Arbetsbeskrivning Järfälla har ett spännande geografiskt läge i norra Stockholm och växer snabbt. Vi söker nu en erfaren hyresadministratör till vår enhet inom fastighet! Samhällsbyggnadsförvaltningen är en stor del av Järfälla kommun och vi är drygt 320 medarbetare som tillsammans arbetar för verksamheten under miljö- och bygglovsnämnden, tekniska nämnden och kommunstyrelseförvaltningen. En del av vår verksamhet är Fastighetsavdelningen. Vi består av ett 50-tal anställda och ansvarar för lokalytor, skolor förskolor samt äldreboenden och inhyrda lokaler och lägenheter. På vår avdelning har vi hög kompetens och bra stämning. Förvaltningsenheten söker nu en erfaren hyresadministratör som är både ansvarsfull, serviceinriktad och noggrann. I den här rollen kommer du bland annat att hantera hyresaviseringar som avser bostäder och lokaler. Eftersom du kommer att ha nära samarbete både med externa och interna kontakter är det viktigt att du är en person som trivs med många kontaktytor. I ditt närmaste team ingår förvaltningskoordinator, fastighetsförvaltare, controller och in/uthyrare. Totalt är vi 15 personer som jobbar tätt ihop. Här erbjuds du en spännande arbetsplats inom en växande organisation, och möjligheten att vara med och forma framtidens Järfälla. Du får chansen att bidra till samhällsutvecklingen och vara en del av en kommun som investerar i sina invånare och sin framtid. Varmt välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Hyresavisering av externa hyresavtal; lokaler, lägenheter, arrende och tomträtter Internhyresdebitering Reskontraavstämningar Registrering av inbetalningar av hyresavier Administrera interna och externa hyresgäster i fastighetssystem Registervård Index uppdateringar Kvalifikationer För att lyckas i rollen som erfaren hyresadministratör behöver du ha: Gymnasieutbildning, med fördel inom ekonomi Minst 5 års arbetslivserfarenhet i en roll som hyresadministratör där du arbetat med hyresavier, registrering, debitering och reskontra avstämningar God systemvana Tidigare erfarenhet av Office-paketet Flytande svenska i tal och skrift Vidare ser vi det som meriterande om du har: Tidigare erfarenhet av systemet momentum Tidigare erfarenhet av liknande uppgifter inom kommunal verksamhet Eftergymnasial utbildning inom relevant område Vi söker en strukturerad, lösningsorienterad och noggrann person med god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är ansvarstagande och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Vidare är du proaktiv och kan lösa problem effektivt. Om företaget Järfälla kommun Järfälla ligger två mil nordväst om Stockholm C, med 82 000 invånare. Även om storstaden ligger nära- 20 minuter med pendeltåg eller bil till Stockholms C- finns det mesta inom kommunen. Stora friluftsområden, Mälarens vatten, rikt utbud av kultur och föreningar, mångskiftande näringsliv, fina bostadsområden, shopping och väl utbyggd service gör att Järfälla är en kommun att bo, arbeta och trivas i. http://www.jarfalla.se Ort: Järfälla/Stockholm Uppdragsgivare: Järfälla kommun Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning I denna rekrytering samarbetar Järfälla kommun med Randstad. Välkommen med din intresseanmälan senast den 2025-07-06. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanna Wide på [email protected]. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. När du valt att formellt ansöka kan den komma att bedömas vara allmän handling. För en inledande konfidentiell dialog kring tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanna Wide. Grund för anställning är en godkänd bakgrundskontroll.
Arbetsbeskrivning Brinner du för säkerhet, hälsa och miljö och vill bidra till en trygg och hållbar arbetsplats? Vi söker dig som vill kliva in som vikarierande SHE Supervisor under ett års föräldraledighet hos vår kund i Stidsvig. Hos vår kund får du en nyckelroll i deras team, där du bl.a kommer att arbeta nära med medarbetarna på labbet för att säkerställa att de har en arbetsmiljö i toppklass. Din huvudsakliga uppgift blir att systematiskt arbeta med säkerhet, hälsa och miljö, och se till att deras rutiner och processer följs och utvecklas. Uppdrag med start omgående och uppdragslängd på 12 månader. Chans till förlängning. Du kommer utgå från vår kunds site i Stidsvig, Arbetstid måndag - fredag, kontorstider. Att vara konsult Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär. Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2025-06-30. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Waldemar Larsson. Urval sker löpande och via vår hemsida, ansökningshandlingar tas inte emot via mejl. För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Arbete med säkerhet, hälsa och miljö - systematiskt samt löpande på arbetsplatsen. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Erfarenhet av att arbeta med arbetsmiljö och säkerhet, gärna från liknande/producerande verksamhet Utbildning inom BAM (Bättre Arbetsmiljö) och SAM (Systematiskt Arbetsmiljöarbete). Praktisk erfarenhet av att arbeta systematiskt med arbetsmiljö och säkerhet. Svenska och engelska, tal och skrift Körkort och tillgång till bil Vi värdesätter din erfarenhet och förmåga att självständigt driva arbetsmiljöfrågor. Du behöver inte vara en arbetsmiljöingenjör, utan vi söker dig som har en gedigen bakgrund inom området och kan bidra från dag ett. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsbeskrivning Arbetet innebär att driva och övervaka hel- och halvautomatiska maskiner som bearbetar metall eller liknande material genom olika metoder Det ingår även att programmera och justera datorstyrda maskiner, sätta upp och besiktiga verktyg samt hantera maskiner som formar eller kapar metallprodukter. Som truckförare arbetar du med att plocka och packa orders som ska skickas till kund, lossa och lasta. Erfarenhet från skjutsstativ och motviktstruck är ett krav. Ansvarsområden: Följa produktionsplan samt kvalitets- och miljöledningssystem. Sköta den dagliga driften och operatörsunderhållet, inklusive planerade och akuta stopp. Hålla anläggning och lokaler rena och välskötta. Delta i arbetsrotation och produktionsmöten. Främja en hälsosam arbetsmiljö. Rapportera fel, brister, säkerhetsrisker och incidenter. Delta i utbildningar och vid behov kontakta gruppledare vid osäkerheter. Motviktstruckkörning och skjutsstativ. Ansvarsområden Följa produktionsplan samt kvalitets- och miljöledningssystem. Lasta och lossa Truckkörning Sköta den dagliga driften och operatörsunderhållet, inklusive planerade och akuta stopp. Utföra enklare underhåll och felsökning. Övervaka och styra maskiner under produktion Kvalifikationer Tekniskt intresse Goda kunskaper i engelska och svenska Minimum 3 årig gymnasiekompetens Erfarenhet från skjutsstativ och motviktstruck Körkort och tillgång till bil Förmåga att arbeta i skift (skiftarbete är ett krav + kan finnas helg) Erfarenhet från SAP + datorvana är meriterande Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsbeskrivning Är du en kommunikativ ledare med ett öga för förbättringar och drivs av att skapa resultat genom andra? Vi söker nu en Team Manager som vill ta ett helhetsansvar för en växande avdelning och coacha sitt team till nya höjder. Som Team Manager har du det operativa ansvaret för ett team på cirka 14 medarbetare. Du arbetar nära din närmaste chef och har fullt ansvar för teamets prestation, arbetsmiljö och utveckling. Det handlar inte bara om att vara ledare utan att vara en närvarande, coachande och positiv ledare som inspirerar andra till att nå sina mål och bidra till att företagets mål nås och överträffas. Det här är en rekrytering där du blir anställd direkt av företaget, du kommer få mer information om företaget under rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta [email protected] eller [email protected] Redo att ta nästa steg i din ledarskapsresa? Ansök idag – vi intervjuar löpande! Ansvarsområden Du kommer att: Driva teamets arbete mot uppsatta KPI:er och resultatmål Arbeta med kontinuerlig förbättring och lösa utmaningar proaktivt Säkerställa samarbete mellan olika avdelningar Ha ett resultat och budgetansvar Coacha medarbetarna genom daglig närvaro, feedback och utvecklingssamtal Se till att dina medarbetare har rätt förutsättningar att kunna leverera resultat utifrån de mål som är satta Kvalifikationer Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av teamledning, gärna inom försäljning, telemarketing eller kundservice Är en positiv, motiverande och coachande ledare som skapar engagemang i teamet Har god förståelse för affärsmannaskap och är van att arbeta KPI-drivet och styra verksamheten utifrån dessa Är strukturerad och lösningsorienterad när utmaningar uppstår Arbetar strukturerat med uppföljningar för att driva resultat Har goda kunskaper i Excel/Office samt god analytisk och teknisk förmåga Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsbeskrivning Innesäljare – Ta nästa steg i din säljkarriär! Vill du ta klivet vidare inom försäljning och arbeta med ett större kundansvar? Vi söker nu fem erfarna innesäljare som vill vara en nyckelspelare i vårt säljteam. Det här är rollen för dig som redan har en stabil grund inom försäljning och är redo att ta mer ansvar – för både kunder, affärer och resultat. Det här är en rekrytering där du blir anställd direkt av företaget, du kommer få mer information om företaget under rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta [email protected] eller [email protected] Redo att ta nästa steg? Ansök nu – vi rekryterar löpande! Ansvarsområden Vi erbjuder dig Fast grundlön på 25 000 kr/mån plus provisionsmodell En tydlig karriärväg inom försäljning och möjlighet till större ansvar En kultur med starka värderingar och fokus på personlig utveckling Löpande säljcoachning och kompetensutveckling Kvalifikationer Vi söker dig som: Har erfarenhet av försäljning, gärna B2C eller teknisk försäljning Förstår säljpsykologi och kan läsa av när det är dags att gå mot avslut Är självgående, målinriktad och van att arbeta mot budget Trivs med strukturerade processer och att hantera flera system Har god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsbeskrivning Mötesbokare – Starta din säljkarriär på ett spännande bolag Är du i början av din säljkarriär, älskar att prata med människor och vill vara med och bygga en avdelning från grunden? Vi söker nu nio engagerade mötesbokare som vill växa tillsammans med vår kund i ett bolag med höga ambitioner och stark framtidstro. Det här är en fantastisk möjlighet för dig som har driv, är målinriktad och gillar att jobba i ett socialt och fartfyllt sammanhang. Som mötesbokare är du den första kontakten med kunderna. Ditt ansvar är att boka kvalificerade möten för våra säljare – både från varma och kalla leads. Rollen kräver att du arbetar snabbt, effektivt och med hög kvalitet för att skapa förtroende i varje samtal. Det här är en rekrytering där du blir anställd direkt av företaget, du kommer få mer information om företaget under rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig på [email protected] eller [email protected] Redo att ta nästa steg? Ansök idag – vi rekryterar löpande! Ansvarsområden Vi erbjuder dig En kultur med starka värderingar och fokus på personlig utveckling Chansen att vara med från början och bygga upp ett framgångsrikt team Utvecklingsmöjligheter inom sälj och andra delar av verksamheten En energifylld arbetsmiljö där prestation uppmärksammas och firas Arbetstider: Vardagar 08:00–17:00 (helgarbete kan förekomma) Lön: Fast grundlön på 20 000 kr/mån, plus provisionsmodell Kvalifikationer Vi söker dig som: Har en stark vilja att prestera och utvecklas och trivs i ett högt tempo Är social och har lätt att skapa kontakt med människor Har erfarenhet av arbete via telefon, exempelvis telefonförsäljning, kundservice eller liknande Ser helheten och förstår din roll i säljprocessen Talar och skriver flytande svenska Behöver ingen teknisk bakgrund – vi ger dig rätt verktyg och introduktion Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Job description For this position, you need to have at least 5 years experience from Mongo DB and AWS (cloud and on prem.) As an Application Database Specialist, you will be part of a team of specialists in the Database area. Responsibilities • You will be involved in managing PostgreSQL, MongoDB, and Oracle Databases both on cloud AWS and on prem. This includes Daily operation, tuning, capacity planning and consolidation. • With SQL development knowledge you will be involve in new development /enhancement along with product development team and supporting them with runtime activities • You will be involved in discussion with the different projects regarding their needs and guide them to a suitable solution. • You will be working together with the Domain Architect to create new solutions and secure our deliveries. • You will work with traditional DBA tasks and at the same time contribute to improve our database platform • You will be helping with automation, quality, stability and security with regards to our databases Qualifications • Good Experience in handling PostgreSQL & MongoDB database in production. (Mandatory skill at least 3 years hands-on managing PROD systems) • Good Experience handling database in AWS (Amazon web Services) and good cloud engineering knowledge (Mandatory skill) • Advanced working SQL knowledge and experience working with relational databases, query authoring (SQL) and/or good knowledge of MongoDB. • Ability to work independently and drive activities. • Development Experience in Database area will have added advantage. • Experience in implementing changes to larger database environments • Knowledge of monitoring tools outside of CloudWatch is an advantage • Ability to leveraging best practices in continuous integration and delivery is an advantage • Experience in handling On-Call support About the company Randstad At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.
Arbetsbeskrivning Innesäljare – Ta nästa steg i din säljkarriär! Vill du ta klivet vidare inom försäljning och arbeta med ett större kundansvar? Vi söker nu fem erfarna innesäljare som vill vara en nyckelspelare i vårt säljteam. Det här är rollen för dig som redan har en stabil grund inom försäljning och är redo att ta mer ansvar – för både kunder, affärer och resultat. Det här är en rekrytering där du blir anställd direkt av företaget, du kommer få mer information om företaget under rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta [email protected] eller [email protected] Redo att ta nästa steg? Ansök nu – vi rekryterar löpande! Ansvarsområden Vi erbjuder dig Fast grundlön på 25 000 kr/mån plus provisionsmodell En tydlig karriärväg inom försäljning och möjlighet till större ansvar En kultur med starka värderingar och fokus på personlig utveckling Löpande säljcoachning och kompetensutveckling Kvalifikationer Vi söker dig som: Har erfarenhet av försäljning, gärna B2C eller teknisk försäljning Förstår säljpsykologi och kan läsa av när det är dags att gå mot avslut Är självgående, målinriktad och van att arbeta mot budget Trivs med strukturerade processer och att hantera flera system Har god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsbeskrivning Vi söker dig som är tekniskt intresserad, gillar att arbeta med händerna och att se ett tydligt resultat av ditt arbete. Är du dessutom noggrann och kvalitetsmedveten? Då kanske det är dig vi söker! Randstad Operational är karriärpartnern som hjälper dig att säkra ett jobb som kompletterar din kompetens, främjar god balans mellan jobb och fritid och bidrar till dina mål. Som konsult hos Randstad Operational är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra många spännande kunder. Du får konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Med oss som karriärpartner får du tillgång till en mängd olika karriärmöjligheter, så att du kan utveckla din kompetens och bygga ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som bryr sig om dig, ditt arbetsliv och ditt välmående, och erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden om randstad. Randstad är en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Som en partner för talanger och genom våra fyra specialiseringar – Operational, Professional, Digital och Enterprise – hjälper vi våra kunder att hitta rätt kompetens i en värld som präglas av kompetensbrist. Samtidigt hjälper vi människor att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet Kvalifikationer För att du ska vara aktuell för tjänsten har du; Gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning eller motsvarande. Tidigare erfarenheter från tillverkningsindustrin. Kanske har du jobbat som montör tidigare eller så ägnar du dig åt teknik och mekanik på fritiden och är händig. Du är noggrann och kvalitetsmedveten Du har erfarenhet att följa instruktioner och arbetar efter tydliga riktlinjer Huvudsakligen arbetar du med händerna men verktyg och maskiner kan även de vara hjälpmedel i ditt arbete. B-körkort Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Arbetsbeskrivning Vi söker en erfaren inköpare, gärna med bakgrund från tillverkande industri, för ett konsultuppdrag till vår samarbetspartner i Ludvika. Tillträde omgående. Du kommer att ansvara för planering och genomförande av inköp, förhandling med leverantörer samt hantering av inköpsorder och leveranser. Erfarenhet av att arbeta i SAP och goda kunskaper i Microsoft Office är ett krav, samt förmåga att analysera och optimera kostnader och leveransprestanda. Du är självständig, strukturerad och har starka kommunikations- och förhandlingsegenskaper, samt kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska. För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. Ansvarsområden Planering och genomförande av inköp Förhandling med leverantörer Hantering av inköpsorder och leveranser Säkerställande av att inköpsprocesserna följer gällande riktlinjer och regler Analysera och optimera kostnader och leveransprestanda Användning av SAP för att hantera inköpsdata Samarbeta med interna avdelningar för att möta företagets behov Kvalifikationer Erfarenhet av att arbeta med inköp, gärna från tillverkande industri. Utbildning inom Inköp är meriterande Erfarenhet av att arbeta i SAP Goda kunskaper i Microsoft Office Stark analytisk förmåga och problemlösningskompetens Goda kommunikations- och förhandlingsegenskaper Självständig och strukturerad med förmåga att prioritera arbetsuppgifter Kunna kommunicera obehindrat på Svenska och Engelska Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Välj ett jobb för att visa detaljer