Roi Rekrytering Sverige AB jobb

Lediga jobb hos Roi Rekrytering Sverige AB

Kock/kökspersonal till vår personalrestaurang i Eslöv
Roi Rekrytering Sverige AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker en kock/kökspersonal till vår personalrestaurang i Eslöv! Vill du vara med och skapa trivsel och energi på vår arbetsplats genom god mat och service? Nu söker vi på Smurfit Westrock i Eslöv en engagerad och självgående medarbetare till vår interna personalrestaurang i Eslöv. Om rollen Som kökspersonal ansvarar du tillsammans med ytterligare en medarbetare för att serva arbetsplatsen med lunch, fika och enklare catering. Du kommer att planera, handla och tillaga luncher, samt bidra med mat och fika vid interna event och möten. Rollen innebär även enklare administrativa uppgifter samt ansvar för disk, städning och posthantering. Arbetsuppgifter: Planera och laga dagens lunch Inköp av råvaror och övrigt material Ordna fika till möten och event Disk och daglig städning i köket Posthantering Ansvara för egenkontroll samt övrigt förekommande uppgifter inom området Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbete, gärna inom kök, service eller interncatering. Du är framåt, nytänkande och ödmjuk och inte rädd för att hugga i när det behövs. Du trivs med att arbeta självständigt, men har också ett gott bemötande och bidrar till en positiv stämning på arbetsplatsen. Erfarenhet av egenkontroll och enklare administrativa uppgifter är meriterande. Tjänsten är på 75 % och inleds med provanställning. Drog- och alkoholtest kommer tas inför anställning. Tillträde sker efter sommaren. Som en del av våra förmåner erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag och tillgång till gym via vår personalklubb . Vi har även företagssköterska på plats en gång i veckan samt tillgång till massage till subventionerat pris. Vi har kollektivavtal med grafiska företagens förbund. Ansökan Låter detta som en tjänst för dig? Skicka in din ansökan senast den 24/8 2025. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-chef Nathalie Hedenström på [email protected] eller HR generalist Andree Johansson på [email protected] Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag.

Idag
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Servicetekniker Södermanland/Östergötland till MULTIVAC AB
Roi Rekrytering Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Söker du en resande och varierande roll som Servicetekniker? Hos MULTIVAC får du chansen att arbeta med avancerad förpackningsteknik och ta del av kontinuerlig utbildning och utveckling. Du blir också en del av ett sammansvetsat team och ett företag som är både marknads- och teknikledande inom sin bransch. Vi har nyligen förstärkt vårt serviceteam med en ny kollega – och nu söker vi ytterligare en engagerad servicetekniker som vill bli en del av teamet och vara med och möta den växande efterfrågan. Som Servicetekniker hos oss på MULTIVAC... blir du en nyckelperson för att säkerställa att våra förpackningsmaskiner fungerar optimalt. Du får en varierad och tekniskt utmanande roll med stort ansvar och frihet. I rollen arbetar nära våra kunder – främst i din region kring Nyköping, Norrköping eller Linköping – men även i andra delar av landet. Du utgår från ditt hem och kan räkna med cirka 50 övernattningar per år. Du blir en del av vårt sammansvetsade serviceteam som idag består av 15 erfarna tekniker spridda över hela landet. Det är vanligt att du ansvarar för mindre uppdrag på egen hand, medan du vid större serviceinsatser eller installationer oftast arbetar i team tillsammans med andra kollegor. Uppdragens storlek och komplexitet varierar, vilket gör att ingen vecka är den andra lik. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: Service, installation och felsökning av MULTIVACs maskiner Teknisk support och rådgivning ute hos kund Arbeta både självständigt och i team beroende på uppdragets omfattning Resor inom och utanför din region, med viss övernattning Nära samarbete med vår Servicechef och övriga tekniker för kunskapsdelning och stöd. Vem är du? För att lyckas och trivas i rollen som servicetekniker hos oss ser vi att du har några års erfarenhet av tekniskt eller mekaniskt arbete – gärna kombinerat med elteknisk kunskap. Kanske arbetar du idag som tekniker, mekaniker, drifttekniker, industrielektriker eller inom automation. Har du dessutom erfarenhet av förpackningsmaskiner eller liknande teknisk utrustning är det meriterande, men inte ett krav. Du är en lösningsorienterad person som gillar att ta tag i saker, är självgående och trygg i att planera ditt eget arbete. Du trivs med frihet under ansvar och har ett strukturerat arbetssätt, även när tempot växlar. Med din nyfikenhet och tekniska bredd har du lätt att sätta dig in i komplexa system – oavsett om det handlar om mekanik, pneumatik, hydraulik eller mjukvara. Du har B-körkort, är flexibel när det gäller resor och arbetstider, och du känner dig bekväm med att kommunicera både på svenska och engelska – i tal och skrift. Det viktigaste för oss är att du har rätt inställning, är serviceinriktad och vill utvecklas tillsammans med oss. Vad MULTIVAC erbjuder dig: Arbete med högkvalitativa och tekniskt avancerade förpackningslösningar Ett sammansvetsat, hjälpsamt och erfaret team bestående av servicechef och servicetekniker En gedigen introduktion samt löpande utbildning genom interna kurser, e-learning och stöd av vår technical trainer Möjlighet till utveckling genom mentorskap och nära samarbete med kollegor En företagskultur där egna initiativ uppmuntras och där du får vara med och påverka Om MULTIVAC MULTIVAC är ett familjeägt tyskt bolag med 6700 medarbetare och 87 dotterbolag världen över. MULTIVAC AB är ett dotterbolag till den tyska koncernen och drivs som ett eget bolag men med den solida koncernen i ryggen. MULTIVAC är marknadsledande och teknikledande inom förpackningsbranschen. Förpackningsmaskinerna används bland annat inom livsmedelsindustrin, life science och medicinsk industri. Vårt huvudkontor finns i Lund, vi har totalt drygt 30 medarbetare i Sverige och en stabil omsättning på >100 MSEK per år. Läs mer på: www.multivac.com Vill du bli en del av oss? Om du är redo för en ny utmaning och tror att du är rätt person för rollen, skicka in din ansökan genom att klicka på ”sök tjänst” och ladda upp ditt CV. Urval sker löpande, så sök redan idag! Sista ansökningsdag 31 juli i 2025. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. För frågor om rekryteringsprocessen eller tjänsten kontakta rekryteringskonsult Lukas Drelich på [email protected].

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Kategoriansvarig inom Tyngre byggmaterial till Optimera i Malmö
Roi Rekrytering Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Vill du driva utvecklingen av Sveriges tyngsta byggkategori?  Optimera söker en nyckelroll där du får helhetsansvar för vår mest omfattande och strategiskt viktiga kategori. Du blir en central aktör i att skapa lönsam tillväxt, optimera sortiment och logistik, och leda vägen mot ett mer hållbart kunderbjudande.   Vad innebär rollen?  Som Kategoriansvarig ansvarar du för att utveckla och förvalta hela affären för kategorin Tyngre byggmaterial, som inkluderar produkter som isolering, gips, tak, tegel, cement, exteriöra produkter och relaterade system. Du driver arbetet från strategi till genomförande med tydligt affärsfokus. Rollen kombinerar strategiskt sortimentsarbete, datadriven affärsutveckling, hållbarhet och ledning av inköpsrelaterade processer.  Detta är en förändringsroll där vi gått från en strikt uppdelning mellan inköp och sortiment till att skapa mer av ett helhetsansvar under en Kategoriansvarig. Du leder med struktur, överblick och genomslag.  Några av dina viktiga ansvarsområden:  💡 Kategoristrategi & sortimentsoptimering: Skapa överblick, analysera lönsamhet och driva utveckling mot ett effektivt och relevant sortiment, i balans mellan centralt styrda och lokalt anpassade artiklar.  💡 Inköpsledning & prisstrategi: I samspel med inköpsresurser säkrar du rätt avtal, prissättning och marginalutveckling. Du deltar i eller leder förhandlingar. Du får även arbetsleda en kollega inom inköp för att gemensamt nå uppsatta mål.  💡 Logistik- & kostnadsoptimering: Analysera fraktavtal, logistikkedjor och kassationer för att minska kostnader och CO₂-avtryck.  💡 Eget varumärke & differentiering: Driv på försäljningen av våra nordiska egna varumärken och skapa förutsättningar för att öka andelen egna produkter med support av vår egen varumärkesavdelning.  💡 Intressenthantering internt & externt: Skapa engagemang och förankring med försäljning, enhetschefer och leverantörer. Rollen kräver tillgänglighet och närvaro i den dagliga affären. Är detta du?  ✅ Gedigen erfarenhet av kategoriarbete, sortimentsoptimering eller strategiskt inköp, gärna från bygg, industri, retail eller logistikintensiv miljö.  ✅ Trygg i Excel och van vid att arbeta med analys, uppföljning och presentationsmaterial.  ✅ Du är flytande i såväl svenska som engelska.     Vi söker dig som är strukturerad, analytisk och resultatorienterad. Du har lätt för att få överblick och drivs av att identifiera affärspotential genom data och fakta. Du är van att navigera i komplexa organisationer, kan leda utan formellt chefsansvar och trivs med att både tänka strategiskt och agera operativt. Vidare är du nyfiken, långsiktig och har lätt för att skapa samarbete och förtroende.  Vad erbjuder vi på Optimera?   ⭐ Vi ger dig en unik möjlighet att få ta en ny roll och göra den till din. Är du dessutom ambitiös så erbjuder vi möjligheter till att växa inom Saint-Gobain då vi vill ta vara på talang och driv!  Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 66 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 5 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 500 miljarder SEK och har mer än 180 000 anställda i 67 länder.    Är du nyfiken och vill veta mer klicka här: https://www.optimera.se/bygghandel/proffs    Sök redan idag!     Du är varmt välkommen att ladda upp ditt CV, alternativt ange din LinkedIn URL. Observera att vi ej tar emot personligt brev. Urval kommer ske löpande. Men sista ansökningsdag är 27/6 2025. Sök redan idag då rollen kan tillsättas tidigare.    I den här rekryteringen samarbetar Optimera med Roi Rekrytering. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Lina Friberg på [email protected].

3 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Kock till Johanneberg 2025
Roi Rekrytering Sverige AB
Kockar och kallskänkor

Vi söker nu en kock som i huvudsak jobbar dagtid på Johanneberg!                      Energi och glädje smittar av sig!! Vi vill att du smittar oss och våra gäster!! Chalmers Konferens & Restauranger är ett stort  bolag. Vi finns på ett flertal ställen i stan, Chalmers Campus Johanneberg & Lindholmen Science Park, Universeum, Chalmerska huset och Wijkanders.  Totalt sett driver vi 24 restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, butik, företagsreceptioner samt cateringverksamhet. Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst när det gäller hållbarhet. Vi vill jobba med ett hållbart ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi söker dig som kan känna igen dig och bli nyfiken på vad våra kärnvärden har för betydelse för oss; Pålitlig, Personlig och Passionerad. Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig. Arbetsuppgifter Du blir en viktig del av vår produktionsavdelning som idag består av 17 personer. Du kommer att arbeta med matlagning inom alla våra koncept. Vi serverar dagligen ca 1000 luncher och vi producerar mat till konferenser, banketter, middagar och till våra caféer mm. Arbetet innebär en hel del gästkontakt och därför är det viktigt att du är service-minded och har ett trevligt bemötande mot våra gäster. Arbetstiden är mestadels förlagd dagtid måndag-fredag men arbete på kvällar & helger förekommer. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett genuint intresse av mat och gillar att jobba i ett högt tempo. Restaurangskola eller liknande utbildning är meriterande och du skall ha minst 3 års dokumenterad yrkeserfarenhet. Som person är du positiv, stresstålig, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra människor. Arbetet ställer höga krav på noggrannhet, flexibilitet och eget ansvar. Under vissa perioder har vi väldigt mycket att göra varför det är viktigt att du kan hantera stressiga situationer.  Du har förståelse för att du är en del av en helhet och därför är oerhört viktig för dina kollegor och våra gäster. Ansök senast 2025-06-27. Tjänsten kan komma att tillsättas under rekryteringsperioden så vänta inte med din ansökan. Anställningsform Tillsvidare med årsarbetstid Lön Enligt överenskommelse Tillträde 2025-08-11 Kontaktpersoner Köksmästare Peter Olsson [email protected], eller telefon 031-772 39 55. Besök gärna vår hemsida http://www.chalmerskonferens.se för mer information om oss. Vi ser fram emot att höra från dig!!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Kock vikariat Johanneberg 2025
Roi Rekrytering Sverige AB
Kockar och kallskänkor

Vi söker nu en kock som i huvudsak jobbar dagtid på Johanneberg!                      Energi och glädje smittar av sig!! Vi vill att du smittar oss och våra gäster!! Chalmers Konferens & Restauranger är ett stort  bolag. Vi finns på ett flertal ställen i stan, Chalmers Campus Johanneberg & Lindholmen Science Park, Universeum, Chalmerska huset och Wijkanders.  Totalt sett driver vi 24 restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, butik, företagsreceptioner samt cateringverksamhet. Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst när det gäller hållbarhet. Vi vill jobba med ett hållbart ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi söker dig som kan känna igen dig och bli nyfiken på vad våra kärnvärden har för betydelse för oss; Pålitlig, Personlig och Passionerad. Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig. Arbetsuppgifter Du blir en viktig del av vår produktionsavdelning som idag består av 17 personer. Du kommer att arbeta med matlagning inom alla våra koncept. Vi serverar dagligen ca 1000 luncher och vi producerar mat till konferenser, banketter, middagar och till våra caféer mm. Arbetet innebär en hel del gästkontakt och därför är det viktigt att du är service-minded och har ett trevligt bemötande mot våra gäster. Arbetstiden är mestadels förlagd dagtid måndag-fredag men arbete på kvällar & helger förekommer. Kvalifikationer Vi söker dig som har ett genuint intresse av mat och gillar att jobba i ett högt tempo. Restaurangskola eller liknande utbildning är meriterande och du skall ha minst 3 års dokumenterad yrkeserfarenhet. Som person är du positiv, stresstålig, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra människor. Arbetet ställer höga krav på noggrannhet, flexibilitet och eget ansvar. Under vissa perioder har vi väldigt mycket att göra varför det är viktigt att du kan hantera stressiga situationer.  Du har förståelse för att du är en del av en helhet och därför är oerhört viktig för dina kollegor och våra gäster. Ansök senast 2025-06-27. Tjänsten kan komma att tillsättas under rekryteringsperioden så vänta inte med din ansökan. Anställningsform Vikariat 100% med årsarbetstid. 6-8 månader med chans till förlängning. Lön Enligt överenskommelse Tillträde 2025-08-11 Kontaktpersoner Köksmästare Peter Olsson [email protected], eller telefon 031-772 39 55. Besök gärna vår hemsida http://www.chalmerskonferens.se för mer information om oss. Vi ser fram emot att höra från dig!!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juni 2025
Supply Planner
Roi Rekrytering Sverige AB
Ordersamordnare m.fl.

Trivs du som bäst i en miljö med stark gemenskap och stöttning, där du får möjlighet att utvecklas och ta ansvar? Det gör vi också! Nu letar vi efter vår nya kollega som Supply Planner för att bli en del i glatt team.   Om tjänsten Bioglan växer för fullt och det är därför dags för oss att utöka vår logistikavdelning med en Supply Planner med fokus på hög service både mot interna och externa intressenter. Du gillar att vara spindeln i nätet med många och olika arbetsuppgifter. Att inneha den analytiska förmågan är ett krav där du dagligen pendlar mellan stora kontaktytor. I rollen som Supply Planner kommer du att vara en del av vår logistikavdelning och rapporterar till logistikchefen. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av: Du ansvarar för den operativa kundkontakten och skapar, bekräftar, och kommunicerar kundorder, Löpande begära in kundprognoser för att säkerställa rätt kapacitet i fabriken samt beställa råvaror och förpackningsmaterial, Skapa tillverkningsorder och vara en del av en detaljerad produktionsplan utifrån önskat leveransdatum till kund samt optimal sekvensering i produktionen, Skapa inköpsorders för det operativa inköpsarbetet utifrån behovet till produktion, kommunicera med leverantörerna gällande behov, leveransbevakning samt MOQ och prisuppföljning, Transportplanera utflödet från fabrik samt koordinera transporter, Mätning och styrning utifrån avdelningens uppsatta KPI, Optimera lagernivåer och minska kapitalbindningen, Delta i nya och befintliga projekt samt ändringsärende, och Kommunikation och samarbete med övriga avdelningar.   Din profil Det viktigaste för att lyckas i rollen är att som person är serviceminded, självgående, orädd och ansvarstagande. Vi tror att du är en person som har expertis inom det tjänsten kräver kopplat till produktionsplanering och operativt inköp. Du brinner och har ett genuint intresse för människor och administration samt ödmjukt bygga relationer inom såväl utom företaget. Som Supply Planner så har du en god förmåga att kommunicera med såväl interna som externa kontakter, är strukturerad och når resultat genom att skapa ett gott samarbete utöver funktionsgränserna.     Utöver detta ser vi att du har: Du har akademisk examen inom logistik, Supply Chain eller ekonomi; Du har tre till fem års erfarenhet av roller såsom Supply Planner, Produktionsplanerare eller Logistiker samt meriterande från läkemedelsbranschen; Du har goda kunskaper i Excel och erfarenhet i att arbeta i affärssystem; Tidigare erfarenhet av arbete enligt GMP är meriterande; Du har goda kunskaper i både svenska och engelska, både i tal och skrift.   Vi erbjuder På Bioglan erbjuder vi en arbetsplats där gemenskap och stöttning står i centrum. Vi strävar efter att bygga starka relationer så att du känner dig som en del av vårt team. Här finns alltid möjligheter att skapa minnen tillsammans oavsett om det är under arbetsdagen, under en avkopplande fikapaus eller vid roliga aktiviteter utanför arbetstid. Vi värdesätter din utveckling och erbjuder dig inte bara ett jobb, utan också en plattform för att växa och utvecklas i din karriär. Vår öppna och positiva arbetsmiljö präglas av god kommunikation, respekt och stödjande kollegor, vilket gör Bioglan till en arbetsplats där du kan trivas. Hos oss är din arbetsglädje och ditt välbefinnande lika viktigt som ditt professionella engagemang, och vi är stolta över att kunna erbjuda en varm atmosfär där du kan vara dig själv. Centralt läge i Malmö hamn med gratis parkering, Förmånspaket inklusive friskvårdsbidrag, gratis frukost och frukt dagligen och möjlighet till förmånscykel, Flexibel arbetstid, Ledighet röda dagar, kortare arbetsdag dag före röd dag samt ledighet dagarna mellan jul och nyår, Kontinuerlig kompetensutveckling.   Praktiskt Tillsvidareanställning på heltid Tillträde enligt överenskommelse Placerad i Malmö - ej hybrid Anställningen omfattas av kollektivavtal   Ansökan Vi hanterar ansökningar löpande då vi avser tillsätta tjänsten snarast möjligt, vänta därför inte med att söka. Du ansöker med CV och personligt brev genom att klicka på ”Sök tjänst”. Observera att vi inte har möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Skicka din ansökan senast den 2025-08-30. För mer information om företaget och tjänsten - kontakta Jimmy Svensson (Logistics Manager) på [email protected] eller 040-28 75 53.   Om oss Bioglan AB utvecklar, tillverkar och marknadsför läkemedel, medicintekniska produkter, kosttillskott och kosmetika som varje dag hjälper människor över hela världen. I Malmö tillverkas produkter för topikal användning i form av krämer, salvor och geler. Bioglan AB ingår i den spanska läkemedelskoncernen Reig Jofré Group. Kvalitetssystemet följer GMP (Good Manufacturing Practice) och ISO 13485. På Bioglan värderar vi modiga och nyfikna medarbetare som strävar efter att med hög kvalité både utveckla sig själv och vår organisation. Vi värdesätter en positiv och nyfiken inställning och ett professionellt och kompetensbaserat arbetssätt. Bioglan AB har strax över 100 medarbetare som definieras av en stor mångfald, med hänsyn till ålder, nationalitet och utbildning, vid anläggningen i Malmö. Organisationen är ansluten till IKEM-förbunden.  Läs mer om oss på www.bioglan.se Ansökan sker via https://careers.bioglan.se/    Bioglan AB undanber oombedd hjälp från rekryteringsfirmor för denna tjänst, inga telefonsamtal eller e-post accepteras.

8 dagar sedan
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Spontanansökning Elektriker
Roi Rekrytering Sverige AB
Installations- och serviceelektriker

Spontanansökning Elektriker hos ApQ El AB Vi på ApQ El AB söker ständigt efter kvalificerade och erfarna elektriker för olika uppdrag. Just nu tar vi emot spontanansökningar från elektriker som är intresserade av att arbeta hos oss. Arbetsuppgifter: Installation av elsystem Felsökning och reparation av elektriska system Underhåll av elanläggningar Arbete med både nybyggnation och renovering Krav: El- och teleinstallatörsutbildning eller liknande Erfarenhet av arbete som elektriker God kunskap om gällande el säkerhetsregler Förmåga att arbeta självständigt och i team Dokumentation och ritningar B-Körkort Om företaget: ApQ El AB är ett väl etablerat företag inom elbranschen med lång erfarenhet och hög kompetens. Vi erbjuder en trygg arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter för våra anställda. Sök tjänsten: Om du är intresserad av att arbeta som elektriker hos ApQ El AB, skicka in din spontanansökan med CV och personligt brev till ApQ. Vi ser fram emot att höra från dig!

9 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Konstruktör Säkerhetsanläggningar
Roi Rekrytering Sverige AB
Ingenjörer och tekniker inom bygg och anläggning

🔐 Vi söker Konstruktör/Specialist inom säkerhet! Vill du vara med och forma framtidens säkerhetslösningar? Nu söker vi dig som vill ta en nyckelroll i utvecklingen av vårt affärsområde inom fysisk säkerhet. I rollen som konstruktör får du vara delaktig i projekt, medverka i affärer och utveckla lösningar inom bl.a. passersystem, inbrottslarm, CCTV och brand- & utrymningslarm. Du blir en viktig del av ett passionerat team med högt tekniskt kunnande och stort engagemang. 🎯 Vi ser att du har: ✅ Erfarenhet av säkerhetsanläggningar (gärna som Konstruktör/Projektledare) ✅ Fokus på tekniska lösningar och god struktur ✅ Förmåga att arbeta i grupp och självständigt ✅ Bonus: certifierad inom något av: inbrottslarm, CCTV och brand- & utrymningslarm och CAD-vana 💡 Här får du chansen att: Utveckla ett affärsområde Arbeta med samhällsviktiga och tekniskt spännande uppdrag Vara en del av ett företag som värdesätter din utveckling 📍Tjänsten omfattar säkerhetsklassad information – säkerhetsprövning krävs. 📅 Urval sker löpande – sök redan idag! 👉 Är du redo att ta nästa steg? Skicka din ansökan eller hör av dig direkt för mer info! www.apqel.se

9 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Ekonom med ansvar för bokföring – en nyckelroll hos oss!
Roi Rekrytering Sverige AB
Redovisningsekonomer

Majemaförlaget producerar och publicerar tryckta och digitala läromedel för FK – åk 6. Vi växer och söker nu en ekonom som kan stötta vår eminenta ekonomichef med löpande bokföring, royaltyhantering och ekonomiadministration. Vill du vara med på resan? Som Ekonom hos oss... får du en bred och varierad roll med stort eget ansvar. Du arbetar med löpande bokföring, hantering av betalningar och bankärenden samt momsredovisning och skattedeklarationer. Rollen innefattar även: Order- och fakturahantering Leverantörs- och kundreskontra Kort- och kvittoredovisning Statistiksammanställningar i Excel Royaltyredovisning och administration kring royaltyutbetalningar Avstämningar, periodiseringar och förberedelser inför bokslut i samarbete med revisor Tjänsten passar dig som trivs med att arbeta självständigt, har öga för struktur och vill vara en del av ett engagerat team i ett företag med ett viktigt uppdrag. Vi söker dig som... Har erfarenhet av löpande bokföring och ekonomiadministration Har relevant utbildning inom ekonomi/redovisning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet Arbetar noggrant och strukturerat samt trivs med varierade arbetsuppgifter. Har förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar Har intresse av att lära dig avtalshantering — tidigare erfarenhet av detta är meriterande men inget krav. Lär känna oss Majema är ett läromedelsförlag med kontor i Nacka strand som utvecklar nytänkande, kreativa läromedel av hög kvalitet. Vi ger ut både digitala och fysiska läromedel för ämnena svenska, engelska och matematik för årskurs 1-6. Hos oss erbjuds du möjlighet att bli en del av ett sammansvetsat lag som präglas av högt engagemang. Vi erbjuder en konkurrenskraftig lön, förmåner och en inspirerande arbetsmiljö. Vi arbetar på kontoret, ej på distans. Vill du bli en del av oss? Varmt välkommen att söka via ansökningsformuläret, vi tar inte emot någon ansökan via e-post. Urval kommer ske löpande. Men sista ansökningsdag är 31 augusti 2025.  Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Marcus Billström på [email protected]. Välkommen till Majemaförlaget, där du får möjligheten att vara en drivande kraft i vårt arbete med att utveckla framtidens läromedel!

13 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Teknisk säljare
Roi Rekrytering Sverige AB
Övriga ingenjörer och tekniker

Teknisk Säljare sökes till BIM Kemi i sydvästra Sverige och södra Norge Som Teknisk Säljare är din uppgift, värdeskapande och långsiktig försäljning med sydvästra Sverige och södra Norge som din bas. På BIM Kemi är målet att vara lokala experter för kunderna – här skapas ett mervärde för kunden sett till både kunskap och produkter. I rollen kommer du direkt att få ta dig an befintliga kunder och ge dem en kundnära service. I ditt arbete ingår service, att prospektera och kartlägga kundernas behov, samt att föreslå potentiella lösningar. En stor del av tjänsten handlar om att mäta och följa upp kundens flöden. Att skriva provkörningsförslag och utbilda operatörer ingår även i dina arbetsuppgifter. Även om du arbetar mycket på fältet själv gör du det alltid med stöttning från dina säljkollegor, Market Segment Team (MST) och ditt R&D-team. Detta är en tjänst där du erbjuds en varierande, utmanande och flexibel vardag, där du får göra spännande kundbesök hos bolag inom svensk massa- och pappersindustri som varierar i både storlek och tillverkade produkter.  Vi söker dig som har ett brinnande intresse för kundkontakt och på ett förtroendegivande sätt kan presentera olika lösningar för dina kunder! Som person är du drivande, resultatinriktad och ansvarstagande. Du är systematisk, lyhörd samt har en god teknisk förståelse för processer. Då BIM Kemi är ett bolag med stort engagemang, korta beslutsvägar och närhet till labb och R&D, ser vi en fördel om du trivs med att arbeta i team, samt i alla lägen bidrar med din positiva energi för att uppnå bästa möjliga resultat för våra kunder. Frågar vi dina tidigare kollegor skulle de beskriva dig som en person med hög social kompetens vars kunskaper avspeglas i ett tryggt och förtroendeingivande intryck. För rollen som Teknisk Säljare på BIM Kemi ser vi att du har tidigare erfarenhet av massa- och pappersindustrin. Du kanske tidigare har arbetat som processoperatör, processingenjör eller kommer från en bakgrund inom försäljning mot branschen. Utöver att du är affärsmässig så kommunicerar du flytande på såväl svenska som engelska Vad BIM Kemi erbjuder dig Som en del av BIM Kemi kommer du att arbeta i ett familjeföretag med aktiva ägare och en härlig entreprenörsanda! Bolaget präglas av hög arbetsglädje. För rätt person erbjuds nu en spännande roll med varierande arbetsuppgifter såväl självständigt som i team. Vill du bli en del av vårt härliga gäng? I så fall tveka inte att skicka in din ansökan! PLATS: Sydvästra Sverige och södra Norge OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Frågor om tjänsten kontakta försäljningschef Petri Svensson 070 217 11 72 eller HR Anna Axelsson 0732-70 01 39 SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-07-20 Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra från just dig! BIM Kemi grundades 1973 av Peter Wållberg och är idag ett familjeföretag specialiserade på kemibaserade lösningar för pappers- och massaindustrin. Med över 200 anställda världen över är vi idag ett högst forskningsintensivt bolag. Vårt huvudkontor ligger i Stenkullen, nära Göteborg, där du också hittar vår centrala R&D-avdelning, vårt kundservicelabb och en av våra 5 produktionsenheter. Vi är stolta över vår BIM-anda, där engagemang, hårt arbete, innovation och kundnärhet står i fokus.

15 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025