Lediga jobb hos Perido AB
Vill du vara med och utveckla nätverksinfrastrukturen i en bred och samhällsviktig IT-miljö? Som konsult hos vår kund blir du en del av ett kompetent och engagerat team som driver utvecklingen av ett stort och avancerat nätverk. Här kombineras nyutveckling, förvaltning och support i en modern arbetsmetodik med agila principer och ITIL. Låter detta som något för dig? Om tjänsten Vi på Perido hjälper nu vår kund att hitta en IT-tekniker för att förstärka deras Nätteam. Vår kund är ett svenskt universitet beläget i centrala Stockholm. Du blir en del av en stor och kompetent avdelning i en internationell, akademisk miljö där ni tillsammans skapar goda förutsättningar för forskning och utbildning av hög kvalitet. Teamet du kommer ingå i består idag av tre nätverkstekniker, en produktägare och en teamcoach (scrum master). I den här tjänsten finns det möjlighet att arbeta någon dag i veckan hemifrån. Dina arbetsuppgifter I rollen som IT-tekniker arbetar du i en storskalig driftmiljö där du hanterar incidenter, larm och ärenden, ofta av mer komplex karaktär. Utöver detta kommer du även att vara delaktig i andra uppgifter kopplade till den dagliga driften av nätverket. Om rollen: Tillsammans med IT-avdelningen har ni ett övergripande ansvar för att erbjuda användarvänliga, ändamålsenliga och stabila IT-tjänster till universitetets olika verksamhetsdelar Du kommer arbeta i ett team som förvaltar och utvecklar universitets omfattande IT-nät som sträcker sig långt utanför universitetsområdet Teamet ansvarar för nätverksinfrastrukturen på universitetet, teamet arbetar med nyutveckling av tjänster med fokus på inköpta standardprodukter, förvaltning av befintliga system och support Det planerade arbetet görs utifrån agila principer baserat på Scrum och det reaktiva arbetet (support och larmhantering) görs enligt ITIL Dina egenskaper För att lyckas i rollen är det viktigt att du har god samarbetsförmåga, är pedagogiskt lagd och gillar att vara uppdaterad och i framkant med ny teknik. Du är anpassningsbar och självgående i ditt arbete, alltid med bästa möjliga leverans. För att trivas i rollen tror vi att du är en tålmodig person som är hungrig efter ny kunskap och utmaningar. Du kommer att ha många olika kontaktytor så vi ser gärna att du är en social och kommunikativ person. Du värderar gott samarbete högt och är med och skapar god stämning på arbetsplatsen. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Relevant akademisk utbildning, exempelvis inom systemvetenskap eller motsvarande kunskap införskaffad på ett sätt som arbetsgivaren bedömer är likvärdig Flera års erfarenhet av att arbeta som nätverkstekniker i en storskalig IT-infrastruktur God erfarenhet av att arbeta med larmhantering och incidenter motsvarande andra linjens support inom nätverk God erfarenhet av att jobba med användarsupport God erfarenhet av switching God erfarenhet av att jobba med dynamiska routingprotokoll såsom BGP God erfarenhet av att arbeta med brandväggar Kunna utrycka sig väl på svenska, både i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av att jobba på lärosäte eller annan myndighet Erfarenhet av att jobba enligt ITIL Erfarenhet av att jobba enligt agila principer Erfarenhet av att jobba med Cisco ISE God erfarenhet av VPN-lösningar med FortiClient God erfarenhet av arbete med brandväggar från FortiGate Erfarenhet av att jobba med Cisco Catalyst Center såsom deploy av switchar och accesspunkter Erfarenhet av att jobba med DNS och DHCP (Infoblox) Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2026-08-31. Start 2025-09-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35333 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Är du en händig och serviceinriktad person som trivs med varierande arbetsdagar? Som vaktmästare på högskolan blir du en viktig del av verksamheten – du ser till att lokaler, utrustning och service fungerar smidigt för både studenter och personal. Här får du arbeta både självständigt och i team, med uppgifter som sträcker sig från teknik och service till administration och support. Om tjänsten Vi på Perido söker just nu en händig och utvecklingsinriktad vaktmästare till vår kund, en högskola i Stockholm. Där blir du del av ett drivet vaktmästarteam som längtar efter sin nya kollega. Dina arbetsuppgifter Arbetet är till stor del praktiskt, där du arbetar uppsökande i högskolans lokaler. Mycket av ditt dagliga arbete sker även via dator, t ex för arbete i ärendehanteringssystem, e-post och wiki/samarbetsplattform. Arbetet kan bitvis vara fysiskt ansträngande och ställa krav på din problemlösningsförmåga. Exempel på arbetsuppgifter: Genomföra ronderingar och kontroller av lokaler och tillhörande teknik och system Inventering, underhåll och enklare reparationer av högskolans utrustning, inventarier och lokaler Bemanning av vaktmästeriets servicepunkt Hantering av passerkort för exempelvis studenter, inklusive fotografering Hantering av lås/larm och passerkortsystem Administrera, hantera och följa upp olika typer av inkomna ärenden i ärendehanteringssystem Ta fram rutinbeskrivningar och annan dokumentation rörande vaktmästeriets arbetssätt och rutiner Erbjuda stöd och support kring A/V i lokaler tillsammans med IT-funktionen Hantering av post och bud Genomföra mindre ommöbleringar Dina egenskaper För att trivas i rollen behöver du vara praktiskt lagd, lösningsorienterad och ha en god känsla för service. Du är noggrann, strukturerad och tar ansvar för att arbetsuppgifter blir genomförda på ett effektivt sätt. Eftersom arbetet innebär både fysiska moment och administrativa uppgifter är det viktigt att du har en god fysisk förmåga samtidigt som du känner dig bekväm med att arbeta vid dator, till exempel i ärendehanteringssystem och andra digitala verktyg. Du är självgående, men samarbetar också lätt med andra och har en positiv attityd i mötet med både studenter och kollegor. Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som vaktmästare Körkort klass B Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt Grundkunskaper i ärendesystem Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-12-31, med möjlighet till förlängning. Start 2025-08-19. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35332 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Är du analytisk, noggrann och gillar att ha många bollar i luften? Vill du arbeta i en dynamisk miljö med ansvar för att säkra materialflödet i en viktig del av produktionskedjan? Då kan detta vara rollen för dig! Om tjänsten Vi på Perido söker en materialplanerare till vår kund – en framstående aktör inom fordonsindustrin. Du kommer att tillhöra ett team i Varafabriken, där engagemang, ansvar och utveckling står i fokus. Tjänsten erbjuder stor variation och möjlighet att bidra till ett effektivt och hållbart flöde inom tillverkningen. Dina arbetsuppgifter I rollen som materialplanerare ansvarar du för att säkerställa tillgången till rätt material i rätt tid, enligt produktionsbehov. Du arbetar proaktivt med analys av systemmeddelanden från MRP-systemet, bevakar kritiska lagernivåer, upprättar leveransplaner och kommunicerar med leverantörer. Du deltar även i projekt och driver förbättringsarbete. Arbetet innebär samarbete med flera interna funktioner såsom truckförare, inventerare och inköpare. Exempel på uppgifter: Genomföra materialhemtagning enligt MRP-förslag Bevaka bristlistor och agera vid materialbrist Skapa och skicka leveransplaner till leverantörer Rapportera materialstatus på morgonmöten Delta i utvecklingsprojekt och leverantörsbesök Säkerställa korrekt masterdata (One Information Chain) Hantera in- och utfasning av artiklar och leverantörer Boka expresstransporter och stödköp Utföra inventering och kontering Koordinera leveranser till eftermarknad och andra produktionsenheter Dina egenskaper Du är lösningsorienterad och strukturerad med god kommunikativ förmåga. Du trivs med att samarbeta, men kan också ta egna initiativ och arbeta självständigt. Rollen kräver att du är serviceinriktad, flexibel och har ett helhetstänk kring materialflöden och produktion. Kvalifikationer: Högskoleutbildning eller YH utbildning inom relevant område. Gärna inom logistik. Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter God systemvana och erfarenhet av MRP/ERP-system B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i 1 år. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35331 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Är du en lösningsorienterad lagspelare som drivs av att skapa struktur och förbättra processer? Just nu söker Perido en Inbound Logistics Planner till vår kund – ett internationellt företag inom tillverkningsindustrin. Här blir du en del av ett dynamiskt team, där du får möjlighet att både bidra och utvecklas i din roll. Om tjänsten Perido söker en Inbound Logistic Planner till en global jätte inom bilindustrin. Här blir du del av ett engagerat team, där du får chansen att hjälpa andra att utvecklas likväl som dig själv. Du kommre få stora möjligheter till personlig utveckling och nätverkande inom logistik. Denna tjänst är placerad på företagets kontor i Braås. Dina arbetsuppgifter Som Inbound Logistics Planner har du en central roll i att säkra materialtillgänglighet till interna kunder, samtidigt som du ansvarar för att optimera lagernivåer och bidra till minskad kapitalbindning. Det här är en självständig roll med stort eget ansvar, där du förväntas ta initiativ, driva förbättringar och samarbeta med både leverantörer och interna funktioner. Exempel på arbetsuppgifter: Daglig bevakning av sortiment och flöden Löpande problemlösning kopplat till materialförsörjning Lagerstyrning och optimering genom rätt parametersättning Utveckling av leverantörsrelationer och hemtagningsmetoder Arbeta med ständiga förbättringar i hela processen Dina egenskaper Vi tror att du är analytisk, nyfiken och gillar att ta ansvar. Du trivs i en miljö där det händer mycket, och där det ibland krävs snabba beslut och hög leveransförmåga. Samtidigt uppskattar du de perioder då du kan fokusera på långsiktigt förbättringsarbete och utveckling av processer. Vi söker dig som har en mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga och har lätt för att skapa nya kontakter. Förutom goda kunskaper i LEAN har du också drivkraften att jobba med utveckling av arbetsprocesserna och din egen personliga utveckling. Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Eftergymnasial utbildning Erfarenhet av arbete inom logistik och/eller inköp är meriterande Du behärskar engelska och svenska väl både i tal och i skrift Du har goda datorkunskaper och kunskap om moderna MPS-system och med fördel SAP Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 30-10-2026. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35330 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Här får du möjlighet att bygga relationer med kunder, samarbeta med olika team inom företaget och ständigt utvecklas i takt med produkterna. Det här är en roll för dig som brinner för att hjälpa andra och som trivs med att vara mitt i händelsernas centrum. Låter det som något för dig? Läs gärna vidare! Om tjänsten Vi på Perido söker en Customer Care Advisor till vår kund, ett företag som är en innovativ aktör inom den snabbt växande elbilsbranschen och fokuserar på att erbjuda premiumprodukter med modern teknik och hållbarhet i fokus. Tjänsten är placerad på plats på kontoret i Haninge söder om Stockholm. I denna tjänst kan kvällsarbete tillkomma till viss del. Dina arbetsuppgifter Att arbeta som Customer Care Advisor innebär att vara en nyckelperson i kundens upplevelse – från första kontakt till efterköpssupport. Rollen kombinerar service, kommunikation och problemlösning i ett dynamiskt sammanhang där ingen dag är den andra lik. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Ge kundservice av hög kvalitet via telefon, e-post och livechatt Besvara frågor, lösa problem och säkerställa kundnöjdhet Hjälpa kunder med produktinformation, köprådgivning och uppdateringar kring orderstatus Erbjuda support efter köp och hantera ärenden på ett professionellt sätt Samarbeta med team inom försäljning, teknisk support och logistik för att säkerställa en sömlös kundupplevelse Dokumentera kundinteraktioner och feedback noggrant i CRM-systemet Dina egenskaper I rollen som Customer Care Advisor är det avgörande att ha starka kommunikations- och interpersonella färdigheter för att kunna bygga goda relationer och skapa en positiv kundupplevelse. En hög uppmärksamhet på detaljer säkerställer att kundens behov bemöts på ett noggrant och professionellt sätt. Med ett tydligt kundfokus och en problemlösande inställning hanterar man effektivt ärenden, hittar lösningar och skapar mervärde i varje kontakt. Är du vår nästa stjärna? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Dokumenterad erfarenhet av kundservice, helst inom fordonsindustrin eller relaterade branscher Förmåga att arbeta i en snabb miljö och hantera flera uppgifter samtidigt Stark problemlösningsförmåga och ett kundorienterat arbetssätt Vana vid CRM-system och dess arbetsmetoder Flytande i både svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: Kunskap i något ytterligare språk Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-11-01. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35329 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Är du passionerad kring teknik, maskiner och kundmöten? Vill du använda din expertis för att skapa minnesvärda upplevelser samtidigt som du är med och driver utvecklingen av hållbara transportlösningar? Då kan detta vara nästa steg för dig. Om tjänsten Vi på Perido söker en instruktör till vår kund, en stor och välkänd aktör inom fordonsbranschen. Tjänsten är placerad i Eskilstuna. Dina arbetsuppgifter Som instruktör ansvarar du för att leverera en förstklassig kundupplevelse på demonstrationsfältet. Du presenterar och demonstrerar maskiner, låter besökare provköra och förklarar tekniska funktioner på ett pedagogiskt och engagerande sätt. Du blir också involverad i vidareutvecklingen av demoområdet, deltar vid större evenemang och utställningar, bidrar vid fotograferingar och håller i utbildningar. Feedback från kundkliniker och insikter från fältet hjälper dig att bidra till utvecklingen av nästa generations produkter. Du får arbeta över flera marknader och kulturer i en miljö där idéer välkomnas och där alla bidrar till kundens gemensamma framgång. Dina egenskaper Du har ett stort intresse för maskiner och teknik, och du brinner för att ge andra en positiv upplevelse. Kanske är du en erfaren maskinförare, eller någon som vill kombinera praktiskt arbete med pedagogik och kommunikation. Du är en lagspelare som gillar att ta initiativ, är lösningsorienterad och trivs i en varierad och dynamisk miljö. Din nyfikenhet på nya arbetssätt och din förmåga att anpassa dig i olika situationer gör dig till en naturlig del av kundens team. Kvalifikationer: Erfarenhet av att arbeta på mässor, kundevent eller i kundcenter Körkort för tungt fordon/maskinbehörigheter Stark presentations- och kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till 2026-09-30. Start 2025-08-18. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35328 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Har du ett hjärta för service och en blick för vad som behöver göras? Nu söker vi på Perido en driftig och erfaren vaktmästare till ett omväxlande sommaruppdrag! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en vaktmästare för ett sommaruppdrag hos en skola. Tjänsten är placerad i södra Stockholm. Dina arbetsuppgifter Som vaktmästare kommer du att arbeta med praktiska, vardagliga uppgifter kopplade till skolans inre och yttre miljö. Exempel på arbetsuppgifter: Daglig tillsyn av skolans lokaler och utemiljö Enklare reparationer och felavhjälpning Möblering, omflyttningar och montering Varumottagning och intern posthantering Beställning och påfyllnad av material Utlämning och återtag av nycklar Samverkan med teknisk support vid behov (t.ex. AV-utrustning) Kontakt med leverantörer och externa parter vid enklare serviceärenden Stöd vid skolans evenemang eller aktiviteter Dina egenskaper För att trivas i rollen som bör du vara en serviceinriktad person som dessutom har sinne för praktisk problemlösning. Vi ser gärna att du har en stor ansvarskänsla och en god initiativförmåga som gör att du självständigt kan driva ditt arbete framåt. Då mycket kretsar kring god service är det viktigt att du har social kompetens, är flexibel i ditt arbetssätt och gärna samarbetar med andra. Låter detta som din nästa utmaning? Du är välkommen med din ansökan idag! Kvalifikationer: Tidigare arbetslivserfarenhet som vaktmästare Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift Meriterande: Tidigare arbete inom skola Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till 2025-08-08. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35296 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
Är du en lösningsorienterad lagspelare med ett intresse för logistik och kundrelationer? Nu har du chansen att kliva in i en nyckelroll där du blir navet mellan återförsäljare, lager och leverantörer. Som Service Center Coordinator blir du en viktig del av ett internationellt team som säkrar att rätt produkt når rätt plats i rätt tid - med fokus på kommunikation, struktur och ständig förbättring. Om tjänsten Vi på Perido söker en Service Center Coordinator till vår kund, en stor och välkänd aktör inom fordonsbranschen. Tjänsten är placerad i Göteborg. Dina arbetsuppgifter Du kommer att vara en del av Customer Services and Transport Solutions avdelningen, de ansvarar för distributionen av eftermarknadsprodukter – från leverantör, till företagets lager och hela vägen till kund. Servicecenterkoordinatorn ansvarar för att hantera en portfölj av återförsäljare i olika länder för tre av bolagets varumärken. I återförsäljares dagliga verksamhet är timing avgörande. Dina ansvarsområden i denna roll: Skapa direkt kommunikation internt och externt Etablera processer och rutiner Vara en viktig intressent i projekt Lösa problem och stödja återförsäljare med icke-standardfrågor Arbeta med ett lean-tänk för att undvika återkommande problem Stödja utvecklingen för att förbättra End2End-flöden Ha en ledande roll i återförsäljarnas orderprocess Dina egenskaper Du är en person som gärna antar utmaningar med ett positivt synsätt och ett leende. Du är engagerad, har en god problemlösningsförmåga och kommunicerar kundvänligt. Som en lagspelare samarbetar du lätt med andra intressenter och trivs i miljöer där samarbete står i fokus. Du är passionerad när det gäller att utveckla dina kunskaper och har ett starkt intresse för, eller en tydlig koppling till, automation och digitalisering. Med dina analytiska färdigheter har du lätt för att hantera stora datamängder och har förmågan att förstå och presentera data på ett tydligt och begripligt sätt. Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag! Kvalifikationer: Kandidatexamen eller masterexamen, eller motsvarande erfarenhet inom logistik och/eller kundservice Kunskap i Excel Flytande i Svenska och Engelska, i tal och skrift Meriterande: Meriterande är om du talar finska, andra nordiska eller baltiska språk Kunskap i PowerPoint, Power BI och Power Automate Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-12-01. Start 2025-09-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35327 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Har du erfarenhet av logistik, transportbokningar och ett öga för struktur? Trivs du med varierande arbetsuppgifter och samarbeten med såväl interna som externa parter? Då kan detta vara rollen för dig! Vi söker dig som vill bidra till effektiva logistikflöden i en spännande och välkänd organisation i fordonsbranschen. Om tjänsten Vi på Perido söker en logistikkoordinator till vår kund, en stor och välkänd aktör inom fordonsbranschen. Tjänsten är placerad i Göteborg. Dina arbetsuppgifter Ansvara för och hantera transportbokningar, inklusive kunskap om och tillämpning av Incoterms Eventuell hantering av crosstrade-transporter Arbeta i CRM-system kopplat till logistik- och serviceuppdrag Samarbeta med interna och externa parter för att säkerställa smidiga logistikflöden Dina egenskaper För att trivas i den här rollen ser vi att du är strukturerad, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta. Du är kommunikativ, tar ansvar och trivs i en roll där du har många kontaktytor och där dagarna bjuder på varierande uppgifter. Vidare har du ett proaktivt arbetssätt och en vilja att bidra till ständiga förbättringar i logistikprocesserna. Kvalifikationer: Eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi eller motsvarande Dokumenterad erfarenhet av transportbokningar och Incoterm Meriterande med erfarenhet av crosstrade Vana vid arbete i CRM-system och med kundservice Flytande svenska samt mycket god engelska, i både tal och skrift Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till 2025-12-31 med möjlighet till förlängning. Start 2025-08-04. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35325 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Är du tekniskt kunnig, strukturerad och vill arbeta i en internationell miljö där du får vara med och driva tekniska processer framåt? Nu har du chansen att ta en nyckelroll hos CBRE – ett globalt ledande företag inom fastighetsbranschen – som Technical Planner i Linköping. Om tjänsten Perido söker en Technical Planner till vår kund CBRE – ett världsledande företag inom fastighetssektorn som fortsätter att växa inom datacenterområdet. Du kommer att vara baserad på kontoret i Linköping och ha en central roll i att planera och följa upp teknisk drift i en högteknologisk miljö. Här erbjuds du en framtidssäker karriär med goda utvecklingsmöjligheter, internationella certifieringar, konkurrenskraftig lön, bonusar och förmånliga försäkrings- och pensionslösningar. Du blir en del av en global organisation med stora möjligheter till både ansvar och personlig utveckling. Dina arbetsuppgifter Som Technical Planner har du en nyckelposition i att säkerställa att den dagliga tekniska driften fungerar smidigt, både inom och utanför det definierade FM-området. Du arbetar operativt med planering, uppföljning och dokumentation, och ser till att arbetet uppfyller både interna riktlinjer och externa krav. Rollen innebär ett nära samarbete med tekniker, entreprenörer och interna funktioner, och du är även ansvarig för flera av de centrala systemen och processerna. Genom struktur, tekniskt kunnande och god samordning bidrar du till en säker, effektiv och kvalitativ leverans. Exempel på arbetsuppgifter: Teknisk koordinering och uppföljning av entreprenörer, i samarbete med teamet Ansvar för drift och underhåll i CMMS-systemet (Computerized Maintenance Management System) Hantering av Quantum-systemet inklusive PPM och Si7 Förvaltning av anläggningstillgångar samt arbete med 10-årig underhållsplan Skapa, underhålla och granska arbetsprogram och tidsplaner Dela upp större arbeten i faser och följa upp aktiviteter så att de slutförs i tid Dela kunskap om tekniska installationer samt genomföra och delta i utbildningar Driva och delta i beslut kopplat till daglig drift och arbetsutförande på plats Identifiera risker, tekniska utmaningar och följa upp incidenter Sammanställa och följa upp nyckeltal, månadsrapporter och andra kontraktsrelaterade siffror Delta i organisering och utveckling av arbetsprocesser och rutiner Dina egenskaper Rollen som Technical Planner ställer krav på stark servicekänsla och förmåga att samarbeta i ett internationellt sammanhang med olika kontaktytor – från tekniker och leverantörer till kunder och interna team på alla nivåer. Du har en god kommunikativ förmåga, kan hantera föränderliga förutsättningar med lugn och fokus, och är van att balansera flera uppgifter samtidigt. Ett strukturerat arbetssätt kombinerat med flexibilitet, ett öga för detaljer och ett starkt engagemang för ständiga förbättringar är avgörande. Du trivs med att ta ansvar, arbeta både självständigt och i team, och har förmågan att analysera och förstå komplexa situationer för att nå bästa möjliga resultat. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Relevant utbildning med inriktning mot administration och kapitalförvaltning Dokumenterad erfarenhet av kapitalförvaltning eller administration som har inkluderat ansvar för planering, service, kultur, människor och affärstillväxt Erfarenhet av tekniskt planeringsansvar, företrädesvis för kritiska miljöer Utmärkt presentationsförmåga - skriftligt, muntligt och presentation Goda kunskaper i MS Office Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag i sex månader. Start i augusti. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35326 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 62 jobb