Lediga jobb hos Ls Jobbet AB
Är du en erfaren laserskärmaskinoperatör som söker nya utmaningar? Våra laserskärmaskiner är Trumpf TruLaser 3040 samt Trumpf TruLaser 3030 med liftmaster. Vi erbjuder en unik möjlighet att bli del av vårt härliga team och arbeta i en toppmodern maskinpark! Vi söker en erfaren, teknisk person som vill jobba i vår ämnesverkstad med laserskärning av stål och som kan hantera och programmera våra avancerade laserskärmaskiner med precision och effektivitet. Dina arbetsuppgifter: Programmera, operera och övervaka laserskärmaskiner Säkerställa att produktionen följer specifikationerna Uföra kvalitetskontroller och justeringar vid behov Samarbete med produktionsteknik och konstruktörer för att optimera processer och ta fram prototyper Underhålla maskiner för att säkerställa kontinuerlig drift Vi söker dig som: Har flera års erfarenhet av verkstadsarbete med inriktning mot laserskärning Är tekniskt kunnig och har god förståelse för maskiners funktioner Är intresserad av att programmera och styra avancerade maskiner Är noggrann, kvalitetsmedveten och kan arbeta självständigt Är van att arbeta både självständigt och i grupp och kan ta egna initiativ Har god kommunikationsförmåga och kan samarbeta väl med kollegor Har förmågan att anpassa sig till ny teknik och förbättra arbetsprocesser Vi erbjuder: Möjlighet att arbeta med den senaste tekniken inom laserskärning Ett otroligt trevligt arbetslag med erfarna kollegor Möjligheter till vidareutbildning och personlig utveckling En trygg och trivsam arbetsmiljö Friskvårdsträning på betald arbetstid Ansök nu och bli en del av vår framgång! Om du är en engagerad och driven person som vill vara en del av vårt team, skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att höra från dig. Välkommen med din ansökan! Anställningsform Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad Heltid Arbetstid och lön Dagtid/Skiftgång. Fast lön. Övrig information Med anledning av semestertider har vi lång ansökningstid, intervjuer sker dock löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med vår produktionschef Magnus Johansen via e-post [email protected] Krav Tidigare erfarenhet av arbete med laserskärning Förmåga att läsa och tolka tekniska ritningar Svenska i tal och skrift Meriterande Truckkort Traversutbildning Kunskaper i programmering av maskiner Erfarenhet av Monitor Om arbetsgivaren - ExTe Fabriks AB ExTe är världens ledande tillverkare och leverantör av timmerbankar och automatiska spännare. Vi levererar produkter till virkesåkare i alla länder med krav på trafiksäkerhet, bra arbetsmiljö och rationella transporter. Vår produktutveckling har skapat normer i många länder för hur trafiksäker lastförankring ska vara konstruerad. Vi väljer systematiskt konstruktions- och produktionslösningar som ger maximal säkerhet i funktionen. Att våga tänka i nya banor och se nya lösningar för våra kunder är en del av själen i ExTe.
Är du en erfaren kantpressoperatör som vill ta nästa steg i din karriär? Vår kantpress är en Trumpf TruBend 8100 med 400 tons presskraft som tar upp till 4 meters plåtlängder. Vi söker nu en skicklig, teknisk person som vill jobba i vår ämnesverkstad med bearbetning av stål och som är intresserad av att programmera och arbeta med vår toppmoderna maskinpark inom kantpressning. Dina arbetsuppgifter: Programmera, operera och övervaka kantpressen Säkerställa att produktionen följer specifikationerna Utföra kvalitetskontroller och justeringar vid behov Samarbete med produktionsteknik och konstruktörer för att optimera processer och ta fram prototyper Underhålla maskiner för att säkerställa kontinuerlig drift Vi söker dig som: Har gedigen erfarenhet av verkstadsarbete med inriktning mot kantpressning Är intresserad av att programmera och styra avancerade maskiner Har ett öga för precision och kvalitet Är lösningsorienterad och har goda tekniska färdigheter Är van att arbeta både självständigt och i grupp och kan ta egna initiativ Har god kommunikation och social förmåga Är noggrann, kvalitetsmedveten samt engagerad i ditt arbete Hos oss får du: Möjlighet att arbeta med den senaste tekniken inom kantpressning Ett otroligt trevligt arbetslag med erfarna kollegor Goda utvecklingsmöjligheter och vidareutbildningar En trygg och trivsam arbetsmiljö Friskvårdsträning på betald arbetstid Ansök nu och bli en del av vår framgång! Om du är en engagerad och driven person som vill vara en del av vårt team, skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att höra från dig. Välkommen med din ansökan! Anställningsform Tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad Heltid Arbetstid och lön Dagtid/Skiftgång. Fast lön. Övrig information Med anledning av semestertider har vi lång ansökningstid, intervjuer sker dock löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med vår produktionschef Magnus Johansen via e-post [email protected] Krav Tidigare erfarenhet av arbete med kantpress Förmåga att läsa och tolka tekniska ritningar Svenska i tal och skrift Meriterande Truckkort Traversutbildning Kunskaper i programmering av maskiner Erfarenhet av Monitor Om arbetsgivaren - ExTe Fabriks AB ExTe är världens ledande tillverkare och leverantör av timmerbankar och automatiska spännare. Vi levererar produkter till virkesåkare i alla länder med krav på trafiksäkerhet, bra arbetsmiljö och rationella transporter. Vår produktutveckling har skapat normer i många länder för hur trafiksäker lastförankring ska vara konstruerad. Vi väljer systematiskt konstruktions- och produktionslösningar som ger maximal säkerhet i funktionen. Att våga tänka i nya banor och se nya lösningar för våra kunder är en del av själen i ExTe.
Är du en skicklig svetsare som vill vara en del av en innovativ arbetsmiljö där kvalitet och säkerhet står i fokus? Som svetsare hos oss på Ellagro blir du en viktig del av ett team som arbetar både i grupp och individuellt med hög klass på kvalitet och noggrannhet. Välkommen att bli en del av oss! Ellagro är en produktionspartner till ledande teknikföretag. Kvalitet och teknikkunnande genomsyrar allt Ellagro gör. Vi arbetar utifrån små ständiga förbättringar där vi, varje dag, vill försöka bli lite bättre än dagen innan. Investeringar i personal och maskiner som gör att vi förbättrar oss kommer alltid att ha högsta prioritet i vår organisation. Vi tror på långsiktiga relationer och vill arbeta nära våra kunder och medarbetare över tid. Om rollen I rollen som svetsare kommer du att ha en viktig funktion i vår produktion där du svetsar både stål och rostfritt. Ofta är det enstyckstillverkning i rostfritt och svart material där du tillverkar komponenter från början till slut. Du arbetar i hela flödesschemat, vilket arbetsmässigt omfattar alla delar inom verkstadsarbete såsom exempelvis kantpress, skärning och bearbetning. Du ansvarar även för den slutgiltiga kvalitén genom att inspektera och kontrollera svetsfogar för att säkerställa högsta kvalitet. Vill du ha stimulerande arbetsuppgifter och utmana dig själv som svetsare är detta en roll för dig. Kvalifikationer Rollen ställer höga krav på din kunskap inom ritningsläsning, materialkännedom och svetsning. Vi ser gärna att du kan svetsa i både stål och rostfritt med tillhörande tekniker. Du har några års erfarenhet som TIG-svetsare och kan läsa ritningar, då du i denna roll utgår från ritningar med anpassade mått för varje order. För att garantera en säker arbetsmiljö genom att följa företagets instruktioner och säkerhetsföreskrifter behöver du för den här tjänsten ha grundläggande kunskaper i svenska både i tal och skrift. Vem är du? Vi söker dig som är en positiv, ambitiös och driven kollega. För den här tjänsten är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, du behöver kunna vara flexibel och vara beredd på att bidra i olika förekommande arbetsuppgifter i verkstaden. Jobbet passar dig som uppskattar en arbetsplats i ständig förändring mot det bättre, där ingen dag är den andra lik. Du tar stort eget ansvar för kvalitet samt ordning och reda på arbetsplatsen. Välkommen med din ansökan! Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Anna Granö, HR-chef på telefon 070-453 23 70. Välkommen in med din ansökan senast den 10 augusti! Varaktighet: Tjänsten är heltid och tillsvidare med initialt sex månaders visstidsanställning. Placering: Västerås Start: Enligt överenskommelse Lön: Fast lön
Nu söker vi på Höllviksnäs en kreativ och engagerad köksmästare till vårt team. Vill du vara med och utvecklas med oss och skapa minnesvärda matupplevelser för våra gäster? Välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Som köksmästare hos oss får du en nyckelroll i både den dagliga driften och den långsiktiga utvecklingen av vår matfilosofi. Vi serverar både frukost, lunch, middag samt 3-5 rätters supéer för konferens, bröllop och fester. Du arbetar nära både servicepersonal och ledning, med stort ansvar för kvalitet, kreativitet och arbetsglädje i köket. Som köksmästare ingår du i vår ledningsgrupp. Om dig Vi söker dig som har flerårig erfarenhet från en ledande befattning som köksmästare alternativt souschef. Du är en person med ett brinnande intresse för service, mat och har viljan att ge våra gäster en härlig upplevelse. För att trivas hos oss behöver du gilla utmaningar, att arbeta självständigt, vara flexibel samt sätta gästens intressen och behov främst. Självklart är du dessutom lyhörd mot dina kollegor och har en bra samarbetsförmåga. Annat viktigt att veta Vi har öppet alla dagar året runt och arbetstiderna är både dagtid, kvällar och helger. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Martin Rosvall Hansson på 040-45 91 60 eller på [email protected] På grund av sommar- och semestertider har vi lång ansökningstid men vi hanterar inkomna ansökningar löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 1 augusti. Om arbetsgivaren - Höllviksnäs Vi är en konferensanläggning med havet och naturen som granne och vi kan stoltsera med såväl hotellrum som villor, stugor, konferensrum, relaxavdelning och en restaurang med fullständiga rättigheter. Vi är belägna på en av Sveriges vackraste platser och vi börjar inse att vi är unika, har ett unikt läge, på en unik plats med en unik historia. Vi är det perfekta alternativet för att konferera, upptäcka och njuta av Falsterbonäsets natur, spela golf, hälsa på vänner och bekanta i närheten, cykla längs med Sydkustleden, skåda fåglar på hösten eller besöka Falsterbo Horse Show i juli månad. Utöver hotellrum har vi villor och en stor trädgård som inbjuder till större läger eller möten med roliga utomhuslekar. Höllviksnäs är beläget mittemellan Öresund och Östersjön. En plats med fantastisk natur, Kämpingebuktens vackra vita strand inom promenadavstånd och den ståtliga Öresundsbron i sikte när man sitter i restaurangen.
Parmaco är en ledande aktör i Norden inom modulära byggnader med fokus på design och funktion. Med över 400 skolor, sjukhus och kontor i drift, visar vi att byggnader ska anpassas till våra behov – inte tvärtom. Genom att tänka nytt kan vi minska byggsektorns koldioxidavtryck radikalt. Nu söker vi dig med djupa kunskaper inom VVS- och installationsområdet som vill använda dina erfarenheter i en expertroll. Du kommer in tidigt i projekten och får en bred roll med ett starkt tekniskt fokus. Om tjänsten Som Ansvarig för VVS och installation har du helhetsansvaret för installationsfrågor och är delaktig i allt från stöttning i anbud, kalkyl och förfrågningsunderlag till projektering, utförande och eftermarknad. Du arbetar brett med överblick och ansvar för tekniska installationer under hela byggprocessen, fram till slutbesiktning. Du är experten inom ditt område och jobbar även med utveckling av produkter och lösningar. Du ingår i ett litet team på fyra personer inom teknik och design men du har också mycket kontakt med projekt. I rollen ingår projektering av ventilation, rör och värme, samt kvalitetssäkring av installationsfrågor. Du kommer att leda samordnad provning (SFK) och bistå med din expertis vid framtagande och granskning av handlingar ur ett produktionsperspektiv. Du förväntas ge teknisk input under anbudsfasen och stötta både projektledare och kalkylatorer med teknisk rådgivning under produktionen. Du kommer även att ha kundkontakt inom VVS, lösa VVS/EL-problem på plats och bidra i avtalsförhandlingar med underleverantörer. Arbetet innebär resor till projekten runt om i Sverige och besök hos fabrikerna i Finland kan också förekomma. Om dig Du har gedigen erfarenhet inom VVS-området och har tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter. Kanske arbetar du som uppdragsledare eller projektör idag och vill ta nästa steg. I grunden har du en relevant högskoleutbildning som ingenjör. Har du erfarenhet av att jobba mot prefab eller modulproduktion är det meriterande. Erfarenhet av energibalansräkningar ser vi också som ett plus. Du är systemkunnig och har god kunskap inom Officepaketet och MagiCAD-program. B-körkort är ett krav. Du är flytande i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Om du också kan finska är det en fördel men inte ett krav. Som person är du flexibel och innovativ med en affärsmässig sida. Du är nyfiken och har förmåga att hitta nya kostnadseffektiva lösningar. Du trivs i en varierande roll där du både får ta övergripande ansvar men också arbeta operativt. För att trivas i rollen tror vi att du uppskattar den entreprenöriella känslan hos oss, vi är ett bra gäng som tycker om utmaningar och som alla jobbar gemensamt mot våra tillväxtmål. Annat viktigt att veta Tjänsten är på heltid tillsvidare och du utgår från vårt kontor i Hammarby Sjöstad med viss möjlighet till distansarbete. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Anna Nord på 073-981 64 14 eller via mail [email protected]. Under semesterperioden går det också bra att kontakta [email protected] . Vi genomför urval och intervjuer löpande under annonseringstiden men då det är semestertider kommer personliga intervjuer att genomföras först i augusti. Vi erbjuder en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där dina idéer och din kompetens verkligen får göra skillnad. Vi tror på frihet under ansvar och har stort förtroende för våra medarbetare. Vi befinner oss i en stark tillväxtfas, vilket skapar stora möjligheter för dig att växa med oss. Välkommen att ansöka! Krav Relevant högskoleutbildning Lång erfarenhet (5-10 år) av arbete inom VVS Goda systemkunskaper i CAD-program och Officepaketet Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift Körkort Meriterande Erfarenhet av prefab eller modulproduktion Erfarenhet av energibalansberäkningar Kunskaper i finska Om arbetsgivaren - Parmaco Sverige Parmaco designar, tillverkar och hyr ut dynamiska byggnadslösningar som möter samhällets föränderliga behov. Med en bred portfölj som inkluderar skolor, förskolor, bostäder, kontor och vårdinrättningar levererar Parmaco cirkulära och skräddarsydda byggnader av högsta kvalitet, med fokus på hållbarhet, flexibilitet och gestaltning. Med cirka 250 anställda och verksamhet i Sverige, Finland och Tyskland är Parmaco en ledande aktör inom modulär byggnation och sätter en ny standard för flexibla byggnadslösningar.
Vill du arbeta i ett spännande, stabilt och familjärt bolag med lång historia? Här erbjuds du en roll där du snabbt blir en del av en trevlig gemenskap. Vi rekryterar nu en administrativ stjärna till vår HR-avdelning i Täby. Rollen som HR- och lönekoordinator är viktig i vår ambition att skapa de bästa förutsättningarna för vår fortsatta tillväxtresa. Vill du bli en del av vårt team? Tjänsten erbjuder I rollen som HR- och lönekoordinator får du vara med och påverka ett globalt bolags resa framåt genom att vara en nyckelspelare för HR-avdelningen och stötta HR Manager. Du får arbeta både med lokala initiativ, såväl som med nordiska HR-projekt. Hos oss är det högt i tak och vi stöttar varandra när det behövs, ”We care” använder vi både internt och externt. En stor del av ditt arbete innebär att assistera vår ekonomiavdelning med lönehantering där du ansvarar för förberedelser och insamling av underlag samt regelbundna avstämningar med vår externa lönebyrå. Du kommer även att ansvara för olika HR-relaterade områden såsom on- och offboarding, medarbetarundersökningar, anställningsavtal och hälsoundersökningar. Vidare är du även ansvarig och sammankallande för vår arbetsmiljögrupp. Hållbarhetsarbetet är viktigt för oss och här ser vi att du är med och utvecklar samt rapporterar till våra ägare. Vad har du att erbjuda? Vi söker dig med något års erfarenhet från en roll som koordinator eller administratör där lönehantering ingått. Du behöver behärska Officepaketet och ha en god datorvana samt relevant utbildning på som lägst gymnasienivå. Rollen ställer höga krav på kommunikation vilket du klarar galant, både på svenska och engelska. Har du erfarenhet av att arbeta i HR-system och/eller med arbetsmiljöfrågor ser vi det som meriterande. Du är en person som med energi och engagemang tar dig an dina arbetsuppgifter och gillar utmaningar. Du uppskattar kombinationen av nära samarbete med kollegor samtidigt som du självständigt driver ditt eget arbete. Som person är du initiativrik och du har en positiv syn på tillvaron. Vi tror att du har en naturlig talang för att skapa ordning och reda med ett öga för detaljer. Om oss Nomo Kullager grundades 1948 och har sedan dess utvecklat relationer med ledande och globala premiumtillverkare vilket resulterat i ett unikt teknologi- och produktutbud inom lager. Vartefter företaget har utvecklats har vi adderat närliggande teknik till vårt utbud, utan att kompromissa vår specialistroll. Vi erbjuder alla typer av glid- och rullningslager, transmissioner, tätningar och tillhörande tjänster kombinerat med en hög teknisk kompetens och hög leveransförmåga. Som ett ISO 9001, ISO14001 och ISO 45001-certifierat företag är Nomo en pålitlig partner genom hela kedjan, från första förfrågan, till produkturval, applikationsanalys och leverans av produkten. Vi erbjuder våra kunder inom OEM och eftermarknaden specialiserade tekniker och försäljningsspecialister som kommunicerar på de nordiska språken. Med ca 220 erfarna medarbetare, baserade på 19 platser runt om i Norden kan våra kunder lita på oss när de behöver specialistkunskap nära dem. Övrig information Tjänsten är på heltid, tillsvidare och vi tillämpar provanställning. Tjänsten tillsätts omgående eller enligt överenskommelse. Placering på huvudkontoret, Gribbylundsvägen 2 i Täby. 📞 Vill du veta mer? Kontakta rekryteringskonsulter på Jobbet.se, Hanna Koponen på 073-5920393 alternativt Anna Nord på 073-9816414. Under v.30-31 går det bra att kontakta [email protected]. 🚀 Vill du bli en del av Nomos vinnande team? Tveka inte att skicka in din ansökan! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Skicka din ansökan senast 2025-08-12. Krav Något års erfarenhet från en roll som koordinator eller administratör där lönehantering ingått God datorvana och behärska Officepaketet Relevant utbildning på som lägst gymnasienivå Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska Meriterande Erfarenhet av att arbeta i HR-system Erfarenhet av arbetsmiljöfrågor Om arbetsgivaren - Nomo Kullager AB Nomo Kullager AB är i grunden ett genuint familjeföretag som grundades 1948 och ingår som ett helägt dotterbolag i Axel Johnson koncernen sedan 2000. Nomo erbjuder alla typer av glid- och rullningslager, transmissioner, tätningar och tillhörande tjänster kombinerat med hög teknisk kompetens och hög leveransförmåga. Vi marknadsför Nordens bredaste sortiment av kul- och rullningslager och har försäljningskontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Kina. Läs gärna mer på vår hemsida www.nomo.se.
Nu söker vi dig som vill arbeta brett inom kemiproduktområdet- från utveckling till uppföljning med en attraktiv produktportfölj i fokus. Rollen är både operativ och strategisk och passar dig som har en bakgrund inom kemiindustrin och som vill ha en nyckelroll i ett växande och innovativt familjeföretag. Om tjänsten Som produkt- och KMA ansvarig hos oss kommer du att spela en central roll i utvecklingen av innovativa kemiska lösningar. Du ansvarar för att vidareutveckla vår produktportfölj, du säkerställer hög kvalitet i teknisk dokumentation samt är företagets kontaktperson gentemot myndigheter och certifieringsorgan. Du har ett nära samarbete med VD och ägare. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Utveckla nya och optimera befintliga kemiska produkter med fokus på miljö, prestanda och kostnadseffektivitet. Driva labb- och fälttester i nära samarbete med produktion och försäljning. Säkerställa att bolaget har uppdaterade registreringar hos Byggvarubedömningen, SundaHus, Bra Miljöval, Svanen och Trafikverket. Upprätta och uppdatera säkerhetsdatablad enligt CLP- och REACH-regelverk. Fungera som kontaktperson gentemot myndigheter som KEMI, Arbetsmiljöverket och lokala miljöenheter. Förvalta och utveckla företagets ledningssystem (ISO 9001 och ISO 14001) Vem söker vi? Vi söker dig som har relevant utbildning inom kemiteknik, ytkemi, materialteknik eller motsvarande. Du har arbetslivserfarenhet från kemisk industri eller närliggande branscher och är väl bevandrad inom lagstiftning och relevanta certifierings- och bedömningssystem gällande kemiska produkter. Vidare är du van att jobba i projektform. Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift, övriga europeiska språk är meriterande då många kunder och leverantörer finns inom Europa. B-körkort är ett krav för tjänsten. För att lyckas i rollen tror vi att du är en driven person som tar initiativ och äger hela processen från idé till lansering. Du är strukturerad, noggrann och har en god problemlösningsförmåga. Dessutom är du kommunikativ, relationsskapande och har ett affärsmässigt och kundorienterat förhållningssätt. Vårt erbjudande Vi erbjuder dig en strategiskt viktig roll i ett innovativt och växande företag där du har möjlighet att påverka framtidens produktlösningar. Du blir en del av ett engagerat team med stark sammanhållning och får arbeta i en miljö där din insats verkligen gör skillnad. Annat viktigt att veta Tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. 📍 Tjänsten är placerad i Uppsala men resor inom Europa kan förekomma. I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anna Nord på 073-9816414 eller rekryteringskonsult Wilma Barthelsson på 070-4661669. På grund av sommar- och semestertider har vi lång ansökningstid men vi hanterar inkomna ansökningar löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 17 augusti. Välkommen med din ansökan! Krav Utbildning inom kemiteknik, ytkemi, materialteknik eller motsvarande Erfarenhet från kemisk industri eller närliggande branscher Väl bevandrad inom lagstiftning och relevanta certifierings- och bedömningssystem gällande kemiska produkter Vana av att jobba i projektform God svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Meriterande Kunskap i övriga europeiska språk Om arbetsgivaren - Trion Tensid AB Trion Tensid är en marknadsledande producent av prestationskemikalier inom områdena graffiti- & färgborttagning, graffitisskydd, rengöringsmedel för fasader och industri samt impregnering för infrastruktur. Med produktion och labb i Uppsala fokuserar vi på utveckling och produktion av högkvalitativa produkter med fokus på hållbarhet, miljö och hälsa.
Har du erfarenhet av att serva och reparera fordon och vill ta nästa steg som servicetekniker hos ett marknadsledande företag? Trivs du bäst med att jobba ute i fält snarare än att vara i verkstaden varje dag? Då kan det här vara rätt tjänst för dig! Hos oss på John Deere får du möjlighet att arbeta med marknadens bästa skogsmaskiner och vara med och hålla dem i toppskick. Som servicetekniker hos oss får du ett självständigt och varierat jobb, både ute i skogen hos kund och i verkstaden. Du arbetar med felsökning, reparation och underhåll av våra skogsmaskiner som är kända för sin kvalitet och prestanda. Våra kunder är allt från mindre entreprenörer till stora skogsbolag. Vi erbjuder dig Ett härligt team med erfarna och hjälpsamma kollegor Ett tryggt och marknadsledande företag i ryggen Fälttillägg för arbete ute hos kund Företagsbonus Generöst friskvårdsbidrag och massage Kontinuerlig kompetensutveckling och utbildning Om dig Vi söker dig som har erfarenhet av att serva och reparera fordon alternativt har en bakgrund som skogsmaskinsförare. Vi tror att du har någon form av fordonsmekanisk/maskinteknisk utbildning i grunden, gärna med inriktning mot tunga maskiner. Har du skruvat i tunga fordon, skogsmaskiner eller mobila AC-och brandsläckningsanläggningar ser vi det som starkt meriterande. Körkort är ett krav för tjänsten och C-kort är en extra merit. Det är även ett plus om du har truck- och traverskort. Som person är du serviceinriktad och trivs i en roll där du är företagets ansikte utåt. Du är van att ta eget ansvar och jobbar lika bra självständigt som i team. För att lyckas i rollen ser vi att du är engagerad, driven och har ett genuint intresse för teknik och problemlösning. Övrigt Dina frågor besvaras av Platschef Jörgen Hägglund, 070-211 34 82. Välkommen till John Deere! Vi är övertygade om att mångfald och delaktighet gör oss ännu starkare. Om du kan se dig själv som en av oss är du varmt välkommen att höra av dig och skicka in din ansökan till [email protected] Vi intervjuar löpande så vi ser gärna att du kommer in med din ansökan så fort som möjligt, dock senast 8 augusti. Om arbetsgivaren - John Deere Forestry AB John Deere är den marknadsledande skogsmaskintillverkaren i världen. Vi har verksamhet i ett stort antal länder med tillverkning av skogsmaskiner i Finland och USA. John Deere Forestry AB är det svenska återförsäljarbolaget för skogsmaskiner med ett stort antal verkstäder runt om i landet. Huvudkontoret ligger i Märsta, norr om Stockholm, där även huvudlagret för reservdelar till de europatillverkade maskinmodellerna finns. Läs mer på www.deere.se
Bostadsstiftelsen Platen söker en chef till Drift- och Energienheten! Är du en affärsdriven chef med stort intresse för fastighetstekniska frågor? Vill du vara med och fortsätta utveckla en redan sammansvetsad grupp att bidra ytterligare till Platens framgång? Då kommer du trivas i den här tjänsten! Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala och förvaltar en yta om 430 000 kvm. Platen har 5 700 lägenheter och 170 kommersiella lokaler i portföljen. Med en vision om att vara ett samhälle för generationer ska engagemanget ligga i hus och hem nu och för en hållbar framtid. Om tjänsten Som chef för Drift- och Energienheten har du en viktig roll med huvudansvar för frågor rörande drift och skötsel av tekniska installationer, myndighetskrav och upprätthållande av rätt klimat i inomhusmiljön för våra hyresgäster. I uppdraget ingår förbättringsarbete för att spara energi och effektiv förvaltning. Ditt främsta uppdrag blir att leda drift- och energigruppen och forma ett arbetsklimat som skapar engagemang och motivation liksom förutsättningar för medarbetare att kunna utvecklas och ta eget ansvar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och driva gruppens utveckling och samarbetsförmåga inom enheten och med hela Platen Budget och prognosarbete Verka för Platens strategiska plan, mål och visioner Ställa krav på driftoptimering, energiprestanda och energieffektivisering i olika fastigheter Säkerställa att optimalt inneklimat och stabil drift efterlevs. Utveckla arbetet med digital styrning av fastigheter. Kontinuerlig bevakning av utvecklingen på marknaden. Hög förändringstakt innebär proaktivt arbete. Ansvara för att myndighetskrav för fastigheter efterlevs. Vem är du? Vi värdesätter dina ledaregenskaper och ser att du är den goda ledaren som för dina medarbetare mot uppsatta mål och visioner. Detta inkluderar att du ser värdet av att ha en välfungerande enhet med kompetenta och engagerade medarbetare. Det innefattar även att du är strategisk, nytänkande och ser värdet av det digitala. Du är också ordningsam och har en god struktur på arbetet. Att samarbeta med andra såväl internt som externt ser du som en självklarhet. Du är självgående och har en god erfarenhet inom drift och energi, men lyssnar även till dina medarbetare och ger dem tillit. Som ledare brinner du för att göra skillnad tillsammans med din enhet och bidra till ett tryggt och fungerande boende för Bostadsstiftelsen Platens hyresgäster. Kvalifikationer Högskole-, YH- eller gymnasieingenjörsutbildning inom område vi bedömer relevant för tjänsten, alternativt annan likvärdig utbildning Breda kunskaper inom fastighetstekniska system Arbetslivserfarenhet som driftansvarig, installationssamordnare eller motsvarande roll inom fastigheter Goda kunskaper i svenska i tal och skrift Goda kunskaper i administrativa IT-stödsystem Hög administrativ förmåga är en förutsättning för att trivas i rollen B-körkort Meriterande kvalifikationer: Erfarenhet som chef/ledare Erfarenhet av budget- och prognosarbete Miljökunskaper (innemiljö, material) Brandkunskaper kopplat till byggnad och förvaltning Vad Platen erbjuder dig Här blir du en del av en Bostadsstiftelse som lutar sig på värdeorden respekt, engagemang, delaktighet och ansvar. Förutom ett spännande och utvecklande arbete får du även möjligheten att arbeta på ett lagom stort fastighetsbolag där du räknas och gör skillnad - varje dag! Du blir också erbjuden ett ansvarsfullt och självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter och trevliga kollegor. Platen är arbetsgivaren med en modern syn på medarbetarna. Det innebär att du får ett stort eget ansvar för hur du lägger upp ditt arbete. Annat viktigt att veta Tjänsten är på heltid, tillsättning enligt överenskommelse. Placering: Motala. Från april 2026 kommer all Platens personal vara placerade i en ny gemensam modern fastighet på Vintergatan 2, Motala. Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Jönsson, Fastighetschef på [email protected]. Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail utan du söker tjänsten genom annonsen. Om du tycker att tjänsten som chef för drift och energi passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast! Med anledning av semestertider kan återkoppling dröja till efter sista ansökningsdag, men urval sker löpande. Välkommen med din ansökan! Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners. Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder och boendemiljöer. Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 430 Mkr.
Är du en trygg och erfaren ledare som drivs av att arbete med såväl människor som processer? Vill du ha en nyckelroll i ett företag där glädje, engagemang och respekt är en självklar del av vardagen? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Som gruppchef för produktionen rapporterar du till produktionschefen och arbetar i team med övriga gruppchefer som tillsammans tar ansvar för såväl den långsiktiga utvecklingen av produktionen som den dagliga driften för att nå uppsatta mål. Du ansvarar för att leda och planera arbetet på din avdelning och ditt team som bland annat jobbar med svetsning, målning och vår nyinstallerade automatiserade laser- och kantbocksanläggning. I din roll jobbar du både operativt och strategiskt och en viktig del består av att tillsammans med ditt team aktivt driva förbättringar för att sträva mot vår framtida vision för verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och planera arbetet på avdelningen samt hantera personalrelaterade arbetsuppgifter. Säkerställa en effektiv produktion som möter uppsatta mål inom säkerhet, kvalitet, leverans och kostnad. Leda förändringsarbete och coacha din avdelning mot uppsatta mål. Bidra till framtagning, uppföljning och förbättring av nyckeltal (KPI:er) för produktionsflöden och leveransförmåga. Medverka i budgetarbete för avdelningen och säkerställa att verksamheten bedrivs inom givna ramar. Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har en teknisk gymnasieutbildning eller högre, gärna inom industri, produktion eller teknik, alternativt motsvarande erfarenhet. Ytterligare utbildning inom ledarskap eller produktionsteknik är meriterande. Du har erfarenhet av att jobba som ledare inom produktion samt av att arbeta med och leda förbättringsarbete.Vidare har du god datorvana och kapacitet att ta dig an relevanta programvaror. Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav för tjänsten. Som person är du strukturerad, organiserad och noggrann med en god förmåga att planera och prioritera arbetsuppgifter. Du har goda kommunikationsfärdigheter och en förmåga att samarbeta med andra såväl som att inspirera och motivera till utveckling. Dessutom är du snabb på att identifiera problem, analysera orsaker och hitta effektiva lösningar, även under pressade förhållanden. Vi erbjuder Hos oss står säkerhet, kvalitet och trivsel i centrum. Vi arbetar aktivt för en hållbar arbetsmiljö där det finns god balans mellan arbete och fritid. Du får trygga anställningsvillkor med kollektivavtal och tjänstepension samt förmåner som flextid, friskvårdsbidrag, Rikskortet/lunchkort och tillgång till massage och naprapat till förmånliga villkor. Vi erbjuder en arbetsplats som bygger på vår värdegrund G-E-R – Glädje, Engagemang och Respekt. Vi är övertygade om att dessa värderingar är avgörande för vår framgång och för att skapa en arbetsplats där alla trivs, känner sig delaktiga och vill bidra till fortsatt utveckling. Ansökan och frågor Låter det här som ditt nästa steg? Skicka in din ansökan redan idag! Tjänsten är på heltid med tillträde efter överenskommelse. På grund av sommar- och semestertider har vi lång ansökningstid men vi hanterar inkomna ansökningar löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 17 augusti. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Produktionschef Anna Lundström på [email protected] eller 0611-36 87 99. Anna nås under följande veckor: 27-28 samt 32-33. Läs gärna mer om oss och vårt fina produktsortiment på www.edmolift.se Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringsföretag och liknande. Krav Teknisk gymnasieutbildning eller högre, gärna inom industri, produktion eller teknik, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Tidigare chefs- och ledarerfarenhet inom produktion Erfarenhet av att arbeta med och leda förbättringsarbete God datorvana och kapacitet att ta dig an relevanta programvaror Svenska och engelska i tal och skrift Meriterande Tidigare jobbat med Monitor Om arbetsgivaren - EdmoLift AB EdmoLift är en av Europas största tillverkare och leverantörer av saxlyftbord, pallhanteringsprodukter och lösningar för materialhantering. Företaget grundades 1964 och har idag kontor över hela Europa med ett världsomfattande nät av återförsäljare. Den största kundkategorin är industriföretag, men våra lyftlösningar finns även inom distribution, sjukvård, service och handel. Vårt mål är att erbjuda den bästa och mest ergonomiska, kostnadseffektiva lösningen för marknadens lyft- och hanteringsbehov. EdmoLift handlar dock inte bara om produkter. Det är viktigt för oss, såväl internt som externt, att vår värdegrund genomsyrar vår verksamhet för att lättare skapa en enhetlig bild av vår organisation oavsett vem som företräder den. De kärnvärden och associationer som EdmoLift ska förknippas med i alla lägen är sammanfattade i tre tydliga och grundläggande identitetsbegrepp, G-E-R - Glädje, Engagemang och Respekt. Vi befinner oss på en expansionsresa. Vår omsättning ökar och vi har byggt ut våra produktionslokaler för att öka produktionskapaciteten och höja automationsgraden. Under de senaste åren har vi investerat 70 miljoner kronor i en automatiserad laser- och kantbocksanläggning, med målet att ta vår produktion till en ny nivå av effektivitet och precision.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 45 jobb