Imera växer och nu söker vi både tillsvidare- och timanställda boendestödjare till vårt LSS-boende i Motala. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag? Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest! Om tjänsten På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i landet. Som boendestödjare arbetar du med och inte åt personen som behöver stöd. Du är med den enskilde i vardagen och stödjer hen genom att vara delaktig i alla vardagssysslor såsom personlig hygien, matlagning, städning, läkarbesök m.m. Vidare ansvarar du, tillsammans med övrig personal, för planering och utförande av såväl dagliga rutiner som aktiviteter med brukarna. Du förväntas arbeta relationsskapande med våra brukare. Du upprättar och följer handlingsplaner samt arbetar för ökad självständighet och delaktighet i samhället för våra brukare. I rollen ingår även att tillsammans med föreståndare arbeta för att bibehålla en hög kvalitet i verksamheten genom att följa rutiner och påtala förbättringsområden. Om dig Vi söker dig med erfarenhet som boendestödjare inom LSS eller erfarenhet från psykiatrin. Du har som minst en utbildning som undersköterska, har du vidareutbildning inom pedagogik, psykologi eller liknande ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om du har kunskap/utbildning inom KBT. B-körkort är krav för tjänsten likväl som goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Som person har du en god förståelse för din viktiga roll och ett positivt och medmänskligt beteende gentemot såväl kollegor som brukare och deras anhöriga. Du är professionell, lyhörd och ansvarstagande med förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du tålmodig och arbetar lösningsfokuserat. Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag. Övrigt Vi söker personal till Motala för både tillsvidareanställning på heltid/deltid samt timanställning beroende på vad som passar dig bäst. Arbetstiderna på boende är dag, kväll, helg och sovande jour. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv på [email protected] Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Krav Utbildad undersköterska Arbetslivserfarenhet inom LSS eller psykiatrin B-körkort God svenska i såväl tal som skrift Meriterande Utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden Kunskap/utbildning inom KBT Om arbetsgivaren - Imera AB Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har för närvarande LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. men inom kort öppnar vi även på andra orter i landet. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen.
Har du ett intresse för människor och sinne för ledarskap och service? Vi på Vätterhem söker en förvaltare till förvaltningsområde Österängen som vill vara med och skapa en hållbar och trygg stadsdel där alla känner trivsel, gemenskap och framtidstro. Rollen som förvaltare på Österängen är en spännande och varierande tjänst med fokus på engagerade medarbetare och nöjda hyresgäster. Du får en mycket central roll som ledare i förvaltningen och ansvarar för en personalgrupp samt ett antal fastigheter. I din ledarroll förväntar vi oss att du arbetar med ett tillitsbaserat ledarskap där du engagerar dina medarbetare att arbeta mot uppsatta mål. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda en personalgrupp om cirka 6-10 medarbetare. Personalansvar inklusive arbetsmiljö och teamutveckling Ansvar för ett fastighetsbestånd inom Österängens förvaltningsområde Långsiktig utveckling av fastigheterna. Driva underhållsprojekt - förslag, planering, genomförande och uppföljning av fastigheterna Drift och skötsel, planering, genomförande och uppföljning av ditt område Ekonomi, ansvar och uppföljning inom ditt ansvarsområde Skapa goda relationer genom tät kommunikation med hyresgäster Ansvar för lägenheter - besiktning, reparationer och underhåll i samband med omflyttning samt löpande hantera störningsärenden Samverkan internt och externt med en hög servicenivå och tydlig information Ansvara för byggnadstekniska utredningar, drift- och underhållsåtgärder och lokalanpassningar Kvalifikationer: För att lyckas i rollen som förvaltare har du en relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet inom fastighetsförvaltning av bostadsområden. Du har god erfarenhet av att leda medarbetare på ett tillitsbaserat och situationsanpassat sätt. Har du tidigare arbetat som förvaltare är det meriterande. Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet från tekniska installationer, hyresjuridik, underhållsplanering, entreprenadupphandling och projektledning. B-körkort är ett krav i tjänsten för att du ska kunna ta dig runt på våra områden. Du har dessutom en god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift. Behärskar du även andra språk ser vi det som meriterande. Din person: Vi söker dig som har god förmåga att skapa engagemang, delaktighet och arbetsglädje. Du har viljan att utveckla, lyssna in och leda dina medarbetare. Du är en strukturerad person med förmåga att planera och prioritera din arbetsdag. Ditt arbetssätt präglas av att arbeta mot uppsatta mål, likväl som du värderar uppföljningen av dessa. Som person har du goda värderingar, en mångkulturell medvetenhet, ett öppet sinne och en god kommunikativ förmåga. Du drivs av att arbeta i en organisation som arbetar framåt med viljan att alltid utvecklas. Vi utgår från vår värdegrund LUTA; Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar, i allt vi gör. Som medarbetare hos oss är det viktigt att du aktivt arbetar utifrån dessa ledord. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vårt erbjudande till dig: Hos oss får du ett omväxlande och fritt arbete där du själv har stor möjlighet att påverka utformningen av ditt arbete. Det är viktigt för oss att skapa de bästa förutsättningarna för din utveckling och trivsel genom ett nära ledarskap. Om det behövs utbildar vi dig internt eller externt, samt ger dig de verktyg du behöver för att du ska lyckas i ditt arbete. Läs mer om våra förmåner här: https://www.vatterhem.se/om-vatterhem/karriar/bli-en-del-av-vatterhem/ Övrig information och ansökan: Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid, provanställning tillämpas. Tillträdesdatum snarast eller enligt överenskommelse. För ytterligare information är du välkommen att kontakta Förvaltningschef Österängen, Karolina Nordholm tel. 036-199459 eller på mejl [email protected]. Tillgänglig fram till den 27 juni, därefter semester. Kollektivavtal finns med Vision. Fackliga frågor besvaras av Albin Erlandsson tel. 036-777 29 04 eller på mejl [email protected]. Tillgänglig fram till den 4 juli, därefter semester. Vi hanterar urvalsprocessen löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 27 juli. Då bemanningen är minskad under semesterperioden kan återkoppling komma att dröja. Varmt välkommen med din ansökan! OBS! Alla ansökningar ska skickas in via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att hantera de ansökningar som skickas in via mejl. Inför rekryteringsarbetet har Vätterhem tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Krav Relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet inom fastighetsförvaltning av bostadsområden Erfarenhet av att leda medarbetare på ett tillitsbaserat och situationsanpassat sätt God förmåga att kunna kommunicera på svenska i tal och skrift B-körkort Meriterande Erfarenhet från tekniska installationer, hyresjuridik, underhållsplanering, entreprenadupphandling och projektledning Tidigare arbetat som förvaltare Behärskar andra språk Om arbetsgivaren - Vätterhem Med engagemang och omtanke skapar vi hållbara och trygga stadsdelar där alla känner trivsel, gemenskap och framtidstro. Vätterhem äger, förvaltar och utvecklar moderna hem i Jönköpings kommun, med 9 045 lägenheter och cirka 260 verksamhetslokaler. Vi är Smålands största bostadsbolag med en omsättning på 793 miljoner kronor och över 87% nöjda hyresgäster. Vår värdegrund ”LUTA” – Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar – genomsyrar allt vi gör. Med en decentraliserad fastighetsskötsel och centraliserat huvudkontor, skapar vi delaktighet och effektivitet. Hos oss kan alla medarbetare påverka sitt arbete och företagets utveckling. Vi har olika roller men samma värde för bolaget.
Är du erfaren inom LSS och söker nya utmaningar? Imera växer och nu söker vi föreståndare till en av våra nyöppnade verksamheter i Motala! Vi erbjuder dig en inspirerande och stödjande arbetsmiljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest! Om tjänsten På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i landet. Vi behöver nu förstärka med föreståndare på en våra nyöppnade LSS-verksamheter i Motala. Du får ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag. Ditt huvudsakliga fokus är att säkerställa driften i vardagen utifrån individuella behov och önskemål. Tillsammans med ledningen på Imera ansvarar du för att de insatser som är beslutade kring just dina brukare utförs på ett riktigt sätt, i rätt tid och med god kvalitet. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Att i samverkan med brukare/handledare/chef upprätta, utvärdera och följa upp genomförandeplan utifrån LSS enligt befintlig mall. Att i samverkan med brukare genomföra aktiviteter och sysselsättning enligt individuella målplaner. Dokumentation och rapportskrivning enligt gällande riktlinjer samt månadssamtal med dina brukare. Samarbete med andra yrkesgrupper och externa parter för att säkerställa en kvalitativ, riktig och effektiv vård och omsorg. Att säkerställa att ekonomi sköts enligt överenskommelse med brukare och/eller företrädare. Du har även budgetansvar för din verksamhet Årligen planera, genomföra, dokumentera och följa upp medarbetarsamtal och lönesamtal. Om dig Vi ser att du har adekvat högskoleutbildning och längre erfarenhet av LSS eller tidigare varit godkänd som föreståndare av IVO. Har du utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden ser vi det som meriterande. B-körkort är krav för tjänsten likväl som goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Som person har du en god förståelse för din viktiga roll och ett positivt och medmänskligt beteende gentemot såväl kollegor som brukare och deras anhöriga. Du är professionell, lyhörd och ansvarstagande med förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du tålmodig och arbetar lösningsfokuserat. Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag. Övrigt Tjänsten är på heltid. Placeringsort: Motala. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv, telefonsamtal efter överenskommelse. Mail: [email protected] Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Krav Minst 180 högskolepoäng Arbetslivserfarenhet inom LSS B-körkort God svenska i såväl tal som skrift Meriterande Utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden Tidigare godkänd som föreståndare Om arbetsgivaren - Imera AB Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har för närvarande LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. men inom kort öppnar vi även på andra orter i landet. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen.
Är du en social stjärna med intresse för IT och digitala lösningar? Då har vi på Mirva jobbet för dig! Vi söker nu en IT-säljare med uppgift att utveckla både nya och befintliga kunder. Välkommen att bli en del av vårt team i Gävle! 🚀 Om Mirva Efter nästan 30 år i branschen lämnar vi nu Gibongruppen och tar nästa steg och bildar ett nytt gemensamt namn – Mirva. Ett nytt varumärke, med samma lokala kraft, personliga service och tekniska spetskompetens. Mirva är din lokala IT-partner som sätter både medarbetare och kunder i centrum. Vi vet att våra medarbetares drivkraft för hållbara IT-lösningar driver vår framgång. Vi tror på idéer från alla delar av organisationen och strävar efter att skapa en miljö där du känner att allt är möjligt. Med lokal ledning har vi alltid korta beslutsvägar vilket ger dig möjligheten att påverka din och våra kunders utveckling och nå din fulla potential. Vi arbetar ständigt för att förbättra, utmana och förändra, och vi gör det tillsammans för att skapa affärsvärde för våra kunder. Din roll hos oss Som säljare hos oss på Mirva har du en nyckelroll i att inspirera och utmana företag inom IT att tänka nytt. Du ansvarar för att boka och genomföra möten med både nya och befintliga kunder, där du fördjupar dig i deras vardag, behov och långsiktiga mål. Med en genuin förståelse för kundens verksamhet guidar du dem mot att nå sina mål genom våra konsulttjänster och lösningar. Läs mer om Mirvas tjänsteerbjudande HÄR. Vem söker vi? För att lyckas som säljare hos oss behöver du ha en stark drivkraft och vara lyhörd för kundens behov. Du trivs med att ta eget ansvar och har lätt för att skapa förtroende i dialog med kund. Vidare arbetar du målinriktat och har en vilja att ständigt utvecklas. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper men vi ser även att du har: ✔ Erfarenhet inom B2B-försäljning, gärna inom IT och digitala lösningar ✔ God svenska och engelska i tal och skrift ✔ B-körkort Hos oss kan du förvänta dig Hög grad av delaktighet och inflytande Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling Tätt samarbete mellan team och kollegor Ett starkt och engagerat ledarskap En bra balans mellan arbete och fritid Övrig information Tjänsten är på heltid tillsvidare, tillsättning snarast enligt överenskommelse. Du utgår från kontoret i Gävle men är också ute på kundbesök. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Försäljningschef Jesper Pettersson på [email protected] eller på 073-6625522. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag! Krav Erfarenhet av B2B-försäljning God svenska och engelska i tal och skrift B-körkort Meriterande Erfarenhet av försäljning inom IT och digitala lösningar Om arbetsgivaren - Mirva Gävle AB Mirva är ett lokalt IT-förtag som finns i Gävle, Stockholm, Sundsvall och Uppsala. Vi erbjuder moderna, trygga och transparenta IT-lösningar som hjälper våra kunder att växa och utvecklas. Våra tjänster omfattar allt från support till nätverk, molntjänster, dokumenthantering, hårdvara, webbutveckling, säkerhet och rådgivning. Vårt mål är att förenkla och säkra våra kunders arbetsvardag. Med personlig service, hög kompetens och ett långsiktigt engagemang ser vi till att våra kunder alltid har rätt förutsättningar för att lyckas navigera dagens snabba teknologiska förändringar.
Vi söker dig som är intresserad av mötesbranschen och vill jobba på våra branschledande anläggningar Nova Park och Steningevik. Vi kan se tillbaka på många år av tillväxt och rekord och nu behöver vi förstärkning på flera av våra avdelningar. Är du en av dem som är vill vara med på vår resa? Vi behöver främst förstärkning i köket, restaurangen och receptionen men även inom städ och fastighet på både Nova Park och Steningevik. Vi söker i första hand dig som vill arbeta extra vid behov men är även öppna för sökanden som vill arbeta heltid. Om dig För att du ska trivas hos oss och vi med dig ser vi att du är utåtriktad, lyhörd, noggrann och prestigelös. Du har en glad och positiv attityd och trivs med att arbeta i team. Vidare är du lösningsorienterad och gör ditt yttersta för att ge fantastisk service. Med ett framgångsrikt och stabilt företag i ryggen och en organisation där det finns erfarenhet, trygghet, kunskap och driv finns alla förutsättningar att utvecklas till ditt allra bästa och utrymme att bidra till vår verksamhet. Om oss Vi är ledande i mötesbranschen på grund av att vi ger våra gäster exceptionell service, ett riktigt bra möte och en härlig helhetsupplevelse. Vårt uppdrag är att se till gästernas bästa och leverera ett högkvalitativt konferensevenemang. Detta gör vi genom att ha motiverad och kunnig personal som får ett stort förtroende i sina arbetsuppgifter samtidigt som vi jobbar nära varandra i ett glatt och positivt team. Till våra anläggningar söker vi personer som vill utveckla och utvecklas med oss. Vi har höga ambitioner och vi förväntar oss det samma av alla som arbetar hos oss. Klicka här om du vill veta mer om hur det är att jobba på Steningevik: https://www.youtube.com/watch?v=7TbXDR1q1XY Klicka här om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nova Park: https://www.youtube.com/watch?v=ndRPciJSpRs Annat viktigt att veta Tillträde enligt överenskommelse. Körkort och tillgång till bil är en fördel för att lättare ta sig till och från arbetet. Med anledning av semestertider är ansökningstiden lång. Urval och intervjuer sker dock löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Hoppas du vill vara med på vår resa och att vi får möjligheten att jobba med just dig! Om arbetsgivaren - Nova Park & Steningevik Nova Park och Steningevik är två av Sveriges ledande hotell- och konferensanläggningar. Anläggningarna tillhör samma koncern och arbetar mycket när varandra. Vi är kända för vårt värdskap, höga professionalism och genomgående höga kvalitet på möteslokaler, hotellrum & måltider. Med våra mycket strategiska lägen endast minuter från Arlanda och nära både Stockholm och Uppsala är vi ett av förstahandsvalen för mötesbokaren. Hos oss finns plats för alla typer av möten och konferenser samt även för utställningar, mässor och produktlanseringar. Båda anläggningarna är säkerhetscertifierade inom Stay Safe Hospitality och miljöcertifierade hos Green Key. Nova Park i Knivsta har 117 hotellrum, 229 bäddar och i vår största lokal har vi kapacitet för upp till 300 personer. Här finns härliga sällskapsutrymmen med bland annat Waterlounge, ett stort Spa med både inomhus och utomhus del. Steningevik, utanför Märsta, har ett fantastiskt läge, naturskönt inbäddad vid Mälarens strand, endast åtta minuter från Arlanda. Vi har 61 rum, 16 konferenslokaler och en Spa Lounge ett stenkast från vattnet.
Vi söker dig som är intresserad av mötesbranschen och vill jobba på våra branschledande anläggningar Nova Park och Steningevik. Vi kan se tillbaka på många år av tillväxt och rekord och nu behöver vi förstärkning på flera av våra avdelningar. Är du en av dem som är vill vara med på vår resa? Vi behöver främst förstärkning i köket, restaurangen och receptionen men även inom städ och fastighet på både Nova Park och Steningevik. Vi söker i första hand dig som vill arbeta extra vid behov men är även öppna för sökanden som vill arbeta heltid. Om dig För att du ska trivas hos oss och vi med dig ser vi att du är utåtriktad, lyhörd, noggrann och prestigelös. Du har en glad och positiv attityd och trivs med att arbeta i team. Vidare är du lösningsorienterad och gör ditt yttersta för att ge fantastisk service. Med ett framgångsrikt och stabilt företag i ryggen och en organisation där det finns erfarenhet, trygghet, kunskap och driv finns alla förutsättningar att utvecklas till ditt allra bästa och utrymme att bidra till vår verksamhet. Om oss Vi är ledande i mötesbranschen på grund av att vi ger våra gäster exceptionell service, ett riktigt bra möte och en härlig helhetsupplevelse. Vårt uppdrag är att se till gästernas bästa och leverera ett högkvalitativt konferensevenemang. Detta gör vi genom att ha motiverad och kunnig personal som får ett stort förtroende i sina arbetsuppgifter samtidigt som vi jobbar nära varandra i ett glatt och positivt team. Till våra anläggningar söker vi personer som vill utveckla och utvecklas med oss. Vi har höga ambitioner och vi förväntar oss det samma av alla som arbetar hos oss. Klicka här om du vill veta mer om hur det är att jobba på Steningevik: https://www.youtube.com/watch?v=7TbXDR1q1XY Klicka här om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nova Park: https://www.youtube.com/watch?v=ndRPciJSpRs Annat viktigt att veta Tillträde enligt överenskommelse. Körkort och tillgång till bil är en fördel för att lättare ta sig till och från arbetet. Med anledning av semestertider är ansökningstiden lång. Urval och intervjuer sker dock löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Hoppas du vill vara med på vår resa och att vi får möjligheten att jobba med just dig! Om arbetsgivaren - Nova Park & Steningevik Nova Park och Steningevik är två av Sveriges ledande hotell- och konferensanläggningar. Anläggningarna tillhör samma koncern och arbetar mycket när varandra. Vi är kända för vårt värdskap, höga professionalism och genomgående höga kvalitet på möteslokaler, hotellrum & måltider. Med våra mycket strategiska lägen endast minuter från Arlanda och nära både Stockholm och Uppsala är vi ett av förstahandsvalen för mötesbokaren. Hos oss finns plats för alla typer av möten och konferenser samt även för utställningar, mässor och produktlanseringar. Båda anläggningarna är säkerhetscertifierade inom Stay Safe Hospitality och miljöcertifierade hos Green Key. Nova Park i Knivsta har 117 hotellrum, 229 bäddar och i vår största lokal har vi kapacitet för upp till 300 personer. Här finns härliga sällskapsutrymmen med bland annat Waterlounge, ett stort Spa med både inomhus och utomhus del. Steningevik, utanför Märsta, har ett fantastiskt läge, naturskönt inbäddad vid Mälarens strand, endast åtta minuter från Arlanda. Vi har 61 rum, 16 konferenslokaler och en Spa Lounge ett stenkast från vattnet.
Vi söker dig som är intresserad av mötesbranschen och vill jobba på våra branschledande anläggningar Nova Park och Steningevik. Vi kan se tillbaka på många år av tillväxt och rekord och nu behöver vi förstärkning på flera av våra avdelningar. Är du en av dem som är vill vara med på vår resa? Vi behöver främst förstärkning i köket, restaurangen och receptionen men även inom städ och fastighet på både Nova Park och Steningevik. Vi söker i första hand dig som vill arbeta extra vid behov men är även öppna för sökanden som vill arbeta heltid. Om dig För att du ska trivas hos oss och vi med dig ser vi att du är utåtriktad, lyhörd, noggrann och prestigelös. Du har en glad och positiv attityd och trivs med att arbeta i team. Vidare är du lösningsorienterad och gör ditt yttersta för att ge fantastisk service. Med ett framgångsrikt och stabilt företag i ryggen och en organisation där det finns erfarenhet, trygghet, kunskap och driv finns alla förutsättningar att utvecklas till ditt allra bästa och utrymme att bidra till vår verksamhet. Om oss Vi är ledande i mötesbranschen på grund av att vi ger våra gäster exceptionell service, ett riktigt bra möte och en härlig helhetsupplevelse. Vårt uppdrag är att se till gästernas bästa och leverera ett högkvalitativt konferensevenemang. Detta gör vi genom att ha motiverad och kunnig personal som får ett stort förtroende i sina arbetsuppgifter samtidigt som vi jobbar nära varandra i ett glatt och positivt team. Till våra anläggningar söker vi personer som vill utveckla och utvecklas med oss. Vi har höga ambitioner och vi förväntar oss det samma av alla som arbetar hos oss. Klicka här om du vill veta mer om hur det är att jobba på Steningevik: https://www.youtube.com/watch?v=7TbXDR1q1XY Klicka här om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nova Park: https://www.youtube.com/watch?v=ndRPciJSpRs Annat viktigt att veta Tillträde enligt överenskommelse. Körkort och tillgång till bil är en fördel för att lättare ta sig till och från arbetet. Med anledning av semestertider är ansökningstiden lång. Urval och intervjuer sker dock löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Hoppas du vill vara med på vår resa och att vi får möjligheten att jobba med just dig! Om arbetsgivaren - Nova Park & Steningevik Nova Park och Steningevik är två av Sveriges ledande hotell- och konferensanläggningar. Anläggningarna tillhör samma koncern och arbetar mycket när varandra. Vi är kända för vårt värdskap, höga professionalism och genomgående höga kvalitet på möteslokaler, hotellrum & måltider. Med våra mycket strategiska lägen endast minuter från Arlanda och nära både Stockholm och Uppsala är vi ett av förstahandsvalen för mötesbokaren. Hos oss finns plats för alla typer av möten och konferenser samt även för utställningar, mässor och produktlanseringar. Båda anläggningarna är säkerhetscertifierade inom Stay Safe Hospitality och miljöcertifierade hos Green Key. Nova Park i Knivsta har 117 hotellrum, 229 bäddar och i vår största lokal har vi kapacitet för upp till 300 personer. Här finns härliga sällskapsutrymmen med bland annat Waterlounge, ett stort Spa med både inomhus och utomhus del. Steningevik, utanför Märsta, har ett fantastiskt läge, naturskönt inbäddad vid Mälarens strand, endast åtta minuter från Arlanda. Vi har 61 rum, 16 konferenslokaler och en Spa Lounge ett stenkast från vattnet.
Vi söker dig som är intresserad av mötesbranschen och vill jobba på våra branschledande anläggningar Nova Park och Steningevik. Vi kan se tillbaka på många år av tillväxt och rekord och nu behöver vi förstärkning på flera av våra avdelningar. Är du en av dem som är vill vara med på vår resa? Vi behöver främst förstärkning i köket, restaurangen och receptionen men även inom städ och fastighet på både Nova Park och Steningevik. Vi söker i första hand dig som vill arbeta extra vid behov men är även öppna för sökanden som vill arbeta heltid. Om dig För att du ska trivas hos oss och vi med dig ser vi att du är utåtriktad, lyhörd, noggrann och prestigelös. Du har en glad och positiv attityd och trivs med att arbeta i team. Vidare är du lösningsorienterad och gör ditt yttersta för att ge fantastisk service. Med ett framgångsrikt och stabilt företag i ryggen och en organisation där det finns erfarenhet, trygghet, kunskap och driv finns alla förutsättningar att utvecklas till ditt allra bästa och utrymme att bidra till vår verksamhet. Om oss Vi är ledande i mötesbranschen på grund av att vi ger våra gäster exceptionell service, ett riktigt bra möte och en härlig helhetsupplevelse. Vårt uppdrag är att se till gästernas bästa och leverera ett högkvalitativt konferensevenemang. Detta gör vi genom att ha motiverad och kunnig personal som får ett stort förtroende i sina arbetsuppgifter samtidigt som vi jobbar nära varandra i ett glatt och positivt team. Till våra anläggningar söker vi personer som vill utveckla och utvecklas med oss. Vi har höga ambitioner och vi förväntar oss det samma av alla som arbetar hos oss. Klicka här om du vill veta mer om hur det är att jobba på Steningevik: https://www.youtube.com/watch?v=7TbXDR1q1XY Klicka här om du vill veta mer om hur det är att jobba på Nova Park: https://www.youtube.com/watch?v=ndRPciJSpRs Annat viktigt att veta Tillträde enligt överenskommelse. Körkort och tillgång till bil är en fördel för att lättare ta sig till och från arbetet. Med anledning av semestertider är ansökningstiden lång. Urval och intervjuer sker dock löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Hoppas du vill vara med på vår resa och att vi får möjligheten att jobba med just dig! Om arbetsgivaren - Nova Park & Steningevik Nova Park och Steningevik är två av Sveriges ledande hotell- och konferensanläggningar. Anläggningarna tillhör samma koncern och arbetar mycket när varandra. Vi är kända för vårt värdskap, höga professionalism och genomgående höga kvalitet på möteslokaler, hotellrum & måltider. Med våra mycket strategiska lägen endast minuter från Arlanda och nära både Stockholm och Uppsala är vi ett av förstahandsvalen för mötesbokaren. Hos oss finns plats för alla typer av möten och konferenser samt även för utställningar, mässor och produktlanseringar. Båda anläggningarna är säkerhetscertifierade inom Stay Safe Hospitality och miljöcertifierade hos Green Key. Nova Park i Knivsta har 117 hotellrum, 229 bäddar och i vår största lokal har vi kapacitet för upp till 300 personer. Här finns härliga sällskapsutrymmen med bland annat Waterlounge, ett stort Spa med både inomhus och utomhus del. Steningevik, utanför Märsta, har ett fantastiskt läge, naturskönt inbäddad vid Mälarens strand, endast åtta minuter från Arlanda. Vi har 61 rum, 16 konferenslokaler och en Spa Lounge ett stenkast från vattnet.
Nu söker vi på SÖRAB en Driftledare Underhåll till vår helautomatiserade återvinningsanläggning i Märsta. Har du en bakgrund inom underhåll och vana av att leda personal? Då kan detta vara din nästa utmaning. Hos oss får du en viktig och varierad roll i ett stabilt, samhällsnyttigt företag med möjlighet att påverka och driva underhållsarbetet framåt! Samhället behöver nyttja avfall som en källa till resursförsörjning i större utsträckning. I takt med att SÖRABs ägarkommuner växer ökar behovet av möjligheter att bli av med och återvinna avfall. På SÖRAB arbetar vi för att resursutvinningen av uppkommet avfall ska ske på bästa tänkbara sätt. Som en del i detta har vi investerat i en eftersorteringsanläggning för restavfall baserad på NIR-teknik (Near Infra Red). Om tjänsten På Brista Eftersorteringsanläggning är vi på en spännande tillväxtresa där vi bygger upp vår egen underhållsavdelning. Förutom Driftledare Underhåll består underhållsavdelningen för närvarande av en underhållsplanerare samt två mekaniker. Ambitionen är att ytterligare en mekaniker samt en elektriker/automationstekniker ska tillsättas i framtiden. Driftledarens huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda, samordna och följa upp verksamhetens förebyggande och avhjälpande underhåll. Du får aktivt arbeta med att utveckla underhållsprocessen och vid mindre förbättringsprojekt agerar du även projektledare. I rollen ingår personalansvar för underhållsavdelningen. Rapportering sker till SÖRABs anläggningschef. Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i ett stabilt, lönsamt och samhällsnyttigt företag med god sammanhållning och korta beslutsvägar. SÖRAB satsar både på kompetens-utveckling och sociala aktiviteter. Du får dessutom möjlighet att vara en del av den fortsatta tillväxtresan när vi blir både fler och bättre! Om dig Vi ser att du som söker har: Utbildning med teknikinriktning på minst gymnasienivå Dokumenterad erfarenhet av personalansvar Utfört underhållsarbeten i industriell/tillverkande verksamhet Erfarenhet av planering och uppföljning av underhåll i industriell/tillverkande verksamhet Mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska samt goda kunskaper i engelska Det är meriterande om du har: Elektrikerutbildning Vana av underhållssystem Som person är du ansvarsfull, strukturerad och kvalitetsmedveten. För att lyckas i rollen är du proaktiv i ditt arbetssätt med god förmåga att planera och prioritera. Du är noggrann och tar självständigt ansvar för ditt arbete samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Övrigt Tjänsten avser heltid. Verksamheten bedrivs i två skift, helgfri måndag-fredag. Som Driftledare Underhåll är arbetstiden förlagd dagtid. SÖRAB vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vid frågor om tjänsten kontakta Stellan Höglund, Anläggningschef, 08-505 804 70, [email protected] alternativt rekryteringskonsult Hanna Koponen på 073-592 03 93. Du söker jobbet via jobbet.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Inkomna ansökningar kommer att utvärderas löpande och tjänsterna kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum. Om arbetsgivaren - SÖRAB SÖRAB är ett regionalt miljö-, och returbolag i norra Stockholm som ägs av kommunerna Danderyd, Järfälla, Lidingö, Sollentuna, Solna, Stockholm, Sundbyberg, Täby, Upplands Väsby och Vallentuna. Vårt uppdrag är att på ett miljöriktigt och rationellt sätt ta hand om kommunalt avfall som uppkommer i samtliga ägarkommuner förutom Stockholm. Vi tar även emot verksamhetsavfall från företag. Idag är vi drygt 60 anställda.
Hos oss på Enköpings Hyresbostäder är målet att erbjuda Sveriges mest innovativa, trevliga och trygga boende vilket innebär ett ständigt förbättringsarbete. Nu rekryterar vi en ny Projektchef och vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap såväl som i din projektledarerfarenhet från fastighets- och byggbranschen. Om tjänsten Som projektchef har du ett övergripande ansvar för våra projekt från tidigt skede till färdig produkt samt personal- och budgetansvar. Du är också med och arbetar fram förslag till kommande projekt och utvecklingsmöjligheter. Ekonomisk uppföljning är en viktig del av ditt arbete. Till din hjälp har du tre projektledare, en ombyggnadssamordnare och en energisamordnare. Då gruppen är liten kommer du även vid behov själv leda vissa projekt. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Organisera, leda och fördela arbetet på projektavdelningen Ansvara för verksamhetsmål för avdelningen Personal- och budgetansvar för projektavdelningen Medverka i arbetet med bolagets strategiska frågor Implementera strategier, handlingsplaner, policys m.m. i samarbete med avdelningen Du rapporterar till VD och ingår i företagets ledningsgrupp. Vi erbjuder dig en tjänst där du får möjlighet att påverka framtidens Enköping! Du kliver in i lite av en nystart med flytt av kontoret till nyrenoverade lokaler och en ledningsgrupp där flera positioner inklusive VD är relativt nya. De kommande tio åren ser vi stora satsningar både vad gäller nybyggnation och renoveringar. 2025 är dessutom ett jubileumsår då vi firar 75 år som bolag! Om dig Vi söker dig som har ett stort intresse för samhällsbyggnad och fastighetsutveckling. Dina personliga egenskaper är viktiga och vi ser att du är strukturerad och trivs med att arbeta processinriktat. Du är en tillgänglig ledare som har goda rutiner för uppföljning där du uppmärksammar behov från personalgruppen och ger stöttning och feedback. Du är en prestigelös, tydlig och inkluderande ledare. Du har erfarenhet som projektledare samt mångårig erfarenhet av arbetsuppgifter och ansvar inom fastighetsbranschen. Dina kunskaper inom bygg, fastighetsteknik, entreprenadjuridik och projektekonomi är goda. Du bör ha erfarenhet av LOU. Tidigare erfarenhet av personalansvar är ett krav. Du är en systemkunnig person som ser nyttan av digitala hjälpmedel i arbetet. Din svenska och engelska är god i såväl tal som skrift. Körkort för personbil är ett krav. Övrig information Tjänsten är på heltid, tillsättning enligt överenskommelse. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anna Nord på 018-470 71 12 eller rekryteringskonsult Hanna Koponen på 018-470 71 08. Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Krav Mångårig erfarenhet av projektledning inom bygg- och fastighetsbranschen Goda kunskaper inom bygg, fastighetsteknik, entreprenadjuridik och projektekonomi Erfarenhet av personalansvar God systemvana Erfarenhet av LOU God svenska och engelska, i såväl tal som skrift B-körkort Om arbetsgivaren - Enköpings Hyresbostäder AB Enköpings Hyresbostäder är ett kommunalt fastighetsbolag i Enköping, ”Sveriges närmaste stad”. Företaget har drygt 45 anställda och förvaltar idag över 3 000 lägenheter och 36 000 kvm lokalyta.
Välj ett jobb för att visa detaljer