Ls Jobbet AB jobb

Lediga jobb hos Ls Jobbet AB

Underhållsplanerare
Ls Jobbet AB
Ingenjörer och tekniker inom gruvteknik och metallurgi

Har du erfarenhet av underhållsplanering och vill arbeta med ny och spännande teknik? Vi på SÖRAB söker nu en underhållsplanerare till Brista Eftersorteringsanläggning i Märsta. Hos oss får du arbeta i ett stabilt, lönsamt och samhällsnyttigt företag med god sammanhållning och korta beslutsvägar. I takt med att SÖRABs ägarkommuner växer ökar behovet av möjligheter att ta hand om och återvinna avfall. På SÖRAB arbetar vi för att resursutvinningen av uppkommet avfall ska ske på bästa tänkbara sätt. Som en del i arbetet har vi investerat i Brista Eftersorteringsanläggning belägen i Märsta, en eftersorteringsanläggning för restavfall baserad på NIR-teknik (Near Infra Red). Nu söker vi en underhållsplanerare till anläggningen. Vill du vara med på vår resa? Om tjänsten Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att planera och bereda verksamhetens underhållsaktiviteter. Det innefattar att både hantera felanmälningar på avhjälpande underhåll men även att se till att inplanerade underhållsaktiviteter utförs på rätt sätt och inom rätt tid. En stor del av arbetet är även att hantera och utveckla underhållsplanen för anläggningens produktionsutrustning. Du samordnar arbetet och har kontakten med våra entreprenörer som utför en del av underhållsaktiviteterna. I arbetsuppgifterna ingår även rapportering, uppföljning och att administrera underhållssystemet. Givetvis får du en bra introduktion så att du kommer in i rollen på bästa sätt. Rollen innebär många kontaktytor såväl internt som externt med exempelvis leverantörer. Du är en del av Underhållsavdelningen och du rapporterar till Driftledare Underhåll. Du erbjuds en viktig roll med mycket eget ansvar samtidigt som du får jobba i en bra grupp med god sammanhållning. Vi har korta beslutsvägar vilket ger dig goda möjligheter att vara med och både påverka, bidra till och genomföra förbättringsarbete. SÖRAB satsar både på kompetensutveckling och personalvårdande aktiviteter. Om dig Vi ser att du som lägst har teknisk utbildning på gymnasienivå och arbetslivserfarenhet från en liknande roll där planering och uppföljning av underhåll ingått. Du har goda kunskaper inom underhåll och teknisk förståelse för maskinell utrustning i industriell/tillverkande verksamhet. Har du ingenjörsutbildning med inriktning underhåll är det meriterande. Du har god systemvana och det är meriterande om du har erfarenhet av administrering och förvaltning av underhållssystem. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska är krav för tjänsten. Som person är du ansvarsfull, noggrann och strukturerad. Du trivs med att arbeta administrativt och har en god förmåga att planera och prioritera arbetet. För att lyckas i rollen tar du självständigt ansvar för ditt arbete samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Självklart uppmuntrar vi till utveckling och ser därför att du har ett driv att förbättra och kommer gärna med förslag på hur arbetet kan effektiviseras. Övrigt Tjänsten avser heltid. Arbetstider är dagtid. Placering på Brista eftersorteringsanläggning i Märsta. SÖRAB vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult hos Jobbet.se, Hanna Koponen på 073-5920393. Inkomna ansökningar kommer att utvärderas löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum den 15/6. Krav Teknisk utbildning på gymnasienivå Arbetslivserfarenhet av en liknande roll där planering och uppföljning av underhåll ingått Goda kunskaper inom underhåll och teknisk förståelse för maskinell utrustning i industriell/tillverkande verksamhet Goda systemkunskaper Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska Meriterande Erfarenhet av administrering och förvaltning av underhållssystem Ingenjörsutbildning med inriktning underhåll Om arbetsgivaren - SÖRAB SÖRAB är ett regionalt miljö-, och returbolag i norra Stockholm som ägs av kommunerna Danderyd, Järfälla, Lidingö, Sollentuna, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Täby, Upplands Väsby och Vallentuna. Vårt uppdrag är att på ett miljöriktigt och rationellt sätt ta hand om kommunalt avfall som uppkommer i samtliga ägarkommuner förutom Stockholm. Vi tar även emot verksamhetsavfall från företag. Idag är vi drygt 60 anställda.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juni 2025
Bullerbyn Föräldrakooperativ söker en engagerad och driven förskollärare
Ls Jobbet AB
Förskollärare

Nu söker vi en skicklig och erfaren legitimerad förskollärare som brinner för sitt arbete och som alltid har barnens bästa i fokus. Hos oss får du möjlighet att utvecklas tillsammans med trygga kollegor. Du får de absolut bästa förutsättningarna för att utföra ditt pedagogiska uppdrag och påverka verksamheten tillsammans med ett sammansvetsat arbetslag. Om Bullerbyn Bullerbyn är ett av Gävles äldsta föräldrakooperativ, beläget på Söder i ett charmigt tvåvåningshus med tillhörande härlig trädgård där barnen ges goda möjligheter till såväl lek som lärande. Bullerbyn står för småskalighet och en familjär atmosfär. Vårdnadshavarna deltar i verksamheten samt olika arbetsgrupper och bidrar därigenom till förskolans utveckling och drift. Pedagogerna och föräldrarna har ett nära samarbete och beslutsvägarna är korta. Bullerbyn har plats för 20 barn i åldern 1 – 5 år. Personalstyrkan består idag av 1 förskollärare (som även är Rektor) och 2 barnskötare, nu utökar vi med ytterligare en förskollärare. Om dig Vi söker dig som är legitimerad förskollärare och som har erfarenhet av arbete på förskola. Har du flerårig erfarenhet som förskollärare ser vi det som meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha god kännedom om läroplanen, du har ett tydligt fokus på det pedagogiska uppdraget, är bra på att se helheten och att finna lösningar. Dessutom har du god samarbetsförmåga och kan arbeta både i grupp och enskilt tillsammans med barnen. Det är viktigt att du är lyhörd samtidigt som du har förmågan att fatta egna beslut. Som person är du engagerad, varm, trygg, positiv och driven. Du värdesätter möten mellan människor och ser familjerna som en viktig resurs i det dagliga arbetet. Vidare är du handlingskraftig, ser möjligheter istället för hinder och kan ta tillvara på de fina förutsättningar som finns inom denna verksamhet, kopplat till barnen. Vi erbjuder dig En liten och familjär förskola där trygghet och nära samarbete står i fokus Liten barngrupp och hög personaltäthet Arbetskläder, friskvårdsbidrag och fria pedagogiska måltider Gemensam reflektions- och planeringstid med hela arbetslaget Annat viktigt att veta Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning Tillträde: Enligt överenskommelse Löneform: Månadslön Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 9/6 2025. För mer information kring tjänsten, kontakta Emelie Hedlund, Rektor 026-64 19 80 Välkommen med din ansökan! Krav Legitimerad förskollärare Erfarenhet av arbete på förskola Meriterande Flerårig erfarenhet som förskollärare

3 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juni 2025
Servicetekniker, skogsmaskiner
Ls Jobbet AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Har du erfarenhet av tunga fordon och vill utvecklas som servicetekniker hos ett marknadsledande företag? Är du en person som trivs bäst med att jobba ute i fält snarare än att vara i verkstaden varje dag? Då kanske det är dig vi söker till vårt team i Märsta! Hos oss får du möjlighet att arbeta med marknadens bästa skogsmaskiner och vara med och hålla dem i toppskick. Som servicetekniker hos oss får du ett självständigt och varierat jobb, ibland ute i skogen hos kund och ibland i verkstaden. Du arbetar med felsökning, reparation och underhåll av våra skogsmaskiner som är kända för sin kvalitet och prestanda. Våra kunder är allt från mindre entreprenörer till stora skogsbolag. Vi erbjuder dig Ett härligt team med erfarna och hjälpsamma kollegor Ett tryggt och marknadsledande företag i ryggen Fälttillägg för arbete ute hos kund Företagsbonus Generöst friskvårdsbidrag och massage Kontinuerlig kompetensutveckling och utbildning Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av att serva och reparera tunga fordon alternativt har en bakgrund som skogsmaskinsförare. Vi tror att du har någon form av fordonsmekanisk/maskinteknisk utbildning i grunden, gärna med inriktning mot tunga maskiner. Har du skruvat skogsmaskiner eller mobila AC-och brandsläckningsanläggningar är det ett plus. Körkort är ett krav och C-kort är en extra merit. Som person är du serviceinriktad och självgående men du trivs också med att samarbeta med dina kollegor. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiderna är dagtid. Placering: Märsta Dina frågor besvaras av Platschef Carina Eriksson, 070-550 78 90. Välkommen till John Deere! Vi är övertygade om att mångfald och delaktighet gör oss ännu starkare. Om du kan se dig själv som en av oss är du varmt välkommen att höra av dig och skicka in din ansökan till [email protected] Vi intervjuar löpande så vi ser gärna att du kommer in med din ansökan så fort som möjligt, dock senast 30 maj. Om arbetsgivaren - John Deere Forestry AB John Deere är den marknadsledande skogsmaskintillverkaren i världen. Vi har verksamhet i ett stort antal länder med tillverkning av skogsmaskiner i Finland och USA. John Deere Forestry AB är det svenska återförsäljarbolaget för skogsmaskiner med ett stort antal verkstäder runt om i landet. Huvudkontoret ligger i Märsta, norr om Stockholm, där även huvudlagret för reservdelar till de europatillverkade maskinmodellerna finns. Läs mer på www.deere.se

4 dagar sedan
Sista ansökan:
30 maj 2025
Kulturarvsansvarig till Apotekarsocietetens museum, bibliotek och arkiv
Ls Jobbet AB
Övriga chefer inom samhällsservice

Vill du leda arbetet med att bevara och levandegöra svensk farmaci- och apotekshistoria för framtida generationer? Apotekarsocieteten söker en erfaren och självständig verksamhetsledare som vill ta helhetsansvar för drift, förvaltning, utveckling och synliggörande av vårt museum, bibliotek och arkiv i Stockholm. Apotekarsocietetens museum bevarar och tillgängliggör unika samlingar inom svensk farmaci- och apotekshistoria. Samlingarna omfattar bland annat apoteksinredningar, skyltar, läkemedelsförpackningar, kärl och arbetsredskap. Arkivet dokumenterar Apotekarsocietetens och Sveriges apotekshistoria, inklusive tusentals fotografier. Biblioteket är ett farmacihistoriskt referensbibliotek med över 20 000 volymer från 1400-talet till idag. Om organisationen Apotekarsocieteten är en förening med anor från 1600-talet som främjar kunskaps- och kompetensutveckling inom läkemedelsområdet. Apotekarsocieteten har medlemmar från olika professioner som är organiserade i grupper, uppdelade efter olika ämnesområden och regioner. Just nu har vi 11 lokala kretsar över hela Sverige, 14 vetenskapliga sektioner och tre tvärvetenskapliga intressegrupper. Tillsammans arbetar vi för att driva viktiga frågor, skapa nätverk samt arrangera föredrag och andra utbildningsaktiviteter. Vårt kansli, föreläsningssal och mötesrum är belägna på Wallingatan i Stockholm. Här driver vi utbildningsföretaget Läkemedelsakademin, nättidskriften Läkemedelsvärlden, Apotekarsocietetens museum och ett bibliotek. Om rollen Som verksamhetsledare har du det övergripande ansvaret för Apotekarsocietetens museum, bibliotek och arkiv. Du ansvarar för verksamhetens hela drift: administration, bemanning, underhåll, marknadsföring och strategisk utveckling. Tjänsten innefattar både långsiktig planering och praktiskt dagligt arbete. Du driver verksamheten självständigt och har en central roll i att göra museet till en relevant resurs för forskare, medlemmar och allmänhet. Till ditt stöd finns kansliets personal samt timanställda museivärdar under museets öppettider samt en arkivarie som arbetar tre dagar per månad med biblioteket, forskarförfrågningar och uppdatering av samlingssystemet Sofie. Du rapporterar till Apotekarsocietetens VD och du ingår i organisationens ledningsgrupp med andra chefer och kollegor där du får möjlighet att utbyta kunskap, erfarenheter bedriva verksamhetsutveckling och hantera gemensamma angelägenheter och stötta varandra. I ditt arbete är du en närvarande chef som har fokus på verksamhetsdrift- och utveckling och att ta vara på organisationens, medlemmarnas, kollegornas och medarbetarnas kunskaper och engagemang i en verksamhetsnära arbetsledning. Som ledare anger du tydligt riktningen för verksamheten, inspirerar och skapar förutsättningar för organisationen. I dialog med din chef och dina kollegor definierar och följer ni upp era gemensamma mål. Arbetsuppgifter Förvalta och vårda museisamlingar, arkiv och bibliotek enligt etablerad praxis. Planera och ansvara för museets öppethållande och bemanning (rekrytering, schemaläggning, gruppbokning, introduktion och arbetsledning av museivärdar och guider och annan personal vid behov). Sköta den dagliga driften, inklusive administration, rapportering, underhåll av utställningar samt skötsel och organisering av magasin. Detta innebär även ansvar för en budget i balans. Utveckla publika program, temavisningar och specialanpassade erbjudanden. Ansvara för digitala närvaro via webbplats, sociala medier och samlingsförvaltningssystemet Sofie. Ansvara för museets marknadsföring och synlighet, både internt och externt. Besvara frågor från forskare, medlemmar och allmänhet. Samverka med Apotekarsocietetens sektioner och specialintressegrupper. Bidra till Apotekarsocietetens övergripande kulturarvsansvar och drifts- och verksamhetsutveckling. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Akademisk examen inom historieämne, museologi, kulturarvsstudier eller motsvarande. Doktorsexamen är meriterande. Dokumenterad erfarenhet av självständigt ansvar för musei-, biblioteks- eller arkivverksamhet. Chefserfarenhet med budget, verksamhets- och personalansvar. Erfarenhet av att utveckla publika program och öka besöksantal vid kulturarvsinstitutioner. Erfarenhet av administrativt och praktiskt driftansvar inom kulturarvssektorn. Erfarenhet av att arbeta inom civilsamhället är meriterande God kännedom om samlingsförvaltning, forskning och vetenskaplig kommunikation. God digital kompetens, särskilt i samlingssystem (Sofie), webbpublicering och sociala medier. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper Självständig och ansvarstagande. Strukturerad och resultatinriktad. Kommunikativ, relationsskapande och pedagogisk. Initiativrik och utvecklingsorienterad. Van vid att arbeta operativt i en liten organisation. Om tjänsten Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning. Arbetsplatsen är belägen centralt i Stockholm. Individuell lönesättning tillämpas. Tillträde: enligt överenskommelse men önskvärt är snarast eller senast 1 augusti 2025. Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via länken nedan. Bifoga kopia på intyg på det som styrker din åberopade kompetens tillsammans med din ansökan. Välkommen med din ansökan senast den 28 maj 2025. För frågor om tjänsten, kontakta vd Lena Ring, 08-723 50 00

4 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juni 2025
Montör
Ls Jobbet AB
Ramppersonal, flyttkarlar och varupåfyllare m.fl.

Vill du vara en del av ett engagerat team där varje dag bjuder på nya utmaningar och resor runt om i Sverige? Safestep söker nu en montör som vill vara med och bidra till smarta, hållbara och moderna steg mot en säkrare framtid. Välkommen med din ansökan! Om rollen Som montör hos oss arbetar du både självständigt och tillsammans med andra montörer. Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar allt från montering av halkskyddsprodukter till installation av fogfria golv och andra beläggningar. Du kommer att arbeta över hela landet men du utgår ifrån vårt kontor i Uppsala. Alla projekt varierar i tid, därför kräver rollen flexibilitet då vissa perioder innebär mycket resor och fysiskt arbete, medan andra perioder är lugnare och mer flexibla. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Montagearbeten på olika orter i Sverige Förberedelser inför projekt (t.ex. inköp av material, beställning av verktyg) Kapning och bearbetning av ordrar Lagerhållning Om dig Vi söker dig som är ansvarsfull, strukturerad och har ett starkt kvalitetstänk. Du trivs i samarbetet med dina kollegor men är samtidigt självständig, du kan ta egna initiativ och arbeta effektivt på egen hand. Dessutom är du lösningsorienterad och tycker om att förbättra arbetssätt och processer. Eftersom du är ansiktet utåt för företaget och har kontakt med både kunder och platschef, krävs det att du har god kommunikationsförmåga. För att lyckas i rollen ser vi att du är händig och har ett praktiskt handlag, har du tidigare erfarenhet från liknande arbete ser vi det som ett plus. Det är även meriterande om du har erfarenhet från byggbranschen och/eller kunskap om bygghandlingar. Du har B-körkort samt goda kunskaper i både svenska och engelska. Tjänsten kräver att du är flexibel med både arbetstider och resor, inklusive övernattningar vid behov. Vi erbjuder Kollektivavtal – anslutna till IF Metall Gemensamma frukostar och tillgång till frukt, snacks och mellanmål Friskvårdsbidrag Övrigt 📍 Uppsala (resor inom Sverige förekommer regelbundet) Omfattning: Heltid, tillsvidare Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Thomas Clavebring på 070-441 90 54 eller [email protected]. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag! Krav Körkort B Flytande i svenska och engelska Meriterande Erfarenhet från liknande arbete Erfarenhet av bygghandlingar Erfarenhet från byggbranschen Om arbetsgivaren - Safestep Safestep är en komplett leverantör inom halkskydd, glasfiber och tillgänglighetsprodukter som levererar lösningar till allt från industri och offshore, till byggbolag och arkitekter. Vi är ett stabilt växande bolag med marknad i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Vi erbjuder ett mycket varierande jobb i ett litet men stabilt bolag, vilket gör att du naturligt får en aktiv nyckelroll och med tiden stort utrymme att påverka. Du blir en del av ett nära team som alla brinner för problemlösning, och du som anställd har stora möjligheter att påverka företagets resultat.

5 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juni 2025
Är du vår nästa kvalitetstekniker?
Ls Jobbet AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Har du en passion för kvalitet, ett öga för detaljer och ett driv att ständigt förbättra? Gillar du att arbeta både praktiskt och strukturerat? Trivs du i en miljö där vi utvecklas tillsammans och där samarbete inte bara är ett ord – utan en självklar del av vardagen? Då kan du vara vår nya Kvalitetstekniker! Om tjänsten Som kvalitetstekniker hos oss får du en nyckelroll i att säkerställa och utveckla kvalitetsprocesserna – i hela organisationen. Du arbetar både operativt och strategiskt med att förebygga kvalitetsbrister, analysera rotorsaker och driva förbättringsprojekt tillsammans med kollegor från hela organisationen. Du får arbeta både med vardagens snabba beslut – och det långsiktiga utvecklingsarbetet. Vi tror på din kompetens, din nyfikenhet och din vilja att göra skillnad. Du rapporterar till vår QEHS-manager och blir en del av ett team med bred och varierad kompetens. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Att analysera och åtgärda avvikelser och driva hållbara förbättringsinsatser Stötta och utbilda kollegor i kvalitetsfrågor Initiera och leda förbättringsprojekt i samverkan med andra funktioner Vara en drivande kraft i vårt arbete med ISO 9001, 14001 och 45001 Jobba nära verksamheten med mätdata, riskbedömning och revisioner Säkerställa att mätinstrument är korrekt kalibrerade och i fullgott skick Bidra till en kultur av ständiga förbättringar inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö Din profil Vi söker en nyfiken, strukturerad och lösningsorienterad person med ett genuint intresse för teknik, kvalitet och kontinuerligt förbättringsarbete. Du är analytisk, noggrann och trygg i din roll, med förmågan att kommunicera kvalitetskrav på ett konstruktivt sätt. Du är van att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och har lätt för att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål. För att lyckas i rollen tror vi att du har en eftergymnasial utbildning inom ett relevant område och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi erbjuder Hos oss står säkerhet, kvalitet och trivsel i centrum. Vi arbetar aktivt för en hållbar arbetsmiljö där det finns god balans mellan arbete och fritid. Du får trygga anställningsvillkor med kollektivavtal och tjänstepension samt förmåner som flextid, friskvårdsbidrag, Rikskortet/lunchkort och tillgång till massage och naprapat till förmånliga villkor. Vi erbjuder en arbetsplats som bygger på vår värdegrund G-E-R – Glädje, Engagemang och Respekt. Vi är övertygade om att dessa värderingar är avgörande för vår framgång och för att skapa en arbetsplats där alla trivs, känner sig delaktiga och vill bidra till fortsatt utveckling Ansökan och frågor Låter det som något för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Skicka in din ansökan senast 1 juni 2025. Urval sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med att höra av dig. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Jan Eriksson, QEHS-chef på 0611-36 87 69 alt mail [email protected] Läs gärna mer om oss och vårt produktsortiment på www.edmolift.se eller kika in i våra sociala kanaler för att hålla dig uppdaterad om vad som är på gång just nu. Välkommen till oss! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringsföretag och liknande. Krav Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter Erfarenhet av ISO 9001 Erfarenhet från tillverkande industri Mycket god svenska i tal och skrift Mycket god engelska i tal och skrift Kunskaper i ritningsläsning och mätteknik God datorvana och vana av att arbeta i olika system Meriterande Erfarenhet från närliggande verksamhetsområde Erfarenhet av att ha arbetat med olika typer av kvalitetsverktyg Erfarenhet av förbättringsprojekt Erfarenhet av ISO 14001 och 45001 Erfarenhet av att arbetat i ERP - systemet Monitor Om arbetsgivaren - EdmoLift AB EdmoLift är en av Europas största tillverkare och leverantörer av saxlyftbord, pallhanteringsprodukter och lösningar för materialhantering. Företaget grundades 1964 och har idag kontor över hela Europa med ett världsomfattande nät av återförsäljare. Den största kundkategorin är industriföretag, men våra lyftlösningar finns även inom distribution, sjukvård, service och handel. Vårt mål är att erbjuda den bästa och mest ergonomiska, kostnadseffektiva lösningen för marknadens lyft- och hanteringsbehov. EdmoLift handlar dock inte bara om produkter. Det är viktigt för oss, såväl internt som externt, att vår värdegrund genomsyrar vår verksamhet för att lättare skapa en enhetlig bild av vår organisation oavsett vem som företräder den. De kärnvärden och associationer som EdmoLift ska förknippas med i alla lägen är sammanfattade i tre tydliga och grundläggande identitetsbegrepp, G-E-R - Glädje, Engagemang och Respekt. Vi befinner oss på en expansionsresa. Vår omsättning ökar och vi har byggt ut våra produktionslokaler för att öka produktionskapaciteten och höja automationsgraden. Under de senaste åren har vi investerat 70 miljoner kronor i en automatiserad laser- och kantbocksanläggning, med målet att ta vår produktion till en ny nivå av effektivitet och precision.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juni 2025
Vi söker boendestödjare, timvikarier och tillsvidare
Ls Jobbet AB
Vårdare, boendestödjare

Imera växer och nu söker vi både tillsvidare- och timanställda boendestödjare till vårt LSS-boende i Motala. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag? Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest! Om tjänsten På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i landet. Som boendestödjare arbetar du med och inte åt personen som behöver stöd. Du är med den enskilde i vardagen och stödjer hen genom att vara delaktig i alla vardagssysslor såsom personlig hygien, matlagning, städning, läkarbesök m.m. Vidare ansvarar du, tillsammans med övrig personal, för planering och utförande av såväl dagliga rutiner som aktiviteter med brukarna. Du förväntas arbeta relationsskapande med våra brukare. Du upprättar och följer handlingsplaner samt arbetar för ökad självständighet och delaktighet i samhället för våra brukare. I rollen ingår även att tillsammans med föreståndare arbeta för att bibehålla en hög kvalitet i verksamheten genom att följa rutiner och påtala förbättringsområden. Om dig Vi söker dig med erfarenhet som boendestödjare inom LSS eller erfarenhet från psykiatrin. Du har som minst en utbildning som undersköterska, har du vidareutbildning inom pedagogik, psykologi eller liknande ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om du har kunskap/utbildning inom KBT. B-körkort är krav för tjänsten likväl som goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Som person har du en god förståelse för din viktiga roll och ett positivt och medmänskligt beteende gentemot såväl kollegor som brukare och deras anhöriga. Du är professionell, lyhörd och ansvarstagande med förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du tålmodig och arbetar lösningsfokuserat. Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag. Övrigt Vi söker personal till Motala för både tillsvidareanställning på heltid/deltid samt timanställning beroende på vad som passar dig bäst. Arbetstiderna på boende är dag, kväll, helg och sovande jour. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv på [email protected] Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Krav Utbildad undersköterska Arbetslivserfarenhet inom LSS eller psykiatrin B-körkort God svenska i såväl tal som skrift Meriterande Utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden Kunskap/utbildning inom KBT Om arbetsgivaren - Imera AB Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har för närvarande LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. men inom kort öppnar vi även på andra orter i landet. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juni 2025
Vi söker boendestödjare, timvikarier och tillsvidare
Ls Jobbet AB
Vårdare, boendestödjare

Imera växer och nu söker vi både tillsvidare- och timanställda boendestödjare till vårt LSS-boende i Motala. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag? Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest! Om tjänsten På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i landet. Som boendestödjare arbetar du med och inte åt personen som behöver stöd. Du är med den enskilde i vardagen och stödjer hen genom att vara delaktig i alla vardagssysslor såsom personlig hygien, matlagning, städning, läkarbesök m.m. Vidare ansvarar du, tillsammans med övrig personal, för planering och utförande av såväl dagliga rutiner som aktiviteter med brukarna. Du förväntas arbeta relationsskapande med våra brukare. Du upprättar och följer handlingsplaner samt arbetar för ökad självständighet och delaktighet i samhället för våra brukare. I rollen ingår även att tillsammans med föreståndare arbeta för att bibehålla en hög kvalitet i verksamheten genom att följa rutiner och påtala förbättringsområden. Om dig Vi söker dig med erfarenhet som boendestödjare inom LSS eller erfarenhet från psykiatrin. Du har som minst en utbildning som undersköterska, har du vidareutbildning inom pedagogik, psykologi eller liknande ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om du har kunskap/utbildning inom KBT. B-körkort är krav för tjänsten likväl som goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Som person har du en god förståelse för din viktiga roll och ett positivt och medmänskligt beteende gentemot såväl kollegor som brukare och deras anhöriga. Du är professionell, lyhörd och ansvarstagande med förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du tålmodig och arbetar lösningsfokuserat. Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag. Övrigt Vi söker personal till Motala för både tillsvidareanställning på heltid/deltid samt timanställning beroende på vad som passar dig bäst. Arbetstiderna på boende är dag, kväll, helg och sovande jour. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv på [email protected] Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Krav Utbildad undersköterska Arbetslivserfarenhet inom LSS eller psykiatrin B-körkort God svenska i såväl tal som skrift Meriterande Utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden Kunskap/utbildning inom KBT Om arbetsgivaren - Imera AB Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har för närvarande LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. men inom kort öppnar vi även på andra orter i landet. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen.

6 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juni 2025
Automationsingenjör/elkonstruktör
Ls Jobbet AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Nu söker vi på Erasteel dig som är driven och lösningsorienterad med kunskaper inom automation och elkonstruktion. Vill du utvecklas i ett växande företag och arbeta i en spännande och variationsrik roll? Då ser vi fram emot din ansökan! Arbetsuppgifter I rollen kommer du att medverka vid svårare felsökningar, haverier och problemlösningar. Du arbetar med el och automation inklusive både ny- och omkonstruktion samt tillhörande arbeten. Vidare kommer du självständigt eller i team att ansvara för att identifiera och implementera lösningar inom dessa områden. En viktig del av rollen är också att delta i och upprätta riskanalyser för att säkerställa säkerhet och kvalitet i arbetet. I ditt ansvar ingår även att hålla dig uppdaterad gällande regler och föreskrifter inom elområdet samt att sätta säkerheten som första prioritet. Vidare ansvarar du även för att upprätthålla god ordning i CAD, IFS, projektdokumentation och ritningsarkiv. Du har ett nära samarbete med teamledare och kollegor inom el och underhåll och rapporterar till underhållschef. Önskvärda kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning med inriktning mot el/automation/PLC-programmering eller motsvarande. Du har goda kunskaper inom AutoCAD och ritningsläsning. Vi ser gärna att du har jobbat i en liknande roll men du kan också komma direkt från din utbildning. Har du erfarenhet av att driva projekt eller är allmänbehörig inom el är det meriterande, likaså om du har jobbat i SAP affärssystem eller IFS underhållssystem. Du har goda kunskaper i svenska och engelska. B-körkort är ett krav. För att lyckas i rollen ser vi att du har ett genuint intresse för automation och ett sinne för ordning och reda. Som person är du lösningsorienterad, prestigelös och noggrann. Du kan arbeta självständigt samtidigt som du har en god samarbetsförmåga och trivs som en del i ett team. Din sociala kompetens är god och du har ett serviceinriktat förhållningssätt. Vårt erbjudande till dig Vi erbjuder dig möjlighet till ett stimulerande arbete i ett internationellt företag. Med utgångspunkt från våra grundläggande värderingar vill vi premiera teamwork, uppmärksamma varje medarbetare och uppmuntra att våra medarbetare delar med sig av sin kunskap till varandra. Övrigt Placering: Söderfors Tjänsten är på heltid tillsvidare. Tillträde sker enligt överenskommelse. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information om befattningen, vänligen kontakta: Stina Persson, [email protected] Fackliga representanter: Sveriges ingenjörer, [email protected] Unionen, [email protected] Välkommen att skicka in din ansökan till oss! Krav Utbildning med inriktning mot el/automation/PLC-programmering eller motsvarande Goda kunskaper inom AutoCAD och ritningsläsning Goda kunskaper i svenska och engelska B-körkort Meriterande Arbetslivserfarenhet från en liknande roll Erfarenhet av att driva projekt Allmänbehörighet el Erfarenhet av SAP affärssystem eller IFS underhållssystem Om arbetsgivaren - Erasteel Erasteel är en global koncern som bedriver forskning & utveckling samt produktion och försäljning av gasatomiserade pulvermetallurgiska produkter och snabbstål med världen som marknad. Erasteel har mer än 700 anställda och 6 industrianläggningar, varav 3 i Sverige, 2 i Frankrike och 1 i Kina. Bolaget är kvalitets- och miljöcertifierat. För mer information om bolaget, besök www.erasteel.com

7 dagar sedan
Sista ansökan:
1 juni 2025
Servicetekniker, skogsmaskiner
Ls Jobbet AB
Motorfordonsmekaniker och fordonsreparatörer

Har du erfarenhet av tunga fordon och vill utvecklas som servicetekniker hos ett marknadsledande företag? Är du en person som trivs bäst med att jobba ute i fält snarare än att vara i verkstaden varje dag? Då kanske det är dig vi söker till vårt team i Fagersta! Hos oss får du möjlighet att arbeta med marknadens bästa skogsmaskiner och vara med och hålla dem i toppskick. Som servicetekniker hos oss får du ett självständigt och varierat jobb, ibland ute i skogen hos kund och ibland i verkstaden. Du arbetar med felsökning, reparation och underhåll av våra skogsmaskiner som är kända för sin kvalitet och prestanda. Våra kunder är allt från mindre entreprenörer till stora skogsbolag. Vi erbjuder dig Ett härligt team med erfarna och hjälpsamma kollegor Ett tryggt och marknadsledande företag i ryggen Fälttillägg för arbete ute hos kund Företagsbonus Generöst friskvårdsbidrag och massage Kontinuerlig kompetensutveckling och utbildning Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av att serva och reparera tunga fordon alternativt har en bakgrund som skogsmaskinsförare. Vi tror att du har någon form av fordonsmekanisk/maskinteknisk utbildning i grunden, gärna med inriktning mot tunga maskiner. Har du skruvat skogsmaskiner eller mobila AC-och brandsläckningsanläggningar är det ett plus. Körkort är ett krav och C-kort är en extra merit. Som person är du serviceinriktad och självgående men du trivs också med att samarbeta med dina kollegor. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiderna är dagtid. Placering: Fagersta Dina frågor besvaras av Platschef Sören Strömberg, 073-809 20 30. Välkommen till John Deere! Vi är övertygade om att mångfald och delaktighet gör oss ännu starkare. Om du kan se dig själv som en av oss är du varmt välkommen att höra av dig och skicka in din ansökan till [email protected] Vi intervjuar löpande så vi ser gärna att du kommer in med din ansökan så fort som möjligt, dock senast 25 maj. Om arbetsgivaren - John Deere Forestry AB John Deere är den marknadsledande skogsmaskintillverkaren i världen. Vi har verksamhet i ett stort antal länder med tillverkning av skogsmaskiner i Finland och USA. John Deere Forestry AB är det svenska återförsäljarbolaget för skogsmaskiner med ett stort antal verkstäder runt om i landet. Huvudkontoret ligger i Märsta, norr om Stockholm, där även huvudlagret för reservdelar till de europatillverkade maskinmodellerna finns. Läs mer på www.deere.se

10 dagar sedan
Sista ansökan:
25 maj 2025