Retail Knowledge Sweden AB jobb

Lediga jobb hos Retail Knowledge Sweden AB

Butikssäljare till bemanningspool - Blomsterlandet, Enköping
Retail Knowledge Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu söker vi dig som vill jobba extra som butikssäljare ute hos vår fantastiska kund Blomsterlandet i Enköping. Du kommer att vara anställd av oss på Retail Knowledge men jobba på Blomsterlandets butik i Enköping. Här erbjuder vi en stor flexibilitet då du själv lägger upp tillgänglighet som passar din vardag enkelt via vår app. Allt för att detta skall passa dina och våra kunders behov. Du är en person som brinner för att möta människor och att tillgodose kundernas behov. Som en del av vårt team kommer du att ha varierande arbetsuppgifter, såsom kassaarbete, försäljning och varuplock. Oavsett uppgift kommer fokus alltid vara på att ge våra kunder en fantastisk service. Du trivs med flexibla arbetsuppgifter och ser det som en möjlighet till utveckling. Att arbeta som poolare hos oss på Retail Knowledge innebär att du både är en ambassadör för oss samt för kunden som du är ute på uppdrag hos. För att du skall trivas i denna roll så är det viktigt att du är en positiv och serviceminded person som har lätt för att kommunicera med andra människor och att du tycker om att ingen dag är den andra lik på jobbet. Förutsättningar för att bli poolare hos oss Vi har KRAV på att du har en annan huvudsaklig sysselsättning minst 1 år framåt (ex universitetsstudier eller annat deltidsarbete) Du kan arbeta butikstider, dvs både dagar, kvällar och helger Du har möjlighet att arbeta minst 2 vardagar i veckan. Är flexibel och kan hoppa in med kort varsel Om dig Du är ansvarsfull som person Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra Du tycker om att överträffa kundernas förväntningar och drivs av det personliga mötet Du trivs i en säljande roll Du talar och skriver flytande svenska Info om tjänsten Anställningsform: Behovsanställning, tillsvidare Arbetstider: Butikstider varierade (vardagar, helg, dag och kväll) Lön: Timlön enligt kollektivavtal  I den här rekryteringsprocessen samarbetar Blomsterlandet med Retail Knowledge Bemanning. I denna process kommer du att genomgå urval, tester, bakgrundskontroller samt referenstagning. Intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via vår rekryteringsplattform. På grund av GDPR kan vi tyvärr inte hantera ansökningar via e-post, så vänligen skicka in din ansökan via detta formulär. Vi ser fram emot att ha dig i vårat team. Välkommen med din ansökan! MER OM BLOMSTERLANDET Läs mer om oss här

4 dagar sedan
Sista ansökan:
14 juli 2025
Butikssäljare till Bemanningspool - Blomsterlandet, Karlstad
Retail Knowledge Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Nu söker vi dig som vill jobba extra som butikssäljare ute hos vår fantastiska kund Blomsterlandet i Karlstad. Du kommer att vara anställd av oss på Retail Knowledge men jobba på Blomsterlandets butiker i Våxnäs och Rud. Här erbjuder vi en stor flexibilitet då du själv lägger upp tillgänglighet som passar din vardag enkelt via vår app. Allt för att detta skall passa dina och våra kunders behov. Du är en person som brinner för att möta människor och att tillgodose kundernas behov. Som en del av vårt team kommer du att ha varierande arbetsuppgifter, såsom kassaarbete, försäljning och varuplock. Oavsett uppgift kommer fokus alltid vara på att ge våra kunder en fantastisk service. Du trivs med flexibla arbetsuppgifter och ser det som en möjlighet till utveckling. Att arbeta som poolare hos oss på Retail Knowledge innebär att du både är en ambassadör för oss samt för kunden som du är ute på uppdrag hos. För att du skall trivas i denna roll så är det viktigt att du är en positiv och serviceminded person som har lätt för att kommunicera med andra människor och att du tycker om att ingen dag är den andra lik på jobbet. Förutsättningar för att bli poolare hos oss Vi har KRAV på att du har en annan huvudsaklig sysselsättning minst 1 år framåt (ex universitetsstudier eller annat deltidsarbete) Du kan arbeta butikstider, dvs både dagar, kvällar och helger Du har möjlighet att arbeta minst 2 vardagar i veckan. Är flexibel och kan hoppa in med kort varsel Om dig Du är ansvarsfull som person Du har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra Du tycker om att överträffa kundernas förväntningar och drivs av det personliga mötet Du trivs i en säljande roll Du talar och skriver flytande svenska Info om tjänsten Anställningsform: Behovsanställning, tillsvidare Arbetstider: Butikstider varierade (vardagar, helg, dag och kväll) Lön: Timlön enligt kollektivavtal  I den här rekryteringsprocessen samarbetar Blomsterlandet med Retail Knowledge Bemanning. I denna process kommer du att genomgå urval, tester, bakgrundskontroller samt referenstagning. Intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via vår rekryteringsplattform. På grund av GDPR kan vi tyvärr inte hantera ansökningar via e-post, så vänligen skicka in din ansökan via detta formulär. Vi ser fram emot att ha dig i vårat team. Välkommen med din ansökan! MER OM BLOMSTERLANDET Läs mer om oss här

9 dagar sedan
Sista ansökan:
7 juli 2025
Brand Ambassador/ Makeup artist - Makeup By Mario, Köpenhamn
Retail Knowledge Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Vi söker dansktalande säljare till Makeup By Mario på Sephora i Köpenhamn!  Har du passion för makeup, kundservice och försäljning – och vill representera ett av de mest inflytelserika varumärkena inom professionell skönhet? Nu söker vi engagerade och resultatinriktade makeupartister till vår bemanningspool i Köpenhamn för uppdrag under juli & augusti månad - med chans till förlänging i höst!  Som konsult i vår bemanningspool blir du anställd av Retail Knowledge och arbetar på plats i butik för ett världsledande varumärke inom exklusiv makeup.  Om rollen: Makeup Artist / Brand AmbassadorI rollen ansvarar du för att ge professionell rådgivning, stärka kundrelationer och skapa försäljning – allt i linje med varumärkets image och värderingar. Du arbetar direkt på butiksgolvet där du är varumärkets ansikte utåt. Arbetstiderna är förlagda fredagar och lördagar dagtid.  Dina arbetsuppgifter:  Välkomna kunder och ge personlig rådgivning kring makeup. Presentera och demonstrera produkter genom mini-makeovers och konsultationer. Arbeta mot försäljningsmål och skapa återkommande kundrelationer. Säkerställa att butikens yta är organiserad, inbjudande och inspirerande. Stärka varumärkets närvaro och budskap i varje kundmöte. Samarbeta med butiken och rapportera enligt riktlinjer. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet inom detaljhandel, gärna från premium- eller lyxsegmentet. Kommunicerar flytande på danska och engelska. Är flexibel, professionell och har öga för detaljer. Har ett starkt säljdriv och målfokus.  Har en annan huvudsaklig sysselsättning (studier, arbete eller eget företag) på minst 50 % – detta måste tydligt framgå i din ansökan. Kan arbeta fredagar och lördagar dagtid under juli och augusti.  Det är meriterande om du är utbildad makeupartist eller har jobbat inom skönhet tidigare.  Vi erbjuder: Möjlighet att representera ett av världens mest eftertraktade makeupvarumärken.  En unik arbetsplats där du får vara en del av ett dynamiskt team. Flexibla arbetstider och ett upplägg som passar din huvudsakliga sysselsättning. Start: Omgående - juli 2025.  Omfattning: Initialt under juli- augusti månad med chans till förlängning.  Plats: Köpenhamn, Danmark Lön: Enligt kollektivavtal AnsökanVälkommen med din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på www.retailknowledge.se. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, och inga ansökningar skickas direkt till Makeup By Mario Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Cecilia Sundqvist. Vi ser fram emot din ansökan! Retail Knowledges bedriver en uthyrningsverksamhet. Retail Knowledge är helt nischat mot detalj- och dagligvaruhandeln och har varit verksamma sedan 2002. Retail Knowledge har ca 300 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö och vårt syfte är att bygga företagsanpassade bemanningspooler med extraanställda för kända retailbolag. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal.

10 dagar sedan
Sista ansökan:
13 december 2025
Butikschef - Twilfit by Change, Gävle
Retail Knowledge Sweden AB
Chefer inom handel

Butikschef till Twilfit by Change Gävle Är du en resultatinriktad ledare som kan utveckla och motivera ditt team till att nå försäljningsframgångar, då är Twilfit by Change din nästa arbetsplats! Vi letar efter en butikschef som är driven, engagerad och kan coacha sina medarbetare till att skapa förstklassig köpupplevelse för våra kunder. Som Butikschef på Twilfit by Change kommer du att vara en viktig del av vårt uppdrag, att hjälpa våra kunder att känna sig bekväma och vackra i våra underkläder, oavsett storlek. På Twilfit by Change inser vi att det är våra duktiga Butikschefer, som genom sitt dagliga engagemang skapar värde för både våra kunder, medarbetare och företaget. Därför är det också helt naturligt att du som Butikschef får del av det resultat som du skapar. KAN DU LEDA, SÄLJA OCH SKAPA EN BRA ATMOSFÄR? Vi söker dig som är framgångsrik i din roll som Butikschef eller ledare från en liknande position. Du har skapat dina resultat genom att motivera och inspirera ditt team med din personlighet och genom att visa dem vägen. Vi förväntar oss att du: Drivs av att skapa resultat både genom dina medarbetare, men också genom dina egna insatser. En erfaren ledare som kan coacha och inspirera för utveckla medarbetarna till att nå sina egna och butikens mål. Mycket duktig på att ge goda råd till dina kunder – en förmåga du har fått från positioner inom kundservice, försäljning eller liknande. Är en person med positiv energi och med omtanke om kunden vilket gör att du kan skapa en bekväm miljö i intima situationer. Som butikchef förväntar vi oss att du tar det fulla ansvaret för butikens dagliga verksamhet så att butiksmålen kan uppnås. DU HAR ERFARENHET AV: Personalplanering och optimal schemaläggning. . Du har förmågan att skapa lönsamhet genom analys och handlingsplan och detta kommer att synas i din P&L. Ledning och coachning av dina medarbetare. Säljträning Uppfylla dagliga försäljnings- och KPI-mål Se till att butikens uttryck alltid följer gällande riktlinjer. Administrativa uppgifter och håller alla deadlines Dialog med huvudkontoret VAD KAN DU FÖRVÄNTA DIG AV OSS? På Twilfit by Change är vi mycket fokuserade på din framgång, eftersom vi vet att framgången för vår verksamhet beror på dina resultat. Därför kan du förvänta dig en grundlig rekryteringsprocess, vi vill göra en så bra matchning som bara möjligt. Du kommer att få en ordentlig onbording, så att du är utrustad för att driva din butik framgångsrikt och leverera de förväntade resultaten. Du kommer även att få ett brett utbud av stöd och service, såsom HR rådgivning, rapporter, budgetar, IT lösningar, som hjälper dig i ditt dagliga arbete så att du kan fokusera på försäljning och coacha dina medarbetarna. Förutom en fast lön, har du möjlighet att få bonus och därmed uppnå vinstdelning i förhållande till de resultat du skapar. På Twilfit by change förväntar vi oss att du driver butiken som om den vore din "egen". I gengäld erbjuder vi dig möjligheten att få ta del av 25-50% av butikens vinst. Du kan förvänta dig att spela en viktig roll i ett ambitiöst och framgångsrikt företag. ÄR DU REDO FÖR FÖRÄNDRING? Skynda dig och skicka en ansökan genom att klicka på "ansök". Vi håller regelbundna intervjuer för tjänsten, välkommen in med din ansökan. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tatjana Jovanovic, [email protected] men alla ansökningar sker via annons Vi ser fram emot att höra från dig!

12 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
HR-administratör - Twilfit by CHANGE Lingerie, Stockholm
Retail Knowledge Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Vi söker en noggrann och ansvarsfull HR-administratör till Twilfit by CHANGE Lingerie. Trivs du med tydliga processer, struktur och att vara en viktig stödfunktion i ett större sammanhang? Då kan du vara den vi söker. Vår HR-avdelning spelar en central roll i att säkerställa ordning och kvalitet i vår organisation, som omfattar 53 butiker och över 350 medarbetare i Sverige. För att fortsätta vårt arbete med att skapa en trygg, välorganiserad och professionell HR-funktion söker vi nu en HR-administratör till vårt huvudkontor. Tjänsten önskas tillsättas omgående. Om tjänsten: Du kommer att vara en viktig del av vårt HR-team och arbeta med noggranna och viktiga uppgifter som kräver integritet, fokus på detaljer och ett gott samarbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Administrativt stöd i rekryteringsprocesser Hantering av schemasystem (TimePlan) och schemaläggning Rapportering till myndigheter och externa instanser Utfärdande av anställningsintyg Hantering av HR-mailen och ärendefördelning Koordinering av personalrabatter Nedladdning och uppföljning av dokument Arbete med LinkedIn och intern kommunikation Översättning av dokument mellan svenska och engelska Underhåll och utveckling av HR-processer och mallar enligt GDPR Om dig: Du är noggrann, ansvarsfull och trivs med tydliga arbetsuppgifter. Du uppskattar struktur och kontinuitet, och har en god känsla för kvalitet i både stort och smått. Du har integritet och vill gärna göra rätt från början. Samtidigt är du hjälpsam, samarbetsinriktad och trygg i att stötta andra. Vi tror att du har: Hög noggrannhet och god organisationsförmåga Förmåga att arbeta självständigt efter tydliga rutiner Goda kunskaper i Excel och MS Office Mycket god svenska och engelska i både tal och skrift Erfarenhet av administration, gärna inom HR Erfarenhet av HR-system – TimePlan är meriterande Ett strukturerat och kvalitetsmedvetet arbetssätt Vad vi erbjuder: Du blir en del av ett tryggt och sammansvetsat HR-team där vi arbetar med respekt, stöd och tydlighet. Vi värdesätter din förmåga att se förbättringsmöjligheter och föreslå förbättringar i processerna. Ansökan: Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Urval sker löpande, så vänta inte för länge med att skicka in den. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Säljare - Ballingslöv, InfraCity
Retail Knowledge Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Vill du arbeta med design och inredning och hjälpa kunder att förverkliga sina drömmar? Trivs du med att skapa långsiktiga relationer och drivs du av att överträffa mål och skapa resultat? Då kan du vara den vi söker till Ballingslöv i InfraCity! Hos Ballingslöv får du möjlighet att vara en del av ett starkt premium varumärke inom kök, badrum och förvaring. Vår vision är enkel: att skapa lösningar som gör våra kunders vardag bättre och roligare. För att nå dit söker vi en engagerad säljare som kan bidra till vår fortsatta framgång. Om rollen Som säljare på Ballingslöv är du en nyckelperson i vår butik och en viktig del i att förverkliga kundernas visioner för deras hem. Du kommer att bygga relationer som varar, skapa skräddarsydda lösningar och bidra till att kunderna får en upplevelse utöver det vanliga. Här är några av de arbetsuppgifter du kommer att ha: Bidra med ett glatt humör som gör att både kunder och kollegor känner sig sedda, uppskattade och välkomna. Sälja och rita kök, badrum och förvaringsinredning enligt Ballingslövs säljprocess och metodik. Aktivt arbeta för att alltid överträffa kundens förväntningar genom att hålla en nära och personlig dialog med kunder under hela köpresan. Genomföra hembesök och aftersales-besök, där du fortsätter att vara en trygg rådgivare för våra kunder. Projektleda och säkerställa att våra kunder får exakt det de behöver i varje projekt – från trygghetspaket till hantverkartjänster. Säkerställa en hög konceptefterlevnad genom att håll en god ordning i utställningen och butiken. Vad förväntar vi oss av dig? Vi söker dig som är lösningsorienterad och brinner för försäljning, samtidigt som du har en genuin passion för att hjälpa människor. Du trivs med att ta ansvar och är en självgående person som ständigt strävar efter att utvecklas. Vi värdesätter: Din förmåga att lyssna, förstå kundens behov och omvandla dem till konkreta lösningar som gör skillnad. Ditt engagemang och driv för att nå dina uppsatta mål – både individuella och för teamet. Din uthållighet och strävan efter att överträffa både dina och andras förväntningar. Ditt intresse för att löpande analysera och kontinuerligt förbättra och finjustera din egen säljprocess för att nå bättre resultat. Vi ser även att du är: Orädd för att lära dig nytt och har en nyfikenhet för att söka svar och vilja utvecklas. En relationsbyggare som trivs med att skapa förtroende och kundrelationer som sträcker sig över tid. Är strukturerad, noggrann och alltid strävar efter att ge ett professionellt bemötande i varje steg. Trivs med att jobba självständigt utifrån angivna metodik, regler, policys och rutiner. Vad erbjuder vi dig? Hos Ballingslöv får du mer än bara en arbetsplats – du får vara en del av ett team som ständigt strävar efter att bli bättre och som värdesätter utveckling och lärande. Vi satsar på våra medarbetare och erbjuder omfattande utbildning och verktyg för att du ska kunna växa och utvecklas i din roll. Vi har inga krav på formell utbildning, men vi lägger desto större vikt på din personliga kompetens, drivkraft och vilja att bidra till vår framgång. Erfarenheter och förutsättningar: Försäljningserfarenhet är meriterande, gärna inom sällanköpshandeln. Du talar och skriver svenska flytande. Info om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med arbetstid fördelad på vardagar samt varannan helg. Lön: Fast månadslön under introduktionsperioden (3 mån), därefter helt provisionsbaserad lön. Placering: Butiken i InfraCity, Upplands Väsby Tillträde: Augusti alternativt enligt överenskommelse. I den här rekryteringsprocessen samarbetar Ballingslöv med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Tina Pascotto. Eventuella frågor görs till: [email protected] Urval, tester och intervjuer sker löpande. Om Ballingslöv Ballingslöv AB ingår i koncernen Ballingslöv International AB, som innefattar flera koncept inom kök, bad och förvaringslösningar och är representerat i stora delar av Europa. Ballingslöv International ägs till 100 % av Stena Adactum AB. Historien om Ballingslöv AB är på många sätt historien om svenska kök och hem. I mer än 90 år har vi byggt svenska kök som anpassas efter tidens behov och önskemål. Vi har sett trender komma och gå, men har konsekvent hållit fast vid vår filosofi om att kvalitet och erfarenhet är vägen framåt. Vi är alltid nyfikna på nya lösningar och bygger fortfarande kök, badrum och förvaring med samma Ballingslövsanda som tidigare. Idag talar vi gärna om Var Dags Glädje – för det är just vad ett bra kök ska vara: en källa till vardagsglädje. Läs mer om Ballingslöv här. Välkommen med din ansökan.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
10 december 2025
Personal shopper - Twilfit by Change, Tyresö
Retail Knowledge Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Personal Shoppers sökes till CHANGE LINGERIE POP - UP CHANGE POP – UP kommer till TYRESÖ - och vi behöver dig i vårt nya team. I augusti öppnar vi en Outlet-butik i Tyresö och vi söker engagerade och energiska kollegor för både deltid och heltid. Om du älskar personlig försäljning och brinner för att ge kunderna den bästa upplevelsen genom att hjälpa dem att hitta de perfekta underkläderna för deras kroppstyp, vill vi höra från dig! För att lyckas i den här rollen behöver du motiveras av personlig kundkontakt och trivas i en hektisk vardag. Om du är den som bidrar till god stämning och sätter en ära i att vara en bra kollega kommer du att passa bra in på CHANGE. Vad innebär jobbet? Som en del av vårt team kommer du att hjälpa till att skapa rätt atmosfär i vår Pop-Up-butik. Dina uppgifter kommer omfatta uppackning, uppställning av varor och olika praktiska uppgifter. Viktigast av allt är att du skapar en unik atmosfär för våra besökare och guidar dem till kvalitetsprodukter till exceptionella priser. Vem söker vi ? Vi letar efter energiska och glada kollegor som trivs i en hektisk miljö och tycker om att hjälpa andra. Du bör motiveras av försäljning och vara genuint intresserad av att få dina kunder att känna sig speciella. Med positiv energi och närvaro skapar du en trygg atmosfär, även i intima situationer. Du är proaktiv och självständig, både när du arbetar ensam och tillsammans med dina kollegor. Letar du efter ett spännande jobb i en härlig atmosfär? Skicka då din ansökan till Regional Outlet manager Sverige Lovisa Larson på [email protected], skriv TYRESÖ i ämnesfältet. Intervjuer hålls löpande. Vi ser fram emot att höra från dig Skicka ansökan

17 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Säljare - Ballingslöv, Kungens Kurva
Retail Knowledge Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Vill du arbeta med design och inredning och hjälpa kunder att förverkliga sina drömmar? Trivs du med att skapa långsiktiga relationer och drivs du av att överträffa mål och skapa resultat? Då kan du vara den vi söker till Ballingslöv i Kungens Kurva! Hos Ballingslöv får du möjlighet att vara en del av ett starkt premiumvarumärke inom kök, badrum och förvaring. Vår vision är enkel: att skapa lösningar som gör våra kunders vardag bättre och roligare. För att nå dit söker vi en engagerad säljare som kan bidra till vår fortsatta framgång. Om rollen Som säljare på Ballingslöv är du en nyckelperson i vår butik och en viktig del i att förverkliga kundernas visioner för deras hem. Du kommer att bygga relationer som varar, skapa skräddarsydda lösningar och bidra till att kunderna får en upplevelse utöver det vanliga. Här är några av de arbetsuppgifter du kommer att ha: Bidra med ett glatt humör som gör att både kunder och kollegor känner sig sedda, uppskattade och välkomna. Sälja och rita kök, badrum och förvaringsinredning enligt Ballingslövs säljprocess och metodik. Aktivt arbeta för att alltid överträffa kundens förväntningar genom att hålla en nära och personlig dialog med kunder under hela köpresan. Genomföra hembesök och aftersales-besök, där du fortsätter att vara en trygg rådgivare för våra kunder. Projektleda och säkerställa att våra kunder får exakt det de behöver i varje projekt – från trygghetspaket till hantverkartjänster. Säkerställa en hög konceptefterlevnad genom att håll en god ordning i utställningen och butiken. Vad förväntar vi oss av dig? Vi söker dig som är lösningsorienterad och brinner för försäljning, samtidigt som du har en genuin passion för att hjälpa människor. Du trivs med att ta ansvar och är en självgående person som ständigt strävar efter att utvecklas. Vi värdesätter: Din förmåga att lyssna, förstå kundens behov och omvandla dem till konkreta lösningar som gör skillnad. Ditt engagemang och driv för att nå dina uppsatta mål – både individuella och för teamet. Din uthållighet och strävan efter att överträffa både dina och andras förväntningar. Ditt intresse för att löpande analysera och kontinuerligt förbättra och finjustera din egen säljprocess för att nå bättre resultat. Vi ser även att du är: Orädd för att lära dig nytt och har en nyfikenhet för att söka svar och vilja utvecklas. En relationsbyggare som trivs med att skapa förtroende och kundrelationer som sträcker sig över tid. Är strukturerad, noggrann och alltid strävar efter att ge ett professionellt bemötande i varje steg. Trivs med att jobba självständigt utifrån angivna metodik, regler, policys och rutiner. Vad erbjuder vi dig? Hos Ballingslöv får du mer än bara en arbetsplats – du får vara en del av ett team som ständigt strävar efter att bli bättre och som värdesätter utveckling och lärande. Vi satsar på våra medarbetare och erbjuder omfattande utbildning och verktyg för att du ska kunna växa och utvecklas i din roll. Vi har inga krav på formell utbildning, men vi lägger desto större vikt på din personliga kompetens, drivkraft och vilja att bidra till vår framgång. Erfarenheter och förutsättningar: Försäljningserfarenhet är meriterande, gärna inom sällanköpshandeln. Du talar och skriver svenska flytande. Info om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid, med arbetstid fördelad på vardagar samt varannan helg. Lön: Fast månadslön under introduktionsperioden (3 mån), därefter helt provisionsbaserad ersättning. Placering: Kungens Kurva. Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. I den här rekryteringsprocessen samarbetar Ballingslöv med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Tina Pascotto. Eventuella frågor görs till: [email protected] Urval, tester och intervjuer sker löpande. Om Ballingslöv Ballingslöv AB ingår i koncernen Ballingslöv International AB, som innefattar flera koncept inom kök, bad och förvaringslösningar och är representerat i stora delar av Europa. Ballingslöv International ägs till 100 % av Stena Adactum AB. Historien om Ballingslöv AB är på många sätt historien om svenska kök och hem. I mer än 90 år har vi byggt svenska kök som anpassas efter tidens behov och önskemål. Vi har sett trender komma och gå, men har konsekvent hållit fast vid vår filosofi om att kvalitet och erfarenhet är vägen framåt. Vi är alltid nyfikna på nya lösningar och bygger fortfarande kök, badrum och förvaring med samma Ballingslövsanda som tidigare. Idag talar vi gärna om Var Dags Glädje – för det är just vad ett bra kök ska vara: en källa till vardagsglädje. Läs mer om Ballingslöv här. Välkommen med din ansökan.

55 dagar sedan
Sista ansökan:
29 oktober 2025
Butikssäljare / Makeup-artist - Chanel Beauty, Stockholm
Retail Knowledge Sweden AB
Butikssäljare, fackhandel

Vi söker konsulter inom skönhetsbranschen till vår bemanningspool för Chanel! Har du passion för exklusiv skönhet, kundservice och försäljning och vill representera ett av världens ledande varumärken? Nu söker vi fler engagerade och professionella medarbetare till vår bemanningspool i Stockholm för uppdrag hos Chanel. Som Poolare blir du anställd av Retail Knowledge och arbetar i Chanels butiker. Om rollenSom butikssäljare / makeup-artist på Chanel är din främsta uppgift att, genom personlig rådgivning och god kännedom om varumärkets produkter och historia, ständigt sträva efter att skapa exklusiva upplevelser för kunden. Dina arbetsuppgifter: Skapa personliga makeup-konsultationer och produktrekommendationer. Hjälpa kunder med val av doft, hudvård och makeup. Förmedla varumärkets exklusivitet, historia och värderingar i varje kundmöte. Delta i daglig drift – öppning, stängning, städning och lagerhantering. Ansvara för kassa och rapportering i samråd med butikschef. Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet inom detaljhandel, gärna från premium- eller lyxsegmentet. Är utbildad makeupartist, hudterapeut, eller har gedigen kunskap genom praktisk erfarenhet och intresse. Kommunicerar flytande på svenska och engelska. Är flexibel, professionell och har öga för detaljer. Har en annan huvudsaklig sysselsättning (studier, arbete eller eget företag) på minst 50 % under minst ett år framåt – detta måste tydligt framgå i din ansökan. Kan arbeta dag, kväll och helg – och har möjlighet till 3 arbetspass i veckan. Vi erbjuder: Möjlighet att arbeta med ett av världens ledande lyxmärken – Chanel. En unik arbetsplats där du får vara en del av ett dynamiskt team. Flexibla arbetstider och ett upplägg som passar din huvudsakliga sysselsättning. Start: Omgående Omfattning: Timanställning vid behov Plats: Stockholm Lön: Enligt kollektivavtal AnsökanVälkommen med din ansökan via vårt rekryteringsverktyg på www.retailknowledge.se. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post, och inga ansökningar skickas direkt till Chanel. Vid frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Cecilia Sundqvist. Vi ser fram emot din ansökan! Retail Knowledges bedriver en uthyrningsverksamhet. Retail Knowledge är helt nischat mot detalj- och dagligvaruhandeln och har varit verksamma sedan 2002. Retail Knowledge har ca 300 anställda i Stockholm, Göteborg och Malmö och vårt syfte är att bygga företagsanpassade bemanningspooler med extraanställda för kända retailbolag. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal.

62 dagar sedan
Sista ansökan:
22 oktober 2025
Country Manager Sverige - HiFi Klubben, Stockholm
Retail Knowledge Sweden AB
Chefer inom handel

På uppdrag av HiFi Klubben söker vi en Country Manager som vill ta det övergripande ansvaret för att leda, utveckla och få verksamheten att växa på den svenska marknaden. Som Country Manager har du det övergripande ansvaret för HiFi Klubbens butiker i Sverige – både för de som är egenägda och de som drivs via franchise. Ditt huvudfokus är att skapa tillväxt och lönsamhet på den svenska marknaden. Rollen som Country Manager omfattar även att identifiera nya butikslägen, driva lokala marknadsstrategier och hålla dig uppdaterad kring branschtrender och marknadsutveckling. Som en del av det övergripande ledningsteamet kommer du att arbeta nära Chief Retail Officer för att säkerställa att strategiska initiativ får nationellt genomslag. Resor inom Sverige är en naturlig del av jobbet – vi tror på att leda med närvaro. Ditt ledarskap är resultatinriktat, närvarande och inspirerande. Du följer regelbundet upp nyckeltal och arbetar aktivt med att öka både prestation och engagemang. I nära samarbete med Retail Manager för Sverige driver ni tillsammans både kortsiktiga förbättringar i den dagliga driften och långsiktiga utvecklingsprojekt. Vi söker dig som har: Djup förståelse för lönsamhet och prestationsstyrning, både på butiks- och kedjenivå Starka analytiska färdigheter God marknadskännedom och insikt i bransch trender och konkurrens Flera års erfarenhet av en ledande roll inom detaljhandel Höjd i ditt ledarskap och van att leda, coacha och utveckla team till framgång Personliga egenskaper Strategisk och kommersiell Strukturerad och van att driva flera projekt parallellt Lösningsorienterad och trygg i din roll Flexibel i en snabb föränderlig arbetsmiljö Målmedveten, självsäker och utåtriktad Höga sociala färdigheter och en mycket god kommunikatör Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Vill du ta nästa steg i karriären och leda en växande detaljhandelskedja på nationell nivå? Då ser vi fram emot att höra från dig! MER OM HiFi Klubben Läs mer om oss här Info om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare, heltid Placering: Stockholm Tillträde: Enligt överenskommelse I den här rekryteringsprocessen samarbetar HiFi Klubben med Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Stina Bjérnhof [email protected] Urval, tester, bakgrundskontroller och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan.

82 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025