Technical Sales Manager
Randstad AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Arbetsbeskrivning Är du en affärsdriven ingenjör eller tekniskt kunnig säljare med erfarenhet från kraftgenerering, olja & gas, eller industriell automation? Då har vi ett spännande konsultuppdrag för dig! Just nu söker vi på Randstad en Sales Manager till Siemens Energy i Finspång, med globalt ansvar för försäljning av uppgraderingslösningar för gasturbinerna SGT-700/800 samt kontrollsystem. I denna roll kommer du att ansvara för hela säljprocessen, från lead management till överlämning till projektorganisationen. Du arbetar i nära samarbete med både produktteam och regionala säljfunktioner, och har ett tydligt uppdrag att utveckla affärer inom Modifications & Upgrades globalt. Du ansvarar för hela säljprocessen, från första kundkontakt till projektöverlämning. Ditt arbete innebär att du skapar tekniskt korrekta och affärsmässigt hållbara lösningar, i linje med processer och etiska riktlinjer. Rollen kräver också att du har god förmåga att kommunicera och samarbeta både internt och externt, och du bör trivas i en internationell miljö där kundfokus, innovation och struktur står i centrum. Du har troligtvis en teknisk bakgrund och erfarenhet av försäljning inom energisektorn eller närliggande industri. Kanske har du arbetat med gasturbiner tidigare eller har gedigen förståelse för kraftgenerering och automationssystem. Du behöver kunna uttrycka dig obehindrat på engelska, i både tal och skrift, och vara öppen för internationella resor. being a consultant Randstad Professional is the career partner that will help you find the right job, love what you do, and develop your career. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. With access to a wide range of roles with top employers, a global community of professional peers, and specialized training and support, we’ll be your guiding partner and help you build a rewarding career. about randstad professional Randstad Professional specializes in skilled work and is part of Randstad, a global talent leader with the vision to be the world’s most equitable and specialized talent company. Headquartered in the Netherlands, Randstad operates in 39 markets and has approximately 40,000 employees. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are an academic or specialist. As a partner for talent and through our distinct specialization, we help people secure meaningful roles, develop relevant skills and find purpose and belonging in their workplace. Ansvarsområden Driva försäljningsaktiviteter från prospektering till order, globalt. Säkerställa att tekniska och kommersiella offerter är korrekta och i linje med processer. Hantera intressenter, kommunicera tydligt och koordinera internt. Resa internationellt upp till cirka 60 dagar per år. Kvalifikationer Har god teknisk förståelse för gasturbiner, särskilt SGT-800 är meriterande. Har 3–5 års erfarenhet inom internationell försäljning, gärna inom olje/gas- eller energisektorn. Är kommunikativ, samarbetsvillig och bekväm i kunddialoger på både teknisk och kommersiell nivå. Har erfarenhet av kontraktsförhandling, affärsutveckling och ekonomisk analys. Har mycket goda kunskaper i engelska. Har relevant högskoleutbildning, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
7 september 2025
Kommunikatör
Randstad AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Arbetsbeskrivning Vi söker just nu två (2) kommunikatörer till uppdrag för myndighet. Uppdrag: Konsultuppdrag. 31.06.2025 -31.12.2025 med chans till förlängning. Omfattning: Heltid. Hybrid möjlig efter initial uppstartsperiod på plats. Plats: Hammarby, Stockholm Arbetsgivare: Randstad AB Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag! Ansvarsområden Arbetsuppgifterna kan bland annat innebära att: Bidra med kommunikationsstrategiskt stöd Planera och genomföra målgruppsanpassade kommunikationsinsatser Följa upp och analysera utfall av kommunikativa insatser Vara beställare mot externa leverantörer och kvalitetssäkra produktioner av olika slag, bland annat filmproduktioner Ta fram innehåll till myndighetens digitala kanaler Uppdatera webbplats och intranät Ta fram och uppdatera myndighetens mallar Delta i planering och genomförande av evenemang och extern medverkan Vid behov stötta myndighetens personal i kommunikationsfrågor Kvalifikationer Krav: Akademisk utbildning inom kommunikation eller motsvarande utbildning som bedöms som likvärdig Aktuell och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (minst 5 år) Gedigen erfarenhet av webbpublicering, gärna Optimizely God erfarenhet av att arbeta i sociala medier God förmåga att skriva målgruppsanpassat och på klarspråk Erfarenhet av kommunikationsarbete i offentlig sektor Mycket goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska Tjänsten innebär självständigt arbete men också till stor del i projektform tillsammans med andra där förutsättningarna kan ändras och planeringen uppdateras löpande. Mot den bakgrunden söker vi en person med mycket god samarbetsförmåga och ett flexibelt och ansvarstagande förhållningssätt. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
7 september 2025
Laboratorieassistent, Vikariat
Randstad AB
Biomedicinska analytiker m.fl.

Arbetsbeskrivning Laboratorieassistent med känsla för smak? Välkommen till ett företag där innovation, kvalitet och arbetsglädje går hand i hand! Om NordArom NordArom AB är ett företag som specialiserat sig på att utveckla och tillverka aromer och färg för livsmedelsindustrin sedan 1956. Då, precis som nu, har bolaget konsumenternas upplevelse i centrum. Som ett av nordens ledande aromhus utvecklar NordArom framtidens smaker inomlivsmedelsindustrin – och vi söker dig som vill vara med på den resan! Som anställd hos NordArom erbjuds du en innovativ, hållbar och familjär miljö där kreativitet, kvalitet och kundfokus står i centrum. Nordarom söker en Laboratorieassistent till sitt engagerade Produktutvecklingsteam. Här får du arbeta tillsammans med passionerade kollegor från olika avdelningar i en roll där du är en nyckelperson i det dagliga utvecklingsarbetet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Det här är en perfekt roll för dig som vill ha varierade arbetsuppgifter och som trivs i en miljö där struktur, noggrannhet och samarbete står i fokus. Du får möjlighet att bidra till spännande smakprojekt och vara med på resan från idé till färdig produkt. Du kommer bland annat att: Blanda aromer och applikationsprover utifrån befintliga recept Hämta råvaror från produktionen Vara en länk mellan produktutveckling, säljteam och externa leverantörer Avlasta och supporta produktutvecklarna i det dagliga arbetet Kalibrering och daglig skötsel av analysutrustning Lägga in råvaru-och produktdata i affärssystemet Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom relevant område, t.ex. livsmedelsteknik eller kemiteknik 1 års arbetserfarenhet alternativt laborativ erfarenhet från sin utbildning Laborativ erfarenhet – antingen från tidigare tjänst eller från studier (krav) Mycket goda kunskaper i svenska Meriterande Erfarenhet från livsmedelsindustrin Engelska på professionell nivå i tal & skrift Personliga egenskaper Du är van att arbeta noggrant och självständigt, och har en god kommunikativ förmåga – både internt och externt. Vidare ser vi gärna att du: Tycker att livsmedelsindustrin är spännande Har ett serviceinriktat arbetssätt och trivs i en supporterande roll Är strukturerad och kan planera samt prioritera utifrån verksamhetens behov Är noggrann och ansvarstagande, med hög fokus på kvalitet – även vid högt arbetstempo Har ett grundläggande säkerhets- och risktänk, och följer gällande rutiner i laborativ miljö Är nyfiken och initiativtagande, med förmåga att se helheten och identifiera var din insats behövs Har en stark vilja att lära och utvecklas i rollen Övrigt Sista ansökningsdag: 29 Juni Placering: Norrköping Tjänsten omfattning: Vikariat 1 år (heltid) med start enligt överenskommelse I denna rekrytering samarbetar NordArom AB med Randstad Life Sciences. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan så snart du kan. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Midia Hussein, [email protected]. För mer information om Nordarom besök www.nordarom.se Ansvarsområden Blanda aromer och applikationsprover utifrån befintliga recept Hämta råvaror från produktionen Vara en länk mellan produktutveckling, säljteam och externa leverantörer Avlasta och supporta produktutvecklarna i det dagliga arbetet Kalibrering och daglig skötsel av analysutrustning Lägga in råvaru-och produktdata i affärssystemet Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom relevant område, t.ex. livsmedelsteknik eller kemiteknik 1 års arbetserfarenhet alternativt laborativ erfarenhet från sin utbildning Laborativ erfarenhet – antingen från tidigare tjänst eller från studier (krav) Mycket goda kunskaper i svenska Om företaget NordArom AB

21 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Supporttekniker deltid
Randstad AB
Supporttekniker, IT

Arbetsbeskrivning Vi söker dig som kanske har tidigare erfarenhet inom IT support och som vill kombinera dina studier med ett deltidsarbete. Arbete kommer att utföras Mån & Tis (ev Ons längre fram) med arbetstider 08.00-17.00 För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid din personlighet. Du är snabblärd, noggrann, samarbetsvillig och lättsam. Du har hög arbetsmoral och är prestigelös - laget för jaget. Här hjälper vi varandra. Du är orädd när det kommer till att hantera ärenden via telefon och trivs med att bemöta kunder. Vi hoppas också att du vill vara med och bidra med positiv energi och god stämning till dina kollegor. Vi tycker om att ha kul på jobbet och satsar på att skapa en stimulerande arbetsmiljö där alla ska trivas och känna att de utvecklas. Hos oss finns det även fina möjligheter till vidareutveckling inom IT. Ansvarsområden I den här rollen får du användning av din lösningsorienterade förmåga. Du kommer lösa inkommande ärenden via telefon, mail och vårt ärendehanteringssystem (ServiceNow). Som servicedesktekniker kommer du att ingå i ett engagerat team (6 personer) och tillsammans hjälps vi åt med våra kunders tekniska problem. Självklart använder vi fjärrstyrningsverktyg för att snabbt ge personlig service. Du kommer arbeta från vårt kontor i Solna eller direkt ute hos kund (on-site) enligt förutbestämt schema. Våra ärenden är av varierad svårighetsgrad men det viktigaste är att kunden i slutändan får bästa tänkbara service och återkoppling. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har erfarenhet av att bistå med service via telefon (minst 6 månader) adminmiljön i Office 365 arbeta i Windowsmiljö fjärrstyrning och ärendehanteringssystem Microsoft Intune Active Directory Mycket goda kunskaper inom svenska krävs. Skriftligt och muntligt. Vår kund arbetar inom drift, support och implementation av infrastruktur för komplexa och kundunika kommunikationsplattformar. Hos vår kund trivs våra medarbetare då företaget präglas av en varm företagskultur. De sitter centralt i Solna/Haga och vi erbjuder hybridarbete men från start vill vi att du arbetar på plats i Solna för att lära dig våra system och våra kunders IT-miljöer. I överenskommelse med chef beslutas när hybridarbete är möjligt. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

21 dagar sedan
Sista ansökan:
3 september 2025
Laboratorieassistent
Randstad AB
Biomedicinska analytiker m.fl.

Arbetsbeskrivning Laboratorieassistent med känsla för smak? Välkommen till ett företag där innovation, kvalitet och arbetsglädje går hand i hand! Om NordArom NordArom AB är ett företag som specialiserat sig på att utveckla och tillverka aromer och färg för livsmedelsindustrin sedan 1956. Då, precis som nu, har bolaget konsumenternas upplevelse i centrum.  Som ett av nordens ledande aromhus utvecklar NordArom framtidens smaker inomlivsmedelsindustrin – och vi söker dig som vill vara med på den resan! Som anställd hos NordArom erbjuds du en innovativ, hållbar och familjär miljö där kreativitet, kvalitet och kundfokus står i centrum. Nordarom söker en Laboratorieassistent till sitt engagerade Produktutvecklingsteam. Här får du arbeta tillsammans med passionerade kollegor från olika avdelningar i en roll där du är en nyckelperson i det dagliga utvecklingsarbetet. Huvudsakliga arbetsuppgifter Det här är en perfekt roll för dig som vill ha varierade arbetsuppgifter och som trivs i en miljö där struktur, noggrannhet och samarbete står i fokus. Du får möjlighet att bidra till spännande smakprojekt och vara med på resan från idé till färdig produkt. Du kommer bland annat att: Blanda aromer och applikationsprover utifrån befintliga recept Hämta råvaror från produktionen Vara en länk mellan produktutveckling, säljteam och externa leverantörer Avlasta och supporta produktutvecklarna i det dagliga arbetet Kalibrering och daglig skötsel av analysutrustning Lägga in råvaru-och produktdata i affärssystemet Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom relevant område, t.ex. livsmedelsteknik eller kemiteknik 2–3 års relevant arbetslivserfarenhet Laborativ erfarenhet – antingen från tidigare tjänst eller från studier (krav) Mycket goda kunskaper i svenska Meriterande Erfarenhet från livsmedelsindustrin Engelska på professionell nivå i tal & skrift Personliga egenskaper Du är van att arbeta noggrant och självständigt, och har en god kommunikativ förmåga – både internt och externt. Vidare ser vi gärna att du: Tycker att livsmedelsindustrin är spännande Har ett serviceinriktat arbetssätt och trivs i en supporterande roll Är strukturerad och kan planera samt prioritera utifrån verksamhetens behov Är noggrann och ansvarstagande, med hög fokus på kvalitet – även vid högt arbetstempo Har ett grundläggande säkerhets- och risktänk, och följer gällande rutiner i laborativ miljö Är nyfiken och initiativtagande, med förmåga att se helheten och identifiera var din insats behövs Har en stark vilja att lära och utvecklas i rollen Övrigt Sista ansökningsdag: 29 Juni Placering: Norrköping Tjänsten omfattning: Tillsvidare anställning 100% med start enligt överenskommelse (provanställning tillämpas) I denna rekrytering samarbetar NordArom AB med Randstad Life Sciences. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan så snart du kan. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Midia Hussein, [email protected]. För mer information om Nordarom besök www.nordarom.se   Ansvarsområden Blanda aromer och applikationsprover utifrån befintliga recept Hämta råvaror från produktionen Vara en länk mellan produktutveckling, säljteam och externa leverantörer Avlasta och supporta produktutvecklarna i det dagliga arbetet Kalibrering och daglig skötsel av analysutrustning Lägga in råvaru-och produktdata i affärssystemet Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom relevant område, t.ex. livsmedelsteknik eller kemiteknik 2–3 års relevant arbetslivserfarenhet Laborativ erfarenhet – antingen från tidigare tjänst eller från studier (krav) Mycket goda kunskaper i svenska Om företaget NordArom AB

21 dagar sedan
Sista ansökan:
29 juni 2025
Junior HR-partner
Randstad AB
Personal- och HR-specialister

Arbetsbeskrivning Är du i början av din HR-karriär och brinner för att bidra till en positiv arbetsmiljö i en dynamisk bransch? Då kan du vara den vi söker! För vår globala kund inom läkemedelsindustrin söker vi nu en junior HR-partner som ska stärka upp befintligt team! Detta är inledningsvis ett konsultuppdrag, för rätt person finns på sikt möjlighet till direkt anställning hos kund. Arbetsplatsen ligger i centrala Uppsala. Arbetet är på heltid, måndag - fredag. Möjlighet till distansarbete finns delvis. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt att du har en bra samarbetsförmåga. På Randstad strävar vi efter att erbjuda dig karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och få ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Som Junior HR-partner kommer du att vara involverad i en mängd olika HR-processer. Du kommer att arbeta nära övriga HR-partners i teamet. Detta inkluderar bland annat: Att bidra i rekryteringsprocesser. Att stödja chefer i performance management. Att delta i utvecklingen av HR-policyer och processer. Att hantera HR-administration. Att bidra till att skapa en engagerande och inkluderande arbetsplats. Att ge råd och stöd till chefer och anställda, självständigt och/eller i samråd med senior HRBP. Kvalifikationer För den här rollen tror vi att du: Har en relevant akademisk examen inom HR eller liknande fält. Har ett par års erfarenhet inom HR. Har god kunskap om arbetsrätt och HR-processer. Är kommunikativ, lyhörd och har lätt för att bygga relationer. Är proaktiv, lösningsorienterad och trivs i en föränderlig miljö. Har utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Som person ser vi att du har hög flexibilitet, är stresstålig och är van att hantera många parallella processer. Om du är redo att ta nästa steg i din HR-karriär och vill vara en del av ett företag som gör skillnad, skicka in din ansökan idag! Vi gör urval löpande. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

21 dagar sedan
Sista ansökan:
30 september 2025
Kommunikatör
Randstad AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Arbetsbeskrivning Vi söker just nu två (2) kommunikatörer till uppdrag för myndighet. Uppdrag: Konsultuppdrag. 31.06.2025 -31.12.2025 med chans till förlängning. Omfattning: Heltid. Hybrid möjlig efter initial uppstartsperiod på plats. Plats: Hammarby, Stockholm Arbetsgivare: Randstad AB Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag! Ansvarsområden Arbetsuppgifterna kan bland annat innebära att: Bidra med kommunikationsstrategiskt stöd Planera och genomföra målgruppsanpassade kommunikationsinsatser Följa upp och analysera utfall av kommunikativa insatser Vara beställare mot externa leverantörer och kvalitetssäkra produktioner av olika slag, bland annat filmproduktioner Ta fram innehåll till myndighetens digitala kanaler Uppdatera webbplats och intranät Ta fram och uppdatera myndighetens mallar Delta i planering och genomförande av evenemang och extern medverkan Vid behov stötta myndighetens personal i kommunikationsfrågor Kvalifikationer Krav: Akademisk utbildning inom kommunikation eller motsvarande utbildning som bedöms som likvärdig Aktuell och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter (minst 5 år) Gedigen erfarenhet av webbpublicering, gärna Optimizely God erfarenhet av att arbeta i sociala medier God förmåga att skriva målgruppsanpassat och på klarspråk Erfarenhet av kommunikationsarbete i offentlig sektor Mycket goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska Tjänsten innebär självständigt arbete men också till stor del i projektform tillsammans med andra där förutsättningarna kan ändras och planeringen uppdateras löpande. Mot den bakgrunden söker vi en person med mycket god samarbetsförmåga och ett flexibelt och ansvarstagande förhållningssätt. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

21 dagar sedan
Sista ansökan:
3 september 2025
Erfaren Klimatstrateg
Randstad AB
Planerare och utredare m.fl.

Arbetsbeskrivning Vill du vara med och driva klimatomställningen i Sveriges mest säkra fastigheter? Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter! Som klimatstrateg hos oss är du drivande i att utveckla och förverkliga våra klimatmål. Du arbetar strategiskt med att leda, utveckla, analysera, prioritera och samordna insatser inom klimatområdet. Du ansvarar för att utveckla klimatstrategi och konkretiserar åtgärder och tidsplan. Rollen innefattar mycket samarbete med kollegor inom olika delar av organisationen. Du rapporterar till Hållbarhetschefen och är en del av hållbarhetsavdelningen på sex personer.  Placering Tjänsten utgår i huvudsak från vårt kontor i Stockholm, men då verksamhetens fastighetsbestånd är rikstäckande innefattar tjänsten resor. Tillträde Enligt överenskommelse. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 9 augusti 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Adam Bernhoff, [email protected] alternativt +46 72 988 90 03 Välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Ansvara för att leda och utveckla bolagets klimatstrategi. Leverera beslutsunderlag, analyser och rapporter till bolagets ledning. Samordna bolagets arbete med klimatrelaterade nyckeltal och uppföljning och bidra till hållbarhetsrapportering. Identifiera utvecklingsområden kopplat till klimatområdet. Bevaka trender, lagstiftning och krav inom klimatområdet. Agera rådgivare och bollplank till verksamheten i klimatrelaterade frågor. Företräda Specialfastigheter i externa branschsammanhang och samarbeten. Stötta upp i hållbarhetsavdelningens gemensamma ansvarsområden Kvalifikationer Vi ser att du har: Relevant högskoleutbildning Flerårig erfarenhet av strategiskt klimatarbete, gärna på bolagsövergripande nivå Erfarenhet av att driva förändringsprojekt och leda processer i större organisationer Erfarenhet av målstyrning samt att mäta och följa upp klimatpåverkan Kunskap om Science Based Target initiativ och GHG Protocol God förståelse och intresse för klimatregelverken och kommande rapporteringskrav I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som vill driva hållbarhetsfrågor ur ett affärsmässigt perspektiv. Du är både analytisk och kommunikativ, med erfarenhet av att leda utvecklingsarbete i komplexa miljöer. Du har en helhetssyn på hållbarhetsfrågor och vet hur klimatfrågan integreras från strategiska beslut till implementation i verksamheten. Du är van vid att ta initiativ och är resultatfokuserad samt förstår hur klimatarbetet kan drivas på ett affärsmässigt sätt. Du vet att samarbete är nyckeln till framgång och att utveckling kräver både driv och uthållighet. Om företaget Specialfastigheter Sverige AB Om Specialfastigheter Specialfastigheter äger, utvecklar och förvaltar säkerhetsfastigheter. I fastighetsportföljen ingår bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Med vår breda och djupa säkerhetskompetens möter vi kundernas särskilda krav på säkerhet. Vi vill vara föredömliga inom hållbarhet och med en beslutad projektportfölj om 32 miljarder kronor följer ett ansvar att minska klimatutsläppen och att vara en ansvarsfull byggherre. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,2 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 52 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Trelleborg i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 300 medarbetare. Om rekryteringsprocessen Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning där vi utför ett säkerhetssamtal och granskar lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Innan anställning gör vi även drogtest via vår företagshälsovård. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3). Fackliga företrädare Akademikerföreningen, Martin Siljehult, 010-788 63 60 Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42 SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78 Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28.

21 dagar sedan
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Rekryterare
Randstad AB
Personal- och HR-specialister

Arbetsbeskrivning Är du i startgroparna av din HR-karriär och vill skaffa värdefull erfarenhet inom rekrytering hos en väletablerad aktör inom offentlig sektor? Då är denna roll perfekt för dig! En av våra kunder inom statlig sektor söker flera juniora rekryterare för att stärka sitt team under en tidsbegränsad period. Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av rekrytering och har tidigare erfarenhet av kompetensbaserad intervjuteknik. Vi ser även att du har utbildning inom personalvetenskap eller utbildning som bedöms vara likvärdig. Vidare ser vi att du känner dig trygg med att självständigt driva rekryteringsprocesser framåt, självklart med stöd från dina drivna kollegor.  Arbetet utförs helt på plats i kundens lokaler i Sundbyberg, distansarbete är ej möjligt.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Startdatum för detta uppdrag är för närvarande satt till början av augusti och kommer att pågå till slutet av december, med chans till förlängning. Rekrytering kommer att ske löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ifall denna tjänst passar dig som handen i handsken, sök redan idag! Ansvarsområden Arbetsuppgifter:  Rekrytering och urval av personal Arbeta självständigt med samtliga steg i rekryteringsprocessen (upprätta kravprofil, annonsering, urval, intervju, referenstagning) Ge konsultativ stöd till rekryterande chefer Upprätta anställningsbeslut Som rekryterare kommer du arbeta med samtliga delar i rekryteringsprocessen: Upprätta kravprofil Annonsering  Urval  Intervju  Referenstagning Kvalifikationer Krav för tjänsten: Högskoleutbildning med inriktning mot personalområdet, beteendevetenskap eller likvärdig utbildning.  Minst 1 års arbetslivserfarenhet av rekrytering Erfarenhet av kompetensbaserad intervjumetodik Goda kunskaper i ms office eller likvärdigt God förmåga att förstå och uttrycka sig i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt God samarbetsförmåga med kollegor, interna kunder och kandidater Förmåga att arbeta metodiskt och strukturerat, delvis planera och genomföra rekryteringsprocessen på kortast möjliga tid Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

21 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juli 2025
Projektplanerare
Randstad AB
Civilingenjörsyrken inom bygg och anläggning

Arbetsbeskrivning Nu söker vi en projektplanerare till vår kund! Ansvarsområden Som projektplanerare kommer du att jobba i Monitor, Planera produktionsflödet, jobba tätt med produktionspersonal, resultat samt att du ska bidra till att förbättra kundens processer och rutiner. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har erfarenhet inom tillverkningsindustrin. God kunskap i affärssystemet Monitor. Teknisk förståelse och intresse för produktionsprocesser. Vi ser gärna att du som person har: God analytisk förmåga och förmåga att se helheten. Strukturerad, noggrann och resultatorienterad. God kommunikations- och samarbetsförmåga. Behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

22 dagar sedan
Sista ansökan:
3 september 2025