Client Manager, Logent Transport Management

Har du passion för logistikutveckling, kundrelationer och hållbara transporter? Till Logent Transport Management söker vi nu en kundansvarig logistiker som vill arbeta med att effektivisera flöden, skapa goda resultat och på så sätt bidra till nöjda kunder! Om tjänsten: Logents tjänst ”Transport Management” innebär ett långsiktigt samarbete med våra kunder där vi tar ett helhetsansvar för kundens transportlogistik. Vi förstärker kundens logistikavdelning och arbetar aktivt med flödena för att säkerställa kostnadseffektivitet, minimal miljöpåverkan, flexibilitet och rätt kvalitet i kundens transporter. Då vår verksamhet växer så behöver vi nu stärka vårt kundteam med ytterligare en kollega! Som Client Manager arbetar du operationellt och nära alla Logents kunder med deras dagliga transportbehov samt löpande transportutveckling. Dessutom tar du ett fördjupat ansvar för en eller ett antal av våra viktigaste kunder. Förutom att säkerställa att det rent operationella fungerar så blir du en viktig kugge i såväl kundernas logistikutveckling som i vår egen löpande verksamhetsutveckling. Till ditt stöd finns en unik kompetens i form av erfarna kollegor inom olika specialistområden. Du kommer i rollen få en fantastisk möjlighet att utveckla din kompetens inom transportlogistik. Teamet du blir en del av består av ca 10 personer. Logents kontor för Transport Management är beläget i Mörby/Stockholm. Om dig: Vi söker dig som har transport-/logistikerfarenhet från tidigare roller. Du ska ha en passion för att vara spindeln i nätet i arbetet med kunder och att skapa goda resultat. Du har en stark drivkraft och vilja att utveckla dina kunders transportflöden genom att hitta lösningar och driva löpande förbättringsarbeten, och därigenom bidra till din egen kompetensutveckling. I ditt arbete är du noggrann, strukturerad och bra på att självständigt driva processer framåt. Som person är du relationsbyggande och bra på att samarbeta lösningsorienterat med kollegor för att nå uppsatta mål och hög kundnöjdhet. Om Logent: Logent har en unik position på marknaden genom sin storlek såväl genom att vara en oberoende tjänsteleverantör inom logistik. Vi har ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige, Finland, Danmark, Nederländerna och Norge med ca 3800 anställda. Logent omsätter ca 2,2 miljarder SEK. Logent är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001. Intresserad av tjänsten? Vi behöver ditt CV och ett ansökningsbrev så snart som möjligt, du ansöker via annonsen. Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Fredrik Strömberg, Affärsområdeschef via [email protected] Vill du utveckla din spetskompetens inom transportlogistik och arbeta i ett bolag med stora utvecklingsmöjligheter och duktiga kollegor så är rollen hos oss på Logent en unik möjlighet för dig. Välkommen med din ansökan!

29 februari 2024
Sista ansökan:
17 augusti 2024
Säljare till Blachere Illumination i Stockholm

Blachere Illumination är etablerade i Sverige (Stockholm) och säljer sommar och belysningsprojekt till sina kunder med omsorg och passion sedan 50 år tillbaka tack vare 27 dotterbolag runt om i världen. Vi är engagerade i att producera produkter och leverera projekt av högsta kvalitet och att skydda miljön genom att ständigt förnya våra produkter. Vi var först med lysdioderna (LEDs) normen för mer än tio år sedan. Vi har uppfunnit ”bioprint” och ”Recyprint” för strukturerna i våra belysningar som tillverkas med hjälp av 3D skrivare och för att befria planeten från plast. Besök vår hemsida för mer information https://blachere-illumination.com/sv Blachere Illumination Sverige utvecklas sedan ett par år tillbaka och söker en säljare. Som Senior Säljare hos Blachere Illumination erbjuder vi dig: - Konkurrenskraftigt lönepaket med månadsprovision - Utvecklingsmöjligheter på sikt med större ansvar - Internationell och mångkulturell miljö i ett internationellt väletablerat företag - Permanent utbyte med ett expert-team inom och utanför företaget Ansvar: - Vara ansvarig för att skaffa nya konton i Sverige (med fokus på Södra Sverige) - Resa runt och träffa våra kunder samt potentiella kunder (kommuner, köpcentrum, kontorshotell, fastighetsbolag) - Vara ansvarig för projekt i dess helhet och erbjuda kunderna en förstklassig upplevelse Erfarenhet: - +5 års erfarenhet av B2B försäljning - Språkkunskaper: flytande i svenska - Kreativ, stark drift och motivation, entusiastisk - Du trivs bra på fältet, besöka kunden samt bygga en kundportfölj - Körkort Startdatum: ASAP (eller enligt överenskommelse) Kontaktuppgifter och ansökan: Urval görs löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Thérèse Grivérus på [email protected], alternativt 073-723 48 02.

28 februari 2024
Sista ansökan:
16 augusti 2024
Tulladministratör Logent Customs, Örje/Hån

Har du erfarenhet av administration, eller rent utav tulladministration? Skulle du tycka att det vore roligt att få arbeta i ett bolag som satsar på tillväxt och som vågar tänka nytt? Vi växer och söker nu 3 stjärnor till våra kontor i Halden (Norge) Göteborg och Örje/Hån (Sverige) Logents tullverksamhet finns idag i Halden (Norge) Göteborg, Örje/Hån (Sverige) Hirtshals, Århus, Helsingör (Danmark) samt Rauma (Finland). Logent Customs är ett oberoende tullombud med specialisering inom alla operativa tullprocedurer och konsultering för djupare utredningar. Tillsammans med övriga affärsområde inom Logent erbjuder vi ofta helhetslösningar för våra kunder och ser kontinuerlig utveckling som en förutsättning för en bra och långsiktig kundrelation. Din roll: Som Tulladministratör får du en rolig roll med varierande arbetsuppgifter där det ingår administration och kontakt med kunder och myndigheter. Du ingår i ett team med kunniga medarbetare som arbetar med att administrera olika tullförfaranden gällande import, export och tullager. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med förbättringar av rutiner och processer för att säkerställa kvalitet och service. Logent har många spännande och välkända företag som kunder som du via telefon och mail kommer att ha kontakt med i ditt arbete. Vi växer och söker nu 3 tulladministratörer till våra kontor i Sverige och Norge. Din profil: Vi söker dig som är serviceinriktad, relationsskapande och gillar administration och kundkontakt. Du är lättlärd, ansvarsfull och noggrann, en person som alltid strävar efter att utvecklas i arbetet. Är du som oss en positiv lagspelare, bra på samarbete och att skapa goda resultat kommer du att trivas i rollen som tulladministratör. Om du har goda IT kunskaper är det en fördel. Har du erfarenhet av tull är det meriterande men inget krav. Du har goda kunskaper i engelska och du är en van person att jobba i digitala stödsystem, rör dig bekvämt i MSOffice och andra affärsrelaterade stödsystem. Intresserad av tjänsten? Ta chansen och sök ditt nästa jobb hos oss på Logent Customs, vi erbjuder dig duktiga medarbetare och möjlighet att utvecklas och lära dig mer om Tull! Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som tulladministratör, du ansöker via annonsen. Urval görs löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista dag för ansökan, 2024- 03-31. Vid frågor om tjänsten kontakta för: Göteborg: [email protected] Örje/Hån: [email protected] Halden: [email protected] Välkommen med din ansökan!

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Tulladministratör Logent Customs, Göteborg

Har du erfarenhet av administration, eller rent utav tulladministration? Skulle du tycka att det vore roligt att få arbeta i ett bolag som satsar på tillväxt och som vågar tänka nytt? Vi växer och söker nu 3 stjärnor till våra kontor i Halden (Norge) Göteborg och Örje/Hån (Sverige) Logents tullverksamhet finns idag i Halden (Norge) Göteborg, Örje/Hån (Sverige) Hirtshals, Århus, Helsingör (Danmark) samt Rauma (Finland). Logent Customs är ett oberoende tullombud med specialisering inom alla operativa tullprocedurer och konsultering för djupare utredningar. Tillsammans med övriga affärsområde inom Logent erbjuder vi ofta helhetslösningar för våra kunder och ser kontinuerlig utveckling som en förutsättning för en bra och långsiktig kundrelation. Din roll: Som Tulladministratör får du en rolig roll med varierande arbetsuppgifter där det ingår administration och kontakt med kunder och myndigheter. Du ingår i ett team med kunniga medarbetare som arbetar med att administrera olika tullförfaranden gällande import, export och tullager. Tillsammans med dina kollegor arbetar du med förbättringar av rutiner och processer för att säkerställa kvalitet och service. Logent har många spännande och välkända företag som kunder som du via telefon och mail kommer att ha kontakt med i ditt arbete. Vi växer och söker nu 3 tulladministratörer till våra kontor i Sverige och Norge. Din profil: Vi söker dig som är serviceinriktad, relationsskapande och gillar administration och kundkontakt. Du är lättlärd, ansvarsfull och noggrann, en person som alltid strävar efter att utvecklas i arbetet. Är du som oss en positiv lagspelare, bra på samarbete och att skapa goda resultat kommer du att trivas i rollen som tulladministratör. Om du har goda IT kunskaper är det en fördel. Har du erfarenhet av tull är det meriterande men inget krav. Du har goda kunskaper i engelska och du är en van person att jobba i digitala stödsystem, rör dig bekvämt i MSOffice och andra affärsrelaterade stödsystem. Intresserad av tjänsten? Ta chansen och sök ditt nästa jobb hos oss på Logent Customs, vi erbjuder dig duktiga medarbetare och möjlighet att utvecklas och lära dig mer om Tull! Vi behöver din ansökan med CV samt personligt brev där du beskriver varför just du är rätt person för tjänsten som tulladministratör, du ansöker via annonsen. Urval görs löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista dag för ansökan, 2024- 03-31. Vid frågor om tjänsten kontakta för: Göteborg: [email protected] Örje/Hån: [email protected] Halden: [email protected] Välkommen med din ansökan!

26 februari 2024
Sista ansökan:
14 augusti 2024
Packare inom Livsmedelsindustrin

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som packare inom livsmedelsbranschen. Arbetet innebär hantering av livsmedel. Viss fysisk belastning kan förekomma, därför är det fördelaktigt om du har någorlunda god fysik. Arbetstiderna är förlagda dag- och kvällstid. Vi ser gärna att du är flexibel och kan arbeta både dag- och kvällstid. Vi söker dig som kan arbeta i ett högt tempo, vara noggrann och tar egna initiativ. För att lyckas i rollen ska du vara flexibel, ansvarstagande och ha ett öga för detaljer. Vidare ser vi även att du har en känsla för kvalitet och har en god arbetsmoral. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är prestigelös och inte är rädd för att ta i. Anställningen är på Logent Bemanning som ambulerande bemanningskonsult. Krav: - B-körkort och tillgång till bil - Behärskar svenska eller engelska i tal och skrift. Meriterande: - Truckkort Om ansökan: Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

23 januari 2024
Sista ansökan:
11 juli 2024
Extrajobb för dig med annan huvudsaklig sysselsättning

Vi söker dig som är intresserad av extraarbete. Arbetsuppgifter som kan förekomma är arbete inom industri, som plock och packning, truckkörning samt arbete inom livsmedelsindustri. Gemensamt för alla kunder är att vi kan komma att höra av oss med kort varsel för att täcka upp för ordinarie personal vid exempelvis sjukfrånvaro. Vi erbjuder dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% att arbeta extra hos oss. Kanske studerar du, driver egen verksamhet eller har ett annat arbete på deltid som gör att du vill bli en del av vår arbetsstyrka några dagar i veckan. Arbetstiderna är förlagda både dag- och kvällstid under veckodagar. Vi ser gärna att du har möjlighet att arbeta 1-3 pass per vecka. Vi söker dig som kan arbeta i ett högt tempo, vara noggrann och tar egna initiativ. För att lyckas i rollen ska du vara flexibel, ansvarstagande och ha ett öga för detaljer. Vidare ser vi även att du har en känsla för kvalitet och har en god arbetsmoral. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är prestigelös och inte är rädd för att ta i. Anställningen är på Logent Bemanning som ambulerande bemanningskonsult. Krav: - Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% - Behärskar svenska i tal och skrift Meriterande: - Truckkort - Körkort och tillgång till bil Om ansökan: Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

23 januari 2024
Sista ansökan:
11 juli 2024
Verkstadsmontör

Om tjänsten Vi söker dig med tidigare arbetslivserfarenhet inom verkstad och montering till kund i Laholm. Arbetsuppgifterna inkluderar montering av olika ventiler, där erfarenhet inom diverse verktygshantering är ett krav. Heltidstjänst. Arbetstiden är förlagd på dagtid måndag-fredag. Din profil Tjänsten kräver tidigare arbetslivserfarenhet inom verkstadsarbete eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Som person är du ordningsam och strukturerad som kan arbeta självständigt men också i grupp. Tjänsten kräver att du kan hantera följande: - Skruvdragare / mutterknack / vinkelslip - Fasta nycklar - Mejslar - Borr & Gängtapp Meriterande verkstadskunskaper: - El-kunskaper - Svarv - Svets - Nålpräglingsmaskin Om ansökan: Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

11 januari 2024
Sista ansökan:
29 juni 2024
Lagerarbetare med truckkort

Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som lagerarbetare i Laholm. Som lagerarbetare är din huvudsakliga arbetsuppgift att arbeta med plock, pack och kvalitetskontroll av varor. Arbetstiderna är förlagda på dagtid. Du kanske arbetar i en lagerverksamhet idag och känner dig redo för nya utmaningar. För att lyckas i rollen som lagerarbetare ska du vara ansvarstagande, självständig och flexibel. Vidare ser vi även att du att du har en god arbetsmoral och känsla för kvalitet. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga och inte är rädd för att ta i. Som person är du handlingskraftig, social och har ett engagemang utöver det vanliga. Du är ordningsam, håller tider och tycker att den höga pulsen i produktion är stimulerande. Anställningen är på Logent Bemanning som ambulerande bemanningskonsult. Krav: - Behärskar svenska i tal och skrift. - B-körkort och tillgång till bil. - Truckkort med behörighet A och B. Om ansökan: Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

11 januari 2024
Sista ansökan:
29 juni 2024
Truckförare

Vi söker dig som är intresserad av ett långsiktigt uppdrag hos kund som är verksam i Unnaryd, beläget 63 km från Halmstad. Du ska därför vara villig att pendla till Unnaryd för detta långsiktiga uppdrag. Om tjänsten Rollen som truckförare innebär arbete både med in- och utlastning samt truckkörning. Truckkörningen kan vara varierande då det förekommer truckkörning i både A- och B-behörighet. Orderplock med truck förekommer också. Arbetet består av daglig truckkörning. Som truckförare och lagermedarbetare ser du över lastning och lossning av varor, samt har en administrativ del i form av dokumentation av det dagliga arbetet. Tjänsten är ett långsiktigt uppdrag på heltid, arbetstid är förlagd på dagtid. Kunden erbjuder även arbete med 3-skift och om du som söker har möjlighet att arbeta 3-skift kommer det vara av stort intresse för oss. Om dig Du som söker ska ha grundläggande kunskap och erfarenhet inom logistik samt truckkörning. Vi ser att du har ett stort engagemang och vill ta dig an möjligheten med ett långsiktigt uppdrag. Vidare är det viktigt att vara ansvarsfull och noggrann i sitt arbete. Som person bör du vara kommunikativ, självgående och initiativtagande men samtidigt inte ha några svårigheter att arbeta i team. Du ska inte heller ha några svårigheter att fokusera på olika arbetsuppgifter samtidigt. Krav för tjänsten: - Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. - Truckbehörighet A och B, samt erfarenhet av truckkörning. - B-körkort samt tillgång till bil. Om ansökan: Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Välkommen med din ansökan!

9 januari 2024
Sista ansökan:
27 juni 2024
Supply Planner till internationellt bolag i Göteborg!

Har du ett stort intresse för logistik och flöden, och vill du vara en del av ett unikt och spännande företag i en expansiv fas? Logent rekryterar nu en Supply Planner för kunds räkning som är ledande inom sin bransch. Vår kund är mycket framgångsrik inom sin sektor och expanderar i snabb takt. Nu behöver de stärka sin organisation ytterligare och söker en erfaren Supply Planner till sin logistikavdelning. I din nya roll kommer du kliva in i en spännande och dynamisk arbetsmiljö som erbjuder en bred skala av utmaningar och möjligheter. Du kommer att ha förmånen att arbeta tillsammans med ett team av exceptionella kollegor som gemensamt säkerställer leveransen av företagets produkter till över 14 lager- & distributionscenter över hela världen. Arbetsuppgifter: Som Supply Planner har du en nyckelroll i varuförsörjningskedjan mellan kundens produktkategorier, fabriker/leverantörer och försäljningsdistributörer. Vi tror att du i din roll som Supply Planner är en person som trivs och bidrar i samarbete med ditt team och övriga kollegor. Du har dessutom ett naturligt sinne för siffror, värdesätter eget ansvar och har ett öga för detaljer. Du kommer att ansvara för att hantera flödet av varor från leverantörer till lager, säkerställa att beställningar av rätt produkter i lämpliga mängder görs i rätt tid och ser till att verksamheten optimerar tillgänglighet, leveransförmåga och lagernivåer. Vår kund arbetar med digitala lösningar som kommer att vara ditt verktyg genom hela processen som innefattar övervakning av flödet gällande både standardsortiment och olika kampanjvaror, under 2024 implementeras även ett nytt system som ytterligare kommer att stärka upp teamets arbete. Kommunikation med interna och externa intressenter är avgörande för att upprätthålla ett sömlöst varuflöde. Den här rollen kräver ett proaktivt, analytiskt, noggrant och kommunikativt tillvägagångssätt. Profil: - Minst tre till fem års erfarenhet av Supply Planning och varuflödes- & prognostiseringssprocesser - Du arbetar självständigt och proaktivt för att säkerställa att produkterna levereras till rätt plats vid rätt tidpunkt. - Detaljorienterad och strukturerat tankesätt. - Mycket goda kunskaper i MS Excel. - Starka samarbetsfärdigheter samt kan driva arbetet självständigt. - God kommunikationsförmåga och lösningsorienterad. - Förmåga att tänka strategiskt och arbeta mot långsiktiga mål. Personliga egenskaper: - Vi letar efter en serviceinriktad person, med starka numeriska och analytiska färdigheter samt en kreativ tankegång. - Van att arbeta i en snabbrörlig organisation, resultatinriktad och trivs att jobba i projekt. Har du dessutom erfarenhet av projektledning är det en stor merit. - Flexibel och har god förmåga att prioritera dina uppgifter eftersom arbetsuppgifterna kan variera från dag till dag. - Trivs med att arbeta självständigt och har förmågan att ta vara på teamets färdigheter. Utbildning: - Högskoleutbildning eller KY utbildning inom logistik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. - Goda kunskaper i systemanvändning och förståelse för processer. - Flytande Svenska och Engelska i både tal och skrift då arbetet sker på båda språken. Meriterande: - Operativ inköpserfarenhet. - Erfarenhet av Dynamics365. - Erfarenhet a FMCG. Ansökan: Urval görs löpande och tjänsterna kan komma tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, engagemang och lämplighet. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Thérèse Grivérus, [email protected]. Vi behandlar inte ansökningar via mejl p g a GDPR.

22 december 2023
Sista ansökan:
10 juni 2024