IT-konsult inom support och drift till myndighet
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en lösningsorienterad och serviceinriktad IT-konsult med erfarenhet av support och drift? Vi söker nu flera IT-konsulter på olika nivåer till en av våra myndighetskunder, där behovet varierar över tid. Behovet är löpande, vilket innebär att vi kontinuerligt söker kompetenta medarbetare för olika roller inom IT-support och drift. Ibland efterfrågar kunden drifttekniker med fokus på infrastruktur och underhåll, medan det vid andra tillfällen behövs supporttekniker som kan hantera användarsupport och incidenthantering. Oavsett roll kommer du att arbeta i en samhällsviktig verksamhet och bidra till en stabil och säker IT-miljö. Vill du vara en del av detta viktiga arbete? Läs vidare och ansök redan idag! Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll i Luleå arbetar du med IT-support och/eller drift inom en myndighetsorganisation. Du blir en del av ett team som ansvarar för att säkerställa att IT-miljön fungerar smidigt och effektivt. Arbetsuppgifterna varierar beroende på vilken roll du har men kan innefatta bland annat: -     Felsökning och hantering av incidenter inom IT-support -     Drift och underhåll av IT-system och infrastruktur -     Installation, konfigurering och uppgradering av mjuk- samt hårdvara -     Hantering av användarkonton och behörigheter -     Dokumentation av processer och lösningar Din profil och kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ska du ha arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst ett år och vi ser helst att det var ditt senaste jobb. Du har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat. Vidare har du en serviceinriktad inställning och god kommunikationsförmåga. Krav -     Minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete inom Windows-miljöer, Active Directory och Office 365 -     Erfarenhet av IT-support och/eller IT-drift, gärna inom offentlig verksamhet -     Erfarenhet av klienthantering och felsökning -     Flytande svenska i både tal och skrift Meriterande -     Erfarenhet av ITIL-processer -     Erfarenhet av arbete i en säkerhetsklassad miljö Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

87 dagar sedan
Sista ansökan:
30 juni 2025
IT-supporttekniker med boende i Östersund
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

För konsultuppdrag hos vår kund i Östersund söker nu Centric flera duktiga, engagerade IT-supporttekniker som har ett brinnande intresse för IT och service. Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare. Låter detta intressant men du saknar boende i Östersund så hjälper vi till med bostad. Arbetsuppgifter Som IT-supporttekniker i Östersund kommer du att arbeta i första linjens support med att hjälpa användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory, administration i Microsoft Office 365 och felsökning relaterat till Windowsmiljö samt kundspecifika applikationer. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning. Du kommer även registrera ärenden i ett ärendehanteringssystem. Din profil och kvalifikationer Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att vara behjälplig och vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier. Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT-teknik. Du är en stabil och trygg person med kommunikativ förmåga att konstruktivt kunna föra en dialog med kunder och kollegor. Krav: -     Minst 6 månaders erfarenhet inom IT-support alt Service eller BackOffice-funktioner -     Någon form av IT-utbildning eller gått IT-kurser -     Uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska -     Hög kommunikativ förmåga -     Hög pedagogisk förmåga -     God teknisk kunskap -     Mycket hög servicekänsla Meriterande: -     Windows operativsystem -     Office365 -     Officepaketet  -     Citrix  -     Active Directory -     Network  -     Exchange Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]

90 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025
Erfaren projektledare
Centric Professionals AB
Övriga IT-specialister

Vår kund i Sollentuna söker en erfaren projektledare för att leda och samordna införandet av företagets nya, gruppövergripande ERP-system. Systemet är byggt på Microsoft Dynamics 365 Finance and Operations och innefattar flera ISV-moduler, Microsoft Dynamics CE samt flera tredjepartssystem.  Omfattning: 100% Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Tidsram: uppdraget kommer att pågå minst under hela 2025 Ort: Sollentuna, hög närvaro på plats Intervjuer sker löpande.   Som konsult på Centric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär! Arbetsuppgifter Som projektledare kommer du att ansvara för samordningen av aktiviteterna före, under och efter den inledande lanseringen av ERP-projektet i Sverige. Du har en central koordinerande roll och tillsammans med nyckelintressenter skapa och hantera en övergångsplan för att snabbt kunna hantera problem och minimera risker under övergången. Du ska säkerställa att relevant dokumentation och planerade leveranser är godkända samt förankrade hos intressenterna och rapportera regelbundet om status på projektet till sponsorgruppen.  Din profil och kvalifikationer I rollen som projektledare värdesätter vi din lösningsorienterade och konsultativa approach. Du har en god förmåga att skapa goda relationer både internt och externt. Vidare har du ett strukturerat och målmedvetet arbetssätt. För att trivas i rollen är du trygg och kan på egen hand ta initativ när det krävs. Vidare ser vi gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom IT, projektledning och/eller affärssystem. Tjänsten kräver att du kan arbeta självständigt. Du är van att leda, utmana, analysera och är inte främmande för att själv producera material och leverera resultat. Du är en lagspelare som har förmågan att skapa samsyn, se lösningar och arbeta mot gemensamma mål. Krav -     Minst fem års erfarenhet av projektledning -     Dokumenterad erfarenhet från införande av ERP-system -     Goda ledarskaps- och kommunikationsfärdigheter -     Flytande svenska och engelska – i både tal och skrift Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.   Intervjuer sker löpande så registrera din ansökan redan idag. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Elise Haglund +46 733 571793 [email protected]

90 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025
Microsoft 365-konsult med fokus på SharePoint
Centric Professionals AB
Systemadministratörer

Ett konsultteam med fokus på Microsoft 365-ekosystemet söker en erfaren Microsoft 365-konsult med expertis inom SharePoint och Azure. Här finns en kultur där frihet under ansvar är en självklarhet och där varje individ har möjlighet att påverka både sin egen och kundernas utveckling. Tjänsten är en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos vår kund i Göteborg. Arbetsuppgifter I den här rollen kommer du att arbeta med konsultuppdrag där du samarbetar med både kunder och partners för att utveckla och optimera lösningar inom Microsoft 365. Fokus ligger på att skapa effektiva och skräddarsydda funktioner och tjänster som förbättrar arbetsflöden och processer. En central del av arbetet innebär att utveckla och anpassa SharePoint-lösningar utifrån kundernas specifika behov, vilket kan inkludera allt från att bygga moderna intranät till att skapa avancerade dokumenthanteringssystem och automatiserade arbetsflöden. Du kommer även att ansvara för migreringar, anpassningar, support och utbildning inom Microsoft 365, där du säkerställer en smidig övergång och att användarna får den kunskap de behöver för att nyttja plattformen på bästa sätt. Utöver detta ingår ett strategiskt ansvar där du arbetar med att identifiera och implementera tekniska lösningar som stärker verksamhetens långsiktiga effektivitet. Det kan handla om att analysera och förbättra befintliga processer, föreslå nya tekniska verktyg eller optimera användningen av SharePoint, Power Platform och andra Microsoft 365-tjänster. En viktig del av rollen är också att bidra till kunskapsdelning och att stötta kollegor. Genom att dela med dig av din expertis och erfarenhet hjälper du teamet att växa, samtidigt som du själv får möjlighet att utvecklas genom samarbete och utbyte av idéer. Din profil och kvalifikationer För att passa i rollen krävs: - Minst 5 års erfarenhet av Microsoft 365, SharePoint och Azure, med fokus på utveckling och administration. - Djup teknisk förståelse för SharePoint-utveckling och Power Platform (Power BI). - Erfarenhet av skriptning och automation med PowerShell eller andra verktyg för att effektivisera Microsoft 365-miljön. - Kunskap om molnmigrering och erfarenhet av att flytta data och system till Microsoft 365. - Förmåga att arbeta självständigt, driva projekt och hantera kunddialoger. - Prestigelös inställning och en vilja att samarbeta och dela kunskap med kollegor. - Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande: - Relevant högskoleutbildning och certifieringar – Exempelvis inom IT, systemvetenskap eller Microsoft-certifieringar. Vad vi erbjuder Hos vår kund får du möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter, lön och utveckling, allt inom en arbetsmiljö som värdesätter kompetens och samarbete. För den som vill ta ett större ansvar finns även möjlighet till delägarskap. Här är frihet under ansvar en del av kulturen. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan! Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

90 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025
IT-tekniker digitala mötestjänster
Centric Professionals AB
Systemadministratörer

Har du erfarenhet av att arbeta med digitala mötestjänster och brinner för att skapa effektiva och moderna mötesmiljöer? Till ett uppdrag i Linköping söker vi nu en IT-tekniker med erfarenhet av managering och konfiguration av både mjukvara och hårdvara inom området. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att ansvara för att hantera, konfigurera och optimera digitala mötestjänster. Du kommer att ta fram och införa nya lösningar för digitala mötestjänster samt utföra djupare felsökning av mjukvara och hårdvara för att säkerställa stabila och driftsäkra mötesmiljöer. Du kommer även att delta i projekt och uppdrag som expert inom området och hålla dig uppdaterad genom omvärldsbevakning av de senaste tekniska lösningarna inom mötesteknik. Din profil och kvalifikationer Vi söker dig som har: - Erfarenhet av att arbeta som IT-tekniker inom digitala mötestjänster - Erfarenhet av att utföra djupare felsökning av både mjukvara och hårdvara - Erfarenhet av managering av digitala mötestjänster - God kunskap om manageringsverktyg för mötestjänster - Kunskap om nätverk, servrar samt mjukvara på klientsidan, särskilt Windows - Förståelse för hårdvara gällande PC och bärbara datorer samt insikt i användarvänlighet för slutanvändare - Kunskap kring IT-säkerhet, Active Directory och brandväggsregler - Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska Meriterande - Erfarenhet av att arbeta med speciallösningar inom mötesteknik - Erfarenhet av mötestjänster som Pexip och Cisco - Erfarenhet av fysisk installation av mötesteknik - Erfarenhet av att arbeta i stora IT-miljöer - Erfarenhet av arbete i kriminalvården - Erfarenhet av ITIL - God kunskap kring servrar och specifikt kring Pexip Vad vi erbjuder Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Centric är ett IT-företag med ca 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Niklas Lindgren [email protected]

90 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juni 2025
Korthandläggare med teknisk kompetens till offentlig sektor
Centric Professionals AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Har du erfarenhet av administration, trivs i en roll med kundkontakt och är van att arbeta strukturerat i digitala system? Vi söker nu en korthandläggare med god kännedom om SITHS eller eTjänstekort, som vill bidra till att säkerställa säker identitetshantering i en samhällskritisk verksamhet i Göteborg. Som konsult på Centric får du självklart en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Som korthandläggare arbetar du med att utfärda och administrera eTjänstekort för en organisation med höga krav på säkerhet och tillförlitlighet. Du identifierar användare, fotograferar, aktiverar och lämnar ut kort och ser till att rätt person får sin elektroniska identitet, enligt fastställda rutiner. Du kommer att arbeta både på plats i kontorsmiljö samt åka ut till användare inom Göteborg och ibland inom Västra Götalandsregionen. Exempel på uppgifter: - Ta emot användare för fotografering, aktivering och beställning av eTjänstekort - Utfärda reservkort - Avregistrera kort och hantera beställning av PUK-koder - Låsa upp kort och hantera övrig kortadministration i tillhörande system - Åka ut till användare för kortaktivering och fotografering på plats - Arbeta enligt gällande rutiner för SITHS och kortutgivning Din profil och kvalifikationer - Minst två års erfarenhet av administrativt arbete - God datorvana och erfarenhet av arbete i digitala system - Mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel - Innehar B-körkort och kan köra i tjänsten - God kommunikativ förmåga i svenska, både muntligt och skriftligt - Teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande relevant utbildningsbakgrund   Meriterande erfarenheter: - Tidigare arbete med SITHS eller annan form av e-legitimation - Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, vård eller annan reglerad miljö - Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem eller kortadministrativa system - Vana att arbeta enligt säkerhetsklassade processer och rutiner   Personliga egenskaper - Du är strukturerad, noggrann och självgående - Du har ett professionellt och serviceinriktat bemötande - Du är flexibel och trivs i en miljö där det kan bli snabba kast - Du har ett tydligt säkerhetsfokus och följer rutiner till punkt och pricka Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi sätter stort värde på att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Era Zylfijaj +46 734 159 352 [email protected]

91 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
PAM-specialist till Saab
Centric Professionals AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du jobba på Saab och vara en del av ett fokuserat och sammansvetsat team som arbetar med säkerhet och åtkomsthantering? Vi söker en erfaren och engagerad tekniker som vill vara en del av ett fokuserat och sammansvetsat team. I denna roll kommer du att arbeta med vidareutveckling och förvaltning av våra Active Directory- och Privileged Access Management- (PAM) tjänster samt våra åtkomsttjänster både on-premises och i Azure. Arbetsplats kan vara på någon av orterna Stockholm, Linköping eller Göteborg. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär! Arbetsuppgifter Som PAM-specialist kommer att arbeta i en stor och tekniskt komplex miljö där säkerhet och åtkomsthantering är centrala områden. Med tiotusentals användare spridda över flera geografiska områden ställs höga krav på systemens stabilitet, prestanda och säkerhet. Arbetet innebär både snabb problemlösning och långsiktigt strategiskt utvecklingsarbete, där du kommer att bidra till att optimera och modernisera våra lösningar. Du kommer att samarbeta med olika intressenter och spela en nyckelroll i att identifiera, analysera och implementera förändringar inom AD och PAM, samt säkerställa att verksamheten drar nytta av den senaste tekniska utvecklingen inom området. I teamet arbetar du tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor där kunskapsutbyte är en självklar del av arbetet. Vi ser gärna att du är en person som inte tvekar att bidra med din erfarenhet och samtidigt är öppen för att lära dig nya tekniker och arbetssätt. I denna roll kommer du att: -     Vidareutveckla och förvalta AD- och PAM-tjänster, med fokus på säkerhet och åtkomsthantering. -     Automatisera och skripta processer inom PAM-ekosystemet, exempelvis genom PowerShell. -     Utforma och implementera RBAC-lösningar (Role-Based Access Control) för att förbättra styrning och kontroll av behörigheter. -     Samverka med olika intressenter, inklusive interna IT-team och säkerhetsavdelningar, för att säkerställa effektiva och säkra lösningar. -     Analysera och implementera förbättringar av befintliga system och arbetsflöden för att höja säkerhetsnivån och effektiviteten. -     Utföra felsökning och incidenthantering kopplat till AD, PAM och relaterade säkerhetslösningar. -     Följa och tillämpa best practices inom IAM och säkerhetsarbete, samt hålla dig uppdaterad om utvecklingen inom området. Din profil och kvalifikationer Vi söker en person med starkt eget driv och ansvarskänsla. Du har en lösningsorienterad inställning, arbetar strukturerat och trivs i en roll där du både får lösa akuta problem och bidra till långsiktiga förbättringar. Du har ett stort intresse för säkerhet, automation och infrastruktur och trivs i en tekniskt avancerad miljö där du får möjlighet att påverka och utveckla lösningar. För att lyckas i rollen ser vi att du har: -     Erfarenhet av AD och PAM, gärna med CyberArk (alternativt möjlighet att utbildas inom CyberArk). -     God kunskap inom skriptning och automation, främst i PowerShell. -     Erfarenhet av felsökning och problemlösning i komplexa IT-miljöer. -     Förmåga att kommunicera tydligt och effektivt, både på svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande erfarenheter -     CyberArk och andra PAM-lösningar. -     Azure och secrets management. -     Arbete i större IT-projekt med fokus på säkerhet och åtkomsthantering. -     Säkerhetsarbete och IAM/PAM-strategier. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

91 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
PAM-specialist till Saab
Centric Professionals AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du jobba på Saab och vara en del av ett fokuserat och sammansvetsat team som arbetar med säkerhet och åtkomsthantering? Vi söker en erfaren och engagerad tekniker som vill vara en del av ett fokuserat och sammansvetsat team. I denna roll kommer du att arbeta med vidareutveckling och förvaltning av våra Active Directory- och Privileged Access Management- (PAM) tjänster samt våra åtkomsttjänster både on-premises och i Azure. Arbetsplats kan vara på någon av orterna Stockholm, Linköping eller Göteborg. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär! Arbetsuppgifter Som PAM-specialist kommer att arbeta i en stor och tekniskt komplex miljö där säkerhet och åtkomsthantering är centrala områden. Med tiotusentals användare spridda över flera geografiska områden ställs höga krav på systemens stabilitet, prestanda och säkerhet. Arbetet innebär både snabb problemlösning och långsiktigt strategiskt utvecklingsarbete, där du kommer att bidra till att optimera och modernisera våra lösningar. Du kommer att samarbeta med olika intressenter och spela en nyckelroll i att identifiera, analysera och implementera förändringar inom AD och PAM, samt säkerställa att verksamheten drar nytta av den senaste tekniska utvecklingen inom området. I teamet arbetar du tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor där kunskapsutbyte är en självklar del av arbetet. Vi ser gärna att du är en person som inte tvekar att bidra med din erfarenhet och samtidigt är öppen för att lära dig nya tekniker och arbetssätt. I denna roll kommer du att: -     Vidareutveckla och förvalta AD- och PAM-tjänster, med fokus på säkerhet och åtkomsthantering. -     Automatisera och skripta processer inom PAM-ekosystemet, exempelvis genom PowerShell. -     Utforma och implementera RBAC-lösningar (Role-Based Access Control) för att förbättra styrning och kontroll av behörigheter. -     Samverka med olika intressenter, inklusive interna IT-team och säkerhetsavdelningar, för att säkerställa effektiva och säkra lösningar. -     Analysera och implementera förbättringar av befintliga system och arbetsflöden för att höja säkerhetsnivån och effektiviteten. -     Utföra felsökning och incidenthantering kopplat till AD, PAM och relaterade säkerhetslösningar. -     Följa och tillämpa best practices inom IAM och säkerhetsarbete, samt hålla dig uppdaterad om utvecklingen inom området. Din profil och kvalifikationer Vi söker en person med starkt eget driv och ansvarskänsla. Du har en lösningsorienterad inställning, arbetar strukturerat och trivs i en roll där du både får lösa akuta problem och bidra till långsiktiga förbättringar. Du har ett stort intresse för säkerhet, automation och infrastruktur och trivs i en tekniskt avancerad miljö där du får möjlighet att påverka och utveckla lösningar. För att lyckas i rollen ser vi att du har: -     Erfarenhet av AD och PAM, gärna med CyberArk (alternativt möjlighet att utbildas inom CyberArk). -     God kunskap inom skriptning och automation, främst i PowerShell. -     Erfarenhet av felsökning och problemlösning i komplexa IT-miljöer. -     Förmåga att kommunicera tydligt och effektivt, både på svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande erfarenheter -     CyberArk och andra PAM-lösningar. -     Azure och secrets management. -     Arbete i större IT-projekt med fokus på säkerhet och åtkomsthantering. -     Säkerhetsarbete och IAM/PAM-strategier. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

91 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
PAM-specialist till Saab
Centric Professionals AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du jobba på Saab och vara en del av ett fokuserat och sammansvetsat team som arbetar med säkerhet och åtkomsthantering? Vi söker en erfaren och engagerad tekniker som vill vara en del av ett fokuserat och sammansvetsat team. I denna roll kommer du att arbeta med vidareutveckling och förvaltning av våra Active Directory- och Privileged Access Management- (PAM) tjänster samt våra åtkomsttjänster både on-premises och i Azure. Arbetsplats kan vara på någon av orterna Stockholm, Linköping eller Göteborg. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och möjlighet att samla värdefull erfarenhet i en spännande miljö där din utveckling prioriteras. Din konsultchef finns till hands för att stötta dig i din utveckling, vilket ger dig chansen att kontinuerligt bygga vidare på dina kunskaper och erfarenheter. En utmärkt möjlighet för dig som vill ta nästa steg i din IT-karriär! Arbetsuppgifter Som PAM-specialist kommer att arbeta i en stor och tekniskt komplex miljö där säkerhet och åtkomsthantering är centrala områden. Med tiotusentals användare spridda över flera geografiska områden ställs höga krav på systemens stabilitet, prestanda och säkerhet. Arbetet innebär både snabb problemlösning och långsiktigt strategiskt utvecklingsarbete, där du kommer att bidra till att optimera och modernisera våra lösningar. Du kommer att samarbeta med olika intressenter och spela en nyckelroll i att identifiera, analysera och implementera förändringar inom AD och PAM, samt säkerställa att verksamheten drar nytta av den senaste tekniska utvecklingen inom området. I teamet arbetar du tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor där kunskapsutbyte är en självklar del av arbetet. Vi ser gärna att du är en person som inte tvekar att bidra med din erfarenhet och samtidigt är öppen för att lära dig nya tekniker och arbetssätt. I denna roll kommer du att: -     Vidareutveckla och förvalta AD- och PAM-tjänster, med fokus på säkerhet och åtkomsthantering. -     Automatisera och skripta processer inom PAM-ekosystemet, exempelvis genom PowerShell. -     Utforma och implementera RBAC-lösningar (Role-Based Access Control) för att förbättra styrning och kontroll av behörigheter. -     Samverka med olika intressenter, inklusive interna IT-team och säkerhetsavdelningar, för att säkerställa effektiva och säkra lösningar. -     Analysera och implementera förbättringar av befintliga system och arbetsflöden för att höja säkerhetsnivån och effektiviteten. -     Utföra felsökning och incidenthantering kopplat till AD, PAM och relaterade säkerhetslösningar. -     Följa och tillämpa best practices inom IAM och säkerhetsarbete, samt hålla dig uppdaterad om utvecklingen inom området. Din profil och kvalifikationer Vi söker en person med starkt eget driv och ansvarskänsla. Du har en lösningsorienterad inställning, arbetar strukturerat och trivs i en roll där du både får lösa akuta problem och bidra till långsiktiga förbättringar. Du har ett stort intresse för säkerhet, automation och infrastruktur och trivs i en tekniskt avancerad miljö där du får möjlighet att påverka och utveckla lösningar. För att lyckas i rollen ser vi att du har: -     Erfarenhet av AD och PAM, gärna med CyberArk (alternativt möjlighet att utbildas inom CyberArk). -     God kunskap inom skriptning och automation, främst i PowerShell. -     Erfarenhet av felsökning och problemlösning i komplexa IT-miljöer. -     Förmåga att kommunicera tydligt och effektivt, både på svenska och engelska, i tal och skrift. Meriterande erfarenheter -     CyberArk och andra PAM-lösningar. -     Azure och secrets management. -     Arbete i större IT-projekt med fokus på säkerhet och åtkomsthantering. -     Säkerhetsarbete och IAM/PAM-strategier. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Julieth Escobar +46 734 159387 [email protected]

91 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Onsitetekniker
Centric Professionals AB
Supporttekniker, IT

Är du en serviceinriktad person som trivs med att arbeta nära användarna och vill bidra till en stabil IT-miljö i en tekniskt avancerad organisation? Vi söker en onsitetekniker till vår kund inom försvarsindustrin i Linköping. Då kan detta vara nästa steg för dig! Tjänsten är på heltid och kräver fysisk närvaro på kundens kontor i Linköping. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter I rollen som onsitetekniker kommer du att vara en viktig del av den dagliga IT-leveransen på plats – både genom att stötta slutanvändare och säkerställa att konferensrum och gemensamma ytor fungerar som de ska. Du är med andra ord en nyckelperson för att skapa en smidig och effektiv arbetsdag för dina kollegor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Supportera användare onsite när fjärrstyrning inte räcker till - Installera och leverera datorer, telefoner och annan klientnära IT-utrustning - Hantera VIP-ärenden och akuta behov med hög professionalism - Dokumentera i ärendehanteringssystem och kunskapsdatabas - Felsöka och åtgärda tekniska problem - Bidra vid större driftstörningar och säkerhetsincidenter - Supportera kring skrivare och konferensutrustning - Säkerställa hög kvalitet i leveransen från lokal Onsite Support Din profil och kvalifikationer För att trivas i rollen som onsitetekniker bör du ha ett intresse för teknik och vilja hjälpa andra. Du är lyhörd, pedagogisk och professionell i mötet med användare – oavsett om det handlar om att leverera en dator eller lösa en komplex incident. Du gillar att jobba hands-on med teknik, ser vad som behöver göras och tar ansvar för att det blir gjort. För dig är ett trevligt bemötande lika självklart som teknisk precision. Krav - Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom IT-support - God teknisk förståelse och förmåga att prioritera i en föränderlig vardag - Ett serviceinriktat och lösningsorienterat förhållningssätt - Vana att arbeta självständigt, men också god samarbetsförmåga - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - B-körkort (krav) Det är meriterande med erfarenhet från större organisationer med komplexa IT-miljöer. Tjänsten omfattas av säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Det kan också ställas krav på visst medborgarskap beroende på uppdragets karaktär. Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former. Centric är ett IT-företag med över 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Christian Gidlöv +46 734159383 [email protected]

91 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025