Account Manager till Adecco Linköping
Adecco Sweden AB
Företagssäljare

Vill du bli en del av ett av världens största och mest välrenommerade HR- och rekryteringsföretag? Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom försäljning? Adecco söker nu en driven och affärsinriktad person för att forma och utveckla rollen som Account Manager. Som en nyckelperson i vår organisation kommer du ha en unik möjlighet att inte bara bygga upp vår säljfunktion utan även din egen framtid hos oss! Om rollen Som Account Manager hos oss kommer du arbeta aktivt med försäljning, med fokus på att identifiera och bearbeta nya företagskunder på din lokala marknad. Du förväntas bygga relationer med beslutsfattare på alla nivåer hos våra utpekade prospekts, i syfte att sälja hela vårt erbjudande inom bemannings- och rekryteringstjänster. Du kommer också bearbeta befintliga kunder där vi har möjlighet att växa. Du driver och utvecklar självständigt din kundstock och pipeline framåt, och ansvarar för hela säljprocessen från prospektering till signerat avtal. I nära samarbete med dina kollegor inom rekrytering och konsultverksamhet ser du till att leverera lösningar som möter kundernas behov och stärker deras verksamhet. Här ges du möjlighet att vara med på en spännande uppbyggnads- och förändringsresa! Du kommer kunna bidra med idéer kring alltifrån arbetssätt till säljstrategier, och kan utveckla och forma både rollen i sig och din egen personliga utveckling. Dina ansvarsområden inkluderar: • Proaktivt söka nya affärsmöjligheter och etablera nya kundsamarbeten • Utveckla relationen med befintliga kunder • Säkerställa hög kundnöjdhet och hållbara, långsiktiga kundrelationer • Arbeta rådgivande och erbjuda skräddarsydda konsult- och rekryteringslösningar utifrån kundens behov • Förhandla avtal och säkerställa lönsamhet i leveranser • Arbeta nära våra konsultchefer och rekryteringskonsulter för att leverera högkvalitativa tjänster • Bidra till att utveckla vår säljstrategi och affärsprocess Vem är du? Vi söker dig som har: • Ett par års erfarenhet av B2B-försäljning inom tjänstesektorn • Erfarenhet av prospektering och nykundsbearbetning med dokumenterat goda resultat • Vana av att bearbeta kunder och beslutsfattare i ledande befattning • B-körkort och vana att köra i tjänsten Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från rekryterings- och bemanningsbranschen. Relevant erfarenhet av försäljning inom något av våra affärsområden IT, teknik, industri och logistik är en stor fördel. Som person är du resultatfokuserad, besitter hög professionalism och har en naturlig fallenhet för att skapa förtroende. Du brinner för att skapa nya affärsmöjligheter och att utveckla långsiktiga kundsamarbeten samt ger alltid det lilla extra för att kunna möta dina kunders behov och förväntningar. Vidare är du van att arbeta metodiskt, strukturerat och med en hög aktivitetsnivå. Du är uthållig och hittar självständigt nya vägar och metoder för att driva ditt arbete framåt. Tjänsten är på heltid med placeringsort Linköping. Du som söker bör vara bosatt i Linköping eller inom bekvämt pendlingsavstånd. Önskad start hösten 2025. Varför Adecco? Vi är en del av The Adecco Group, en global koncern verksam i över 60 länder. I Sverige har Adecco funnits sedan 1992 och är en väletablerad aktör nationellt. Hos oss får du kraften av ett välkänt varumärke i ryggen och blir en del av ett engagerat, affärsdrivet och stöttande team. Vi erbjuder dig: • En flexibel arbetsmiljö där du får påverka din vardag och dina affärer • Kollektivavtal, trygga anställningsvillkor och ett fördelaktigt förmånspaket • Tydliga tillväxtplaner och en innovativ företagskultur • Interna utvecklingsprogram och utbildningar • Möjlighet till internationell karriär Redo att ta nästa kliv? Vi ser fram emot din ansökan senast 2025-08-03. Urval sker löpande och annonsen kan komma att stängas ned innan sista ansökningsdag. Pga. GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail. Har du frågor om rollen eller vill veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kontakta rekryterande chef Amanda Pettersson på [email protected] eller ansvarig rekryteringskonsult Marie Fedeli på [email protected]. Tveka inte att höra av dig – vi berättar gärna mer! Vid frågor angående registrering och ansökan, kontakta [email protected] eller ring vår växel på 010-173 73 00. Varmt välkommen med din ansökan!

26 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
C-Chaufför till RAMBO AB
Adecco Sweden AB
Lastbilsförare m.fl.

Om tjänsten Som C-Chaufför kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära vardagliga arbetsuppgifter kopplade till renhållning-, sopbil- och slambilskörning i någon av Lysekil, Munkedal, Sotenäs eller Tanums kommun. Anställningen är på heltid där arbetstiderna är dagtid. Tiderna kan variera beroende på uppdrag mellan kl 06:00-14:00 alt 07:00-16.00. Andra arbetstider kan även förekomma enligt överenskommelse. I din roll som C-chaufför kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Chaufför inom Renhållning/Sopbil alt. slamsugning - Daglig kundkontakt Tjänsten som C-chaufför är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse och med anställning hos oss på Adecco. Om dig Vi söker dig som minst har C-behörighet och YKB. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet som chaufför och i synnerhet ifrån renhållning och/eller slamsugning. Som person har du förmåga att arbeta självständigt och är ansvarsfull samt noggrann i det du gör. Du är även en sociala person då kundkontakter sker dagligen. Ur säkerhetssynpunkt och för att man i det dagliga arbetet har mycket kundkontakt behöver man kunna använda svenska i både tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om företaget - Rambo AB Varje dag underlättar vi vardagen för över 40 000 hushåll, verksamheter och företag i våra fyra ägarkommuner. Med kunskap och rådgivning tror vi att alla kan vara miljöhjältar! Vårt uppdrag är att tillgodose ägarkommunernas och dess invånares behov av en ekonomiskt och miljömässigt långsiktig hållbar resurshushållning och avfallshantering. Vi ska verka för ett effektivare tillvaratagande av gemensamma resurser för bästa samhälls- och miljönytta. Vi ska också verka för en långsiktig kompetensutveckling i avfallshanterings- och resurshushållningsfrågor. Vi ägs av Lysekils, Sotenäs, Tanums och Munkedals kommuner, omsätter 173 miljoner och har 86 medarbetare. Affärsområde Insamling är bolagets transportverksamhet som idag med sina 40 fordon bedriver insamling av hushållsavfall samt slamsugning åt hushållskollektiven i bolagets ägarkommuner, samt att man samlar in förpackningar åt FTI och företagskunder. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

26 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
Vi söker Maskinoperatörer till vår kund i Lund
Adecco Sweden AB
Maskinställare och maskinoperatörer, metallarbete

Är du noggrann, kvalitetsmedveten och trivs med att arbeta i ett produktionsnära sammanhang? Då kan du vara den vi söker till rollen som maskinoperatör! Om tjänsten: Som maskinoperatör ansvarar du för att produktionen flyter på effektivt och med hög kvalitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Övervakning av maskiner under pågående produktion • Påfyllning av material i maskinerna vid behov • Dokumentation av körningar och avvikelser i protokoll • Kvalitetskontroller, både maskinella och manuella • Rengöring av maskiner samt städning av närliggande produktionsytor Vi söker dig som: • Har erfarenhet av liknande arbete inom produktion eller maskinövervakning (meriterande) • Är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt • Har förståelse för kvalitetssäkring och dokumentation • Är ansvarstagande, lösningsorienterad och kan arbeta självständigt • Trivs med ett fysiskt aktivt och varierande arbete Vi erbjuder: • En viktig roll i produktionskedja • Ett engagerat team och ett gott arbetsklimat • Möjligheten att utvecklas och växa i din roll Låter detta intressant? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan idag!

26 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
Vi söker truckförare till vår kund i Lund
Adecco Sweden AB
Truckförare

Nu söker vi dig som har erfarenhet inom lagermiljö och har arbetat brett inom truckkörning och givetvis innehar Truckkort. Om rollen: Som lagerarbetare ansvarar du för att: • Plocka och leverera både råvaror och packmaterial till produktionen • Lyfta och hantera säckar och tunnor upp till 25 kg (manuellt) • Tömma slussar från produktionen samt hantera returflöde till pallställ • Svepa pallar och tömma sopor • Arbeta med WMS-system och scanners för hantering av materialflöden • Köra låglyftande och höglyftande åkstaplare samt skjutstativtruck i vårt höglager (upp till 10 meter) Vi söker dig som: • Har erfarenhet av lagerarbete och truckkörning (certifikat är meriterande) • Är van vid att arbeta fysiskt och tycker om ett högt arbetstempo • Har god samarbetsförmåga och gillar att ta ansvar • Har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann i dina arbetsmoment • Har tidigare arbetat med WMS-system och scanning (meriterande) Vi erbjuder: • En arbetsplats med god gemenskap och högt engagemang • Möjlighet att utvecklas inom lager och logistik • Ett fysiskt aktivt arbete där din insats gör skillnad varje dag Låter det här som något för dig? Välkommen med din ansökan!

26 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
Processoperatörer med teknisk kompetens till Fresenius Kabi
Adecco Sweden AB
Laboratorieingenjörer

Om tjänsten Som processoperatör på Fresenius Kabi kommer du vara en viktigt del i produktionen. Du kommer att genomsyras av ett nogrannt, effektivt och mycket kvalitetsmedvetet arbetssätt. I rollen som processoperatör kommer du att arbeta med någon av de olika produktionsprocesserna fyllnings, berednings och paketeringsmaskiner. I rollen ingår även att genomför regelbudna kvalitets- och säkerhetskontroller. Har du tidigare erfarenhet av mekanik, tekniskt intresserad eller arbetat mycket med händerna kommer det och vara till en stor fördel i arbetet. Uppdraget är på heltid med placering i Uppsala. Arbetstiderna är förlagda på 5-skift med helgdrift. Det är ett konsultuppdrag med 6 månaders provanställning och med stor chans till förlängning. För rätt person med rätt inställning finns det mycket stora möjligheter för karriär inom företaget. Notera att detta är en proaktiv annons för framtida uppdrag. Rekryteringsarbetet sker löpande. Dina arbetsuppgifter - Dokumentation av tillverkningsprocesser i enlighet med företagets verksamhetssystem. - Medverkan i kvalificeringsprocesser och rapportering av resultat i testprotokoll. - Skötsel, rengöring och hantering av utrustning, material och lokaler enligt företagets riktlinjer. Vid eventuell anställning kommer en bakgrundskontroll att utföras. Om dig Vi söker dig med en teknisk bakgrund eller erfarenhet inom produktion och processindustri. Meriterande med erfarenhet inom läkemedelstillverkning samt innehar truckkort. För att trivas och lyckas i denna roll bör du ha följande egenskaper: - En god lagspelare med utmärkta kommunikationsförmågor. - Noggrann och detaljorienterad. - Driven, engagerad och ansvarsfull. Krav för tjänsten: - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. - Teknisk, mekanisk eller hantverksmässig erfarenhet från tidigare jobb eller utbildning, vilket är särskilt meriterande på grund av avdelningens tekniska komplexitet. - Stark förmåga att felsöka. - Fullständiga gymnasiebetyg. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Kontaktuppgifter: Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Josephine Hjalmarsson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

26 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
Processoperatörer till Fresenius Kabi
Adecco Sweden AB
Processoperatörer, pappersmassa

Om tjänsten Som processoperatör hos Fresenius Kabi kommer du vara en viktigt del i produktionen. Du kommer att genomsyras av ett nogrannt, effektivt och mycket kvalitetsmedvetet arbetssätt. I rollen som processoperatör kommer du att arbeta med någon av de olika produktionsprocesserna fyllnings, berednings och paketeringsmaskiner. I rollen ingår även att genomför regelbudna kvalitets- och säkerhetskontroller. Har du tidigare erfarenhet av mekanik eller liknande kommer det vara till en stor fördel i arbetet. Uppdraget är på heltid med placering i Uppsala. Arbetstiderna är förlagda på 5-skift med helgdrift. Det är ett konsultuppdrag med 6 månaders provanställning och med stor chans till förlängning. För rätt person med rätt inställning finns det mycket stora möjligheter för karriär inom företaget. Notera även att detta är en proaktiv annons för kommande uppdrag till vår kund. Rekryteringsarbetet sker löpande. Dina arbetsuppgifter - Dokumentation av tillverkningsprocesser i enlighet med företagets verksamhetssystem. - Medverkan i kvalificeringsprocesser och rapportering av resultat i testprotokoll. - Skötsel, rengöring och hantering av utrustning, material och lokaler enligt företagets riktlinjer. Om dig Vi söker dig som brinner för detaljer och nogrannhet. Meriterande med erfarenhet inom läkemedelstillverkning samt innehar truckkort. För att trivas och lyckas i denna roll bör du ha följande egenskaper: - En god lagspelare med utmärkta kommunikationsförmågor. - Noggrann och detaljorienterad. - Driven, engagerad och ansvarsfull. Viktigt för tjänsten är: - Goda tal- och skriftkunskaper i svenska och engelska - Erfarenhet från produktionsarbete - Fullständiga gymnasiebetyg Vid eventuell anställning kommer en bakgrundskontroll att utföras. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet! Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Josephine Hjalmarsson via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

26 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
Produktionsledare till Perfekta Industrier AB
Adecco Sweden AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Om tjänsten Som Produktionsledare på Perfekta Industrier AB får du en viktig roll i att leda och utveckla det dagliga arbetet i produktionen. Du ansvarar för att planera, styra och följa upp produktionen för att säkerställa en effektiv och kvalitetsfokuserad verksamhet. Rollen kombinerar ett närvarande operativt ledarskap med ett strategiskt fokus på långsiktiga förbättringar och utveckling av arbetssätt. Har du en ledande befattning idag exempelvis som produktionsledare, teamledare, produktionsplanerare eller tekniker och lockas av en ny utmaning där laganda och utveckling står i fokus kommer du att trivs i den här rollen. I din roll som Produktionsledare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: • Planera och leda produktionen för att nå uppsatta mål • Säkerställa kvalitet, arbetsmiljö och effektivt resursutnyttjande • Följa upp produktionens resultat och vidta åtgärder vid avvikelser • Engagera, motivera och stötta personalen i deras arbete Tjänsten som Produktionsledare är en tillsvidareanställning på Perfekta Industrier AB med start enligt överenskommelse. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Om dig Vi söker dig som har erfarenhet från industrin och ett intresse för att leda och utveckla människor i en produktionsmiljö. Du har teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet och är van vid att ta ansvar, fatta beslut och driva arbetet framåt. En viktig del av din roll blir att arbeta med produktionsplanering, där du säkerställer ett effektivt flöde genom att planera, följa upp och optimera produktionen i nära samarbete med teamet och andra funktioner. Du är en tydlig och närvarande ledare som skapar engagemang, struktur och god laganda. Du har lätt för att kommunicera, samarbeta och motivera andra, och du trivs i en roll där du får kombinera operativt arbete med förbättringsarbete. Viktigt för tjänsten är: • Erfarenhet av arbete inom tillverkande industri • Teknisk förståelse och intresse för teknik • God ledarskapsförmåga och förmåga att skapa engagemang • Erfarenhet av att arbeta med och driva förbättringsarbete • Vana av produktionsplanering och förmåga att arbeta strukturerat med planering och flöden Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Perfekta Industrier AB Perfekta Industrier är ett industriföretag med säte i Arvika som är specialiserat på skärande bearbetning av gjutgods. Företaget levererar komponenter till flera välkända kunder, främst inom fordonsindustrin. Perfekta är en del av investmentbolaget Poplanäs Invest. Verksamheten präglas av högteknisk kompetens, moderna maskinresurser och ett starkt fokus på kvalitet och leveranssäkerhet. Med en kombination av lång erfarenhet och ständig utveckling är Perfekta en pålitlig partner för kunder med höga krav på precision och effektivitet Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvariga rekryterare: Frida Wiman, [email protected] 0736847224 Sara Holm-Glad, [email protected] 0736847697 Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

26 dagar sedan
Sista ansökan:
5 juli 2025
Rekryteringskonsult till Adecco Linköping
Adecco Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Vill du bli en del av ett av världens största och mest välrenommerade HR- och rekryteringsföretag? Har du gedigen erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och trivs med ett högt affärsfokus? Nu har du chansen att växa med oss på Adecco! Om rollen Som rekryteringskonsult på Adecco får du det bästa av två världar – en affärsdriven roll där du kombinerar dina specialistkunskaper inom rekrytering med försäljning och kundutveckling. Du ansvarar för att driva och genomföra rekryteringsprocesser från start till mål, samtidigt som du arbetar aktivt med att identifiera och bearbeta nya kunder samt vidareutveckla befintliga samarbeten. Du arbetar nära våra kunder och blir en rådgivande partner i deras kompetensförsörjning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: • Driva och kvalitetssäkra kompetensbaserade rekryteringsprocesser • Aktivt arbeta med search, urval, personbedömning/tester, intervjuer och kandidatpresentationer • Bearbeta nya kunder och utveckla befintliga samarbeten • Bidra till att bygga Adeccos varumärke och närvaro på din lokala marknad Här får du stor frihet att påverka din vardag, dina affärer och din egen utveckling – samtidigt som du har roligt längst vägen! Vem är du? Vi söker dig som har: • Minst tre års erfarenhet av rekrytering, gärna inom olika branscher och sektorer (privat/offentlig) • Gedigen kunskap om kompetensbaserad rekrytering och god vana att arbeta med strukturerade processer • Erfarenhet av search och verktyg som Linkedin Recruiter • Vana att arbeta med testverktyg (med fördel Assessio som är den testleverantör vi använder) • Erfarenhet av försäljning, nykundsbearbetning och nätverksbyggande Det är meriterande om du dessutom har: • Akademisk examen inom HR, ekonomi, beteendevetenskap eller motsvarande • Tidigare arbetslivserfarenhet från branschen • Ett befintligt nätverk av kunder som du vill fortsätta utveckla tillsammans med oss Som person är du affärsdriven, relationsskapande och lösningsorienterad. Du motiveras av att skapa värde för både kund och kandidat, och har förmågan att kombinera kvalitet i leverans med ett starkt resultatfokus. Varför Adecco? Vi är en del av The Adecco Group, en global koncern verksam i över 60 länder. I Sverige har Adecco funnits sedan 1992 och är en väletablerat aktör nationellt. Hos oss får du kraften av ett välkänt varumärke i ryggen och blir en del av ett engagerat, affärsdrivet och stöttande team. Vi erbjuder dig: • En flexibel arbetsmiljö där du får påverka din vardag och dina affärer • Kollektivavtal, trygga anställningsvillkor och ett fördelaktigt förmånspaket • Tydliga tillväxtplaner och en innovativ företagskultur • Interna utvecklingsprogram och utbildningar • Möjlighet till internationell karriär Redo att ta nästa kliv? Vi ser fram emot din ansökan senast 2025-08-03. Urval sker löpande och annonsen kan komma att stängas ned innan sista ansökningsdag. Pga. GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail. Har du frågor om rollen eller vill veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kontakta rekryterande chef Amanda Pettersson på [email protected]. Tveka inte att höra av dig – vi berättar gärna mer! Vid frågor angående registrering och ansökan, kontakta [email protected] eller ring vår växel på 010-173 73 00. Varmt välkommen med din ansökan!

27 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Rekryteringskonsult till Adecco Luleå
Adecco Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Vill du bli en del av ett av världens största och mest välrenommerade HR- och rekryteringsföretag? Har du gedigen erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och trivs med ett högt affärsfokus? Nu har du chansen att växa med oss på Adecco! Om rollen Som rekryteringskonsult på Adecco får du det bästa av två världar – en affärsdriven roll där du kombinerar dina specialistkunskaper inom rekrytering med försäljning och kundutveckling. Du ansvarar för att driva och genomföra rekryteringsprocesser från start till mål, samtidigt som du arbetar aktivt med att identifiera och bearbeta nya kunder samt vidareutveckla befintliga samarbeten. Du arbetar nära våra kunder och blir en rådgivande partner i deras kompetensförsörjning. I arbetsuppgifterna ingår bland annat: • Driva och kvalitetssäkra kompetensbaserade rekryteringsprocesser • Aktivt arbeta med search, urval, personbedömning/tester, intervjuer och kandidatpresentationer • Bearbeta nya kunder och utveckla befintliga samarbeten • Bidra till att bygga Adeccos varumärke och närvaro på din lokala marknad Här får du stor frihet att påverka din vardag, dina affärer och din egen utveckling – samtidigt som du har roligt längst vägen! Vem är du? Vi söker dig som har: • Minst tre års erfarenhet av rekrytering, gärna inom olika branscher och sektorer (privat/offentlig) • Gedigen kunskap om kompetensbaserad rekrytering och god vana att arbeta med strukturerade processer • Erfarenhet av search och verktyg som Linkedin Recruiter • Vana att arbeta med testverktyg (med fördel Assessio som är den testleverantör vi använder) • Erfarenhet av försäljning, nykundsbearbetning och nätverksbyggande Det är meriterande om du dessutom har: • Akademisk examen inom HR, ekonomi, beteendevetenskap eller motsvarande • Tidigare arbetslivserfarenhet från branschen • Ett befintligt nätverk av kunder som du vill fortsätta utveckla tillsammans med oss Som person är du affärsdriven, relationsskapande och lösningsorienterad. Du motiveras av att skapa värde för både kund och kandidat, och har förmågan att kombinera kvalitet i leverans med ett starkt resultatfokus. Varför Adecco? Vi är en del av The Adecco Group, en global koncern verksam i över 60 länder. I Sverige har Adecco funnits sedan 1992 och är en väletablerad aktör nationellt. Hos oss får du kraften av ett välkänt varumärke i ryggen och blir en del av ett engagerat, affärsdrivet och stöttande team. Vi erbjuder dig: • En flexibel arbetsmiljö där du får påverka din vardag och dina affärer • Kollektivavtal, trygga anställningsvillkor och ett fördelaktigt förmånspaket • Tydliga tillväxtplaner och en innovativ företagskultur • Interna utvecklingsprogram och utbildningar • Möjlighet till internationell karriär Redo att ta nästa kliv? Vi ser fram emot din ansökan senast 2025-08-03. Urval sker löpande och annonsen kan komma att stängas ned innan sista ansökningsdag. Pga. GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail. Har du frågor om rollen eller vill veta mer om hur det är att arbeta hos oss? Kontakta rekryterande chef Tommy Norberg på [email protected]. Tveka inte att höra av dig – vi berättar gärna mer! Vid frågor angående registrering och ansökan, kontakta [email protected] eller ring vår växel på 010-173 73 00. Varmt välkommen med din ansökan!

27 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Redovisningsekonom till Swedavia – långsiktigt konsultuppdrag i Norrköping
Adecco Sweden AB
Redovisningsekonomer

Vi söker nu en erfaren och analytiskt stark redovisningsekonom till Swedavias redovisningsavdelning i Norrköping. I denna roll blir du en viktig del av ett kompetent team som arbetar med avancerad redovisning, bokslut och uppföljning inom koncernens ekonomiarbete. Initialt är tjänsten tänkt som ett konsultuppdrag på heltid, med förväntan om närvaro på kontoret under onboarding och därefter 50/50 distans/kontor. Om uppdraget Swedavias ekonomisupport är organiserad i fyra specialistområden: Leverantörsreskontra, Kundreskontra & Fakturering, Trafikfakturering samt Redovisning. Avdelningen ansvarar för allt från löpande redovisning, avstämningar, skattedeklarationer och årsredovisningar, till stöd i ekonomiadministrativa frågor. Ekonomiarbete vid Ekonomisupport och inom Swedavia kännetecknas av hög kvalitet och skapar förutsättningar för att följa upp och nå uppsatta mål. Du kommer att: • Arbeta självständigt med månads-, kvartals- och årsbokslut för mindre bolag inom koncernen. • Utföra balansavstämningar och arbete med notapparat för koncernens årsbokslut i nära samarbete med koncernredovisning. • Ansvara för aktivering av investeringsprojekt samt inventering och uppföljning av anläggningstillgångar. • Vara delaktig i ad hoc-arbete såsom analyser, underlag till statliga stödansökningar, stöd vid omorganisation och implementering av nya rutiner. • Samverka med andra nyckelfunktioner såsom controllerfunktionen, finans och projektledning. Uppdraget inleds med att du täcker upp för en vakans från juli 2025. Därefter förväntas du vara ett viktigt stöd under ett större uppgraderingsprojekt av affärssystemet, som pågår fram till hösten 2026. Kravprofil Vi söker dig som har: • Akademisk examen inom ekonomi (t.ex. civilekonom) eller motsvarande kompetens. • Minst 5 års erfarenhet av redovisningsarbete i större bolag – särskilt bokslutsarbete, moms- och inkomstdeklarationer. • Mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel. • Vana att arbeta i affärssystem – meriterande med IFS. • Erfarenhet av anläggningstillgångar, projektaktivering och investeringsredovisning är en fördel. Som person är du strukturerad, ansvarstagande och noggrann. Du trivs i en roll där du självständigt analyserar komplex redovisning, hanterar både balans- och resultaträkning, och ger stöd i tolkning av ekonomiregler och rutiner. Du uttrycker dig väl i svenska och engelska, i både tal och skrift. Omfattning och arbetssätt • Omfattning: Heltid • Placeringsort: Norrköping, med initial 100 % kontorsnärvaro under onboarding. Därefter gäller 50 % kontorsnärvaro. • Start: Juli 2025 • Längd: Till hösten 2026, med möjlighet till förlängning Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna ansvarig rekryterare, Marcus Björk via Adecco på 0736-84 70 36 eller via e-post på [email protected]. För frågor kring registrering, kontakta vår support på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

28 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025