Om företaget Peab är Nordens samhällsbyggare med 16 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger Peab vardagen där livet levs. Är du en strukturerad och analytisk person med passion för licenshantering och kostnadseffektivisering? Vill du spela en nyckelroll i att optimera Peabs programvaruanvändning och säkerställa regelefterlevnad? Då kan du vara den vi söker! Din roll Som Software Asset Manager (SAM) har du huvudansvar för att säkerställa en effektiv hantering av programvarulicenser, kostnader och avtal inom Peabs IT-miljö. Du kommer att arbeta nära både IT och inköp för att säkerställa att de har rätt licenser, rätt antal och till rätt kostnad. Utöver SAM-området kommer du även att hantera sedvanliga IT-administrativa uppgifter. Det innebär bland annat: Hantering av beställningar i ärendehanteringssystem. Fakturagranskning och uppföljning av kostnader. Administration och support kring tjänster, mjukvarubeställningar och licenshantering. Hantering av abonnemangsfrågor och användarsupport. Dialog med leverantörer samt uppföljning av avtal och licenser. Säkerställande av att interna processer följs och utvecklas. Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag på 12 månader där du blir anställd av Clevry och arbetar hos Peab. Efter uppdragets slut är målsättningen att du erbjuds en tillsvidareanställning hos Peab, men det finns även möjlighet att övergå till Peab tidigare. Startdatum är så snart som möjligt och vi ser helst att du utgår från kontoret i Ängelholm. Din profil Vi söker dig som har: Erfarenhet av Software Asset Management och licenshantering. God förståelse för olika licensmodeller och avtal. Erfarenhet av verktyg som Xensam, Flexera, Snow eller liknande. Förmåga att analysera kostnader och optimera licensanvändning. Strukturerat och analytiskt arbetssätt med fokus på detaljer. Erfarenhet av IT-administrativa uppgifter och systematiskt arbete inom IT-support eller inköp. När det kommer till personliga egenskaper söker vi dig är strukturerad och analytisk samt är bra på att samarbeta i grupp. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Peab med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet och vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta vår rekryterare Anna på: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Om företaget CGI Cards är en enhet inom CGI som tillhandahåller bank- och kortrelaterade tjänster för Nordiska kunder inom bank- och bensinkortsmarknaden. Du kommer att vara anställd som konsult hos oss på Clevry. Din roll CGI anställer nu en ny kollega till sin kundtjänst! I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att hjälpa bensinbolags- och bankkunder via telefon och mail. Frågor som kommer in kan beröra kredit- och betalkort, kortspärrar eller kontofrågor. I tjänsten ingår även att arbeta med vissa administrativa uppgifter samt bedrägeribevakning. Besvara inkommande telefonsamtal och mail Att vara behjälplig mot företagets kunder Diverse administrativa arbetsuppgifter Din profil För att vara kvalificerad för rollen behöver du vara student vid högskola eller universitet i dagsläget och ha minst 2 år kvar på dina studier. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundtjänst på en annan bank eller kreditkortsbolag. Du är flytande i tal och skrift i svenska och engelska. Du kommer att arbeta främst kvällar, helger, nätter samt under lov på dagtid. Du förväntas arbeta 2 pass i veckan och vara tillgänglig under lov. Därmed passar detta perfekt för dig som är student! Som person är du ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Du är serviceinriktad och har god kommunikationsförmåga. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar CGI med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, få tillgång till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Läs mer om våra rekryteringstjänster
Nu söker vi en kundtjänstmedarbetare till Fello! Säg hello till sunt förnuft och schyssta villkor! Fello är mobiloperatören som erbjuder mobilabonnemang till privatpersoner runt om i hela Sverige. Deras abonnemang är flexibla, lätta att förstå och har ingen bindningstid. Hos Fello stannar du för att du vill, inte för att du måste! Din roll Som medarbetare på Felloservice har du en viktig roll i att skapa en positiv upplevelse för både nya och befintliga "fellos". Kundupplevelsen är i fokus i allt du gör och rollen är central för hela verksamheten. Tjänsten är ett konsultuppdrag via oss på Clevry på inledningsvis 6 månader med stor chans till ytterligare förlängning alternativt att Fello överrekryterar. Rollen innebär att du tar emot ärenden via telefon, chatt och mail. Teamet är litet men växande och du kommer att jobba nära dina kollegor där ni delar erfarenheter och bollar kundfrågor. Huvudsakliga arbetsuppgifter Hantera ärenden via telefon, chatt och mail Behjälplig gentemot kollegor Omfattning: Heltid (40h/vecka) Placering: Centrala Göteborg Start: Omgående/ så snart som möjligt Din profil Vi värdesätter dina personliga egenskaper, utöver det önskar vi att du har: Erfarenhet av service och kontakt med människor Goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska Gymnasial utbildning Meriterande är om du jobbat i en liknande roll eller har annan serviceerfarenhet. Det är också meriterande om du har ett tekniskt intresse och systemvana eller har använt telefon som verktyg i tidigare arbete. Bolaget är familjärt där du har möjlighet att vara med och påverka. Du har lätt att lära dig nya saker och tar gärna egna initiativ om du ser att något kan förbättras. Du gillar att jobba tillsammans med andra och sprider positiv energi. Du vill jobba på en stabil arbetsplats där det över tid finns stora möjligheter att utvecklas i din roll inom kundservice och kundbemötande. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Fello med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, få ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport som belyser dina soft skills. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta vår ansvariga Recruitment Manager Anna på: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Om företaget TAM Group är en uppskattad rådgivare och partner inom platsbyggande och fastighetsutveckling. De arbetar relationsbaserat med deras kunder, och arbetar för glädje, med glädje. Genom att skapa attraktiva och hållbara stadsdelar och platser ökar de tillgångsvärden hos såväl deras egna som deras kunders investeringar, samtidigt som de skapar samhällsnytta. Bland kunderna märks allt från stora internationella investerare, byggentreprenörer, kommuner till mindre entreprenörsdrivna fastighetsägare. TAM Group AB har kontor i Stockholm, Malmö och Umeå, med huvudkontor beläget på Stureplan 6 i Stockholm. Medarbetarna består av experter inom olika områden, inklusive projektledning, hållbarhetsstrategi och affärsutveckling, som tillsammans arbetar för att öka värdet på kundernas investeringar genom att skapa glädjefyllda samt funktionella urbana platser. Din roll Som Junior Projektutvecklare kommer du att arbeta i deras specialiserade team TAM Retail, som fokuserar på handel och mötesplatser. De arbetar bland annat med köpcentrum, stadskärnor och levande bottenvåningar. Deras unika nisch på marknaden gör att de tar ansvar för hela processen – från analys och strategi till uthyrning och genomförande. I denna roll kommer du inledningsvis att arbeta i en mer assisterande roll till en början, där du får möjlighet att växa och utvecklas inom företaget. Du kommer att arbeta brett och få insyn i hela affärsprocessen samtidigt som du successivt tar mer ansvar. Huvudsakliga arbetsuppgifter Genomföra marknadsanalyser, undersöka köpkraft, marknadspriser och framtida utveckling. Stötta i kalkylarbete, bygga modeller och business case för att säkerställa lönsamhet. Medverka i uthyrningsarbetet, hitta passande hyresgäster, förhandla och teckna hyresavtal. Utveckla koncept, strategier och handelsplaner. Delta i strategisk rådgivning och hyresförhandlingar. Förvalta och deras befintliga kundrelationer. Din profil Krav Du besitter en högskole- eller universitetsutbildning, inom ett relevant område som till exempel samhällsbyggnad, fastighetsförvaltning eller platsutveckling. God kunskap i Officepaketet. Mycket god kunskap i svenska och engelska, både i tal och skrift. Personliga egenskaper Vi söker dig som besitter kombination av analytisk skärpa, nyfikenhet och driv. Du har ett intresse för både helheten och detaljerna, vilket gör att du snabbt kan sätta dig in i komplexa sammanhang och arbeta strukturerat mot konkreta mål. Med ett omvärldsperspektiv och en förståelse för marknadens dynamik kan du identifiera möjligheter och driva projekt framåt med både noggrannhet samt engagemang. Du trivs i en roll där du får kombinera analys med ett säljande angreppssätt och du ser värdet i att bygga relationer samt kommunicera effektivt. Din sociala kompetens gör att du kan samarbeta smidigt med olika intressenter, samtidigt som din nyfikenhet och snabbtänkthet hjälper dig att hitta lösningar och utvecklas i rollen. Eftersom TAM Group arbetar med hela processen från idé till färdigt projekt söker vi dig som tycker om att lära dig nytt, tar initiativ och har en naturlig fallenhet för att driva saker framåt. Omfattning: Tillsvidareanställning på heltid Start: Omgående men med hänsyn till eventuell uppsägningstid Arbetstider: Kontorstider med god möjlighet till flex Placering: Stureplan 6, Stockholm. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar TAM Group med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare via [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Om företaget Bolaget presenteras vid det första intervjutillfället med ansvarig rekryterare. Din roll Vi söker en driven och analytisk Demand Planner som vill vara med och optimera försäljningsprognoser och lagerplanering inom en ledande verksamhet inom FMCG. Om du har erfarenhet av att arbeta med efterfrågeplanering och har en stark analytisk förmåga, kan detta vara nästa steg i din karriär. Huvudsakliga arbetsuppgifter Utveckla och underhålla veckovisa och månatliga prognoser i interna system. Leda möten kring prognoser och planering tillsammans med berörda avdelningar. Granska och rekommendera justeringar av prognoser, särskilt vid nya lanseringar, kampanjer och ändringar i efterfrågan. Analysera och sammanställa data för att skapa försäljningsprognoser. Ständigt förbättra metoder och arbetssätt för att säkerställa noggrannhet och effektivitet i prognosarbetet. Mäta och följa upp prognosavvikelser samt analysera konsekvenserna för att vidta eventuella åtgärder. Din profil Krav Relevant akademisk utbildning, t.ex. inom logistik, inköp eller liknande. Arbetslivserfarenhet inom liknande arbetsuppgifter, gärna inom FMCG Erfarenhet av att arbeta i stora logistikflöden ses som meriterande. Goda IT-kunskaper, gärna inom SAP, inklusive MS Office. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Personliga egenskaper Vi ser att du har en stark analytisk förmåga och trivs med att arbeta med data för att identifiera mönster, trender och avvikelser. Du har också förmågan att fatta informerade beslut och förmedla dessa till olika team och intressenter på ett tydligt sätt. Då du kommer att leda möten och samarbeta med flera avdelningar, är det viktigt att du har god kommunikationsförmåga och kan engagera andra i ditt arbete. Du är lösningsorienterad, noggrann och strukturerad. Omfattning: Heltid Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid Arbetstider: Kontorstider med möjlighet till flex Placering: Stockholm Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar bolaget med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare via [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Om företaget PP Pension är en tjänstepensionsförening som endast finns till för företagare och deras anställda i medie- och informationsbranschen. De delar varken ut vinster till aktieägare eller några provisioner eller bonusar. Vinsten går i stället tillbaka till deras sparare i form av låga avgifter, rabatterade fonder och personlig rådgivning. Som bolag är PP Pension inne i ett intensivt och spännande utvecklingsarbete. De sitter i trivsamma lokaler i centrala Stockholm, värnar om en god arbetsmiljö och strävar efter att skapa en bra balans mellan privatliv och arbetsliv. Idag är de totalt drygt 25 medarbetare. Klicka här för att kika på deras hemsida. Din roll I rollen som Redovisningsekonom hos PP Pension erbjuds du en intressant och omväxlande roll. Du får möjlighet att driva och påverka liksom att utveckla rutiner, processer och arbetssätt som tillsammans ger dig insikt i hela verksamheten. Du kommer att tillhöra ett mindre ekonomiteam där förmågan att samarbeta är viktigt. Huvudsakliga arbetsuppgifter Bokslut Framtagning av delårsrapport och årsredovisning Ekonomisk-/lönsamhets- samt driftskostnadsuppföljning Koncernredovisning och försäkringsföretagens rapportering Omfattning: Heltid, 40 tim/vecka Arbetstider: Kontorstider 8.00-17.00 med möjlighet till flex samt distansarbete 2 dgr/vecka. Placering: Centrala Stockholm - Kammakargatan 22. Start: Vi ser gärna en start i början av maj 2025, alternativt tidigare beroende på önskemål. Anställningsform: Tillsvidareanställning hos PP Pension med inledande 6 månaders provanställning. Din profil Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom redovisning och/eller företagsekonomi samt ungefär tre års erfarenhet av en liknande roll i ett medelstort eller stort företag. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vidare är du van att arbeta i Windows-miljö och behärskar Office-paketet, särskilt Excel förstås. Erfarenhet av ekonomisystem är ett krav. Meriterande är om du har erfarenhet av försäkringsredovisning och elektronisk fakturahantering. Som person söker vi dig som är noggrann, samarbetsinriktad och har ett öga för detaljer. Du är prestigelös, nyfiken och tar gärna initiativ för att lösa uppgifter och förbättra arbetssätt. Varför arbeta på PP Pension? Hos PP Pension får du en spännande och omväxlande roll där du får en helhetsinsikt i verksamheten och möjlighet att påverka och utveckla rutiner, processer och arbetssätt. PP Pension värdesätter driv och engagemang och ger dig utrymme att växa, både inom redovisning och försäkringskompetens. PP Pension är idag ett team på cirka 30 personer, inklusive konsulter, och sitter i centrala lokaler vid Kammarkargatan/Sveavägen, som inom kort kommer att renoveras för att skapa en ännu bättre arbetsmiljö. Gällande förmåner så erbjuder företaget bland annat ett generöst friskvårdsbelopp och de startar alltid veckan med en gemensam frukost på måndagar och avrundar den med en fredagsfrukost. PP Pension arbetar huvudsakligen från kontoret men erbjuder flexibilitet – måndag och torsdag är fasta kontorsdagar, medan du kan välja att arbeta på distans två dagar i veckan. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar PP Pension med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Anna på: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Om företaget Payified AB är ett snabbväxande fintech-företag som med sin innovativa mjukvara, Betalkontroll, hjälper företag och organisationer att säkerställa säkra och korrekta betalningar. Bland Betalkontrolls kunder finns välkända aktörer som Region Stockholm, Ahlsell, Securitas, Tele2 samt över hundra kommuner, regioner och kommunala bolag. Nu söker vi en engagerad person med ett stort intresse för innovativ mjukvaruutveckling som vill bli en del av Betalkontrolls växande team! Här erbjuds du en trygg anställning, stimulerande arbetsuppgifter och möjligheten att utveckla nya kunskaper och erfarenheter. För rätt person finns även stora möjligheter att växa inom företaget. Din roll Som Fullstack Developer hos Betalkontroll kommer du att utveckla nya funktioner och tjänster för deras SaaS-plattform. Du kommer att arbeta både självständigt och nära teamet för att bidra till optimering, innovation och skalbarhet. Här ges du möjlighet att påverka arbetssätt och tekniska val i en växande organisation. Huvudsakliga arbetsuppgifter Utveckla och implementera funktionalitet i Betalkontrolls plattform med fokus på front-end och back-end Utveckla och implementera högkvalitativa mjukvarulösningar Optimera och effektivisera olika typer av bakomliggande komponenter Tillsammans med teamet säkerställa leverans av skalbar och effektiv kod Din profil För att lyckas i rollen ser vi att du har minst tre års erfarenhet av en liknande roll, helst inom en dynamisk arbetsmiljö som kräver självständighet och förmåga att driva projekt framåt. Du har stark kommunikationsförmåga och är van vid att samarbeta i team. Vidare har du erfarenhet av att utveckla nya funktioner och applikationer, samt god kunskap inom Angular, .NET, SQL och JavaScript. För rollen krävs också att du behärskar engelska väl och kan kommunicera på svenska. Meriterande Erfarenhet av att bygga GraphQL API:er Bakgrund inom utveckling av SaaS-tjänster I denna rekryteringsprocess blir du direktanställd av Betalkontroll, medan vi på Clevry ansvarar för rekryteringsprocessen. Kontoret är centralt beläget i Gamla stan, men det finns också goda möjligheter att arbeta på distans. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Betalkontroll med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på [email protected] eller [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Om företaget Vill du vara med och bidra till utvecklingen av Fortums strategiska position i Sverige? Allt genom en långsiktig och genomtänkt närvaro på relevanta plattformar. Du kommer vara med och skapa intresseväckande och relevant innehåll där kommunikation, varumärke och påverkan integreras. Du kommer aktivt bidra till diskussionerna i våra kanaler med målet att förmedla den kunskap som våra många experter besitter. För att lyckas med det måste du vilja lära dig energifrågorna på djupet. Din roll Tjänsten är ett konsultuppdrag fram till 1 september 2025 med start så snart som möjligt. Din roll ingår i det senare teamet vilket ansvarar för samordningen och arbetet med landspecifika strategiska positioner samt bidrar med strategiskt och operativt stöd till affärsområdena. Du kommer även att samarbeta på koncernnivå kring innehåll, övergripande kampanjer och varumärkeskoncept. Huvudsakliga arbetsuppgifter Stödja och bidra till utvecklingen av Fortums strategiska position i Sverige genom en uthållig närvaro i olika kanaler, i nära samarbete med affärsområdena. Bidra till att anpassa och genomföra Fortums integrerade påverkans- och kommunikationsplan för den svenska marknaden med fokus på de digitala kanalerna. Skapa innehåll för olika kanaler, från poster i sociala medier till bloggposter och rörligt material. Bevaka och bidra aktivt till diskussionerna i Fortums sociala media-kanaler. Ge strategiskt och operativt stöd till affärsområdena inom kommunikation, inklusive hjälp med att förutse, hantera och minimera kriser samt bistå talespersoner att producera innehåll för sociala medier. Din profil Har minst tre års erfarenhet av arbete med kommunikation, meriterande är från energisektorn eller annan verksamhet som utgör en aktiv del av samhällsdebatten. Är en mycket god skribent med en förmåga att skriva engagerande och tillgängligt om komplexa frågor. Har en god förståelse och förmåga att utnyttja aktuell debatt för att skapa relevant innehåll. Har mycket god kunskap om digitala kanaler och innehållsstrategier för olika målgrupper. Talar och skriver svenska flytande samt har mycket goda kunskaper engelska. Har en relevant akademisk examen eller tillgodosett dig motsvarande genom arbetslivserfarenhet. Varför arbeta på Fortum Är du redo för ditt livs största utmaning? För att kunna driva på övergången till en renare värld måste vi omforma energisystemet. En öppen kultur är nyckeln till att nå våra mål. Med ömsesidigt förtroende, en tro på människors förmåga och genom att se till att alla mår bra kan vi nå ännu bättre resultat. Flexibilitet är det nya normala och vårt hybrida arbetssätt tillämpas när det är möjligt. För dig innebär ett arbete på Fortum spännande möjligheter att utveckla din expertis och skapa en meningsfull karriär – och vi kommer stötta dig på den resan. Vi tror att mångfald och inkludering inspirerar oss alla att vara innovativa och växa tillsammans. Därför strävar vi efter att bygga team där alla känner sig inkluderade och behandlas lika. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Fortum med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta Clevrys rekryterare Anna på: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Om företaget Mer information om företaget ges vid intervju med Clevry. Din roll Vi söker en administrativ assistent som vill arbeta en dag i veckan vid sidan av sina studier med finance- och claims-relaterade uppgifter. I rollen kommer du arbeta med felsökning, kontroll och hantering av fakturor och betalningar för att säkerställa att ekonomiska processer fungerar smidigt. I rollen ingår även kundfakturering och kundkontakt via telefon och mail. Huvudsakliga arbetsuppgifter Kontrollera listor för att identifiera ofullständiga inbetalningar från avtalskunder Analysera avdrag och differenser Hantering av inkassoärenden Felsöka och korrigera fakturor så att de kan regleras korrekt i systemet Din profil För den här tjänsten behöver du vara student på eftergymnasial nivå. Du behöver ha grundläggande kunskaper i Excel och ett intresse för system. Det är meriterande om du har tidigare arbetat i en administrativ roll eller en roll inom kundservice. För att lyckas i rollen ser vi att du är duktig på att arbeta självständigt, du är strukturerad, noggrann och prestigelös i ditt arbete. Detta är ett konsultuppdrag via Clevry på inledningsvis 6 månader med möjlighet att arbeta heltid under sommaren. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess ansvarar konsult- och rekryteringsföretaget Clevry för rekryteringsprocessen. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Om företaget Peab är Nordens samhällsbyggare med 16 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger PEAB vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm. I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vill du bygga ett hållbart samhälle tillsammans med Peab? Välkommen med din ansökan redan idag! Din roll Vi söker en erfaren och självgående redovisningsekonom till vår ekonomiavdelning inom AO-Industri. Gruppen hanterar redovisningen för 25 aktiebolag som tillämpar K3-regelverket, och du kommer att ansvara för ett antal av dessa bolag. Rollen innebär ett brett spektrum av arbetsuppgifter där du får möjlighet att arbeta självständigt samtidigt som du har ett nära samarbete med controllers, produktionen och koncernekonomi. Huvudsakliga arbetsuppgifter Löpande redovisning och bokföring Ansvar för månads-, kvartals- och årsbokslut Upprättande av årsredovisningar och inkomstdeklarationer Hantering av anläggningstillgångar, lager och successiv vinstavräkning Rapportering till myndigheter, exempelvis moms- och statistikrapportering Ge stöd och service i redovisningsfrågor till controllers och produktion Kontakt med revisorer och säkerställande av korrekt rapportering Din profil För att lyckas i rollen är det viktigt att du är noggrann, analytisk och har en god problemlösningsförmåga. Du trivs med att ta eget ansvar och har en förmåga att strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. Kvalifikationer Högskoleutbildning inom redovisning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete Erfarenhet av att självständigt upprätta bokslutsavstämningar, årsredovisningar och inkomstdeklarationer God förståelse för K3-regelverket och koncernrapportering Van att arbeta i ekonomisystem och goda kunskaper i Excel Detta är ett konsultuppdrag via oss på Clevry på 12 månader med goda chanser till förlängning/överrekrytering! Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Peab med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående. Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden
Välj ett jobb för att visa detaljer