Barista till härlig miljö på Österlen

Älskar du mötet med nya människor och brinner för god service? Kanske har du tidigare arbetat på café eller har erfarenhet från restaurang? Hade du trivts med att sälja magiskt gott kaffe i en förtrollande miljö och samtidigt ge gästerna en oförglömlig upplevelse? Då har vi sommarjobbet för dig! Med möjlighet till förlängning. Helheten på Eklaholm är underbar, på innergården skapas en klassisk medelhavs-känsla med fina växter, möbler av egen design och musik för stunden. För att skapa den perfekta upplevelsen krävs det att kaffebilen och matservering fungerar och att leveransen sköts på ett bra sätt genom de personer som arbetar här. Därför lägger vi stor vikt vid personlighet i denna rekrytering. Vill du bli en i teamet för att få vår kaffebil och matservering i en underbar miljö att nå den fantastiska potential som finns på Eklaholm? Karl-Fredrik och Petters Eklaholm borde ses som Skånes metropol, eller i vart fall väldigt kul att få ha sin arbetsplats där! Vi är övertygade om att en serviceinriktad och skön person kommer att trivas! Bakgrunden är att vi på Fogarolli i många år samarbetat med Karl-Fredrik och Petter på Eklaholm, nu breddar vi fikasortimentet och matserveringen ytterligare. Sommaren står för dörren och från midsommarveckan och framåt kommer Eklaholm vara fullt med gäster och då är även vi i full gång. Upplärning och baristakurs av 3 av Sveriges bästa baristor ingår i utbildningen. Vi hoppas att just DU vill vara en del av oss i sommar! Vi letar efter dig som… Sätter gästens upplevelse högst på prioriteringslistan Tycker att försäljning är lattjo lajbans Förstår vikten av god service Är glad och positiv Anser att struktur och organisation är viktigt för en trevlig arbetsmiljö Vill vara delaktig och skapa en framgångsrik mat och café-servering. Har B-körkort, eller åtminstone enkelt kan ta dig till denna destination. Fogarolli är… norra Europas största kaffekedja på hjul med fortsatt höga tillväxtambitioner. I företaget ingår närmare 60 st Fogarollibilar i Sverige, Danmark och Tyskland. Vår dröm är att våra engagerade baristor ska finnas på tänkbara och otänkbara platser och skapa minnesvärda kaffeupplevelser på alla evenemang och välbesökta platser runt om i världen. För att söka rollen… Skicka in ansökan med en motivering varför du är den rätta genom ansökningsformuläret. Har du några frågor kan du även kontakta Kid Hammarstrand på 076-033 13 41. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Varmt välkommen med din ansökan! Anställning hos: Fogarolli på Karl-Fredrik på Eklaholm Omfattning: Heltid/Deltid Lön: enligt ÖK Start: omgående – med möjlighet till förlängning för den rätta. I tjänsten ingår baristautbildning av Sveriges bästa baristor!

26 april 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Global Product Manager

Are you looking for a meaningful experience as a Product Manager in a company committed to the environment? Join us! You bring your passion and drive for product management and curiosity for technical solutions. We will give you the opportunity to work in a global organization in a key position with the possibility to make a huge impact on our future. Our technical solutions for water purification are sold to customers all over the world. Our ambition is to make the world's best filters for water treatment! Hydrotech is part of Veolia Water Technologies, a global leader in water and wastewater treatment solutions, with more than 8000 employes and steadily growing. Veolia Water Technologies has over 80 subsidiaries around the world. Together we share a passion and work daily to improve the quality of drinking and wastewater for people around the world. At Hydrotech, we are about 70 employees, and our office and production are in Vellinge outside of Malmö. As Global Product Manager... You will have the opportunity to create a new role for Hydrotech! Your mission is to identify and drive product strategies for future opportunities in a global organization. Main focus areas as Global Product Manager: Product roadmap – Develop, align, and drive execution of product roadmap, including new product introductions and expansion with existing products into new applications. Market research - to understand market drivers, value propositions and products competitiveness Cross-functional collaboration and stakeholder management - building strong relationship with internal stakeholders and key customers, to ensure and drive product plans and launches. Collaborating with R&D - to drive product innovation and differentiation. You can look forward to a senior position where you get to drive your own activities and ample opportunity to grow and develop. You are part of our local development team and have close cooperation with your colleagues world-wide. The position does not include responsibility for employees. You will travel about 20% of your working time. You are a goal-oriented relationship builder... and you bring experience from working as a product manager, driving a product line or from a similar role. We think that you have an experience working within a global and matrix organization and preferably with a technical solution and product. Although our solutions for water treatment may sound complicated, the focus of this position (competence wise) is on owning and driving the Hydrotechs products and solutions for water treatment. We think that you have an understanding and great interest in technology and that you have a good ability to lead projects and to communicate and engage those around you. To be successful in this position, we expect you to be goal-oriented, bring a lot of power of initiative, and can gain the trust of the people you communicate with. We believe that you thrive in a role with both stakeholder contacts and technology focus. What else? Since communication is key to this position, full professional proficiency in English is a requirement. We offer you... the opportunity to join a Group whose goal is to become the benchmark company for ecological transformation! 🌿🌍 What are the advantages of joining us? Be part of a forward-thinking collaborative team who will focus on your future career and development both locally and internationally. Possibility to be part of exciting projects outside of your daily work/ scope for your company. We are committed to ensure you have the best experience possible. Veolia is committed to a global social pact for its employees in all its geographic regions. About Hydrotech Starting out as a small company in Vellinge, south Sweden, we are now represented in most countries throughout the world through a network of professional partners. In 2004, Hydrotech became a part of the French group Veolia, one of the world's largest companies focused on different solutions for water and wastewater treatment. We have delivered more than 12 000 filters all over the world and are considered the market leader within our range of products. Around 70 people work at Hydrotech, and we are proud to say that all of our filters are of Swedish origin and manufactured in our own workshop in Vellinge. Learn more about us - www.hydrotech.se Send in your application today! Here at Veolia Water Technologies, we know that some applicants don't apply unless they think they tick all the boxes - but we are saying don't worry! We would much rather see your application than risk missing out on your potential! The position is based in Vellinge, outside of Malmö. This is a local contract. Welcome with your application, selection is ongoing. Please apply by clicking on "Apply for a job". Please note that we do not accept applications by email. For questions regarding the role please contact Lisa Alsterberg at Roi Rekrytering – [email protected]

25 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Business Controller

Introduction Haldex is a manufacturer of reliable and innovative braking systems and air suspension solutions that enhance the safety, dynamics, and sustainability of heavy vehicles. Haldex's primary customers are major manufacturers of trucks, buses, and trailers in North America, Europe, and Asia. In the aftermarket, Haldex offers spare parts and service to distributors, workshops, and major logistics companies. Founded in 1887 in Landskrona, Haldex has distinguished itself through innovative research and development work that has produced groundbreaking technical vehicle solutions. Today, development focuses on safety and the future of electrified and connected heavy vehicles. Haldex operates globally with approximately 2,000 employees in 19 countries and is part of the SAFHOLLAND group. About the Role As a Business Controller at Haldex, you will be part of the finance department and report directly to the Finance Manager. You will be responsible for developing financial models, conducting analysis, and present findings to influence strategic decisions. You will work closely with the production management to provide insights that drive business performance in alignment with our company's pioneering spirit in the heavy vehicle industry. You will also work closely together with the Finance team in month-end close to record an accurate financial statement. In the role you have the ownership of the planning process and quarterly forecasting for the site. Your Profile Candidates should possess a strong foundation in financial analysis, budgeting, and forecasting, coupled with solid accounting skills and proficiency in advanced Excel functionalities. Excellent presentation and communication skills are essential, as you will frequently interact with key stakeholders to present financial data and recommendations. Application and Contact Person Are you interested? You are warmly invited to apply for the position! We conduct continuous selection and look forward to your application as soon as possible, but no later than May 12th. If you have any questions about the position or the recruitment process, please feel free to contact Financial Manager Donald Billing at [email protected] or HR Manager Maria Danell at [email protected] We look forward to your application!

25 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
ENERCON söker en 1st Level Technical Support till Piteå

På ENERCON är Technical Supportavdelningen en viktig kugge i hjulet när det gäller att hålla högsta möjliga tillgänglighet på våra turbiner. Vi ska nu lägga i ännu en växel vad gäller service till våra teknikerkollegor ute i fält och söker därför en kollega till vår Technical Supportavdelning. Vi letar efter dig med elkompetens som trivs i en supportroll där du får dela med dig av dina kunskaper – att du har ett gediget teknikintresse tar vi för givet. Vill du vara med på omställningsresan mot förnybar energi och en grönare värld ska du fortsätta läsa! Om tjänsten och avdelningen Technical Support är en egen avdelning som består av tre funktioner; -          1st level support av elektrisk och mekanisk karaktär till våra tekniker i Norden -          OCC – driftövervakning av alla kunders vindkraftverk i Norden -          Scada support Som 1st Level Technical Support har du fokus på att supportera våra tekniker som arbetar med service på våra turbiner ute i fält, utspridda över hela Norden. När teknikerna stöter på problem vid felsökningar, reparationer och underhåll är du deras hjälpande hand – tillsammans löser ni de problem som uppstår. Mer konkret betyder detta att du; -       Hjälper tekniker med lösningar på utmaningar i fält -       Hjälper tekniker att hitta rätt material och instruktion för arbetet -       Agerar spindeln i nätet mellan tekniker och 2nd & 3rd level support -       Förbereder offerter och teknisk kontroll av fakturor.  Tillsammans med dina kollegor gör du det möjligt att våra turbiner är tillgängliga minst 97 % av tiden – ett löfte vi har gett våra kunder och investerare som har fullserviceavtal. Du kommer ingå i ett team bestående av kompetenta, positiva och humoristiska kollegor med ett stort driv. Vem är du? Vi tror att du är driven och får energi av att ta dig an nya arbetsuppgifter och utmaningar. Du har ett genuint intresse för att supportera dina kollegor som är i behov av din hjälp genom att tillsammans vända och vrida på problem för att gemensamt hitta lösningar. I den här rollen har du många kontaktytor och därför är det en förutsättning att du är en god kommunikatör och en flexibel och samarbetsorienterad kollega. Vi uppskattar om du har; -       Kunskaper om förberedande underhåll och felavhjälpning -       Erfarenhet av felsökning med hjälp av ellinjeschema -       Kunskaper i SAP -       Goda kunskaper i Microsoft office -       Goda kunskaper i svenska såväl som engelska -       Erfarenhet från vindkraftsbranchen   Vad erbjuder vi Dig? Vi erbjuder dig ett arbete som i allra högsta grad gör skillnad för vår gemensamma framgång. ENERCON finns representerade världen över vilket betyder att du kommer knyta kontakter med härliga kollegor i världens alla hörn. Praktiska förmåner som vi vill lyfta är ett kontor med härlig atmosfär, vänliga kollegor, gott kaffe och garanterat många skratt – varje dag! Företagspresentation Jorden har obegränsade resurser av sol, vind och vatten. Det är en av vår tids mest ansvarsfulla uppgifter att ta till vara dessa resurser i stor skala och vi har antagit denna utmaning. ENERCON är ett av de ledande vindkraftsföretagen i världen. Motiverad personal och kunder har bidragit till ENERCONs globala framgång med produktionsanläggningar på tre kontinenter och marknadsrepresentation i mer än 40 länder. Vårt svenska huvudkontor finns i Malmö. Se mer information på http://www.enercon.de/en Ansökan Vi arbetar med löpande urval och ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt. Du bifogar CV genom att trycka på ”Sök tjänst”. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att hantera ansökningar via e-post. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Teamlead Technical Support Kimmo Lindqvist på [email protected] eller 0738-56 42 61.

22 april 2024
Sista ansökan:
12 maj 2024
Buying and Supply Chain Coordinator

Najell is looking for a Buying and Supply Chain Coordinator to join our fast-growing team! Here at Najell, you have the opportunity to work for a rapidly expanding company with ambitious goals. Our revenue growth has been around 100% in recent years, and we aim to continue growing in the coming years. We are currently strong in the Nordic region, Germany is soon our largest market, and aiming towards the rest of the world. Join us on an exciting growth journey that few have had the opportunity to experience. Based in central Lund, Najell designs and sells products for urban parents. Our major product categories include baby carriers, baby nests, and footmuffs. Is it you we're looking for? To succeed in this role, you need to have a strong personal drive, problem-solving skills, and the ability to handle a dynamic environment. Additionally, you should have a positive attitude, be collaborative, and be curious to learn and explore new opportunities. You are expected to have: Experience and/or education in Procurement & Supply Chain. Good understanding of the entire process from production to end customer. Interest in monitoring key performance indicators (KPIs). Strong planning skills and attention to detail. Experience with MS Office / Excel. Strong business acumen and a desire to take initiative. Bonus if you have experience in customs handling, as it's the next area we want to optimize. The Role: Planning and optimizing purchases Monitoring deliveries Price negotiation Product development Supporting the team in identifying opportunities and growth Quality follow-up with suppliers Further developing our logistics, including customs clearance and last-mile solutions Our Offer: We are a close team working hard to achieve our goals. While contributing individually within our roles in marketing, product development, procurement, and sales, we also have a strong desire to help each other and ensure overall improvement. This makes us stronger and more enjoyable to work with than most teams, and we are convinced it's part of our success. As a growing company, there is ample room for personal development along with the company's growth. Is it you we're looking for?  Application: Click on "apply for the position" and upload your CV and cover letter, in English or Swedish. We want to learn more about you and why you would be a great fit for this position with us. Applications are reviewed continuously, so don't hesitate to apply. About Us: Najell was founded in 2012 and develops products for urban parents. Based in central Lund, our international team creates and improves strong products for parents and children. Learn more about us and our brand at www.najell.com.

19 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Semestervikarier till Smurfit Kappa i Eslöv

Sommaren närmar sig och på vår produktionsanläggning i Eslöv behöver vi förstärkning i form av engagerade och ansvarstagande semestervikarier. Vi söker främst maskinoperatörer till produktionen, men det finns även möjligheter för ersättare inom andra funktioner inom tillverkningsprocessen!   Arbetsuppgifter: Som maskinoperatör vid våra konverteringsmaskiner eller wellmaskin kommer du att ha ansvar för maskininställningar och produktion, samt för kvalitetssäkring enligt kundspecifikationer. Du kommer att samarbeta med dina kollegor vid respektive maskin, och ditt arbete kommer att vara självständigt med fokus på att säkerställa produktens kvalitet inom ramen för Smurfit Kappas krav.   Kvalifikationer och erfarenhet: Vi söker dig som är över 18 år och har en gymnasial utbildning, gärna med teknisk inriktning. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller generell industriell erfarenhet är meriterande men inget krav. Ett tekniskt intresse och god känsla för kvalitet är däremot viktigt. Som person tror vi att du som söker är ansvarstagande, noggrann och trivs med att samarbeta. Ett positivt och lösningsfokuserat synsätt är önskvärt, och flexibilitet samt förmåga att ta till dig arbetsbeskrivningar är viktigt. Grundläggande datorvana och goda kunskaper i svenska (tal och skrift) behövs för att utföra arbetet och för att ta till dig instruktioner. Vi strävar efter mångfald och en jämn könsfördelning.   Vi erbjuder: Tjänsterna är visstidsanställningar, primärt under sommarmånaderna. Vi ser gärna att du i din ansökan specificerar vilka veckor du kan arbeta. Eftersom det är ett sommarjobb för att täcka upp för ordinarie personal under deras semester, förväntas du kunna arbeta flera veckor i rad utan avbrott. Arbetstiderna är primärt tvåskift.   Lön: Fast lön + skifttillägg enligt gällande kollektivavtal (Förpackningsavtalet/grafiska). Låter detta intressant? Då ser vi fram emot din ansökan! Vi tillämpar löpande urval och önskar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-05-19. Om du har frågor är du välkommen att kontakta HR-chef Nathalie Hedenström på 0413-68042 eller [email protected]  Observera att ett godkänt alkohol- och drogtest är ett krav inför anställning.

18 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
ENERCON söker Servicetekniker till Skara!

ENERCON söker en Servicetekniker (elektriker) till servicestationen i Skara. Hos oss blir du en viktig tillgång i teamet där du får möjlighet att vara med och påverka och utveckla vår verksamhet. Är du elektriker och vill arbeta med vindkraft och samtidigt tillhöra ett av världens största och mest framgångsrika företag i vindkraftsbranschen? Då kan detta vara möjligheten för dig! Vi söker dig som är kundorienterad med en hög servicekänsla och ett genuint intresse för teknik. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete, både personligt och tekniskt, med trevliga kollegor i ett företag och en bransch som har en spännande framtid att se fram emot. Välkommen med din ansökan redan idag! Om rollen I tjänsten som Serviceelektriker på ENERCON kommer du i team att utföra service och underhåll på ENERCONs vindkraftverk i Skara med omnejd. Arbetet sker ute på fält i varierande väderförhållanden och innefattar såväl planerat underhåll som akut felavhjälpning på vindkraftverken. Som vindkraftstekniker hos ENERCON ska du självständigt och i team ansvara för att identifiera tekniska fel och vara styrande i lösningsprocessen. Vi arbetar efter devisen Safety first och strävar efter att hålla högsta standard för den personliga säkerheten – vi värdesätter därmed goda kunskaper om kvalitet samt hälsa, säkerhet och miljö. Det dagliga arbetet kommer att innebära en del bilresande mellan de olika vindkraftverken och arbete utanför ert normala arbetsområde kan förekomma. Som anställd hos ENERCON får du en gedigen utbildning i början av din anställning på vårt eget Training Center. Det krävs dock att du som elektriker har såväl tillräcklig bredd som erfarenhet, och framför allt intresse, för att kunna sätta dig in i en helt ny bransch och teknik. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag, dagtid. Jourverksamhet ingår i tjänsten efter avslutad upplärningsperiod. Vem är du? Är du elektriker med några års erfarenhet och är nyfiken på en ny bransch är detta en spännande möjlighet! Hos oss på ENERCON får du möjlighet att arbeta med en modern och intressant produkt där teknologi, hållbarhet och innovation ligger i absolut framkant. Du har lägst en gymnasieutbildning med teknisk/elektrisk utbildning och vi ser gärna att du har några års erfarenhet som industrielektriker/serviceelektriker eller motsvarande. Har du erfarenhet av elektriskt underhåll samt felavhjälpning på maskiner är det en fördel. Du är bekväm med att arbeta på höga höjder och vi värdesätter att du tidigare arbetat med vindkraft. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, i tal såväl som i skrift. God datorvana är ett krav i tjänsten liksom B-körkort. Som person är du initiativrik med hög servicekänsla. Du är en god lagkamrat som tillsammans med dina kollegor ansvarsfullt och noggrant löser förekommande problem och utmaningar. Är du en person som trivs med att stundtals arbeta i ett högt tempo med erfarenhet från ett likvärdigt arbete kan det vara dig vi söker. Vad erbjuder vi Dig? Vi erbjuder dig en spännande roll hos ett företag i framkant där våra medarbetare är vår viktigaste tillgång. Du erbjuds ett varierande och rörligt arbete där du får stort ansvar och frihet att styra din arbetsdag. Ditt arbete som Servicetekniker gör i allra högsta grad gör skillnad för vår gemensamma framgång. ENERCON finns representerade världen över vilket betyder att du kommer knyta kontakter med härliga kollegor i världens alla hörn. Vi är stolta över vår kultur som karaktäriseras av sunda värderingar, ett högt säkerhetstänk och det faktum att vi förser världen med grön, prisvärd energi. Du erbjuds en marknadsmässig lön med ett generöst förmånspaket som inkluderar pensionsplan enligt ITP. Hos ENERCON är du en långsiktig investering! Företagspresentation Jorden har obegränsade resurser av sol, vind och vatten. Det är en av vår tids mest ansvarsfulla uppgifter att ta till vara dessa resurser i stor skala och vi har antagit denna utmaning. ENERCON är ett av de ledande vindkraftsföretagen i världen. Motiverad personal och kunder har bidragit till ENERCONs globala framgång med produktionsanläggningar på tre kontinenter och marknadsrepresentation i mer än 40 länder. Vårt svenska huvudkontor finns i Malmö. Se mer information på http://www.enercon.de/en Ansökan Vi arbetar med löpande urval och ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-5-31. Du bifogar CV och personligt brev genom att trycka på ”Sök tjänst”. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att hantera ansökningar via e-post. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Field Area Manager Jonas Nilsson på 0761- 04 94 62, [email protected] eller HR Business Partner Elina Lundquist på 0723-69 85 72 eller [email protected]. Anställningsomfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning Anställningsort: Skara

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Operational Planner till ENERCON!

På ENERCON är Technical Supportavdelningen en viktig kugge i hjulet när det gäller att hålla högsta möjliga tillgänglighet på våra turbiner. Vi ska nu lägga i ännu en växel vad gäller service till våra teknikerkollegor ute i fält och söker därför förstärkning i form av en Operational Planner med placering på vårt kontor i Piteå. Vi letar efter dig med planeringsskills, social kompetens och med en förmåga att behålla fokus och prioritera när arbetsbördan stundtals är hög -  utan att tumma på kvaliteten. Har du ett gediget teknikintresse är det ett plus. Vill du vara med på omställningsresan mot förnybar energi och en grönare värld ska du fortsätta läsa! Om tjänsten och avdelningen Som Operational Planner har du fokus på att supportera våra tekniker som arbetar med service på våra turbiner ute i fält, utspridda över hela norden. När teknikerna stöter på problem vid felsökningar, reparationer och underhåll är du deras hjälpande hand – tillsammans löser ni de problem som uppstår. Mer konkret betyder detta att du arbetar med; -          Resursplanering enligt orderingång -          Hantering av varningsmonitorn samordna operativ planering och materialflöde -          Kategorisering och prioritering av inkommande order -          Proaktiv planering av verksamheten med befintliga resurser -          Samordning av underhåll, reparationsarbeten och ombyggnader -          Daglig kontakt med serviceteamen och hantering av ärenden och förfrågningar -          Verifiering av serviceorder Tillsammans med dina kollegor gör du det möjligt att våra turbiner är tillgängliga minst 97 % av tiden – ett löfte vi har gett våra kunder och investerare som har fullserviceavtal. Du kommer ingå i ett team som består av kompetenta, positiva och humoristiska kollegor med ett stort driv. Vem är du? Vi tror att du är framåtsträvande och får energi av att ta dig an nya arbetsuppgifter och utmaningar. Du har ett genuint intresse för att supportera dina kollegor som är i behov av din hjälp genom att tillsammans vända och vrida på problem för att gemensamt hitta lösningar. I den här rollen har du många kontaktytor och därför är det en förutsättning att du är en god kommunikatör och en flexibel och samarbetsorienterad kollega. Vi uppskattar om du har; -       Erfarenhet inom liknande arbete som planner eller dispatcher -       Förmåga att prioritera om när situationen så kräver – med bibehållen energi -       Mycket god dator- och systemvana -       Goda kunskaper i svenska såväl som engelska Vad erbjuder vi Dig? Vi erbjuder dig ett arbete som i allra högsta grad gör skillnad för vår gemensamma framgång. ENERCON finns representerade världen över vilket betyder att du kommer knyta kontakter med härliga kollegor i världens alla hörn. Vi är stolta över vår kultur som karaktäriseras av sunda värderingar, ett högt säkerhetstänk och det faktum att vi förser världen med grön, prisvärd energi. Praktiska förmåner som vi vill lyfta är ett kontor med härlig atmosfär, flexibla arbetstider, vänliga kollegor, gott kaffe och garanterat många skratt – varje dag! Företagspresentation Jorden har obegränsade resurser av sol, vind och vatten. Det är en av vår tids mest ansvarsfulla uppgifter att ta till vara dessa resurser i stor skala och vi har antagit denna utmaning. ENERCON är ett av de ledande vindkraftsföretagen i världen. Motiverad personal och kunder har bidragit till ENERCONs globala framgång med produktionsanläggningar på tre kontinenter och marknadsrepresentation i mer än 40 länder. Vårt svenska Huvudkontor finns i Malmö. Se mer information på http://www.enercon.de/en Ansökan Vi arbetar med löpande urval och ser därför fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-05-31. Du bifogar CV genom att trycka på ”Sök tjänst”. Observera att vi tyvärr inte har möjlighet att hantera ansökningar via e-post. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef och Team Leader Operational Planning, Christoph Pamer-Pausweg på [email protected] eller  +43 664 88 72 99 46.

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Projektledare med intresse för affärssystem

Är du en projektledare med erfarenhet av att driva större projekt och brinner för att skapa processer i världsklass för dina kunder? Har du dessutom tidigare erfarenhet av att arbeta med systemlösningar? Då är detta rätt roll för dig! Bedege önskar nu utöka sitt gäng med engagerade och kunniga människor med en projektledare till Stockholm! Som Projektledare... har du en viktig nyckelroll där du driver projekt för att tillgodose våra kunders krav och förväntningar. Bedege fokuserar på att sälja och anpassa affärssystem inom detaljhandeln och det blir din uppgift att hålla ihop och driva projekten när dessa ska implementeras hos kund. Det här kan du se fram emot! Leda både nyimplementations- och förvaltningsprojekt. En fartfylld vardag med många kontaktytor både internt och externt, där du samarbetar med våra konsulter för att uppfylla kundens krav och förväntningar. Ta ansvar från början till slut – från att vara involverad i säljprocessen med lösningsförslag till att driva projektet och slutligen driftsätta lösningen hos kunden. Arbeta med både agila metoder och vattenfallsmetoder, där du anpassar ditt tillvägagångssätt för att möta kundens dynamiska behov och förväntningar. Sammankallande och föredragande i styrgrupp i större projekt. Ta fram underlag för att säkerställa tydlighet och stödja beslutsfattande. Du är en erfaren projektledare... och har med fördel erfarenhet av implementation av affärssystem eller liknande. För att vi skall kunna göra bästa möjliga leveranser, bör du ha en god förståelse för verksamhet och processer för att på bästa sätt kunna sätta dig in i kundens behov och verksamhet. Detta krävs för rollen: Projektledarbakgrund där du har erfarenhet av att ha arbetat både utifrån vattenfallsmetoder och agil projektmetodik Erfarenhet av att ha drivit större projekt Att du har tidigare erfarenhet av systemlösningsprojekt. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska Det är meriterande om du har erfarenhet av projekt inom detaljhandel, e-handel och restaurangbranschen. Har du dessutom erfarenhet av Microsoft Dynamics 365 Business Central/Microsoft Dynamics NAV är det ett stort plus! Som person tror vi att du... är driven, flexibel och har en mycket god lösningsförmåga. Du har ett kreativt tankesätt och har lätt för att kommunicera med olika typer av människor. Vi tror att du är social och är nyfiken på att lära dig nya saker. Samtidigt som du är självgående så är det viktigt att kunna be om hjälp och ha en god samarbetsförmåga. Vi söker dig som kan utmana sig själv och andra, och även vågar göra fel. Hos oss kommer du till… en spännande roll där du är omgiven av engagerade, stöttande och erfarna kollegor. Vi är ett familjärt gäng som har kul tillsammans och trivs i varandras sällskap. Vi tror på ”högt i tak” och att arbeta lösningsfokuserat tillsammans. Vi är en platt organisation där alla, oavsett var man är i organisationen, hjälps åt. Idag arbetar det strax under 40 personer i bolaget med en omsättning på runt 60 miljoner. Vi har vårt huvudkontor vid Norrtull i Stockholm men är rikstäckande både i Sverige och Norge och följer våra kunder över landets gränser. Bedege AB är ett komplett IT-bolag. Vi säljer, implementerar och förvaltar affärs- och butiksdatasystem och har traditionellt haft en vertikal inriktning på detalj- och restaurangbranschen. Anledningen är helt enkelt att det var inom detaljhandeln vi började för många år sedan. Idag är samtliga våra kunder inom detaljhandeln. Samtidigt som vi idag kan skryta med, såväl svenska som utländska, kända varumärken. Vill du veta mer om oss besök gärna vår hemsida: www.bedege.se Om detta låter som en spännande tjänst för dig… är du varmt välkommen med din ansökan! Sök tjänsten och bifoga ditt CV och personliga brev. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan komma att plockas ner om vi hittar rätt, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Har du frågor eller funderingar kring rollen eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Linnea Neldemo – [email protected]

17 april 2024
Sista ansökan:
8 maj 2024
Sommarjobba hos Haldex som montör!

Haldex är en tillverkare av pålitliga och innovativa bromssystem och luftfjädringslösningar som förbättrar säkerhet, dynamik och hållbarhet för tunga fordon. Haldex kunder är i första ledet stora tillverkare av lastbilar, bussar och släpvagnar i Nordamerika, Europa och Asien. På eftermarknaden erbjuder Haldex reservdelar och service till distributörer, verkstäder och stora logistikföretag. Haldex grundades 1887 i Landskrona och har sedan dess utmärkt sig genom ett innovativt forsknings- och utvecklingsarbete som skapat banbrytande tekniska fordonslösningar. Idag fokuseras utvecklingen på säkerhet och på framtidens elektrifierade och uppkopplade tunga fordon. Haldex verksamhet är global med cirka 2 000 medarbetare i 19 länder. Vi ingår i SAFHOLLAND-koncernen   Vi söker löpande till vår monteringsavdelning:   Operatörer/montörer   Arbetsuppgifter I tjänsten som montör ansvarar du för din del i monteringslinan vid maskinen du står vid och dess utrustning. Du, tillsammans med dina kollegor inom samma process, arbetar som ett team och ansvarar för att kontinuerligt leverera produkter i rätt kvalitet med rätt produktivitet och att detta sker på ett säkert sätt. För att uppnå det arbetar du dagligen med verktygsbyten, underhåll, 5S felsökning, styrning av mått etc. Om dig Du är en person som är ansvarstagande, arbetsvillig och har en strävan att utvecklas och en vilja att lära. Du drivs av uppsatta mål och är fokuserad på att produktionen ska fungera. Du har även en förmåga att samarbeta och kommunicera och arbetar lika bra självständigt som i grupp. Du har en hög säkerhetsmedvetenhet och sätter din och andras säkerhet främst. Det krävs också att du är kvalitetsmedveten, noggrann och serviceinriktad. Din bakgrund -          Vi söker dig som är tekniskt kunnig. Har du industriteknisk utbildning eller likvärdig erfarenhet är det meriterande -          Du har truckkort för ledstaplare och gärna god datavana. -          Du måste av säkerhetsskäl behärska svenska språket i tal och skrift.   Om anställningen Tjänsten är en visstidsanställning med möjlighet till fast anställning och arbetstiden är förlagd på två-skift för närvarande men kan komma att ändras framåt. För ytterligare frågor om arbetet kontakta Camilla Andersson Hult, Produktionsledare Monteringen på tel: 0418- 47 6173 E-mail: [email protected]   Varmt välkommen att söka.

16 april 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024