Erfaren Redovisningkonsult till Klara Consulting Göteborg!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 480 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och ser till att ha kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av flera gemensamma aktiviteter, spännande utmaningar och smarrig frukost varje dag! Bara ett stenkast bort från Brunnsparken hittar man Klara Consulting Göteborgs härliga kontor. Här sitter idag ett socialt gäng på 9 personer som just nu söker en ny och engagerad kollega som är redo att ta sig an rollen som Redovisningskonsult. Här får du möjligheten att arbeta brett med redovisning samtidigt som du har ett helhetsansvar för ett flertal kunder. Du erbjuds: En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling Trevliga gemensamma aktiviteter och ett fräscht kontor i centrala Göteborg Flexibla arbetstider och hybridmöjligheter Arbetsuppgifter I rollen som Redovisningskonsult har du ett helhetsansvar för dina kunder. Du är aktiv i att attrahera nya kunder och bidrar till att fördela ansvar inom teamet. Du erbjuder rådgivning av högsta kvalitet och säkerställer en kontinuerlig och god kundkontakt. Du arbetar självständigt genom hela redovisningsflödet och ser till att alla processer genomförs effektivt och noggrant. I rollen stöttar du även juniora medarbetare och finns tillgänglig för att ge vägledning och stöd i deras arbetsuppgifter, vilket bidrar till teamets gemensamma framgång. En vanlig arbetsdag arbetar du exempelvis med: Löpande redovisning Bokslut och årsredovisning Bolagsdeklarationer och kunders privata deklarationer Rådgivning till kunder Kommunikation och leverans mot kund Rapportering samt hantering av skatt och moms Vem är du? För att trivas i denna roll ser vi att du är serviceminded, social och engagerad. Du har en stark drivkraft och förmåga att arbeta strukturerat och målinriktat, samtidigt som du känner till dina egna begränsningar och är prestigelös i ditt arbete. Du är resultatinriktad och strävar alltid efter att leverera korrekta och välgrundade svar till våra kunder, och tvekar inte att be om hjälp när det behövs för att säkerställa bästa möjliga resultat. Vi söker dig som: Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi Har erfarenhet av att ha arbetat i hela redovisningsprocessen, dvs: löpande redovisning, inkomstdeklarationer, årsbokslut och årsredovisning i K2- regelverk Har minst 3 års erfarenhet av arbete inom redovisning Tidigare har arbetat på redovisnings-eller revisionsbyrå Är flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska Det är extra meriterande om du: Har erfarenhet av lönearbete Har erfarenhet av K3 - regelverk Låter detta som rätt steg för dig? Sök rollen redan idag och få chansen att bli en del av det här härliga teamet! Praktisk information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Placering: Centrala Göteborg, Hybrid Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta [email protected] Om Klara Consulting Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 480 medarbetare och kontor runt om i hela landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster. För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se.

114 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Nordic Business Controller

Are you a proactive and analytical business controlling professional looking for an exciting opportunity in an international environment? This could be a perfect opportunity for you! Rantalainen Group is one of the leading accounting and payroll services providers in the Nordics, operating in more than 100 locations across Finland, Sweden, and Norway. We support businesses of all sizes with financial management, payroll, HR, and corporate taxation services. Our 2 000 highly skilled professionals help our 30 000 client companies drive their success. We are now looking for a Business Controller to join our team and support our operations in Finland, Sweden, and Norway! In this role you will contribute to financial reporting, analysis, and strategic decision-making. Your monthly tasks include participating in month-end reporting and financial result analysis while also supporting budgeting and forecasting processes. You provide important business support through various financial analyses and investigations. In addition, you might also contribute to M&A activities with related calculations. You will be part of our Finland-based group finance team, reporting to the Head of Group Business Control. Additionally, you will collaborate closely with our local business operations and teams in Sweden and Norway. Why join us? We offer you an exciting and responsible role in one of the leading and rapidly growing Nordic organization with opportunities for career growth and development. You will receive strong internal support from your team and our highly skilled expert organization, as well as modern work tools, including an ergonomic workstation for remote work. As a flexible employer, we give you the freedom to plan your work, benefit from flexible working hours, and work remotely to ensure a smooth balance between your professional and personal life. We strive to be the best workplace in our field—now and in the future! With us, every employee is valued for who they are, and we offer a supportive work environment with a fair and ethical company culture. What are we looking for? To succeed in this role, you should have at least 5 years of experience in business controlling, supported by excellent Excel skills and a relevant educational background such as an MSc in Economics or Finance. Preferably, you are an expert in management accounting with a good understanding of also financial accounting. Experience in M&A activities or familiarity with system projects and BI applications is an advantage. We are looking for someone with a proactive and analytical mindset and strong communication and interpersonal skills. You are driven for process and system improvement and adaptable to change. Fluency in English and Swedish is required, while Finnish is considered an advantage. You can be based in the Stockholm area or anywhere in Finland. The role requires the ability to travel within the Nordic region. We look forward to welcoming you to our team! Please submit your application by March 16th, 2025. By clicking 'Apply now,' you will be redirected to the Rantalainen Group's application form. For more information about the role, feel free to contact our HR team members via email, Sara Riihimäki ([email protected]) in Finland and Gabriella Palmqvist ([email protected]) in Sweden. To find more information about Rantalainen Group you can get to know our leading local brands. Rantalainen in Finland, Klara Consulting in Sweden and Value Group in Norway.

116 dagar sedan
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Redovisningskonsult till Klara Consulting Eskilstuna!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 480 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Just nu söker vi en Redovisningskonsult till vårt kontor i Eskilstuna som vill vara med och utvecklas med oss. Här får du en betydande roll i ett växande och framåtblickande team! Du ansvarar för en egen kundportfölj och arbetar nära kunderna för att leverera skräddarsydda lösningar av högsta kvalitet. Ditt arbete omfattar löpande redovisning, bokslut, deklarationer och rådgivning inom redovisning samt skatt. Det finns stora utvecklingsmöjligheter att växa i nuvarande position eller på andra positioner i koncernen. Hos oss väntar en inspirerande och stöttande arbetsmiljö där du får vara med och forma framtiden! Välkommen till en varm och familjär atmosfär med cirka 20 engagerade medarbetare i Eskilstuna och Strängnäs. På kontoret i Eskilstuna blir du en del av ett härligt team på 16 personer som brinner för att stötta varandra och våra kunder. Vi värdesätter öppenhet, samarbete och framför allt – arbetsglädje! Du erbjuds: En varierad roll med stor frihet under ansvar och stora möjligheter att utvecklas Möjlighet att påverka och bidra till både teamets och koncernens utveckling En trygg arbetsgivare med stora kontaktytor En härlig gemenskap där vi värdesätter balansen mellan arbete och fritid samt har roligt tillsammans I rollen som redovisningskonsult kommer du till exempel att: Ha ett övergripande ansvar för egna kunder Löpande redovisning, upprätta årsbokslut, årsredovisning och deklarationer Rådgivning inom redovisning och skatt Medverka i uppstart med nya kunder, onboarda, analysera behov och föreslå en väg framåt Här har du dessutom stora möjligheter att forma din karriär! Vi erbjuder en flexibel och trivsam arbetsmiljö med stort fokus på din personliga och professionella utveckling. Hos oss får du chansen att verkligen göra skillnad, både för kunder och kollegor! Vem är du? Vi söker dig som har ett genuint intresse för redovisning och ekonomi - som har samlat på dig några års erfarenhet inom redovisningsområdet. Kanske känner du nu att det är dags för en ny utmaning där du kan växa och utvecklas vidare? Då är detta tjänsten för dig! Vi söker dig som: Har minst 3 års erfarenhet inom redovisning Har god erfarenhet inom redovisning och självständigt hanterar löpande redovisning och rapportering till kund, har erfarenhet av bokslut, årsredovisning samt inkomstdeklarationer Talar och skriver svenska obehindrat Det är extra meriterande om du: Har arbetat som redovisningskonsult på byrå Låter detta som rätt steg för dig? Sök redan idag och bli en del av detta härliga team där vi kombinerar kompetens med stark gemenskap! Nedan ser du en bild från årets konferens med Gatsby -tema, kanske är du med på vår nästa? Praktisk information Start: Efter överenskommelse Placering: Eskilstuna Anställningsform: Heltid, tillsvidare Lön: Fast enligt överenskommelse Rekryteringsprocessen hanteras av Klara Consulting. Vid frågor, vänligen maila Andrea Ramshorn eller Gabriella Palmqvist på, [email protected] eller [email protected]. Om Klara Consulting Eskilstuna AB Klara Consulting i Eskilstuna, tidigare Net Office Ekonomi AB, har i över 25 år hjälpt företag och organisationer med allt från löpande bokföring till avancerad rådgivning inom redovisning och skatt. Vårt mål är att erbjuda våra kunder trygghet och kvalitet, och vi arbetar ständigt för att utveckla våra tjänster för att möta deras behov. Som en del av Klara Consulting koncernen är vi en del av en större helhet och kan erbjuda våra medarbetare goda utvecklingsmöjligheter och en stabil plattform för att växa vidare inom ekonomi och redovisning. För mer information, besök gärna våran hemsida Klara Consulting.

119 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Redovisningsekonom till Klara Consulting!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 480 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Just nu finns det en unik möjlighet att få bli en del av vårt engagerade ekonomi-team och spela en central roll i vår utveckling framåt! Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och ser till att ha kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och smarrigt fika varje fredag. I din roll som Redovisningsekonom blir du en viktig del av vår interna ekonomifunktion, där du får möjlighet att arbeta brett med redovisning samtidigt som du bidrar till att utveckla och effektivisera våra processer och rutiner. Här får du chansen att arbeta nära kompetenta och drivna kollegor för att tillsammans skapa lösningar som bidrar både bolagets och teamets fortsatta framgång! Du erbjuds: En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil Möjligheten att vara med och utveckla en växande ekonomiavdelning Arbetsuppgifter I rollen som Redovisningsekonom arbetar du brett med redovisningsflödet fram till bokslut. Du ansvarar för att stötta och handleda juniora resurser samt att säkerställa en effektiv och korrekt redovisning. Du kommer även att ta fram, analysera och utveckla rapporter för att ge ännu mer värdefull insikt till verksamheten. Du arbetar i ett nära samarbete med koncernens chefer för att säkerställa att ekonomiska mål uppfylls och att processerna fortlöpande förbättras. Du kommer till exempel att: Upprätta och kvalitetssäkra månadsbokslut Löpande bokföring Driva flytten av ekonomifunktionen från dotterbolagen till det centrala teamet Bistå i koncernredovisning Utveckla och effektivisera interna processer och rutiner Ansvara för momsredovisning kvartals- och månadsvis Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är lösningsorienterad, orädd och flexibel, och trivs med att ta i när det behövs för att driva arbetet framåt. Du är strukturerad och social samt har en förmåga att snabbt anpassa dig till förändringar, vilket gör att du känner dig bekväm i ett dynamiskt och tempofyllt arbetsklimat. Vi söker dig som: Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi Har minst 3 års erfarenhet av arbete i redovisningsprocessen med ansvar fram till bokslut enligt K2 & K3-regelverk Är flytande i svenska samt har goda kunskaper i engelska Tidigare har arbetat i systemet Fortnox Det är extra meriterande om du: Har erfarenhet av redovisningsarbete i en större organisation bestående av flera resultatenheter Är självständig i hela redovisningsprocessen i K2 & K3- regelverk Har tidigare erfarenhet av årsredovisningar och skattedeklarationer Har arbetat i systemen Capego och Boardeaser Låter detta som du? Sök rollen redan idag och få chansen att vara med på en spännande tillväxtresa tillsammans med oss! Praktisk information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Placering: Stockholm, Hybrid Anställningsform: Heltid, tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta [email protected] Om Klara Consulting Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 480 medarbetare och kontor runt om i hela landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster. För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se.

122 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Erfaren Redovisningskonsult till Klara Consulting Örebro!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 480 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Just nu söker vi en Erfaren Redovisningskonsult till vårt kontor i Örebro som vill vara med och utvecklas med oss. Här får du en betydande roll i ett växande och framåtblickande team! Klara Consulting Örebro erbjuder tjänster inom både redovisning och lön och består av 5 härliga medarbetare! Verksamheten i Örebro är ett relativt nytt tillskott i Klara Consulting koncernen och har nu en spännande tillväxtresa framför sig. I din roll som Erfaren Redovisningskonsult blir du en viktig del av vårt team i Örebro där du kommer att få arbeta med ett brett spektrum av redovisningstjänster för varierande kunduppdrag. Du kommer att ha ett stort ansvar för den löpande redovisningen, upprättande av bokslut och årsredovisningar samt hantering av inkomstdeklarationer, skatt och moms. Som en del av vårt team kommer du vara den som våra kunder och kollegor vänder sig till för rådgivning och vägledning. Här får du chansen att arbeta i en växande och utvecklande verksamhet där din erfarenhet och vilja att driva arbetet framåt verkligen uppskattas. Du erbjuds: En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling Ett modernt kontor med tillgång till bra faciliteter Flexibla arbetstider och hybridmöjligheter Arbetsuppgifter I rollen som Erfaren Redovisningskonsult kommer du att få arbeta brett med hela redovisningsflödet i olika varierande kunduppdrag. Du erbjuder rådgivning och bibehåller goda kundrelationer, samtidigt som du stöttar juniora medarbetare och hjälper dem i deras utveckling. Du kommer till exempel att: Ansvara för kommunikation och leverans mot kund Arbeta med löpande redovisning Upprätta bokslut och årsredovisning Hantera inkomstdeklarationer Erbjuda rådgivning och upprätthålla god kundkontakt Ansvara för rapportering samt hantering av skatt och moms Stötta och finnas tillgänglig för frågor från juniora medarbetare Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är en modig och positiv person som inte är rädd för att ta kontakt och driva arbetet framåt. Du ser möjligheter, tänker nytänkande och gillar att ta ansvar. Du trivs i sociala sammanhang och är inte rädd för att komma med förslag på förbättringar. Du är driven, hjälpsam och har en vilja att utvecklas. Vi söker dig som: Självständigt hanterar löpande redovisning, inkomstdeklarationer, årsbokslut, årsredovisning och rapportering i K2- regelverk Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi Är flytande i svenska samt har goda kunskaper i engelska Tidigare har arbetat på redovisnings-eller revisionsbyrå Det är extra meriterande om du: Har erfarenhet av Lönehantering Har erfarenhet av K3- regelverk Erfarenhet av uppstartsarbete av nya kunder Tidigare har arbetat i systemen Fortnox, Visma lön eller Björn Lundén Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett växande företag? Sök tjänsten idag och gör skillnad i ett team som värdesätter din erfarenhet och ambition! Praktisk information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Placering: Örebro, hybrid Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta [email protected] Om Klara Consulting Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 480 medarbetare och kontor runt om i hela landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster. För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se.

122 dagar sedan
Sista ansökan:
14 augusti 2025
Kundansvarig Redovisningskonsult till Klara Consulting Märsta!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 480 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Nu finns möjlighet att bli en del av vår resa i en tid av spännande förändring och tillväxt - denna gång i en roll som Kundansvarig Redovisningskonsult till vårt Märsta-kontor! Klara Consulting Märsta erbjuder tjänster inom både redovisning och lönehantering och består av ett engagerat team på 15 medarbetare! Enheten i Märsta är ett av de nyare tillskotten i Klara Consulting-koncernen och står inför en spännande resa av utveckling, digitalisering och expansion. Här blir du en del av ett sammansvetsat team med en varm atmosfär där vänlighet och hjälpsamhet alltid står i centrum. Samtidigt får du insikt i det bredare koncernperspektivet och får vässa dina kunskaper inom redovisning! Du erbjuds: En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling Kontor centralt vid Märsta station Varm, ombonad och familjär atmosfär Flexibla arbetstider och hybridmöjligheter Arbetsuppgifter Som Kundansvarig Redovisningskonsult får du en central roll där du arbetar gentemot ett antal kunder i olika branscher och storlekar. Du har det övergripande ansvaret för dina kunders redovisning och blir deras främsta kontaktperson. Du kommer att hantera hela redovisningsflödet. I den här rollen kommer du inte bara att erbjuda kvalificerad rådgivning, utan också bygga starka, långsiktiga kundrelationer där du alltid sätter kundens behov i fokus. Du kommer till exempel att: Ansvara för kommunikation och leverans mot kund Följa upp lönsamheten i kunduppdragen Arbeta med löpande redovisning Upprätta bokslut och årsredovisning Hantera bolagsdeklarationer samt kundernas privata deklarationer Erbjuda rådgivning och upprätthålla god kundkontakt Ansvara för rapportering samt hantering av skatt och moms Stötta och finnas tillgänglig för frågor från juniora medarbetare Vem är du? För att trivas i rollen ser vi att du är en glad och positiv person som är taggad på att vara med och utveckla och driva verksamheten framåt. Du är modig och självgående, med en förmåga att ta initiativ och hantera utmaningar på egen hand. Dessutom är du prestigelös och har en naturlig förmåga att skapa och underhålla nära kundrelationer. Vi söker dig som: Har minst 4 års erfarenhet av arbete inom redovisning Självständigt hanterar löpande redovisning, inkomstdeklarationer, privata deklarationer, årsbokslut, årsredovisning och rapportering i K2- regelverk Har erfarenhet av att ha arbetat på redovisnings-eller revisionsbyrå Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi Är flytande i svenska samt har goda kunskaper i engelska Det är extra meriterande om du: Har erfarenhet av K3-regelverk Har erfarenhet av koncernredovisning Är auktoriserad redovisningskonsult Har erfarenhet av systemen Fortnox eller Visma Har en utbildning inom skatt för både företag samt privatpersoner Låter detta som du? Sök tjänsten idag och bli en del av ett famijärt team i en organisation med stora möjligheter att växa och utvecklas i! Praktisk information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Placering: Centrala Märsta, precis vid stationen Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse Den här processen hanteras av Klara Consutling. För frågor om processen vänligen kontakta Andrea Ramshorn på [email protected] Om Klara Consulting Klara Consulting är den nybildade koncernen med djupa rötter. År 2021 beslutade sig KlaraPapper – grundat 1997 – och MPC Consulting – grundat 2007 – att gå samman för att skapa en av Sveriges största aktörer inom outsourcad ekonomi. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 480 medarbetare och har kontor runt om i hela landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster. För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/

135 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Projektledande redovisningskonsult till Klara Consulting Östersund!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 480 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Vill du vara med och skapa förändring i en spännande och positiv utvecklingsfas? Nu finns möjligheter att ta en roll som projektledande redovisningskonsult på vårt kontor i Östersund – en möjlighet du inte vill gå miste om! Klara Consultings kontor i Östersund startades upp för cirka 10 år sedan och fortsätter med åren att växa för fullt, idag består de av 23 personer! Stämningen på kontoret präglas av teamkänsla och en fantastisk gemenskap. Här blir du en del av ett härligt gäng konsulter som tillsammans skapar en positiv och inspirerande atmosfär. Med allt från gemensamma aktiviteter och fikastunder till spontana inslag som förgyller vardagen, blir du en del av ett team som värdesätter både gemenskap och glädje. Nu söker vi en erfaren redovisningskonsult som vill ta sig an en spännande projektledande roll med stor frihet under ansvar. I din roll som projektledande redovisningskonsult tillhör du affärsområde redovisning där du kommer att få jobba i en ledande roll med kundansvar över ett antal kunder i varierande storlek och branscher. Här får du chansen att använda din kompetens inom redovisning till fullo och får dessutom vara med på en spännande tillväxtresa! Du erbjuds: En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling Goda förmåner & trevliga gemensamma aktiviteter En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil Sprillans nytt kontor centralt beläget i Östersund Arbetsuppgifter I rollen som Projektledare jobbar du gentemot ett antal kunder där du har det övergripande kundansvaret. Du kommer arbeta hands-on samtidigt som du samordnar arbetet i kunduppdragen vilket ger en balans mellan strategiskt ansvar och praktiskt arbete. Du kommer arbeta i hela redovisningsflödet, men ofta med stöd från en konsult som tar hand om den löpande redovisningen. Rollen är bred med fokus på såväl fördjupning inom redovisning och analys, som att bygga starka och långsiktiga kundrelationer. Du blir en viktig del av ett sammansvetsat team där du samarbetar tätt med kollegor, gruppchefer och Key Account Managers för att leverera högsta kvalitet och skapa värde för våra kunder. Här får du möjligheten att växa åt det specialistområde inom redovisning som just du vill, och arbetsuppgifterna kan till viss del anpassas utefter din tidigare erfarenhet. Exempel på arbetsuppgifter: Projektleda, samordna och strukturera upp arbetet i olika kunduppdrag Ansvara för kommunikationen och leveransen mot kund I samråd med Key Account Manager följa upp lönsamheten i de kunduppdrag du ansvarar för Starta upp samarbeten med nya kunder Resursplanera och arbetsfördela i I de kunduppdrag du ansvarar för Coacha, stötta och lära upp juniora konsulter Månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisning Koncernredovisning Inkomstdeklarationer, rapportering, skatt och moms Vem är du? För att trivas i rollen är du ansvarsfull, noggrann och har en fallenhet för struktur. Du har en stark kommunikativ förmåga och har lätt för att samarbeta med andra. Du är även nyfiken på att lära dig och har ett driv att utvecklas! Vi söker dig som: Har minst 2 års erfarenhet av redovisningsarbete Har erfarenhet av att ha arbetat i redovisningsprocessen, dvs. löpande redovisning, inkomstdeklarationer, årsbokslut och årsredovisning i K2- regelverk Är flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska Det är extra meriterande om du: Har tidigare arbetat som redovisningskonsult inom byråverksamhet Har erfarenhet av koncernredovisning eller en vilja att lära dig mer om det Är auktoriserad redovisningskonsult Har erfarenhet av uppstartsarbete med nya kunder Har erfarenhet av K3 regelverket Har erfarenhet av systemen Fortnox, Business Central och/eller NetSuite Låter detta som du? Sök rollen redan idag och få möjlighet att använda dina kunskaper inom redovisning i ett fantastiskt team hos Klara Consulting! Praktisk information Start: Omgående, men hänsyn till uppsägningstid Placering: Östersund, på plats (viss möjlighet till hybrid) Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta Lina Granåstedt på [email protected] Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om Klara Consulting Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 480 medarbetare och har kontor runt om i hela landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster. För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se

136 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Senior Payroll Consultant
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB
Löne- och personaladministratörer

Om tjänsten Klara Consulting är en ledande helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med cirka 480 medarbetare och en kultur som bygger på engagemang, samarbete och framåtanda. Nu söker vi en Senior Payroll Consultantmed erfarenhet av att arbeta med utländska kunder som vill vara med och utveckla vår löneservice i takt med att vi växer! Som en del av vår tillväxtresa bygger vi nu upp vår löneservice för internationella kunder – ett område med stor potential där du får vara med och påverka utvecklingen. Du möter internationella bolag som redan är etablerade i Sverige eller som står i begrepp att starta verksamhet här. I rollen som Senior Payroll Consultant ingår du i ettlöneteam som är dedikeradeför både svenska och utländska kunder. Här har alla sin egen kundstock, men samarbetar tätt för att säkerställa bästa möjliga leverans. Rollen innebär fokus på implementering ochrådgivning för nystartade kunder samtkoordinering för kunder i norden. Utöver det tillkommer löpande lönehantering. Du kommer att vara en nyckelperson i att stödjavåra kunder i att navigera i svenska lagar och regelverk. Utbildning och stöd tillhandahålls för att du ska kunna växa i rollen och bidra till vår utveckling. Du erbjuds: Utveckling och fördjupning: Ta din erfarenhet av internationell lönehantering till nästa nivå och utvecklas som expert inom området. Ett område under uppbyggnad: Var med och skapa strukturer och processer för våra internationella kunder, i en roll där du får påverka och bidra till vår utveckling och tillväxt. Stöd och gemenskap: Du ingår i ett engagerat löneteam som samarbetar nära och stöttar varandra för att skapa bästa möjliga lösningar för våra kunder. En medarbetarfokuserad arbetsmiljö: Vi erbjuder balans mellan arbete och fritid samt ett stort fokus på din hälsa och ditt välmående. Möjlighet till auktorisation via SRF Arbetsuppgifter: Som Senior Payroll Consultant med fokus på internationella kunder möter du en bred variation av bolag med verksamhet i Sverige. Du fungerar som en nyckelperson och rådgivare, där du kombinerar praktiskt lönearbete med strategisk och konsultativ rådgivning.Utöver detta kommer du även att ha egna svenska lönekunder där du ansvarar för den löpande lönehanteringen, vilket ger dig en varierad och dynamisk roll. Du kommer till exempel att: Delta i och/eller ansvara för uppstarten av nya kunder genom att onboarda, analysera behov och sätta upp effektiva processer. Ta kundansvar för internationella bolag med verksamhet i Sverige. Koordinera lönehanteringen för kunder i Norden. Ansvara för lönehantering för svenska bolag. Ge konsultation och rådgivning till utländska kunder kring lagar, kollektivavtal, pension och försäkringar. Ansvara för löpande lönehantering för svenska filialer av utländska bolag. Hantera myndighetsrapportering (AGI, pension, statistik) och skapa rapporter baserade på lönedata. Ge stöd i arbetsrättsliga frågor såsom anställningsavtal och arbetsgivaransvar enligt svensk lag. Rådgiva kring och administrera utsänd/hitsänd personal samt bistå med kontakter och registreringar hos svenska myndigheter. Samarbeta med andra affärsområden inom Klara Consulting, såsom redovisning och rådgivning i våra gemensamma uppdrag. Vem är du? Vi söker dig som är engagerad, lösningsfokuserad och har en naturlig förmåga att bygga långvariga kundrelationer. Du är organiserad, kommunikativ och trivs med att ta dig an komplexa utmaningar, där ditt självledarskap och initiativförmåga verkligen gör skillnad. Vi ser att du har: Minst 5 års relevant erfarenhet av en liknande roll och ett intresse för att vidareutveckla din kompetens på området. Fördjupad kunskap om lön, skatt, sociala avgifter och anställningslagstiftning. Flytande kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Det är extra meriterande om du: Har tidigare erfarenhet som lönekonsult inom outsourcing. Har goda kunskaper i Agda Lön, Hogia och/eller Flex HRM. Har en YH-utbildning inom lön. Kunskaper i finska eller andra nordiska språk. Erfarenhet av nordiska löner. Praktisk information: Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: 100 %. Anställningsform: Tillsvidare med provanställning. Lön: Fast, enligt överenskommelse. Placering: Hybrid, med kontor i centrala Stockholm. Ansök redan idag och bli en del av vårt framgångsrika team – och vår spännande tillväxtresa! Om företaget: Klara Consulting är en flerfaldigt prisbelönt koncern med cirka 480 medarbetare och kontor över hela landet. Vi erbjuder våra kunder unika lösningar inom digitalisering och ekonomisk styrning. Hos oss står utveckling, kunskap och arbetsglädje i centrum – både för våra medarbetare och våra kunder. För mer information, besök gärna klaraconsulting.se.

144 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Erfaren Lönekonsult till Klara Consulting!
Klara Consulting Rekrytering och Interim AB
Löne- och personaladministratörer

Om tjänsten: Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 480 medarbetare, som fortsätter att växa och söker därförnu ännu en lönekonsultsom brinner förlöneyrket ochsom vill vara med på vår resa framåt! Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje som sprider sig internt och till våra kunder. Vi sökeren lönekonsult som vill arbeta med hela löneprocessen till vårt fantastiska affärsområde lön. Här möts du av ett stort och härligt team av lönekonsulter. Viarbetar vi tätt ihop, stöttar och hjälper varandra samt har roligt tillsammans på vägen. I din roll som lönekonsult får du stort eget ansvar, möjlighet att påverka ditt eget arbete och det finns också stora möjligheter att utvecklas på flera områden. Du erbjuds: Gedingen kompetensutveckling hos ett stabilt och samtidigtväxande bolag, här får du vara en del av spännande tillväxtresa Härliga kollegor och trevligagemensamma aktiviteter En bra balans mellan arbete och fritid och en arbetsgivare som fokuserar på din hälsa och välmående Arbetsuppgifter: Du kommer i rollen som lönekonsult att få arbeta med hela löneprocessen i flera spännande kunduppdrag i varierande storlek inom olika branscher. Du kommer få axla ett eget ansvar för en egen kundstock men även samarbeta i gemensamma uppdrag tillsammans med dina kollegor. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta: Kundansvar och konsultation gentemot våra kunder Löpande lönehantering Myndighetsrapportering exempelivs pension och statistik Rapporter till exempel AGI, bokföring m.m Vem är du? För att trivas i rollen är du en person som gillar ordning och reda, är flexibel och vill bidra till den positiva stämningen hos oss. I konsultrollen är det viktigt att du är kommunikativ, serviceinriktad och trivs med sociala kontakter. Vi hoppas också att du tyckerom att ta egna initiativ och bidra till att vi, tillsammans med dig utvecklas och blir bättre för var dag som går! Krav: Har minst 4års arbetslivserfarenhet från arbete med hela löneprocessen Har tidigare jobbat som lönekonsult på byrå Har goda kunskaper i Agda lön och/eller Flex HRM Är flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska i tal och skrift Det är extra meriterande om du: Har en YH-utbildning inom lön Låter detta som du? Ta chansen och skicka in din ansökan redan idag! Praktisk information: Start: Enligt överenskommelse, medhänsyn till uppsägningstid Omfattning: 100% Anställningsform: Tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse Placering: Hybrid med kontor i centrala stockholm Kontaktuppgifter: Vid frågor kontakta [email protected] Vi tillämpar löpande selektering ochannonsen kan komma att tas ned när vi har ett tillfredsställande urval. Ansök redan idag och bli en del av vårt växande bolag! Om företaget: Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med omkring 480 medarbetare och har kontor runt om i hela landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster. För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se/

149 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Revisionsmedarbetare till RTL Ekonomi och Revision!

Om bolaget och tjänsten RTL Ekonomi & Revision AB är en framåtsträvande aktör inom revision, redovisning, löneadministration och rådgivning i Linköping. Med en gedigen historia som sträcker sig närmare 50 år tillbaka är de idag ett kompetent, stabilt bolag på marknaden. Sedan 2023 är RTL en del av Klara Consulting, en av Sveriges främsta och snabbast växande koncerner inom ekonomitjänster – flerfaldigt prisbelönad och med kontor runt om i hela landet.Vi söker nu dig som vill vara med och forma framtiden tillsammans med oss och i förlängningen utveckla vår revisionsaffär!Tar du kanske din examen i vår och är intresserad av revisionsområdet?Då är detta en unik möjlighet för dig! Hos oss råder en positiv och samarbetsinriktad atmosfär. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje – vi stöttar varandra och ser till att ha kul på vägen. Som revisionsmedarbetare på kontoret i Linköping blir du en del av ett engagerat team av 10 personer som arbetar med revisionvarav 2 auktoriserade revisorer och du kommer även att samarbeta med revisorer på våra andra kontor.Här får du en bred roll där du kan utvecklas och skaffa dig en stark grund och en kickstart i din revisionskarrär. Det här erbjuder vi: En stabil arbetsplats som satsar på din kompetensutveckling. Attraktiva förmåner och trevliga gemensamma aktiviteter. Balans mellan arbete och fritid samt fokus på hälsa och välbefinnande. Arbetsuppgifter I rollen som revisionsmedarbetare får du arbeta med revision för vårakunder i olika storlekar och branscher. Du kommer att stötta mer erfarna kollegor i kunduppdrag och successivt ta dig an mer komplexa uppgifter i din egen takt. Det här är en roll där du får lära dig mycket på kort tid och utvecklas i din yrkesroll. Du kommer bland annat att: Ha daglig kontakt med kunder och erbjuda rådgivning. Konsultera inom finansiell rapportering, civilrätt och skatterätt. Vem är du? Vi söker dig som är i starten av din karriär och vill utvecklas inom revision. Du är analytisk, gillar att sätta dig in i detaljer, är kommunikativ ochhar ett stort intresse för att leverera service till våra kunder. Vi ser att du: Är nyutexaminerad civilekonom (eller motsvarande utbildning) gärna med inriktning mot redovisning/revision eller tar din examen i vår! Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska. Vill utvecklas inom revision! Det är meriterande om du: Har erfarenhet av revision genom praktik eller arbete. Har tidigare arbetat inom redovisning. Låter det intressant? Sök rollen redan idag och ta första steget mot en framgångsrik karriär inom revision. Praktisk information Start: Höst 2025 Placering:Linköping, hybrid Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning Lön: Fast lön enligt överenskommelse Denna rekrytering hanteras av Klara Consulting Rekrytering & Interim. Vid frågor om processen, kontakta [email protected]. Om bolaget RTL Ekonomi & Revision AB är en aktör inom revisions-, redovisnings-, löneadministrations- och rådgivningstjänster. Som en betydande aktör i Östergötland har de etablerat sig som en ledande kraft i branschen och har sedan 2023 nya ägare i Klara Consulting, en av landets främsta aktörer på marknaden och tillsammans står en stark fortsatt tillväxt i fokus. Läs mer om RTL Ekonomi & Revision AB HÄR Läs mer om Klara Consulting HÄR

151 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025