Transportplanerare till Ludvika

Vill du ansvara för transporter och logistik som transportplanerare hos ett stabilt och lönsamt företag strax utanför Ludvika? Har du tidigare erfarenhet av att ansvara för planering av transporter? Är du utvecklingsdriven och trivs i en problemlösande miljö? Bra! Till ett långt konsultuppdrag söker vi nu en transportplanerare / transportkoordinator till ett spännande och globalt företag, ledande inom sitt område. Låter det spännande? Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Ditt anställningserbjudande Detta är ett konsultuppdrag på ca 12 månader med start maj/juni.  Vår kund är ett större globalt ledande företag inom tillverkningsindustrin beläget utanför Ludvika. Du kommer till till en dynamisk arbetsmiljö där du ges goda möjligheter till karriär - och kompetensutveckling.  Hos oss på TNG blir du en betydelsefull medarbetare som gör skillnad – oavsett om du arbetar på ett av våra kontor eller som konsult hos en av våra kunder. Som konsult är du faktiskt extra betydelsefull, för det är du som träffar våra uppdragsgivare varje dag. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Dina arbetsuppgifter I rollen som transportplanerare kommer du ha en tät dialog med såväl transportörer, produktion, den interna planeringen samt andra externa intressenter på daglig basis, för att säkerställa en optimal transport set-up.  Du planerar, genomför och följer upp dagliga uppgifter inom ansvarsområdet med fokus på att nå ställda mål, samt att de dagliga uppgifterna utförs i enlighet med företagets policys, riktlinjer, värderingar, rutiner och metoder, liksom i enlighet med företagets miljö- och kvalitetskrav. I rollen har du en daglig kontakt med såväl sälj, som logistikfunktionen, samt med transportörer/åkerier i transportfrågor. Du bokar och planerar transporter samt gör uppföljning av kapacitetsutnyttjande, leveransprecision och kostnadseffektivitet. Du deltar i förbättringsarbete och utvecklar arbetssätt och rutiner inom ditt område.  Värt att veta Vi förstår att du antagligen vill veta mer om arbetsplatsen men av olika skäl är namnet på verksamhet inledningsvis konfidentiellt. Låter jobbet intressant i sin helhet bör du absolut söka idag, så tar vi dina frågor i sinom tid. I detta uppdrag finns goda möjligheter till överrekrytering hos kunden. Våra förväntningar Vi söker dig som har en utbildning inom logistik eller motsvarande och har några års erfarenhet från logistik-/produktionsverksamhet. Du använder din kreativitet och ditt engagemang för att skapa en positiv stämning på arbetsplatsen. Erfarenhet från arbete med SAP och LEAN är meriterande. Som person är du trygg i dig själv och din kompetens. Du besitter en god analytisk förmåga samt trivs i en roll med mycket ansvar och du brinner för lagarbete. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Goda kunskaper inom Office-paketet är också önskvärt. Intresserad? Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG Tech och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. På TNG Tech är vi specialister på kompetensbaserad, vetenskaplig och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

10 april 2024
Sista ansökan:
10 maj 2024
Utveckla i C# .NET hos Ticket i Stockholm

Vill du ny- och vidareutveckla vår e-handelsplattform i ett av branschens bästa team? Ticket i Stockholm söker en .NET-utvecklare. På Ticket är vi ca 300 kollegor som tillsammans och helhjärtat arbetar för att skapa världens bästa resebyrå. Vi både designar, utvecklar och underhåller vår egen e-handelsplattform och det betyder att utvecklingsavdelningen jobbar brett – från utmanande backend-frågor inom skalning till att sortera hotell baserat på sannolikheten att köpa.Vi är uppdelade i autonoma produktteam där du finner korta beslutsvägar från idé till beslut till handling och en organisation där andra experter håller din vardag fri för att du ska kunna göra det du gillar och gör bäst – att bygga skalbara och högpresterande system. Nu lyfter vi! Vi erbjuder dig Likasinnade teknikentusiaster, en platt organisation och en vardag där du får vara med och bestämma vad och hur vi bygger bästa möjliga lösning för kunden är bara några av de saker vi erbjuder dig. Vi jobbar agilt och testar gärna nytt och ofta. En del slänger vi medan annat fastnar. Vi vet att enbart halva striden är vunnen med en bra utvecklingsmiljö. En bra balans mellan arbete och liv är också viktigt. Därför erbjuder vi flexibla arbetstider och remotemöjligheter, full tjänstepension enligt ITP och generösa reseförmåner. Det här gör du hos oss Vi har två team som utvecklar i C# och oberoende av vilket team du ansluter dig till, förbättrar du befintliga lösningar och bygger nya för vår e-handelsplattform med fokus på backend. Hos oss levererar C# utvecklarna autoskalande .NET7 mikrotjänster i ett AWS Kubernetes-cluster med Jenkins-X CI/CD för att exempelvis kunna hantera våra höga sökvolymer. Vi är en viktig del i att Ticket har möjligheten att boka alla möjliga kombinationer av resor och tillägg för att kunna vara konkurrenskraftiga i både innehåll och priser. Vi ansluter mot många externa leverantörer och förser våra egna system och externa jämförelsesidor, med rena webbtjänster och produkter som lätt kan hanteras och presenteras till slutkunderna. Ditt team och arbetsplats Vår utvecklingsavdelning består av ca 40 personer, fördelade i mindre produktteam. I vår vardag arbetar vi nära andra experter och affärsägare. Vi styr som bekant över vår vardag och bestämmer själva om vi vill par/mobprogrammera, vem som leder våra agila ceremonier och vilka dagar vi ska ses på kontoret. Vårt huvudkontor ligger i Sickla, endast fem minuter från Slussen, med fri parkering för alla våra anställda. Vi arbetar 3 dagar i veckan på kontoret. Mer om dig Du tycker, precis som vi, att vägen till de bästa lösningarna kommer via ett gott samarbete mellan kollegor. Vi tror du tycker det är kul att testa nya saker och delar med dig av din kunskap samt välkomnar olika perspektiv och förslag på lösningar. Du är driven och självgående samt har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Vi söker dig som tidigare har arbetat med systemutveckling i C# - helst i en miljö som likt vår består av mikrotjänster och containerlösningar. Det är meriterande med erfarenhet av transaktionsintensiva system, IaC eller AWS. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

9 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Välkänt energibolag söker ekonom

Vi söker nu en Transaction Operator and Accountant för ett konsultuppdrag till ett stort energibolag i Stockholm. Har du ett sinne för detaljer och är analytisk lagd? Har du utbildning inom redovisning och är du redo att ta nästa steg i din karriär där du får utmana dig själv i en stimulerande och belönande arbetsmiljö? Då har vi konsultuppdraget för dig!Konsultuppdraget startar enligt överenskommelse och sträcker sig ca ett år. Goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering till kunden. Ditt anställningserbjudande Initialt är du anställd vid oss på TNG för uppdraget men sedan finns det goda möjligheter till förlängning eller anställning vid kund. Hos oss är du alltid en betydelsefull medarbetare som gör skillnad. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård. Dina arbetsuppgifter Energibolaget med en kedja av bensinstationer hanterar mängder av transaktioner dagligen. I din roll ansvarar du bland annat för att köptransaktioner hanteras i enlighet med avtal- och samarbetspartners samt avstämning av likvid från externa kortutgivare. Detta gör du genom att: • säkerställa hanteringen av inkomna köptransaktioner • säkerställa avstämning av huvudbokskonton • relevant analys, uppföljning, ekonomisk information & beslutsunderlag utförs korrekt Värt att veta Företagets kontor ligger i ljusa och fina lokaler i västerort. Du välkomnas av ca 35 kollegor på finansavdelningen. Här är ni två personer som har denna roll som Transaction operator and accountant. Du kommer få en gedigen onboarding av en kollega med många års erfarenhet. Våra förväntningar Du som söker har en högskoleutbildning med uppnådd kandidatexamen, gärna med inriktning mot ekonomi/redovisning, eller motsvarande. Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet av redovisning samt erfarenhet av att arbeta i projektform. För att lyckas i rollen behöver du ha kunskaper i Microsoft Office med mycket goda kunskaper i Excel samt kunna uttrycka dig på både svenska och engelska i både tal och skrift. Rollen kräver förståelse för integration mellan olika system och innebär hantering av omfattande, bitvis komplexa transaktionsflöden med ansvar för ett stort antal huvudbokskonton. Det kräver ett proaktivt, strukturerat och logiskt inriktat arbetssätt, för att bland annat möta snäva tidsramar. För att bli framgångsrik i denna roll ser vi att du som person är noggrann, drivande och nyfiken. Du arbetar metodiskt och systematiskt och har förmågan att hantera tidskrävande rutinuppgifter utan att ge vika på kvalité. Du drivs av att vilja utveckla och förenkla processer samt att obehindrat lösa problem. Du har en hög IT-mognad, är systemkunnig och har hög grad av logiskt tänkande. Dessutom är du serviceinriktad och prestigelös i kontakten med såväl interna som externa kontakter. Du gillar att förstå dig på och analysera komplexa logistiska flöden samt kan arbeta framför allt självständigt men även tillsammans med andra mot gemensamma mål och är då inte rädd att hugga tag i återkommande arbetsuppgifter som måste lösas. Intresserad? Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av oss på TNG och arbeta som konsult på plats hos uppdragsgivaren. TNG är specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

9 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Arbetsterapeuter till Nynäshamn kommun

Var med att skapa morgondagens kommunala vård och omsorg! Gå med i ett engagerat team och spela en nyckelroll som arbetsterapeut. Vill du vara med och påverka vård och omsorg i Nynäshamn kommun? Trivs du i ett tvärprofessionellt team som sätter individens behov i fokus? Vi söker dig som är legitimerad eller snart legitimerad arbetsterapeut som vill ta chansen att bli en del av vårt dedikerade team och spela en avgörande roll för våra boendes livskvalitet. Kom och gör skillnad tillsammans med oss! Ditt anställningserbjudande Vi expanderar vår verksamhet med arbetsterapeuter och söker nu dig som brinner för att forma och förbättra kommunalvården. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad. Vi erbjuder personlig utveckling, stöd och relevant kompetensutveckling. Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till vidareutveckling och delaktighet i spännande projekt. Dina arbetsuppgifter Bli en del av vårt dedikerade team och: • Planera och genomföra arbetsterapeutiska insatser • Handleda och instruera omsorgspersonal för kvalitetssäkring • Delta i utvecklingsarbete och projekt inom äldreomsorg • Samarbeta med andra yrkesgrupper för att säkerställa hög kvalitet i vården • Aktivt bidra till nationella kvalitetsregister Värt att veta Som arbetsterapeut i Nynäshamns kommun blir du en integrerad del av kommunens hälso- och sjukvårdsteam. Tillsammans med sjuksköterskor, fysioterapeuter, och omsorgspersonal vid våra vård- och omsorgsboenden, dagverksamhet samt LSS-vuxna skapar du förutsättningar för att de boende ska uppleva en hög livskvalitet. Ditt arbete kommer att vara varierande, där varje dag innebär nya utmaningar, och vi strävar alltid efter att uppnå det bästa för varje individ. Arbetet inkluderar också: • Tvärprofessionellt samarbete utifrån individens specifika behov • Delegering av sjukvårdsinsatser med efterföljande uppföljning • Dokumentation i databaserad journal för att säkerställa tydlig och korrekt dokumentation Du kommer till en stimulerande arbetsmiljö där varje dag är unik och där du, tillsammans med ditt team, aktivt bidrar till att skapa en meningsfull tillvaro för de boende. Ditt engagemang och dina kompetenser som arbetsterapeut kommer vara avgörande för att vi tillsammans kan erbjuda en vård och omsorg av högsta kvalitet. Våra förväntningar För att lyckas i rollen som arbetsterapeut hos oss behöver du ha eller inom kort ha legitimation som arbetsterapeut och B-körkort med god körvana. Du bör ha god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift. Meriterande är utbildning och erfarenhet inom äldreomsorg eller Funktionsvariation/LSS. Vi söker en individ med planerings- och organisatoriska färdigheter samt förmåga att arbeta både självständigt och i team. Din pedagogiska förmåga kommer till nytta för handledning och vägledning av kollegor. Vi letar efter dig som är flexibel och lösningsinriktad, ser möjligheter och anpassar dig väl till olika behov. Med ett genuint intresse och tydligt patientfokus, följer du lagstiftning och verksamhetens mål. Ditt engagemang är nyckeln till att skapa en meningsfull vårdmiljö. Intresserad? Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Vänligen notera att din ansökan även kommer att registreras i kommunens eget rekryteringssystem och allra senast när rekryteringen är avslutad. Du får då en bekräftelse om detta per mail. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad, eftersom urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen!

9 april 2024
Sista ansökan:
4 maj 2024
Systemingenjör till Plantvision i Göteborg

Har du erfarenhet av automation, elkonstruktion eller instrument inom processindustrin? Plantvision söker nu en Systemkonsult! Är du ingenjör och har ett intresse för hur programmering och IT-lösningar kan användas i effektiviseringen av processindustrin? Vill du förbättra processteknik inom svensk industri genom systemoptimering samtidigt som du har en schysst och trygg anställning som konsult hos en av Skandinaviens ledande konsultbolag? Plantvision söker dig som har ett intresse för system, programmering och som har arbetat på en anläggning inom processindustrin såsom pappersbruk, stålindustrin, läkemedelstillverkning eller liknande.Välkommen med din ansökan idag! Ditt anställningserbjudande I rollen som systemingenjör (eller systemkonsult som rollen kallas internt) kommer du få möjlighet att hjälpa Plantvisions kunder med processoptimering för att effektivisera deras verksamheter. Du blir en del av Plantvisions Plant Asset Management team som arbetar tätt tillsammans i olika projekt. Du kommer göra nytta hos Plantvisions spännande kunder varje dag, du får ständig kompetensutveckling och kommer att utbildas till en expert inom Siemens COMOS. Plantvision har utsetts till Sveriges sjätte bästa arbetsplats 2023 av "Great Place to Work" och har tilldelats utmärkelsen "Great Place to Work" varje år sedan 2017, så du kan räkna med en trygg anställning med fina förmåner och en familjär kultur. Dina arbetsuppgifter Som systemkonsult kommer du: • ansvara för att översätta kundens behov till en praktisk och anpassad IT-lösning. • använda din kunskap av processoptimering för att implementera, konfigurera och förbättra systemet hos olika kunder. • utför anpassningar av olika system genom scriptning (snarare än avancerade programmering). Du behöver ha en god förståelse för kundernas verksamheter inom processindustrin för att kunna omsätta deras behov till en lämplig lösning. Värt att veta Som systemkonsult arbetar du som konsult på plats hos kund eller från något av Plantvisions kontor som är belägna i Uppsala, Kista, Södertälje, Göteborg, och Lund. När du är varm i kläderna i arbetet och hos kund finns det även möjlighet att arbeta hemifrån. Du blir en del av ett kompetent och sammansvetsat team som rapporterar till Konsultchefen. Som nyanställd hos Plantvision kommer du gå ett onboarding-program och när du kommit igång finns det flera interna utbildningar och aktiviteter att ta del av. Våra förväntningar Vi ser helst att du:  • är utbildad ingenjör och har arbetat inom processindustrin  • har ett intresse för programmering såsom Excel Makro / VB Script / C#. • har mycket goda kunskaper i svenska samt engelska i tal och skrift. • har kunskaper inom CAD eller Microstation kopplade till Excel eller någon databas. • har arbetat med CAD-administration eller liknande. Utöver ovanstående lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en person som är nyfiken och vill ständigt lära dig nya saker! För att vara framgångsrik i rollen och representera Plantvision ute hos kunder ser vi att du är självgående och har en förmåga att söka efter information för att lösa uppgifter på ett effektivt sätt. Du är också en person som kan ta initiativ och samarbetar väl med andra. Intresserad? I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

8 april 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Förvaltningsledare IT till Skolinspektionen

Bli bryggan mellan verksamhet och IT hos Skolinspektionen som Förvaltningsledare IT för Inspektion och tillstånd! Ta chansen att jobba för en myndighet som arbetar för att alla barn och elever ska ha en rättvis och kvalitativ skola! För rollen som Förvaltningsledare IT söker vi dig som vill delta i en digital omvandling, gillar projektledning och att ta ett helhetsperspektiv över verksamhet och IT. Vi erbjuder dig • En platt organisation där du har stora möjligheter att påverka vägen framåt och en roll där du får stort ansvar och har varierade arbetsuppgifter • En trygg arbetsgivare med kollektivavtal, uppskattade anställningsförmåner som till exempel ett generöst friskvårdsbidrag, flextid och upp till 35 dagar semester beroende på din ålder • En snabbrörlig verksamhet med vänliga och engagerade kollegor • Ett humant ledarskap som värnar om balans mellan arbete och privatliv . Det här gör du hos oss Du kommer att ansvara för att leda, samordna och dokumentera både större och mindre IT-projekt inom myndighetens mest kritiska kärnobjekt - inspektion och tillstånd. Ditt huvudsakliga fokus kommer att ligga på ett komplext system som är integrerat till flera andra system vilket kräver förmåga att förutse och förstå hur åtgärder påverkar dessa integrationer. Du kommer att verka i gränssnittet mellan IT och verksamhet och upprätthålla en nära kommunikation både internt och externt med myndighetens leverantörer. I arbetsuppgifterna ingår till exempel att: • Bereda och ta fram förslag till förvaltningsplaner tillsammans med förvaltningsledare verksamhet • Ansvar för att säkra IT-delarna i objektet • Ta fram lösningsförslag och kostnadsuppskattningar för förvaltningsaktiviteter • Budget och prognos för hela förvaltningsplanen • Leda teknisk implementering • Säkerställa att förvaltningsrutiner finns och följs för förvaltningsobjektet • Bevaka kommande tekniskt tvingande aktiviteter för objektet samt säkerställa och bevaka integrationer och andra beroenden till andra system • Säkerställa att teknisk dokumentation framställs och uppdateras • Säkra teknisk applikationssupport Ditt team och arbetsplats IT-enheten består idag av ett team av fjorton personer. Roller som ingår är Förvaltingsledare, Kravanalytiker och Portföljförvaltare. Du kommer att rapportera till IT-chef Maria Bratt. Vi har ett arbetssätt som är inspirerat av förvaltningsmodellen pm3 och har sex förvaltningsobjekt. Avdelningen jobbar i nära dialog med verksamheten. Vi erbjuder ett nyrenoverat och modernt aktivitetsbaserat kontor centralt på Sveavägen i Stockholm, med möjlighet till distansarbete cirka två dagar i veckan. Mer om dig Vi söker dig med en teknisk bakgrund och som trivs i att jobba i gränslandet mellan verksamhet och IT. Du har god förmåga att samarbeta och kan anpassa din kommunikation efter mottagarens tekniska nivå. Vidare tar du dig an uppgifter med helhetsperspektiv och har en analytisk förmåga för att nå resultat. Du har: • Mycket god erfarenhet av att ha arbetat som förvaltningsledare IT eller liknade roll som tex. service delivery manager, projektledare IT • Akademisk utbildning inom IT eller motsvarande kompetens förvärvat på annat sätt • Erfarenhet av samarbete med externa leverantörer • Erfarenhet av offentlig sektor och god förståelse för diarieföring • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du också har: • Erfarenhet av budgetering och uppföljning • Kunskaper och erfarenhet av att arbeta enligt rutiner/ processer baserade på ITIL /pm3. • Erfarenhet av kravformulering i samband med upphandling Skolinspektionen lägger stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. ÖVRIG INFORMATION Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm och tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar individuell lönesättning och 6 månaders provanställning. Ta gärna del av våra förmåner på: https://www.skolinspektionen.se/om-oss/jobba-hos-oss/formaner-och-villkor/ Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta IT-chef Maria Bratt via e-post [email protected] Fackliga företrädare för Saco-S är Tilda Lindell och för OFR är Mattias Friström, båda kan nås via vårt växelnummer 08-586 080 00. Välkommen med din ansökan genom att skicka ditt CV senast 2024-05-08, märkt dnr. ID: 2024:2866. Betyg, intyg och ID-handling som styrker din ansökan tas med vid en eventuell intervju. I den här rekryteringen samarbetar vi med rekryteringsföretaget Ada Digital med ansvarig rekryterare Erika Ekestam, tfn 070-244 47 17. Intervjuer kommer att ske löpande, välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Release Manager hos Alecta, Stockholm

Som Release Manager på Alecta väntar en viktig roll där du möjliggör och säkrar framtidens releaseprocess. Som Release Manager får du en viktig roll i att stärka releaseprocessen i en kommunikativ och strategisk roll för Alecta. Uppdraget är ett led i att utveckla det agila arbetssättet såväl som möta framtidens krav i på säkerhet i modern utveckling i en regelstyrd domän. Här möts du av en dynamisk, hjälpsam atmosfär som erbjuder både teknisk komplexitet och närhet till beslut. Vi erbjuder dig • Att konkret bidra till releasearbetet och det agila arbetssättet • Strategiskt och operativt arbete i en kvalitetsmedveten organisation • Möjlighet att påverka både domänen och din utveckling • Komplexitet i en miljö med högra krav på säkerhet och regelefterlevnad • En trygg arbetsgivare med samhällsviktig funktion och hög trivsel bland medarbetarna Det här gör du hos oss Ditt huvudsakliga uppdrag som Release Manager är att planera, leda, ständigt förbättra och koordinera arbetet i releaseprocessen. Uppdraget spänner över mycket och du kommer bland annat: • Samarbeta med interna och externa intressenter för att säkerställa en komplett och effektiv releasehantering • Ansvara för riskutvärdering i releasen och ta fram underlag för releasebeslut • Stötta intressenter kring release genom att inkludera och engagera • Hantera eventuella omplaneringar av releaser • Följa upp driftsättningar samt utvärdera och förbättra releaseprocessen   Ditt team och arbetsplats Du kommer att tillhöra en IT-organisation om 120 medarbetare som består av ett SAFe-tåg och 14 agila team inom några olika värdeströmmar. Dina primära kontaktytor är inom IT-organisationen direkt med utvecklingsteamen, RTE (Release Train Engineer), processledare och produktråd. Alecta sitter på ett fint och uppskattat kontor centralt i Stockholm, men möjligheten att jobba hemifrån finns. Här möts du av en välkomnande, och inkluderande kultur med ordning och reda. Mer om dig Vi söker dig som har erfarenhet av release management och koordinering av releaser inom mjukvaruutveckling. Du är en kommunikativ person som trivs med att planera, leda och kommunicera med såväl interna som externa intressenter. Meriterande är erfarenhet av SAFe och tågreleaser samt erfarenhet av release management-verktyg, t.ex. Azure DevOps. Du uppskattar en god struktur och har viljan att förstå och engagera andra i frågor som rör förbättringssarbete. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Driftansvarig till Cleandax i Göteborg

Är du van att leda och driva en verksamhet? Cleandax i Göteborg söker en Driftansvarig Är du en driven och engagerad individ som brinner för att leda och säkerställa hög kvalitet inom städning och service? Då kan du vara den vi letar efter! Cleandax söker en erfaren Driftansvarig för att ta ansvar för det dagliga arbetet och säkerställa att våra kunders behov möts på bästa möjliga sätt. Ditt anställningserbjudande Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av ett dynamiskt och växande företag, skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att välkomna dig till Cleandax-teamet. Dina arbetsuppgifter • Hantera HR-frågor, inklusive rekrytering, personaladministration och utveckling. • Upprätta och hantera arbetsscheman för vårt personalteam. • Sköta alla aspekter av personalfrågor och fackliga förhandlingar. • Övervaka den dagliga driften, vilket innebär att hantera variationer och utmaningar som kan uppstå. • Snabbt lösa eventuella problem och vara beredd att agera ute hos kunden vid behov. • Anpassa och justera arbetssätt efter behov för att säkerställa effektivitet och kvalitet. • Ansvara för kundvård och säkerställa hög kvalitet på våra tjänster. • Aktivt delta i säljprocessen och bidra till att hitta nya kunder. Värt att veta Då vår personal jobbar skift mellan 03.00-23.00 uppskattar vi om du har möjlighet att ha en viss flexibilitet i dina arbetstider.   Våra förväntningar • Flytande engelska och svenska i både i tal och skrift. • Meriterande om du har kunskaper i bosniska. • Erfarenhet av ledarskap och personalhantering. • Stark problemlösningsförmåga och förmåga att hantera förändringar.   Intresserad? Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

8 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Toyota IT i Mjölby växer!

Jobba som systemutvecklare, IT-arkitekt eller DevOps Engineer med digitaliseringen av autonoma fordon hos Toyota! Hos Toyota Material Handling jobbar du på en av världens största fabriker med tillverkning av förarlösa lagertruckar. Här arbetar du nära slutprodukten med stort inflytande och möjlighet att utvecklas både i rollen och på Toyota! Vi gör stora investeringar för att möta framtidens behov och söker Embedded-utvecklare, Systemingenjör, DevOps Engineer, IT-arkitekt och Cybersäkerhetsspecialist till vårt kontor i Mjölby. Välkommen till ett stabilt, globalt och branschledande företag som växer snabbt! Vi erbjuder dig • Möjligheten att bli en del av en internationell organisation med snabba beslutsvägar och en vänlig arbetskultur där du kan utvecklas i din roll, påverka arbetet och ta ansvar. • Att jobba med förarlösa logistiklösningar. Ett område som växer snabbt, både hos Toyota och i omvärlden. • Chansen att arbeta nära slutprodukten med ny teknik och starkt fokus på nyutveckling. • En koldioxidneutral anläggning som värderar hållbarhet högt, både för omvärlden och medarbetaren. Det här gör du hos oss Toyota växer och just nu rekryterar vi: • Utvecklare med kompetens inom C, C++ eller Python – här jobbar du med nyutveckling av nästa generations autonoma truckar och materialhanteringslösningar. • Systemingenjör – här designar du systemlösningar för autoprodukter, för både hård- och mjukvara. • DevOps Engineer – här jobbar du brett inom DevOps, från infrastruktur till automatisering. • IT-arkitekt – här jobbar du med arkitekturen för Fleet Management system för truckar, från edge till molnet. • Cybersäkerhetsspecialist – här har du en nyckelroll i vårt arbete med att säkerställa säkerhet och riskhantering för vårt fleet managementsystem I_Site Utvecklingsmöjligheterna hos Toyota är många och det finns goda möjligheter för karriärsutveckling där dina intressen styr vad du utvecklas inom. Ditt team och arbetsplats Du kommer att jobba på vår produktionsanläggning i Mjölby, på anläggningen jobbar idag omkring 3000 personer. Vi har goda pendlingsmöjligheter med pendeltåg och bil från de flesta städerna i Östergötland, 30 minuter från Linköping och 20 minuter från Motala. Vi erbjuder gratis parkering med motorvärmarplats. Toyota erbjuder möjlighet till distansarbete på deltid. Arbetsplatsen präglas av samarbete och innovation, och du får tillgång till de senaste arbetsverktygen och teknikerna. Mer om dig Vi söker dig med flerårig erfarenhet som utvecklare, arkitekt, DevOps Engineer, systemingenjör eller cybersäkerhetsspecialist. Som person är du van att samarbete tillsammans med andra. Du trivs i en roll där du får ta ansvar för dina arbetsuppgifter och strävar efter att leverera en slutprodukt med god kvalité. Välkommen med din ansökan! Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Utvecklare med fokus på Python till SVT, Stockholm

Bidra till vår fortsatta resa mot en ortoberoende och automatiserad helhetslösning för att sända TV! Vi söker utvecklare till SVT. Här välkomnas du in till teamet Remoten där du kommer att få fortsätta utveckla en cool produkt som möjliggör samverkan kring produktion av TV på ett helt nytt sätt. Remoten är ett av våra produktionssätt där bl.a producenter, tekniker, journalister kan arbeta från olika orter och samarbeta kring programproduktion. Detta produktionsätt är en central del av SVT:s strategi att effektivisera produktioner och att använda teknik och samarbetsformer som binder ihop våra produktionsorter. Är du en nyfiken utvecklare som gillar ny teknik och har bra kunskaper inom Python och nätverksprogrammering av driftkritiska produkter? Bli en del av SVT och hjälp oss i vårt samhällsviktiga uppdrag! Vi erbjuder dig • Jobba med ett av Sveriges starkaste varumärken med produkter som uppskattas av och påverkar många människor • Jobba med tekniska hjärtat i vår produktion – där våra medarbetares kreativitet möter SVT:s viktiga samhällsuppdrag • Ha nära till användarna, med möjlighet till direkt återkoppling och snabba feedback-loopar • Bli en del av en organisation som värdesätter och tänker på kvalitet och hållbarhet i allt vi gör och där innovation och personlig utveckling är en del av våra kärnvärden • Kanske den mest kreativa, inkluderande och roligaste arbetsplatsen att arbeta på inom medietekniksvärlden Det här gör du hos oss Vi jobbar agilt och startar alltid dagen tillsammans med att planera dagen och se över gårdagen. Vid behov mob- eller parprogrammerar vi och när det är någon större förändring sitter vi ofta tillsammans till en början för att diskutera användarbehov, lösning och arkitektur. Vi jobbar användarnära och tar fram lösningar som skapar nytta i deras vardag. Varje dag är unik med ett konstant lärande av tex ny teknik där vi gärna testar nytt tillsammans. Utvecklingen sker iterativt och inkrementellt och vi produktionssätter våra applikationer kontinuerligt. Exempel på arbetsuppgifter: • Utveckling av nya eller befintliga tjänster • Expandering och underhåll av systemet genom t.ex. installation av ny hårdvara • Kontakt med drift-personal eller användare för att demonstrera ny eller befintlig teknik eller tjänster Ditt team och arbetsplats Du kommer att ingå i ett autonomt team med fyra andra utvecklare och en produktägare. Utöver ditt närmaste team kommer du ha mycket kontakt med både drift-personal och verksamheten och då framför allt användarna av tjänsten. Mycket av arbetet sker från kontoret då tex kontrollbord och servrar inte går att koppla upp sig på hemifrån. Vi försöker därmed ses på kontoret åtminstone 3-4 dagar i veckan. Vi sitter centralt i Stockholm på Oxenstiernsgatan. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med Bakgrundskontroll kommer att genomföras innan slutligt beslut om anställning fattas. Detta innebär att det för tjänsten krävs svenskt medborgarskap. Mer om dig Vi är i en förändringsresa med målsättning att modernisera både arbetssätt och teknikstack. Du ska därför gilla att arbeta i tekniskt komplexa miljöer och du värdesätter att hitta nya lösningar tillsammans med dina kollegor. Som en del av teamet kommer du att ha stort inflytande att påverka allt från arkitektur till teknikval och teamets arbetssätt. Du är nyfiken på ny teknik och tycker att det är spännande och utvecklande att jobba med allt från hårdvarukontroll till molntjänster. Du har dokumenterad erfarenhet av att jobba med nätverksprogrammering och utveckling av driftskritiska produkter. Du känner dig även trygg med Python, men också JavaScript och C++ i Linuxmiljö. Här välkomnas du in i en varierad vardag med stor frihet att bestämma vad du och teamet ska fokusera på men alltid med fokus på att skapa värde för användarna av tjänsten, SVT och dess konsumenter.   Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

8 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024