Card & Fraud Specialist till mellanstor bank i Solna
SJR in Sweden AB
Backofficepersonal m.fl.

SJR tillsätter nu en Card & Fraud Specialist till mellanstor bank i Solna. Vår kund sitter i fina moderna lokaler, nära Mall of Scandinavia med bra kommunikationer som tunnelbana, buss och pendeltåg. Detta är ett konsultuppdrag med start i augusti/september och inledningsvis 12 månader, med chans till förlängning. Om tjänsten Är du analytisk, noggrann och har ett öga för detaljer? Nu finns möjligheten att ta en viktig roll i en finansiell verksamhet där du arbetar med allt från daglig övervakning av transaktioner till att utveckla interna rutiner för att förebygga bedrägerier. Vi söker dig som vill kombinera operativt arbete med analys, och som trivs med att ha breda kontaktytor både internt och externt. Rollen innebär mycket administrativt arbete och kräver en god uppmärksamhet på detaljer. Ansvarsområden - Daglig övervakning av korttransaktioner för att identifiera avvikande mönster och bedrägeriförsök - Administration av kortregler och hantering av kortreklamationer - Stöd vid kortrelaterade frågor och kontakt med kunder vid misstänkta bedrägerier - Daglig avstämning av korttransaktioner och bokföring på olika konton - Identifiering och rapportering av avvikelser till berörda funktioner - Underhåll av matchningsregler i systemen - Ansvar för rapportering till myndigheter och partners (t.ex. CESOP, QMR, FI) - Analysera transaktionsdata och ta fram rapporter för att minska bedrägeririsken och förbättra kortprestanda - Bidra till utveckling av interna rutiner och processer - Samarbete med andra avdelningar och koncerngemensamma initiativ - Omvärldsbevakning gällande bedrägeritrender och AML-relaterad information Lämplig bakgrund - Erfarenhet av arbete med kort, transaktioner eller fraud management inom bank/finans - God analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt - Vana att hantera flera parallella processer och samarbeta tvärfunktionellt - Ett intresse för att utveckla och effektivisera rutiner Personliga egenskaper Vi ser gärna att du är lösingsorienterad och noggrann i ditt arbete. Du är prestigelös och vi tror att du som söker har hög integritet. Du har förståelse för utredningsarbete och öga för detaljer. Vi ser också att du gärna är anpassningsbar i ditt arbetssätt, där du snabbt kan ställa om och anpassa ditt sätt att arbeta utifrån verksamhetens behov. Då du i din roll kommer ha många interna kontaktytor ser vi din kommunikativa förmåga som en förutsättning för att lyckas i rollen. Vidare är du noggrann, strukturerad samt har en god förmåga att prioritera ditt arbete. Du är självständig i ditt arbetssätt, men vi lägger stor vikt vid en god samarbetsförmåga. Vidare har du flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-09. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg

16 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Junior redovisningsekonom till uppdrag utanför Västerås
SJR in Sweden AB
Redovisningsekonomer

Nu söker vi en junior redovisningsekonom till uppdrag i Skinnskatteberg.Uppdraget är tänkt att starta omgående och pågå till och med mars 2026. Kunden har sitt säte i Skinnskatteberg och du arbetar på deras kontor, men har möjlighet till arbete hemifrån också. Om tjänsten I rollen arbetar du relativt brett med bland annat inbetalningar, fakturering, leverantörsreskontra, bokslut och avstämningar. Du arbetar även med viss rapportering. Du tillhör ett team om ca 9 personer. Lämplig bakgrund För att lyckas i rollen har du ett par års erfarenhet av dessa arbetsuppgifter sedan tidigare, och du kan självständigt driva ditt arbete framåt. Du har erfarenhet från flertalet system och har lätt för att snabbt sätta dig in i både nya rutiner och system. Personliga egenskaper Du är en trygg lagspelare som är nyfiken och engagerad. Vidare är du kommunikativ och driven. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Rebecca Persson på [email protected]. Observera att vi inte tar med CV på mail. Vi intervjuar löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-06-27. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/02/3ce93f57-2f90-48aa-a4f4-a3d01418941c.jpg

16 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Lönespecialist
SJR in Sweden AB
Löne- och personaladministratörer

Löneadministratör med ett öga för detaljer Om tjänsten Vi söker nu en erfaren lönespecialist till välkänt bolag i Malmö för ett uppdrag på 6 månader. Du kommer att arbeta i en central roll där du tillsammans med två kollegor ansvarar för hela löneprocessen. Tjänsten innebär hantering av flera kollektivavtal och kräver god systemvana, särskilt i AGDA PS. Ansvarsområden -Självständigt hantera löneprocessen från start till mål i AGDA PS -Tillämpa och tolka kollektivavtal inom olika avtalsområden -Säkerställa korrekt rapportering till myndigheter och interna system -Fungera som stöd till chefer och medarbetare i löne- och avtalsfrågor -Bidra till utveckling och effektivisering av löneprocesser och rutiner Lämplig bakgrund -3 till 5 års erfarenhet av kvalificerat lönearbete -Goda kunskaper i AGDA PS eller liknande lönehanteringssystem -Erfarenhet av arbete med flera kollektivavtal -God förståelse för lagar och regler inom lön och arbetsrätt -Strukturerad, noggrann och lösningsorienterad Personliga egenskaper Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och har ett öga för detaljer. Du är kommunikativ och trivs med att förklara komplexa frågor på ett enkelt sätt. Du är prestigelös, samarbetar gärna och tar ansvar för helheten. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Yaghma Davoudi-Kia på [email protected] eller Sandra Bruveris på [email protected] . Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-06-30. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/09/growth_banner.jpg

16 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Ekonomassistent till leverantörsreskontra
SJR in Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du en strukturerad och noggrann person med ett intresse för ekonomi och redovisning? Vill du arbeta i en internationell och dynamisk miljö där du får möjlighet att växa tillsammans med ett expansivt företag? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Om tjänsten Vi söker nu en ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra till ett växande bolag med huvudkontor i Malmö. Du kommer att bli en del av ett engagerat och professionellt ekonomiteam där samarbete och utveckling står i centrum. Ansvarsområden -Hantering av leverantörsfakturor och betalningar -Avstämningar och uppföljning av reskontra -Kontakt med leverantörer och interna avdelningar -Medverkan vid månads- och årsbokslut -Ständigt förbättringsarbete av rutiner och processer Lämplig bakgrund Vi tror att du har 1–2 års erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra eller liknande ekonomifunktion. Samt har erfarenhet av arbete i ett internationellt företag och trivs i en global miljö där man arbetat i något större affärssystem. Personliga egenskaper -Har erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra -Är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad -Trivs i en internationell och föränderlig miljö -Har goda kunskaper i Excel och gärna erfarenhet av affärssystem -Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sandra Bruveris på [email protected]. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-06-30. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-Malmo.jpg

17 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Ekonomiassistent till Sveriges ledande IT-bolag med kontor i Kista
SJR in Sweden AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Har du några års erfarenhet av kundreskontra och är van vid att hantera inkommande frågor samt ge förstklassig service till både interna och externa parter? Vill du bli en del av ett av Sveriges ledande IT-bolag som ligger i framkant av teknikutvecklingen? Då har vi en spännande möjlighet för dig! SJR tillsätter nu en Ekonomiassistent med inriktning kundreskontra till ett stort IT-bolag. Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start 18e augusti och inledningsvis fram till årsskiftet med goda chanser till förlängning. Arbetet utförs på plats på kundens kontor i Kista med viss möjlighet till hemarbete vissa fasta dagar. Om tjänsten I rollen som Ekonomiassistent med inriktning på kundreskontra kommer du att vara en central del av ekonomiteamet på ett av Sveriges ledande IT-bolag. Du kommer att ansvara för löpande hantering av kundreskontra, vilket innebär att du sköter inkommande frågor via mail och telefon, följer upp förfallna fakturor och hanterar kravstoppade fakturor. I din roll ingår även proaktiv kundkontakt för att säkerställa att betalningsflöden fungerar smidigt. Du kommer att samarbeta nära både interna och externa intressenter och arbeta för att ge förstklassig service och upprätthålla goda kundrelationer. Ansvarsområden - Hantera inkommande frågor via mail och telefon - Bedöma och hantera stoppade ordrar på grund av förfallna fakturor - Proaktiv kundkontakt för att säkerställa betalningsflöden - Ge service till interna och externa kunder - Hantera kravstoppade fakturor och bevakning Lämplig bakgrund För att lyckas i rollen ser vi att du har en gymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du har några års erfarenhet av arbete inom kundreskontra eller liknande ekonomifunktion där du har hanterat både interna och externa kundfrågor. Goda kunskaper i Excel är ett krav och du behöver känna dig trygg med att använda funktioner som pivottabeller och VLOOKUP. Har du dessutom erfarenhet av affärssystem som Navision och/eller SAP är det meriterande. Då rollen innebär mycket kommunikation är det viktigt att du behärskar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker dig som är strukturerad och van vid att arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att samarbeta i team. Du är lyhörd, kommunikativ och har förmågan att hantera flera uppgifter parallellt utan att tappa fokus. För att trivas i en dynamisk miljö behöver du vara flexibel och kunna anpassa dig till förändrade omständigheter. Du är även stresstålig och behåller lugnet i situationer med hög arbetsbelastning. Samtidigt är du en person som tar initiativ och ser möjligheter till förbättringar i arbetssätt och processer. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-04. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/10/konsult_interim_annons-36.png

21 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Business Controller till Jästbolaget

Vill du arbeta som Business Controller med fokus på produktion och samtidigt ha ett utvecklande och varierande arbete med tydlig förankring i den dagliga verksamheten? Då kan detta vara rätt jobb för dig! Vi söker en engagerad, nyfiken och utvecklingsorienterad controller i början av sin karriär som vill vara med och skapa värde i en produktionsnära verksamhet. Du är nyfiken på hur affären fungerar, har ett intresse för system och data, och vill vara med och förbättra arbetssätt och processer över tid. Jästbolaget har sedan 1893 producerat jäst i Sollentuna och är idag Nordens ledande producent och leverantör av jäst och jäsbaserade produkter, alltid med omtanke om människor och miljö. Vi är verksamma inom två affärsområden; bagerijäst och specialprodukter för t.ex. foderproduktion, alkoholtillverkning och akrylamidreducerande ändamål. Vi är ca 55 anställda och arbetar efter våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande. Jästbolaget är en del av KåKå Group som ingår i Orkla Food Ingredients, ett av Orkla ASA:s 12 portföljbolag. Om tjänsten Som Business Controller arbetar du nära verksamheten med ekonomi, med särskilt fokus på kalkyler kopplade till produktion. Rollen passar dig som är intresserad av produktion, affärsprocesser, digitalisering och som trivs med att strukturera information, jobba tvärfunktionellt och som gärna förbättrar detaljer som gör helheten bättre. Du kommer att ha en viktig roll i att fastställa och följa upp det operativa resultatet samt rapportera både internt och till moderbolaget. Ansvarsområden - Arbeta med och vidareutveckla kalkylstrukturen för att säkerställa hög kvalitet i ekonomiska underlag, inklusive enklare kostnadsanalyser, efterkalkyler och uppföljningar - Samla in, strukturera och koppla samman data från flera affärs- och produktionssystem - Bidra till ökad precision och datakvalitet i kalkyler genom att förbättra insamlingsmetoder och förenkla hanteringen av kalkylelement - Ge affärsnära stöd till chefer i ekonomiska frågor och bidra till intern förståelse av finansiell information - Driva arbetet med uppföljning av produktionens nyckeltal samt ansvara för budget- och prognosprocesser - Spela en nyckelroll i att fastställa och följa upp det operativa resultatet samt ansvara för löpande rapportering internt och till moderbolaget - Medverka i bokslutsarbete samt hantera och kvalitetssäkra ekonomirelaterad masterdata - Ansvara för extern rapportering till myndigheter och branschorganisationer, såsom REPA och Intrastat - Utveckla och förfina nyckeltal kopplade till rörelsekapital och kapitalbindning samt arbeta aktivt med uppföljning och optimering inom dessa områden - Arbeta med kontinuerliga förbättringar av systemflöden och rapporteringsprocesser - Vara delaktig i framtagning av måltal, budgetunderlag och investeringskalkyler med fokus på en effektiv kapitalanvändning Lämplig bakgrund Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, industriell ekonomi eller motsvarande. Du har mellan ett och fem års erfarenhet inom ekonomi eller controlling, gärna från en tillverkande verksamhet. Du har grundläggande förståelse för resultat- och balansräkning, och ett intresse för kalkylarbete samt en god insikt i hur detta påverkar affärens resultat. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i affärssystem och en god systemförståelse – har du dessutom arbetat i ett större ERP-system är det meriterande. Du uttrycker dig obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Personliga egenskaper För att trivas i rollen ser vi att du är en nyfiken och engagerad person med stark vilja att förstå och förbättra verksamheten. Du är självgående och strukturerad i ditt arbetssätt och trivs med att ta ansvar och prioritera med ett helhetsperspektiv. Eftersom du har många kontaktytor i organisationen behöver du vara kommunikativ och samarbetsinriktad. Därtill ser vi att du har ett analytiskt förhållningssätt och kan växla mellan detaljer och helhet. Vi ser även att du är systemintresserad och förändringsbenägen person, med ett naturligt driv att bidra till utveckling av både processer och digitala verktyg. Vad erbjuder vi Du kommer att arbeta i en spännande och dynamisk miljö med kollegor som brinner för Jästbolagets produkter. Jästbolagets kultur präglas av ett högt engagemang, mycket kunskap och en personlig stämning där alla får möjlighet att ta plats och utvecklas. Företaget är inne i en expansiv fas med stor möjlighet att påverka i en verksamhet i förändring. Jästbolaget är en del av KåKå Group och Orkla Food Ingredients med högkvalitativa produkter, ett gott kamratgäng och en varm företagskultur – en fin kombination av ett familjärt mindre bolag som ingår i en större koncern. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Jästbolaget med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin LIndqvist. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan! #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg

21 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Financial Controller med revisionsbakgrund till kommersiellt bolag

Är du en erfaren revisor som tagit steget mot controlling och söker nästa utmaning i en kommersiell miljö? Vi söker nu en Financial Controller till ett spännande uppdrag där rätt person har möjlighet att bli anställd direkt hos kund. Önskad start efter sommaren - med hänsyn till uppsägningstid. Bolaget sitter i fina lokaler i Solna. Om tjänsten I rollen som Financial Controller kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att företagets finansiella rapportering håller högsta kvalitet. Du kommer att arbeta nära både ekonomi- och ledningsteamet samt andra affärsfunktioner. Uppdraget är ett konsultuppdrag med omedelbar start, och för rätt person finns goda möjligheter till överrekrytering. Vår kund är ett internationellt bolag med starkt kommersiellt fokus och en kultur som präglas av samarbete, innovation och globalt perspektiv. Du blir en del av ett engagerat team där din kompetens värdesätts och där du får möjlighet att påverka. Ansvarsområden • Säkerställa korrekt och tidsenlig finansiell rapportering enligt IFRS • Upprätthålla hög standard i redovisning och interna kontroller • Hantera kassaflödesprognoser och likviditetsplanering • Ansvara för skattedeklarationer (bolagsskatt, moms, arbetsgivaravgifter) • Delta i kostnads- och marginalanalyser samt affärsplanering • Koordinera externa revisioner och bistå med nödvändig dokumentation • Stötta CFO och Head of Finance i koncernrapportering och ad hoc-projekt Lämplig bakgrund • Cirka 5 års erfarenhet från revision, gärna från en av de större byråerna • 1–3 års erfarenhet som Financial Controller, gärna i ett kommersiellt bolag • Goda kunskaper i IFRS och svenska redovisningsregler • Erfarenhet av större ERP-system, gärna SAP • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • Mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint Meriterande: • Erfarenhet från fordonsindustrin eller annan tillverkande verksamhet • Tidigare ledarskapserfarenhet eller ansvar för team Personliga egenskaper • Analytisk och lösningsorienterad • Strukturerad och noggrann • Trivs i en dynamisk miljö och kan hantera deadlines • Samarbetsvillig och kommunikativ Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-05. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_iStock-1181253058-scaled.jpg

21 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
Kredithandläggare till finansbolag
SJR in Sweden AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Om tjänsten SJR tillsätter nu en kredithandläggare till vår kund som är ett av Nordens ledande finansbolag. På den svenska marknaden har vår kund ett brett utbud av tjänster gentemot såväl företag som privatpersoner och kan erbjuda det mesta som efterfrågas på marknaden inom leasing och avbetalning. Kunden sitter centralt i Stockholms City och du kommer ingå i ett team om 15 personer. Start för uppdraget är omgående och sträcker sig 14 månader framåt. Ansvarsområden Som kredithandläggare inom bilfinansiering kommer du att ha en nyckelroll i att stödja kundens samarbetspartners och kunder genom att säkerställa smidiga och effektiva processer för säljfinansiering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: •Kundstöd och rådgivning: Ge stöd och svar på frågor från samarbetspartners och kunder angående kreditärenden samt vägleda dem genom den digitala ansöknings- och signeringsprocessen. •Hantering av kreditansökningar: Granska och bedöma inkommande kreditansökningar för att säkerställa att de uppfyller kundens riktlinjer och regelverk. I denna roll spelar du en viktig del i att skapa positiva kundupplevelser genom innovativa lösningar inom säljfinansiering. Rollen som kredithandläggare innefattar både administrativt och kundorienterat och bidrar direkt till kundens samarbetspartners försäljningsframgångar. I rollen som kredithandläggare arbetar du nära säljteamen och samarbetspartners för att optimera finansieringsprocesserna och bidra till bästa möjliga kundupplevelse. Lämplig bakgrund Vi söker en person som har ett genuint intresse och som trivs med arr arbeta tillsammans med andra i team och du uppskattar en strukturerad arbetsmiljö där du kan släppa jobbet när arbetsdagen är över. Att ge kundstöd och rådgivning är något du ser som energigivande, och vi söker dig som har erfarenhet från serviceyrken. Vi värderar långsiktighet och stabilitet högre än en specifik karriärinriktning, så du behöver inte ha en bakgrund inom ekonomi. Däremot är det viktigt att du har en grundläggande förståelse för IT-system och hur de samverkar. Personliga egenskaper Vi söker en person som är nyfiken och intresserad av att hitta lösningar som gör det enklare och mer effektivt för både kunder och samarbetspartners. Som person är du självständig och tar gärna egna initiativ, men du uppskattar också att samarbeta och kommunicera med andra. Du möter dina arbetsuppgifter med entusiasm och engagemang, och du drivs av att skapa positiva kundupplevelser genom ditt arbete. Vi ser dig som en lösningsorienterad person med en god balans mellan självständighet och lagkänsla. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Kamaliha Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-07-03. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg

22 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
HR-administratör till bank på 50 %
SJR in Sweden AB
Löne- och personaladministratörer

Är du en erfaren HR-administratör som söker ett spännande deltidsuppdrag på bank? Om tjänsten Vi söker nu en strukturerad och självgående HR-profil för ett uppdrag med start i början av augusti! Fokus i rollen är administration, rappotering och compliance. Kunden sitter i centrala Stockholm, uppdraget är på 50 % och sträcker sig ca 6 månader framåt. Ansvarsområden • Dokumentation och rapportering för interna och externa granskningar (audits) • Arbete med ICFR, RoPa, ESG och CSRD • Stöd i IPO-förberedelser och årliga policygranskningar • Uppdatering och publicering av HR-policys och guidelines i SharePoint • Koordinering av HR-aktiviteter och förbättring av HR-processer Lämplig bakgrund • 2–5 års erfarenhet av HR-administration eller liknande roll • Erfarenhet av HR-rapportering • Grundläggande kunskap om arbetsrätt och GDPR • Goda kunskaper i Excel och Office-paketet • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • Eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande Personliga egenskaper Som person är du strukturerad, noggrann och självgående. Du har hög integritet, är lösningsorienterad och trivs med att arbeta med både detaljer och helhetsperspektiv. Ansökan För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-06-31. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/02/05ce7340-115e-4353-a749-2d600444505a-2.jpg

22 dagar sedan
Sista ansökan:
3 juli 2025
Drivande projektledare inom ekonomi
SJR in Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vår kund, ett bostadsbolag beläget i Tierp med fokus på hållbara och attraktiva boendemiljöer, står inför en omfattande omställning – och nu söker vi dig som vill leda det viktiga förändringsarbetet inom ekonomi! Om tjänsten Vår kund befinner sig i en spännande fas där hela organisationen utvecklas för att möta framtidens krav. Som projektledare får du en nyckelroll i att effektivisera och modernisera ekonomiprocesserna – från budget och prognos till uppföljning, intern styrning och lönehantering. Du kommer också att kartlägga befintliga processer, identifiera förbättringsområden och arbeta nära ekonomiavdelningen, systemleverantörer och ledningsgrupp. Ansvarsområden Du kommer att: Planera, driva och följa upp förändringsarbetet inom ekonomi och lön Se över och utveckla budget- och prognosprocesser i en ny organisationsstruktur Skapa smarta verktyg som förenklar budgetarbetet för hela organisationen Genomlysa ekonomisystem för att öka automatisering och införa standardiserade lösningar Upprätta serviceavtal mellan koncernbolag för att förenkla tidrapportering Utvärdera och förbättra löne- och personalsystem Lämplig bakgrund Vi söker dig som har: Dokumenterad erfarenhet av att leda projekt, gärna inom förändringsledning Djup förståelse för ekonomiska processer, särskilt inom budget, prognos och uppföljning Erfarenhet av affärssystem och vana att leda systemgenomlysningar Meriterande är erfarenhet från fastighetsbranschen och digitaliseringsprojekt inom ekonomi eller HR Kunskap om serviceavtal och internprissättning är ett stort plus Personliga egenskaper Som en naturlig "doer" trivs du i ett team och har förmågan att kommunicera och samarbeta effektivt med olika intressenter. Din starka analytiska förmåga gör att du kan strukturera och dokumentera förvaltningsprocesser på ett noggrant sätt. Ansökan Detta är ett konsultuppdrag som startar på 6 månader, önskat startdatum är i augusti. För mer information om rollen är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson på [email protected] alt 070-899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-06-15. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-6.jpg

22 dagar sedan
Sista ansökan:
2 juli 2025