Bemannia AB (Publ.) jobb

Lediga jobb hos Bemannia AB (Publ.)

Drifttekniker för utvecklingen mot molnet och Azure
Bemannia AB (Publ.)
Drifttekniker, IT

Vi söker en drifttekniker som är analytisk, noggrann och lösningsfokuserad. Du trivs med ansvar och vill aktivt bidra i övergången till molnbaserade lösningar. Om uppdraget Uppdraget kräver en erfaren drifttekniker med fokus på att driva och stödja övergången till molnbaserade lösningar. Rollen kräver ansvarstagande och förmåga att hantera både drift och utveckling i en komplex IT-miljö. Uppdraget är på heltid (100%) med startdatum 2025-08-18 och slutdatum 2025-12-31. Vissa arbetsmoment kan behöva genomföras under kvällar eller helger, eftersom systemen måste vara tillgängliga under kontorstid. Dina arbetsuppgifter I rollen som drifttekniker ansvarar du för att driva och stödja övergången till molnbaserade system. Nedan följer några av de centrala arbetsuppgifterna som ingår i tjänsten; Ansvara för drift, underhåll och optimering av befintliga systemmiljöer Planera och genomföra migrering av system och tjänster till molnbaserade plattformar. Säkerställa integration mellan lokala system och molntjänster Övervaka systemprestanda, identifiera förbättringsområden och vidta åtgärder Samarbeta med utvecklare, IT-arkitekter och andra tekniska funktioner för att stödja en smidig molnövergång Arbeta med säkerhetslösningar och följa upp att molnmiljön uppfyller organisationens krav på tillgänglighet och dataskydd Dokumentera systemförändringar, processer och tekniska lösningar Dina kvalifikationer Du har flera års erfarenhet av att arbeta med Microsofts servermiljöer, molntjänster i Azure samt databashantering med SQL Du har en teknisk högskole- eller universitetsutbildning, eller annan likvärdig bakgrund Du har förmåga att kommunicera obehindrat på både svenska och engelska Du har förmåga att följa upp batchkörningar, hantera incidenter och snabbt kunna åtgärda avvikelser Du har erfarenhet från större IT-miljöer och en god förståelse för processbaserat arbetssätt, exempelvis enligt ITIL-ramverket Meriterande  Du har hanterat drift i miljöer där externa parter är involverade Du har erfarenhet av att arbeta med servrar i Azure-miljö Du har arbetat med systemintegrationer, särskilt via webbtjänster Du är van att arbeta i agila team Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-07-02. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila och [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på +46 72 881 30 00  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Igår
Sista ansökan:
1 juli 2025
Controller

Nu söker vi en controller till Barn- och ungdomsförvaltningen i Solna Om uppdraget Uppdraget är på heltid med förväntad start 250801. Det pågår till 260430. Det finns möjlighet till distansarbete upp till 2 dagar i veckan när verksamheten tillåter. Dina arbetsuppgifter I ditt uppdrag som controller inom barn och utbildningsförvaltningen ansvarar du för att stödja chefer i olika ekonomiska processer såsom budgetering, prognostisering, uppföljning, bokslut och analyser. Du ska ha en helhetsbild av ekonomifrågor och arbeta med fokus på verksamheternas behov. Du har ett nära samarbete med controllers, chefer och rektorer för att säkerställa att ekonomiska beslut och åtgärder är välinformerade och strategiska. Redovisningsuppgifter kan även ingå i detta uppdrag, så som balanskontoavstämning, kontering av fakturor, uppbokningar m.m. Du kommer att tillämpa din breda kompetens inom ekonomi för att agera som rådgivare och framställa relevanta underlag för chefer vid strategiska analyser. En viktig del av ditt arbete är att aktivt delta i planerings- och analysprocessen för verksamheten, samt att kommunicera ekonomisk uppföljning på ett tydligt och begripligt sätt för personer utan ekonomisk bakgrund. Din roll kräver därmed både god analytisk förmåga och kommunikationsfärdigheter. Dina kvalifikationer Högskoleexamen inom ekonomi Några års erfarenhet av arbete som controller Meriterande  Erfarenhet av ekonomisystemet Raindance Erfarenhet från kommunal verksamhet och inom barn- och utbildningsfrågor Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att arbeta med digitala beslutsstödsystem Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 250711 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Igår
Sista ansökan:
11 juli 2025
Konsultchef med ansvar för säkerhetsarbete
Bemannia AB (Publ.)
Personal- och HR-specialister

Är du en trygg ledare med bakgrund inom säkerhetsarbete och ett genuint intresse för människor? I den här rollen får du möjlighet att kombinera din säkerhetskompetens med personalansvar och en stödjande HR-roll i en samhällsviktig verksamhet. Vi söker dig som vill vara med och säkerställa trygga leveranser i säkerhetsklassade miljöer och samtidigt bidra till intern utveckling och trivsel. Om uppdraget Som konsultchef hos oss har du en central roll i att driva och kvalitetssäkra uppdrag inom offentlig sektor, där säkerhetsklassning ofta är en förutsättning. Du har särskilt fokus på säkerhetsrelaterade frågor i rollen som säkerhetskyddschef , vilket innebär säkerhetsintervjuer, avtalshantering och efterlevnad av säkerhetsskyddslagstiftningen. Samtidigt har du personalansvar och fungerar även som ett internt stöd i HR-relaterade frågor. Vi ser det som mycket meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Intelliplan, och det finns även möjlighet till utökat ansvar för rätt person. Vill du vara med och göra skillnad i ett samhällsviktigt uppdrag där säkerhet och mänskliga relationer går hand i hand? Välkommen med din ansökan! Vi sitter i ljusa lokaler på Sveavägen 155 i Stockholm. Vi tillämpar en "business first"-kultur och utgår från att vi är på plats på kontoret fem dagar i veckan men distansarbete är möjligt när verksamheten tillåter. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt,  Dina arbetsuppgifter Ansvara för säkerhetsavtal, säkerhetsintervjuer och efterlevnad av säkerhetsskyddslagstiftningen Vara rådgivande i säkerhetsfrågor både externt mot kund och internt inom organisationen Ha personalansvar för konsulter: utvecklingssamtal, trivsel, arbetsmiljö och HR-stöd i vardagen Planera och genomföra kundmöten samt följa upp uppdragens kvalitet och leverans Delta i matchning och tillsättning av konsulter i säkerhetsklassade uppdrag Vara en länk mellan kund, konsult och interna affärs- och rekryteringsteam Stötta teamet internt i HR-relaterade frågor Dina kvalifikationer Har dokumenterad erfarenhet av säkerhetsarbete, gärna kopplat till säkerhetsskyddslagstiftning Tidigare arbetat som konsultchef, kundansvarig eller i liknande ledande roll Trivs i en kombinerad roll där du arbetar både strategiskt och operativt Är kommunikativ, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga Har svenskt medborgarskap och är godkänd för säkerhetsklassad tjänst Stötta teamet internt med HR frågor Utöver erfarenhet inom säkerhet är övriga kvalifikationer inte avgörande, vi uppmuntrar dig att söka om du har driv, engagemang och potential att utvecklas i rollen! Meriterande  Erfarenhet av offentlig upphandling eller konsultförmedling Erfarenhet av att arbeta i Intelliplan Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete, där du blir en viktig spelare i bolagets tillväxtresa. Anställningen är på heltid med sex månaders provanställning. Vi ser gärna att du så snart som möjligt kan börja hos oss. I övrigt erbjuder vi dig 3000 kr i friskvårdsbidrag enligt vår interna policy och möjligheten till att arbeta med flextider. Du har även tillgång till fastighetens gymlokal. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 30/7 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Igår
Sista ansökan:
30 juli 2025
Redovisningsekonom i Vallentuna
Bemannia AB (Publ.)
Redovisningsekonomer

Är du en noggrann och analytisk redovisningsekonom med sinne för struktur och detaljer? Vi söker dig som trivs med ansvar, har ett starkt siffersinne och arbetar proaktivt med att skapa tydlighet i ekonomiska flöden. Här är chansen att  få en central roll i ett engagerat team där din kompetens gör verklig skillnad. Om uppdraget Uppdraget avser en heltidstjänst med start den 18 augusti 2025, med viss flexibilitet kring startdatum. Uppdraget sträcker sig initialt till den 23 januari 2026, med möjlighet till förlängning. Rollen innebär ett övergripande ansvar för redovisningen, med särskilt fokus på löpande redovisning och bokslutsarbete. Utöver detta ingår ett delat ansvar för kundfakturering, leverantörsfakturahantering samt hantering av funktionsbrevlåda tillsammans med en ekonomiassistent. Uppdraget passar dig som är van att arbeta självständigt med redovisning men också uppskattar samarbete i ett mindre team. Dina arbetsuppgifter För att lyckas i rollen krävs goda kunskaper i redovisning, inklusive erfarenhet av bokslutsarbete och löpande bokföring. Det är också viktigt att vara noggrann, självgående och ha en god förståelse för ekonomiska flöden och systemstöd. Exempel på arbetsuppgifter är; Kundfakturering Utanordningar Leverantörsfakturaköer Bokslut (uppbokningar, periodiseringar, avstämningar, rättningar) Kontering placeringsfakturor Moms Utbildningar till kollegor/chefer Dina kvalifikationer Relevant ekonomiutbildning  Minst 3-5 års arbetslivserfarenhet Erfarenhet från kommunal verksamhet  Arbetat i UNIT4 ERP Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-06-27. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Amanda Chamoon och [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 170 40 00.  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Igår
Sista ansökan:
27 juni 2025
Controller till Poseidon

Nu söker vi en Ekonom/Controller till vår kund Poseidon i Göteborg till ett uppdrag med start 1 september och fram till 28 februari 2026. Om uppdraget Uppdraget är ett konsultuppdrag på 100% via Bemannia med start 1 september tom 28 februari 2026 med möjlighet till förlängning. Tjänsten tillhör organisatoriskt central ekonomiavdelning och du kommer jobba initialt med distrikt Hisingen. Men kan det kan även vara aktuellt att stötta andra distrikt. Du kommer att jobba nära gruppen med övriga ekonomer på bolaget med kontinuerligt utbyte och samarbete. Dina arbetsuppgifter Bokslut, avstämningar samt övrig ekonomisk rapportering för främst ett distrikt Ekonomiska analyser Budget- och prognosarbete för distriktet Projektredovisning Fastighetsdeklarationer Pedagogiskt stöd till medarbetarna i distriktet i ekonomiska frågor Dina kvalifikationer Ekonomikandidat eller motsvarande kompetens Erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete; bokslut, avstämningar, prognoser och budget Erfarenhet av löpande bokföring Mycket goda kunskaper i att jobba med ekonomisystem som Agresso och Hypergene Mycket goda kunskaper i Excel Förmåga att hantera och analysera stora datamängder Erfarenhet från fastighetsbranschen som ekonom/controller Mycket god svenska i tal och skrift Vi ser att du är analytisk och kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.  Meriterande  Erfarenhet av Fast2, fastighetssystem Erfarenhet av Hypergene Erfarenhet av Unit4/Agresso Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 6/7. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Igår
Sista ansökan:
6 juli 2025
Extrajobb som receptionist på spännande bolag!
Bemannia AB (Publ.)
Kontorsreceptionister

Lyhörd och organiserad receptionist för extrajobb omgående sökes till uppdrag i Göteborg! Om uppdraget Vår kund, belägen centralt i Göteborg, söker nu efter en receptionist, med start omgående. Du får möjlighet att arbeta i en central knytpunkt där hållbarhet möter utveckling, och vara en viktig del av teamet. Du blir ansiktet utåt för företaget och hjälper till att skapa en inbjudande och professionell atmosfär. Uppdraget är vid behov, perfekt för dig som studerar eller letar efter ett extrajobb.  Dina arbetsuppgifter Som receptionist kommer du att ta emot besökare, svara på samtal och e-post samt se efter så att entrén och receptionen ser hel och ren ut. Utöver detta förekommer arbetsuppgifter kopplat till att: Hantera post och paket Bistå personalen med diverse ärenden Ansvara för att kontoret är i ordentligt skick Ta emot mindre leveranser Ansvara för ärendehantering, felanmälningar, nyckelhantering  Vara ansiktet utåt för verksamheten och hänvisa besökare rätt  Dina kvalifikationer Gymnasieexamen eller motsvarande Arbetslivserfarenhet av reception, ärendehantering, felanmälan, nyckelhantering God datorvana och kunskaper i Officepaketet God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska God förmåga att multitaska och prioritera arbetsuppgifter effektivt Arbetslivserfarenhet av telefonväxel Vi söker en person som ser långsiktigt på tjänsten och som är bekväm med en behovsanställning.  Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-07-15 Vi tar inte emot ansökningar via mejl, har du däremot frågor går det bra att vända sig till [email protected] under kontorstid.  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Igår
Sista ansökan:
15 juli 2025
HR-konsult
Bemannia AB (Publ.)
Personal- och HR-specialister

Nu söker vi en HR-konsult till Varbergs kommun  Om uppdraget Uppdraget är på heltid med start så fort som möjligt med hänvisning till semester. Uppdraget pågår till 31 januari 2026. Det finns möjlighet till distansarbete, men utgångspunkten är kontoret. Dina arbetsuppgifter Arbetets innehåll innebär att stötta/vägleda/coacha chefer inom förskole- och grundskoleförvaltningen kring områden såsom kompetensförsörjning, systematiskt arbetsmiljöarbete, rehabilitering och hälsofrämjande insatser, tillämpning av lagar och avtal samt eventuell samverkan med de fackliga organisationerna. Dina kvalifikationer Examen på högskolenivå inom arbets- och personalvetenskap Arbetslivserfarenhet från generellt operativt HR-arbete/chefsstöd Goda arbetsrättsliga kunskaper Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor Personliga egenskaper Engagerad och drivande med god empatisk förmåga Bra på att bygga tillitsfulla relationer Självgående, serviceinriktad och strukturerad Kommunikativ med god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift Kreativ och nytänkande Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 250627 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Administratörer till Göteborg!
Bemannia AB (Publ.)
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Är du en noggrann och serviceinriktad administratör med tidigare erfarenhet med att granska årsredovisningar ? Ta chansen att söka till denna spännande tjänst redan idag! Om uppdraget Vi söker ett flertal administratörer till ett uppdrag åt vår kund i Göteborg. Uppdraget är en heltidstjänst (100%) och beräknas starta 18 augusti till och med 19 december. Arbetet sker på plats i kundens lokaler i centrala Göteborg. Överförmyndarenheten är en kommunal tillsynsmyndighet som utreder behov av god man eller förvaltare för människor och utövar tillsyn över gode män, förvaltare och förmyndare. Här arbetar handläggare, samordnare, jurist och enhetschef, totalt 26 medarbetare. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos kund. Dina arbetsuppgifter  I rollen som administratör kommer du att arbeta med att granska årsräkningar, administrativt stöd till enheten, stöd till handläggare med granskning av årsredovisningar från gode män, förvaltare och förmyndare samt beslut om arvode. Du kommer även ge stöd i arbetet med att kontrollera att den gode mannen eller förvaltaren utfört sitt uppdrag på rätt sätt och att nödvändiga samtycken från överförmyndaren finns.  Administrativt stöd till enhetens servicegrupp, exempelvis genom arkivering och gallring av handlingar, utskick vid avslutade ärenden samt posthantering Övriga administrativa uppgifter kopplat till årsredovisningar, exempelvis begäran av kompletteringar och registrering av handlingar Dina kvalifikationer Gymnasium eller likvärdig utbildning Minst 1 års arbetslivserfarenhet av likande arbetsuppgifter  Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Strukturerad med en känsla för siffror och du har en god allmänkunskap om privatekonomi Meriterande  Erfarenhet av redovisning eller arbete hos överförmyndare är meriterande Erfarenhet från offentlig sektor är meriterande För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad med en känsla för siffror och du har en god allmänkunskap om privatekonomi. Du har mycket kontakt med människor så det är viktigt att du är kommunikativ, har förståelse för vad det innebär för en person att behöva stöd i sin vardag samt har ett gott bemötande och visar respekt för dem du möter i din roll. Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 27 juni Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, Sanna,[email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070-884 96 00  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Conroller till Simrishamns kommun

Nu söker vi för kunds räkning en controller med start 18 augusti tom 31 januari 2026. Om uppdraget Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start 2025-08-18 tom 2026-01-31. Uppdraget är på heltid (100%) och du kommer att vara placerad på enhetens kontor i Simrishamn. Det kommer finnas möjlighet till distansarbete efter överenskommelse. Dina arbetsuppgifter Det huvudsakliga uppdraget är att verka som controller i Simrishamns kommun vilket bland annat innebär: Att jobba med förvaltningens internbudget, delårs- och årsbokslut Löpande uppföljningar med chefer Upprätta prognoser Vara ett stöd till verksamheterna i ekonomiska frågor Dina kvalifikationer Högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande som är relevant Flera års erfarenhet av bokföring och redovisning inklusive sammanställa ekonomiska rapporter och bokslut Flera års erfarenhet av ekonomisk analys, t ex kostnadsanalys och prognoser Meriterande  Erfarenhet från arbete inom kommunal verksamhet Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 30/6. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Kundservicemedarbetare till Göteborg
Bemannia AB (Publ.)
Kontorsreceptionister

Vi söker dig som är en serviceinriktad och strukturerad person med erfarenhet av kundservice. Vill du vara ansiktet utåt hos ett välkänt bolag i Göteborg och hjälpa till att hantera inkommande ärenden och felanmälningar? Då kan detta vara uppdraget för dig! Om uppdraget Vi söker en kundservicemedarbetare till vår kund i Göteborg under veckorna 32-39. Detta är ett konsultuppdrag via oss Bemannia, arbetet utförs hos kund med lokaler i Göteborg.  Omfattning: 90 %  Arbetstider:  Måndag: 07.30–16.00 Tisdag–fredag: 07.30–14.45 45 min lunch varje dag. Dina arbetsuppgifter Ta emot och hantera samtliga inkommande telefonsamtal till företaget. Registrera och följa upp ärenden i ärendehanteringssystemet Lime. Vara första kontaktpunkt för både interna och externa kunder. Samarbeta med övriga avdelningar för att säkerställa smidiga processer. Dina kvalifikationer gymnasium eller likvärdig utbildning minst sex (6) månaders arbetslivserfarenhet som receptionist och/eller växeltelefonist goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt erfarenhet av att använda telefonväxlar och hänvisningssystem Meriterande  Erfarenhet av administration Erfarenhet av systemet Lime Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 27/6 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på +46728813000  Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025