Welcome Office Agent - sommar & extra på härliga Grand

About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry. Som Welcome Office Agent är du spindeln i nätet och en viktig del i att skapa en unik och oförglömlig upplevelse för hotellets gäster. Det är i receptionen våra gäster får sitt första intryck och dit de vänder sig med frågor. Vi tror att du har en unik förmåga att se varje gäst, en positiv och problemlösande inställning, smittande energi, mod att våga fråga, att du gillar att synas, tar egna initiativ och alltid har koll på läget. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande tjänst. Teamet i receptionen jobbar tätt tillsammans med våra andra avdelningar på hotellet för att säkerställa att gästen får bästa möjliga upplevelse hos oss. Avdelningen arbetar för att skapa unika, personliga och minnesvärda upplevelser för våra gäster genom en hög servicenivå. Vi söker dig som har klipp i steget och studs i skorna och som brinner lika mycket för fantastiska gästmöten som vi gör. Välkommen till en spännande arbetsplats där vi arbetar tillsammans och där möjligheterna är många! Du är en teamplayer men kan även arbeta bra självständigt, du är ansvarsfull och drivs av gott samarbete mellan dig och dina kollegor och har insikten att ta fullt ägandeskap, inte bara för ditt område utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång! Hos oss är ingen dag den andra lik, och du trivs i ett högt tempo och har lätt för att prioriera. Tjänsten innebär arbete under dygnets alla timmar samt helger. I tjänsten ingår b la arbetsuppgifter såsom: • Hela tiden sträva efter högsta service- och kompetensnivå och skapa en oförglömlig helhetsupplevelse för hotellets gäster. • Traditionellt receptionsarbete såsom att checka in och ut gäster, svara i telefon, ta emot bokningar, förbereda ankomstlista, följa checklista, fakturering med mera. • Vara hotellets gäster behjälpliga med frågor och önskemål före, under och efter deras vistelse. • Engagerad i merförsäljning och att avdelningens mål uppnås. • Ansvar för att löpande följa upp gästnöjdhet. • Ansvarar för att hålla receptionsområdet i bästa skick efter givna instruktioner. • Att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra och behandlar varandra med respekt och värme. Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig och vill vara med i vårt superteam och skapa fantastiska minnen för våra härliga gäster? Sök! Om dig: • Du är 18 år eller äldre • Du förstår att sälj = service och tillsammans uppnår vi våra uppsatta mål. • Du är självständig, flexibel och gillar högt tempo. • Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift • Du har ett öga för detaljer och kan fatta snabba beslut när det krävs. • Du har goda datorkunskaper eller är ivrig att få lära dig just detta. • Du har en varm och omtänksam personlighet. • Du ser det stora i det lilla och har en känsla för detaljer.

22 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Breakfast Manager

We’re Comfort Hotel® – a hotel chain that promises to give our guests what they need, and skip the unnecessary. We have great locations, urban design and we’re offering selected services, but the service we give is great. We aim to be Easy on the wallet, have Easy access, be Easy to enjoy and last but definitely not least – be Easy on the planet. Comfort Hotel® is part of Strawberry. COMFORT HOTEL JÖNKÖPING - BREAKFAST MANAGER Comfort Hotel® är en hotellkedja som lovar att ge våra gäster det de behöver, men vi skippar det onödiga. Och på Comfort Hotel Jönköping införlivar vi allt som är viktigt för oss – miljöfokus, perfekt läge, sociala ytor att trivas på. Allt till en blygsam prislapp. Hotellet ligger centralt och nära Jönköpings Universitet och har 103 hotellrum och 2 konferens rum sist men inte minst en Barception. Hotellets hub där gäster kan checka in, hänga i baren och beställa något enklare att äta. Kan du göra scrambled eggs som ingen annan? Blir du peppad när klockan ringer tidigt på morgonen? Är du helt med på att frukost är dagens absolut viktigaste mål? Du är en glädjespridare med ett skratt som smittar. Och på tal om att smitta - det är precis det din energi gör. Du har en härlig stil, du är proffsig på ett avslappnat sätt. Du är pålitlig och tar fullt ansvar för att nå resultat. Som Breakfast Manager på Comfort Hotel Jönköping har du fullt ansvar för frukosten. Med ett öga för detaljer, ett hjärta som klappar för miljön och intresse för smak är du med och sätter standarden för hotellets resultat. Du behöver grundläggande kunskaper i svenska, engelska och kökskunskap. Som Breakfast Manager på Comfort Hotel Jönköping jobbar du både administrativt och i drift. Känner du att att det här jobbet passar dig perfekt? I så fall tycker vi att du ska skicka din ansökan via workbusterlänken snarast! Deadline för ansökan: 30/4, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Hudterapeuter Sommarsäsongen 2024

Copperhill söker hudterapeuter Sommarsäsongen 2024 Är du ute efter en rolig sommar med nya upplevelser, vänner och massa äventyr i Åre? Vi på Copperhill Mountain Lodge är ett stort härligt team som ser fram emot ännu en sommarsäsong tillsammans med nya kollegor. Du trivs hos oss om du gillar att arbeta i en förstklassig miljö men framförallt skall du gilla att umgås med andra, ge god service och på så vis bidra till en härlig stämning. Vi söker nu medarbetare till Level Spa här på Copperhill. Vi söker dig som är varm, genuin och älskar mötet med gäster och kollegor. Du är en omhändertagande person och en härlig teamspelare. Hos oss får du: Nya medarbetare får prova på vår produkt i form av övernattning tillsammans med en vän, alla tränar fritt i vårt gym, får nyttja spa och frukost under två tillfällen/säsong, rabatt på liftkort samt behandlingar & spaprodukter, fina rabatter samt karriärmöjligheter inom kedjan Strawberrys ca 200 hotell. Kraven du som sökande skall uppfylla är att du är utbildad inom din "spagren". Du är van vid arbeta självständigt och levererar med hög kvalitet och precision. Ett krav är att du kan prata svenska eller engelska. Meriterande för tjänsten är att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Arbetstiden är säsongsarbete sommarsäsongen 2024 med chans till förlängning över hösten då hotellet har öppet torsdag-söndag. Tjänsten är på ca 75% och har varierande arbetstider. Copperhill Mountain Lodge erbjuder dig en utvecklande och inspirerande arbetsplats i en av Nordens snabbast växande hotellkedjor. Här blir du en del av en prestigefylld och meriterande arbetsplats som är en del av Strawberry. Copperhill erbjuder personalpriser på hotellboende, liftkort och skistarshop och du tränar kostnadsfritt på hotellets gym. Ansökan görs via Strawberrys rekryteringssida. Observera att vi ej tar emot ansökningar via e-post. Sista ansökningsdag: 30 Maj och intervjuer sker löpande. Tjänsterna kan tillsättas tidigare Vid frågor, kontakta Front Operations Manager Jenny Viklund, [email protected] Hemsida: www.copperhill.se

19 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Spa host/hostess

About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry. Clarion Hotel® är mer än ett hotell - det är en upplevelse. Och du som jobbar inom Clarion är mer än en anställd - du är en del av upplevelsen! Idag är vi ett fantastiskt team med olika erfarenheter och bakgrund men där vi alla har några saker gemensamt - vi är personliga, vi har passion och vi strävar alltid efter perfektion. Låter detta som du? Ansök idag och låt oss tillsammans skapa en av Göteborgs mest omtalade destinationer! Just nu söker vi en karismatisk, kunnig och ambitiös SPA Host/Hostess som ska vara med i teamet på vårt Element spa. Du ingår i ett team och rapporterar till SPA Manager. Som SPA Host/Hostess är din viktigaste uppgift är att säkerställa att alla gäster som besöker vårt fantastiska spa får en härlig upplevelse av högsta kvalité som gör att de längtar tillbaka när de lämnar oss! Därför tror vi att du brinner för mötet med människor, har en positiv inställning, har mod att våga fråga, är initiativtagande och har god organisationsförmåga samt kan hantera arbete i varierande tempo men ändå behålla lugnet. Erfarenhet från liknande arbete är ett stort plus. Du drivs av gott samarbete mellan dig och dina kollegor och har insikten att ta fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång! Tjänsten innebär extra arbete under dag, kväll och helger. Som det är när man jobbar på hotell! I tjänsten ingår b la arbetsuppgifter såsom: • Hålla högsta service- och kompetensnivå och därmed skapa en oförglömlig helhetsupplevelse för våra gäster. • Traditionellt receptionsarbete i ett spa med in- och utcheckning, försäljning av dryck och mat samt löpande drift. • Att ständigt verka för ökad lönsamhet och god kvalité och att nå uppsatta mål för avdelningen. • Aktivt arbeta med merförsäljning och rådgivare för våra gäster. • Ansvar för att löpande följa upp gästnöjdhet. • Hålla ordning på avdelningen samt övriga allmänna ytor rena och snygga. • Arbeta efter satta rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs. • Vid anställning presenteras fullständigt befattningsbeskrivning kring mandat och förväntningar. Rekrytering kommer ske löpande, därav kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdag. Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig? Sök innan sista ansökningsdag. Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Strawberry med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Sous Chef

About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry. Clarion Hotel® är mer än ett hotell - det är en upplevelse. Och du som jobbar inom Clarion är mer än en anställd - du är en del av upplevelsen! Idag är vi ett fantastiskt team med olika erfarenheter och bakgrund men där vi alla har några saker gemensamt - vi är personliga, vi har passion och vi strävar alltid efter perfektion. Låter detta som du? Ansök idag och låt oss tillsammans skapa en av Göteborgs mest omtalade destinationer! På Clarion Hotel Sundsvall hittar du vår Restaurang Nòr, ett modernt Europeiskt koncept framtaget med Nordisk kokkonst. I vårt designade Living Room kan du njuta till fullo med en rykande kopp kaffe, låta dig inspireras av alla människor som går förbi, njuta av god gastronomi och härlig dryck från våra restauranger och barer, samt vara en självklar del av skådespelet på hotellet. I hotellets högsta våning hittar du Elements Spa Sundsvall, ett toppmodernt spa som väcker alla sinnen för att sätta din stund i rätt stämning. Här finner du en uppvärmd takpool med en slående utsikt över Sundsvall samt ång- och torrbastu. På helgerna kommer vi att höja pulsen med pool club på taket. Olika dagar, olika tider, olika setups - men alltid med en fantastisk upplevelse som gemensam nämnare. Välj din vibe för dagen och boka in ditt besök därefter. Vi är övertygade om att en maträtt aldrig är bättre än sina råvaror. Vi arbetar därför i säsong och ställer höga krav på våra leverantörers kvalitets- och hållbarhet engagemang, allt för att våra gäster ska kunna njuta med gott samvete. Våra mål är skyhöga och du kommer att mötas av ett team fullt av talanger och personligheter som varje dag tar de extra stegen för att leverera gäst upplevelser utöver det vanliga. Vår ambition är att ha de mest engagerade och kompetenta medarbetarna i branschen. Är du en av dem? Just nu söker vi en driven Sous Chef, en stark ledare med öga för kvalité, detaljer och upplevelser. Du drivs av samarbete, öppenhet och insikten att ta fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång! Vill du bli en del av vår framtid i Sundsvall? Gillar du att utmana och utmanas? Då är du kanske den vi söker. I tjänsten ingår: • Daglig ledning av matproducerande områden samt disk • Ansvar för kockar, kallskänkor & diskare • Analysera resultatutvecklingen för avdelningen och proaktivt utarbeta aktivitetsplaner • Kontinuerligt ha en dialog med närmaste chef gällande konceptutveckling och utveckling av produkten enligt brand standard • Tjänstgöring enligt rullande schema men mest kvällar och helger • Att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner • Att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets hygienrutiner, egenkontroll av livsmedelshantering och liknande rutiner som gäller inom köket. • Följa företagets policys såsom exempelvis klädpolicy som innebär uniform (kockkläder) moderat make- up, inga smycken, namnskylt mm. • Att koordinera och informera avdelningens personal om tider, prioritet och menyer för olika aktiviteter och evenemang. • Att, i samråd med resten av ansvariga i köken, tillhandahålla högsta möjliga matkvalité inom fastlagda lönsamhetsmål för avdelningen. • Prissättning och portionsstorlek av produkter för att uppnå hög och stabil lönsamhet. Inköp inom ramen för godkänd budget . Användning av menu engineering. • • Ständigt utveckla produkten utifrån gästernas behov och önskemål • Hålla sig informerad om konkurrenternas aktiviteter samt genomföra konkurrentbevakning • Ansvara för att själv söka upp den informationen som behövs för din avdelning och personal • Ansvarar för att hålla sig och sin avdelning uppdaterad om vad som händer i huset. • Att inventering görs vid månadsskifte och lämnas in i rätt tid. • Samarbeta positivt med personal på övriga avdelningar. Kvalifikationer: • Erfarenhet från liknande befattning minst 5 års erfarenhet. • God kunskap om livsmedelsbranschen, nationellt och internationellt. engelska eller skandinaviska språket. • Oberoende, strukturerad, noggrann och pålitlig. • Stor arbetskapacitet med förmåga att hantera flera ärenden parallellt. • Förmåga att snabbt skaffa ny kunskap och förmedla den till andra. • God samarbetsförmåga - du kommer att ha mycket kontakt internt och externt. • God kommunikationsförmåga. Personlighetsdrag: • Brännande kärlek till mat och stort intresse för mattrender. • God samarbetsförmåga och ordningssinne. • Leta efter detaljer. • Du måste ha förmågan att se vad som krävs för att våra gäster ska bli nöjda • Bra kommunikatör. • Förmåga att inspirera andra. • EU-pass eller arbetsvisum. Lön: Enligt överenskommelse Anställningsform: 100% anställning Arbetstider: Varierande, dagtid, kvällar & helger. Tillträde: Enligt överenskommelse Verkar detta vara en perfekt match för dig? Skicka din ansökan idag. Rekrytering sker löpande! På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat. Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig och vill vara med och skapa en arena i världsklass för möten mellan människor, bolag och kulturer? Sök innan sista ansökningsdag. Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Strawberry med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter.

18 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
HEAD CHEF

About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry. Clarion Hotel Sundsvall - ett spektakulärt och elegant hotell precis intill Selångersån mitt i Sundsvalls stadskärna. Här hittar du en pool på taket, restaurang, bar, stora konferenslokaler och mysiga rum som ger dig känslan av att komma hem. Som köksmästare är du en viktig del i att skapa en unik upplevelse för hotellets gäster. Därför tror vi att du har en smittande energi, gillar att synas, är ansvarsfull, har mod att våga fråga, tar egna initiativ och alltid har koll på läget. Du drivs av gott samarbete mellan dig och dina kollegor och har insikten att ta fullt ägandeskap inte bara för ditt område, utan för gästens helhetsupplevelse. Alltid och varje gång! Tjänsten innebär varierande arbetstider. Vill du bli en del av vår framtid i Sundsvall? Gillar du att utmana och utmanas? Då är du kanske den vi söker. Är du vår nya Head Chef på Clarion Hotel Sundsvalll? Vi söker en inspirerande, coachande och tydlig ledare som tillsammans med teamet ska ta vårt hotell in i framtiden! Du har erfarenhet från motsvarande tjänst tidigare, håller hög kvalitétsnivå, är strukturerad med ett stort ekonomiskt sinne. Din profil Du är en matkreatör som i ditt tydliga ledarskap inspirerar och motiverar dina medarbetare att utvecklas på personligt plan och mot verksamhetens mål med nöjda återkommande gäster. Du håller hög standard för att leverera matupplevelser i världsklass, du är miljömedveten och van att jobba med hållbarhetsfrågor. Du har vinnarinstinkt, är lösningsorienterad och nyfiken, bra på att kommunicera och med ett högt kommersiellt fokus. Detta är en roll där vi söker erfarenhet från att drifta större restauranger och storkök. På Clarion hotell Sundsvall går gästen först och gästerna är många som kommer till oss för att konferera, bankett, lunch och till vår framstående restaurang NÒR. Möjligheterna är många, och vår verksamhet är mångsidig från det lilla till det stora sällskapen. Arbetsbeskrivning Ditt ansvar: • Du har jobbat med hela spectrumet med stora volymer och logistik, till det lilla med absolut viktigaste mötena - alltid med hög kvalitet. • Du är kvalitétsmedveten och har god kunskap i svensk och europeisk matlagning. • Förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal. • Du är van att driva igenom F&B-koncept och jobba strategiskt framåt. • Naturlig och coachande ledare, schemaläggning, rekrytering. • Goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift. • Väl insatt i köksekonomi, kalkylering, råvarukostnad, inköp, lagerstyrning och inventering. • Goda datakunskaper. • Meriterande om du har kunskaper i Strawberry specifika system. • Bidra till att öka livskvaliteten för gäster och medarbetare. • Personalansvar, vilket innebär effektivast möjliga schemaläggning, följa gällande avtal, utbildning & vidareutveckling av personal samt coachning i kök. • Arbeta aktivt med företagets systemmätning för gästnöjdhet, medarbetarnöjdhet samt ekonomiska mål. • Tillsammans med avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster. I din tjänst ingår: • Ansvarar och verkar för att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra såväl på den egna avdelningen som mellan avdelningar. • Aktivt arbeta för att främja en god feedback-kultur. • Analysera resultatutvecklingen för avdelningen och proaktivt utarbeta aktivitetsplaner. • Kontinuerligt ha en dialog med ledningsgruppen gällande konceptutveckling och utveckling av produkten. • Kontinuerligt uppdatera menyer enligt lagda riktlinjer • Att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner. • Att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets hygienrutiner, egenkontroll av livsmedelshantering och liknande rutiner som gäller inom köket. • Följa företagets policys såsom exempelvis klädpolicy som innebär uniform (kockkläder), moderat make-up, inga smycken, namnskylt mm. • Att koordinera och informera avdelningens personal om tider, prioritet och menyer för olika aktiviteter och evenemang. • Månadsvis avlägga prognos för avdelningen i enlighet efter de ekonomiska mål/förutsättningar hotellet har och står efter. • Hålla sig informerad om konkurrenternas aktiviteter samt genomföra konkurrentanalyser. • Eventuellt andra uppgifter kan tillkomma direkt delegerade via F&B Manger eller Ledningsgrupp. Våra förväntningar: Clarion hotell Sundsvall förväntar sig att ditt arbete genomsyras av våra värdeord: energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en “våga fråga” attityd. Nyfiken och engagerad ser vi att du är i allt och alla du möter, vilket skildrar begeistring. WeCare är en del av vår identitet och av vår kultur. Det är vi stolta över. Som en del av Strawberry delar vi en tradition och en kultur att göra mer än det som förväntas av oss - för gästerna, våra medarbetare, samhället och miljön. Detta kallar vi för WeCare. Tillsvidareanställning med anställningsgrad 100%, provanställning tillämpas Tillträde och lön efter överenskommelse Tillgång till flertal förmåner Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag Clarion hotell Sundsvall - Clarion living, not just staying. About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry.

18 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
DISKARE - Sommarjobb

About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry. Vill du arbeta i Norra Europas mest kreativa och expansiva hotellkedja? Är du en person som tycker om utmaningar och strävar efter att vara unik? Vi är övertygade om att stor talang kan komma från var som helst. Vi är aldrig genomsnittliga – är du? Vill du vara med på vår resa? Med ett toppläge bara 700 meter från Stockholm Centralstation mitt bland charmiga lokala kvarter på Kungsholmen, finns det en härlig mötesplats för människor som söker efter unika upplevelser – oavsett om det gäller design, service, mat, dryck eller möten. Clarion Hotel Amaranten är ett av Stockholms största hotell med 461 rum, restaurang och bar, konferens- och eventmöjligheter samt ett stort inspirerande Living Room. Om jobbet: Nu söker vi efter sommarpersonal till vår diskavdelning med chans till att jobba extra under hösten. Passen är förlagda till både vardagar och helger. Skift- och helgarbete ingår. Arbetsuppgifter; • Vara uppdaterad och jobba efter uppsatta mål • Följa arbetsrutiner och företagspolicy • Hålla dikavdelningen ren och prydlig enligt HACCP standard • Upprätthålla bra samarbete med hotellets alla avdelningar • Delta och utföra företagets utbildningar • Vara en exemplarisk ambassadör för företaget på och utanför hotellet Vi söker dig som: • Har en varm och omtänksam personlighet. • Är en naturlig inspiratör som tycker om att motivera människor runt dig bara genom att vara dig själv. • Har intresse hotellverksamhet. • Är självständig och flexibel och gillar att jobba i ett högt tempo. • Kan kommunicera på svenska och/eller engelska • Har ett öga för detaljer och kan ta snabba beslut när det krävs. Verkar detta vara en perfekt match för dig? Skicka din ansökan idag. Vad väntar du på?! Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Hoppas att höra från dig!

18 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Housekeeping - sommarjobb

About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry. Inför sommaren behöver vi förstärka vårt härliga team på Housekeeping på Clarion Hotel Sundsvall! Kan du bädda en säng så att det ser ut som att den kom direkt ur mangeln och älskar du ordning och reda? Då är du kanske vår nya kollega! Som del av vårt grymma team på Housekeeping ansvarar du för att städningen av tilldelade hotellrum, allmänna ytor, förråd, korridorer m.m. är av hög kvalitet så att våra gäster alltid får uppleva ett rent och fint hotell. Vi letar i första hand efter dig som vill jobba med oss under sommarperioden maj - september. Några egenskaper vi uppskattar lite extra: • Du är effektiv och samtidigt noggrann - du ser detaljer • Du är positiv, ansvarstagande och tycker om att göra det lilla extra för både gäster och kollegor • Du är självgående, flexibel, lösningsorienterad och älskar att jobba i ett högt tempo • Du tycker om att röra på dig • Du ser när en gäst eller kollega behöver hjälp, utan att han eller hon behöver fråga Arbetstid: Dagtid. Vardagar och helger. Tjänstgöringsgrad: extra vid behov alternativt visstidsanställning över sommaren. Du som söker behöver tala svenska eller engelska samt ha giltigt arbetstillstånd. Vi ser gärna att du har minst 1 års erfarenhet av hotellstädning. Det är viktigt att du har en positiv attityd, ett varmt hjärta och ett härligt leende! Välkommen med din ansökan senast 31 maj 2024. Vi ger dig: En härlig arbetsmiljö på en levande arbetsplats där ingen dag är den andre lik. Omringad av fantastiska kollegor bidrar du med din arbetsglädje och hittar din plats i teamet som tillsammans ser till att hotellet når sina mål. Vill du jobba i ett företag med utvecklingsmöjligheter? Då söker du till rätt arbetsplats. VARMT VÄLKOMNA TILL CLARION SUNDSVALL! About Clarion Hotel: Clarion Hotel® is not just a hotel chain; it's an immersive experience that combines Scandinavian hospitality with a touch of premium. Our team members are not merely employees; they are an integral part of the Clarion experience. We pride ourselves on delivering on personality, passion, and we always strive for perfection. Join us in shaping the future of hospitality! Clarion Hotel® is part of Strawberry.

18 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Housekeeping Vox Hotel

Är du vår nästa kollega? Vi söker nya kollegor till Housekeeping som ska komplettera vårt team på Vox Hotel! Vill du arbeta i Norra Europas mest kreativa och expansiva hotellkedja? Är du en person som tycker om utmaningar och strävar efter att vara unik? Strawberry har pushat innovation inom hotellmarknaden i åratal. Vi är övertygade om att stor talang kan komma från var som helst. Vi är aldrig genomsnittliga – är du? Vox Hotel har 143 rum från sviter och deluxerum med milsvid sjöutsikt över Vättern till smarta dubbelrum. Hotellet är öppet 24 timmar om dygnet, varje dag, året runt. I loungen det finns det gott om både arbetsutrymme och plats för avslappning. På 6:e våningen finner du vårt gym med en helt magnifik sjöutsikt. På gatuplan finner du Vox Restaurant som serverar frukost och middag. Vox Hotel ligger i hjärtat av Jönköping, nära tågstation och busstation samt shopping, kultur och nattliv. Jobbet: Vi söker stjärnor till sommaren som kan jobba 60 % eller mer. Vi söker stjärnor för hela året som kan jobba 50 % eller mer. Arbetsuppgifterna inkluderar: - Städning av hotellrum och allmänytor - Ta hand om våra gäster och hjälp dem att få en trevlig vistelse hos oss - Rapportera i frågor gällande inventering och underhåll - Arbetstiderna kommer att variera mellan vardagar, kvällar och på helger Talangen: – Du kan leverera bra resultat självständigt och i team – Du är noggrann, effektiv, serviceinriktad och detaljorienterad – Du gör saker med känsla och kvalitet är viktigt för dig – Bra om du har tidigare erfarenhet från hotellstädning eller annan städvana, men det är inget krav – God kommunikationsförmåga på antingen svenska, skandinaviska eller engelska är att föredra – Att du är en lagspelare som gillar att ha roligt på jobbet och jobbar för ett gemensamt bra resultat – Du har en vidvinkelblick och kan tänka och agera ett steg längre – Du gillar att få feedback på dina uppgifter och rutiner Du har mycket energi, mod och begeistring! Passar detta in på dig? Välkommen med din ansökan redan idag! Ansökan tas endast emot via ansökningslänken.

15 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Assistant Housekeeping Manager/Housekeeper 100%

Det finns en anledning till att det är just du som önskar att jobba i Nordic Choice Hotels. Du ser möjligheter på våra 100 destinationer. Du tror du kommer passa in i vår mångfald bland 13.000 anställda. Du är exalterad över våra fantastiska hotellkedjor och du har energi, mod och begeistring så det räcker och blir över. Vill du veta mer om oss? Vi ser fram emot din ansökan! Vi söker dig som vågar bjuda på dig själv, är engagerad i kollegor och gäster på hotellet och har nära till skratt. Du är orädd inför att prova nya saker och älskar en omväxlande vardag i en miljö med högt tempo. I rollen som assisterande husfru arbetar man både med administrativa och praktiska sysslor, såsom städ av hotellrum och offentliga ytor och vi hjälper våra gäster med allt! Vi säger inte nej, utan här ser vi alltid lösningar. Du är självgående, ansvarstagande och har en hög känsla för service och kvalité. Vårt syfte sträcker sig långt utöver att bara tillhandahålla en plats att bo eller ett tillfälligt stopp för våra gäster. Vi strävar efter att skapa en upplevelse som går bortom det förväntade, där varje ögonblick är fyllt med minnesvärda stunder som berikar våra gästers liv. Genom att agera som en förlängd arm till housekeeping manager och vara en inspiratör till alla anställda, är vårt övergripande mål att överträffa förväntningarna och skapa oförglömliga minnen för varje gäst som kliver in genom våra dörrar. Är du den personen? Kvalifikationer: • Erfarenhet inom städ, hotellbranschen och gästservice. • Stark förmåga att inspirera och motivera personal. • Utmärkt kommunikationsförmåga. • Organisatorisk skicklighet och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. • Kreativitet och initiativtagande till genomförande av satta uppgifter. • Svenska och engelska i tal och skrift. • Datorvana Genom att framgångsrikt utföra dessa ansvarsområden förväntas du spela en avgörande roll i att skapa och upprätthålla en överlägsen gästupplevelse på hotellet. Ansvar: • Säkerställa kvalitén på våra hotellrum och gästytor på hotellet. • Uppföljning av avvikelser som avser ansvarsområdet – systematiskt efter resurser • Säkerställa att schema och arbetsfördelning är efter satta måĺ vid sitt arbetspass • Upprätta rutiner för housekeeping och kontrollerar att dessa följs i samråd med HKM • Genomför roomcheck/housecheck för kvalitetssäkring • Schema och planering av personal på housekeeping • Delaktighet och uppföljning i Loopon (elektroniska gästenkäter) • Upplärning av ny - och uppföljning av personal på housekeeping Huvuduppgifter: • Leda och fördela arbetet på avdelningen • Att gå igenom ankomster/listor • Hålla sig uppdaterad "Vad händer i huset denna vecka" • Utföra roomcheck på hotellrum inför ankomster. Med rapportering till HKM. • Ansvara för att vi har en välkomnande miljö och atmosfär. • Städning av hotellrum och offentliga utrymmen, efter schemabehov. • Hantering av gästsynpunkter från vårt enkätsystem (Loopon) samt kommunikation till avdelningen av resultat. • Vara delaktig i utveckling och rutiner som direkt påverkar gästernas vistelse. • Följa företagets policies (står i personalhandboken) • Säkerställa att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner • Ledning, coachning och motivering av personal för att säkerställa kvalité • Ha god kännedom om rutiner för att på bästa sätt tillmötesgå gästerna. • Vara kunnig om anläggningen. • Att se till att ett gott arbetsklimat råder där alla ställer upp för varandra. • Gärna framföra idéer och synpunkter som kan leda till bättre arbetsklimat, bättre service eller bättre lönsamhet för företaget. Arbetet är förlagt både vardagar och helger, dagtid. Kvällstid kan förekomma. Tillsvidareanställning med tjänstgöringsgrad på 100%, med 50% som Assistant Manager & 50% i driften. Provanställning tillämpas och lönen följer HRF avtalet. Är du den lysande stjärna vi söker? Skriftlig ansökan med personligt brev och CV. Intervjuer sker löpande, så ansök så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

14 april 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024