Medarbetare till restaurang och bar, Hackholmssund

På Hackholmssund har vi höga ambitioner och vi rör oss i en miljö där vi är måna om att bjuda på en upplevelse utöver det vanliga. Ett värdskap där service och bemötande, flexibilitet och kvalité är givna inslag. Vi brinner för omsorg och finess i varje detalj men har samtidigt alltid nära till skrattet. Varmt, avslappnat men trots detta elegant. Nu söker vi nya kollegor som vill utvecklas tillsammans med oss. Vi ser fram emot din ansökan! Hackholmssund ligger naturligt inbäddad på en Mälarhalvö i vacker natur och bara 40 minuter från Arlanda flygplats och Stockholm city. Avskilt, säkert och intimt - en optimal plats för affärsrelaterade möten helt enkelt! Sedan januari 2023 då vår nybyggnation ”The Court” by Hackholmssund stod klar har vi 65 enkelrum och möteslokaler för upp till 100 gäster med två matsalar och tillhörande kök samt en väl utrustad bar. Hos oss arbetar du i ett drivet team och tillsammans levererar vi god mat och service till våra gäster i en välkomnande och familjär atmosfär. Arbetstider varierar men då vi endast jobbar mot grupper och företag är arbetstiden koncentrerad till veckodagarna med ett fåtal förekommande helger. Vi letar nu nya kollegor som vill jobba både med servering i matsalen och i baren och vi tror att följande stämmer väl in på dig: Att du har ett genuint intresse för och erfarenhet från restaurang, service och människor Att du är villig att utvecklas med Hackholmssund Att du älskar mat & dryck Att du har förmågan att växla tempo och fatta självständiga beslut Att du är ambitiös och dessutom leveransbenägen Personlighet och attityd är väldigt viktigt hos oss. Vi ser dig som trygg, passionerad, prestigelös, lösningsorienterad, nyfiken och positiv. Då vi ligger en bit utanför stan med begränsade möjligheter till kommunal trafik, är det dessutom en förutsättning att du har körkort och tillgång till egen bil. Det är även viktigt att du talar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Låter det här som något för dig? Anställningen gäller heltid och tillsvidare med 6 månaders provtjänstgöring. Placering: Hackholmssundsvägen 15, Bro Vi tillämpar naturligtvis kollektivavtal, tillhandahåller ett generöst friskvårdsbidrag och tycker själva att vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter för rätt person. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Linda Ahrnborg på 0704836766. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan! Krav Ett genuint intresse för och erfarenhet från restaurang, service och människor Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift B-körkort Meriterande Erfarenhet som bartender Om arbetsgivaren - Hackholmssund Hackholmssund har som ambition att vara Sveriges mest eftertraktade mötesplats, där ledande företag ostört och utan avbrott kan träffas, diskutera, förhandla och fatta beslut. En majoritet av de som besöker Hackholmssund är ledning- och styrelsegrupper som sätter stort värde på flexibilitet och ett genuint värdskap. Hackholmssund ligger avskilt på en egen halvö invid Mälaren ca 4,5 mil från Stockholm.

16 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Konferens- och hotellreceptionist

Nu söker vi dig som vill vara en del av en av våra viktigaste verksamheter och som är lika redo som vi att möta våra gäster i höst! Om tjänsten Hos oss får du ett varierande och roligt arbete i en kombinerad roll som konferensvärdinna och receptionist. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat in- och utcheck, bokning, fakturering, konferensservice och teknikhantering. Utöver det ingår att vara behjälplig för våra gäster, ordna material och hjälpa med olika frågor. Du kommer även ha kontakt med gäster via telefon och mail. Du har stora kontaktytor både internt och externt och är hjärtat i vårt system som ska sprida information till resten av verksamheten. Om oss Vi är ledande i mötesbranschen på grund av att vi ger våra gäster exceptionell service, ett riktigt bra möte och en härlig helhetsupplevelse. Vårt uppdrag är att se till gästernas bästa och leverera ett högkvalitativt konferensevenemang. Detta gör vi genom att ha motiverad och kunnig personal som får ett stort förtroende i sina arbetsuppgifter samtidigt som vi jobbar nära varandra i ett glatt och positivt team. Till vårt team söker vi personer som vill utveckla och utvecklas med oss. Vi har höga ambitioner och vi förväntar oss det samma av alla som arbetar hos oss. Med ett framgångsrikt och stabilt företag i ryggen och en organisation där det finns erfarenhet, trygghet, kunskap och driv finns alla förutsättningar för att vi tillsammans får dig att prestera och utveckla dig till ditt allra bästa. Om dig Vi söker dig som brinner för mötet mellan människor, är utåtriktad och positiv samt tycker om att jobba i lag. Då du ofta ställs inför nya situationer ser vi att du är flexibel och på ett kreativt sätt hittar du lösningar. Du ska vara strukturerad och noggrann med god planeringsförmåga samt kunna hålla många bollar i luften. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med service och kundbemötande. Det är meriterande om du har erfarenhet av konferens- och receptionsarbete och av att arbeta i något bokningssystem. Mycket goda kunskaper i svenska och god engelska i både tal och skrift är ett krav. Övrigt Tjänsten är på 75% visstid eller tillsvidareanställning med sex månaders provanställning med start augusti 2024. Du arbetar skift där tidigaste passet börjar runt 7 och senaste passet slutar 23. Vanligtvis jobbar du måndag-fredag men helgjobb förekommer. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag, dock senast den 31 maj 2024. Har du frågor är du välkommen att kontakta Receptionschef Niki på 018-27 80 14, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Krav Mycket god svenska i tal och skrift God engelska i tal och skrift Meriterande Erfarenhet från servicebranschen Erfarenhet av konferens- och receptionsarbete Erfarenhet av Spectra bokningssystem Om arbetsgivaren - Nova Park Nova Park är en av Sveriges ledande hotell- och konferensanläggningar. Nova Park har 117 hotellrum, 229 bäddar och i vår största lokal har vi kapacitet för upp till 300 personer. I samma koncern finns även konferensanläggningen Steningevik där båda anläggningarna arbetar mycket nära varandra. Med våra mycket strategiska lägen endast minuter från Arlanda och en dryg halvtimme från Stockholm och Uppsala är vi ett av förstahandsvalen för mötesbokaren. Hos oss finns plats för alla typer av möten och konferenser samt även för utställningar, mässor och produktlanseringar. Båda anläggningarna är säkerhetscertifierade inom Stay Safe Hospitality och miljöcertifierade hos Green Key.

15 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Montör/servicetekniker inom industri och verkstad

Har du intresse för teknik och trivs med ett praktiskt och strukturerat arbete? Vår nya serviceorganisation är under uppbyggnad och nu utökar vi på Näsström Maskin vår verksamhet med en servicetekniker. Hos oss blir du en viktig kugge och vi hoppas att du precis som vi har intresse för att bidra till företagets fortsatta framgång! Om tjänsten I rollen som servicetekniker kommer du att arbeta med montage av vår utrustning, felsökning, reparation och underhåll. Arbetet innebär stor variation och kan innehålla allt från installation av rörsystem till underhållsservice av kompressorer, elverk och högtryckstvättar. Arbetet kommer att utföras både i vår verkstad men även ute hos våra kunder inom verkstad, industri och offentlig sektor. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Kundkontakt Bokning av service och reparationer Planering av montage av kompressorer, rörsystem, tvätthallar och övrig utrustning Räkna på montage och installationer tillsammans med säljare Samarbete är viktigt för oss då vi är ett mindre bolag som stöttar och hjälper varandra där det behövs. Det gör att din roll blir bred och även sedvanliga administrativa arbetsuppgifter kan förekomma. Din profil Vi söker dig som har teknisk och mekanisk kunskap och som vill vara en del av vår serviceverkstad. Vi ser att du antingen har en teknisk utbildning eller erfarenhet av liknande arbete. Har du arbetat som servicetekniker och vill utvecklas i din roll kan detta vara ditt tillfälle. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska. B-körkort är ett krav för tjänsten. Som person är du strukturerad, självgående och kan hantera högt tempo. Du har ett stort kundfokus och känner dig bekväm i kommunikationen med våra kunder. Vidare är du flexibel och har alltid viljan att hjälpa till. Övrigt Tjänsten är på heltid med sex månaders provanställning, tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten innebär resor i samband med service och installationsuppdrag inom en radie på ca 10 mil. Vid frågor är du välkommen att kontakta Lars-Eric Näsström på 070-0034001 eller [email protected] Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varmt välkommen med din ansökan redan idag! Krav Teknisk utbildning alternativt erfarenhet av liknande arbete B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande Erfarenhet som servicetekniker Erfarenhet av rörinstallationer(industriellt) Erfarenhet av kompressorservice Om arbetsgivaren - Näsström Maskin Näsström maskin är ett grossistföretag med agenturer inom bl.a svetsar, kompressorer, högtryckstvättar, städmaskiner och övrig verkstadsutrustning. Vi är 11 personer som arbetar i företaget och vi håller till i Nyby, Uppsala. Vår försäljning sker via våra återförsäljare som finns över hela landet och som betjänar ett brett fält av kunder inom verkstad, industri och offentlig sektor. Ända sedan företaget grundades år 2000 har vår målsättning varit att med kvalitetsprodukter lösa våra kunders behov. Det är med detta engagemang för kunden som vi har byggt upp den kompetens och produktkännedom som vi har idag. Våra produkter kommer från världsledande tillverkare med hög kvalitet i varje led. Lokalt utför vi tryckluftsinstallationer och service. Läs gärna mer om vårt företag på www.nasstrommaskin.se

11 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Ekonomiadministratör, 80%

Vill du vara en viktig kugge i ett familjärt företag med möjlighet att utvecklas i din roll? Hos oss på Näsström Maskin blir du en del i ett socialt, produktivt och härligt gäng där vår förhoppning är att du ska känna dig hemma. Om tjänsten Vi är en platt organisation med ett prestigelöst klimat. Som ekonomiadministratör får du en bred och omväxlande roll som innefattar allt från administrativa kontorsgöromål till ekonomi. Du genomför den löpande bokföringen men bokslut hanteras av vår externa partner. Du rapporterar direkt till VD. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Kund- och leverantörsreskontra Fakturering/betalning Hantering av påminnelser Upprätta skatte- och momsredovisning Kontoavstämningar Hantera serviceordrar Intrastat Prisinläsning i vårt system Därtill har du mycket intern kontakt, samarbete är viktigt för oss då vi är ett mindre bolag som stöttar och hjälper varandra där det behövs. Vi hoppas att du precis som vi har intresse för att bidra till företagets fortsatta framgång. Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete och en ekonomisk utbildning i grunden. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i Pyramid eller liknande ekonomisystem samt goda kunskaper i Officepaketet. Din svenska är mycket god i såväl tal som skrift och du har även goda kunskaper i engelska. Som person är du strukturerad och prestigelös med ett genuint intresse av administration och ekonomi. Du trivs med självständigt arbete samtidigt som god samarbetsförmåga och flexibilitet är en självklarhet för dig. Annat viktigt att veta Tjänsten är på deltid, 80% med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Du är placerad på vårt kontor på Iduns väg 80. Frågor om tjänsten besvaras av Daniel Näsström på 070-0034000 eller [email protected] Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varmt välkommen med din ansökan redan idag! Krav Erfarenhet av liknande arbete Ekonomisk utbildning alternativt KY-utbildning inom ekonomi/administration Goda systemkunskaper Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Goda kunskaper i engelska Om arbetsgivaren - Näsström Maskin Näsström maskin är ett grossistföretag med agenturer inom bl.a svetsar, kompressorer, högtryckstvättar, städmaskiner och övrig verkstadsutrustning. Vi är 11 personer som arbetar i företaget och vi håller till i Nyby, Uppsala. Vår försäljning sker via våra återförsäljare som finns över hela landet och som betjänar ett brett fält av kunder inom verkstad, industri och offentlig sektor. Ända sedan företaget grundades år 2000 har vår målsättning varit att med kvalitetsprodukter lösa våra kunders behov. Det är med detta engagemang för kunden som vi har byggt upp den kompetens och produktkännedom som vi har idag. Våra produkter kommer från världsledande tillverkare med hög kvalitet i varje led. Lokalt utför vi tryckluftsinstallationer och service. Läs gärna mer om vårt företag på www.nasstrommaskin.se

11 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Säljare Citroën, Opel & Mitsubishi

Bilomatic är ett familjeföretag och det märks på det goda arbetsklimatet. Våra medarbetare stannar länge. Nu utökar vi med ytterligare en säljare till teamet! Arbetsuppgifter Som säljare är du ansiktet utåt mot både våra privat- och företagskunder, du ger service i världsklass och hjälper kunden hela vägen fram till bilköpet. Du är kundens rådgivare i allt från frågor om bilarna till finansieringslösningar. Du kommer att arbeta mot både privat- och företagskunder med hela personbils- och transportbilssortimentet. Din profil Du som söker har tidigare erfarenhet av bilförsäljning. Eftersom du sköter kommunikationen med kunderna är god svenska i tal och skrift ett krav. Körkort är också ett krav för tjänsten. Som person drivs du både av service och försäljningsresultat. För att trivas hos oss är du en öppen och positiv person med stort engagemang för ditt arbete. I den här rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad får du hos oss? Hos oss blir du en del av en arbetsgrupp som har roligt på jobbet! Din chef är tillgänglig och här har vi inga långa beslutsvägar. Du kommer också få en helhetssyn på vår verksamhet som kan vara svår att få på det riktigt stora företaget. Vi har friskvårdsbidrag. Självklart har vi också ett bra provisionssystem. Annat viktigt att veta: Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning, garantilön under provanställning. Arbetstid måndag-fredag och varannan lördag. Din ansökan vill vi ha senast den 12 maj, men rekryteringen sker löpande så observera att tjänsten kan tillsättas redan innan sista ansökningsdag! Ev frågor skickas till [email protected] men du skickar in din ansökan via "Sök detta jobb"-knappen. Varmt välkommen med din ansökan! Krav Erfarenhet av bilförsäljning Körkort för personbil God svenska i både tal och skrift Om arbetsgivaren - Bilomatic Bil AB Bilomatic Bil AB grundades 1958 i Uppsala. Vi är ett personligt företag som ger personlig service - hela vägen från bilköp till eftermarknad. Vi har valt att fokusera på tre starka varumärken; Opel, Mitsubishi och Citroën, för att kunna erbjuda våra kunder ett brett spektra för olika behov och önskemål. I vårt program finns både personbilar och lätta lastbilar samt 4WD plus begagnade person- och lätta lastbilar. På företaget arbetar 17 personer inom bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelar.

9 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Fordonstekniker

Vi fortsätter att växa och behöver ytterligare förstärkning till vår verkstad! Har du ett tekniskt intresse och en vilja att leverera en högklassig kundupplevelse? Sök till oss på Bilomatic! Vi är stolta över att vara en trygg arbetsgivare som med god ekonomi har kunnat bibehålla personalstyrkan även under tuffare tider. Arbetsuppgifter Som fordonstekniker hos oss kommer du att utföra service, reparationer och felsökningsarbeten främst på Opel, Mitsubishi och Citroën person- och transportbilar, men även övriga märken på begagnade bilar. Du får utrymme att ta ansvar och ta egna beslut i ditt dagliga arbete. Inom servicemarknad är vi tio personer som sköter verkstad, reservdelar och kundmottagning. Din profil Arbetet kräver att du har en god servicekänsla. Du är ambitiös och strävar alltid efter att överträffa kundens förväntningar. Du är noggrann och är van vid att ta eget ansvar och du trivs i en rörlig miljö med ibland högt tempo. Du har minst ett par års erfarenhet från en liknande yrkesroll och har du en fordonsteknisk utbildning i grunden ser vi det som ett plus. Det är en fördel om du tidigare har arbetat med våra märken, men inget krav. God svenska i både tal och skrift är ett krav för tjänsten samt att du har körkort för personbil. Vad får du hos oss? Hos oss blir du en del av en arbetsgrupp som har roligt på jobbet! Bilomatic är ett familjeföretag och det märks på det goda arbetsklimatet - våra medarbetare stannar länge. Din chef är tillgänglig och här har vi inga långa beslutsvägar. Du kommer att få en helhetssyn på vår verksamhet som kan vara svår att få på det riktigt stora företaget. Som arbetsgivare erbjuder vi trygga anställningsvillkor och goda förmåner. Vi har friskvårdsbidrag, på våra meckarkvällar kan du jobba med din egen bil i vår verkstad och vi rabatterar köp i vår reservdelsbutik. Annat viktigt att veta Tjänsten är på heltid. Arbetstid mån-fre. Din ansökan vill vi ha senast den 12 maj, men intervjuer sker löpande så skicka gärna in sin ansökan så snart som möjligt. Vi är medlemmar i fackförbundet Metall. Hos oss finns ett härligt gäng som väntar på din ansökan. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Krav Minst ett par års erfarenhet av liknande yrkesroll God svenska i både tal och skrift Körkort för personbil Meriterande Fordonsteknisk utbildning Tidigare arbetat med Opel, Mitsubishi och Citroën Om arbetsgivaren - Bilomatic Bil AB Bilomatic Bil AB grundades 1958 i Uppsala. Vi är ett personligt företag som ger personlig service - hela vägen från bilköp till eftermarknad. Vi har valt att fokusera på tre starka varumärken; Opel, Mitsubishi och Citroën, för att kunna erbjuda våra kunder ett brett spektra för olika behov och önskemål. I vårt program finns både personbilar och lätta lastbilar samt 4WD plus begagnade person- och lätta lastbilar. På företaget arbetar 17 personer inom bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelar.

9 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Hållbarhetsstrateg, Miljö

Nu letar vi efter vår nya kollega som brinner för hållbarhetsfrågor och som med god struktur och kommunikativ förmåga har erfarenhet av att driva strategiskt arbete i kombination med operativa insatser. Välkommen till Hållbarhetsteamet hos oss på Vätterhem! Hos oss på Hållbarhetsavdelningen på Vätterhem får du arbeta tillsammans med tre härliga kollegor som alla har ett brett intresse för hållbarhetsfrågor. Nuvarande hållbarhetsstrateg kommer att finnas kvar inom avdelningen men i en ny roll. Hon har lagt en god grund för tjänsten och det finns idag tydliga mål och inriktning som väntar på att nästa person förvaltar och utvecklar uppdraget vidare. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Strategisk planering och operativ förankring av aktiviteter kopplade till de miljömässiga målen i Vätterhems Hållbarhetsplan. Du kommer att driva eller vara delaktig i arbetsuppgifter kopplade till bland annat; Klimatanpassning, Cirkularitet och Transporter. Granska, uppdatera, kommunicera och följa upp lagefterlevnad gällande miljölagstiftning, inklusive hantering av relevanta tillstånd. Vara länken till skyddskommittén inom ramen för miljölagstiftning och miljörelaterad kemikaliehantering. Vara delaktig i upphandlingsprocessen och ställa relevanta miljökrav. Vara hållbarhetscontrollern behjälplig med att ta fram statistik till olika interna rapporter och myndighetsrapporter inom miljöområdet. Ansvara för att utveckla och förvalta Vätterhems processer och styrande dokumentation för miljö. Delta i och omvärldsbevaka genom relevanta miljönätverk. Vara rådgörande i frågor beträffande miljörisker och miljöriskanalyser. Kvalifikationer: Vi ser att du har flera års arbetslivserfarenhet (minst 3) med relevant högskoleutbildning, till exempel inom miljöområdet- och eller med miljölagstiftning som en del av din bas. Med rätt profil kan eventuellt arbetslivserfarenheten vara kortare. Erfarenhet från fastighets- eller byggbranschen är meriterande. Vi vill gärna komma i kontakt med dig som har en förståelse för hur du driver strategiskt arbete i kombination med operativa insatser. Du har stor förståelse för arbetsgången när det gäller förankring och implementering inom en organisation. B-körkort är önskvärt men inget krav. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för tjänsten. Din profil: Du har ett affärsmässigt angreppssätt när det gäller miljöfrågor samt stor förståelse för bolagets olika intressenter. I denna roll uppstår det ofta intressekonflikter som du behöver förhålla dig till på ett strategiskt och lösningsorienterat sätt. Du har en god förmåga att på ett pedagogiskt och engagerande vis kommunicera vikten och fördelarna med att fatta hållbara affärsbeslut och agera miljömedvetet både på ett operativt och strategiskt plan. Vi tror att du är en person som tar dig an ditt arbete ur ett långsiktigt perspektiv där vardagen kommer att kräva att du har tålamod i förankringsprocesser. Du har en positiv inställning och bidrar till god stämning i teamet. Vidare kommunicerar du med lätthet och tydlighet och har förmåga att anpassa din kommunikation beroende på mottagare. Slutligen tror vi att du är van och trivs med många kontaktytor och att du gärna och enkelt, samarbetar med andra både internt och externt. Vi utgår från vår värdegrund LUTA; Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar, i allt vi gör. Som medarbetare hos oss är det viktigt att du aktivt arbetar utifrån dessa ledord. Vårt erbjudande till dig: Att få vara med och utveckla och utvecklas inom en bransch där hållbarhetsfrågorna är/kommer att vara prioriterade Stor delaktighet i implementeringsprocessen av vår Hållbarhetsplan Stor möjlighet att utifrån nuvarande grund och uppsatta mål, ta arbetet vidare med stor frihet Du kommer att ingå i ett hållbarhetsteam med kollegor som stöttar varandra inom sina expertisområden Tillgång till nätverk för erfarenhetsutbyte Ett mångsidigt och fritt arbete där du själv har stor möjlighet att påverka din arbetsdag En arbetsplats där vi kontinuerligt ser till medarbetarnas utveckling och trivsel Internutbildning om det behövs, samt de verktyg du behöver för att du ska lyckas i ditt arbete Övrig information och ansökan: Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med start efter överenskommelse. Provanställning kan tillämpas. För ytterligare information är du välkommen att kontakta Hanna Törnqvist, Hållbarhetschef och vice VD på tel. 076-864 77 55 Kollektivavtal finns med Vision. Fackliga frågor besvaras av Nicklas Johansson tel. 036-199439 Vi hanterar urvalsprocessen löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför in din ansökan till oss redan idag. Dock senast 5 maj 2024. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Vätterhem tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Krav Flera års arbetslivserfarenhet (minst 3) inom miljöområdet- och eller med miljölagstiftning Relevant högskoleutbildning, till exempel inom miljöområdet- och eller med miljölagstiftning som en del av din bas Meriterande Erfarenhet från fastighets- eller byggbranschen B-körkort Om arbetsgivaren - Vätterhem Vätterhem är ett av Smålands största bostadsbolag med över 88 % nöjda hyresgäster och en omsättning på ca 700 mkr. Vår vision är att utveckla framtidens stadsdelar och bidra till en hållbar samhällsutveckling i Jönköpings kommun. Hos Vätterhem har alla medarbetare möjligheter att påverka det egna arbetet och företaget som helhet. Vi har olika roller men samma värde för bolaget. Vår värdegrund LUTA innebär att vi prioriterar Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar i vårt arbete. År 2023 ska vi vara Sveriges ledande bostadsbolag med flest nöjda hyresgäster.

9 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Grillkock Craft n’ Draft, SSP Luleå Airport

Vi söker nu en kock på heltid till vårt team på Craft n’ Draft på Luleå Airport. Vi söker även dig som vill arbeta extra vid behov. Du anger i din ansökan vilken tjänst som du är intresserad av. Craft n’ Draft är en gastropub, där maten och ölen står i fokus. Råvaror med hela världen som inspiration förvandlas till vår spännande meny. Att kunna erbjuda dig ölen och maten vi själva älskar att äta och dricka är den filosofi som genomsyrar Craft n’ Draft i köket och baren. Om tjänsten Hos oss arbetar du i ett engagerat team och tillsammans levererar vi god mat i en välkomnande och familjär atmosfär. Arbetet innebär förekommande arbetsuppgifter i ett restaurangkök. Stundvis har vi högt tempo och du är inte rädd för att hugga i där det behövs. Om dig Vi söker dig med ett glatt humör som trivs i köket och gillar att jobba både självständigt, samt med ett team för att ge våra gäster en fin upplevelse. Du har restaurang- och livsmedelsutbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet från restaurangkök och med det kan du laga a la carte. För att lyckas i den här rollen är du van att arbeta i ett högt tempo och du har fokus på service. Du är en person som tar egna initiativ och ett personligt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har god samarbetsförmåga och att kommunicera med både gäster, kollegor och chefer är inga problem för dig. Vidare är ordning och reda en självklarhet för dig. Arbetet är fysiskt krävande och du är inte rädd för att hugga i. Krav För att arbeta på en flygplats krävs individuell säkerhetsprövning, det innebär bland annat att du måste vara ostraffad. Du har relevant restaurangutbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet från restaurangkök. Du talar och läser svenska obehindrat. Övrig info Våra öppettider följer flygplatsens öppettider, vilket innebär att arbetstiden är tidiga morgnar, dag, kvällar och helg. Du behöver kunna ta dig till och från arbetet under dessa tider. SSP är med i VISITA och har kollektivavtal med HRF. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Johansson på [email protected] Eftersom vi rekryterar löpande ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt. Tillträde efter överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan! Om arbetsgivaren - SSP SSP driver sedan 60 år tillbaka restauranger och butiker på platser där människor är i rörelse såsom flygplatser, tågstationer och arenor. Vi driver både franchise- såväl som egna koncept såsom WHSmith, Upper Crust, Starbucks, Café Ritazza, Burger King, M&S Simply Food och O´Learys. SSP har verksamhet i 35 länder och vi har mer än 550 brands i vår portfölj. Du kan hitta mer information på: http://www.foodtravelexperts.com/international/

9 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Skiftledare SSP Luleå Airport

Vi söker dig som tycker om att leda och vara en förebild för medarbetare i driften. Vi söker en skiftledare på heltid till vårt team SSP Luleå Airport. SSP Luleå Airport är en rolig och utvecklande arbetsplats att arbeta på. Våra olika avdelningar är Cornelius Coffee, Craft n’ Draft, Kiosk, Catering och produktion. På en flygplats möter du många olika människor och arbetsuppgifterna är varierande vilket innebär är våra dagar aldrig är tråkiga. Om tjänsten Hos oss arbetar du i ett engagerat team och tillsammans levererar vi god mat i en välkomnande och familjär atmosfär. Arbetet innebär förekommande arbetsuppgifter i ett restaurangkök. Som skiftledare förväntas du att under ditt skift motivera och peppa dina medarbetare att nå våra mål för service, försäljning och kvalitet. Dina arbetsuppgifter handlar därför om att hålla ditt team av medarbetare motiverade genom ett coachande och proaktivt ledarskap. Du assisterar restaurangchefen gällande mål både för service, försäljning och kvalitet för våra avdelningar. Du arbetar i driften på pass tillsammans med dina medarbetare som du leder under ditt skift. Din profil Vi söker dig med ett glatt humör och som klarar att arbeta både självständigt och i team. Du tycker om att leda och motivera andra och du är en förebild för både kollegor och chefer. Du trivs med att arbeta i restaurang och med att ge service till våra gäster. För att lyckas i den här rollen är du van att arbeta i ett omväxlande tempo och du har fokus på service. Du är en person som tar egna initiativ och ett personligt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har god samarbetsförmåga och att kommunicera med både gäster, kollegor och chefer är inga problem för dig. Vidare är ordning och reda en självklarhet för dig. Arbetet är fysiskt krävande och du är inte rädd för att hugga i. Krav För att arbeta på en flygplats krävs individuell säkerhetsprövning, det innebär bland annat att du måste vara ostraffad. Du har en relevant restaurangutbildning eller motsvarande praktisk erfarenhet från restaurangkök. Du talar och läser svenska obehindrat. Övrig info Våra öppettider följer flygplatsens öppettider, vilket innebär att arbetstiden är tidiga morgnar, dag, kvällar och helg. Du behöver kunna ta dig till och från arbetet under dessa tider. SSP är med i VISITA och har kollektivavtal med HRF. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Johansson på [email protected] Eftersom vi rekryterar löpande ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt. Tillträde efter överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan! Om arbetsgivaren - SSP SSP driver sedan 60 år tillbaka restauranger och butiker på platser där människor är i rörelse såsom flygplatser, tågstationer och arenor. Vi driver både franchise- såväl som egna koncept såsom WHSmith, Upper Crust, Starbucks, Café Ritazza, Burger King, M&S Simply Food och O´Learys. SSP har verksamhet i 35 länder och vi har mer än 550 brands i vår portfölj. Du kan hitta mer information på: http://www.foodtravelexperts.com/international/

9 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Erfaren fastighetsskötare & konferensvaktmästare

Är du en praktiskt lagd person som trivs i en varierad arbetsroll? Bli en del av ett företag som prioriterar kundnöjdhet och som ger dig möjlighet att utvecklas framåt. Varmt välkommen till oss på Nova Park! Om tjänsten Du kommer arbeta med löpande fastighetsskötsel, underhåll, rengöring och enklarare reparationer. Du iordningsställer och möblerar våra konferenslokaler. Du ger teknisk support till våra konferensgäster vid uppstart och under deras konferens. I arbetsuppgifterna ingår trädgårdsskötsel, poolskötsel, snöröjning, grusning, gräsklippning och allmänt underhåll av vår inomhus- och utemiljö. Om dig Arbetet är varierat och passar dig som är praktiskt lagd och kan fixa och lösa det mesta. Vi ser att du har tidigare arbetslivserfarenhet av en liknande roll, eller annat praktiskt varierande arbete, det viktigaste är dock att du har rätt attityd och är snabblärd. Du är bekväm med teknik, såsom poolautomatik och kan hantera teknisk apparatur (projektorer, mikrofoner, högtalare bl. a.) samt har god datorvana. Det är en fördel om du har vana av ex hjullastare eller liknande fordon. Du har körkort, goda kunskaper i svenska och kan kommunicera på engelska. För att passa i rollen bör du vara en problemlösare och en lagspelare som inte är rädd för att hugga i när det behövs. Om oss Vi är ledande i mötesbranschen. Med exceptionell service, ett riktigt bra möte och en härlig helhetsupplevelse är vår kundnöjdhet mycket hög. Vårt uppdrag är att se till gästernas bästa och leverera ett högkvalitativt konferensevenemang. Detta gör vi genom att ha motiverad och kunnig personal som får ett stort förtroende i sina arbetsuppgifter samtidigt som vi jobbar nära varandra i ett glatt och positivt team. Till vårt team söker vi personer som vill utveckla och utvecklas med oss. Vi har höga ambitioner och vi förväntar oss detsamma av alla som arbetar hos oss. Med ett framgångsrikt och stabilt företag i ryggen och en organisation där det finns erfarenhet, trygghet, kunskap och driv finns alla förutsättningar för att vi tillsammans får dig att prestera och utveckla dig till ditt allra bästa. Övrigt Tjänsten är på 100% och tillsvidare med start i juni, eller enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning. Arbetstiden är förlagd till dagtid men kvälls- och helgarbete förekommer. Vid ytterligare frågor är du välkommen att ta kontakt med Fastighetsansvarig Daniel Engström på [email protected] eller 076-145 27 90. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag, dock senast den 31/5 2024. Varmt välkommen med din ansökan! Krav Manuellt B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska Meriterande Kunskaper inom konferensteknik Erfarenhet inom fastighetsskötsel Maskinvana / snöröjning Om arbetsgivaren - Nova Park Nova Park är en av Sveriges ledande hotell- och konferensanläggningar. Nova Park har 117 hotellrum, 229 bäddar och i vår största lokal har vi kapacitet för upp till 300 personer. I samma koncern finns även konferensanläggningen Steningevik där båda anläggningarna arbetar mycket nära varandra. Med våra mycket strategiska lägen endast minuter från Arlanda och en dryg halvtimme från Stockholm och Uppsala är vi ett av förstahandsvalen för mötesbokaren. Hos oss finns plats för alla typer av möten och konferenser samt även för utställningar, mässor och produktlanseringar. Båda anläggningarna är säkerhetscertifierade inom Stay Safe Hospitality och miljöcertifierade hos Green Key.

21 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024