Har du ett stort tekniskt intresse för vattenkraftsverk och trivs med ett varierat arbete? Då har ANDRTZ Hydro en spännande tjänst för dig! Vi rustar inför framtiden och söker nu en kundinriktad tekniker för service- och mätuppdrag med inslag av arbets-/projektledning, för resande uppdrag främst i mellersta och södra Sverige. Vill du vara med på ANDRITZ utvecklingsresa? Ansök redan idag så berättar vi mer. Arbetsuppgifter Du får en central nyckelroll med brett ansvar och flera kontaktytor både internt och externt. Du blir kundens naturliga kontakt rörande felsökning, inspektioner, service, teknikförslag, reservdelar, rådgivning, etc. Internt har du stöd av funktioner inom projektledning, teknik/konstruktion, inköp och sälj. Vid behov förekommer även arbetsledning av montageresurser samt kontakt med externa verkstäder och komponentleverantörer. Du får en unik möjlighet att koppla samman djup teoretisk nivå med praktiska iakttagelser och analyser. Exempel på vanliga uppgifter är att upprätta provningsprogram, genomföra prover/mätningar och idrifttagning av utförda leveranser, tex hydrauliksystem och givare/vakter samt mätning och analys av turbinens dynamiska beteenden i stort. Att skriva rapporter och förmedla underbyggda rekommendationer till kunden är också en viktig del av arbetet. Du ingår i en nordisk organisation med tätt samarbete med kollegor i resten av Sverige och Norge, för att på bästa sätt serva våra kunder och deras vattenkraftverk. Vi har också samarbete med våra kollegor i Finland, Österrike, Schweiz och Italien. Därav är resor vanligt förekommande i tjänsten, även om denna roll i första hand ska verka inom mellersta och södra Sverige. En riktlinje kan vara 3-4 resdagar per vecka, men både antal resdagar och arbetstider varierar och långa dagar på anläggningar ger dig också möjligheten till längre perioder av ledighet för att skapa en balans mellan arbete och privatliv. Du blir en viktig framgångsfaktor i våra projekt, genom att bygga starka samarbeten, föra tekniska dialoger, bidra till offertprocessen för nya projekt samt säkerställa att rapportering och dokumentation genomförs effektivt genom varje uppdrag. Är du den vi söker? Vi ser gärna att du är civilingenjör eller högskoleingenjör av tillämpbar inriktning eller har motsvarande erfarenhet från liknande tjänst inom vattenkraft och elproduktion. Meriterande är om du har erfarenhet av branschen, maskintyperna och registrerande mätningar. Vi sätter även värde på personliga egenskaper, så om du är rätt person med stort intresse av att lära dig är du högst intressant för oss. Det är meriterande om du har en bakgrund av automation och elkonstruktion. Du talar och skriver svenska flytande och har mycket goda kunskaper i engelska. Vidare behöver du ha mycket goda allmänna datakunskaper samt i MS-Office. Som person är du nyfiken på nya och avancerade tekniska lösningar. Du har ett intresse för problemlösning och har förmåga att arbeta självständigt och metodiskt. Du behöver bl a vara analytisk, initiativrik samt noggrann. Eftersom du kommer att ha kontakt med kunder, leverantörer och medarbetare så ser vi att du är en öppen och varm person som kan bidra till goda relationer. Vi erbjuder genom detta uppdrag en spännande och varierande vardag där du får chansen att bli en viktig nyckelperson i arbetet med service och renovering av vattenkraftsturbiner. Du får dessutom möjlighet att utvecklas i en roll med mycket kundkontakt och stora möjligheter att påverka. Vi arbetar för en jämställd och inkluderande arbetsmiljö och tror på att mångfald bidrar till innovation och utveckling samt skapar framgångsrika team. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och perspektiv att söka den aktuella anställningen. Låter det som något för dig? Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt – sista ansökningsdag är 31 maj 2025, men vi gör urval och intervjuer löpande och tjänsterna kan tillsättas innan dess. I den här rekryteringen samarbetar ANDRITZ med Thalamus. Ansvarig rekryterare är Eva Baumgartner som nås på 076-313 17 83 eller [email protected] Välkommen med din ansökan senast 31/5–25. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att lära känna dig! Hoppas vi snart ses i intervjurummet! Om ANDRITZ ANDRITZ är en global marknadsledare med en passion för innovativ ingenjörskonst. ANDRITZ är en ledande teknikgrupp som verkar över hela världen, listad på Wienbörsen och med huvudkontor i Graz, Österrike. ANDRITZ utvecklar och producerar skräddarsydda system och anläggningar för globala nyckelindustrier. De viktigaste produkterna inkluderar turbiner och generatorer för energiproduktion från vattenkraft, anläggningar för produktion och bearbetning av massa och papper, samt pressar och presslinjer för den internationella fordonsindustrin. Med cirka 170 års erfarenhet och 29 000 anställda på mer än 280 platser i över 40 länder, är ANDRITZ idag en motor för innovation världen över. Tider och teknologier förändras, men ANDRITZ passion och strävan att uppnå det optimala för våra kunder kommer alltid att förbli. Inom ANDRITZ Hydro Sverige är vi ca 20 medarbetare med kontor i Nälden, Töreboda och nu även i Karlstad, där denna roll kommer att utgå ifrån. Läs gärna mer på www.andritz.com och på ANDRITZ Hydro in Sweden, Nälden Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-05-15. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sök tjänsten idag!
Har du skruvmejseln i ena handen och projektledartänket i den andra? Gillar du att hitta lösningar där andra ser problem – och trivs med att vara i ständig rörelse? Då kan du vara den vi söker. Vi på ANDRITZ Hydro letar efter två engagerade och drivna ledande montörer som gillar fart och variation. Hos oss får du inte bara jobba med avancerad teknik och vattenkraftens framtid – du blir också en nyckelspelare i våra resande team, där snabba beslut, flexibilitet och samarbete är avgörande. Det här är rollen för dig som vill ha mer än bara ett jobb. Det är en chans att påverka, leda och utvecklas – både professionellt och som person. Som ledande montör hos oss ansvarar du för att planera, leda och själv utföra mekaniskt montagearbete ute på fältet – ofta på olika platser runtom i Sverige. Det är ett jobb som kräver att du trivs med att ha mycket på gång, kan växla mellan olika projekt och snabbt anpassa dig till nya situationer. Vår vardag är snabbrörlig och det dyker ofta upp nya förutsättningar. Då gäller det att vara flexibel, lösningsorienterad och effektiv – precis de egenskaper vi värdesätter högt. Vem är du? Vi söker dig som är en effektiv doer med naturligt ledarskap och ett starkt tekniskt driv. Du har flera års erfarenhet inom mekaniskt montage, gärna inom vattenkraft, och att du känner dig trygg i att leda andra. Du kommer att vara en viktig kontaktperson för våra kunder, och fungera som länken mellan dem och vårt interna team. Det innebär att du inte bara behöver ha teknisk kompetens, utan också vara bekväm i en social och kommunikativ roll. Ditt arbete sträcker sig från offertstöd och planering till utförande, dokumentation och uppföljning – och du gör det tillsammans med ett kompetent och engagerat gäng kollegor. Du bör ha god datorvana, flytande kunskaper i både svenska och engelska. B-körkort är ett krav Har du dessutom erfarenhet av turbiner, hydraulik eller svetsning är det meriterande – men inte avgörande. Det viktigaste är att du är drivande, lösningsfokuserad och har ett genuint intresse för teknik och människor. Du är självgående, initiativrik och trivs ute hos kunder, en ambassadör och representant för ANDRITZ högteknologiska produkter. Din boendeort är med fördel Karlstad/Värmland men vi letar i första hand efter rätt person. För att lyckas i rollen ser vi att du behöver ha följande kompetenser och erfarenheter: Gärna arbetat i en liknande roll inom vattenkraft, turbiner, hydraulik eller svetsning Van att resa och trivas med det. Utföra administrativa uppgifter och avrapportering enligt rutiner. God svenska och engelska samt körkort B är ett krav. I gengäld erbjuder vi dig ett varierat och utvecklande arbete i ett internationellt företag med lokal förankring. Våra uppdrag innebär ofta 3–4 dagar i veckan på resande fot, med möjlighet till ledighet i anslutning – ibland även längre ledighet efter mer intensiva arbetsperioder. Vi tror på att kombinera hårt arbete med balans i livet, och erbjuder ett arbete där du får mycket ansvar men också stort utrymme att påverka din vardag. Din ansökan: Låter det som något för dig? Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt – sista ansökningsdag är 31 maj 2025, men vi gör urval och intervjuer löpande och tjänsterna kan tillsättas innan dess. I den här rekryteringen samarbetar ANDRITZ med Thalamus. Ansvarig rekryterare är Eva Baumgartner som nås på 076-313 17 83 eller [email protected] Välkommen med din ansökan senast 31/5–25. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att lära känna dig! Hoppas vi snart ses i intervjurummet! Vilka är vi? ANDRITZ är en global marknadsledare med en passion för innovativ ingenjörskonst. ANDRITZ är en ledande teknikgrupp som verkar över hela världen, listad på Wienbörsen och med huvudkontor i Graz, Österrike. ANDRITZ utvecklar och producerar skräddarsydda system och anläggningar för globala nyckelindustrier. De viktigaste produkterna inkluderar turbiner och generatorer för energiproduktion från vattenkraft, anläggningar för produktion och bearbetning av massa och papper, samt pressar och presslinjer för den internationella fordonsindustrin. Med cirka 170 års erfarenhet och 29 000 anställda på mer än 280 platser i över 40 länder, är ANDRITZ idag en motor för innovation världen över. Tider och teknologier förändras, men ANDRITZ passion och strävan att uppnå det optimala för våra kunder kommer alltid att förbli. Inom ANDRITZ Hydro Sverige är vi ca 20 medarbetare med kontor i Nälden, Töreboda och nu även i Karlstad, där denna roll kommer att utgå ifrån. Läs gärna mer på www.andritz.com och på ANDRITZ Hydro in Sweden, Nälden
ANDRITZ Vattenkraft i en glimt ANDRITZ Hydropower är en av världens ledande leverantörer av elektromekanisk utrustning och tjänster för vattenkraftverk på den dynamiskt växande globala marknaden för förnybar energi. Baserat på 185 års erfarenhet och en global installerad kapacitet på 489 gigawatt erbjuder vi innovativa lösningar för nya och befintliga vattenkraftverk, från små till storskaliga anläggningar. Toppmoderna digitala lösningar, omfattande tjänster för drift och underhåll av hela vattenkraftverk. I rollen som projektledare ingår du i ett team som arbetar mot hydropower i Skandinavien. Ditt kontor i Sverige finns i Nälden. Generellt om rollen: Andritz Hydro levererar ett brett utbud av produkter och tjänster till både små och stora vattenkraftverk och uppgradering samt service av befintliga anläggningar. Företaget är en totalleverantör inom sitt område, vilket skiljer dem från de flesta av sina konkurrenter. Tillsammans med sina systerbolag (och ibland externa) levereras lösningar för nya kraftverk och uppgradering av befintliga anläggningar. Kunderna är ägare av vattenkraftverk. Bland de finns stora aktiebolag med verksamhet i flera länder till mindre kommunägt kraftbolag och även några privatägda vattenkraftverk. Marknaden och myndigheterna gör behovet av Andritz tjänster mer och mer relevant. Höga kraftpriser, fokus på grön energi och det gröna skiftet leder till ökad efterfrågan. Projekten är komplicerade och ingen är den andra lik. Leveranser från Andritz är ofta totalentreprenader och leverans i tid, och därmed kostnad/vinst, är avgörande. Tidsfönstret på plats är ofta mycket begränsat och längre stillestånd än planerat på anläggningen är högst oönskat. Ansvar / arbetsuppgifter Övergripande ansvar för att leda och driva projekt både tekniskt och kommersiellt Etablera och utveckla kundrelationer samt bidra till offert- och entreprenadarbete Generell projektledning, planering, uppföljning och rapportering av kvalitet, framsteg och ekonomi samt förändrings- och riskhantering Bidra till allmän utveckling av projektmetodik och struktur. Kvalifikationer: Senior projektledare Ingenjör eller civilingenjör inom mekanik/el/förnybar energi/vattenkraft Kandidater med annan relevant bakgrund och gedigen erfarenhet av projektledning kommer att övervägas. God muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska, samt goda digitala färdigheter Personliga egenskaper: Teknisk och kommersiell förståelse Förståelse för avtal och avtalsrätt Förmåga att leda projektpersonal God planeringsförmåga Ansvarsfull och tar självständiga initiativ för att få saker gjorda Engagerad och kan skapa entusiasm bland dina kollegor Skapar genomtänkta planer och säkerställer genomförandet i tid och inom budget Målinriktad och resultatfokuserad Positiv attityd och angelägen om att vara en lagspelare Din ansökan I den här rekryteringen samarbetar ANDRITZ med Thalamus. Ansvarig rekryterare är Eva Baumgartner och nås på 070-593 65 20 eller [email protected] du är varmt välkommen att ringa om du har några frågor. Välkommen med din ansökan senast 30/5–25. Urval och intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att lära känna dig! Hoppas vi snart ses i intervjurummet. Vilka är vi?ANDRITZ med huvudkontor i Graz, Østerrike är en av världens största totalleverantörer av elektromekanisk utrustning för vattenkraftverk, såsom turbiner, generatorer, styr- och instrumentsystem, luckor och rör. ANDRITZ Hydro Sverige Filial tillhör Andritz Hydro AS som ansvarar för den norska och svenska marknaden. Företagen har cirka 225 anställda och har sitt huvudkontor i Jevnaker, med kontor i Oslo, Karlstad och i Nälden, nära Østersund i Sverige. Vision: Nordens mest pålitliga totalleverantör av elektromekaniska produkter och tjänster för vattenkraft. Känvärden: Passion Partnership Perspectives Versatility Kultur: Informell, yrkesstolthet, hög kompetens, lång erfarenhet, samarbete/team, stark yrkesmiljö, självständighet, resultatinriktad. Sammantaget: vi älskar det vi gör. Bli en del av oss! Är du nyfiken på att veta ännu mer? Ta gärna del av berättelser från några av våra medarbetare världen över: Careers: Where passion meets career (andritz.com) Läs mer på vår hemsida www.andritz.com och följ oss gärna på LinkedIn. Titta på vår corporate video: ANDRITZ corporate video - YouTube
Önskar du att ha mer inflytande över din karriärväg? Vad sägs om att få en trygg anställning hos Sveriges härligaste konsultföretag? Vi letar efter dig som är social, trevlig och vill ha möjlighet att utvecklas. Jobba hos oss Thalamus är experter på att erbjuda företag heltäckande personal och IT-tjänster inom infrastruktur. Här ser vi individens potential och skapar möjligheter för att du ska nå dina ambitioner. Vår strävan är att skapa trivsel, utrymme att växa och få dig att nå framgång i din karriär. Vi hoppas nå dig som vill hitta en karriär inom IT och letar efter en roll som passar dig, vare sig de är att vara en mångsidig generalist eller en områdesspecialist. Här gör du jobbet medan vi tillhandahåller certifieringar för att du ska nå dina IT-önskningar och skapar möjligheter baserat på din vilja och mål. Med våra samarbeten har vi skapat tydliga val hur du går framåt utifrån dina karriärsmål. Du kommer bli erbjuden certifieringar, utbildningsplaner och intressanta uppdrag. Dessutom får du tillgång till friskvårdsbidrag för att hålla dig hälsosam och i god form på vägen. Din nya tjänst Utvecklas i varierande supportroller hos flera av våra fantastiska kunder, där du matchas efter din kompetens, erfarenhet och ambition. Du kommer supportera intern användare, där kundernas IT-miljöer har varierande komplexitet, huvudsakligen inom Windows. Vi värdesätter din framtid och utveckling högt, så när du är ute på uppdrag har du chansen att påverka din egen karriär. Hos oss kan du följa en av våra utvecklingsplaner och få en tydlig väg framåt i din yrkesutveckling. Vi anser att alla anställda ska ha samma möjligheter att gå framåt, därför har vi tydliga riktlinjer för utbildning samtidigt som du har en trygg tillsvidareanställning. Det viktigaste för oss är att ha skickliga supporttekniker med rätt kompetens för att möta våra kunders behov. Där vi samtidigt ger dig de bästa förutsättningarna för att du ska trivas hos oss. Supportteknikerrollen kan vara likartade mellan olika arbetsplatserna, men vi strävar efter att skapa något unikt, där du kan utmärka dig samtidigt som du har tydliga mål att sikta på. Vi tror att detta kan vara fördelaktigt för dig, för Thalamus och även våra kunder och ser fram emot att berätta mer vid en intervju! Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support för företagsanvändare och som vill fortsätta växa inom IT-infrastruktur, oavsett om du siktar på att vara generalist- eller specialist. Vi matchar olika kompetensnivåer med lämpliga uppdrag, och det viktigaste för oss är din erfarenhet och din personlighet. För att passa in i rollen ser vi gärna att du har skaffat dig erfarenhet av IT inom exempelvis: Windows, Active Directory, o365, Azure, Intune, Ärendehantering och Teams. Så om du har erfarenhet inom IT-support och vill ha en plan för din karriärväg framåt, tveka inte att söka till oss. Du som person Vi är Thalamus, och det innebär att du som anställd blir en viktig tillgång och ansiktet utåt för våra kunder. Vi söker därför personer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga, med en stark vilja att utvecklas. Du behöver inte ha en exakt plan för framtiden, men du ska ha en önskan att växa inom IT-infrastruktur. Vi kommer att finnas där för att stötta och guida dig på din resa. Din ansökan Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta [email protected] eller [email protected] Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter. För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc. Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester. En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Vill du ha större kontroll över din karriär? Vad sägs om att ha en trygganställning hos Sveriges härligaste konsultbolag? Vi söker dig som har hjärtat på rätt plats och vill ha tydlighet i din utveckling. Jobba hos oss Vi är Thalamus och vi är IT-konsulter specialiserade inom IT-infrastruktur. Vi tror på individen, att vi står för möjligheterna och du står för drivet. Där vi lägger stor del av vår tid på att du ska trivas, utvecklas och lyckas i din karriär. Vårt långsiktiga mål är att du ska arbeta i den roll som du vill, oavsett om det är som generalist eller specialist. Vi har verktygen och vi tror att du har förmågan att utvecklas utifrån din vilja, ditt driv och dina mål. Vi har skapat tydliga utvecklingsvägar för specialist roller och vi har ett långsiktigt mål att du ska komma dit. Där vi bjuder på certifieringar, utbildningsplan och erbjuder spännande uppdrag. Dessutom så kan du nyttja ditt friskvårds bidrag, för att hålla dig frisk och välmående på vägen. Din nya tjänst I denna tjänst kommer du att arbeta som first-, secondline och onsite tekniker. Exempel på arbetsuppgifter är: Användarsupport via telefon, mejl, fjärrstyrning och on-site. Felsöka, prioritera och lösa inkomna ärenden på PC/klient, mobila enheter, nätverk, system och applikationer Konto- och behörighetsadministration, installation av program samt diverse kommunikationsproblem Säkerställa korrekt dokumentation av ärenden Följa rutiner kring ärendehantering och incidenthantering Föreslå och genomföra ständiga förbättringar inom området Beställaren äger rätt till kompletteringsbeställningar för behov som anknyter till det ursprungliga uppdraget Din bakgrund Vi är intresserad av dig som har jobbat inom IT-support mot företag, som sitter på en supporttekniker roll men fortsätta utvecklas inom IT-infrastruktur, antingen som generalist eller specialist. Då vi matchar olika kompetensnivåer med rätt typ av uppdrag hos oss är det viktigaste erfarenhet och du som person. För att vara aktuell för rollen så ser vi gärna att du har några års erfarenhet av flera tekniska lösningar såsom Windows, Active Directory, Azure, Intune, o365, ärendehanteringssystem och Teams. Har du kunskaper inom IT-support och vill ha en tydligare väg framåt? Sök till oss. Du som person Vi är Thalamus och det betyder att du som anställd kommer vara en stor del av Thalamus. Därför söker vi individer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga. Gärna med en vilja och driv att utvecklas. Du behöver inte veta exakt vad du vill göra men du ska vilja utvecklas inom IT-infrastruktur, där vi finns tillhands att stötta och guida dig på vägen. Din ansökan Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta [email protected] eller [email protected] Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter. För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc. Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester. En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
På Teledyne FLIR har vi ett enkelt men ambitiöst uppdrag: att utveckla marknadsledande infraröd teknik och sensorteknik som förbättrar vardagen. Teledyne och FLIR gick samman 2021 för att leverera hela spektrumet av bildteknik: öppna nya vägar för innovation och göra det möjligt för teknik att känna av, överföra och analysera information på ett sätt som aldrig tidigare gjorts. Med utökade möjligheter, större samlad expertis och en enhetlig vision strävar Teledyne FLIR obevekligt efter perfektion och tänjer på gränserna för vad som är möjligt. Vi kanaliserar denna ansträngning till att bygga teknik som hjälper verkliga hjältar att göra sitt jobb mer effektivt, oavsett om det handlar om att rädda människor i fara, upptäcka brottslingar, spara energi, navigera säkert, tillhandahålla säkerhet eller skydda vår miljö. Det är en ära och ett ansvar som genomsyrar allt vi gör. Vi söker en dedikerad kvalitetsingenjör till vårt team som vill vara med där det händer. Du kommer att fokusera på att säkerställa de högt ställda kvalitetskrav vi har på våra produkter, både på vår egen tillverkning och på vad våra leverantörer levererar till oss. Denna roll innefattar både kortsiktig och långsiktig planering, stöd till teammedlemmar och samarbete med utvecklingsavdelningen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Kvalitetssäkring: Utveckla, implementera och övervaka kvalitetskontrollprocesser för att säkerställa att produktstandarder uppfylls. Produktionsövervakning: Övervaka produktionsaktiviteter för att säkerställa hög avkastning och kvalitet. Kontinuerlig förbättring: Analysera produktionsdata och statistik för att identifiera förbättringsområden och implementera effektiva lösningar. Teamstöd: Ge tekniskt stöd och vägledning till produktionsmedlemmar. Projektarbete: Arbeta med utvecklingsavdelningen under olika stadier av projektutveckling. Kort- och långsiktig planering: Skapa och genomföra planer för att möta omedelbara produktionsbehov och långsiktiga kvalitetsmål. Närvaro på linan: Upprätthålla en stark närvaro på produktionslinan för att snabbt åtgärda problem och säkerställa kontinuerlig drift. Granskning av komponentkvalitet: Granska kvaliteten på inköpta komponenter för att säkerställa att de uppfyller våra standarder. Leverantörsgranskning: Utvärdera och granska kvaliteten på leverantörer för att säkerställa att de levererar högkvalitativa komponenter. Du som person: · Du har förmodligen en kandidatexamen i ingenjörsvetenskap eller liknande erfarenhet · Förmodligen har du redan jobbat som kvalitetsingenjör, gärna inom tillverkande industri · Du har ett driv och en projektledarstil · Du har stark analytisk förmåga att tolka produktionsdata · Du gillar problemlösning och är uppmärksam på detaljer · Kommunikation och samarbete är två av dina styrkor · Processer för kvalitetskontroll och metoder för kontinuerlig förbättring är bland det bästa du vet Förmåner: Konkurrenskraftigt lön- och förmånspaket Möjlighet att arbeta med banbrytande teknik Samarbets- och innovationsdriven arbetsmiljö Professionell utveckling och tillväxtmöjligheter Din ansökan Hjärtligt välkommen med din ansökan till denna spännande tjänst. Thalamus är utvald partner för denna rekrytering. Vid frågor ringer du mig Eva Baumgartner 070-593 65 20 eller Ida Sebitli på 073- 856 53 74. Intervjuer kommer ske fortlöpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 20/4-25. Vi ser fram emot att få läsa din ansökan!
Kundtjänstmedarbetare till välkänt bolag inom modebranschen Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill arbeta i vår kunds tekniska kundtjänst. Din nya tjänst Är du service minded och har intresse av att lära dig nya saker? Vi söker nu en ny kollega som vill starta eller fortsätta sin karriär som kundtjänstmedarbetare. Eller ja, egentligen kommer du att arbeta som supporttekniker och vi ser gärna att man har en bakgrund inom kundtjänst. IT-delarna kan du lära dig om du har viljan och är duktig på att prata med människor. Lokalerna är placerade i Liljeholmen med bra kommunikationsmöjligheter. Väl på plats så kommer du få en introduktionsutbildning och bli del av ett stort, härligt team med sociala och trevliga kollegor. Ditt arbete som supporttekniker kommer innebära att svara i telefon och hjälpa kollegor med IT problem, så som mjukvara/hårdvara, behörigheter och mer. I takt med att du lär dig mer så kommer du att ha möjlighet att arbeta med lite olika delar exempelvis utbildare, dispatch (delegering av ärenden) etc. Utöver detta så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor. Du har oss nära till hands för att svara på dina frågor, stötta dig och få dig att trivas. Din bakgrund Vi ser gärna att du har arbetat med telefon som redskap, kanske inom kundtjänst, telefonförsäljare eller reception. Har du arbetat med problemlösning/felsökning så är det intressant. Du kanske har gått IT- eller tekniskt gymnasium, men viktigare att du gillar att prata med- och hjälpa folk. Vi värderar högt Jobbat inom Reception, Telefonförsäljning, Support, Kundtjänst eller annan tjänst som innehåller kundkontakt via telefon, chatt eller mejl. Kan ta och ge konstruktiv feedback Kan arbeta mellan kl 7-16 och 8-17, vardagar. Flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Du som person Viktigt med en inställning av att man vill lära sig och att man gillar problemlösning. Då stor del av ditt jobb kommer innehålla detta. Även att man gillar att prata med människor i telefon, chatt och mejl. Du trivs med att ha kollegor omkring dig men klarar av att jobba självständigt. Din ansökan Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande. Din nya arbetsgivare Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans. På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss! Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk, supporttekniker.
Önskar du att ha mer inflytande över din karriärväg? Vad sägs om att få en trygg anställning hos Sveriges härligaste konsultföretag? Vi letar efter dig som är social, trevlig och vill ha möjlighet att utvecklas. Jobba hos oss Thalamus är experter på att erbjuda företag heltäckande personal och IT-tjänster inom infrastruktur. Här ser vi individens potential och skapar möjligheter för att du ska nå dina ambitioner. Vår strävan är att skapa trivsel, utrymme att växa och få dig att nå framgång i din karriär. Vi hoppas nå dig som vill hitta en karriär inom IT och letar efter en roll som passar dig, vare sig de är att vara en mångsidig generalist eller en områdesspecialist. Här gör du jobbet medan vi tillhandahåller certifieringar för att du ska nå dina IT-önskningar och skapar möjligheter baserat på din vilja och mål. Med våra samarbeten har vi skapat tydliga val hur du går framåt utifrån dina karriärsmål. Du kommer bli erbjuden certifieringar, utbildningsplaner och intressanta uppdrag. Dessutom får du tillgång till friskvårdsbidrag för att hålla dig hälsosam och i god form på vägen. Din nya tjänst Utvecklas i varierande supportroller hos flera av våra fantastiska kunder i Stockholmsområdet, där du matchas efter din kompetens, erfarenhet och ambition. Du kommer supportera intern användare, där kundernas IT-miljöer har varierande komplexitet, huvudsakligen inom Windows. Vi värdesätter din framtid och utveckling högt, så när du är ute på uppdrag har du chansen att påverka din egen karriär. Hos oss kan du följa en av våra utvecklingsplaner och få en tydlig väg framåt i din yrkesutveckling. Vi anser att alla anställda ska ha samma möjligheter att gå framåt, därför har vi tydliga riktlinjer för utbildning samtidigt som du har en trygg tillsvidareanställning. Det viktigaste för oss är att ha skickliga supporttekniker med rätt kompetens för att möta våra kunders behov. Där vi samtidigt ger dig de bästa förutsättningarna för att du ska trivas hos oss. Supportteknikerrollen kan vara likartade mellan olika arbetsplatserna, men vi strävar efter att skapa något unikt, där du kan utmärka dig samtidigt som du har tydliga mål att sikta på. Vi tror att detta kan vara fördelaktigt för dig, för Thalamus och även våra kunder och ser fram emot att berätta mer vid en intervju! Din bakgrund Vi söker dig som har erfarenhet av IT-support för företagsanvändare och som vill fortsätta växa inom IT-infrastruktur, oavsett om du siktar på att vara generalist- eller specialist. Vi matchar olika kompetensnivåer med lämpliga uppdrag, och det viktigaste för oss är din erfarenhet och din personlighet. För att passa in i rollen ser vi gärna att du har skaffat dig erfarenhet av IT inom exempelvis: Windows, Active Directory, o365, Azure, Intune, Ärendehantering och Teams. Så om du har erfarenhet inom IT-support och vill ha en plan för din karriärväg framåt, tveka inte att söka till oss. Du som person Vi är Thalamus, och det innebär att du som anställd blir en viktig tillgång och ansiktet utåt för våra kunder. Vi söker därför personer som är flexibla, sociala, hjälpsamma och trevliga, med en stark vilja att utvecklas. Du behöver inte ha en exakt plan för framtiden, men du ska ha en önskan att växa inom IT-infrastruktur. Vi kommer att finnas där för att stötta och guida dig på din resa. Din ansökan Intervjuer sker löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor, kontakta [email protected] eller [email protected] Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en arbetsgivare som ständigt utvecklar sig för att vara en attraktiv arbetsgivare för dig. Där vi sätter den anställda i fokus och skapar utvecklingsmöjligheter. För oss betyder detta bland annat trygg anställning, kollektivavtal (TechSverige), fast månadslön, utvecklingsmöjligheter, certifierings möjligheter, friskvårds bidrag, pension, försäkringar etc. Där gemenskap är en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s, sommar- och julfester. En arbetsplats där dina åsikter spelar roll och där vi ser framemot att höra hur vi kan vara en bra arbetsgivare framöver. Din nya arbetsgivare Thalamus har funnits i 20 år och är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT & Teknik. Inom IT-infrastruktur har vi konsultverksamhet, samt intern service desk och IT-innovationsteam. Vi är ett familjärt bolag som i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län. Våra kärnvärden är snabba och trevliga och att det kommer du att märka i rekryteringsprocessen och om du börjar arbeta hos oss. Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!
Din nya tjänst Är du noggrann? Intresserad av teknik? Vill du arbeta varierande arbetstider? Gillar du att arbeta med händerna? Då tycker vi du skall söka denna tjänst! Detta är rekryteringar till vår kund Coherent i Järfälla. Företaget växer och är i stort behov av flera kollegor. Välkommen att söka ett spännande och utmanande arbete! Coherent är världsledande inom optisk kommunikation och behöver nu anställa flera fina medarbetare till sitt roterande femskift. Arbetet utförs i renrumsmiljö. Du kommer att arbeta med flera olika produktionsutrustningar, använda en del verktyg såsom pincett. Använda mikroskop samtidigt som du är delaktig i kvalitetskontroller. Arbetet är mycket lärorikt och uppskattat samtidigt som Coherent går hur bra som helst. Fyra av fem veckor arbetar du sextimmarspass måndag-fredag och var femte helg arbetar du lör-sön. Du arbetar som mest 30 h/vecka och får betalt för heltid. Nedan följer de ungefärliga arbetstiderna man arbetar under det roterande femskiftet, ordningen på veckorna kan se olika ut. vecka 1 måndag-fredag 06.00-12.00 vecka 2 måndag-fredag 12.00-18.00 vecka 3 måndag-fredag 18.00-24.00 vecka 4 måndag-fredag 24.00-06.00 vecka 5 ledig måndag-fredag och du arbetar lör-sön 06.00-18.30 Vänligen kontrollera att du kan ta dig till och från arbetet om du inte har bil. Adresser du kan söka på är Bruttovägen och Järfällavägen i Järfälla. Vänligen läs mer om vår kund här: https://www.coherent.com/ Din bakgrund Rätt person har utbildning på gymnasienivå, gärna teknisk inriktning. Du kan hantera instruktioner via datorn och har vana av att hantera ett flertal processer samtidigt. I ditt dagliga arbete hanterar du olika utrustningar så viss teknisk bakgrund är en fördel men inte krav. Din personlighet är minst lika viktig som formell utbildning. För att klara av arbetet på bästa sätt krävs en god svenska i tal och skrift samt kunna läsa och förstå engelska. Du som person: Många av arbetsuppgifterna kan Coherent lära dig! Det som behövs från din sida är att du är händig, läraktig, uthållig och har ett effektivt och lättsamt sätt att samarbeta. Som person är du effektiv, planerar tiden väl och ser vad som behöver göras. Du arbetar systematiskt och tycker om att utföra ditt arbete med hög kvalitet. Du är noggrann, följer instruktioner och hanterar material och utrustningar varsamt. Din ansökan Thalamus är stolt rekryteringspartner till Coherent för dessa tjänster. Har du frågor ber vi dig ringa till Camilla Molander 070-307 12 50 eller Eva Baumgartner 070-593 65 20. Söker tjänsten gör du via vår hemsida. I rekryteringsprocessen kommer det att ingå ett personlighets- och logiktest, drog- och alkoholtest samt referenstagning. Vi genomför även en bakgrundskontroll. Sista ansökningsdag är 2025-03-31. intervjuer kommer ske fortlöpande varför tjänsterna kan bli tillsatta innan sista ansökningsdag. Vi ser verkligen fram emot att få läsa din ansökan. Vid frågor kan du även kontakta den lokala klubben, IF-metall och deras kontaktperson är [email protected]. Din nya arbetsgivare Coherent Corp. empowers market innovators to define the future through breakthrough technologies, from materials to systems. Coherent Järfälla is a high-tech, international company that develops pioneering and high-quality products in optoelectronics. Be part of a financially stable and fast-growing organization that has some of the worlds most famous Tech companies as customers. Join our team and contribute to the development of products used in large computer halls and 5G networks, for example. At Coherent Järfalla, you will work in a multicultural, knowledge-intensive and fast-growing business with efficient decision-making. Coherent Corp. has 30,000 employees globally with 280 employees in Coherent Järfälla.
Din nya tjänst Är du noggrann? Intresserad av teknik? Vill du arbeta varierande arbetstider? Gillar du att arbeta med händerna? Då tycker vi du skall söka denna tjänst! Detta är rekryteringar till vår kund Coherent i Järfälla. Företaget växer och är i stort behov av flera kollegor. Välkommen att söka ett spännande och utmanande arbete! Coherent är världsledande inom optisk kommunikation och behöver nu anställa flera fina medarbetare till sitt roterande femskift. Arbetet utförs i renrumsmiljö. Du kommer att arbeta med flera olika produktionsutrustningar, använda en del verktyg såsom pincett. Använda mikroskop samtidigt som du är delaktig i kvalitetskontroller. Arbetet är mycket lärorikt och uppskattat samtidigt som Coherent går hur bra som helst. Fyra av fem veckor arbetar du sextimmarspass måndag-fredag och var femte helg arbetar du lör-sön. Du arbetar som mest 30 h/vecka och får betalt för heltid. Nedan följer de ungefärliga arbetstiderna man arbetar under det roterande femskiftet, ordningen på veckorna kan se olika ut. vecka 1 måndag-fredag 06.00-12.00 vecka 2 måndag-fredag 12.00-18.00 vecka 3 måndag-fredag 18.00-24.00 vecka 4 måndag-fredag 24.00-06.00 vecka 5 ledig måndag-fredag och du arbetar lör-sön 06.00-18.30 Vänligen kontrollera att du kan ta dig till och från arbetet om du inte har bil. Adresser du kan söka på är Bruttovägen och Järfällavägen i Järfälla. Vänligen läs mer om vår kund här: https://www.coherent.com/ Din bakgrund Rätt person har utbildning på gymnasienivå, gärna teknisk inriktning. Du kan hantera instruktioner via datorn och har vana av att hantera ett flertal processer samtidigt. I ditt dagliga arbete hanterar du olika utrustningar så viss teknisk bakgrund är en fördel men inte krav. Din personlighet är minst lika viktig som formell utbildning. För att klara av arbetet på bästa sätt krävs en god svenska i tal och skrift samt kunna läsa och förstå engelska. Du som person: Många av arbetsuppgifterna kan Coherent lära dig! Det som behövs från din sida är att du är händig, läraktig, uthållig och har ett effektivt och lättsamt sätt att samarbeta. Som person är du effektiv, planerar tiden väl och ser vad som behöver göras. Du arbetar systematiskt och tycker om att utföra ditt arbete med hög kvalitet. Du är noggrann, följer instruktioner och hanterar material och utrustningar varsamt. Din ansökan Thalamus är stolt rekryteringspartner till Coherent för dessa tjänster. Har du frågor ber vi dig ringa till Camilla Molander 070-307 12 50 eller Eva Baumgartner 070-593 65 20. Söker tjänsten gör du via vår hemsida. I rekryteringsprocessen kommer det att ingå ett personlighets- och logiktest, drog- och alkoholtest samt referenstagning. Vi genomför även en bakgrundskontroll. Sista ansökningsdag är 2025-03-31. intervjuer kommer ske fortlöpande varför tjänsterna kan bli tillsatta innan sista ansökningsdag. Vi ser verkligen fram emot att få läsa din ansökan. Vid frågor kan du även kontakta den lokala klubben, IF-metall och deras kontaktperson är [email protected]. Din nya arbetsgivare Coherent Corp. empowers market innovators to define the future through breakthrough technologies, from materials to systems. Coherent Järfälla is a high-tech, international company that develops pioneering and high-quality products in optoelectronics. Be part of a financially stable and fast-growing organization that has some of the worlds most famous Tech companies as customers. Join our team and contribute to the development of products used in large computer halls and 5G networks, for example. At Coherent Järfalla, you will work in a multicultural, knowledge-intensive and fast-growing business with efficient decision-making. Coherent Corp. has 30,000 employees globally with 280 employees in Coherent Järfälla.
Välj ett jobb för att visa detaljer