Niam söker en Compliance and Governance Manager

Niam förvaltar fonder som investerar i fastigheter, infrastruktur och fastighetsskulder i hela Norden. Sedan 1998 har vi erbjudit några av världens största investerare tillgång till reala tillgångar i Norden. Med den längsta meritlista bland våra kollegor fortsätter institutionellt kapital att samarbeta med oss för att få fastighetsexponering i Norden med en förvaltare som har satt kapital i arbete genom flera marknadscykler. Vi söker nu vår nya Compliance and Governance Manager! Arbetsbeskrivning I rollen som Compliance and Governance Manager på Niam har du ett samordningsansvar för bolagets compliance-arbete. Rollen tillhör första linjen, och du är ansvarig för att säkerställa att bolagets samtliga interna styrdokument är relevanta och uppdaterade. Du utvecklar och förbättrar kontinuerligt det interna ramverket i nära samarbete med medlemmar i bolagets ledningsgrupp, som ytterst ansvarar för dokumentens innehåll. I arbetet ingår att göra riskanalyser, uppföljningar, eskalera brister samt bistå i implementering. I rollen kommer du ha ett nära samarbete med bolagets andra linje Compliance Officer, samt också med bolagets bolagsjurist samt externa ombud som anlitas för specialistrådgivning. Som Compliance and Governance Manager är du också företagets DPO. Du rapporterar till bolagets CFO. Tjänsten är placerad på bolagets huvudkontor som är beläget i ljusa och moderna lokaler i centrala Stockholm, ett stenkast från Stureplan. Vem är du? Vi söker dig som har 3 – 5 års arbetslivserfarenhet varav 1 – 3 år med compliance från t ex advokatbyrå, revisionsbyrå eller annat rådgivningsföretag. Troligen har du en akademisk examen inom juridik, ekonomi eller inom Business Administration. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att arbeta i en reglerad miljö samt vidare att du har praktisk erfarenhet av arbete med bolagsstyrning eller andra styrande ramverk ISO-standarder, kvalitetssystem etc. Som person är du noggrann, gillar ordning och reda och struktur. Då du har många kontaktytor såväl internt som externt ser vi att du har en stor social förmåga och lätt att kommunicera samt bygga förtroende. Du är prestigelös och ödmjuk, samtidigt driven och du har en stor förmåga att ta saker i mål. Du tycker mycket om att skriva och uttrycker dig mycket väl i såväl tal som skrift. Du erbjuds Vi erbjuder dig en ny och viktig compliance-roll inom en professionell och transaktionsinriktad fondförvaltare! Vår vision är att vara den ledande fondförvaltaren inom reella tillgångar i norra Europa. För att lyckas behöver vi samla branschens allra främsta experter – och få dem att vilja stanna kvar. Det gör vi genom en utmanande kultur, där du får växa med stöd av andra. Och inte minst: Ha roligt! Ansökan Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Urval sker löpande. I denna rekryteringsprocess samarbetar NIam med Jurek Rekrytering & Bemanning. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Emelie Baeckström på telefonnummer 073-745 06 46 alternativt [email protected].  Om verksamheten På Niam strävar vi efter att göra meningsfull skillnad genom att sätta kapital och realtillgångar i arbete. Som en ledande fondförvaltare i norra Europa använder vi vår kompetens för att frigöra smartare investeringar i fastigheter och infrastruktur. Med mer än 25 års förtroende och erfarenhet i ryggen är vi ett team av specialister med en passion för att utmana och prestera. Tillsammans förenar vi vår ledande expertis för att generera det bästa resultatet för våra kunder.

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Upphandlare till Svenska Institutet

Svenska institutet (SI) är en myndighet med uppdrag att skapa intresse och förtroende för Sverige utomlands. Vi arbetar med Sverigefrämjande, samarbete i Östersjöregionen och global utveckling. Se vidare på www.si.se   SI arbetar i ett internationellt sammanhang med kontor i Stockholm, Paris och verksamhet som spänner över hela världen. Nu söker vi en upphandlare med stor lust att bedriva verksamhetsutveckling. Du kommer att arbeta med strategisk inköpsplanering, ramavtalsfrågor och juridiska frågeställningar inom inköp och upphandling. Det är en mycket spännande roll för dig som har ett intresse för att verka i en svårslagen internationell verksamhet omgiven av expertkollegor. Tjänsten är placerad på Enheten för ekonomistyrning. Enheten ansvarar för att myndigheten har en väl fungerande och sammanhållen verksamhetsstyrning, ekonomiförvaltning och inköpsorganisation. Vi utvecklar, driver och ger metodstöd inom verksamhetsplanering, inköp, juridik, finansiell uppföljning, redovisning, rapportering och intern kontroll. Enheten har nio medarbetare, leds av en enhetschef och är en av fyra enheter på Avdelningen för kommunikation och verksamhetsstyrning. Bland dina närmaste kollegor har vi en erfaren upphandlare och en myndighetsjurist. Arbetsbeskrivning Vi söker dig med breda kunskaper inom upphandlingsområdet. Tjänsten innefattar arbetsuppgifter inom inköp, viss upphandlingsjuridik och avtal, inköpsplanering, stöd och vägledning i val av upphandlingsform, genomförande av så väl mindre som större direktupphandlingar och ramavtalsupphandlingar inom varierande tjänsteområden. I rollen ingår också att ge stöd till upphandlingskollegor, styra externa upphandlingskonsulter och ge stöd till SI:s beställare inom varierade upphandlingsuppdrag. Det prioriterade utvecklingsområdet är att förbättra samordningen inom inköp, att behoven är planerade och samordnade med övrig styrning och myndighetens digitala prioriteringar. Några exempel är att utreda ett eventuellt införande av kategoristyrning, utveckla användningen av Dynamiska inköpssystem (DIS), förbättrad avtalsuppföljning och inköpsanalys med mål att minska antalet leverantörer och fakturor. Vem är du Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att arbeta som upphandlare i offentlig sektor. Du har erfarenhet av: • arbete med upphandlings- och avtalsfrågor • att leda och genomföra olika typer av upphandlingar • att hantera avtalsfrågor i enlighet med LOU • verksamhetsutveckling inom inköpsområdet Du har mycket goda kunskaper inom upphandlingslagstiftningen, dess tillämpning, gällande rättspraxis och vana av att arbeta i digitala upphandlingsverktyg. Har du en formell högskoleexamen inom juridik är det meriterande. Du har en mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift, både på svenska och engelska. Som person är positiv, kommunikativ och prestigelös i dina kontakter med andra. Du är självgående, van att vägleda kollegor i upphandlingsprocesser och är trygg när du hanterar juridiska frågor kopplade till upphandlingar och avtal. Du har en god förmåga att bygga relationer och trivs med att ha många kontaktytor i ditt arbete. Vidare är du ansvarstagande, har hög integritet och ett konsultativt förhållningssätt. Det är en fördel om du trivs i en roll med omväxlande arbetsuppgifter där du deltar i flera parallella processer samtidigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.  Du erbjuds: Vi erbjuder en arbetsplats som präglas av samarbete, nytänkande och förtroende. Vi är en innovativ och lyhörd myndighet där vi vågar testa nya saker och tar vara på erfarenheter och kompetenser. Vi har ett öppet förhållningssätt och genomsyras av en inkluderande attityd samt respekt för allas kompetens, åsikter och roller. Mångfald är en förutsättning för vårt uppdrag. Därtill erbjuder vi moderna lokaler, flexibla arbetstider, föräldrapenningtillägg samt generösa friskvårdsförmåner och semestervillkor. I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Law. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Ulriikka Järnefelt telefon 0766 33 14 40. Vi intervjuar löpande. Du söker tjänsten via vår hemsida www.jurek.se Varmt välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Receptionist till advokatbyrå i Stockholm

För kunds räkning söker vi nu en receptionist till centrala Stockholm. Har du ett par års erfarenhet i rollen som receptionist och vill fortsätta utvecklas? Då har du hittat rätt! Arbetsuppgifter Vår kund är en advokatbyrå med kontor beläget i centrala Stockholm och de söker nu dig som ska ansvara för receptionen och konferensen. Du ansvarar för att välkomna gäster och ser till att konferenser är representativ inför inplanerade möten. Rollen är bred och du kommer också sttta dina kollegor med diverse administrativa uppgifter. Vem är du? Dig vi söker till denna roll har troligen ett par års erfarenhet i rollen som receptionist, idealiskt från advokatbyrå även om det inte är ett krav. Du är en driven och ansvarstagande person som tar ägandeskap i din roll. Du supporterar dina kollegor och välkomnar besökare till kontoret, varför det är av vikt att du har en stark servicekänsla och en "can-do" attityd. Vi erbjuder Detta är ett konsultuppdrag med start per omgående och kommer löpa till minst slutet av sommaren. Du är anställd av Jurek Talents, men kommer arbeta hos vår kund som har sina lokaler i centrala Stockholm. Vår kund är en av de främsta affärsjuridiska advokatbyråerna i Sverige och här får du verkligen möjlighet att bygga ditt cv! Är du nyfiken? Varmt välkommen med din ansökan! Vid frågor hör av dig till ansvarig konsultchef Evelina Thimper på [email protected] Urval och intervjuer kommer hanteras löpande och vi hoppas tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så vänta inte med din ansökan! Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss

8 maj 2024
Sista ansökan:
7 juni 2024
Juristassistent till Setterwalls

Har du tidigare erfarenhet från konsultbransch, professional services eller motsvarande. Lockas du av att arbeta på en av Sveriges främsta affärsjuridiska byråer? Vi söker dig som vill bli en del av Setterwalls assistentteam och få en nyckelroll, härliga kollegor och en spännande utvecklingsresa. Arbetsuppgifter Som Juristassistent kommer du att ha en nyckelroll i Setterwalls assistentteam och vara med och leda arbetsfördelning samt ansvara för viktiga projekt. Du kommer att arbeta i en utvecklande roll, i en dynamisk och professionell miljö med varierande uppgifter på en av Sveriges mest framgångsrika affärsjuridiska advokatbyråer. Du kommer tillhöra ett team bestående av assistenter, jurister och övrig administrativ personal där du har många kontaktytor. Ditt arbetsfält är brett och ger plats för stort eget ansvar och en möjlighet att engagera sig i många spännande utmaningar och projekt. Du kommer att säkerställa och ta ansvar för att assistentteamet arbetar på ett framgångsrikt sätt och blir ett viktigt stöd för dina assistentkollegor. Utöver detta är förekommande arbetsuppgifter bland annat regelbundna kontakter med myndigheter och klienter, ärenderegistrering innefattande penningtvättskontroller, avtalsskrivning, formateringar, sammanställning och strukturering av material i både fysisk och digital form, olika typer av bokningar samt andra administrativa göromål. Vem är du? Vi söker dig som har en god känsla för service och är administrativt skicklig. Du har tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete från advokatbyrå, professional services, annan konsultverksamhet eller motsvarande. Du har ett intresse för juridiska frågor och behärskar Office-paketet obehindrat. Du är flytande i svenska och har mycket goda kunskaper i engelska. För att lyckas i rollen är det viktigt att du trivs i en professionell miljö, tar stort ansvar för både din och gruppens framgång och är proaktiv. För dig kommer ordning och struktur naturligt och du förstår vikten av att leverera hög kvalitet i allt du gör. Som en del av Setterwalls assistentteam kommer dina dagar bestå av både individuellt arbete och samarbete med övriga assistenter. Du kommer till en grupp som präglas av nära samarbete varför det är viktigt att du också vill vara med och bidra till den starka teamkänslan i gruppen. Du erbjuds En spännande roll på ett framgångsrikt bolag där man värdesätter sina medarbetare och erbjuder bra förmåner och roliga aktiviteter. Setterwalls är en av Sveriges äldsta advokatbyrå. Vår historia går så långt tillbaka som till 1878 då juristerna Nils Setterwall och Oscar von Koch köpte "Advokatföreningen, Juridisk Affärsbyrå" i Stockholm. Idag är vi över 315 drivna medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. På Setterwalls lever vi vår värdegrund och det innebär att vi är affärsmässiga, ansvarstagande och engagerade. Vi är ett Setterwalls som håller i längden. Värdegrunden genomsyrar vår kultur och vårt arbetssätt och innebär att vi tar ett långsiktigt och hållbart ansvar att alltid ge våra klienter den mest högkvalitativa rådgivningen samtidigt som vi förstår deras verksamhet och löser deras utmaningar. I varje situation. Varje dag. Oavsett i vilken position vi verkar. I den här processen samarbetar Setterwalls med Jurek Finance och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin på [email protected]. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Senior Accountant till Chiesi Pharma AB

Vi söker nu dig som vill utvecklas tillsammans med ett härligt, Nordiskt Finans-team och vara en del av entreprenöriell miljö på ett värderingstyrt läkemedelsföretag! I denna roll kommer du att arbeta som Senior Accountant på Chiesi, där du kommer att ingå i ett finansteam om åtta personer där hjälpsamhet, nyfikenhet och generositet är viktiga grundpelare. Finansteamet består av funktionerna Accounting, Supply Chain och Controlling. I din roll kommer du att ansvara för den dagliga redovisningen och rapporteringen i de nordiska länderna. Du får även möjlighet att delta i olika spännande projekt och i hög grad vara med och bidra till företagets hållbarhetsmål. Dina huvudsakliga ansvarsområden • Löpande bokföring och avstämning • Månatlig lagerbokning i samarbete med controlling • Månatlig Treasury rapportering • Månads- och årsbokslut • Momsredovisning i Sverige samt ta fram månatliga momsunderlag för filialerna • Intrastatrapportering i Danmark • Samordna arbetet gentemot den nya GCN-hubben (som assisterar vid månadsbokningar/avstämningar) • Delaktig i prognos- och budget • Delaktig i revisionen av Sverige och Norge • Assistera vid upprättande av årsredovisning för Sverige   Vi söker dig som är pålitlig, strukturerad, självgående och har en lösningsorienterad och positiv inställning. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande och tidigare erfarenhet av bokslutsarbete samt gärna erfarenhet kring löneredovisning. Har du tidigare arbetat i SAP och/eller mot nordiska filialer, ser vi det som meriterande. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Du erbjuds en plats i fina lokaler på Klara Norra kyrkogata med möjlighet till distansarbete, där policy är minst 2 dagar/vecka på kontoret. Tjänsten är ett vikariat på ett år. I denna rekrytering samarbetar Chiesi Nordic med Jurek Recruitment and Consulting. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Thelin på [email protected] Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se. Vi ser fram emot att höra från dig! Om oss Chiesi är ett internationellt, familjeägt, forskningsorienterat och biofarmaceutiskt bolag, som med över 85 års erfarenhet utvecklar och marknadsför terapeutiska lösningar inom respiratoriska sjukdomar, ovanliga sjukdomar och specialistvård. Vårt övergripande mål är att förbättra människors livskvalitet och att agera ansvarsfullt i relation till både samhälle och miljö. En stark familjekoppling och engagemang för hållbarhet präglar Chiesi. Vi är stolta över vår certifiering som B Corp, ett erkännande av den höga standard vi håller i relation till social och miljömässig hållbarhet. Den nordiska organisationen påbörjade sin resa 2014, och har ungefär 100 anställda i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Det nordiska kontoret ligger i centrala Stockholm samtidigt som vår forskningsenhet är förlagd i anslutning till campus på Karolinska Institutet. Vi håller mångfald, en inkluderande arbetsmiljö och jämlika möjligheter högt. Vi är en global familj bestående av olikheter ifråga om kultur, kön, ålder, etnicitet, förmåga, sexuell läggning och många andra berikande variationer. Läs mer om Chiesi på www.chiesipharma.se

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
HR Manager till Sysmex Astrego i Uppsala

Till Sysmex Astrego AB söker vi nu en HR Manager där du erbjuds en spännande möjlighet att arbeta brett inom HR på ett intressant Medtech-bolag i framkant. Är du trygg i dig själv och är självständig, har goda kunskaper inom hela HR området samt trivs i en dynamisk miljö där du får stötta verksamhetens chefer? Är du redo att ta steget och vara en aktiv del i företagets utveckling? Då kan denna tjänst vara en intressant möjlighet för dig! Arbetsbeskrivning Som HR Manager kommer du att spela en central roll i att stödja företaget. Du kommer att arbeta nära ledningsgruppen och avdelningscheferna samt stödja dem i alla HR-relaterade frågor. Detta innebär att du kommer att vara en viktig länk mellan HR och företagsledningen samt ansvara för att driva och genomföra beslut som delegeras från ledningsgruppen. Genom att skapa ett positivt arbetsklimat och främja samarbete kommer du att bidra till företagets utveckling. Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden kommer att innefatta: • Hantering av både strategiska och operativa arbetsrättsfrågor • Driva och genomföra utbildnings- och utvecklingsinitiativ för att främja medarbetarnas tillväxt och utveckling • Ansvara för att implementera ett nytt HRM-system (Success Factors) samt hantering/säkerställande av all data i samarbete med organisationen och extern projektledare • Driva det systematiska arbetsmiljöarbetet och medverka i organisationens Systematiska Arbetsmiljökommitté • Rekrytering samt konsultförfrågningar • Coachning och utveckling av chefer i deras personalansvar och stöd i genomförandet av HR-processer • Framtagning av policys, processer samt uppdateringar av Personalhandbok samt säkerställande av dess efterlevnad • Rehabiliteringsärenden • Lönerevision och lönekartläggningar. • Processutveckling och ständiga förbättringar • Ansvar för rapportering och uppföljning av HR-relaterade nyckeltal • Ansvar för medarbetarundersökningar och uppföljningar (&Frankly) • Chefsstöd • Stöd i medarbetarens hela resa från anställning till eventuellt avslut • Delta i utökad ledningsgrupp Om dig För att lyckas i rollen som HR Manager hos Sysmex Astrego ser vi att du har: • En akademisk examen inom HR/beteendevetenskap • Minst 5-8 års erfarenhet av brett HR-arbete och liknande ansvarsområden • Erfarenhet av producerande/tillverkande verksamhet • Starkt meriterande med kunskap om kollektivavtal för arbetare • Ledarerfarenhet från tidigare yrkesroll • Talar och skriver obehindrat på svenska såväl som på engelska • Meriterande är om du har erfarenhet av att implementera HRM-system Vi söker dig som: • Tar stort ansvar för ditt arbete och har förmåga att arbeta självständigt • Är prestigelös och trivs bra med brett HR-arbete • Kan agera rådgivande samt är en erfaren förhandlare med ett empatiskt och professionellt förhållningssätt • Är lösningsorienterad, organiserad och har förmåga att skapa struktur • Har stark kommunikationsförmåga på alla nivåer och ett genuint intresse för människor Sysmex Astrego vilar på en värdegrund som genomsyrar hela verksamheten: Kindness, Accountability, Proactivity och Collaboration. För att trivas hos Sysmex Astrego behöver du identifiera dig med dessa. Ansökan I den här processen samarbetar Sysmex Astrego med Jurek Recruitment Consulting och vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanna Broström, [email protected] alt. Emelie Prokop, [email protected]. Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Om Sysmex Astrego AB Sysmex has been producing healthcare products of the highest quality for over 50 years. Traditionally, our focus has been on medical analytical devices and IT solutions for the lab sector around the world – with haematology, coagulation and urinalysis. As our experience and skills grow, we are expanding our areas of expertise to include exciting new domains such as life science, bioscience and near patient care. We are known for driving progress, innovation and delivering excellent quality. Although we are a knowledge-intense company, we have always retained close contact with its roots –people helping people and so living our mission statement: ´shaping the advancement of healthcare´. We use our creativity, individuality, experience, automation know-how and scientific knowledge to keep labs on the frontline of patient care. https://www.sysmex.se/

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Redovisningsansvarig för konsultuppdrag

Jurek söker efter en redovisningskonsult för ett uppdrag på ett bolag inom fastighetsbranschen från maj till oktober på heltid för att arbeta med delårsbokslut och koncernbokslut. Har du erfarenhet inom fastighetsbranschen, av koncernredovisning och systemet Capego?    Läs vidare i annonsen och skicka in din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att självständigt, med visst stöd, upprätta delårsbokslut/koncernbokslut för tertial 2. Det ska rapporteras enligt tidigare upprättade mallar.  Vem är du? För att vara kvalificerad för detta uppdrag ska du uppfylla följande:  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning • Flerårig erfarenhet av arbete inom ekonomiavdelning inriktning redovisning • Erfarenhet från fastighetsbranschen • God kännedom om bokslutsprogrammet Capego från Wolters Kluwer • Bra om erfarenhet av ekonomisystemet Fenix från Akribi finn • Erfarenhet av koncernredovisning Personliga egenskaper som efterfrågas:  • Självständig • Driven • Noggrann • God samarbetsförmåga • Bra på att dokumentera (dokumentera vad nuvarande befattningshavare gör och hur för att överlämna till senare rekryterad person) Du erbjuds Vi erbjuder dig ett konsultuppdrag med start i maj till oktober på heltid.  Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vid frågor angående tjänsten är kontakta gärna ansvarig konsultchef Livija Bekkhus på [email protected].  Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs Jurek till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek.  Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek Sökord: interim chef, driftschef, idrottsanläggningar, budget, personalansvar

7 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Bli vår nya Enhetschef för område Säkerhet!

Vill du vara med och leda Göteborgs Spårvägar mot en säkrare och tryggare framtid? Hos Göteborgs Spårvägar har du möjligheten att göra verklig skillnad som Enhetschef Säkerhet. Vi söker nu en erfaren och trygg ledare till rollen. Om oss Göteborgs Spårvägar är en ledande aktör inom kollektivtrafiken och arbetar för att erbjuda hållbara och effektiva spårvägsresor för Göteborg och Mölndal. Med fokus på helhet och utveckling strävar vi efter att skapa en mer tillgänglig och hållbar stadsmiljö för alla invånare. Säkerhetsenheten är en nybildad enhet där trafiksäkerhet och internsäkerhet ingår. Enhetens uppdrag är att styra, stödja och följa upp verksamheten inom säkerhetsområdet. Enheten ansvarar för bolagets omvärldsbevakning samt att ge verksamheten rätt förutsättningar för efterlevnad av lagar och regler inom området. Ett proaktivt förhållningssätt med målet att öka säkerheten och tryggheten är fokus i enheten.    Om rollen I rollen som Enhetschef för Säkerhet kommer du att rapportera direkt till VD. Du driver och utvecklar bolagets proaktiva och operativa säkerhetsarbete inom både trafik- och internsäkerhet. Du leder bolagets arbete med att säkerställa beredskap inför kris och krig samt för bolagets förmåga att hantera större oförutsedda händelser. I rollen säkerställer du att bolaget har rätt fysiskt, tekniskt och administrativt skydd. Du leder bolagets proaktiva trafiksäkerhetsarbete och ansvarar för utförande av den gemensamma trafiksäkerhetsfunktionen enligt avtal med Stadsmiljöförvaltningen. Du säkerställer att bolagets säkerhetsstyrningssystem är anpassat efter verksamhetens behov, gällande lag och avtal samt att systemet metodiskt utvärderas och utvecklas.   Om dig För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att leda ett proaktivt säkerhetsarbete. Du är en trygg och stabil ledare som kan leda i svåra situationer så väl som i vardagens leveranser och ständiga förbättringar. Du vinner snabbt andras förtroende och du förväntas vara trygg och skicklig i att driva utvecklings- och förändringsarbete utifrån verksamhetens behov. I mötet med interna och externa samarbetspartners behövs en välutvecklad kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du behöver ha en stark drivkraft för utveckling kombinerad med lyhördhet, nyfikenhet och lösningsfokus. Rollen kräver stor integritet och förmåga att ta ansvar. Det är meriterande om du har juridisk kompetens och/eller erfarenhet från kollektivtrafikbranschen. Du är utbildad på universitet, högskola, yrkeshögskola eller motsvarande med inriktning på säkerhet, risk- och krishantering. Du har också tidigare chefserfarenhet. Då du är ansvarig för externa kontakter och vårt regelverk behöver du behärska svenska på hög nivå i såväl tal som skrift.   Ansökan Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och uppfattar att du har de egenskaper som vi efterfrågar, ser vi fram emot din ansökan. I den här processen samarbetar Göteborgs Spårvägar med Jurek och vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Kalered på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Bli vår nya Avdelningschef för Styrning och utveckling!

Vill du vara med och driva Göteborgs Spårvägar mot en hållbar framtid? Hos Göteborgs Spårvägar har du möjligheten att göra verklig skillnad som Avdelningschef för Styrning och utveckling. Vi söker en engagerad ledare som vill vara med och forma bolagets fortsatta resa och spela en avgörande roll i den strategiska utvecklingen. Om oss Göteborgs Spårvägar är en ledande aktör inom kollektivtrafiken och arbetar för att erbjuda hållbara och effektiva spårvägsresor för Göteborg och Mölndal. Med fokus på helhet och utveckling strävar vi efter att skapa en mer tillgänglig och hållbar stadsmiljö för alla invånare.   Om rollen Som vår nya Avdelningschef för Styrning och utveckling kommer du att spela en central roll i vår fortsatta utvecklingsresa. Du kommer att rapportera direkt till vår VD och jobba nära dina avdelningschefskollegor. Du spelar en viktig roll som bolagets avtalsansvarig och har i uppdraget ansvar för att utveckla avtalsrelationerna med våra kunder och samarbetspartners Västtrafik, Stadsmiljöförvaltningen samt Västfastigheter. I rollen driver, utvecklar och följer du upp bolagets avtal i samverkan med bolagets interna intressenter och utifrån avtalskrav. Dina ansvarsområden inkluderar: - Avtalsansvar för bolagets huvudsakliga avtal med Västtrafik, Stadsmiljöförvaltningen samt Västfastigheter. - Ledning av bolagets strategiska arbete och övergripande planering. - Trafikutveckling och trafikplanering, vilket inkluderar både strategisk trafikutveckling och trafikplanering inför trafikutsättning. - Ledning och samordning av bolagets systematiska verksamhetsutveckling. - IT-drift och samordning av bolagets arbete med digitalisering. - Projektledning och samordning/styrning av bolagsövergripande projekt och uppdrag. - Samordning och implementering av hållbarhetsarbete i verksamheten.   Om dig Vi söker dig med högskoleutbildning inom relevant område samt flerårig erfarenhet av ledarskap och förändringsarbete. Du är en ansvarsfull och målinriktad person med förmåga att påverka och driva verksamheten framåt. Din analytiska förmåga och helhetssyn är avgörande för att lyckas i rollen. Vi tror att du som söker är ansvarstagande, driven och samarbetsvillig. Du uppfattas som lyhörd och balanserar en stark drivkraft med en inlyssnande framtoning. Du kommer att vara en nyckelspelare i vår ledningsgrupp och förväntas agera som en förebild i att driva bolaget mot framgång. För att bedömas som en relevant kandidat krävs följande: - Högskoleexamen inom relevant område. - Flerårig erfarenhet av att leda chefer. - Flerårig erfarenhet av förändring/utvecklingsarbete/projektarbete. - Behärska svenska på hög nivå i såväl tal som skrift. - Erfarenhet av ledningsgruppsarbete, både av att driva egen ledningsgrupp samt av delaktighet i bolags/förvaltningsledning. - Erfarenhet av att utveckla ledningsprocesser. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med kvalitetsledningssystem samt hållbarhetsarbete inom miljö och social hållbarhet. Även erfarenhet av kollektivtrafikbranschen anses meriterande. Vi ser det som en fördel om du har juridisk kompetens och erfarenhet av avtalsarbete.   Ansökan Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och uppfattar att du har de egenskaper som vi efterfrågar, ser vi fram emot din ansökan. I den här processen samarbetar Göteborgs Spårvägar med Jurek och vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Kalered på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

7 maj 2024
Sista ansökan:
6 juni 2024
Risk Manager till group.one

Vill du vara en del av en internationell organisation i en nyinrättad roll som Risk Manager och få möjlighet att vara med och påverka? Är du van att arbeta både strategiskt och operativt? Då kan detta vara rollen för dig! I rollen som Risk Manager kommer du arbeta hands-on med internkontroll och redovisningsrelaterade processer. Du kommer även att arbeta strategiskt samt koordinera risk management. Rätt kandidat är van att arbeta processorienterat och förstår därmed processer för att snabbt kunna analysera var riskerna kan finnas. Du är ansvarig för att vara uppdaterad på relevanta lagar och regler, analysera hur organisationen bör integrera risker samt avrapportering av dessa. Rollen rapporterar till CFO. Vem är du? Du har med fördel en bakgrund inom revision och har sedan förflyttat dig till redovisning. Sannolikt har du 5–7 års arbetslivserfarenhet. Rätt kandidat är van att arbeta strategiskt, har en helikoptersyn och kan koordinera riskarbetet. Du har tidigare erfarenhet vid flera kontaktytor och är bekväm att kommunicera med alla delar av organisationen. Det är meriterande om du har nordisk eller internationell erfarenhet. Då det är en snabbrörlig organisation är du van vid detta och har utvecklat en flexibilitet. Vidare är du flytande i svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du trygg och stabil och kommunicerar med en tydlighet samt har en ödmjuk approach. Om företaget group.one är en ledande europeisk leverantör av onlinenärvaro, molnvärd samt digitala marknadsföringstjänster. De har över 2 miljoner kunder och är verksamma i över 11 länder. Ansökan Start: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse Omfattning: Tillsvidareanställning, heltid Placering: Malmö I denna rekryteringsprocess samarbetar group.one med Jurek Recruitment & Consulting. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vänligen notera att vi inte tar emot ansökningar via email utan ansökan sker via Jureks hemsida www.jurek.se. För frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Nandie Olsson, via email [email protected]

6 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024