Lediga jobb hos Bemannia AB (Publ.)
Har du minst två års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent? Har du erfarenhet av faktureringssystemet Agresso? Varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker en ekonomiassistent till vår kund i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som preliminärt startar 15 september pågår fram till 30 december 2025. Tjänstgöringsgraden är 100 % och du arbetar under kontorstider vid kundens kontor i centrala Göteborg. Dina arbetsuppgifter I denna tjänst kommer du framförallt att arbeta med att skapa och sammanställa faktureringsunderlag samt registrera dem i faktureringssystemet Agresso, hantera krediteringar, kvalitetskontrollera stickprov samt annan administration kopplat till ekonomi. Vidare arbetsuppgifter kan också förekomma: Merparten av arbetsinsatsen kommer vara i IT-systemet Agresso. Tjänsten kommer ha delad placering på enheterna detaljplanstöd och ekonomi. Dina kvalifikationer Gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning Minst två (2) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem Faktureringssystemet Agresso Låter det som du? Då ser vi fram emot din ansökan! Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 29 augusti 2025. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 881 30 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Är du redovisningsekonom med erfarenhet av kundreskontra och trivs i en roll där du snabbt får ta ansvar? Nu har du möjlighet att kliva in som konsult hos en kund i Malmö och bidra med din kompetens under en viktig övergångsfas. Om uppdraget Vi söker nu en redovisningsekonom för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder i Malmö. Uppdraget är på heltid och sträcker sig över en övergångsperiod, från att nuvarande redovisningsekonom avslutar sin tjänst tills dess att en ny person har rekryterats till rollen. Uppdraget startar 8/9-2025 och kommer att pågå till och med 5/12-2025 eller tills att rekryteringen är avslutad. Kunden har sin ekonomienhet inom avdelningen Finans, som består av sex medarbetare: en ekonomichef, två personer inom kundreskontra, två inom leverantörsreskontra samt en person som arbetar med bokslut, skatter och anläggningstillgångar. Det är en av rollerna inom kundreskontra som nu behöver täckas upp, vilket innebär att du kommer att arbeta nära tillsammans med den andra kollegan i samma funktion. Som konsult kommer du att få en introduktion och handledning av din närmaste kollega inom kundreskontra. Arbetet sker huvudsakligen på plats hos kunden i Malmö, men det finns möjlighet till visst distansarbete. Detta är en utmärkt möjlighet för dig som har erfarenhet inom kundreskontra och vill bidra med din kompetens i ett engagerat team under en viktig övergångsperiod. Dina arbetsuppgifter Skicka ut fakturor antingen via batcher eller manuellt framtagna Boka inbetalningar Påminnelser och inkasso (via Svea Inkasso) Administrera kundreskontramailen tillsammans med kollega Uppbokningar av intäkter i samband med månadsbokslut Stämma av kundreskontran mot huvudbok Avlasta och stötta kollega inom kundreskontra Dina kvalifikationer Minst fem års erfarenhet av arbetet som redovisningsekonom Minst tre års erfarenhet av kundreskontraarbete Arbetat i större/medelstort affärssystem. Gärna i Microsoft D365 Viktiga egenskaper för rollen är att vara självgående, ha förmåga att snabbt sätta sig in i arbetet inom kundreskontra, är nyfiken och van vid att arbeta i olika system. Du är dessutom positiv, prestigelös, ödmjuk samt strukturerad och noggrann med att arbeta enligt tydliga rutiner. Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 14/7 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0709397500 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Nu söker vi två kundansvariga till Vafab Om uppdraget Uppdragen är på heltid med start i september och pågår i 12-24 månader, beroende på behov. Dina arbetsuppgifter I rollen som kundansvarig ansvarar du för att stödja kunder genom hela deras implementeringsprocess. Varje insamlingsplats är unik, vilket ställer krav på ett förtroendefullt samarbete med alla fastighetsägare för att tillsammans identifiera den bästa lösningen baserat på kundens tjänsteutbud. Du får vara med från första kontakt tills insamlingslösningen är på sin plats. Dina dagar är varierande och fyllda av kundkontakt via telefon, e-post och fysiska möten. Du utgår från kundens kontor som ligger centralt i Västerås och besöker kunder runt om i hela regionen. Vara engagerad och delaktig i att säkerställa en framgångsrik implementering av fastighetsnära insamling för alla gemensamhetslösningar i regionen Ha ett övergripande ansvar för tilldelade kunder och områden och finnas som stöd genom hela processen, från beslut om lösning till implementering och uppstart Driva processen i att säkerställa att rätt beslut fattas och att uppstarten av insamlingslösningen blir framgångsrik Processen inkluderar dimensionering av avfallshantering genom gemensamhetslösningar Säkerställa att verksamhetssystem är korrekt uppdaterade för tilldelade kunder Samverka med olika funktioner inom Vafabmiljö som arbetar gentemot kunderna Dina kvalifikationer Fullgjord gymnasieutbildning Erfarenhet av försäljning och förvaltning av kundrelationer, med förmåga att förstå och uppfylla kundens behov, i en kontext som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten B-körkort för manuell bil God datorvana och förmåga att hantera Office-paketet som ett stöd i arbetet Goda språkliga kunskaper i svenska i både tal och skrift Meriterande Eftergymnasial utbildning inom projektledning, miljö eller annat för tjänsten relevant område Grundläggande teknisk förståelse för insamlingssystem och gemensamhetslösningar för avfallshantering Förståelse för avfalls- och återvinningsbranschen samt insikter i hållbarhet och miljöaspekter Erfarenhet och kunskap om exempelvis fastigheter, byggnation, transport, logistik eller andra kunskaper som underlättar för dig i rådgivning och beslut kring gemensamhetslösningarna Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 250716. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Har du flerårig erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete, såväl operativt som strategiskt? Har du även arbetat med kollektivavtalet Allmänna bestämmelser? Då kan denna tjänst passa dig, varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker en HR-konsult till vår kund som är verksam inom den kommunala sektorn. Uppdraget är på heltid 100% och pågår från 2025-08-11 till 2025-10-10, det finns möjlighet till förlängning av uppdraget. Du arbetar på kundens kontor i närheten av Solna Centrum. Dina arbetsuppgifter Ditt arbete kommer att omfatta ett brett spektrum av områden, såsom arbetsrätt och tolkning av kollektivavtal, kompetensförsörjning och rekrytering, rehabiliteringsärenden samt frågor som rör arbetsmiljö och organisatorisk hälsa. Du fungerar som ett kvalificerat bollplank och rådgivare till verksamhetens chefer – med målet att skapa goda förutsättningar för ett hållbart och framgångsrikt ledarskap. Dina kvalifikationer Relevant akademisk utbildning inom personalområdet eller motsvarande Flerårig erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete, såväl operativt som strategiskt Flerårig erfarenhet av att ge HR-stöd och rådgivning till chefer Goda kunskaper inom arbetsmiljö, rehab, arbetsrätt och förhandling Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i både tal och skrift God allmän IT-vana Du behöver även ha tidigare erfarenhet av att ha arbetat med kollektivavtalet Allmänna bestämmelser. Då uppdraget har många kontaktytor söker vi dig som är samarbetsinriktad och lösningsfokuserad. Vi ser att du är en god kommunikatör och att arbetssättet utmärks av hög kvalitet, god struktur och servicekänsla. Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 11 juli 2025. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Nu söker vi en engagerad och trygg konsultchef som vill vara med och driva samhällsviktiga uppdrag tillsammans med ett kompetent och stöttande team. Du får en roll där du kombinerar affärsdriv med personalansvar och har stor möjlighet att påverka både resultat och arbetsmiljö. Om uppdraget Som konsultchef har du en nyckelroll i att leda och kvalitetssäkra våra uppdrag inom offentlig sektor. Du ansvarar för våra konsulter i det dagliga arbetet, stöttar i HR-frågor och är samtidigt en viktig länk mellan kund, konsult och våra interna team. Du trivs med struktur och tempo, och tar dig an uppgifter med ett lösningsorienterat och självständigt arbetssätt. För att lyckas i rollen behöver du vara administrativt effektiv, noggrann och ha god förmåga att prioritera och följa upp. Du får utrymme att arbeta både strategiskt och operativt – och göra skillnad på riktigt. För rätt person finns möjlighet till ett utökat ansvar över tid. Vi sitter i ljusa lokaler på Sveavägen 155 i Stockholm. Här arbetar vi nära våra kunder med fokus på resultat, utveckling och samarbete. Vi tror på kraften i det personliga mötet och utgår därför från business first tänk. Vi åker gärna ut och besöker våra kunder och konsulter och arbetar på distans när verksamheten tillåter. Vi ser gärna att du kan börja så snart som möjligt. Dina arbetsuppgifter Personalansvar för konsulter – utvecklingssamtal, trivsel, arbetsmiljö och vardagligt HR-stöd Planera och genomföra kundmöten, samt följa upp uppdrag och leveranskvalitet Medverka i matchning och tillsättning av konsulter Vara en länk mellan kund, konsult och interna affärs- och rekryteringsteam Driva interna förbättringsinitiativ och bidra till utvecklingen av vår verksamhet Bidra med arbete till upphandlingar och anbud Dina kvalifikationer Har minst erfarenhet 5 års erfarenhet som konsultchef, kundansvarig eller annan ledande roll, gärna inom bemanningsbranshen Är administrativt stark, strukturerad och van att hålla många bollar i luften Trivs i en självständig roll där du driver på, hittar lösningar och agerar proaktivt Har god kommunikationsförmåga och en naturlig fallenhet för relationsskapande Har svenskt medborgarskap Är prestigelös och gillar att arbeta nära både kunder och kollegor Meriterande Erfarenhet av offentlig upphandling eller konsultförmedling Erfarenhet av att arbeta i Intelliplan Vad vi erbjuder dig Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete, där du blir en viktig spelare i bolagets tillväxtresa. Anställningen är på heltid med sex månaders provanställning. Vi ser gärna att du så snart som möjligt kan börja hos oss. I övrigt erbjuder vi dig 3000 kr i friskvårdsbidrag enligt vår interna policy och möjligheten till att arbeta med flextider. Du har även tillgång till fastighetens gymlokal. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 7/8 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Har du erfarenhet av offentlig rätt och sekretessprövning enligt OSL? Då är DU varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om uppdraget Till vår kund IVO söker vi nu två konsulter med juridisk kompetens för ett uppdrag som startar senast 2025-09-01 och pågår till och med 2025-12-31, med en möjlighet till förlängning till 2026-04-30. Arbetet är på 100% och sker i huvudsak i IVO:s lokaler i Örebro. Distansarbete sker efter överenskommelse. Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia. Dina arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter är att arbeta med sekretessprövning av handlingar kopplat till begäran om utlämnande av allmänna handlingar, handlägga överklagan av utlämnanden och handlägga ärenden om utlämnanden inom enskild verksamhet. Du kommer även handlägga ärenden om omhändertagande av journalarkiv, stödja chefer och medarbetare i juridiska frågor samt genomföra mindre rättsutredningar inom området. Dina kvalifikationer Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av offentlig rätt och sekretessprövning enligt OSL God kunskap om: Offentlighets- och sekretesslagen (OSL)Tryckfrihetsförordningen (TF)Dataskyddsförordningen (GDPR) i förhållande till utlämnandeFörvaltningslagen Förmåga att snabbt analysera och göra rättssäkra sekretessprövningar Erfarenhet av arbete i statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet Har vana att arbeta i diarieförings- och ärendehanteringssystem Kunna lämna minst ett (1) referensuppdrag Juridisk kompetens på IVO är du serviceinriktad, flexibel, lösningsfokuserad och har ett tillmötesgående sätt Vi söker dig som är snabblärd och ansvarstagande, har ett gott självledarskap och strukturerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Varmt välkommen att skicka in dina uppgifter nedan! Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 25 juli Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Nu söker vi en interim enhetschef till Hörby kommun. Om uppdraget Uppdraget är på heltid med start första augusti och pågår till sista november med möjlighet till förlängning. Det är en interimslösning under tiden som rekrytering till permanent lösning pågår. Dina arbetsuppgifter Du har ett helhetsansvar för demokrati, digitalisering och beredskap. Dina kvalifikationer Universitet- eller högskoleexamen på kandidatnivå eller mer, önskvärt inom juridisk eller samhällsvetenskaplig utbildning. Tidigare erfarenhet som chef med ansvar för verksamhet, ekonomi och arbetsmiljö (önskvärt med flerårig erfarenhet). Tidigare erfarenhet av kommunal nämndsadministration samt förståelse för kommunal ärendehanteringsprocess. God förmåga att kommunicera på svenska både muntligt och skriftligt på ett korrekt, tydligt och pedagogiskt sätt. Meriterande Operativt ledarskap Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 250711 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-194 5000 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Är du en erfaren HR-konsult med fokus på rekrytering? Nu söker vi dig som vill vara ett kvalificerat stöd till chefer i ett viktigt uppdrag inom offentlig sektor – med möjlighet att bidra operativt och strategiskt i en period med hög rekryteringsaktivitet. Om uppdraget Nu söker vi en erfaren och självgående HR-konsult med inriktning mot rekrytering till ett uppdrag inom offentlig sektor. Kunden har ett stort rekryteringsbehov under hösten, samtidigt som ett nytt rekryteringssystem implementeras. Därför behövs du som kan stötta ordinarie HR-specialist och vara ett tryggt och operativt stöd till chefer i hela rekryteringsprocessen. Start: Omgående eller enligt överenskommelse Slutdatum: Initialt till och med 31 december 2025 Omfattning: Heltid Placering: Göteborg Uppdragstyp: Konsultuppdrag via oss Bemannia Uppdraget innebär att du kommer att arbeta nära cirka 30 chefer och bidra med både strategisk och operativ HR-kompetens. Fokus ligger på att säkerställa kvalitet och effektivitet i rekryteringsarbetet. Kundens HR-avdelning består av en HR-chef, fem HR-specialister och två HR-administratörer. De arbetar med gemensamma HR-processer och leder, utvecklar och samordnar arbetsgivarfrågor för hela förvaltningen. Här erbjuds ett flexibelt och digitalt arbetssätt i ett öppet klimat med god sammanhållning och samarbete i fokus. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta brett inom rekrytering och vara ett kvalificerat stöd till verksamhetschefer. Rollen kräver en god förmåga att driva processer självständigt och samtidigt vara lyhörd för verksamhetens behov. Du kommer bland annat att: Vara ett nära HR-stöd till ca 30 chefer i hela rekryteringsprocess Panera och genomföra kompetensbaserade intervjuer Hantera rekryteringsadministration i HR- och rekryteringssystem Säkerställa att rekryteringar följer gällande lagar, avtal och riktlinjer Bidra till en smidig implementering av nytt rekryteringssystem Ge rådgivning i arbetsrättsliga frågor kopplade till rekrytering Arbeta proaktivt för att kvalitetssäkra och effektivisera processer Samarbeta med övriga kollegor på HR-avdelningen Dina kvalifikationer Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete inom HR Högskoleexamen från personalvetarprogrammet eller motsvarande Erfarenhet av kompetensbaserad intervjuteknik Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, TimeCare eller liknande) God kännedom om lagar, förordningar och avtal inom HR-området Vi söker dig som är initiativtagande, engagerad och kommunikativ. Du arbetar självständigt lika väl som i team och anpassar din kommunikation efter mottagare och situation. Du samarbetar med lyhördhet och respekt, och motiveras av att utvecklas, ta egna initiativ och bidra med nya idéer. Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 28/7 Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Har du erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete och erfarenhet som projektledare av externa kommunikationsinsatser? Välkommen med din ansökan! Om uppdraget Nu söker vi en konsult som kan arbeta som projektkommunikatör från och med augusti / september till och med den 31 december 2025. Uppdraget utförs på kundens kontor i centrala Stockholm eller ute i fält i det projekt du arbetar med. Avdelningen du tillhör består av 18 medarbetare. Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia på heltid 100%. Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta operativt i projekt med nära samarbete med specialister och handläggare inom verksamheten men även med externa samarbetspartners som ingår i – eller som påverkas av projektet. Det kan vara allt från boende och företag till organisationer och andra myndigheter. Du kommer bland annat: Ta fram kommunikations- och aktivitetsplaner, utifrån satta strategier, samt ansvara för att driva kommunikationen framåt inom satta tids- och budgetramar. Du säkerställer att informationen når berörda parter och målgrupper för projektet och skriver beställningsunderlag samt texter för olika kanaler, genomför utvärdering och uppföljning av kommunikationsinsatserna. Arbetet innefattar att hålla i informationsträffar och evenemang där social kompetens och ett professionellt bemötande är viktigt. Du kommer hantera beställningar av kommunikationstjänster, formulera budskap och skriva texter för olika kanaler, hålla intressenter uppdaterade löpande via till exempel webb och nyhetsbrev. Arbetet kräver strategiska och goda operativa kunskaper i kommunikation och kan innebära besökande och uppsökande verksamhet med intressenter i staden. Du är proaktiv och relationsbyggande med god förmåga att anpassa din kommunikation efter mottagare och situation. Dina kvalifikationer Akademisk utbildning inom kommunikation eller motsvarande inriktning Aktuell och minst 5 års erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete • Aktuell arbetslivserfarenhet av intressenthantering • Erfarenhet som projektledare av externa kommunikationsinsatser • Erfarenhet av budgetansvar och som beställare av kommunikationstjänster • Vana av mediehantering • Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska – både i tal och skrift För att lyckas i denna roll ser vi att du är intresserad av samhällsfrågor och vill vara med och bidra till ett Stockholm för alla. Du är självgående, tar ansvar för din uppgift och driver dina processer framåt. Du har förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare ser vi att du är flexibel och lösningsfokuserad och trivs med ett varierat arbete. Meriterande Erfarenhet av Stockholms stad Erfarenhet från offentlig sektor eller politiskt styrd organisation Arbetat operativt med kommunikation inom infrastruktur och stadsutveckling. Arbetat operativt med intressenthantering inom infrastruktur eller stadsutveckling Arrangerat evenemang Arbetat med digitala nyhetsbrev Skrivit klarspråks- och tillgänglighetsanpassade texter för extern webb Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 11 juli 2025. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-175 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Nu söker vi två jurister med erfarenhet av offentlig rätt och sekretessprövning enligt OSL? Då är DU varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om uppdraget Till vår kund IVO söker vi nu två st. konsulter med juridisk kompetens uppdragsstart senast 2025-09-01 fram till och med 2025-12-31, med en möjlighet till förläggning till 2026-04-30. Arbetet är på 100% och sker i huvudsak i IVO:s lokaler i Örebro. Distansarbete sker efter överenskommelse med uppdragsgivaren. Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia. Dina arbetsuppgifter IVO söker konsulter med juridisk kompetens. Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att arbeta med sekretessprövning av handlingar kopplat till begäran om utlämnande av allmänna handlingar, handlägga överklagan av utlämnanden, handlägga ärenden om utlämnanden inom enskild verksamhet, handlägga ärenden om omhändertagande av journalarkiv, stödja chefer och medarbetare i juridiska frågor, genomföra mindre rättsutredningar inom området. Dina kvalifikationer Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av offentlig rätt och sekretessprövning enligt OSL God kunskap om: Offentlighets- och sekretesslagen (OSL)Tryckfrihetsförordningen (TF)Dataskyddsförordningen (GDPR) i förhållande till utlämnandeFörvaltningslagen Förmåga att snabbt analysera och göra rättssäkra sekretessprövningar Erfarenhet av arbete i statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet Har vana att arbeta i diarieförings- och ärendehanteringssystem Kunna lämna minst ett (1) referensuppdrag Juridisk kompetens på IVO är du serviceinriktad, flexibel, lösningsfokuserad och har ett tillmötesgående sätt Eftersom du är konsult behöver du vara snabblärd och ansvarstagande, har ett gott självledarskap och strukturerar ditt arbete på ett effektivt sätt. Varmt välkommen att skicka in dina uppgifter nedan! Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 25 juli Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 73 jobb