvällstid samt helger och vi har sovande jour nattetid. Om dig Vi ser gärna att du är under pågående utbildning eller har utbildning inom vård- och omsorgssektorn, pedagogiska och/eller psykologiska ämnen. Det är meriterande med erfarenhet från arbete inom LSS-verksamhet eller annan pedagogisk verksamhet. Du behöver vara trygg i dig själv och flexibel som person för att ständigt anpassa dig till individernas behov och situation. Det är viktigt att du anammar våra arbetssätt och förhållningssätt för att skapa förutsägbarhet och kontinuitet för våra kunder. Samtidigt som vi arbetar för en kultur där arbetssätt och förhållningssätt kan ifrågasättas och problem lyftas så att vi kan arbeta framåt i en öppen och lärande kultur. Sök tjänsten senast 2023-11-15. Rekrytering kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden. Den som erbjuds anställning behöver enligt lagen om registerkontroll lämna utdrag ur rikspolisstyrelses belastningsregister. Vid frågor kontakta Jenny Gosbeck Enhetschef LSS Epost: [email protected] Växel: 042-24 46 50 Direkt: 0705770150

18 oktober 2023
Sista ansökan:
5 april 2024
Personlig assistent till kund utanför Vingåker/Katrineholm

Vi söker engagerade och seriösa personliga assistenter till vår manliga kund boendes utanför Vingåker. Tjänsterna gäller både schemarad ca 70 % och som behovsvikarie. Här berättar vår kund mer om vad han söker för nya personliga assistenter: Hej Jag söker personliga assistenter från runt 22 år och uppåt. Jag är en äldre rullstolsburen man som bor lantligt i Österåker. De egenskaper som jag letar efter är: Lugnt sinneslag, ett gott humör, då jag inte mår bra av stress. Personkemin värderas mer än erfarenheten. Du behöver ha körkort och tillgång till egen bil då jag bor ca 2 mil från Katrineholm och ca 1 mil från Vingåker. Du bör kunna svenska i tal och skrift. Kunna arbeta dagar, kvällar och helger. Arbetstiderna är 07:00-16:00 eller 16:00-24:00. Du behöver kunna hoppa in vid kort varsel när det behövs. Du behöver undvika starka dofter och vara rökfri under arbetet. Mobiltelefonen används inte på arbetet. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information - Anställningsform: Visstidsanställning så länge uppdraget varar/Behov - Omfattning: deltid, med möjlighet att önska sysselsättningsgrad. - Arbetstid: 7-16 eller 16-24. Måndag-söndag. - Tillträde: Omgående, eller enligt ök. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag, rekrytering sker löpande Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef Zanna Eriksson via mail: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

17 oktober 2023
Sista ansökan:
4 april 2024
Personliga assistenter till en man i Vingåker

Om jobbet OM OMSORGSCOMPAGNIET AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro samt Vindeln. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, stödboende, serviceboende. Vi är i dagsläget ca 1000 medarbetare. Besök gärna vår hemsida   www.oc.se (http://www.oc.se/) Vi söker nu personliga assistenter till vår kund i Vingåker. Vår kund är en 58- årig man och beskriver sig själv och tjänsten nedan; Hej! Jag är en aktivt rullstolsbunden man som bor på landet. Några av mina intressen är Släktforskning, Torpinventering, och jag gillar att vara i min skog och vår sjötomt och bara få njuta samt hålla landskapet öppet och hålla efter. Jag söker en person som är i likasinnad ålder och som har lite händiga egenskaper då jag bor i eget hus, ett plus är om du kan köra lite traktor då jag gärna åker till skogen och arbetar. Du som söker måste ha körkort då jag bor ut sides utan några bussförbindelser och för att kunna köra mig till sjukhusbesök eller akuta ärenden. Förutom att pyssla utomhus behöver jag hjälp personligen med det mesta som hygien, matning, träning samt skriva mail mm. Denna deltjänst ligger mellan 65-70% och innehåller dagar, kvällar, helger samt beredskap en natt i veckan Vi tror även att du är: - Noggrann - Tålmodig - Serviceinriktad - Initiativtagare - Erfarenhet av arbete inom vården Stor vikt läggs på personlig lämplighet, välkommen att söka! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt! OmsorgsCompagniet värnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

14 augusti 2023
Sista ansökan:
31 januari 2024
Personlig assistent till kund utanför Vingåker/Katrineholm

Vi söker engagerade och seriösa personliga assistenter till vår manliga kund boendes utanför Vingåker. Tjänsterna gäller både schemarad ca 70 % och som behovsvikarie. Här berättar vår kund mer om vad han söker för nya personliga assistenter: Hej Jag söker personliga assistenter från runt 22 år och uppåt. Jag är en äldre rullstolsburen man som bor lantligt i Österåker. De egenskaper som jag letar efter är: Lugnt sinneslag, ett gott humör, då jag inte mår bra av stress. Personkemin värderas mer än erfarenheten. Du behöver ha körkort och tillgång till egen bil då jag bor ca 2 mil från Katrineholm och ca 1 mil från Vingåker. Du bör kunna svenska i tal och skrift. Kunna arbeta dagar, kvällar och helger. Arbetstiderna är 07:00-16:00 eller 16:00-24:00. Du behöver kunna hoppa in vid kort varsel när det behövs. Du behöver undvika starka dofter och vara rökfri under arbetet. Mobiltelefonen används inte på arbetet. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information - Anställningsform: Visstidsanställning så länge uppdraget varar/Behov - Omfattning: deltid, med möjlighet att önska sysselsättningsgrad. - Arbetstid: 7-16 eller 16-24. Måndag-söndag. - Tillträde: Omgående, eller enligt ök. Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag, rekrytering sker löpande Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: Verksamhetschef Zanna Eriksson via mail: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

28 juli 2023
Sista ansökan:
9 december 2023