Lediga deltidsjobb i Ystad
Det finns totalt 36 lediga deltidsjobb att söka i Ystad
Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om skolan Praktiska gymnasiet Ystad erbjuder elever ett koncept där teori varvas med praktiska övningar både inne på skolan och ute på arbetsplatser. På Praktiska ställer vi höga krav på oss själva för att skapa de bästa förutsättningarna för en lärorik och rolig utbildning. Vår undervisning präglas av flexibilitet, närhet och praktiskt lärande. Vårt programutbud utgörs av: snickare, målare, anläggare, elektriker, VVS-montör, kylmontör, frisörer, barberare, stylister, försäljare och undersköterska. I dagsläget har skolan ca 300 elever och ungefär 30 medarbetare. Ditt uppdrag Vi erbjuder nu en tjänst som ellärare på Praktiska Gymnasiet i Ystad. Du kommer att undervisa och hantera våra elever inom el- och energiprogrammet tillsammans med kollegorna i arbetslaget. Vi ser dig som en viktig och drivande kraft för att, med eleverna i fokus och i samarbete med kollegor, utveckla såväl programmet som yrkesämnet. Tillsammans coachar du och dina kollegor eleverna både socialt och kunskapsmässigt genom deras tre år på Praktiska gymnasiet i Ystad. Din profil I första hand söker vi dig som är legitimerad yrkeslärare alternativt har stor kompetens och erfarenhet inom el eller är kunnig inom IT/automation/nätverk/larm etc Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av undervisning på gymnasiet. Du brinner för att utbilda och att arbeta med ungdomar och har varje elevs bästa i fokus. Du har en god pedagogisk förmåga och kan inspirera och engagera elever till lärande utifrån deras olika behov. Vi erbjuder Vi vill ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas i din roll som biträdande rektor. Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. Hos oss får möjlighet till erfarenhetsutbyte med andra kollegor inom övriga Praktiska-skolor men även med andra inom AcadeMedia-koncernen. Hos oss får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling. Övrig information Som medarbetare inom AcadeMedia får du tillgång till vår förmånswebb, en hemsida med där du enkelt ser hela din kompensation, alltså både lön och alla förmåner som du har via oss som arbetsgivare. Bland dessa förmåner finns också personalkortet, som ger en mängd rabatter på flera stora och välkända varumärken. Tillträdesdag: 4 augusti eller enligt överenskommelse Placeringsort: Ystad Anställningsform: 50 %, tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader Sista ansökningsdag: 2025-07-31. Då urval och intervjuer sker löpande ser vi gärna att du gör din ansökan omgående. Tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Kontaktperson: Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Marie Hanselius på telefonnr: 0704-07 07 44 alternativt mejl [email protected] Välkommen med din ansökan! Om du erbjuds anställning hos oss kommer du att få visa upp ett utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtalet träder i kraft. Beställ utdrag i god tid då det tar upp till två veckor att få hem dokumentet. Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ditt uppdrag Som lokalvårdare hos oss blir du en viktig del av ett engagerat team som tillsammans arbetar för att skapa en trygg och trivsam skolmiljö för både elever och personal. Ditt arbete bidrar till att vår skola, Fria Läroverken, håller hög standard när det gäller renlighet och miljö. Ditt huvudsakliga ansvar består av att utföra lokalvård i skolans samtliga utrymmen. Det innebär att du med noggrannhet och kvalitet säkerställer rena och välkomnande lokaler varje dag. Tillsammans med övrig personal skapar du en miljö där både elever och kollegor trivs och mår bra. Du arbetar självständigt men är också en viktig del av helheten – en kollega som bidrar till ett positivt arbetsklimat. Vid behov kan det även ingå att stötta upp i köket, exempelvis med disk och enklare rengöring. För att ansöka vill vi att du Har erfarenhet av arbete med lokalvård. Behärskar svenska i både tal och skrift. Har social kompetens och en känsla för service. Det är meriterande om du har Erfarenhet av lokalvård i skola eller andra offentliga miljöer. Utbildning inom lokalvård eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För att lyckas i rollen vet vi att du är Självständig och ansvarsfull med god förmåga att planera ditt arbete. Kvalitetsmedveten, serviceinriktad och har ett öga för detaljer. En positiv lagspelare som trivs med att bidra till en god arbetsmiljö. Villkor Anställningsform: Tillsvidare. Provanställning tillämpas. Tjänstgöringsgrad: 60%. Tillträde: 4 augusti 2025, samma dag som inflyttning till nya lokaler. Sista ansökningsdatum: 20 juli 2025. Vi strävar efter att erbjuda en fördomsfri och inkluderande rekryteringsprocess. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan, där vi efterfrågar ditt CV men du behöver inte skicka med något personligt brev. För att få veta lite mer om dig vill vi istället att du besvarar ett antal frågor som du hittar om du klickar vidare till ansökan. Om du går vidare efter ansökan kan du komma att få en länk till ett arbetspsykologiskt test. Testerna vi använder tar utgångspunkt i aktuell forskning och fungerar som ett stöd i bedömningen. Våra rekryteringsprocesser består av flera steg, och ofta mer än en intervju. Vi tycker att det är ytterst viktigt att vi ger oss själva den tid som krävs för att få en god bild av varandra - du ska ju välja oss och vi ska välja dig! Emellanåt är det många som söker till en tjänst och då kan processen dra ut något på tiden av den anledningen. Du kan dock vara säker på att vi gör allt vi kan för att hålla dig uppdaterad och återkoppla längs vägen.
Är du en noggrann person som trivs med eget ansvar och som är intresserad av att jobba med makeup och skönhetsprodukter? Läs vidare och se om rollen som Merchandiser kan vara rätt för dig! Att jobba hos oss! - SRB Retail House Har du erfarenhet från arbete i detaljhandeln? Har du också god kännedom kring olika skönhetsprodukter? Då är du den vi letar efter! Som Merchandiser kommer du jobba i butiker inom dagligvaruhandeln samt H&M-, Kicks- och Åhléns med välkända varumärken som exempelvis L'Oréal. I butik säkerställer vi att varumärkets möbel uppdateras och mallas om för att få in till exempel säsongsnyheter. Vi ser till att produkterna exponeras på rätt sätt enligt planogram samt ger ett säljande intryck för butikernas besökare. Som Merchandiser kommer du bl.a. ha kontakt med butikens personal, arbeta med kampanjinsatser och exponering av varumärkets produkter, arbeta med ommallning, ommöblering och skyltning efter ritning eller planogram samt hantera testers och returhantering av produkter. Att trivas med frihet under ansvar är A och O hos oss eftersom du till största del kommer utföra dina uppdrag självständigt i butik. Under hela din anställning kommer du ha nära kontakt med områdesansvarig samt andra stödfunktioner på SRB Retail House som vägleder dig. Är rollen som Merchandiser rätt för dig? Nu söker vi dig som: Lösningsorienterad, lätt att kommunicera med personer i din omgivning och kan arbeta effektivt Morgonpigg person och kan starta upp runt 08.00 i butik Finns tillgänglig måndag-fredag då uppdraget utförs vardagar Trivs med att jobba med kroppen Har tidigare erfarenhet av att jobba i detaljhandeln med skönhetsprodukter Meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil Bor i eller i närheten av Österlen Tillgänglig för uppdrag mellan v.36-40 2025 – totalt ca 20h fördelat under perioden. Antal timmar och dagar kommer att variera under det angivna veckorna och det finns, inom vissa ramar, möjligheter att själv vara med och styra över schemaläggningen för detta uppdrag. Vad erbjuder vi? Lön enligt Handels kollektivavtal Milersättning som startar och avslutas vid hemmet Betald restid mellan butiker Praktisk utbildningsperiod i butik vid start av anställning Stora möjligheter att förlägga uppdragen enligt dina önskemål och schema, vid behov kan det även finnas möjlighet att arbeta fler timmar på närliggande orter Goda chanser till ett långsiktigt samarbete med fler timmar och projekt framöver Om SRB Retail House Vi på SRB Retail House hjälper dig att vinna slaget i butik. Vi har 30 års erfarenhet av att stödja varumärken och handel att nå sina shoppers där köpbeslutet fattas. Hos oss får du en partner med djup insikt om betydelsen av relationen mellan varumärket och handeln. Du får en partner som förstår nyanserna mellan en shopper och en konsument och vad som driver försäljning både in och ut ur butik. Vi har lång erfarenhet av att jobba med både riktade insatser i utvalda butiker till omfattande upplägg för hela den svenska och nordiska marknaden. Med oss som leverantör får du lösningar som enkelt kan skalas upp och ner och anpassas för olika marknader och butiksformat. 2023 gick Retail House och SRB Gruppen samman, vilket placerar oss som en av Sveriges största byråer inom trade- och Shopper Marketing i Norden. Ansökan Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi rekryterar löpande och tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan! Sökord: varuplock, varuplockare, service, butiksbiträde, butikssäljare, butiksmedarbetare, butiksarbete, extrajobb #jobbjustnu
Vi erbjuder Sveriges mest relevanta yrkesutbildningar. Redan 1999 startade Praktiska Gymnasiet sin första skola, sedan dess har vi vuxit och har idag 36 skolor över hela landet. De branscher vi utbildar inom skriker efter utbildad personal och vi bidrar genom att utbilda framtidens arbetskraft. Genom vårt nära samarbete med det lokala näringslivet ger vi våra elever rätt kompetens inför sitt kommande yrkesliv. Vill du också vara med och utbilda framtidens arbetskraft? Läs mer om oss på https://praktiska.se/om-praktiska/jobb/ Välkommen till gemenskapen! Om skolan Praktiska gymnasiet STAD erbjuder elever ett koncept där teori varvas med praktiska övningar både inne på skolan och ute på arbetsplatser. På Praktiska ställer vi höga krav på oss själva för att skapa de bästa förutsättningarna för en lärorik och rolig utbildning. Vår undervisning präglas av flexibilitet, närhet och praktiskt lärande. Vårt programutbud utgörs av: snickare, målare, elektriker, frisörer, stylister, djurskötare, transport och bilmekaniker. I dagsläget har skolan ca 300 elever och ungefär 30 medarbetare. Ditt uppdrag Tjänsten är en deltidstjänst på 80% med start enligt överenskommelse. Du kommer att undervisa och handleda våra elever inom stylistämnet och tillsammans med andra kollegor kommer du att ingå i ett arbetslag Frisör . Vi ser dig som en viktig och drivande kraft för att, med eleverna i fokus och i samarbete med kollegor, utveckla såväl programmet som ämnet. Utöver yrkesspecifika uppgifter har du, liksom övriga lärare på skolan, uppgifter som bl.a. mentor och tillsammans coachar du och dina kollegor eleverna både socialt och kunskapsmässigt genom deras tre år på Praktiska Gymnasiet. Vi kommunicerar huvudsakligen genom Schoolsoft, StudyBee och vi arbetar i Google-miljö genom delning av digitala dokument, kalendrar och planeringar. Din profil Vi söker dig som är legitimerad yrkeslärare i makeup- och stylist. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du som saknar lärarlegitimation har möjlighet att söka till tjänsten. Du och skolans rektor lägger i sådana fall gemensamt upp en plan för hur du kan bli legitimerad med kortast väg. I arbetsuppgifterna ingår kontakt med näringslivet då en stor del av elevernas studietid består av arbetsplatsförlagt lärande (APL) och därför är god kommunikation med arbetsgivare meriterande. Vi värdesätter din förmåga att möta eleverna utifrån deras kunskaper och behov, och att du identifierar dig med vår värdegrund och våra ledord. Våra elever längtar ut i arbetslivet och din största uppgift är att leda eleverna dit! Var med och forma framtidens yrkesutbildning! Praktiska Gymnasiet är störst i Sverige inom gymnasial yrkesutbildning. Vi strävar efter att ge våra ungdomar bästa möjliga förutsättningar för att tidigt kliva ut i arbetslivet. Vi vet att en bra yrkesutbildning resulterar i jobb direkt efter gymnasiet, men också en framtidstro. Vi tar vår samhällsroll på största allvar och vår vision är att ge våra elever verktygen att vara med och förändra arbetsmarknaden mot det bättre. Vår vision speglas i vår värdegrund. AMBITION handlar om att ha höga förväntningar på varandra och våra elever. Genom KRAFT samverkar vi tillsammans kring varje elev oavsett våra roller. GLÖD återspeglar vår stolthet kring det viktiga samhällsansvar vi som yrkesutbildare har i Sverige. En yrkesutbildning öppnar möjligheter för att skapa sitt eget liv, vilket utvecklar samhället som helhet. Vi vill vara med och skapa samhällsnytta på detta sätt, för ungdomar som har siktet inställt på ett visst yrke, men även för ungdomar som inte ännu har en plan klar för sig. Vår roll är att visa vägen genom att inspirera och utbilda framtidens arbetskraft. Det är något som både samhället och våra elever vinner på. Vi erbjuder Våra medarbetares hälsa och välmående är viktigt för oss. På våra skolor erbjuds därför medarbetare förmåner som friskvårdsbidrag, föräldralön och företagshälsovård. Därutöver erbjuder Praktiska gymnasiet även internutbildningar för nyanställda olegitimerade lärare, och har ett pågående samarbete med de olika nationella lärosätena som erbjuder vidareutbildning av lärare (VAL) för att stötta våra lärare att bli legitimerade. Läs mer om våra unika medarbetarerbjudanden här. Övrigt Ansök så snart som möjligt via vårt rekryteringssystem då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 2025-07-31. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vid frågor kring tjänsten, kontakta rektor Marie Hanselius på 0704-070744 eller via mail [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!
Är du en social och utåtriktad person med stor passion för mode? Drivs du av att dela den passionen med andra och guida dem för att känna sig som bäst? Kanske är du personen vi söker till tjänsten som säljare i Kappahl Ystad! På Kappahl jobbar vi utifrån vårt kundlöfte “Fashion fit for life”. Vi tycker att mode ska passa in på livet och för alla människors olika sätt att ta sig an vardagen. Ett mode gjort för att leva i, helt enkelt! Som säljare i en av våra butiker ser du till att ett besök hos oss känns välkomnande, tryggt och inspirerande. En plats dit man gärna kommer tillbaka igen. Med ett varmt bemötande och god initiativförmåga guidar du kunden till långlivade köp och erbjuder en unik kundupplevelse. Målet är att lyssna, känna in och hjälpa dem hitta det där nya favoritplagget som kan användas om och om igen. Kanske har du tidigare jobbat inom service, eller har ett stort intresse av mode och kläder. Du trivs med att jobba i team med härliga kollegor och att stötta andra för att tillsammans nå uppsatta försäljningsmål. Tjänsten är vikariat på 20 h/veckan och på 20 månader med start 18 augusti 2025. Mycket har hänt sedan vi började sälja kappor i en källare för snart 70 år sedan. I dag har vi närmare 360 butiker och är en av Nordens ledande modekedjor. Men en sak är sig lik - vårt brinnande intresse för våra kunder. För att kunna kunna följa med på vår utvecklingsresa söker vi dig som är flexibel, lätt kan ändra fokus och prioritera om. Du har lätt för att känna igen dig i Kappahls värdeord – Inclusive, Courageous och Joyful. Ingen dag är den andra lik, och älskar du liksom vi utmaningar och att arbeta i ett högt tempo är det dig vi söker! Vem är du? - Social, utåtriktad och älskar mötet med människor. - Brinner för sälj och service och vill ge kunden den bästa shoppingupplevelsen. - Älskar att jobba i team och samarbeta med andra för att nå mål. - Har stor initiativförmåga och tar ansvar i ditt arbete. - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. - Tidigare erfarenhet inom detaljhandeln eller service. - Du är 18 år eller äldre. Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 360 Kappahl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt online på över 20 marknader i Europa och Asien. Vi vill göra skillnad i modevärlden och vara en föregångare i branschen genom att alltid hålla våra löften: att ta hand om världen omkring oss, minimera miljöpåverkan för varje plagg och samtidigt uppfylla vårt medarbetarlöfte: " We promise you the right to always be yourself - a place to belong".Idag består Kappahl-teamet av cirka 4 000 kollegor i åtta länder, alla med olika bakgrund, ålder, kunskaper och stil. Vår gemensamma motivation är att skapa en ansvarsfull modevärld och erbjuda mode till en mängd olika människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för bäraren och för den värld vi lever i. Idag är mer än 85 % av produkterna tillverkade av certifierade och/eller spårbara material. Vårt mål är att nå 100 procent år 2025 tillsammans med Kappahl-gruppens övergripande klimatmål om att halvera värdekedjans klimatutsläpp till år 2030. Läs mer på kappahl.se.
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden. För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. I Kultur- och fritidsförvaltningens ansvarsområde ingår Klostret i Ystad, Ystads konstmuseum, Ystads bibliotek, Ungdomens Hus, Kulturskolan, Marietorps naturskola, Ystad Arena Bad och hallar, Nybrostrandsbadet, och idrottsanläggningar samt en nära kontakt med föreningslivet. Här jobbar cirka 100 medarbetare för att skapa goda förutsättningar för en stimulerande och aktiv fritid och ett givande, berikande kulturliv för Ystads invånare. ARBETSUPPGIFTER Läsåret 2025/2026 kommer Kulturskolan i Ystad med stöd av Kulturrådet att starta upp och erbjuda cirkus för barn och unga på fritiden. Cirkusverksamheten på Kulturskolan är under uppbyggnad och kommer att bestå av både terminskurser som kräver anmälan och drop-in/workshops, vissa lov och lördagar. Tjänsten innebär att du både självständigt och med en cirkuskollega kommer bedriva cirkusundervisning, arbeta med utåtriktad verksamhet samt utveckla cirkusämnet framåt. Delaktighet och medskapande är viktiga moment. Som cirkuslärare/pedagog leder du dina cirkusgrupper självständigt eller med en kollega. Samarbete med andra kollegor på Kulturskolan förekommer också. Då undervisningen sker på barn och ungas fritid förekommer visst kvällsarbete enligt schema. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som kan lyfta, entusiasmera och tillsammans med barn och unga skapa en inspirerande och meningsfull fritid. Du är kreativ och kan anpassa din undervisning utifrån vad som händer i stunden och kan möta barn och unga där de befinner sig. Du har god kompetens inom flera av cirkusens olika discipliner. Vi vill att du har en utbildning inom pedagogik med inriktning barn och unga eller erfarenheter som vi finner likvärdiga. Erfarenhet av arbete med hela processen, från idé till föreställning är ett krav liksom erfarenhet av att självständigt leda cirkusgrupper i olika åldrar. Du är bra på att samarbeta, vilket innebär att du är prestigelös, bra på att lyssna, visar empati och respekt. Att planera och organisera ditt arbete krävs i rollen. Med andra ord har du lätt för att sätta upp mål, organisera resurser, följa upp och avsluta aktiviteter. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och anpassar ditt språk efter målgruppen. B-körkort är ett krav för tjänsten. Utdrag ur polisens belastningsregister krävs och uppvisas före anställning. ÖVRIGT Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.
Nu söker vi nästa superstjärna till Synsam! Är du en grym teamspelare med stort engagemang och en fena på att leverera i säljdialogen? Då borde du läsa vidare! För oss är kunden alltid nr 1 och som Style & Customer Advisor har du en av våra absolut viktigaste roller i att skapa den bästa upplevelsen för våra kunder! Du kommer jobba med att hjälpa, inspirera och guida våra kunder till att göra de bästa köpen – bland annat genom vår populära abonnemangstjänst Lifestyle som har förändrat branschen. Det bästa? Du får göra det tillsammans med ett grymt team bestående av Store Manager, Optiker och andra Style & Customer Advisors. Känner du igen dig i följande? Du sporras av högt satta mål och drivs av att uppnå resultat tillsammans med teamet Du är full av energi och har ett starkt engagemang Du älskar att överträffa förväntningarna genom att ge bra service och sprida positiv stämning till kunder och kollegor Du tar ansvar för din uppgift, vågar ta initiativ och tänka nytt - du ser det som ditt yttersta mål att guida kunden till det bästa köpet! Går du igång när du läser detta? Kul! Då kan vi vara helt rätt för varandra! För oss är det inget krav att du har erfarenhet av vår bransch, men om du tidigare har lyckats bra med försäljning och/eller kundservice är det ett stort plus. Funderar du fortfarande på om du ska söka? Hos oss på Synsam får du: Vara en del av ett branschledande företag med innovativa koncept och butiker i toppklass Ett företag med höga ambitioner, utvecklingsmöjligheter och spännande karriärvägar – exempelvis genom löpande utbildningar i Synsam Academy och vårt interna Aspirantprogram, som utvecklar Style & Customer Advisors till framtida butikschefer En trygg lön genom kollektivavtal men även möjlighet till bonus utifrån teamets prestation Möjlighet till utökat ansvar i butiken. Du kan exempelvis bli ansvarig för Sport-sortimentet, B2B-försäljningen, Lifestyleabonnemanget eller bli Stilexpert, om du är intresserad av mode och trender Utöver detta får du ta del av vårt fina sortiment till förmånliga priser! Om rekryteringsprocessen I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Hoppas vi ses - ta chansen att bli vår nästa säljstjärna!
Forenede Care driver Vigavägen på uppdrag av Ystads kommun. Vigavägen är ett vård- och omsorgsboende med 32 lägenheter. Forenede Care värnar om kvalitet och god miljö för både boende, närstående, personal och uppdragsgivare. Vi erbjuder interna och externa utbildningar samt engagerade medarbetare som arbetar efter vårt motto: Omtanke - Vänlighet - Service. Vi söker nu en matglad kock för timvikariat som trivs med mångsidiga uppgifter och att göra det lilla extra för gästen. Du är utbildad kock alternativt har lång erfarenhet från att jobba i kök där mat tillagas från grunden till den äldre gästen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och mycket kan läras på plats. Ingen syssla är för liten eller för stor för oss och alla gör allt, varmt som kallt, bak som städ. I huset har vi 32-36 boende och det kommer även gäster utifrån så arbetsbelastningen kan variera från dag till dag. Du måste känna dig bekväm med att jobba självständigt då ensamarbete förekommer. Vi jobbar dagtid både vardagar och helger, heltid är i snitt 37h/v och köket har öppet alla dagar hela året. Omfattning: Varierande på timbasis som vikarie då någon av våra ordinarie kockar är frånvarande. Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag 25-07-31. Rekrytering sker fortlöpande och kan avslutas i förtid. Kontaktperson: Annette Eriksson, kökschef Ersättning Lön enligt överenskommelse Företag Forenede Care AB
Vi söker en duktig och energisk lokalvårdare som ska städa hotellrum och stugor . A&Butveckling är Skånes äldsta bemanningsföretag inom Hotell och Restaurang. Tillen av våra kunder söker vi nu en lokalvårdare som kan börja jobba omgående och fram till i mitten av augusti. Schema 6h/dag fredag-tisdag. Du ska vara en noggrann och flexibel person som är duktig på att städa och brinner fär att ge service Vår kund ligger utanför Ystad så det är antingen buss eller egen bil som gäller
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden. För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, fritidshem, gymnasium, vuxenutbildningen samt barn- och elevhälsa. Här jobbar cirka 1100 medarbetare som tillsammans skapar en trygg och utvecklande skola och barnomsorg. Modersmålsenheten är en verksamhet bestående av ca 25 lärare som undervisar flerspråkiga elever. Eleverna är utspridda på samtliga kommunala grundskolor i Ystads kommun. I dagsläget har vi 21 språk. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter, kompetensutveckling och friskvård med möjlighet att påverka och utveckla dig i din roll som modersmålslärare och studiehandledare. Vår vision är att göra flerspråkighet till en tillgång för Ystad. Modersmålsenheten erbjuder en internationell arbetsplats med kollegor från en stor del av världen. Arbetsplatsen genomsyras av god stämning och stort engagemang hos personalen. Har du tyska som modersmål samt erfarenhet av att undervisa i tyska? Vi söker dig som är en engagerad och relationsskapande modersmålslärare eller lärare med språkinriktning. Tveka inte att söka den här tjänsten om beskrivningen stämmer in på dig! ARBETSUPPGIFTER Som person har du lätt för att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och kollegor. Du trivs i ett arbete där samarbete är avgörande för resultat. Hos oss kommer du tillhöra en stor arbetsgrupp. Det gör att du behöver vara samarbetsorienterad och kreativ, både självständigt och tillsammans med andra arbetar du för att finna goda lösningar i olika situationer. Du behöver även vara strukturerad och planerar ditt arbete utifrån de riktlinjer som finns, men är flexibel att ställa om vid behov. Som modersmålslärare åker du runt till de kommunala grundskolorna både inne i Ystad och ute på landsortsskolorna och undervisar elever i modersmål. I uppdraget ingår att planera, genomföra och dokumentera undervisningen i form av bedömning och betygsättning utifrån kursplanen i ämnet modersmål med elever i olika åldrar. Vi förutsätter att du möter elever utifrån deras individuella behov och förutsättningar, har en helhetssyn på elevers lärande samt en nyfikenhet på att använda språkutvecklande arbetssätt. I arbetet ingår också att samarbeta och utveckla sitt arbete tillsammans med kollegor på Modersmålsenheten. KVALIFIKATIONER Du har tyska som ditt modersmål och har dokumenterade språkkunskaper i detta. Utbildning i svenska motsvarande svenska som andraspråk på gymnasienivå är nödvändigt. Det aktuella språket måste vara ditt modersmål. Du behöver ha kunskaper om det svenska skolsystemet och lärares uppdrag i Sverige samt vana av att använda digitala verktyg och att arbeta i olika digitala system, t.ex. Googlemiljö och Office. Svensk lärarlegitimation eller annan pedagogisk utbildning i Sverige är meriterande, liksom erfarenhet av modersmålsundervisning eller annat pedagogiskt arbete med barn eller unga i Sverige. Har du dokumenterade kunskaper i flera språk är även det meriterande liksom studier i det aktuella språket på högskole- eller universitetsnivå. B-körkort gör kommunikationen mellan skolorna enklare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper: Du är ansvarstagande och handlingskraftig, och har en god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra i ett arbetslag. Självklart har du eleven i fokus, och du har förmågan att skapa goda relationer med elever, vårdnadshavare och andra medarbetare i teamet kring eleven. Du ser din del i helheten, och har lätt att ställa om när förutsättningar förändras. ÖVRIGT Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 36 jobb