Lediga jobb i Upplands-Bro

Sök totalt 149 lediga jobb i Upplands-Bro

Automationstekniker | Lernia | Stockholm
Lernia Bemanning AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om tjänsten Som automationstekniker-/support kommer du att ingå i ett team där ni arbetar med drift, underhåll och säkerhet. Arbetet innefattar högt tempo. För att trivas i rollen ser vi att du är flexibel och kan arbeta olika tider Dina ansvarsområden inkluderar: • Minimera driftstopp med hjälp av system och kontroll av tekniken på arbetsplatsen • Koordinera och upprätthålla logistik flödet i det dagliga med effektiva och hållbara lösning inom automation. • Lösnings orienterad för att effektivisera arbetssätt Kort information om tjänsten: • Plats: Kungsängen, Brunna • Anställningsform: Visstidsanställning / Konsultuppdrag • Omfattning: Heltid, 40 timmar per vecka • Startdatum: Enligt överenskommelse (omgående) • Uppdragslängd: 6 månaders visstidsanställning med goda chanser till förlängning Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du har: • Automationstekniks utbildning • Erfarenhet av arbete inom automation • Erfarenhet inom lager, produktion eller e-handel • Arbetat inom WMS-system • Goda kunskaper i svenska samt förståelse av engelska • Teknisk förståelse och kunnighet. Om Lernia Lernia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag och finns över hela landet. Med vårt omfattande nätverk erbjuder vi spännande jobb hos attraktiva arbetsgivare och varumärken som hjälper dig att utveckla din kompetens och karriär, både på lång och kort sikt. Hur du söker tjänsten För att söka tjänsten, scrolla ner till ansökningsformuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan!

Igår
Sista ansökan:
30 juni 2025
HR Business Partner till CEVA Logistics i Brunna
Insitepart AB
Personal- och HR-specialister

Nu söker vi en kommunikativ, relationsbyggande och engagerad kollega till rollen HR Business Partner där du blir en del av ett tight och kompetent HR-team bestående av 6 personer. I rollen ingår alla typiska HR uppgifter såsom rekrytering, genomföra årliga HR processer såsom Goal setting, Performance Review och Talent Review. Du stöttar, coachar och utmanar chefer i sin ledarutveckling men också i det dagliga, exempelvis arbetsrättsliga frågor, individärenden och rehabilitering. I rollen ingår även att leda och facilitera utbildningsinsatser samt driva och delta i olika projekt. Du blir också delaktig i olika initiativ inom områden såsom Diversity & Inclusion och andra engagemangsaktiviteter. För att lyckas i rollen är du en person som uppskattar att arbeta i en dynamisk och snabbfotad verksamhet. Du trivs i en miljö där du är en del av lösningen och tar din del av ansvaret för helheten. Som person är du kommunikativ och coachande med en förmåga att utmana och driva förändringar i verksamheten på ett pedagogiskt vis. Du är ansvarsfull och initiativrik med en förmåga att leda dig själv och har lite ”skinn på näsan”. Vi söker dig med: Högskoleutbildning inom HR eller likvärdigt utbildning/erfarenhet Erfarenhet av en HR Business Partner roll i minst 3 år Erfarenhet av brett HR arbete Flerårig erfarenhet av arbetsrättsliga frågor, facklig samverkan och MBL förhandlingar Vana att coacha och stötta chefer i alla HR frågor Erfarenhet av att arbeta med årliga HR processer Goda kunskaper i engelska och svenska i såväl tal som i skrift Erfarenhet inom lager/logistikbranschen eller produktionsmiljö  Registerkontroll och drogtest utgör en del av vår säkerhetsprövning, som ska göras innan en person deltar i säkerhetskänslig verksamhet. CEVA Logistics tillhandahåller globala lösningar genom hela logistikkedjan för att koppla samman människor, produkter och leverantörer över hela världen. Vi är experter på logistik. På CEVA brinner vi för vårt arbete och det värde vi levererar till våra kunder och som företag. Framför allt värdesätter våra medarbetare. Det är därför vi bygger en global kultur av lagarbete och respekt. Vi uppmuntrar initiativ, och vi engagerar och ger vår mångsidiga arbetsstyrka möjlighet att växa inom CEVA. CEVA erbjuder ett brett utbud av heltäckande och skräddarsydda lösningar inom logistik och frakt tack vare våra 98 000 anställda vid mer än 1 000 anläggningar i 160 länder över hela världen. Med det nyligen genomförda förvärvet av tidigare Ingram Micro Commerce & Lifecycle Services, bygger vi ett av världens ledande erbjudande inom e-handelstjänster. Vi lyckas genom våra medarbetares engagemang och passion – hjärtat i vår organisation. Vi växer i snabb takt – vill du ta chansen att växa med oss?

Igår
Sista ansökan:
2 november 2025
Fastighetsförvaltare till Upplands-Bro kommun 
Upplands-Bro kommun
Fastighetsförvaltare

I Upplands-Bro kommun är vi cirka 2000 medarbetare som arbetar med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service och upplevelse av kommunen. Hos oss är du med och bygger en kommun där helhetssyn, engagemang och professionalitet genomsyrar organisationen och tillsammans arbetar vi med att utföra det gemensamma samhällsuppdraget. Är du en erfaren fastighetsförvaltare med fokus på goda relationer, långsiktig utveckling och hållbara? Vill du vara med och bygga framtidens fastighetsförvaltning i en kommun i tillväxt? Då kan det här vara rätt roll för dig!  Arbetsuppgifter Vi söker nu en driven och engagerad fastighetsförvaltare till vår drift- och projektavdelning. Vår målsättning är att erbjuda ändamålsenliga och välskötta lokaler för våra verksamheter och hyresgäster. Som fastighetsförvaltare ansvarar du för att våra fastigheter är i bästa möjliga skick, att de följer gällande lagar och regler samt att vi arbetar proaktivt med både drift, underhåll och utveckling.  Du får en nyckelroll i ett spännande skede där vi under 2025–2026 bygger upp ett nytt fastighetskontor och implementerar ett nytt arbetssätt för långsiktigt underhåll. I din roll som fastighetsförvaltare kommer du att ha möjlighet att forma framtidens fastighetsförvaltning i Upplands-Bro kommun – med fokus på kvalitet, effektivitet och hållbar utveckling.  I rollen som fastighetsförvaltare kommer du att:  - Förvalta och hyra ut verksamhetslokaler samt viss kommersiell yta - Ha daglig kontakt med hyresgäster och entreprenörer - Ansvara för löpande förvaltningsfrågor samt identifiera förbättringsmöjligheter - Inhämta offerter, göra beställningar och följa upp leveranser - Planera och genomföra hyresgästanpassningar samt beräkna ny hyra - Arbeta med fastighetsbudget, prognoser och underhållsplaner - Delta vid myndighetsbesiktningar såsom OVK, lyftutrustning m.m. - Genomföra lokalvisningar och lokaloptimering - Driva energieffektiviseringsarbete - Hantera försäkringsärenden och säkerställa ett systematiskt brandskyddsarbete  Vi söker dig som: - Har eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet - Har dokumenterad erfarenhet inom fastighetsförvaltning, gärna från offentlig eller politiskt styrd verksamhet - Är kunnig inom fastighetsekonomi, hyresjuridik och lokalförsörjning - Är van att arbeta självständigt, strukturerat och har ett naturligt ansvarstagande - Har B-körkort och god datorvana - Kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift  För att trivas i rollen ser vi att du är en kommunikativ person som har lätt för att samarbeta och bygga förtroendefulla relationer med både kollegor, hyresgäster och externa aktörer. Du arbetar strukturerat och organiserat, är van att ta ansvar och driver ditt arbete framåt på ett självständigt sätt. Du har ett strategiskt tänk, ser helheten och kan identifiera både utmaningar och möjligheter. Vi uppskattar också att du är lösningsorienterad, tar egna initiativ och har en nyfiken inställning till utveckling och förbättringar. Din förmåga att växla mellan operativa uppgifter och långsiktig planering är viktig, likaså ditt engagemang för både människor och fastigheter.  Om tjänsten  Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.   Om rekryteringsprocessen:   Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV, men utan personligt brev. Svara istället på våra urvalsfrågor. Urval sker löpande och inleds med tester som skickas till kandidater som matchar kravprofilen. Därefter kallar vi vidare till intervjuer som kommer hållas på plats i Kungsängen. Bakgrundskontroll görs på slutkandidaten. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!   Välkommen med din ansökan, skicka in den senaste den 1 juni.    Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.

Igår
Sista ansökan:
1 juni 2025
Stabsassistent GSS/K till Livgardets genomförandeavdelning
Försvarsmakten
Soldater m.fl.

Om tjänsten Livgardet är Arméns största och mest mångfacetterade förband. Regementsstaben på Livgardet administrerar Livgardets alla verksamheter och tar fram beslutsunderlag till Regementschefen. Regementsstaben består av 9 avdelningar som bland annat arbetar med personalfrågor, ekonomi, verksamhetsplanering, kommunikation och logistik. Denna befattning är placerad på G3, genomförandeavdelningen. G3 är regementsstabens genomförandeavdelning, vilken jobbar både med planering på lång sikt och den pågående verksamheten på regementet. Uppgifterna på avdelningen varierar med allt från att planera och genomföra besök och evenemang vid Livgardet, till att planera och leda insatser, och understödja krigsförbanden vid aktivering, mobilisering och insatser. Arbetet vid G3 kan innebära perioder av uppkommen övertid eller Försvarsmaktsdygn med kort varsel.  Huvudsakliga arbetsuppgifter Som stabsassistent vid G3 stödjer du avdelningen administrativt och logistiskt. Du hanterar inkommande och utgående information och ordrar.  Du samordnar beställningar, bokningar och besök, samt koordinerar verksamhet inom ramen för avdelningens uppgifter. KVALIFIKATIONER Krav Genomförd godkänd militär grundutbildning God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska God förmåga i MS Office-programmen B-körkort Personliga egenskaper Som person är du ansvarsfull, mogen, noggrann och initiativrik. Du är duktig på att organisera och strukturera. Du kan hantera ett högt tempo och växla mellan olika arbetstempon och har förmågan att kunna växla mellan att arbeta självständigt och i grupp. Vidare är du serviceinriktad och klarar av att se mönster, skapa system och planera utifrån återkommande uppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Meriterande Utbildad underrättelse- eller stabsassistent Erfarenhet av att arbeta som underrättelseassistent eller stabsassistent Erfarenhet av att arbeta i Emilia och VIDAR Erfarenhet av att arbeta i ISUS Vana av att arbeta i PRIO Övrigt Anställningsform: GSS/K. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: heltid Arbetsort: Kungsängen Lön: individuell lönesättning Tjänsteresor förekommer Tillträde sker enligt överenskommelse Medicinsk undersökning och fysiska tester kommer att genomföras Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden   För upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen, kontakta Major Ali Al-Husseiny, C Genomförandeavdelningen G3, nås via FM växel, 08-584 540 00. Fackliga representanter nås via FM växel, 08-584 540 00: OFR/S, Örjan Jansson OFR/O, Orry Finnermark SACO, Per Textorius SEKO, Lise-Lotte Larsson Välkommen med din ansökan senast 2025-06-01. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du beskriver varför du är lämpad för denna befattning. Ansökan sker via Försvarsmaktens hemsida, www.forsvarsmakten.se. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Livgardet är ett av Försvarsmaktens största förband med anor från 1521. Vi utbildar morgondagens soldater, liksom militärpoliser och personal som ska genomföra internationell insats. Vi bevakar de kungliga slotten, vi har säkerhets- och markstridsförband. Vi ansvarar också för att bevara och utveckla svensk militärmusiktradition. Vårt huvudsäte är i Kungsängen utanför Stockholm, men vi finns också i Sollentuna, i centrala Stockholm, Uppsala, Göteborg och Karlskrona. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Igår
Sista ansökan:
1 juni 2025
Personalchef till Livgardets militärbas
Försvarsmakten
Personal- och HR-chefer

Om tjänsten Som anställd i Försvarsmakten bidrar du till Sveriges försvarsförmåga. I det säkerhetspolitiska läget vi idag befinner oss i har regeringen beslutat att stärka den militära förmågan. Detta innebär att Försvarsmakten och Livgardet växer. Som anställd i Försvarsmakten erbjuds du möjlighet att stärka försvaret av Sverige och bidra till denna resa tillsammans med varierande arbetsuppgifter. Nu söker Livgardet en personalchef med ansvar för militärbasen. Har du erfarenhet av arbete inom personaltjänst, är driven och nyfiken? Då kan denna tjänst vara något för dig. Som personalchef militärbasen ansvarar du för personaltjänsten i regementsstaben, på garnisonsenheten, utbildningsenheten och Försvarsmaktens militärpolisenhet – en total personalstyrka om ca 150 personer. Inledningsvis lyder du under chef Garnisonsenheten (GarnE), men då detta är en ny befattning kan viss omorganisation komma att ske framöver. Arbetsuppgifter Som personalchef militärbasen driver och utvecklar du personaltjänsten vid de enheter som i dagsläget saknar personalfunktion och tillhör militärbasen – regementsstab, garnisonsenhet, utbildningsenhet och Försvarsmaktens militärpolisenhet. Inledningsvis kommer du att arbeta ensam inom funktionen, med stöd av chef GarnE, men personalansvar för underställd personal kommer sannolikt att ingå i befattningen längre fram. Du kommer ha ett nära samarbete med samtliga chefer vid enheterna. Ditt arbete kommer inkludera bland annat stöd till chefer vid rekrytering, anställning, lönesättning, personalplanering och medarbetarsamtal, liksom löpande personalärenden av varierande karaktär. Du kommer arbeta aktivt med lönerevision under del av året och skapa och utveckla rutiner. Som stöd, utöver din chef, kommer du ha ett brett nätverk på Livgardet i form av regementets HR-avdelning samt ett antal personalchefer, personalgeneralister och personaladministratörer som arbetar vid regementets bataljoner och enheter. Vi ser framför oss att du får en grundlig introduktion i form av stöd från de som i dagsläget löser befattningens arbetsuppgifter och har kännedom om personalen och befintliga personalärenden. KVALIFIKATIONER Krav • Akademisk utbildning inom HR, eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten • Aktuell erfarenhet av arbete inom personaltjänst • Aktuell erfarenhet av konsultativt stöd till chefer • God datorvana och goda färdigheter i Excel, Word och Outlook • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska • Goda kunskaper inom arbetsrätt • B-körkort Personliga egenskaper Som person är du strukturerad, ordningsam och har lätt för att ta till dig information och arbetssätt. Du bör ha ett serviceinriktat förhållningssätt och vara flexibel samt ha ett intresse för att möta nya människor och skapa goda relationer. För att lyckas som personalchef krävs att du är nyfiken, utvecklingslysten och tar ansvar för att uppnå goda resultat. Du besitter en vilja att utveckla enhetens arbete inom personaltjänst från grunden. Du har goda pedagogiska och sociala färdigheter och är prestigelös. Stor vikt kommer läggas att vid personlig lämplighet. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Meriterande • Erfarenhet av arbete inom personaltjänst i statlig verksamhet • Erfarenhet av att arbeta med lönerevision • Erfarenhet av att arbeta med rekrytering • Erfarenhet av Försvarsmakten genom grundutbildning eller anställning Övrigt Anställningsform: civil tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar i regel sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: heltid Arbetsort: Kungsängen Lön: individuell lönesättning Tjänsteresor förekommer Tillträde sker enligt överenskommelse   För upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen, kontakta HR-generalist Lova Enbjärde, 076-883 92 44 eller [email protected] Fackliga företrädare OFR/S: Örjan Jansson OFR/O: Orry Finnermark SACO: Per Textorius SEKO: Lise-Lotte Larsson Samtliga nås via växeln: 08-584 540 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-06-08. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning och hur du uppfyller de krav som ställs i annonsen. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Livgardet är ett av Försvarsmaktens största förband med anor från 1521. Vi utbildar morgondagens soldater, liksom militärpoliser och personal som ska genomföra internationell insats. Vi bevakar de kungliga slotten, vi har säkerhets- och markstridsförband. Vi ansvarar också för att bevara och utveckla svensk militärmusiktradition. Vårt huvudsäte är i Kungsängen utanför Stockholm, men vi finns också i Sollentuna, i centrala Stockholm, Uppsala, Göteborg och Karlskrona. Inom Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Igår
Sista ansökan:
8 juni 2025
Truckförare till läkemedelslager
Aditro Logistics Staffing AB
Lager- och terminalpersonal

Arbetsuppgifter Vi söker truckförare som kan jobba heltid till vår kund, ett läkemedelsföretag i Upplands-Bro! Arbetsuppgifterna är varierande och innefattar pack/plock, truckkörning, påfyllning, in-och utleveranser samt emballering. Vi ser att ditt fokus ligger på noggrannhet och kvalitet i alla moment för att du ska ha bästa möjlighet för att lyckas. Arbetstid: Skift dagtid, helger tillkommer Din profil Krav: • Truckkort A1-A4, B1-B4 • Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift • Hög arbetsmoral • Drogfri Meriterande: • Erfarenhet av operativ verksamhet • Systemvana (gärna av SAP) Din personlighet är viktigast! Vi söker dig som är en glad, trevlig person som gillar att samarbeta med dina kollegor. Du behöver vara noggrann med plocket, flexibel med arbetsuppgifterna och gilla att arbeta med kvalité som fokus. Övrig information Vi värnar om en säker arbetsmiljö och tillämpar bakgrundskontroller samt slumpmässiga alkohol- och drogtester. Vi är kollektivt anslutna till Transportavtalet och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt andra förmåner via Benify.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
29 maj 2025
Sommarjobb som säljare - ingen erfarenhet krävs!
Key Omnichannel AB
Företagssäljare

Älskar du hur det känns att hjälpa andra? I din roll som säljare på Key Solutions kommer du att få möjligheten att representera och samarbeta med Sveriges största varumärken och produkter. Arbetet kommer att innebära kontakt med både varma och kalla kunder där telefonen kommer vara ditt främsta verktyg. Vi erbjuder: - Samtliga medarbetare har fast timlön och marknadens bästa bonusprogram! - Arbetstider är måndag-fredag mellan kl. 10.00-19:00 - Goda chanser att utvecklas och klättra inom företaget - Inspirerande kontorslokaler mitt i Solna Strand - Prisbelönt utbildningsprogram med personlig coachning - Möjlighet till tjänstebil och andra förmåner Vilka är Key Solutions? - Årets #1 Partner enligt Telia, Eon och Global Connect - Team på +200 människor från ~35 nationaliteter, fördelade på 5 kontor i landet - Utsedda till en av Sveriges & Europas Bästa Arbetsplatser 13 år i rad (av Great Place to Work) - Ett av Sveriges största företag på Tiktok med +30 000 följare Vi arbetar i en ung miljö med glada och ambitiösa medarbetare, korta beslutsvägar och högt i tak. Företaget består av intelligenta och drivna människor som sprider positiv energi omkring sig. Vi arbetar hårt samtidigt som vi har väldigt roligt tillsammans på jobbet! Vi söker dig som: - Har god social kompetens och gillar att söka kontakt med nya människor - Är en person som gillar att bidra med din positiva och glada personlighet - Tävlingsinriktad och har en stark vilja att ständigt bli bättre - Pratar svenska obehindrat - Tidigare erfarenhet inom service, restaurang eller arbete i butik är meriterande, dock inget krav. Har du ingen tidigare säljerfarenhet? Ingen fara! Då vi har några av Sveriges absolut bästa säljare och coacher till förfogande, samt erbjuder säljutbildning i Key Business School, så har vi inget krav på tidigare säljerfarenhet. Vi tar ansvaret för att ge dig de bästa verktygen för att lyckas inom din karriär.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
22 maj 2025
Arbetsledare inom anläggning
Storstockholms Farmartjänst AB
Arbetsledare inom bygg, anläggning och gruva

Arbetsledare Anläggning – Storstockholms Farmartjänst AB Vill du vara med och skapa funktionella och hållbara utemiljöer? Vi söker en erfaren och engagerad arbetsledare inom anläggning! Som arbetsledare hos oss får du en central roll i att driva våra anläggnings- och finplaneringsprojekt framåt – från planering till färdig leverans. Du arbetar nära både egen personal och underentreprenörer och är länken mellan kunden och utförandet på plats. Om rollen Du ansvarar för daglig ledning av personal och maskinresurser, planerar arbetet och säkerställer att det utförs enligt ritning, tidplan och kvalitet. Du har ett öga för detaljer och är lösningsorienterad, samtidigt som du trivs med kundkontakt och är affärsmässig i din kommunikation. Arbetsuppgifter Arbetsledning och planering av anläggningsprojekt Samordning av egen personal och underentreprenörer Kalkylering, kostnadsuppskattningar och kundförslag Beställning av material och hantering av logistik och transporter Uppföljning av produktion, ekonomi och kvalitet Upptäcka och hantera ÄTA-arbeten (ändringar och tillägg) Upprätthålla goda relationer med kunder, leverantörer och samarbetspartners Kvalifikationer Dokumenterad erfarenhet som arbetsledare inom mark/anläggning och finplanering God kännedom om entreprenadjuridik och branschregler (AB 04, ABT 06) Vana att arbeta självständigt och fatta beslut Förmåga att läsa ritningar och förstå tekniska lösningar Erfarenhet av kalkyl och kundkontakt B-körkort är ett krav Meriterande Bra nätverk av leverantörer och potentiella kunder Erfarenhet av att hantera lastbilar, logistik och maskinplanering God IT-vana, t.ex. i kalkyl- eller projekthanteringssystem Vi erbjuder Ett varierande arbete med frihet under ansvar Konkurrenskraftig lön och villkor Möjlighet att påverka och utveckla vår anläggningsverksamhet Trevliga kollegor och en platt organisation med korta beslutsvägar En modern maskinpark och stöd från arbetsledning och verkstad Om oss Storstockholms Farmartjänst AB är ett väletablerat företag med anor från 1970-talet. Vi arbetar med anläggning, skötsel och maskintjänster i hela Storstockholm. Med ca 25 anställda och en omsättning på 40 miljoner kronor har vi kapacitet att ta oss an allt från mindre uppdrag till större entreprenader – alltid med fokus på kvalitet, funktion och trivsel i utemiljön. Känner du igen dig? Välkommen att bli en del av vårt engagerade team!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juni 2025
Tågtekniker i Brodepån till SJ Stockholmståg
SJ AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Tågtekniker och felsökare till SJ Stockholmståg AB i Bro depå Vi på SJ Stockholmståg söker nu dig som vill vara med och leverera säkra, hela och rena tåg till pendeltågens resenärer i Stockholm där du ingår i en stor koncern med ett stort samhällsansvar. I rollen som tågtekniker hos oss kommer du att arbeta både med förebyggande och avhjälpande underhåll samt felsökning av fordonstypen X60/X60A/X60B. Din kommande roll Arbetet omfattar förebyggande och avhjälpande underhåll av mekanik, elektronik och mjukvara. För vissa roller söker vi specialistkompetens, exempelvis kompetens inom felsökning, ATC/ETCS, kylteknik, etc. Du blir en viktig del i ett arbetslag som tillsammans säkerställer att alla våra tåg får den service och det underhåll som krävs för att tågen ska vara säkra och punktliga. Arbetet utförs i skift alla dagar i veckan samt nattarbete. Vår verksamhet är öppen dygnet runt alla dagar om året. Förväntningar på den vi söker Vi söker dig med minst gymnasieutbildning med teknisk inriktning. Vi ser gärna att du har erfarenhet från mekaniskt eller elektriskt arbete. Det är meriterande om du erfarenhet av tågteknik, underhåll av lastbil, personbil, industrielektriker, eller har gått en yrkeshögskola med inriktning fordon. Vi ser gärna att du tycker om utmaningar och vill ha ett omväxlande arbete. Vidare är det mycket viktigt att du kan flytande svenska i såväl tal som skrift då instruktioner är skrivna på svenska och måste förstås. Det kan även förekomma test på engelska. Som person är du flexibel, säkerhetsmedveten och serviceinriktad. Det är viktigt att du också är kundorienterad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du kommer att arbeta i lag vilket kräver god samarbets- och kommunikationsförmåga, samtidigt som du ska kunna arbeta självständigt. För att kvalificera dig till tjänsten måste du genomgå en hälsoundersökning. Du ska vara drogfri, ha god syn, god hörsel och färgseende samt i övrigt uppfyllda krav enligt Transportstyrelsens regler om hälsoundersökning och hälsotillstånd. SJ tillämpar också, i enlighet med Transportsstyrelsens riktlinjer, slumpmässiga alkohol-och drogtester. Då tjänsten kan komma att placeras i säkerhetsklass enligt säkerhetsskyddslagen kan detta innebära att Stockholmståg AB innan anställning kommer att genomföra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen av dig som kandidat. Godkänd säkerhetsprövning är i så fall en förutsättning för anställning. Ansökan och information Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. I processen kommer vi genomföra en bakgrundskontroll. Vi är en drog-och alkoholfri arbetsplats där det förekommer slumpmässiga kontroller.  Vad är SJ Stockholmståg AB? SJ Stockholmståg (SJP) är ett dotterbolag till SJ AB och har sedan den 3 mars 2024 ett totalansvar för pendeltågen; trafik, underhåll och service. Pendeltågstrafiken är en viktig pulsåder för många boende i Stockholmsregionen. En vanlig tisdag reser över 340 000 personer med pendeltågen i Stockholm och när staden växer är det vårt ansvar att erbjuda möjligheten att resa på ett hållbart sätt. Vi som arbetar på pendeln ska vara uppmärksamma, pålitliga och engagerade. Det är ett löfte vi har till våra resenärer och till varandra. Löftet ska genomsyra allt vi gör, stora som små handlingar och hjälpa oss bygga en starkare, mer sammansvetsad organisation. Tillsammans med våra drygt 1 800 medarbetare arbetar vi i ett nära samarbete med Trafikförvaltningen (SL) för att skapa en trygg, stabil och pålitlig pendeltågstrafik för våra medarbetare och resenärer.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juni 2025
Familjebehandlare till IFO behovsprövade insatser
Upplands-Bro kommun
Socialsekreterare

I Upplands-Bro kommun är vi cirka 2000 medarbetare som arbetar med att ge våra invånare och besökare bästa möjliga service och upplevelse av kommunen. Hos oss är du med och bygger en kommun där helhetssyn, engagemang och professionalitet genomsyrar organisationen och tillsammans arbetar vi med att utföra det gemensamma samhällsuppdraget. Vi söker en familjebehandlare till enheten för behovsprövade insatser. Enheten arbetar utifrån en systemiskt och lösningsorienterad grund, i nära samarbete med både familjen, dess nätverk och andra viktiga aktörer. Enheten består av åtta familje-/vuxenbehandlare som arbetar på uppdrag av våra kollegor på myndighet. Blandning av erfarenheter och utbildningsbakgrunder ser vi som en styrka. Goda möjligheter till kompetensutveckling erbjuds och hela arbetsgruppen är aktivt med i utvecklingen av verksamheten. Du kommer till en rolig och engagerad grupp med stor "vi"-känsla och en stark vilja att göra skillnad för vår kommuns invånare! Arbetsbeskrivning Ditt uppdrag är att stötta familjer med målet att barn och unga får rätt stöd och ytterst för att undvika att barn och unga behöver placeras utanför sitt hem. Du arbetar till största del i familjernas hem eller i barnets närmiljö. I familjebehandlingen igår flera delar som barn/ungdomssamtal, familjesamtal, samspelsbehandling och/eller praktiskt stöd. Du arbetar även med att inkludera andra för familjen viktiga aktörer. Behandlingsinsatsen kan variera i intensitet beroende på familjens behov, vilket kräver hög flexibilitet. I arbetet ingår dokumentation i form av löpande journalföring av behandlingsarbetet och genomförandeplaner. Akut krisstöd och initialt behandlingsarbete vid våld i familjer ingår och vi har ett nära samarbete med myndighetsenheten i dessa ärenden.  Vi söker dig som: - Är socionom eller har annan annan akademisk examen med beteendevetenskaplig grund som arbetsgivaren bedömer lämplig. - Har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten - Har flerårig erfarenhet av arbete med barn/unga, föräldrar och familjer.  Det är meriterande om du har: - Har vidareutbildning i KBT Steg-1 - Vidareutbildning i familjebehandlande metoder t.ex. som KIBB och Funktionell familjeterapi - Kunskap i Signs of safety  Som familjebehandlare förväntas du vilja och kunna arbeta med olika typer av familjeproblematik på ett lösningsorienterat sätt, då familjers behov många gånger av komplex karaktär. Du är både ansvarsfull och flexibel i ditt arbete. Du har tålamod och pedagogiskt förhållningssätt. Då arbetet ställer höga krav på samarbete i arbetsgruppen, med övriga medarbetare inom avdelningen och andra samarbetspartners behöver du ha en mycket god förmåga att samarbeta och att skapa goda relationer. Du behöver ha en personlig mognad för att på ett professionellt sätt kunna möta människor som står inför svårigheter. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver ditt arbete framåt. Som person gillar du att lära nytt och har ett nyfiket förhållningssätt. Du tar dig snabbt an och omsätter behandlingsmetodiska kunskaper till praktiskt arbete för att säkerställa evidensbaserat arbetssätt. För att bli aktuell för tjänsten behöver du kunna vara flexibel och kunna arbeta tidig morgon och/eller kväll om behov uppstår. Erfarenhet av arbete med barn och familjer är ett krav. Vid behov kan även visst helgarbete komma att bli aktuellt. Körkort är ett krav. Om tjänsten: Denna tjänst är en tidsbegränsad anställning på ett år. Om rekryteringsprocessen:  Du ansöker enkelt genom att bifoga CV men utan personligt brev. Du svarar istället på våra urvalsfrågor. De kandidater som bedöms uppfylla tjänstens skallkrav (dvs. utbildning, kunskap och erfarenhet) kommer att bjudas in för att genomföra ett arbetspsykologiskt test. Inför avtalsskrivning genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat. Tjänsten rekryteras löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan och att välkomna dig till vår fantastiska enhet! Tillsammans med våra familjer kan vi skapa en förändring som håller över tid. Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss. I Upplands-Bro strävar vi efter värdigt åldrande, där individens behov sätts främst. Äldreomsorgen handlar om att ge möjlighet till självständighet och valfrihet i boende och vård. Vi sätter höga krav på kvalitet och kontinuerlig uppföljning för att säkerställa en äldrevänlig och värdig miljö. Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juni 2025