Lediga jobb hos Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Beskrivning Vi söker en erfaren och målinriktad strategisk inköpare för ett längre konsultuppdrag i Göteborg. I rollen arbetar du med strategisk sourcing inom en definierad kategori eller inköpssegment, med fokus på kostnadsreduktion, strategiarbete och leverantörsrelationer. Du blir anställd av oss och arbetar som konsult ute hos kund – en större och välkänd aktör inom sin bransch. Uppdraget sträcker sig över nära två år och erbjuder en möjlighet att arbeta i en professionell inköpsmiljö med tydligt affärsfokus. Arbetsuppgifter Leda sourcingaktiviteter och genomföra förhandlingar med leverantörer Ta fram och implementera segmentstrategier Koordinera leverantörsintegration med interna intressenter Utveckla processer för leverantörsstyrning och kontinuerlig förbättring Analysera marknadsdynamik kopplat till tillgång och prisbild Samarbeta med interna kunder för att identifiera behov och definiera servicenivåer På mer avancerad nivå: driva transformationsinitiativ inom exempelvis digitalisering och hållbarhet Kvalifikationer – skall-krav För att bli aktuell för rollen behöver du uppfylla följande krav: Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av strategiskt inköpsarbete eller sourcing Gedigen erfarenhet av att leda förhandlingar och hantera leverantörsrelationer Förmåga att självständigt driva projekt och sourcinginitiativ Stark analytisk förmåga samt erfarenhet av att följa och analysera marknadsutveckling inom inköp Vana att arbeta tvärfunktionellt med både interna intressenter och externa partners Förmåga att coacha och stötta mindre erfarna kollegor Villkor Anställningsform: Konsultuppdrag – du blir anställd av oss och uthyrd till kund Uppdragsperiod: 1 september 2025 – 16 juli 2027 Arbetsmodell: På plats hos kund i Göteborg Arbetstid: Heltid Viktigt: För att vi ska kunna bedöma din ansökan behöver ditt CV tydligt visa hur du uppfyller ovanstående skall-krav. Vi arbetar löpande med urval och presentation, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Välkommen med din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Beskrivning Vi söker nu en självgående och erfaren Strategic Buyer till ett långt konsultuppdrag i Göteborg. I rollen kommer du att fokusera på aluminium- och järngjutning med målet att stötta vår kunds inköpsfunktion i pågående och nya projekt. Du blir anställd av oss och uthyrd till kund. Uppdraget sträcker sig från 1 september 2025 och varar i ca 2 år omfattar 25 % distansarbete. Arbetsuppgifter Som Strategic Buyer kommer du att: Självständigt driva inköps- och kostnadsbesparingsprojekt Implementera och utveckla strategier för din inköpskategori Utföra marknadsanalyser, leverantörsbyten och upphandlingar Förhandla avtal och samordna integrationsplaner med interna intressenter Etablera och utveckla processer för leverantörsrelationer och förbättringsprogram Identifiera sourcingbehov i nära samarbete med interna team Bidra till transformationsinitiativ såsom digitalisering och hållbarhet Coacha och stötta mindre erfarna kollegor vid behov Kvalifikationer (Skall-krav) För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla följande krav: Minst 5 års relevant erfarenhet av strategiskt inköp Dokumenterad erfarenhet av att driva egna inköpsprojekt Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ God kommunikationsförmåga och vana att arbeta i tvärfunktionella team Flytande i engelska, både i tal och skrift Erfarenhet från fordonsindustrin är en stark merit Det är viktigt att du har ett CV där det tydligt framgår hur du uppfyller ovanstående skall-krav. Villkor Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och uthyrd till vår kund i Göteborg. Uppdraget pågår från 1 september 2025 till 16 juli 2027, med möjlighet till 25 % distansarbete. Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att skicka in din ansökan – tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Beskrivning Vill du arbeta med avancerade automationslösningar och bidra till en grön omställning inom industrin? Vi söker nu en erfaren automationsingenjör för ett konsultuppdrag hos en ledande aktör inom tillverkningsindustrin. Här får du möjlighet att arbeta med Siemens SIMATIC S7 i en produktionsnära och högteknologisk miljö där fossilfri produktion står i fokus. Arbetsuppgifter Utveckla och underhålla automationssystem för nya och befintliga produktionsanläggningar Programmera och konfigurera PLC-system, framför allt Siemens SIMATIC S7 Ansvara för projektering, konstruktion och dokumentation av styrsystem Delta i driftsättning, test och validering av system Ge tekniskt stöd till drift- och underhållsorganisationer Utföra riskbedömningar samt hantera beställningar inom projekt och arbetsorder Kvalifikationer – SKALL-krav Minst 2-årig eftergymnasial utbildning inom automation eller motsvarande arbetslivserfarenhet Flera års dokumenterad erfarenhet av automationsarbete inom industrin Mycket goda kunskaper i PLC-programmering, särskilt Siemens SIMATIC S7 Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Förmåga att arbeta både självständigt och i team med god samarbetsförmåga Meriterande (men ej krav) Erfarenhet från tillverkningsindustrin Erfarenhet av traverser eller industrikranar Kännedom om ProviewR styrsystem Erfarenhet av industriella säkerhetsstyrsystem som PLUTO Grundläggande kunskaper i C++ Villkor Konsultuppdrag där du är anställd av oss och uthyrd till kund Arbete på plats i Oxelösund, heltid (100%) Uppdrag startar september 2025 och löper initialt 6 månader med god möjlighet till förlängning Viktigt att du skickar in ett CV där samtliga skall-krav tydligt framgår Vi arbetar löpande med att presentera kandidater, så vänta inte med din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Beskrivning Vi söker en Laboratorieingenjör till ett spännande konsultuppdrag inom forskning och utveckling. Uppdraget är på heltid under en sexmånadersperiod, med god möjlighet till förlängning. Du kommer att tillhöra ett dynamiskt team där du får arbeta med både praktiska och teoretiska uppgifter, bidra i innovationsprojekt och utveckla din kompetens inom metodutveckling och statistisk analys. Arbetsuppgifter Delta i innovationsprojekt, värdeutveckling och affärsstödjande aktiviteter Planera, genomföra och analysera tester av olika utvecklingsprodukter och lösningar Dokumentera, rapportera och presentera testresultat – inklusive tydliga rekommendationer till relevanta intressenter Utveckla, utvärdera och validera nya laboratoriemetoder Arbeta med varierande metoder, processer och uppgifter i laboratoriemiljö Kvalifikationer Skall-krav Teknisk högskoleutbildning (Textilteknik är meriterande men inte ett krav) Tidigare erfarenhet av arbete i laboratoriemiljö Erfarenhet av statistisk analys Mycket goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt God kommunikativ förmåga och vana att dokumentera Meriterande Erfarenhet av textila material Erfarenhet av att arbeta i en snabb och dynamisk miljö Vi söker dig som är nyfiken, samarbetsvillig och trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Du gillar att växla mellan praktiska och teoretiska uppgifter och har en lösningsfokuserad inställning. Villkor Detta är ett konsultuppdrag med start den 25 augusti 2025 och planerat avslut den 25 februari 2026, med placering i Mölndal. Delvis distansarbete (upp till 25%) är möjligt. Du blir anställd av oss och uthyrd till vår kund. Notera att vi arbetar löpande med urval och presentation, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Det är viktigt att ditt CV tydligt visar hur du uppfyller skall-kraven. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Beskrivning Har du erfarenhet av ledarskap inom system-, mjukvaru- och hårdvaruutveckling? Vi söker nu en Group Manager till ett spännande uppdrag i Linköping. Uppdraget innebär ledning av ett seniort team inom Systems Engineering, Cyber Security och Functional Safety. Här får du möjlighet att påverka både strategiskt och operativt i en global miljö. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och arbetar på plats hos vår kund. Uppdraget förväntas starta i slutet av augusti och pågå i minst sex månader. Vi arbetar med löpande urval – vänta därför inte med din ansökan. Arbetsuppgifter Leda och utveckla ett senior team bestående av systemingenjörer, projektledare och experter inom cybersäkerhet och funktionell säkerhet. Ansvara för den dagliga verksamheten och säkerställa efterlevnad av metoder och kvalitetsstandarder. Delta i och bidra till den lokala ledningsgruppen i Linköping samt samverka med globala utvecklingsprojekt. Driva förbättringsarbete inom Systems Engineering samt främja integration mellan mjukvara och hårdvara. Fungera som kulturbärare och förebild i linje med företagets värderingar. Kvalifikationer Skall-krav: Dokumenterad erfarenhet av personal- och gruppledning. Erfarenhet av system-, mjukvaru- och hårdvaruutveckling. Tidigare arbete i en internationell eller global organisation. Goda kommunikativa färdigheter i svenska och engelska, i både tal och skrift. Erfarenhet av kundrelationer. Meriterande: Kunskap inom Functional Safety och Cyber Security. Erfarenhet av Lean och agila arbetssätt. Akademisk examen inom relevant tekniskt område. Vi söker dig som är trygg i din ledarroll, har hög integritet och agerar snabbt och strukturerat utifrån organisationens behov. Du är lösningsorienterad och delar gärna med dig av kunskap och best practices. Villkor Omfattning: Heltid, 100 % Startdatum: 25 augusti 2025 Slutdatum: 27 februari 2026, med möjlighet till förlängning Placering: På plats i Linköping, med närvaro på kontoret minst 4 dagar/vecka Distansarbete: Ej aktuellt Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och uthyrd till kunden. För att komma vidare i processen behöver ditt CV tydligt visa hur du uppfyller skall-kraven. Observera att vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att uppdraget kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Beskrivning Vill du vara med och skapa framtidens hållbara mobilitetslösningar? Vi söker nu en erfaren projektledare inom verksamhetsutveckling som kommer att leda arbetet med införandet av tillståndsparkering i ett stort fastighetsbestånd i Göteborg. Uppdraget är en del av ett större strategiskt mobilitetsarbete med fokus på ökat samnyttjande, elbilsomställning och effektiv markanvändning. Uppdraget är på heltid med start 1 september 2025 och förväntas pågå i ett år, med möjlighet till förlängning. Distansarbete är möjligt upp till 25 %. Arbetsuppgifter Leda och koordinera införandet av tillståndsparkering i olika områden Planera och driva införandeprojekt i samverkan med fastighetsförvaltare, externa leverantörer och andra projekt Samordna med pågående stadsutvecklingsprojekt och laddinfrastrukturutbyggnad Göra informationsinsamling, marknadsanalys, zonindelningar och kalkyler Koordinera genomförande med interna resurser och leverantör Bidra till vidareutveckling av rutiner och systemfunktionalitet Rapportera till mobilitetsteam, beställare och styrgrupp Kvalifikationer Skall-krav: Slutförd eftergymnasial utbildning (minst kandidatnivå) inom ekonomi, teknik, logistik, naturvetenskap, förvaltning eller motsvarande Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom relevant utbildningsområde Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av projektledning inom verksamhetsprojekt de senaste 5 åren Erfarenhet av att leda tvärfunktionella projekt med flera intressenter Vana att rapportera till styrgrupp/beställare och ta fram beslutsunderlag Erfarenhet av arbete med externa leverantörer Mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint Erfarenhet av att presentera för olika målgrupper Flytande svenska i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av införande av tillståndsparkering Erfarenhet av att genomföra parkeringsutredningar Kunskap om GIS och visualisering av parkeringsområden Personliga egenskaper: Strukturerad, proaktiv och lösningsorienterad Kommunikativ och lyhörd Samarbetsinriktad och prestigelös Förmåga att se helheten och samtidigt dyka ner i detaljer God uppföljningsförmåga och driv att få saker att hända Villkor Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av oss och uthyrd till kund. Uppdragsperioden är från 1 september 2025 till 1 september 2026 med möjlighet till förlängning. Placering i Göteborg med möjlighet till distansarbete upp till 25 %. Observera: Vi arbetar löpande med urval och presentation av kandidater – vänta inte med att skicka in din ansökan! Det är viktigt att ditt CV tydligt visar hur du uppfyller skall-kraven. Vill du bidra till ett mer hållbart samhälle? Skicka in din ansökan snarast. Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Beskrivning Är du i början av din karriär och vill arbeta praktiskt med testning av högteknologiska elektronikprodukter? Vi söker nu en junior testingenjör till ett spännande konsultuppdrag inom försvarsindustrin. Du blir anställd av oss och uthyrd till kund – ett företag som utvecklar och producerar tekniskt avancerade lösningar med höga kvalitetskrav. Tjänsten innebär stor variation, problemlösning i team och möjligheten att utvecklas tillsammans med erfarna kollegor inom test och produktutveckling. Arbetsuppgifter Som junior testingenjör kommer du att arbeta brett inom test och felsökning av elektronikprodukter, däribland: Funktionstest av elektronik (kretskort, vågledare, mikrovågsmoduler, kraftenheter) Felsökning ned till komponentnivå med avancerad testutrustning Mätning av starkström och mikrovågsmoduler Dokumentation av testresultat och fel i tillhörande system Deltagande i FAAT/FAT och FAI-kontroller Kommunikation med konstruktion och produktutveckling vid avvikelser Framtagning och förbättring av testutrustning och instruktioner Aktivt arbete med förbättringar och effektivisering Kvalifikationer Skall-krav: För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha: Gymnasieutbildning med inriktning mot elektronik Viss eftergymnasial utbildning inom relevant område och/eller motsvarande erfarenhet Praktisk erfarenhet av test av elektronik, gärna inom prototyp- eller serieproduktion Kunskap inom analog och digital teknik, mikrovågsteknik/RF och mätteknik Förmåga att läsa och tolka ritningar och elscheman Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av att arbeta med provningsinstruktioner och testdokumentation Erfarenhet av felsökning på komponentnivå Erfarenhet av arbete inom försvars- eller säkerhetsklassad verksamhet Personliga egenskaper: Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och analytisk. Du är också en lagspelare med god kommunikationsförmåga, men har samtidigt en förmåga att arbeta självständigt och driva ditt arbete framåt. Du trivs i tekniska miljöer med höga krav på kvalitet och säkerhet. Villkor Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och arbetar ute hos kund. Vi arbetar löpande med urval och intervjuer, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Observera att ditt CV tydligt ska visa hur du uppfyller skall-kraven. Välkommen med din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Beskrivning Vår klient i tillverkningsindustrin söker en engagerad och erfaren HR Generalist/HR Business Partner till ett konsultuppdrag med start i september. Uppdraget erbjuder en spännande möjlighet att arbeta i en internationell miljö där du får vara med och bidra till att skapa en stark företagskultur och ett hållbart ledarskap. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att arbeta både operativt och strategiskt inom HR. Du stöttar chefer i deras dagliga arbete och fungerar som ett bollplank i frågor som rör ledarskap, arbetsrätt och organisationsutveckling. Du ansvarar för att driva och utveckla processer inom strategisk kompetensförsörjning och medverkar till att bygga en konkurrenskraftig organisation. Du är också en viktig kulturbärare och bidrar aktivt till att skapa en positiv medarbetarupplevelse. I uppdraget ingår vissa resor mellan kontoren. Kvalifikationer - Minst 5 års erfarenhet av arbete inom HR - Minst 2 års erfarenhet i rollen som HR Generalist eller HR Business Partner - God förståelse för globala affärsverksamheter - Djup och bred kunskap inom HR:s kärnområden, såsom talent management, kompensation och förmåner, arbetsrätt, rekrytering och ledarskapsutveckling - Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande - Tidigare erfarenhet av att arbeta i en global organisation Villkor Placeringsort är i första hand Huskvarna, men det finns även möjlighet att utgå från Jonsered eller Stockholm. Distansarbete är möjligt upp till 50 %. Uppdragsperioden är från 1 september 2025 till 31 december 2025, med möjlighet till förlängning. Sysselsättningsgraden är heltid. Om du är redo att ta dig an en roll som HR Generalist/HR Business Partner inom en internationell och dynamisk organisation, och vill bidra till att skapa en stark företagskultur och hållbart ledarskap – tveka inte att skicka in din ansökan. Vi rekryterar löpande och ser fram emot att höra från dig! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Beskrivning Vår klient i tillverkningsindustrin söker en engagerad och erfaren HR Generalist/HR Business Partner till ett konsultuppdrag med start i september. Uppdraget erbjuder en spännande möjlighet att arbeta i en internationell miljö där du får vara med och bidra till att skapa en stark företagskultur och ett hållbart ledarskap. Arbetsuppgifter I denna roll kommer du att arbeta både operativt och strategiskt inom HR. Du stöttar chefer i deras dagliga arbete och fungerar som ett bollplank i frågor som rör ledarskap, arbetsrätt och organisationsutveckling. Du ansvarar för att driva och utveckla processer inom strategisk kompetensförsörjning och medverkar till att bygga en konkurrenskraftig organisation. Du är också en viktig kulturbärare och bidrar aktivt till att skapa en positiv medarbetarupplevelse. I uppdraget ingår vissa resor mellan kontoren. Kvalifikationer Minst 5 års erfarenhet av arbete inom HR Minst 2 års erfarenhet i rollen som HR Generalist eller HR Business Partner God förståelse för globala affärsverksamheter Djup och bred kunskap inom HR:s kärnområden, såsom talent management, kompensation och förmåner, arbetsrätt, rekrytering och ledarskapsutveckling Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande - Tidigare erfarenhet av att arbeta i en global organisation Villkor Placeringsort är i första hand Huskvarna, men det finns även möjlighet att utgå från Jonsered eller Stockholm. Distansarbete är möjligt upp till 50 %. Uppdragsperioden är från 1 september 2025 till 31 december 2025, med möjlighet till förlängning. Sysselsättningsgraden är heltid. Om du är redo att ta dig an en roll som HR Generalist/HR Business Partner inom en internationell och dynamisk organisation, och vill bidra till att skapa en stark företagskultur och hållbart ledarskap – tveka inte att skicka in din ansökan. Vi rekryterar löpande och ser fram emot att höra från dig! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Beskrivning Vill du ta nästa steg i din karriär inom fastighetsförvaltning? Vi söker nu en junior fastighetsförvaltare till ett spännande konsultuppdrag i Finspång. Här får du möjlighet att arbeta i ett erfaret team med utveckling, optimering och förvaltning av kommersiella fastigheter i en internationell kontext. Som junior fastighetsförvaltare blir du en del av ett team som ansvarar för ett större fastighetsbestånd. Uppdraget passar dig som har några års erfarenhet av fastighetsförvaltning och som trivs i en roll där du får kombinera operativa uppgifter med utvecklingsarbete. Du kommer att samarbeta tätt med kollegor, leverantörer och interna intressenter. Arbetsuppgifter I rollen kommer du bland annat att: Medverka i projekt och samordna enklare fastighetsrelaterade initiativ Hantera hyres- och avtalsfrågor Vara kontaktperson för hyresgäster, leverantörer och interna intressenter Bidra till dokumentation och administrativa processer Stötta i arbetet med att utveckla och optimera fastighetsbeståndet Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten krävs att du har: Minst 3 års erfarenhet av arbete inom fastighetsförvaltning Eftergymnasial utbildning inom fastighetsförvaltning, teknik, ekonomi eller motsvarande (alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet) God kommunikativ förmåga i både svenska och engelska Ett strukturerat arbetssätt och god samarbetsförmåga Meriterande: Erfarenhet av fastighetsrelaterade IT-system och administration Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du är ansvarstagande, lösningsorienterad och trivs i samarbete med andra. Villkor Uppdragsform: Konsultuppdrag – du blir anställd av oss och arbetar ute hos kund Omfattning: Heltid, 100 % Uppdragsperiod: 11 augusti 2025 – 10 februari 2026 Placeringsort: Finspång Arbetsmodell: Hybrid, minst 3 dagar/vecka på plats (initialt 5 dagar/vecka) Språkkrav: Svenska och engelska – båda är obligatoriska Förlängning: Möjlighet till förlängning finns Ansökan Skicka in din ansökan redan idag! Vi arbetar löpande med att presentera kandidater, så vänta inte med att söka. OBS! För att kunna bli aktuell behöver ditt CV tydligt visa att du uppfyller samtliga skall-krav. Vi ser fram emot din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 49 jobb