Lediga deltidsjobb i Vingåker

Det finns totalt 10 lediga deltidsjobb att söka i Vingåker

Personlig assistent sökes till Vingåker
Prima omsorg i Norden AB
Personliga assistenter

Prima omsorg i Norden AB är en assistansanordnare som strävar efter att hålla högsta tänkbara kvalitet på utförandet av assistansen. Vår målsättning är alltid högsta möjliga livskvalitet för de assistansanvändare som valt oss som anordnare. Vägen dit är utbildning och handledning. Det är vi övertygade om. Därför kan du som medarbetare hos Prima Omsorg förvänta dig att få mycket nyttig kunskap och kontinuerlig handledning kring dina arbetsuppgifter. Om jobbet Vi söker efter personliga assistenter till en manlig assistansanvändare. Vi letar efter dig är trygg, lugn, engagerad och har ett gott humör. Vi fäster större vikt vid att du har personlig lämplighet och att det finns en bra personkemi än att du har tidigare erfarenhet av yrket. Vi tillhandahåller utbildning. Du behöver behärska svenska i både tal och skrift. Vi söker nu både vikarier som kan rycka in vid behov och har lediga schemarader om ca 70 % för rätt person. Arbetstiderna är 07:00-16:00 eller 16:00-00:30 och du behöver kunna arbeta dagar, kvällar och helger samt vid behov rycka in med kortare varsel. Assistansanvändaren är en äldre rullstolsburen man som bor lantligt. Du behöver därför ha både körkort och egen bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen. Under arbetstid behöver du undvika starka dofter, kunna vara rökfri och kunna hålla din privata mobiltelefon avstängd. Arbetet som personlig assistent är betydelsefullt och givande. Det ställer stora krav på din personliga mognad men ger fina förutsättningar att själv utvecklas som människa. Hos Prima Omsorg har du alltid nära till din arbetsgivare, tillsammans hjälps vi åt att se till så assistansen fungerar och våra uppdragsgivare får en god livskvalitet. Prima Omsorg är kollektivavtal anslutna till Vårdföretagarna och erbjuder friskvårdsersättning. Anställningsform: Visstidsanställning så länge uppdraget varar/Extra vid behov Omfattning: Deltid, arbetstid: 7-16 eller 16-00:30. Måndag-söndag. Tillträde: Omgående, eller enligt ök. Intervjuer sker löpande. Du behöver visa ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

5 februari 2025
Sista ansökan:
28 februari 2025
Personlig assistent sökes till Vingåker
Prima omsorg i Norden AB
Personliga assistenter

Prima omsorg i Norden AB är en assistansanordnare som strävar efter att hålla högsta tänkbara kvalitet på utförandet av assistansen. Vår målsättning är alltid högsta möjliga livskvalitet för de assistansanvändare som valt oss som anordnare. Vägen dit är utbildning och handledning. Det är vi övertygade om. Därför kan du som medarbetare hos Prima Omsorg förvänta dig att få mycket nyttig kunskap och kontinuerlig handledning kring dina arbetsuppgifter. Om jobbet Vi söker efter personliga assistenter till en manlig assistansanvändare. Vi letar efter dig är trygg, lugn, engagerad och har ett gott humör. Vi fäster större vikt vid att du har personlig lämplighet och att det finns en bra personkemi än att du har tidigare erfarenhet av yrket. Vi tillhandahåller utbildning. Du behöver behärska svenska i både tal och skrift. Vi söker nu både vikarier som kan rycka in vid behov och har lediga schemarader om ca 70 % för rätt person. Arbetstiderna är 07:00-16:00 eller 16:00-24:00 och du behöver kunna arbeta dagar, kvällar och helger samt vid behov rycka in med kortare varsel. Assistansanvändaren är en äldre rullstolsburen man som bor lantligt. Du behöver därför ha både körkort och egen bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen. Under arbetstid behöver du undvika starka dofter, kunna vara rökfri och kunna hålla din privata mobiltelefon avstängd. Arbetet som personlig assistent är betydelsefullt och givande. Det ställer stora krav på din personliga mognad men ger fina förutsättningar att själv utvecklas som människa. Hos Prima Omsorg har du alltid nära till din arbetsgivare, tillsammans hjälps vi åt att se till så assistansen fungerar och våra uppdragsgivare får en god livskvalitet. Prima Omsorg är kollektivavtal anslutna till Vårdföretagarna och erbjuder friskvårdsersättning. Anställningsform: Visstidsanställning så länge uppdraget varar/Extra vid behov Omfattning: Deltid, arbetstid: 7-16 eller 16-24. Måndag-söndag. Tillträde: Omgående, eller enligt ök. Intervjuer sker löpande. Du behöver visa ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

3 februari 2025
Sista ansökan:
28 februari 2025
Museivärdar till Julita Gård
Nordiska Museet
Övriga servicearbetare

Vilka är vi? Julita gård och trädgårdar är Nordiska museets besöksmål i västra Sörmland. En unik herrgårdsmiljö med bevarade byggnader och interiörer, park och kulturhistoriska trädgårdar. Den siste privata ägaren Arthur Bäckström testamenterade Julita gård till Nordiska museet år 1941. Vi vårdar och bevarar miljöerna som de sett ut sedan tiden kring år 1900. Under sommartid erbjuder vi evenemang, visningar och upplevelser i takt med säsongens växlingar. Du hittar familjeområde, värdshus, kafé och picknickplatser i parken. I vår butik finns mer inspiration till ett hållbart lantliv. Vi har öppet under sommarsäsong och erbjuder visningar, temadagar och evenemang. Vad innebär arbetet som värd? Som värd är du Julita gårds ansikte utåt och den första som möter vår publik. Det är du som välkomnar och säkerställer att besökaren får en positiv upplevelse av våra publika miljöer, vår familjeverksamhet och vår visningsverksamhet. I dina arbetsuppgifter ingår: att hålla visningar & guida besökare inom herrgårdsområdet utföra vanligt förekommande uppgifter i butiken och entrén, såsom försäljning och kassaarbete. att bidra till iordningställandet och tillsynen av våra publika miljöer inför och under sommarsäsongen. vid behov bemannar du även olika typer av evenemang på Julita gård Vem letar vi efter? Dig som trivs i en utåtriktad miljö med många möten med barn och vuxna Dig som känner stort engagemang och passion för vår verksamhet och vision Du som älskar att leverera en hög servicenivå och har en god kommunikativ förmåga Du som beskrivs som ansvarstagande och ger ett intryck av trygghet och lyhördhet i mötet med såväl besökare som med dina kollegor Andra egenskaper vi tror kännetecknar dig är samarbetsförmåga, noggrannhet och flexibilitet Vad erbjuder vi? På Julita gård är vi cirka 25 anställda under säsong som tillsammans arbetar för att erbjuda inspirerande upplevelser, angelägna utställningar och kulturhistoriska perspektiv med hjälp av föremål och berättelser ur våra samlingar. Du ingår i Stiftelsen Nordiska museets publika avdelning, hela stiftelsen har cirka 140 anställda. Hos oss får du: möjlighet till boende under säsongen en anställning med trygga arbetsvillkor möjlighet att arbeta på en meningsfull arbetsplats med ett viktigt samhällsuppdrag tillsammans med stimulerande och utvecklande arbetsuppgifter förmåner i form av rabatter och fribiljetter, friskvårdsbidrag, tjänstepension, möjlighet till löneväxling och sjukvård- och läkemedelskostnader för att nämna några. Möjlighet att arbeta i en inspirerande och kulturhistoriskt viktig miljö. Omfattning och placering: Arbetet som värd är schemalagt med helgtjänstgöring, vilket innebär arbete även under midsommarhelgen. Tjänsterna avser tidsbegränsade deltidsanställningar och anställningsperioden löper från maj till augusti 2025. Obligatorisk introduktionsutbildning sker på plats på Julita Gård i början av maj månad. Frågor som gäller anställning besvaras av avdelningschef Emma Weinerhall, via [email protected]. Fackliga frågor besvaras av Thomas Adolfsson (SACO) eller Ylva Alriksson (OFR) på tel. 08-519 546 00 (vxl). Ansökan: Låter ovan spännande? Då vill vi veta mer om dig! Varmt välkommen med din ansökan, dock senast 9 februari. Ansökningar med urval och intervjuer hanteras fortlöpande så vänta inte med din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Vi använder oss av en kompetensbaserad rekrytering med dina personliga egenskaper i fokus. Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället och eftersträvar mångfald, därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater att söka tjänsten.

29 januari 2025
Sista ansökan:
9 februari 2025
Nu söker vi semestervikarier till vård och omsorg!
Vingåkers kommun
Undersköterskor, hemtjänst, hemsjukvård, äldreboende och habilitering

I Vingåkersbygden har vi nära till varandra, naturen och ett brett utbud av kultur- och fritidsaktiviteter året om. Här finns rika kulturmiljöer, goda kommunikationer från närliggande städer och landets största outlet för märkeskläder. Vingåkers kommun utvecklar bygden och den offentliga servicen för framtiden. Vingåkers äldreomsorg och funktionshinderomsorg är organisatorisk placerad under socialförvaltningen. Här arbetar drivna och engagerade medarbetare med att skapa en meningsfull vardag för våra individer. Funktionshinderomsorgen består av daglig verksamhet, gruppbostäder, socialpsykiatri, personlig assistans och barnverksamhet. Äldreomsorgen består av somatisk avdelning, demensavdelning, korttidsboende och hemtjänstgrupper. ARBETSUPPGIFTER Söker du efter ett sommarjobb som är meningsfullt, där du på riktigt får göra skillnad och samtidigt utvecklas? Vill du också fylla din sommar med roliga aktiviteter och möten och samtidigt få minnen för livet? Då har du chansen hos oss, vi söker dig som vill arbeta med människor i olika livssituationer. De områden vi söker semestervikarier till är äldreomsorg och funktionshinderomsorg, semesterperioden är mellan vecka 25-34. Ett sommarjobb hos oss innebär att du får nyttig arbetslivserfarenhet och möjlighet att skapa nya kontakter och oavsett vilken verksamhet du vill arbeta inom så kommer du arbeta nära människor som på olika sätt behöver stöd och hjälp i sin vardag. Hos oss kommer du få arbeta både självständigt och i nära samarbete med kollegor. Arbetet är rörligt, aktivt och du kommer du få stödja individer att bli så självständiga som möjligt i sin vardag. När du lämnar din ansökan kan du välja vilket område du är intresserad av att söka inom: • Funktionshinderomsorg Som medarbetare inom funktionshinderomsorgen kommer du arbeta med varierade arbetsuppgifter, ofta i vardagsnära situationer hemma hos individerna, i daglig verksamhet eller på stödboende. Du kommer att ge stöd och service utifrån individuella behov, det kan handla om personlig omvårdnad, hjälp vid måltidssituationer, stöttning och vanligt förekommande hushållsgöromål som t.ex. städ och tvätt. Likaså förekommer motivation och genomförande av sociala och kulturella aktiviteter kring och tillsammans med individen. Arbetstiderna är förlagda både dag, kväll, natt, journatt och helg. • Äldreomsorgen Att arbeta inom äldreomsorgen, oavsett om du arbetar i hemtjänst eller inne på särskilt boende, innebär att du arbetar nära människor och hjälper dem i deras vardag. Du möter individerna direkt i deras hem och behöver visa värdighet och respekt gentemot att finnas i deras bostad. Vi arbetar utifrån individuella behov och ger omvårdnad, stöd och service. Vårt uppdrag är att ge god service genom att aktivera, stötta, skapa socialt sammanhang och ge god omvårdnad. Arbetstiderna är förlaga både dag, kväll, natt och helg. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är genuint intresserad av arbetet med människor! Vi ser gärna att du har utbildning inom vård och omsorg, barn och fritid eller som behandlingspedagog. Även du som är just nu studerar, har erfarenhet från vård och omsorg eller är intresserad av att arbeta med människor är välkommen att söka. För att hitta rätt personer kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet och värdera dig som är självgående, hjälpsam och gillar att arbeta med människor. Du behöver vara ansvarsfull och engagerad eftersom arbetet innebär kvalificerad omsorg som tillgodoser individens behov. Som person är du trygg och pålitlig och du har ett gott bemötande och har lätt för att samarbeta med andra. För att du ska kunna arbeta som sommarvikarie hos oss behöver du ha fyllt 18 år. Körkort är meriterande och inom vissa enheter även ett krav. Vi kommer prioritera dig som kan arbeta sammanhängande under vår semesterperiod som sträcker sig mellan vecka 25 till vecka 34. Intervjuer kommer att ske fortlöpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Viktig information till dig som söker till oss inom Vård och omsorg: För att vara aktuell för tjänst inom Vård och omsorg i Vingåkers kommun krävs godkänd nivå i svenska språket. Därför tillämpar vi språktest i denna rekrytering. Vård och omsorg i Vingåkers kommun ställer krav på utdrag ifrån belastningsregistret omgående vid anställning, förbered därför detta tidigt och uppvisa på en eventuell intervju. Beställ belastningsregistret via: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Välj utdrag som avser HVB-hem eller Barn med funktionsnedsättning. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. ÖVRIGT Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan. Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. För den som blir tillsvidareanställd på Vingåkers kommun kommer krigsplacering ske. Vingåkers kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

22 januari 2025
Sista ansökan:
11 februari 2025
Sökes: Personlig assistent för en aktiv livsstil med fokus på skog och g...
AB Omsorgscompagniet i Norden
Personliga assistenter

AB OmsorgsCompagniet i Norden har funnits sedan 2003. Vi finns i dagsläget etablerade i Stockholm, Göteborg, Malmö, Örebro och Trollhättan. OmsorgsCompagniet i Norden består av personlig assistans, avlösning, ledsagning, boendestöd och LSS-boende. Vi söker nu personliga assistenter till vår kund i Vingåker. Denna tjänst ligger mellan 65–70% och innehåller dagar, kvällar, helger samt beredskap en natt i veckan. Vår kund är en 58-årig man och beskriver sig själv och tjänsten nedan; Hej! Jag är en aktivt rullstolsbunden man som bor på landet. Några av mina intressen är Släktforskning, Torpinventering, spendera tid i min skog, sjötomt och bara njuta av landskapet. Jag söker en person som är händig och intresserad av skog-och gårdsliv då jag bor på egen gård. Ett stort plus är om du kan köra olika fordon såsom traktor och fyrhjuling, då jag gärna åker till skogen och arbetar. Förutom att pyssla utomhus & inomhus behöver jag personligen hjälp med det mesta som hygien, matning, träning samt skriva email m.m. Vi tror även att du är: Noggrann Tålmodig Serviceinriktad Initiativtagare Erfarenhet av arbete inom vården Intresserad av natur-och gårdsliv & allt som hör till Händig Krav: B-körkort och tillgång till egen bil Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum, inkom med din ansökan så fort som möjligt! OmsorgsCompagnietvärnar om både kunder och personalens trygghet och har därför som rutin att alltid begära ett utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

20 januari 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personlig assistent sökes till Vingåker
Prima omsorg i Norden AB
Personliga assistenter

Prima omsorg i Norden AB är en assistansanordnare som strävar efter att hålla högsta tänkbara kvalitet på utförandet av assistansen. Vår målsättning är alltid högsta möjliga livskvalitet för de assistansanvändare som valt oss som anordnare. Vägen dit är utbildning och handledning. Det är vi övertygade om. Därför kan du som medarbetare hos Prima Omsorg förvänta dig att få mycket nyttig kunskap och kontinuerlig handledning kring dina arbetsuppgifter. Om jobbet Vi söker efter personliga assistenter till en manlig assistansanvändare. Vi letar efter dig är trygg, lugn, engagerad och har ett gott humör. Vi fäster större vikt vid att du har personlig lämplighet och att det finns en bra personkemi än att du har tidigare erfarenhet av yrket. Vi tillhandahåller utbildning. Du behöver behärska svenska i både tal och skrift. Vi söker nu både vikarier som kan rycka in vid behov och har lediga schemarader om ca 70 % för rätt person. Arbetstiderna är 07:00-16:00 eller 16:00-24:00 och du behöver kunna arbeta dagar, kvällar och helger samt vid behov rycka in med kortare varsel. Assistansanvändaren är en äldre rullstolsburen man som bor lantligt. Du behöver därför ha både körkort och egen bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen. Under arbetstid behöver du undvika starka dofter, kunna vara rökfri och kunna hålla din privata mobiltelefon avstängd. Arbetet som personlig assistent är betydelsefullt och givande. Det ställer stora krav på din personliga mognad men ger fina förutsättningar att själv utvecklas som människa. Hos Prima Omsorg har du alltid nära till din arbetsgivare, tillsammans hjälps vi åt att se till så assistansen fungerar och våra uppdragsgivare får en god livskvalitet. Prima Omsorg är kollektivavtal anslutna till Vårdföretagarna och erbjuder friskvårdsersättning. Anställningsform: Visstidsanställning så länge uppdraget varar/Extra vid behov Omfattning: Deltid, arbetstid: 7-16 eller 16-24. Måndag-söndag. Tillträde: Omgående, eller enligt ök. Intervjuer sker löpande. Du behöver visa ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

13 januari 2025
Sista ansökan:
28 februari 2025
Timvikarie sökes till kvinna i Högsjö
AssistansExperten i Norden AB
Personliga assistenter

Vårt mål är att ha de mest nöjda kunderna samt de mest stolta medarbetarna i branschen. Visionen för Assistansexperten är att vara den självklara utföraren av personlig assistans för kunder, anhöriga, medarbetare och beställare med höga kvalitetskrav. Vår ambition är inte att bli störst, utan att bli bäst. Vi är en trygg personlig assistansanordnare som lägger stort hjärta i det vi gör. Vi har den nära kontakten från ett litet bolag och den stora kunskapen från ett stort bolag. Hos oss är du inte en i mängden utan en viktig kugge i vårt dagliga arbete. Vi är måna om vår personal som är ryggraden i vår verksamhet, hos oss får du möjligheterna. Just nu växer vi och vi söker därmed de bästa experterna inom personlig assistans. Att arbeta som personlig assistent är viktigt och givande på massor av olika sätt, men det kan också vara svårt och krävande. Det kan finnas flera olika utmaningar och annorlunda förutsättningar att ta hänsyn till samtidigt. Det är viktigt att du som assistent är trygg i din yrkesroll och din introduktionsutbildning följs av täta personalmöten och löpande handledning. Vill du ha ett arbete där du gör skillnad varje dag? Då har jag kanske tjänsten som passar dig! Jag söker en personlig assistent som kan vara med och sätta guldkant på min vardag och ge mig den assistans jag behöver för att leva ett självständigt liv utifrån mina förutsättningar och önskemål. Jag är en 68-årig kvinna i mina bästa år som bor tillsammans med min man och vår hund i ett hus i Högsjö. Jag söker nu efter en timvikarie. För att passa in i rollen som personlig assistent till mig är det viktigt att du är uthållig, alert, och trevlig med en positiv inställning. För mig är det viktigt att du är flexibel och lyhörd och klarar av att smidigt växla mellan de olika situationerna vi kommer att befinna oss i. Det är en fördel om du liksom jag är samhällsintresserad, då kommer vi ha mycket spännande att prata om när vi umgås tillsammans. I din roll som personlig assistent till mig kommer du huvudsakligen att hjälpa mig med omvårdnadsarbete samt vardagssysslor så som matlagning och övrigt hushållsarbete. Du kommer även att behöva följa med och assistera mig när jag skall ut på olika aktiviteter och ärenden utanför hemmet och när jag umgås med mina barn och barnbarn som jag tycker mycket om. Då det förekommer hjälp med personlig hygien önskar jag att du som söker är kvinna. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timvikarie. Både dag-, kvälls- och helgpass förekommer. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående för introduktion. För denna tjänst krävs det att du: Har körkort och tillgång till egen bil Behärskar det svenska språket obehindrat i tal och skrift Erfarenhet av arbete som personlig assistent är meriterande. Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

8 januari 2025
Sista ansökan:
8 februari 2025
Vikarier till vår LSS-verksamhet i Vingåker!
Friab individ & familj AB
Vårdare, boendestödjare

Om Friab Vi verkar för att förändra livet för barn, unga och vuxna som behöver omsorg, omtanke och behandling som leder till positiv förändring. Med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar vi för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd. Om verksamheten I Vingåker ligger Höjdens gruppbostad och daglig verksamhet i naturskön miljö med goda kommunikationsmöjligheter till stan. Gruppbostaden är modern och nybyggt med sex lägenheter och ett rymligt gemensamhetsutrymme. I närheten finns den dagliga verksamheten med sinnesrum, mediarum och plats för skapande. Vi arbetar med individuellt utformade stödinsatser till personer med stöd enligt LSS. Insatser ska skapa förutsättningar och möjliggöra ett liv som andra, öka självständigheten och delaktigheten samt oberoende hos individerna oavsett funktionsnedsättning. Det är ett arbete som ställer höga krav på kunskap om funktions variationer, genuint intresse av människor och deras förmågor, kreativitet och engagemang för att hitta smarta individuella lösningar. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik, kognitiva stöd, lågaffektivt bemötande och använder kunskapsstöd från socialstyrelsen som underlag för metoder och arbetssätt. Vi söker nu timvikarier och sommarvikariersom kan komplettera vårt team! Hur stor omfattning varierar över tid. Behovet är dagtid/kvällstid samt helger och vi har sovande jour nattetid. Under sommaren går du på schema och ersätter ordinarie personal. Om dig Vi vill att du är under pågående utbildning eller har utbildning inom vård- och omsorgssektorn, pedagogiska och/eller psykologiska ämnen. Det är meriterande med erfarenhet från arbete inom LSS-verksamhet eller annan pedagogisk verksamhet. Du behöver vara trygg i dig själv och flexibel som person för att ständigt anpassa dig till individernas behov och situation. Det är viktigt att du anammar våra arbetssätt och förhållningssätt för att skapa förutsägbarhet och kontinuitet för våra kunder. Samtidigt som vi arbetar för en kultur där arbetssätt och förhållningssätt kan ifrågasättas och problem lyftas så att vi kan arbeta framåt i en öppen och lärande kultur. Sök tjänsten senast 2024-11-15, vi anställer fortlöpande. Vi efterfrågar alltid referenser och belastningsregister vid eventuell anställning. Vid frågor kontakta Madeleine Walderfors Enhetschef LSS Epost: [email protected] Direkt: 0705770150

27 oktober 2024
Sista ansökan:
15 april 2025
Vi söker stödassistenter till LSS-verksamhet i Vingåker!
Friab individ & familj AB
Vårdare, boendestödjare

Om Friab Vi verkar för att förändra livet för barn, unga och vuxna som behöver omsorg, omtanke och behandling som leder till positiv förändring. Med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar vi för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd. Om verksamheten I Vingåker ligger Höjdens gruppbostad och daglig verksamhet i naturskön miljö med goda kommunikationsmöjligheter till stan. Gruppbostaden är modern och nybyggt med sex lägenheter och ett rymligt gemensamhetsutrymme. I närheten finns den dagliga verksamheten med sinnesrum, mediarum och plats för skapande. Vi arbetar med individuellt utformade stödinsatser till personer med stöd enligt LSS. Insatser ska skapa förutsättningar och möjliggöra ett liv som andra, öka självständigheten och delaktigheten samt oberoende hos individerna oavsett funktionsnedsättning. Det är ett arbete som ställer höga krav på kunskap om funktions variationer, genuint intresse av människor och deras förmågor, kreativitet och engagemang för att hitta smarta individuella lösningar. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik, kognitiva stöd, lågaffektivt bemötande och använder kunskapsstöd från socialstyrelsen som underlag för metoder och arbetssätt. Om tjänsten – Stödassistent Som stödassistent arbetar du i ett team av stödassistenter, stödpedagoger och enhetschef för att skapa de bästa förutsättningarna för våra hyresgäster att leva ett liv på sina villkor. I uppdraget ingår att vara stödperson för 1-2 hyresgäster där du har ett övergripande ansvar för att kartlägga behov och formulera insatser i en genomförandeplan tillsammans med hyresgästen och eventuellt medstödpedagogen och närstående. Till vardags följer du enskildas och verksamhetens planering och utför insatser till samtliga hyresgäster, både på boendet och på den dagliga verksamheten. Ditt arbete syftar till att stärka den enskildes förmåga att leva ett självständigt liv. I dina arbetsuppgifter ingår även att planera, utföra, dokumentera, följa upp och utvärdera. Bland annat ingår att; - stötta brukarna i deras vardag utifrån genomförandeplan och rutiner som formulerats med kunderna - samverka med brukarnas nätverk utifrån behov - säkerställa en aktiv fritid och social samvaro efter behov - möjliggöra delaktighet i samhällslivet - verka för en kognitivt tillgänglig och trygg miljö både i och utanför gruppbostaden Som stödpersoner är vi möjliggörare, brobyggare och arbetar aktivt för att undanröja hinder i hyresgästernas vardag! I verksamheten har vi tydliga arbetssätt och förhållningssätt samt pedagogiska verktyg som är en viktig del i ditt arbete. För att ständigt utveckla våra arbetssätt och förhållningssätt har verksamheten regelbunden handledning Tjänsten är på 85-100%, rullande sex veckors schema med dag, kväll, sovande jour samt tjänstgöring varannan helg. Om dig Du har relevant gymnasial och/ellereftergymnasial utbildning, såsom stödpedagog, psykologi-, pedagogiska eller beteendevetenskapliga ämneneller annan utbildning som bedöms relevant. Det är en merit om du har erfarenhet av att arbeta med beprövade arbetssätt och metoder som tydliggörande pedagogik, AKK, Lågaffektivt bemötande etc. Vi söker dig som med trygghet, ödmjukhet och kunskap vill verka för en jämvikt så att hyresgäster hos oss kan ta del av samhällslivet och ha möjlighet att leva på sina villkor.Som person är du engagerad och ansvarstagande med förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Du har arbetsglädje, gillar ett tidvis högt tempo och är lösningsorienterad. Du är prestigelös och tycker om att lära dig nya saker. Dina personliga egenskaper utmärks av att du är flexibel och har god förmåga att samarbeta, har ett gott och respektfullt bemötande och är nyfiken och intresserad av att ständigt arbeta med förbättringar och kvalitetshöjande faktorer. För oss på Friab är det viktigt att vara en attraktiv arbetsgivare och vi erbjuder bland annat förmånliga friskvårdsbidrag. Vi är en organisation med möjlighet till handledning, professionell utveckling och framtida utmaningar. Sök tjänsten senast 2024-11-15. Rekrytering kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden, så sök tjänsten redan idag ! Som ett led i rekryteringsprocessen kommer även personlighetstester att tillämpas. Den som erbjuds anställning skall uppvisa utdrag ur rikspolisstyrelsens belastningsregister.

27 oktober 2024
Sista ansökan:
15 april 2025
Extrajobb - inventeringsuppdrag i butik i Vingåker
Svenska Storesupport Bemanning AB
Butikssäljare, dagligvaror

Arbetsuppgifter Vi söker medarbetare för en endagsinventering till vår kunds matbutik. Om du är noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer är detta tjänsten för dig. Du kommer att ingå i ett team där ni gemensamt har ansvaret för att inventera samtliga artiklar i kundens butik. Personliga egenskaper/kvalifikationer Vi letar efter dig som är ordningsam ochgillar att arbeta på etteffektiv sätt. Du trivs medatt arbeta självständigt och systematiskt.Erfarenhet av större inventeringar är en fördel, men är inte ett krav. Arbetstider Inventeringen kommer att äga rum: Plats:Vingåker Dag:25 september Tid:07:00-14.00 Detta är ett endagsuppdrag medeventuella möjligheter till fler uppdrag hos oss framöver. Om oss Storesupport erbjuder tjänster som utvecklar och gör detaljhandeln i Sverige effektiv och lönsam. Företaget startades år 2000, omsätter 452 MSEK och har över 2 200 medarbetare. Idag är Storesupport en del av Jobandtalent, den snabbast växande aktören inom rekryterings- och bemanningsbranschen globalt, med huvudkontor i Madrid och verksamhet på de största europeiska marknaderna, USA och Sydamerika. Ansökan Vi kan tyvärr inte hantera ansökningar via mejl, vänligen sök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi använder oss av Verifieras kontrollverktyg för att säkerställa att aktuella kandidater inte har en bakgrund som är oförenlig med den aktuella tjänsten. Är du intresserad? Bli en Storesupportare och sök tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande så skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Har du några frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen? Då är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare. Varmt välkommen med din ansökan!

12 september 2024
Sista ansökan:
1 mars 2025