Erfaren ekonomiassistent inom leverantörsreskontra
Jurek Recruitment & Consulting AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Till konsultuppdrag hos kund inom utbildning och skola söker vi just nu en ekonomiassistent inom främst leverantörsreskontra. Är du van att hantera stora flöden och ha själv ett stort ansvar? Välkommen in med din ansökan! Arbetsuppgifter Du kommer arbeta i en grupp på fem andra kollegor på ekonomiavdelning. Du kommer arbeta med stora flöden inom främst leverantörsreskontra men även kundreskontra. Du kommer även få arbeta med andra delar av ekonomiområdet; • Kontoavstämningar och periodiseringar • Utredningar • Delaktig i bokslutsarbete • Kontaktperson både internt och externt • Support och utbildning • Kontinuerligt arbeta med förbättring av processer och rutiner • Delta i projekt Du arbetar i systemen Medius och Visma. Vem är du?  Vi ser att du har en utbildning ekonomi eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Vidare bör du har flera års erfarenhet av arbete med ekonomi framförallt leverantörs- och kundreskontra där du har hanterat större flöden. Har du arbetat i Medius eller Visma är det fördelaktigt.  Vi ser att du är ansvarstagande och van att driva ditt arbete självständigt. Vidare ska du även vara serviceinriktad, kunna samarbeta med både kollegor och externa intressenter.  Du erbjuds Du kommer att vara anställd av Jurek Talents och vara stationerad ute hos vår kund i centralt Stockholm. Omfattningen är på 100% (heltid). Startdatum för konsultuppdraget är 2025-08-04 och löper tom. årsskiftet (2025-12-31). Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Kajsa Lidén på [email protected]. Välkommen med din ansökan redan idag på www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Om verksamheten Jurek Recruitment & Consulting erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration. Sökord: Ekonomiassistent, leverantörsreskontra, accountant, accounts payable, kundreskontra, redovisningsassistent

9 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Länsförsäkringar Skåne söker ekonomichef
Jurek Recruitment & Consulting AB
Ekonomi- och finanschefer

Ekonomichef till LF Skåne Affärsnära ledarskap i en komplex och samhällsbärande koncern På LF Skåne förenklar vi vardagen och ökar tryggheten med våra tjänster inom försäkring, bank och pension. Vi ägs av våra kunder och vi bidrar aktivt till samhället. Vi är stolta över vår framgång och vårt engagemang. Är du vår nästa ekonomichef som vill ta ledningen och driva utvecklingen i en komplex och dynamisk koncern? LF Skåne söker en senior ekonomichef som vill axla en central roll i en koncern med starkt kundfokus, samhällsengagemang och finansiell stabilitet. Vi erbjuder ett uppdrag med både strategisk och operativ bredd, där du leder utvecklingen av ekonomifunktionen i en miljö som präglas av professionalism, förändringsvilja och affärsnära samarbete. Som kundägt bolag, som är en del i Länsförsäkringarfederationen, verkar vi för långsiktig trygghet  för människor, företag och samhälle – lokalt i Skåne, men i samverkan med ett av Sveriges mest stabila och moderna finansnätverk.   Uppdraget: I rollen som ekonomichef ansvarar du för att leda, vidareutveckla och framtidssäkra LF Skånes ekonomifunktion. Du har ett helhetsansvar för den legala redovisningen inom koncernen, inklusive månadsbokslut, årsredovisning enligt IFRS och koncernkonsolidering. Du säkerställer även finansiell rapportering enligt regelverk såsom Solvens II, i nära samarbete med vår CFO och andra nyckelpersoner inom verksamheten. Du har personalansvar för en erfaren ekonomigrupp och driver ett långsiktigt förändringsarbete med fokus på digitalisering och intern styrning. Rollen innebär ett nära samarbete med såväl interna intressenter som externa parter, inklusive revisorer, myndigheter (FI) och andra bolag inom LF-gruppen. Ditt ansvar: • Operativ ledning av ekonomiavdelningen med sju direktrapporterande. • Ansvar för löpande redovisning, bokslut, årsredovisning och koncernrapportering enligt IFRS. • Delårsrapportering, finansiell analys och framtagning av beslutsunderlag till ledning och styrelse. • Redovisning av verksamheter med olika affärsmodeller – försäkring, bank, tjänstebolag och fastigheter. • Ansvar för likviditets- och finansadministration samt koncernens skattehantering. • Tillsammans med CFO driva ekonomisk styrning, regelefterlevnad och vidareutveckling av finansiella processer. • Aktiv medverkan i gruppgemensamma projekt inom Länsförsäkringar-federationen. Din profil: Vi söker dig som kombinerar djup redovisningsexpertis med ett affärsnära ledarskap. Du har dokumenterad erfarenhet från kvalificerade roller i större koncerner, gärna inom finansiella tjänster, där du haft helhetsansvar för redovisning och rapportering. Du har framgångsrikt lett team i förändring och skapat strukturer som håller över tid. Vi ser att du har: • Civilekonomexamen med inriktning mot redovisning/finansiell styrning. • Gedigen erfarenhet som ekonomichef, redovisningschef eller motsvarande i koncernstruktur. • Mycket goda kunskaper i IFRS, skatt, moms och koncernredovisning. • Förståelse för regelverk inom finansiell sektor, gärna inklusive Solvens II. • Dokumenterat ledarskap – du bygger tillit, sätter riktning och utvecklar medarbetare. • En strukturerad och analytisk profil med stark förmåga att arbeta affärsnära och driva förändring. • God förståelse för fastighetsredovisning Vilka är vi? Hos oss får du kompetenta och engagerade kollegor och tillsammans skapar ni värde för våra kunder. Vi gillar samarbete och att göra det enkelt, både för kunden och varandra. Du blir en del av ett dedikerat team med en paljett av spetskompetenser för en framgångsrik ekonomifunktion. Vårt kontor i Västra Hamnen i centrala Malmö bjuder på en fantastisk havsutsikt och vi erbjuder attraktiva personalförmåner. Vi är mycket stolta över vårt starka varumärke och det stora förtroende vi har på marknaden.  Vill du ta nästa steg i din karriär och samtidigt bidra till ett tryggare och mer hållbart samhälle? Välkommen med din ansökan till LF Skåne! I denna rekryteringsprocess samarbetar Länsförsäkringar Skåne med Jurek Recruitment & Consulting. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via email utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Katarina Ausenius på telefon +46 76 200 89 17 alternativt via email [email protected]. Facklig representant för Forena är Therese Bergöö: [email protected].

9 dagar sedan
Sista ansökan:
4 juli 2025
HR-konsult deltid i Uppsala
Jurek Recruitment & Consulting AB
Personal- och HR-specialister

Vill du göra skillnad som HR-konsult i en rådgivande och självständig roll – på deltid? Nu söker vi dig som har gedigen erfarenhet inom HR och som trivs med att arbeta nära verksamheten. Varmt välkommen med din ansökan! Vi söker nu en HR-konsult på deltid, ca 1-2 dagar i veckan, med start i augusti till vår kund i Uppsala. Vi erbjuder ett stimulerande uppdrag med fina lokaler och trevliga kollegor, där du kommer vara en värdefull och uppskattad resurs och få bidra med dina kunskaper. Som HR-konsult kommer du som ensam HR på företaget att spela en viktig roll i att stötta organisationen i olika HR-frågor och ärenden. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer framför allt att innefatta: • Facklig kontakt och förhandlingar • Stötta chefer med personalärenden och arbetsrättsliga frågor • Se över rollbeskrivningar, processer och policys Vem är du?  För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant utbildning inom personalvetenskap, HR eller liknande område, samt minst 5–7 års erfarenhet av brett HR-arbete. Du har gedigen erfarenhet av att arbeta med kollektivavtal, särskilt inom arbetaryrken (blue collar), och är van vid att hantera fackliga frågor. Du är trygg och bekväm i dialogen med fackliga representanter och har självständigt drivit fackliga förhandlingar. Din kommunikativa förmåga är mycket god, och du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska. Som person är du konsultativ, lösningsorienterad och har en lugn och trygg framtoning som bygger goda relationer genom tydlig och förtroendeingivande kommunikation. Du är proaktiv och har en god förmåga att följa upp och driva arbetet framåt.  Du erbjuds Du erbjuds ett spännande uppdrag som HR-konsult med start i augusti. Uppdraget är löpande utan slutdatum. Behovet är på deltid med en ungefärlig omfattning ca 1-2 dagar i veckan.  Ansökan Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Darberg på [email protected] Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek. Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

10 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Gruppchef inom ekonomi till uppdrag i Stockholm!
Jurek Recruitment & Consulting AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Är du redo för nya utmaningar och vill ta dig an ett uppdrag som gruppchef inom ekonomi med fokus på personalansvar, arbetsledning och säkerställande av kvalitet? Då har vi uppdraget för dig! Arbetsbeskrivning För kunds räkning söker vi en erfaren och operativ gruppchef till deras ekonomi administrativa funktion. I rollen leder och stöttar du ett litet team av medarbetare som jobbar med ekonomiadministration på företaget, och du själv arbetar även operativt med: • Leverantörsreskontra • Överföringskontrakt • Betalningar och attestflöden • Skattedeklarationer och moms • SCB-rapportering • Kundreskontra (i mindre omfattning) Innehållet i uppdraget är brett, där du arbetar nära dina medarbetare men även fungerar som en viktig länk mellan medarbetarna och redovisningschefen. Vem är du? Vi söker en person som har erfarenhet av operativt ledarskap inom ekonomi eller ekonomiadministration med en god förståelse för leverantörsreskontra och relaterade flöden. Du har tidigare haft personalansvar och är trygg i ledarrollen. Som person är du prestigelös och lösningsorienterad samt kommunikativt och lyhörd. Du erbjuds Ett konsultuppdrag på 6 månader hos vår kund i centrala Stockholm. Du kliver in som teamledare för en liten grupp inom leverantörsreskontra och ekonomiadministration - Där du fungerar som den viktiga länken mellan medarbetarna och redovisningschefen. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Sophie Hersvall på [email protected]     Om oss  Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfekt match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom att bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek. Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek     Sökord: jurist, interim, bolagsjurist, medierätt, kommersiella avtal, GDPR, marknadsrätt

10 dagar sedan
Sista ansökan:
16 juli 2025
Förhandlare till Finansförbundet
Jurek Recruitment & Consulting AB
Affärs- och företagsjurister

Vill du använda din arbetsrättsliga kompetens för att göra verklig skillnad? Finansförbundet söker en förhandlare som vill arbeta i en värderingsstyrd organisation där medlemmarnas bästa alltid står i fokus. Här får du kombinera arbetsrättslig rådgivning, avtalsutveckling och förhandling med möjligheten att utvecklas inom ett eget ansvarsområde inom arbetsrätten. Arbetsbeskrivning Som förhandlare hos oss kommer du att spela en central roll i att företräda våra medlemmars intressen i förhandlingar med arbetsgivare och andra relevanta parter. Du kommer ge råd till medlemmar i arbetsrättsliga frågor och ge löpande stöd till förtroendevalda i deras förhandlingssituationer, i huvudsak utifrån vårt nuvarande kollektivavtal som löper tills vidare. Rollen innefattar även ansvar för fördjupning och sakkunnigstöd inom ett eller flera arbetsrättsliga områden. Du kommer därutöver att delta i centrala förhandlingar och partsgemensamma grupper tillsammans med vår motpart BAO. Vi söker dig som brinner för att göra skillnad för medlemmar och som trivs i en roll där arbetsrätt, förhandlingar och samverkan står i centrum. Vem är du? Vi söker dig som har juristexamen och cirka tre års erfarenhet av arbetsrätt och förhandlingar från en arbetstagarorganisation eller annan relevant erfarenhet inom arbetsrätten. För att trivas i rollen har du även ett starkt intresse för arbetsmarknads- och samhällsfrågor. Vi tror att du är en person som har god förmåga att arbeta lösningsorienterat, är flexibel och har lätt för att ta egna initiativ. För att passa för rollen ser vi vidare att du är utåtriktad, social och kommunikativ, då arbetet innebär många olika kontaktytor, såväl internt som externt. Vidare är du förtroendeingivande och har en förmåga att bygga relationer. Framgång i arbetet hos oss förutsätter hög servicekänsla, viljan att ge det lilla extra och god kommunikationsförmåga. Vi förutsätter att du delar dom grundläggande fackliga värderingarna. Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat. Du erbjuds Vi erbjuder goda arbetsvillkor i en stimulerande och utvecklande roll i en engagerad organisation som arbetar för att stärka medlemmars villkor och rättigheter. Hos oss får du möjlighet att utveckla din förhandlingskompetens och fördjupa dig inom ett specifikt arbetsrättsligt område. Vi sitter i moderna och ljusa lokaler vid Globenområdet, Stockholm. Du förväntas för närvarande vara minst halva tiden på kontoret, men är givetvis välkommen att arbeta på plats varje dag. Facklig representant är Marika Olsson, Unionen, telefonnummer 08-614 03 41. I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Law. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulriikka Järnefelt telefon 0766 33 14 40. Vi intervjuar löpande. Du söker tjänsten via vår hemsida www.jurek.se Varmt välkommen med din ansökan! Om organisationen Finansförbundet är det största fackförbundet för alla som arbetar inom bank- och finansbranschen. Förbundet har idag ca 32 000 medlemmar. Du hittar medlemmarna överallt – i den stora banken med flera tusen anställda såväl som i det lilla mäklarföretaget med nischad verksamhet. Finansförbundet tillvaratar medlemmarnas fackliga intressen och påverkar utvecklingen inom branschen. Finansförbundet är partipolitiskt obundet och medlem i TCO. Kansliet består av 40 anställda och som förhandlare kommer du vara en del av enheten för Avtal, Rådgivning och organisering. Läs gärna mera på www.finansforbundet.se

10 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Interim HR-chef till SRV!
Jurek Recruitment & Consulting AB
Personal- och HR-chefer

Jurek söker en Interim HR-chef till det kommunala bolaget SRV Återvinning i södra Stockholm.   Välkommen med din ansökan idag! Om uppdraget  På SRV genomförs just nu ett större förändringsarbete, med det långsiktiga målet att skapa ett hållbart företag inom återvinningsbranschen.. Just nu söker vi på Jurek en person som vill bli en del av detta förändringsarbete och arbeta som Sektionschef HR och arbetsmiljö. Arbetsuppgifter • Leder, driver och utvecklar sektionen HR och arbetsmiljö strategiskt, taktiskt och operativt utifrån SRV:s Strategi och affärsplan • Säkerställer ett aktivt stöd inom HR-området gentemot övriga företaget inom exempelvis HR-utveckling, utbildning, personalärenden, rekrytering, personlighetstester, inhyrning, rehabilitering, lönesättning, befattningsvärderingar, förhandlingar, arbetsrätt, omställning, arbetsmiljö, statistik mm • Samverka med övriga chefer i verksamheten och deltaga i olika forum, lokala ledningsgrupper vid behov och närvara vid personalmöten • Planera, leda, driva och utveckla sektionen HR och arbetsmiljö strategiskt, taktiskt och operativt utifrån SRV:s Strategi- och affärsplan Vem är du? Vi ser att du ska uppfylla följande; • Du har en examen från högskola/universitet inom HR/beteendevetenskap eller utbildning som SRV bedömer likvärdig • Minst 10 års dokumenterad erfarenhet av kvalificerat arbete inom HR, varav minst 5 år som HR-chef eller motsvarande • Bred erfarenhet inom HR-området och har mycket goda kunskaper inom arbetsrätt, arbetsmiljö och förhandlingar • Goda kunskaper inom HR-utveckling, personalutbildning, löpande personalärenden, rekrytering, inhyrning, rehabilitering, lönesättning, befattningsvärderingar, omställning, statistik • Erfarenhet från flertalet olika branscher • Erfarenhet från bransch inom avfall/återvinning eller process/tillverkningsindustri • Krav på B-körkort • Goda kunskaper att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande önskemål: • Arbetat som konsult inom HR-utveckling och projektledning • Vana att arbeta med utvecklingsfrågor och uppföljning • Dokumenterad ledarskapsutbildning, t ex Försvarshögskolan eller liknande Personliga egenskaper kommer att tas i beaktning. Du är en prestigelös och stabil ledare med starkt driv. Du är strategisk, analytisk och lösningsorienterad, med god förmåga att planera, påverka och samarbeta. Du är målinriktad, strukturerad och bidrar där det behövs. Du erbjuds Tjänstens omfattning är på 100% med start omgående och löper i sex månader, med chans till eventuell förlängning. Plats för utförandet av uppdraget samt plats där arbetet sker i huvudsak är i Huddinge. Arbetstiderna är måndag–torsdag 08.00–17.00 och fredag 08.00–15.00. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig kandidatansvarig Therese Sundin på [email protected]    Om verksamheten Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management

13 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
Biträdande jurist inom skatt till Baker McKenzie
Jurek Recruitment & Consulting AB
Affärs- och företagsjurister

Baker McKenzie är en internationellt topprankad advokatbyrå och en av världens ledande inom affärsjuridik. Hos oss får du möjlighet att utvecklas som jurist på en arbetsplats med starkt fokus på den enskilda medarbetaren. Hela vår kultur bygger på att alla ska utvecklas till sin fulla potential.   Vi ska nu förstärka vår skattegrupp med ytterligare en biträdande jurist. Arbetsbeskrivning Du kommer att arbeta som biträdande jurist i vår skattegrupp där du tillsammans med dina kollegor kommer att arbeta brett med många olika typer av skattefrågor. Bland uppdragsgivarna finns många av de främsta svenska och internationella företagen. Många av våra uppdrag innebär gränsöverskridande arbete och du kommer att arbeta nära dina kollegor i andra länder på en daglig basis. Du kommer att vara en av byråns skatteexperter och ge kvalificerad rådgivning till såväl byråns klienter som dina kollegor inom andra rättsområden och många av dina uppdrag kommer att innebära medverkan i internationella projekt och transaktioner. Dina arbetsuppgifter innefattar även omvärldsbevakning och att följa upp nya lagar och regler. Tjänsten är placerad i moderna lokaler centralt belägna på Vasagatan i Stockholm. Vem är du? Vi söker dig som har en juristexamen med gedigen grund inom skatterätt. Vi ser att du har minst 3-4 års relevant arbetslivserfarenhet efter din examen, antingen från advokatbyrå eller revisionsbolag.  Vi ser gärna att du är en generalist med bred erfarenhet. Tidigare erfarenhet av internationella omstruktureringar och gränsöverskridande arbete är meriterande. För att trivas i rollen bör du känna igen dig i nedan påståenden: • Trivs med att arbeta i ett högt tempo i en internationell organisation • Mycket god samarbetsförmåga och social förmåga • Van att hålla deadlines och kan arbeta självständigt • Ser helheten i affären och är lösningsorienterad • Har mycket god stresstålighet och förmåga att hantera ett växlande arbetstempo • Har god analytisk förmåga och är noggrann och strukturerad • Du arbetar obehindrat på både engelska och svenska. Du erbjuds Du får möjlighet att komma till en internationell organisation där verksamheten är fokuserad till respektive Practice Group oavsett land eller kontor. Genom vårt utvecklingsprogram "the Bakery" coachar vi dig steg för steg till spetskompetens både på svenska och engelska - vi fokuserar på din personliga utveckling och ditt ledarskap oavsett var i karriären du befinner dig. Du kommer att få delta i Baker McKenzie egna konferenser runt om i Europa och erbjudas möjlighet att arbeta från Baker McKenzies andra kontor utomlands. Hos oss är jämställdhet och mångfald självklarheter och vi värnar vår företagskultur som bygger på vänskap, teamarbete och förtroende. Du kommer till en social arbetsplats med många gemensamma aktiviteter såsom träningspass på boutiquegym, fotbollsturneringar utomlands och AW:s på Stockholmskontoret. Ansökan Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande. I denna rekryteringsprocess samarbetar Baker McKenzie med Jurek Recruitment & Consulting. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lovisa Zedendahl på [email protected]. Om verksamheten Vi är ett sammansvetsat team på 125 personer i Stockholm med den internationella byråns alla fördelar. Vi sitter för närvarande i trevliga lokaler centralt på Vasagatan 7 och erbjuder dig en stimulerande, inkluderande och trevlig arbetsmiljö. Tillsammans arbetar vi över rättsområden och landsgränser för att bistå våra klienter på bästa sätt. Baker McKenzie grundades i Chicago 1949 och idag är vi fler än 13 000 medarbetare på 74 kontor i 45 länder. I Sverige finns Baker McKenzie sedan 1991.

13 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Juristassistent till advokatbyrå

Vill du ha en nyckelroll på en affärsjuridisk byrå där du får kombinera struktur, service och ansvar? Vi söker dig som vill vara navet i vår verksamhet – den som ser till att allt flyter på, både i det lilla och det stora. Här får du arbeta nära jurister i en dynamisk miljö där din insats verkligen gör skillnad. Arbetsuppgifter Som juristassistent är du en viktig del i teamet och ansvarar för att kontoret fungerar effektivt och professionellt. Du är ofta den första kontakten för våra klienter och har en central roll i det dagliga arbetet. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innebära att:  • Ta emot inkommande samtal och hantera växeln • Gå igenom och vidarebefordra inkommande e-post, inklusive från domstolar • Dokumenthantering och korrekturläsning av juridiska dokument • Lägga upp nya ärenden i systemet (vi använder Hogia och ett tidredovisningssystem) • Fakturering och kostnadsräkningar i samarbete med ekonomikonsult • Kontakta domstolar och begära ut domar • Stötta juristerna i deras arbete och hålla koll på det som lätt glöms bort • Boka mötesrum, förbereda konferensrum och ordna med kaffe • Allmänt kontorsfix och ansvar för att kontoret är i toppskick Vem är du? Vi söker dig som är självgående, lösningsorienterad och har ett öga för detaljer. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna från juridisk verksamhet, och trivs i en roll där du får ta ansvar och vara ett stöd för andra. Du har god datorvana och erfarenhet av administrativa system, och det är meriterande om du har arbetat i Hogia. Du uttrycker dig mycket väl på svenska, både i tal och skrift, och har lätt för att ta egna initiativ. Din flexibilitet och vilja att hjälpa till där det behövs gör dig till en ovärderlig del av teamet. Du erbjuds Detta är ett konsultuppdrag på 3 månader med start i augusti. Hos vår kund erbjuds du en varierad och viktig roll i ett engagerat och kunnigt team. Du får möjlighet att påverka och utveckla rutiner och arbetssätt, samtidigt som du arbetar på en arbetsplats med i fina lokaler i centrala Stockholm. Vår kultur präglas av professionalism, samarbete och trivsel – och vi ser fram emot att välkomna dig som en del av vårt team. Urvalsprocessen och intervjuer sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig konsultchef Hedda Grenlöv på [email protected]. Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek. Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek

13 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Receptionist och Office Managers för kommande uppdrag

Vi söker dig som vill arbeta som Office Manager eller Receptionist för kommande uppdrag hos våra kunder. För att trivas i rollen ser vi att du är fullt bekväm med att använda teknik och digitala verktyg för att underlätta administration på kontoret. I rollen som Office Manager och Receptionist ansvarar du vanligen för besökare och gäster, likväl som att ge de den bästa servicen för internt anställda medarbetare. Du är en självgående person som är serviceinriktad, kan ta initiativ och hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Uppdragen hos våra kunder varierar både i längd, omfattning och ansvarsområden, men vanligt förekommande arbetsuppgifter som Receptionist/Office Manager är; • Verksamhetsdrift av kontor • Välkomna besökare och gäster • Kontor-och ekonomiadministration • Hantering av enklare ekonomiuppgifter, t.ex. avtal • Konferensansvarig vid möten och evenemang • Hantering av post och bud • Inköp av kontor-och förbrukningsmaterial • Svara vid inkommande samtal och mail Vem är du? För att trivas i rollen som Receptionist/Office Manager hos våra kunder har du ett stort engagemang för service och mötet med andra människor. Du är hjälpsam, engagerad och har lätt för att skapa förtroende. Du är en positiv person som har ett öga för detaljer och kan vid en stressad situation prioritera rätt arbetsuppgifter. Du har god vana att arbeta i Officepaketet och ärendesystem, samt god förmåga att utrycka dig i tal och skrift. Om du är en driven person som gillar att organisera och effektivisera på olika arbetsplatser, tveka inte på att skicka in din intresseanmälan till oss idag! Vad erbjuder vi? Vi på Jurek Business Support erbjuder dig som konsult spännande utmaningar där du får möjlighet att utvecklas inom reception och office management. Vi månar om dig som konsult och ar efter långsiktiga samarbeten både med kunder och konsulter. Som konsult hos oss ges du, förutom spännande uppdrag, möjlighet att dela din resa med andra konsulter. Med jämna mellanrum anordnar vi tillfällen för er att mötas genom seminarier och roliga konsultaktiviteter. Självklart kommer du också ha en dedikerad kontaktperson hos oss på Jurek, som finns där som bollplank och stöd. Du kan själv välja om du vill samarbeta med oss som underkonsult eller föredrar en anställning hos oss – där vi förstås erbjuder kollektivavtal. Är du intresserad av att höra mer om våra konsultuppdrag och hur det är att jobba via oss kontakta Hedda Grenlöv på [email protected] När du registrerar dina uppgifter nedan hamnar du i vårt nätverk av konsulter och kan matchas med uppdrag som kommer in. Även om du inte hör av oss direkt kan du fortfarande vara aktuell för framtida konsultuppdrag.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
22 juli 2025
Vi söker en Administratör till Advokatfirman De Basso!
Jurek Recruitment & Consulting AB
Domstols- och juristsekreterare m.fl.

Är du en noggrann och strukturerad person med intresse för juridik och administration? Vi söker en engagerad person som vill vara nyckelspelare i vårt team. Som Administratör hos oss kommer du arbeta nära våra jurister, advokater och domstolar. Dina arbetsuppgifter: • Bistå firmans advokater med juridisk administration och dokumenthantering. • Kontakt med domstolar och myndigheter vid intag av uppdrag och bokningar. • Säkerställa att våra processer är effektiva och att våra klienter får bästa möjliga service. • Övriga uppgifter kopplade till administrationsfunktionen. Vi söker dig som: • Stark administrativ förmåga. • Mycket god datavana och känsla för juridisk dokumenthantering. • Erfarenhet som Administratör eller Paralegalutbildning är meriterande. • Flytande svenska, i både tal och skrift. Vi erbjuder Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och familjär miljö med möjligheten att växa och ta nästa steg i din karriär. Detta är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Vi sitter centralt i Stockholm och flyttar till nyrenoverade lokaler på Kungsholmstorg vid årsskiftet. Om Advokatfirman De Basso Advokatfirman grundandes av Sargon De Basso år 2016. Visionen var att skapa en välorganiserad firma, med fokus på stark internutbildning, för att kunna möta den rättssökande allmänheten och domstolar med högkvalitativa juridiska tjänster över hela Sverige. Sargon De Bassos filosofi är att advokaten har en uppgift i samhället som sträcker sig längre än enbart advokattiteln. En advokat ska kunna slå vakt om rättssäkerheten, i och utanför rättssalen. Advokaten ska vara en stark röst i den rättspolitiska debatten, i statliga utredningar och i civilsamhället där rättsstaten Sverige definieras. Idag är Advokatfirman De Basso en väletablerad advokatfirma på nationell nivå, med kontor från Göteborg i söder till Sundsvall i norr. Advokatfirman är ledande på respektive lokalort. Sista ansökningsdag: 30 jun I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Evelina Thimper [email protected] eller Matilda Thelin [email protected] Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte med ansökan!

15 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025