Vill du utvecklas i rollen som CNC-operatör inom svarv hos ett teknikdrivet företag? Nu söker vi en självgående och initiativtagande person med intresse för programmering och bearbetning. Du blir en del av ett skickligt team med moderna maskiner där du har möjlighet att både växa och bidra. Företaget du blir en del av är en stabil och framåtlutad arbetsgivare med en sund företagskultur. Här arbetar engagerade och skickliga kollegor tillsammans i ett hjälpsamt klimat där samarbete och utveckling står i fokus. Uppdraget inleds som ett konsultuppdrag med planen att sedan blir anställd direkt hos kund efter avslutad period. Arbetsuppgifter Som CNC-operatör kommer du att arbeta med både programmering, körning och övervakning av svarvprocessen. Du ansvarar för att ställa maskinerna, genomföra bearbetning enligt ritning samt kontrollmäta färdiga detaljer. Arbetet kräver att du kan arbeta noggrant och effektivt, med fokus på kvalitet och problemlösning. Du arbetar med FANUC-styrda maskiner såsom Doosan Puma 5100LY, Doosan DNM 400 och DMG MORI, där du hanterar både produktion i mindre och långa serier och återkommande artiklar. Kvalifikationer Erfarenhet av CNC arbete Kunskap i att programmera, ställa och köra maskiner Kunskap inom ritningsläsning och kontrollmätning Teknikintresse och initiativförmåga God kommunikation i svenska i tal och skrift Meriterande: Utbildning inom CNC Erfarenhet av FANUC-styrsystem Tidigare arbete med DMG MORI och Doosan-maskiner Villkor Tjänsten är på plats i Åtvidaberg och inleds som ett konsultuppdrag på sex månader med avsikt att övergå i en tillvidareanställning hos kund. Arbetstiderna är antingen: Ständig kväll (måndag–torsdag 13:45–23:45) 40h Dagtid (måndag–fredag 06:00–14:00) 40h Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet. Lycka till, vi ser fram emot din ansökan! Om du är redo att ta dig an en roll som CNC-operatör inom svarvning och bidra till ett teknikorienterat och framtidsfokuserat företag, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot att höra från dig! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Q Professionals AB är ett företag nicschat mot techsektorn. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i Almega TechSverige. Beskrivning Är du i början av din karriär och vill kombinera studier med praktisk erfarenhet inom dataanalys? Vi söker nu en noggrann och analytisk Junior Data Analyst för ett deltidsuppdrag i Stockholm. Tjänsten är perfekt för dig som studerar och vill arbeta 2–3 dagar i veckan. Uppdraget är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och uthyrd till kund. Arbetsuppgifter Som Junior Data Analyst kommer du att: Utföra kvalitetskontroller av data Analysera stora datamängder i Excel Stötta teamet med administrativa uppgifter Du kommer att ingå i ett professionellt team där du får möjlighet att lära dig mer om datahantering och bidra till förbättring av interna processer. Kvalifikationer För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla följande skall-krav: Studerande på högskola/universitet, gärna inom ekonomi, statistik, teknik eller motsvarande Goda kunskaper i Excel (t.ex. pivottabeller, formler, datasammanställningar) Grundläggande till medelgod systemvana Du är noggrann, analytisk och lösningsorienterad Meriterande: Tidigare erfarenhet av arbete med data eller administration Erfarenhet av andra analysverktyg än Excel Villkor Omfattning: Deltid, ca 50 % (2–3 dagar i veckan) Start: 2025-07-14 Slut: 2026-06-30 Arbetsort: Stockholm (på plats, ej distans) Du blir anställd av oss och arbetar som konsult hos kund Vi arbetar löpande med att gå igenom ansökningar och presentera kandidater, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Det är viktigt att ditt CV tydligt visar att du uppfyller skall-kraven. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Q Professionals AB är ett företag nicschat mot techsektorn. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i Almega TechSverige. Beskrivning Vi söker dig som vill ta dina första steg inom IT-support! I rollen som servicedeskmedarbetare kommer du att arbeta i en förstalinjesupport där service, noggrannhet och lösningsfokus står i centrum. Uppdraget är på heltid och utförs på plats i Östersund. Du blir anställd av oss och arbetar som konsult ute hos kund. Uppdragsperioden sträcker sig från 1 september 2025 till 28 februari 2026. Arbetsuppgifter Ta emot inkommande ärenden via telefon och ärendehanteringssystem Ge användarsupport kring kontohantering, nätverksproblem och tekniska frågor Utföra felsökning av nätverksutrustning och enklare hårdvarurelaterade problem Dokumentera ärenden i systemet och säkerställa att de hanteras inom givna SLA Kvalifikationer Skall-krav: Erfarenhet av arbete i servicedesk eller helpdesk Goda kunskaper inom IT-support, exempelvis felsökning av nätverk, kontohantering och enklare tekniska frågor Kommunikativ förmåga och serviceinriktad attityd God svenska i tal och skrift Möjlighet att arbeta på plats i Östersund (distansarbete är inte möjligt) Meriterande: Eftergymnasial utbildning inom IT Erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem Villkor Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos oss. Du blir uthyrd till kund och omfattas av våra kollektivavtalade villkor. Uppdraget pågår från 1 september 2025 till 28 februari 2026 och arbetet sker 100 % på plats i Östersund. För att komma i fråga för tjänsten är det viktigt att du har ett uppdaterat CV där det tydligt framgår hur du uppfyller skall-kraven. Vi arbetar löpande med urval och presentation av kandidater – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Är du kommunikativ, noggrann och drivande med erfarenhet inom supply chain eller inköp? Då kan detta vara nästa steg i din karriär. Vi söker dig som vill arbeta i en dynamisk och högteknologisk produktionsmiljö där leveransprecision, kvalitet och flexibilitet är avgörande. Du blir en viktig del i en växande inköpsorganisation där du får ta ansvar och bidra till helheten. Vi söker dig med 1-3 års erfarenhet för att passa rollen. Om rollen Som Operativ Inköpare kommer du att arbeta i ett av våra klient åtta kategoriteam. Teamen består av både strategiska och operativa inköpare samt en kategoriansvarig. I Järfälla är kategorierna indelade inom mekanik, elektronik, system samt kablage och komponenter. Inom dessa områden hanteras bland annat komplex datorhårdvara, sensorer och mikrovågsmoduler. Du har en nyckelroll i att säkerställa att planerade behov till produktionen uppfylls. Produktionsmiljön är projektintensiv, vilket innebär att du dagligen kommer att arbeta nära planeringsavdelningen, flera projektkontor och externa leverantörer. Det ställer höga krav på samarbetsförmåga, tempoväxling och leveransfokus. Arbetsuppgifter Du ansvarar för att hantera inköp av material och tjänster enligt planerade behov. Arbetet innefattar beställning, orderbevakning och fakturahantering. Du samlar in kostnadsuppskattningar, återkopplar löpande till interna kundansvariga och följer upp leverantörers prestationer. Du arbetar även aktivt med optimering av flöden och förbättring av leverantörsrelationer. Rollen kräver både självständighet och nära samarbete med andra funktioner i organisationen. Kvalifikationer Krav: 1–3 års erfarenhet av arbete inom supply chain eller inköp, gärna som operativ inköpare Erfarenhet av att arbeta i en produktionsteknisk miljö Förståelse för styrande faktorer inom inköpsprocessen Förmåga att driva egna arbetsuppgifter med fokus på leveransprecision God samarbetsförmåga och kommunikationsförmåga Ansvarstagande, lösningsorienterad och positiv inställning Flexibel och beslutsför i föränderliga miljöer God kommunikation på Svenska i tal och skrift Meriterande: Tidigare erfarenhet av komplexa tekniska produkter Erfarenhet av flödesoptimering eller arbete med leverantörsutveckling Villkor Placeringsort: Järfälla Arbetsmodell: På plats Omfattning: Heltid Start: 2025-08-11 - 2025-12-31 Ansökan Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet. Lycka till – vi ser fram emot din ansökan! Om du är redo att ta dig an en roll som operativ inköpare inom en tekniskt avancerad verksamhet och vill bidra till en tryggare framtid – tveka inte att söka. Vi hanterar ansökningar löpande! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Vill du bidra till utvecklingen av säkra datorplattformar inom försvarsindustrin och arbeta nära slutanvändaren i en roll med stort tekniskt och metodiskt ansvar? Vi söker nu en systemingenjör med fokus på kravhantering till ett uppdrag i Linköping. Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i ett team som utvecklar datorplattformar kopplade till tränings- och stödsystem. Rollen omfattar hela utvecklingskedjan – från kravinsamling och design till implementeringsstöd och verifiering. I nära samverkan med både interna utvecklingsteam och externa aktörer, såsom myndigheter, får du vara med och forma lösningar med hög påverkan på slutanvändarens vardag. Du ansvarar för att driva och samordna kravhanteringsarbetet, bryta ned och dokumentera krav utifrån användarbehov och regelverk, samt bidra till systemarkitektur och säkerställa spårbarhet genom hela livscykeln. Kvalifikationer Obligatoriska krav: Minst 3 års erfarenhet som systemingenjör eller kravhanterare i tekniskt komplexa miljöer God kunskap om kravhanteringsmetodik och verktyg (exempelvis DOORS, Jira eller liknande) Erfarenhet av projekt med höga krav på tillförlitlighet och säkerhet God förmåga att uttrycka dig i teknisk dokumentation på både svenska och engelska Stark samarbetsförmåga och vana att arbeta tvärfunktionellt Meriterande: Erfarenhet från försvarsindustri eller annan reglerad verksamhet Kunskap om IT-infrastruktur och operativsystem (Windows, Linux) Erfarenhet av systemmodellering (SysML, MBSE) Erfarenhet av arbete med säkerhetskrav eller IT-säkerhetsklassade system Tidigare erfarenhet av livscykelhantering av tekniska system Villkor Arbetsmodell: Endast på plats Placeringsort: Linköping Sysselsättningsgrad: Heltid Uppdragsperiod: Startdatum 2025-09-01 till Slutdatum 2026-08-31 Förlängning: Nej – hyrköpsupplägg med avsikt att kunden anställer efter perioden Ansökan Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet. Lycka till – vi ser fram emot din ansökan! Om du är redo att ta dig an en roll som systemingenjör inom ett samhällsviktigt område och vill bidra till att skapa säkra tekniska lösningar för framtiden, tveka inte att söka. Vi rekryterar löpande! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Beskrivning Vår klient i Västerås söker en driven och erfaren Category Manager till ett spännande uppdrag inom robotikproduktion. Du kommer att ha en central roll i att säkerställa en effektiv och pålitlig leverantörskedja genom att arbeta med leverantörsutveckling, strategiskt inköp och tvärfunktionellt samarbete i en internationell miljö. Tjänsten erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där innovation och kontinuerlig förbättring står i fokus. Arbetsuppgifter I rollen som Category Manager ansvarar du för den dagliga hanteringen av leverantörsbasen och säkerställer att leverantörerna lever upp till högt ställda krav på leveransprecision, kvalitet, responsivitet och ledtider. Du utvecklar och implementerar inköpsstrategier för tilldelad kategori samt följer marknadsutvecklingen för både befintliga och potentiella leverantörer. Du leder kommersiella förhandlingar och hanterar prisförändringar, leverantörsavtal och relevant dokumentation i system. Du driver kostnadsoptimering och arbetar aktivt med riskhantering. I uppdraget ingår även sourcing för nya produktintroduktioner samt nära samarbete med interna funktioner som FoU, kvalitet och inköp, både lokalt och globalt, främst med team i Kina och USA. Kvalifikationer Erfarenhet av strategiskt inköp, sourcing eller kategoriansvar Goda kunskaper i leverantörsutveckling och kommersiella förhandlingar Vana att arbeta i affärs- eller ERP-system Erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella team Meriterande Erfarenhet av att arbeta i en internationell organisation Erfarenhet från tillverkningsindustrin eller robotik Villkor Placeringsort: På plats i Västerås Sysselsättningsgrad: Heltid Period: 18/8 2025 till och med 31/3 2026 Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Beskrivning Vi söker nu en erfaren projektledare till ett strategiskt strukturprojekt hos en av våra kunder inom företagsutveckling. Du kommer att rapportera direkt till koncernledningen och vara en central person i ett uppdrag som bidrar till långsiktig organisatorisk utveckling. Vår kund är en samhällsorienterad aktör med starkt engagemang för hållbart företagande. Miljön präglas av nytänkande, samarbete och högt engagemang – här får du chansen att arbeta i en roll som verkligen gör skillnad. Arbetsuppgifter Leda och samordna strukturprojektet från start till mål Ansvara för projektplanering, uppföljning och rapportering till ledning Driva förändringsarbete och säkerställa måluppfyllelse Kommunicera och samverka med olika interna och externa intressenter Kvalifikationer Skall-krav: Tidigare erfarenhet av liknande projektledaruppdrag Relevant nätverk inom näringsliv, offentlig sektor eller liknande Förmåga att arbeta självständigt och strategiskt i komplexa miljöer Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift Konsultmässig och lösningsorienterad med stark egen drivkraft Övriga krav: CV i Wordformat ska bifogas – det är en viktig del i utvärderingen och ska tydligt visa hur du uppfyller skall-kraven Vänligen kommentera hur du uppfyller varje krav direkt i ansökningsformuläret Villkor Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och uthyrd till kund. Uppdraget planeras starta i oktober och och pågå enligt överenskommelse. Vi arbetar löpande med att presentera kandidater – vänta därför inte med din ansökan. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Beskrivning Vår klient i Stockholm söker en konsult till ett kommande uppdrag inom fabrikssupport. Rollen innebär att vara en del av arbetet med att etablera och driva supportverksamheten för en fabrik som är i drift dygnet runt, året om. Som konsult kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa driftsäkerhet och teknisk support med fokus på infrastruktur, databaser och nätverk. Innan det nya stödet lanseras kommer du att introduceras till verksamheten genom att arbeta i befintliga supportteam, vilket ger dig en god förståelse för både system, arbetsmetodik och processer. Arbetsuppgifter I uppdraget kommer du att bidra till uppbyggnaden av en ny supportfunktion för en fabrik som har drift dygnet runt. Initialt kommer du att arbeta tillsammans med befintliga team inom Second Line och Second Line Extended Support för att lära dig rutiner och tekniska miljöer. Du kommer att arbeta nära ett erfaret team på cirka 40 personer som är utspridda på andra orter i Sverige, men där du är en del av det lokala teamet i Stockholm med omkring 10 kollegor. Arbetet sker i en tekniskt bred miljö där du förväntas hantera ärenden relaterade till felsökning, serverinfrastruktur, nätverk och databaser. Kvalifikationer Minst 4 års erfarenhet av arbete i slutanvändarsupport God erfarenhet av systematisk felsökning Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem Kunskap inom infrastruktur/servermiljöer, både Windows och Linux Erfarenhet av arbete med databaser och lagringslösningar (storage) Förståelse för nätverksstrukturer och felsökning Förmåga att dokumentera tekniska lösningar och processer Flytande svenska och engelska i tal och skrift Möjlighet att arbeta treskift vid behov Resbar inom Sverige vid enstaka tillfällen Ett genuint intresse för support och problemlösning God samarbetsförmåga och en lagspelare Meriterande Kunskap inom Azure, Active Directory, SCCM Erfarenhet av ITIL och arbete i ServiceNow Kännedom om IFS, Biztalk och print-/etikettlösningar Villkor Sysselsättningsgrad: Heltid (100%) Period: Från 2025-10-01 till 2026-12-31. Plats: Stockholm med möjlighet att jobba till viss del på distans. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Beskrivning Är du en strukturerad och lösningsorienterad person med erfarenhet av administrativt arbete? Trivs du i en dynamisk, internationell miljö där samarbete och ordning står i fokus? Vi söker nu en Junior administrativ koordinator till ett konsultuppdrag i Lund. Uppdraget innebär att stötta projekt inom arkitektur- och implementationsteam, där du får en viktig roll i att hålla ordning och struktur i det dagliga arbetet. Som konsult hos oss blir du anställd av vårt bolag och uthyrd till vår kund. Uppdraget är på heltid och sker på plats i Lund. Arbetsuppgifter Ge administrativt stöd till arkitektur- och implementationsteam Boka, samordna och dokumentera möten Hantera enklare projektkoordination och uppföljning Stötta med rapporter och presentationer i PowerPoint och Excel Delta i och stödja dagliga aktiviteter inom projekten Kvalifikationer Skall-krav (måste uppfyllas): Minst 1–2 års erfarenhet av administrativt arbete Mycket goda kunskaper i MS Excel och MS PowerPoint God förmåga att arbeta i ett mångkulturellt team Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift Personliga egenskaper: Du är en teamspelare med god samarbetsförmåga Du är strukturerad, noggrann och trivs med att skapa ordning Du är ödmjuk, flexibel och har ett öppet sinne Villkor Det är viktigt att ditt CV tydligt visar att du uppfyller samtliga skall-krav för att komma i fråga för uppdraget! Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Vill du ta nästa steg som CNC-operatör? Vi söker dig som är tekniskt nyfiken och lösningsorienterad. Här får du chansen att arbeta med modern teknik och svarvmaskiner i ett team där samarbete och kvalitet står i fokus. Om tjänsten Du kommer arbeta med inställning och produktion i CNC-maskiner och se till att bearbetningen följer ritning och kvalitetskrav. Arbetet inkluderar även mätkontroller och övervakning av processen. Maskinerna är FANUC-styrda, exempelvis Doosan Puma 5100LY, Doosan DNM 400 och DMG MORI. Det förekommer både kortare och längre serier samt återkommande artiklar. Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag på sex månader, med goda möjligheter till anställning hos företaget efter perioden. Vem är du? Vi söker dig som har ett intresse för teknik och maskinbearbetning och en vilja att lära och intresset på rätt plats. Vi ser gärna att du har erfarenhet av CNC-arbete (behöver inte vara just svarv.) Tjänsten är en 100% beläget natt. Vi ser gärna att du har: Någon erfarenhet av arbete i CNC-maskiner Intresse och nyfikenhet för området och en vilja att lära Grundläggande förståelse för ritningar och mätkontroller Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt Meriterande: CNC-utbildning Erfarenhet av FANUC-styrsystem eller Doosan-/DMG MORI-maskiner Om arbetsgivaren Du blir en del av ett företag där teknik, kvalitet och långsiktighet är i fokus. Här erbjuds en god arbetsmiljö och en kultur som präglas av samarbete och utveckling. Placeringsort: Åtvidaberg Arbetstider: 100% Nattskift Ansökan Skicka in ditt CV i Word-format. Vi går igenom ansökningarna löpande och ser fram emot att höra mer om dig! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Välj ett jobb för att visa detaljer